TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 18 Nov 2019 18:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 18:45 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
În anul 1964 uzinele AUTOBUZUL au construit prototipurile autobuzului urban TV-21, autocarului TV-21RTL şi seria zero a autodubei TV-21D. De fapt a fost o modificare a părţilor faţă şi spate ale tipului TV-2 aflat în fabricaţie de serie, partea mecanică rămânând aceeaşi. Prototipurile au fost construite în exemplar unic, iar seria zero a autodubei a cuprins 4 sau 5 bucăţi, fiind supraînălţate şi folosite la magazinele de mobilă.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 18:59 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
După 2 ani, în 1966, au fost construite prototipurile autobuzului urban TV-21U (prototip 02), cu 3 uşi, autobuzului interurban TV-21RT şi seria zero a autodubei TV-21D-M. Prototipurile au fost în exemplar unic, iar seria zero a autodubelor a cuprins 5-6 bucăţi, folosite pe post de magazine volante.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 19:27 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
În acelaşi an, 1966, au fost construite 2 prototipuri ale troleibuzului TV-21E. Unul avea 2 uşi de acces normale, iar celălalt avea 3 uşi de acces, uşile din mijloc şi din spate fiind lărgite la dimensiunea ferestrei curente. Au fost testate de ITB, cu pasageri, în special pe linia 83, ce avea traseul lung, între Închisoarea Văcăreşti (actuala Piaţa Sudului) şi Şoseaua Nordului, partea nordică a Parcului Herăstrău. Nu au avut număr de parc ITB, fiind propietatea Uzinelor AUTOBUZUL. Personal am mers cu ele şi-mi aduc aminte că erau foarte înghesuite, având banchete duble pe ambele laturi.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 20:53 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
În anul 1969, uzinele AUTOBUZUL au construit 2 prototipuri de troleibuze urbane articulate, TV-21EA-3 cu 3 uşi de acces şi TV-21EA-4 cu 4 uşi de acces, ambele având captatorii montaţi pe vehiculul tractor. Motorul era dispus în faţă, sub podea, axa a 2-a fiind motoare, iar axa remorcii (a 3-a) fiind numai purtătoare. Au fost testate pe liniile ITB, fără pasageri, conduse de şoferi de teste din cadrul uzinei. Nu au avut număr de parc, fiind propietatea Uzinelor AUTOBUZUL. Fiind proiectate identic cu cele transformate de ITB la Atelierele Centrale, au avut aceleaşi probleme, remorca avea oscilaţii mari atât în plan orizontal cât şi în plan vertical, electromotorul de tracţiune avea puterea prea mică, fiind acelaşi ca la TV-2E, adică TN-59 de 74kW. S-a renunţat repede la ele şi datorită faptului ca modelul TV-20 intrase deja în producţie de serie (autobuzele în 1968 şi troleibuzele în 1969).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 21:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Multumim pentru frumoasa prezentare.

Vin in completare cu o fotografie a unui prototip de autocar TV 21, publicata in ziar in anul 1967, dar care se pare ca ilustreaza modelul din 1964. Interesante geamurile curbate, se vede ca se dorea sa fie atractiv pentru export.

Din toata seria de vehicule ce trebuiau sa intre in productie la mijlocul anilor 60, doar TV 7 / TV 71 R au fost cu noroc. Caracteristicile mastii fata arata insa ca era vorba de o serie mai mare ce se dorea unitara. Pana la urma s-a renuntat la multe detalii, aparand TV 20 cu un aspect foarte auster, prin comparatie cu prototipurile anterioare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 10:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48735
O poza din ziarul Scanteia in care se vede bine amplasarea captatoarelor de curent.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 May 2011 11:33 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Permiteţi o mică observaţie. Troleibuzul din "Scînteia" este modelul modificat la Atelierele Centrale ITB din două TV-2E. Este, ori prototipul din 1964, dar după modificarea amplasarii captatorilor (1965), iniţial captatorii au fost amplasaţi pe semiremorca articulată, ori este din cele care s-au realizat ulterior (1965-1966), având captatorii amplasaţi pe vehiculul tractor.
    Cele două prototipuri fabricate de Uzinele AUTOBUZUL, au avut denumirea TV-21EA, au fost realizate în 1969 şi le-am prezentat mai sus.


    You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


    Top
     Profile  
     
    Display posts from previous:  Sort by  
    Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

    All times are UTC + 3 hours


    Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot post attachments in this forum

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group