TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 08:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 960 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Next
Author Message
 Post subject: Stiri STB (ex-RATB)
PostPosted: Tue 01 Nov 2005 11:51 
Romania Libera, marti, 1 nov 2005,
http://www.romanialibera.ro/editie/inde ... 005&idx=82 :


Se desfiinteaza linia de autobuze 150

De astazi, linia de autobuze 150 se va desfiinta, in urma atribuirii prin licitatie a licentei de executie pentru traseu unor operatori privati. Transportul pe traseul liniei 150 va fi asigurat de patru societati particulare. Posesorii de abonamnete RATB pe linia respectiva se pot adresa in termen de 10 zile Serviciului Comercial al regiei din Calea Serban Voda nr. 164 pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor. Ei pot utiliza abonamentele pana la expirare pe liniile urbane.

O noua statie pentru linia 136

Autobuzele liniei 136 vor opri intr-o noua statie, "Casa Academiei", incepand de astazi. Noua statie este amplasata pe Calea 13 Septembrie, pe sensul spre CET Vest Militari, intre statiile "Calea 13 Septembrie" si "Palatul Parlamentului", ca urmare a solicitarii a numerosi calatori.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Nov 2005 18:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Şi iar se joacă cei de la RATB cu nervii călătorilor lui 12 şi 11!

De pe www.ratb.ro :
-Linia 11 va functiona de la ROMPRIM pe Sos. Oltenitei, Str. Suraa Mare si Sos. Giurgiului pana la 'C.F.R.Progresul';
-Linia 12 va functiona pe traseul de baza intre 'Gara Basarab' si intersectia Sos. Progresului/Cal. Rahovei apoi deviat in ambele sensuri prin Cal. Rahovei, Sos. Alexandria, pana la 'Dep. Alexandria' unde vor intoarce;
-Linia 15 va functiona intre 'Complex RATB Titan' si rebrusmentul din zona cimitirului Eroii Revolutiei (amplasat pe Cal. Serban Voda inainte de intersectia cu Sos. Viilor), in ambele sensuri prin Bd. Th. Pallady, Bd. Camil Ressu, Sos. Mihai Bravu, Cal. Vitan, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Pod Timpuri Noi, Bd. Gh. Sincai, Cal. Serban Voda, P-ta Eroii Revolutiei;
-Liniile 19 si 27 vor functiona pe traseul de baza intre 'Complex RATB Titan' si intersectia Bd. Camil Ressu/Sos. Mihai Bravu, apoi deviat in ambele sensuri prin Sos. Mihai Bravu, Cal. Vacaresti, Sos. Oltenitei, pana la 'Sura Mare' unde vor intoarce;
-Linia 23 va functiona pe traseul de baza intre 'FAUR Poarta 4' si intersectia Bd. Camil Ressu/Sos. Mihai Bravu, apoi deviat in ambele sensuri prin Sos. Mihai Bravu, Cal. Vacaresti, Sos. Oltenitei, Sos. Giurgiului apoi traseul de baza;
-Se infiinteaza linia 55 care va functiona intre 'Complex RATB Titan' si rebrusmentul din zona Cimitirului Eroii Revolutiei (amplasat pe Cal. Serban Voda inainte de intersectia cu Sos. Viilor), in ambele sensuri prin Bd. Th. Pallady, Bd. Camil Ressu, Cal. Dudesti, Bd. Octavian Goga, Str. Nerva Traian, Pod Timpuri Noi, Bd. Gh. Sincai, Cal. Serban Voda, P-ta Eroii Revolutiei.
Pentru preluarea calatorilor de pe zonele parasite de tramvaie se infiinteaza linia naveta 612 care va functiona intre 'Sura Mare' (cap linii 7, 19) si intersectia Bd. G-ral V. Milea/Bd. Timisoara pe Sos. Giurgiului, Sos. Viilor, Str. Dr. Istrate, Sos. Progresului, Drumul Sarii, Drumul Taberei cu intoarcere prin Bd. G-ral V. Milea, Bd. Timisoara, Sos. Progresului, apoi traseul de ducere.
Abonamentele eliberate pe liniile 11 si 12 vor fi valabile si pe liniile 7 si 612, iar cele de pe liniile 15,19, 23 si 27 vor fi valabile si pe linia 55.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 18:43 
iata si articolul din Romania Libera: http://www.romanialibera.ro/editie/inde ... 005&idx=97

iata si unul identic la Eventimentul Zilei: http://www.evz.ro/bucuresti/?news_id=206174

si unul identic la Ziua: http://www.ziua.net/display.php?id=1903 ... rd=autobuz

alte stiri de pe www.ratb.ro:

Statia de autobuze 'Sos. Bucuresti-Ploiesti' situata pe Aleea Privighetorilor se desfiinteaza

In vederea descongestionarii circulatiei in zona intersectiei Aleea Privighetorilor/Sos. Bucuresti-Ploiesti, incepand cu data de 15.12.2005 statia de autobuze 'Sos. Bucuresti-Ploiesti'(linii 148,301), situata pe Aleea Privighetorilor, sensul spre Piata Presei Libere, se desfiinteaza. De la aceeasi data, autobuzele liniilor 148 si 301 vor efectua opriri si in statia 'Aleea Privighetorilor' comun cu liniile 304 si 783, situata pe Sos. Bucuresti-Ploiesti, sensul spre Aeroportul Baneasa.


Statia de autobuze 'Luica' se desfiinteaza

In vedera descongestionarii circulatiei in zona intersectiei Sos.Giurgiului/Str. Luica, incepand cu data de 13.12.2005, statia de autobuze "luica' (linia 116), situata pe Sos. Giurgiului, sensul spre Piata Unirii, se desfiinteaza. De la aceeasi data, autobuzele liniei 116 vor efectua opriri in statia 'Luica' comun cu linia 220, situata pe Str. Luica dupa intersectia cu Sos. Giurgiului.

un articol despre maxi-taxi-uri la Evenimentul Zilei: http://www.evz.ro/bucuresti/?news_id=206070


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 26 Dec 2005 19:58 
uite un articol din Romania Libera de Joi (22.12.2005): (sublinierile si ingrosarile imi apartin)

In 2006, parcul auto al RATB se va innoi cu 400 de autobuze marca Mercedes, care vor fi introduse in circulatie pe mai multe linii, in general in zonele unde soselele sunt bune si nu au prea multe gropi. Municipalitatea a stabilit deja castigatorul licitatiei organizate pentru achizitia de autobuze, iar in prezent se negociaza contractul. Pana la sfarsitul acestui an, conducerea RATB a estimat ca acesta va fi deja semnat. In luna mai 2006, va veni in Capitala primul lot de 50-60 de autobuze noi, care vor fi puse in circulatie o luna mai tarziu. Directorul general al RATB, Gheorghe Aron, a apreciat ca noile autobuze vor deservi o zona extinsa si se vor deplasa pe o suprafata mare a orasului. Ele vor fi dotate cu motoare tip Euro 3 care indeplinesc normele europene in vigoare si sunt ecologice. Autobuzele vor fi adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, avand podeaua joasa. Ele vor fi usor accesibile pentru batrani si copii si vor fi mai silentioase decat cele aflate deja in exploatare. Garantia pentru noile autobuze este de 15 ani si ele vor asigura un confort sporit pasagerilor la deplasarea pe culoar sau statul pe scaune. Un astfel de autobuz costa 180.000 de euro si va fi platit cu banii jos de catre municipalitate. Pe langa cele 400 de autobuze care urmeaza sa fie aduse anul viitor, inca 100 sunt programate sa soseasca in 2007. Pe masura ce vor fi introduse in circulatie noile masini, cele vechi vor fi retrase. Vor avea prioritate la retragere autobuzele care au un grad avansat de uzura si o stare tehnica proasta.
Noile autobuze nu vor mai fi nevoite sa circule cu viteza melcului asa cum se intampla cu cele mai multe dintre cele care functioneaza mai ales in zonele aglomerate si la orele cu trafic intens. Conducerea RATB, cu sprijinul Politiei Rutiere, vrea sa creeze o banda proprie de mers pentru autovehiculele RATB. Aceasta este prima banda de circulatie de pe marile artere, unde de obicei este aglomeratie, iar autobuzele si troleibuzele intarzie din cauza traficului. O banda speciala pentru transportul RATB exista deja pe Bd. Regina Elisabeta, Bd. Unirii, Bd. Iuliu Maniu, dar ea nu este respectata de toti soferii care prefera sa o foloseasca pentru a evita aglomeratia. In acest fel, insa, ingreuneaza circulatia mijloacelor RATB. De aceea, conducerea RATB ar dori aplicarea unor masuri mai drastice pentru cei care nu respecta banda proprie a autobuzelor si troleibuzelor. In plus, ar trebui sanctionati si cei care isi parcheaza masinile pe banda respectiva. Pentru a se fluidiza traficul, alte strazi vor fi supralargite, asa cum se va intampla cu Soseaua Giurgiului.
Achizitionarea noilor autobuze este o prioritate pentru RATB, care este nevoita, in prezent, sa faca fata cererii de transport cu un parc invechit in proportie de peste 50%. Durata normala de viata pentru autobuze si troleibuze este de opt ani, iar pentru tramvaie - 15 ani. Troleibuzele aflate in circulatie acum au un grad de uzura de 70%, iar autobuzele de 90%, cele mai vechi avand deja 20-21 de ani de folosinta. Situatia este ceva mai buna la tramvaie, 300 din cele 500 aflate in circulatie fiind modernizate. Recent, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat achizitionarea a 100 de troleibuze si 50 de tramvaie. "In 2006 se va vedea un salt calitativ care pana acum nu a fost vizibil si vor scadea cheltuielile de exploatare", a declarat Gheorghe Aron, directorul general al RATB.

si inca o stire tot din Romania Libera:

S-au incheiat lucrarile la linia de tramvai de pe strada 11 Iunie Sambata 24 Decembrie 2005

De ieri, a fost repusa in functiune linia de tramvai de pe strada 11 Iunie, cu o intarziere de mai mult de o luna fata de termenul stabilit. Constructorii au modernizat tronsonul cuprins intre Bd. Regina Maria si Parcul Libertatii, cu o lungime de 1,04 km. A fost adoptata o solutie tehnica moderna care conduce la reducerea substantiala a zgomotelor si vibratiilor, iar pentru intreaga lucrare s-au cheltuit 1,2 milioane de euro. Tramvaiele liniei 7 au revenit de ieri pe traseul de baza, cu o lungime de 14,4 km: CFR Progresul, Soseaua Giurgiului, Piata Eroii Revolutiei, Soseaua Viilor, Dr. Constantin Istrate, 11 Iunie, Bd. Regina Maria si Piata Unirii. Linia asigura o relatie de transport directa intre cartierul Giurgiului si Piata Unirii. Pe aceasta linie circula 10 tramvaie care se succed la un interval de sase minute. Capacitatea de transport este de 2.200 de calatori/ora si sens, iar parcurgerea traseului dureaza 30 de minute.
Modernizarea acestei linii de tramvai face parte din programul finantat cu 126 de milioane de euro de Banca Europeana de Investitii si Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Intregul program include modernizarea a 110 km de cale de rulare pentru tramvaie in zona de sud-vest a orasului si patru depouri: Alexandria, Militari, Giurgiului si Dudesti. Pana in prezent, au mai fost modernizate: linia 41 data in exploatare in 2003; liniile 12, 32 si 35 finalizate in 2004. Anul acesta s-au reabilitat caile de rulare de pe urmatoarele artere: Bd. Ghencea-13 Septembrie; Soseaua Viilor-intre Calea Serban Voda si Dr. Constantin Istrate; Bd. Timisoara - intre Razoare si Bd. General Vasile Milea; Calea Ferentari si Prelungirea Ferentarilor - intre Calea Rahovei si Zetarilor. Pe aceste artere circula tramvaiele liniilor 8, 47 si 48. Tot in acest an au mai fost modernizate depourile Alexandria si Militari. In 2006 se vor finaliza lucrarile de modernizare a infrastructurii caii de rulare pe Calea Giulesti si la depourile Giurgiului si Dudesti.

inca un articol din Romania Libera:

ontractul pentru achizitionarea autobuzelor Mercedes a fost semnat Sambata 24 Decembrie 2005

Primarul Capitalei, Adriean Videanu, directorul general al RATB, Gh. Aron, si reprezentantii firmei EVO BUS au semnat ieri contractul prin care municipalitatea va achizitiona 500 de autobuze marca Mercedes. Germanii au adus la Bucuresti macheta noului tip de autobuze care vor circula prin Capitala din vara anului viitor. Acesta este cel mai popular si mai bine vandut tip de autobuz din Europa, firma respectiva avand vanzari de 30.000 de autovehicule in ultimii cinci ani.
Valoarea contractului semnat de municipalitate este de 94 de milioane de euro, bani care vor fi achitati la livrarea autobuzelor si care provin din emisiunea de obligatiuni a primariei. Prototipul in marime naturala al autobuzului Mercedes va sosi la Bucuresti in luna februarie 2006, iar primul lot de 60 de bucati va ajunge in Capitala in luna iunie. Pana la sfarsitul lui 2006, vor fi cumparate 400 de autobuze, urmand ca in 2007 sa vina si restul de 100.
Primarul Videanu s-a declarat bucuros de incheierea contractului si a apreciat ca cea mai mare problema a Bucurestiului este traficul. Obiectivul municipalitatii este ca bucurestenii sa circule in numar cat mai mare cu mijloacele de transport in comun pentru a se descongestiona traficul. In 2007 se va organiza o noua licitatie pentru achizitia a inca 150 de autobuze care vor circula si in judetul Ilfov, dupa cum a precizat Videanu.


Linii si trasee in noaptea de anul nou:

In noaptea de Anul Nou vor functiona din 30 in 30 de minute, de la ora 23.30 la 5.30, autobuzele liniilor 5, 12, 15, 16, 20, 21, 32, 34, 41, 76,79, 85, 86, 92, 93, 97, 104, 117, 123, 131, 168, 178, 311, 313, 323, 331, 368, 385, 644 si 645. Tramvaiele liniilor 5 si 16 vor trece si prin bucla de la Piata Sf Gheorghe, iar cele ale liniei 16 vor intoarce in bucla Lacul Tei. Tramvaiele liniei 12 vor functiona pe un traseu prelungit de la cap de linie "Gara Basarab" pe Bd Dinicu Golescu, Str. Berzei pana la Calea Plevnei (cap linie 20) cu intoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. I. Perlea, Str. Gr. Cobalcescu, Str. Berzei, iar apoi pe traseul de ducere.

Tramvaiele liniei 15 vor circula pe traseul actual intre "Complex RATB Titan" si intersectia Sos. Oltenitei cu Sura Mare, apoi deviat pe Str. Sura Mare (cap linie 19), cu intoarcere prin Sos Giurgiului, Calea Serban Voda, apoi traseul de ducere.

Autobuzele liniei 104 vor circula pe un traseu scurtat intre Stadionul National si Piata Unirii, unde vor intoarce prin Bd. I. C. Bratianu, Str. Halelor, Aleea III si Aleea II (cu statie cap linie comuna cu linia 783 ).

Traseul liniei 117 se modifica numai pe sensul spre "Piata Sf. Vineri, din Bd. Regina Maria prin Aleea II (cu oprire in statia "Piata Unirii 2", cap linie 783), Bd. I.C. Bratianu, Bd. Unirii, apoi traseul de baza.

Autobuzele 178 vor functiona pe un traseu prelungit de la intersectia Str. Stirbei Voda cu Str. I. Campineanu, pe un traseu comun cu liniile 168 si 368, pana la Piata Romana, cu intoarcere prin Bd. Dacia si Str. M. Vulcanescu. Autobuzele liniei 311 vor circula pe un traseu prelungit de la Piata CA Rosetti pe Bd. Carol I, Piata Universitatii, Bd. I. C. Bratianu, pana la Piata Unirii, unde vor intoarce pe un traseu comun cu linia 783.

Autobuzele 323 vor circula pe un traseu modificat de la Liceul Gh. Sincai pe Bd. D Cantemir pana la Piata Unirii, unde vor intoarce prin Bd. I. C. Bratianu, Str. Halelor, Aleea III, Aleea II (cu statie cap linie comuna cu linia 783) si intoarcere pe Bd. D. Cantemir. Traseul autobuzelor 385 se modifica pe sensul spre Sf. Vineri, din Splaiul Independentei prin Aleea III, Aleea II (cu oprire in statia "Piata Unirii 2", cap linie 783 ), Bd. I. C. Bratianu, Bd. C. Coposu, apoi traseul de baza.

Autobuzele liniei naveta 644 vor functiona pe un traseu prelungit, de la intersectia Bd. Dinicu Golescu cu Str. Fluviului pe Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei pana la Calea Plevnei (cap linie 20), cu intoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. I. Perlea, Str. Cobalcescu, Str. Berzei, Bd. Dinicu Golescu, Sos. Orhideelor, Calea Giulesti. Autobuzele liniei naveta 645 vor functiona pe un traseu prelungit de la cap linie "Clabucet" pana la "Piata Romana" (cap linie 168 si 368), prin Bd. I. Mihalache, Piata Victoriei, Bd. Lascar Catargiu, Bd. Dacia, Calea Dorobantilor, Piata Lahovari, Str. George Enescu, Bd. Magheru, cu intoarcere prin Bd. Lascar Catargiu, apoi traseul de ducere.

tot o bucata de stire, din ziarul Ziua de data asta:

Primarul general a afirmat ca anul viitor, in luna februarie, municipalitatea va mai organiza o licitatie pentru achizitia altor 500 de mijloace de transport in comun. El a adaugat ca o parte din traseele RATB vor fi regandite, pentru a nu se mai suprapune cu liniile de metrou.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Dec 2005 23:02 
din nou despre sistemul unic de ticketing in bucuresti, sursa Romania Libera, 28 decembrie 2005

Din luna iulie 2006, bucurestenii vor putea folosi aceeasi cartela pentru a circula cu metroul si mijloacele de transport in comun ale RATB. "Sistemul de ticketing se afla in stadiul de proiectare si au fost deja achizitionate o parte din echipamentele necesare. Contractul a fost semnat in luna iulie a acestui an si urmeaza ca lucrarile sa fie finalizate in semestrul al doilea al lui 2006. Din iulie 2006 se va putea circula cu aceeasi cartela pe mijloacele de transport in comun", a declarat Gheorghe Aron, director general al RATB.
Proiectul consta in achizitia unui sistem automat de taxare pentru mijloacele de transport in comun ale RATB, compatibil cu sistemul de taxare al Metrorex si care are ca scop integrarea tarifara la nivelul municipiului Bucuresti a celor doi operatori de transport in comun: RATB si Metrorex. Noul sistem de taxare este modern, performant si necesita cheltuieli minime de exploatare si intretinere. Principalul beneficiu pentru calatori este ca acestia isi vor reduce cheltuielile de deplasare. In cadrul programului de integrare tarifara se vor realiza puncte intermodale de transport, astfel incat in zonele deficitare reteaua de suprafata sa alimenteze reteaua de subteran. Prin introducerea noului sistem de taxare, municipalitatea vrea sa reduca la sub 10% frauda din transportul in comun, care a ajuns la aproximativ 15% in prezent.

un bilant referitor la vandalism pe mijloacele ratb in anul 2005: sursa Romania Libera, 28-dec-2005

RATB a inregistrat, in 2005, pagube in valoare de 3,929 miliarde lei vechi, cu 10 la suta mai mult fata de 2004. Cu toate acestea, actele de vandalism au scazut, fiind distruse 660 de geamuri, 191 parbrize si avariate 200 de refugii pietonale. Zonele unde au fost semnalate frecvent acte de vandalism au fost Calea Rahovei, Calea Giulesti, Str. Zetari, Calea Ferentari, Prelungirea Ferentari, Sos. Petricani, Bd. Preciziei, Sos. Colentina, Bd. Th. Pallady, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Vasile Milea, Str. Delea Noua, Valea Argesului, P-ta Sudului, P-ta Garii de Nord, Sos. Pantelimon etc. Liniile de tramvai si troleibuz pe traseele carora s-au produs astfel de acte de vandalism au fost 12, 34, 16, 15, 35, 11, 32, 41, 19, 51, 23, 27, 21, respectiv la troleibuze: 66, 97, 86, 62, 91, 69, 85. Cele mai multe manifestari antisociale au fost pe liniile de autobuz 139, 165, 220, 460, 473.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Jan 2006 02:46 
Ziua: sambata, 14 ian 2006

...din nou despre sistemul de ticketing...

Primaria Capitalei intentioneaza sa introduca sistemul unic de taxare in luna iunie a.c., cand bucurestenii vor avea posibilitatea sa circule, utilizand un singur bilet, timp de o ora, atat cu mijloacele de transport ale RATB, cat si cu metroul. De asemenea, vor incepe, in sfarsit, lucrarile la parking-ul subteran de la Gara de Nord. Alte doua parcari vor fi construite in Piata Victoriei si Piata Revolutiei, in ultima urmand sa fie plantati si 400 de arbori. Videanu a precizat ca marile proiecte de modernizare a infrastructurii trebuie insotite de planuri complementare pentru modificarea aspectului orasului. Aceasta este una dintre concluziile vizitei pe care edilul-sef a facut-o recent la Paris, in cadrul careia a vizitat expozitia de mobilier urban si dezvoltare urbana.

-----

din ce articole am vazut pana acum, in cel de fata se specifica pt prima oara ca va fi un sistem bazat pe timp... ce e nasol e ca pt a traversa bucurestiul de la un capat la celalalt nu iti ajunge o ora... (chiar si traseul tramvaiului 5 de exemplu e parcurs in mai mult de o ora)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Apr 2006 10:15 
www.ratb.ro

Au inceput lucrarile de reabilitare a carosabilului pe Bd. Poligrafiei


Din cauza lucrarilor de reabilitare a carosabilului pe Bd. Poligrafiei, intre Sos. Bucuresti– Ploiesti si Str. Tipografilor pe sensul spre Pasaj Jiului, incepand cu data de 02.04.2006, circulatia rutiera se desfasoara pe un singur fir in ambele sensuri.
In perioada lucrarilor pe acest tronson, autobuzele liniei 331 vor executa opriri pe sensul spre capatul de linie Cart. Damaroaia in statiile amplasate in zona centrala a Bd. Poligrafiei.



Autobuzele liniilor 226 si 385 vor circula pe un traseu deviat


Din cauza lucrarilor de reabilitare a carosabilului pe Cal. 13 Septembrie, intre Sos. Progresului si Str. Sebastian pe sensul spre Bd. Ghencea, incepand cu data de 02.04.2006, autobuzele liniilor 226 si 385 vor circula pe un traseu modificat de la intersectia Sos. Progresului/ Cal. 13 Septembrie prin Sos. Progresului, Drumul Sarii, Str. Sebastian, Cal. 13 Septembrie, apoi traseele de baza.
Pe traseul modificat autobuzele vor opri si in statia ‘Oprire’, situata pe Sos. Progresului dupa intersectia cu Cal. 13 Septembrie

desi ieri (2006-04-03) am vazut 226/385 facand slalom printre hartoapele de pa 13 sept, care au fost augmentate de decopertarile facute


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 May 2006 12:09 
Incep lucrarile de modernizare a liniei pe Sos. Progresului !

lucrari de modernizare linie tramvai pe strada Progresului, intre intersectia sos. Viilor - str. Dr. Istrate si str. Razoare - cale de rulare ( pachetul 1 )
Organizator: R.A.T.B. cu sediul in B-dul Dinicu Golescu nr.1, sect.1, tel/fax:313.67.49
Procedura aplicata: licitatie publica deschisa
Natura si cantitatea produselor: lucrari de modernizare linie tramvai pe strada Progresului, intre intersectia sos. Viilor - str. Dr. Istrate si str. Razoare - cale de rulare ( pachetul 1 )
Cod CPSA: 4523.13
Data limita depunere ofertelor: 22.06.2006, ora 9 / RATB
Data si ora deschiderii ofertelor: 22.06.2006, ora 10 / RATB
Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului: oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico - economic

.

lucrari de modernizare linie tramvai pe strada Progresului, intre intersectia sos. Viilor - str. Dr. Istrate si str. Razoare - retea aeriana de contact ( pachetul 2 )
Organizator: R.A.T.B. cu sediul in B-dul Dinicu Golescu nr.1, sect.1, tel/fax:313.67.49
Procedura aplicata: licitatie publica deschisa
Natura si cantitatea produselor: lucrari de modernizare linie tramvai pe strada Progresului, intre intersectia sos. Viilor - str. Dr. Istrate si str. Razoare - retea aeriana de contact ( pachetul 2 )
Cod CPSA: 4521.33
Data limita depunere ofertelor: 22.06.2006, ora 9 / RATB
Data si ora deschiderii ofertelor: 22.06.2006, ora 13 / RATB
Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului: oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico - economic


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 May 2006 15:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Mie mi se pare evident că nu va mai fi nici o linie de tramvai pe Panduri. Păcat totuşi că lucrările de genul acesta durează aşa de mult, cu anunţuri, licitaţii, nebunii - şi apoi luni de zile de plimbare cu autobuzul-navetă. Dar oricum, e un lucru bun că refac toată reţeaua de tramvaie din oraş.

A, şi uite altă ştire:

Quote:
Chinezii vor reconstrui Soseaua de Centura

Primarul general al Capitalei a plecat ieri in China impreuna cu o delegatie de reprezentanti ai Municipalitatii. Scopul? Sa obtina bani pentru repararea Soselei de Centura a Capitalei si transformarea acesteia in autostrada. Costul lucrarilor e estimat de Ministerul Transporturilor la 420 de milioane de euro. Mai mult, autoritatile Capitalei vor sa realizeze investitia cu specialisti chinezi, care au metode speciale de lucru.


Ref: Libertatea


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 May 2006 22:05 
Adevarul, 2006-05-12

RATB face modificari pe rutele din Giulesti

Conform unui comunicat RATB, in perioada 15 mai-15 iulie, autobuzele liniei 644 vor circula pe un traseu prelungit, de la capatul de linie Cartier 16 Februarie, pe Drumul Sabarenilor si vor intoarce la 100 de metri dupa intersectia cu aleea Podul Ilovatului. Autobuzele vor opri pe Drumul Sabarenilor atat la intersectia cu Calea Giulesti, cat si in noua "Oprire" de la capatul liniei. Autobuzele 162 si 163 vor opri la Cartier 16 Februarie, in noile statii "Oprire" de pe Drumul Sabarenilor, respectiv Calea Giulesti. Modificarile se datoreaza lucrarilor de pe Calea Giulesti, in zona "Cartier 16 Februarie".

s-au apucat sa refaca bucla de la cart. 16 feb?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 May 2006 23:00 
Linia naveta 627 a fost prelungita de la Trapezului pana la RATB Titan
Acum traseul liniei 627 este RATB Titan-Pta Titan
In dreptul statiilor de tramvai pe portiunea Trapezului-Ratb Titan au fost instalate indicatoare de statii Oprire Linia 627
Pe portiunea IOR 2 - Stirom si Policolor - Ratb Titan au fost aduse longrinele pentru modernizarea caii de rulare.
S-ar putea ca in urmatoarea perioada pe portiunea Ratb Titan - Pta Titan si Ratb Titan - 1Dec sa nu mai vedem tramvaie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 May 2006 22:39 
A fost astazi un blocaj infernal in intersectia Tineretului cu Serban Voda, din cauza unui tramvai blocat in mijlocul acesteia. Tramvaiul vinovat, un V2B parea sa fi ramas fara alimentare caci nu avea nici un fel de lumini in salon, desi era seara, plus ca nu se misca... :roll: . A trebuit sa fie tractat de un V2A din spatele lui inapoi in statie ca sa elibereze traficul. Toata chestia asta a tinut cam un sfert de ora (asa am cronometrat eu care eram pe sensul opus blocat in tramvai). Stie cineva cum au rezolvat problema asta?? Am observat ca traficul RATB, in mod ciudat a cam lipsit in timpul incidentului asta; tramvaie putine si autobuze pe Tineretului lipsa... Si inca o intrebare, cum se poate ajunge intr-o astfel de situatie ridicola??? :?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 May 2006 15:14 
Au inceput sa puna semafoare la urcarile pe podul Grant , masinile vor circula pe o singura parte si vor traversa linia 41!! pe la capetele dinspre pod ale statiilor Sos Crangasi si Turda ! Poze in curand!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 May 2006 21:27 
Restrictii pe Podul Grant

Lucrarile de reparatii la Podul Grant vor continua de saptamana viitoare cu refacerea carosabilului. Pe 5 iunie Primaria va incepe sa inchida circulatia pe cate un sens de circulatie pentru a usura lucrarile. Masinile vor fi nevoite sa circule in ambele sensuri pe restul podului. Administratia Strazilor a lucrat in aceasta primavara doar la structura de rezistenta a podului

http://www.libertatea.ro/index.php?sect ... sid=154082


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 May 2006 09:21 
Libertatea, 2006-05-30

Batranii peste 70 de ani pierd gratuitatile RATB


Consilierii municipali vor institui pe 1 iunie noi reguli pentru obtinerea gratuitatilor RATB. Daca acum primesc astfel de facilitati pensionarii cu venituri pana in 3.800.000 de lei, acest plafon va creste pana la 4.000.000 de lei vechi. In schimb se va renunta la acordarea gratuitatilor pentru cei care au peste 70 de ani. “Multi batrani care au peste 70 de ani au pensii mari si nu se justifica acordarea gratuitatilor”, a declarat directorul general al RATB, Gheorghe Aron .


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jun 2006 22:32 
Romania Libera,
Din luna septembrie
Biletul RATB va fi inlocuit cu un card Marti 13 Iunie 2006

Calatorii care folosesc transportul public in comun vor putea utiliza, incepand din luna septembrie, un card in locul biletului, dupa cum au anuntat responsabilii de la Serviciul Comercial Marketing al RATB. Regia va implementa un nou sistem de taxare, care va oferi utilizatorilor o modalitate diferita de procurare a titlurilor de transport, de plata a calatoriei si de validare. Prin implementarea sistemului automat de taxare, RATB renunta la clasica metoda de plata a calatoriei, bazata pe bilete si abonamente de hartie, adoptand o maniera moderna, sigura si flexibila, dupa cum au afirmat responsabilii regiei. Noua metoda are la baza tehnologia cardurilor inteligente fara contact - contactless smart cards. Cardul ofera libertate de miscare, posesorul avand posibilitatea de a incarca pe acelasi suport orice titlu de calatorie din oferta RATB, cat si cea a Metrorex.
RATB doreste sa atraga pe viitor un segment mai mare de utilizatori ai acestor carduri prin activarea unor aplicatii de tip portofel electronic si de identificare (card de acces).
Cardurile vor avea o durata de utilizare de patru ani. Incepand din luna septembrie a.c. si pana in februarie 2007, vor fi puse in circulatie 600.000 de carduri. Firmele interesate sa-si faca reclama pe carduri vor putea participa la o licitatie care va fi organizata de RATB la sfarsitul lunii iunie. Regia va mai organiza o licitatie pentru achizitionarea cardurilor, dupa cum a afirmat Gh. Aron, directorul general al RATB. In prezent, sunt asteptate validatoarele pentru carduri care vor fi instalate in mijloacele de transport in comun. Dupa ce regia va intra in posesia cardurilor care vor fi scoase apoi la vanzare la chioscurile la care acum se vand biletele, va fi organizata o campanie de informare. Calatorii vor fi instruiti cum sa manevreze cardurile si care sunt avantajele acestora. La inceput, cardurile vor circula in paralel cu biletele si abonamentele clasice.
Municipalitatea are in desfasurare, in prezent, un proiect de introducere a sistemului de ticketing prin intermediul caruia calatorii vor putea merge cu aceeasi cartela atat cu mijloacele RATB, cat si cu metroul. Proiectul consta in achizitia unui sistem automat de taxare pentru mijloacele de transport in comun ale RATB, compatibil cu sistemul de taxare al Metrorex si care are ca scop integrarea tarifara la nivelul Bucurestiului a celor doi operatori de transport in comun: RATB si Metrorex. Noul sistem de taxare necesita cheltuieli minime de exploatare si intretinere. Principalul beneficiu pentru calatori este ca acestia isi vor reduce cheltuielile de deplasare. Prin introducerea noului sistem de taxare, municipalitatea vrea sa reduca la sub 10% frauda din transportul in comun, care a ajuns la aproximativ 15% in prezent.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Jun 2006 18:21 
Libertatea, 2006-06-17
Trasee RATB deviate

In vederea reabilitarii carosabilului, luni, pe str. Sportului, liniile de transport din zona vor fi deviate. Linia 66 va functiona intre “Baicului” si “Vasile Parvan” pe bd. Garii Obor, Ferdinand, Carol I, Regina Elisabeta, Piata M. Kogalniceanu si Calea Plevnei, cu intoarcere prin str. Vasile Parvan, bd. M. Kogalniceanu, bd. Regina Elisabeta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Mar 2007 08:52 
Blocaj in zona Rosetti-Universitate

SCURTCIRCUIT Circulatia in centrul Capitalei a fost blocata, ieri, aproape o ora, din cauza unui scurtcircuit la reteaua electrica a RATB, fiind afectate, de data aceasta, liniile de troleibuz 61, 66, 69, 70, 85, 90, 91 si 92, care tranziteaza zona Rosetti - Universitate. "Alimentarea cu energie a retelei de trolee a fost intrerupta din cauza ca un cablu de sustinere a liniei a cazut, probabil agatat de un vehicul mai inalt. Incidentul a fost remediat", a declarat, ieri, Mihai Vladarau, purtatorul de cuvant al RATB.

Compact 15 Martie 2007


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Apr 2007 13:32 
Se prelungeste programul de circulatie pana la ora 5.30, in noaptea de INVIERE, a liniilor 5, 7, 16, 20, 21, 32, 40, 41, 104, 116, 117, 123, 131, 178, 226, 300, 311, 313, 331, 336, 368, 385, 461, 645.

In noaptea de INVIERE (07/08.04.2007) RATB va prelungi programul de circulatie pentru 24 linii de transport in comun, pana la ora 5.30.
Programul prevede plecari din cartiere spre zona centrala (Pta Unirii, Pta Sf. Gheorghe) incepand cu ora 22.00 iar din zona centrala spre cartiere incepand cu ora 22.30, la intervale de succedare de 30 minute.
Liniile de transport in comun care vor circula pe trasee de baza sau modificate, sunt urmatoarele:
A. TRAMVAIE
Tramvaiele liniei 5 vor circula intre Granitul si Sos. Bucuresti Ploiesti, cu trecere prin bucla de la capat de linie 'Pta Sf. Gheorghe'.
Tramvaiele liniei 7 vor circula pe traseul de baza intre CFR Progresul si Pta Unirii;
Tramvaiele liniei 16 vor circula pe un traseu modificat intre Bd. Lacul Tei(cap linie 17) si Pta Sf. Gheorghe (cap linie 21) pe Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Vasile Lascar, Str. Armand Calinescu, Str. Cavafii Vechi ;
Tramvaiele liniei 20 vor circula pe traseul de baza intre Laromet si Vasile Parvan ;
Tramvaiele linia 21 vor circula pe traseul de baza intre Depoul Colentina – Hala Traian – Pta Sf. Gheorghe ;
Tramvaiele liniei 32 vor circula pe traseul de baza intre Dep. Alexandria si Pta Unirii;
Tramvaiele liniei 40 vor circula pe traseul de baza intre FAUR SA si Pta Sf. Gheorghe;
Tramvaiele liniei 41 vor circula pe traseul de baza intre Ghencea si Pta Presei Libere;

B. AUTOBUZE
Autobuzele liniei 104 vor circula pe traseul de baza, numai intre Stadionul National si Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 116 vor circula pe traseul de baza, numai intre Gara Progresul si Pta Unirii;
Autobuzele liniei 117 vor circula pe traseul de baza, numai intre Str. Bacau si Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 123 vor circula pe traseul de baza, numai intre CET Sud Vitan si Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 131 vor circula intre Aeroportul Baneasa si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Pta Romana apoi pe un traseu prelungit, pe Bd. Magheru, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii;
Autobuzele liniei 178 vor circula intre Complex Comercial Apusului si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la intersectia Str. Stirbei Voda/Str. Luterana apoi pe un traseu prelungit, pe Str. Stirbei Voda, Cal. Victoriei, Galeriile Orizont, Bd. N. Balcescu, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii, cu ?ntoarcere prin Bd. I.C. Bratianu, Bd. Magheru, Pta Romana (rond), Bd. Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, Str. Episcopieie, Str. Stirbei Voda, Str. Luterana, apoi traseul de actual.
Autobuzele liniei 226 vor circula intre Pta Rahova si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Galeriile Orizont apoi prin Bd. N. Balcescu, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii, cu intoarcere prin Bd. I.C. Bratianu, Bd. Magheru, Pta Romana, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcanescu, apoi traseul actual;
Autobuzele liniei 300 vor circula intre Clabucet si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Pta Romana, apoi pe un traseu prelungit, pe Bd. Magheru, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 311 vor circula intre FAUR SA si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Pta Rosetti, apoi pe un traseu prelungit, pe Bd. Carol I, Pta Universitatii, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 313 vor circula pe traseul de baza, numai intre Str. Turnu Magurele si Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 331 vor circula intre Cart. Damaroaia si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Pta Romana, apoi pe un traseu prelungit, pe Bd. Magheru, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 336 vor circula intre Complex Comercial Apusului si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Pta Universitatii, apoi pe Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 368 vor circula intre Valea Oltului si Pta Unirii, pe traseul de baza pana la Galeriile Orizont, apoi pe un traseu prelungit, pe Bd. N. Balcescu, Bd. I.C. Bratianu pana la Pta Unirii, cu intoarcere prin Bd. I.C. Bratianu, Bd. Magheru, Pta Romana apoi traseul de actual.
Autobuzele liniei 385 vor circula pe traseul de baza, numai intre Ghencea si Pta Unirii ;
Autobuzele liniei 461 vor circula pe traseul de baza, numai intre Granitul si Primaria Cernica ;
Autobuzele liniei naveta 645 vor circula intre Mezes si Pta Unirii, pe Sos. Chitilei, Bd Ion Mihalache, Pta Victoriei, Bd. Lascar Catargiu, Pta Romana, Bd. Gh. Magheru, Bd. I.C. Bratianu;

www.ratb.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007 11:43 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 255
Location: Drumul Taberei
Tramvaiele liniilor 14 si 36 vor circula pe un singur fir intre Str. Baicului si Sos. Iancului

In continuarea lucrarilor de modernizare a caii de rulare de pe Sos. Pantelimon, in ziua de duminica 15.04.2007, se monteaza piesele de cale pentru circulatia tramvaielor in ambele sensuri pe un singur fir de circulatie intre Str. Baicului si Sos. Iancului.
Din aceasta cauza tramvaiele din zona vor circula pe trasee modificate astfel:
Tramvaiele liniei 14 vor circula pe un traseu modificat in ambele sensuri de la intersectia Str. Traian/Bd. Pache Protopopescu prin Bd. Pache Protopopescu, Sos. Iancului, Sos. Pantelimon, apoi traseul de baza (comun cu linia 5).
Tramvaiele liniei 36 vor circula pe un traseu modificati in ambele sensuri de la intersectia Str. Ziduri Mosi/Bd. Ferdinand prin Bd. Ferdinand, Sos. Mihai Bravu, Sos. Iancului, Sos. Pantelimon, apoi traseul de baza.
Incepand cu ziua de luni 16.04.2007, tramvaiele liniilor 14 si 36 vor reveni pe traseele de baza si vor circula pe Sos. Pantelimon (intre Str. Baicului si Sos. Iancului) in ambele sensuri pe un singur fir de circulatie (sistem ‘paleta’).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007 17:08 
Tramvaiele liniei 20 vor circula deviat in perioada 14.04-15.04.2007

In vederea inlocuirii pieselor de cale din bucla de intoarcere Laromet, in perioada sambata 14.04 - duminica 15.04.2007, tramvaiele liniei 20 vor circula pe traseul de baza intre Vasile Parvan si intersectia Bd. Bucurestii Noi/Bd. Gloriei, apoi modificat in ambele sensuri prin Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii pana la Cart. Damaroaia unde vor intoarce comun cu cele ale liniei 24.
Pentru preluarea calatorilor de pe Bd. Bucurestii Noi (tronsonul cuprins intre Bd. Gloriei si Laromet) se infiinteaza linia naveta 620, care va functiona intre Laromet si Clabucet (cap linii 422, 423 si 645) pe Bd. Bucurestii Noi, Podul Constanta, Cal. Grivitei, Str. Clabucet, Bd. Ion Mihalache, cu intoarcere prin Cal. Grivitei, Podul Constanta, Bd. Bucurestii Noi.
Pe acest traseu autobuzele vor opri comun cu troleibuzele liniei 97, precum si cu autobuzele liniilor 422, 423 si 645.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 14 Apr 2007 01:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
In perioada 14 – 15.04.2007, linia 20 va functiona pe traseul de baza

Lucrarile de reabilitare a caii de rulare pentru tramvaie din terminalul LAROMET, programate in perioada 14-15.04.2007, se amana, urmand ca linia 20 sa functioneze pe traseul de baza


Modificarea traseului liniei 182

Ca urmare a lucrarilor de reabilitare a retelei de canalizare de pe Str. Maltopol, incepand cu data de 16.04.2007, autobuzele liniei 182 vor circula pe un traseu modificat pe sensul spre Gara de Nord, de la intersectia Str. Maltopol/Sos. Nicolae Titulescu, prin Sos. Nicolae Titulescu, Bd. Al. I. Cuza, Bd. Gh. Duca, Pta Garii de Nord.

http://www.ratb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 08:34 
Traseele mijloacelor de transport in comun, interzise in zonele locuite
Vineri, 20 Aprilie 2007


Circulatia mijloacelor de transport in comun va fi interzisa prin zone cu obiective protejate, cum ar fi locuinte, parcuri, scoli sau spitale.

Totodata, amplasarea statiilor de autobuz, troleibuz si tramvai se va face tinandu-se cont de posibilitatile varstnicilor, copiilor, bolnavilor si persoanelor cu handicap de a parcurge pe jos distanta de la locuinta proprie.

Prevederile sunt cuprinse in proiectul de ordin privind normele de igiena pentru transporturile de persoane, elaborat de Ministerul Sanatatii si supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Transportului. Daca evitarea circulatiei prin asemenea zone nu este posibila, din considerente urbanistice, se arata in actul normativ, se vor pastra distantele stabilite prin studii de impact intre aceste trasee si obiectivele protejate, luandu-se in considerare emisiile de poluanti chimici si pulberi, de zgomot si vibratii. In alegerea amplasamentelor statiilor se vor lua in calcul si posibilitatile batranilor, copiilor, bolnavilor cu maladii cronice si persoanelor cu handicap de a parcurge pe jos distanta de la locuinta lor la statie. Totodata, se mai precizeaza in proiectul de ordin, amenajarea traseelor se va face in asa fel incat sa se reduca la minimum impactul poluantilor asupra sanatatii publice. In acest sens trebuie asigurate linii de tramvai insonorizante, pavimente din materiale care sa nu produca zgomot si sa nu elibereze in atmosfera substante chimice sau pulberi periculoase, evitandu-se detalii accidentate in pavimente.

Conditii de lux in autobuze
Noile standarde impuse de Ministerul Sanatatii pentru mijloacele de transport in comun prevad sisteme de ventilatie, de incalzire, de iluminat, precum si de evitare a insoririi directe si a curentilor de aer prea puternici. La constructia si amenajarea acestor mijloace trebuie sa se aiba in vedere reducerea emisiilor de poluanti chimici, de zgomot si de vibratii, folosirea pentru finisaje a unor materiale care sa permita curatarea uscata si umeda, precum si dezinfectia. De asemenea, trebuie asigurat accesul usor in vehicule, pentru toate categoriile de calatori, in special pentru persoane cu dizabilitati, copii, varstnici si bolnavi, recomandandu-se ca cel putin unul dintre accese sa fie prevazut cu un dispozitiv pentru urcarea carucioarelor. Claudia Marcu. Gardianul


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 09:05 
:P :lol: :lol: :lol:
Extrem de amuzant. Adica sa inteleg ca vor disparea autobuzele de pe strada jafluentului si fumerturii din motive de emisii poluante. Mai mult, copiii vor parcurge distante mai mari dela statie la scoala, iar batranii vor merge si mai mult pe jos pana la spital, daca statiile se vor indeparta de acesta. Dar sa nu-si faca probleme, pentru ca primaria va amplasa statiile mai aproape de casele lor, dar nu atat de aproape ca sa nu se inece cu fumul scos de autobuzele MAZ & co.
Probabil ca ministerul va mai introduce un nomenclator al afectiunilor, in care vor cuprinde si: "Axfisie datorata trecerii pe langa un autobuz poluant". Sau poate ministrul pleaca si el odata cu capitanul vaporului recent scufundat. :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Apr 2007 01:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Se continua lucrarile de modernizare a caii de rulare pentru tramvaie pe Cal. Mosilor (tronsonul cuprins intre Str. Armand Calinescu si Str. Cavafii Vechi), incepand cu data de 28.04.2007 (sambata) se vor lua urmatoarele masuri:

In vederea continuarii lucrarilor de modernizare a caii de rulare pentru tramvaie pe Cal. Mosilor (tronsonul cuprins intre Str. Armand Calinescu si Str. Cavafii Vechi), incepand cu data de 28.04.2007 (sambata) se vor lua urmatoarele masuri:

Tramvaiele liniei 5 vor functiona pe un traseu modificat, de la intersectia Str. Armand Calinescu/Cal.Mosilor prin Str. Paleologu, Str. Mantuleasa, Bd.C. Coposu, Str. Sf.Vineri pana la Piata Sf.Gheorghe.

Tramvaiele liniilor 14 si 55 isi reiau traseele de baza, intre Piata Sf.Gheorghe si Granitul, prin Bd.Pache Protopopescu respectiv Bd. Ferdinand.

Tramvaiele liniei 16 vor functiona pe un traseu scurtat, intre Platforma Pipera si Piata Sf. Gheorghe, modificat in dublu sens de la intersectia Str. Armand Calinescu/Cal. Mosilor prin Str. Paleologu, Str. Mantuleasa, Str. Sf. Vineri, Piata Sf.Gheorghe.

Se infiinteaza linia 56 de tramvaie care va functiona intre Piata Sf.Gheorghe si Republica, pe Str. Sf.Vineri, Bd. C. Coposu, Cal. Calarasilor, Bd.Basarabia.

Linia 640 de autobuze se desfiinteaza.

Abonamentele eliberate pentru linia 16 vor fi valabile si pe linia 56 iar cele eliberate pentru linia 56 vor fi valabile si pe linia 16.

http://www.ratb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 15:11 
Program normal pentru transportul in comun din capitala
Joi 26 aprilie 2007, 12:54

Soferii si vatmanii Regiei Autonome de Transport in Comun Bucuresti nu vor avea vacanta prelungita de 1 mai. Desi Guvernul a decis ca 30 aprilie sa fie zi nelucratoare, in capitala mijloacele de transport in comun vor circula luni dupa programul unei zile normale de lucru.

De 1 mai, troleibuzele si tramvaiele vor circula insa dupa programul unei zile de duminica. Adica, mijloacele de transport in comun vor opri in statii la interval de 15 minute. Metroul va circula de sambata si pana marti la intervale cuprinse intre 9 si 12 minute.

Ziua de luni, 30 aprilie, a fost declarata de Guvern ca fiind nelucratoare. Astfel, personalul bugetar, elevii si studentii vor avea o minivacanta de patru zile. Potrivit Codului Muncii, ziua de 1 Mai este nelucratoare, fiind considerata sarbatoare legala.
Sursa: Realitatea TV


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 22:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Pasajele nimanui


Joi 26 aprilie 2007, 15:56

Cele cinci pasaje subterane din Bucuresti nu figureaza in actele Primariei Capitalei. Desi au fost construite inainte de 1989, receptia lucrarilor de constructie a pasajelor nu a fost facuta nici pana in ziua de azi.

Pasajele subterane din Capitala au fost construite inainte de 1989 de o singura firma: IACET Bucuresti. Dupa Revolutie, aceasta firma s-a divizat in mai multe societati, care, ulterior, au intrat in lichidare. Municipalitatea nu a apucat sa faca receptia lucrarilor la momentul finalizarii acestora. Niciunul dintre primarii alesi dupa 1989 nu s-a preocupat de rezolvarea situatiei juridice a pasajelor.

"Una dintre cele mai mari probleme este inventarierea patrimoniului bucurestean. Pentru ca s-au infiintat o serie intreaga de firme care au disparut si nu s-au mai facut procesele de predare primire. Lucru care s-a ?intamplat si cu pasajele. Nici acum nu stim exact care este domeniul public si care este privat", a declarat Adriean Videanu, primarul Capitalei.

Situatia juridica a pasajelor pune primaria in dificultate. Conform legii, municipalitatea nu are voie sa investeasca nici un leu in obiecte care nu fac parte din patrimoniul orasului. Mai mult daca pasjele se surpa in acest moment autoritatile nu au pe cine trage la raspundere.

"Orice lucrare, o reparatie, o investitie facuta intr-un obiect care nu este gestionat sau care nu face parte din patrimoniul orasului este ilegala", a spus Dan Drosu Saguna, directorul Curtii de Conturi.

In Bucuresti sunt cinci pasaje subterane. La Pasajul Marasesti se lucreaza de aproximativ 2 ani. Investitia facuta aici de municipalitate depaseste 3 milioane de euro, bani pe care teoretic nu avea voie sa si investeasca.
Sursa: Realitatea TV


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007 13:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Jurnalul National, 1 Mai 2007


Bucurestiul si Ilfovul devin Metropola

01 Mai 2007 | de Monica Andrei Capatos

PLAN. Dacã lucrurile vor merge ca la carte, Zona Metropolitanã se va extinde panã la Dunãre

Bucurestiul, o capitala metropolitana. Proiectul marelui oras s-a nascut in 1998, dar a fost trecut pe un plan secund, a reaparut in 2002, a starnit controverse prin 2005 si are toate sansele sa fie definitivat in 2007. A treia varianta a proiectului de lege privind Zona Metropolitana se rezuma in prima faza doar la Bucuresti si Judetul Ilfov.

Ideea de transformare a Bucurestiului intr-o metropola a apartinut lui Vasile Gherasim, fost primar al Sectorului 1, acum consilier al primarului general, Adriean Videanu, pe probleme de dezvoltare urbana. Prima discutie pe tema proiectului marelui oras a avut loc in 1998. Totul a fost abandonat pana in 2002 cand Zona Metropolitana (ZM) trebuia sa inghita 62 de localitati. Desi pus pe hartie de Gherasim, proiectul a fost revendicat si de liderii PNL, chiar propus de ace?tia analizei comisiilor din Parlament. Dupa putina valva, a trecut din nou intr-un con de umbra. Dupa aproape cinci ani, Zona Metropolitana este abordata din nou, la initiativa primarului general, Adriean Videanu, subiectul fiind elaborat tot de Vasile Gherasim. Ajuns la a treia varianta, proiectul este structurat in trei parti pentru a evita conflictele politice si a mai diminua din orgolii.

In prima faza, din Zona Metropolitana va face parte Bucurestiul si Judetul Ilfov compus din 33 de comune si 7 orase, sub denumirile de Centrul Metropolitan Bucuresti si Zona Premetropolitana. Metropola va avea un Consiliului de Administratie, un guvernator si un city manager.

CRITERII. Consiliul de Administratie va fi format din consilieri ai Capitalei, ai oraselor si comunelor din Ilfov desemnati dupa anumite criterii. Astfel, Consiliul General al Capitalei si cel al Judetului Ilfov vor avea fiecare cate sapte reprezentanti, celelalte localitati isi vor delega reprezentanti in functie de numarul consilierilor existenti in prezent. De exemplu, o comuna care are acum intre 9-15 alesi locali va avea in Consiliu Zonei Metropolitane un reprezentant, intre 7-21 – doi consilieri si intre 25-27 – cate trei.

Astfel, Bucurestiul va fi reprezentat de 25 de consilieri, punandu-i la socoteala si pe cei de la sectoare. Mandatul lor va fi pe o perioada de patru ani, presedintele fiind ales doar pentru doi ani. Tot ceea ce tine de modul de administrare al Zonei Metropolitane va fi decis de acest consiliu.

"Consiliul General al Zonei Metropolitane va lua decizii in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor structurale, extinderea transportului in comun, modernizarea sistemului de invatamant. Practic, transportul rutier si cel de cale ferata va trebui sa faca legatura intre Sud-Nord, Est-Vest. Spre exemplu, metroul usor, de suprafata ar putea sa plece din Bucuresti si sa ajungs in Snagov", a spus Gherasim.

O alta functie nou infiintata este cea de guvernator, reprezentat al Executivului la nivelul ZM. Va avea rang de secretar de stat, activitatea lui desfasurandu-se in cadrul Ministerului de Interne, coordonandu-i pe cei doi prefecti ai Capitalei si Ilfov. Va fi echivalentul unui ministru de externe al Zonei Metropolitane. Nu va lipsi din aceasta combinatie nici city managerul, functie care este deja prevazuta in legislatia in vigoare. Va fi un inalt functionar public si va administra practic banii de care dispune metropola. Si vor fi din belsug, zona dispunand de fonduri externe si guvernamentale.

BULETIN DE BUCURESTI. A doua etapa a acestui proiect de lege este atragerea in cadrul Zonei Metropolitane a celor 62 localitati invecinate. Acest lucru va putea fi posibil pe baza unui precontract intre Consiliul de Administratiei al ZM si comuna sau orasul in cauza.

"Localitatile vor fi alese pe baza unor criterii de selectie, cum ar fi distanta dintre centrul Capitalei si localitatile implicate, fiind de maximum 40 de km, constructiile noi, locuite de bucuresteni, numarul oamenilor care fac naveta. Se merge pe zone mari, centrul urban este centrul de prosperitate, intotdeauna s-a trait mai bine la oras decat la tara", a spus Gherasim. Partea finala a acestui proiect se refera la extinderea Zonei Metropolitane pana la Oltenita, deschiderea Bucurestiului la Dunare fiind unul din scopuri.

Vasile Gherasim
coordonatorul proiectului


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 May 2007 07:58 
Pasajul Unirea va fi refacut

Lucrari Primaria Capitalei intentioneaza sa lanseze lucrari de reabilitare la Pasajul Unirii. Proiectul de refacere va fi demarat abia dupa incheierea altor lucrari din zona, pentru a face posibila devierea traficului. "Pasajul de la Unirea, dar si suprateranul sunt in atentia noastra de mai bine de un an si jumatate", a spus primarul general, Adriean Videanu. Pasajul Unirea a fost dat in folosinta in iunie 1987 si are o lungime de 900 de metri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 May 2007 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
MAXI TAXI ILEGALE IMPANZESC BUCURESTIUL

Zeci de soferi de maxi taxi circula zilnic fara autorizatie prin Bucuresti. Soferii iau pasagerii, de multe ori peste capacitatea masinii, incaseaza banii si apoi isi baga banii in buzunar, sau ii dau mai departe firmelor fantoma. Nu le pasa de controale. Amenda pe care o primesc este cu mult mai mica decat castigul zilnic.

La Pasajul din fata en-gross-ului Europa, permanent sunt peste zece maxi taxi care asteapta clienti. Niciunul n-a primit autorizatie de trasport pentru traseul afisat pe parbriz. Numai pe ruta Voluntari-Piata Trapezului sunt 14 microbuze. La fel de multe sunt si cele care merg spre Obor sau cartierul Titan.

Ilegalitatile devin evidente la o simpla accesare a site-ului primariei. Spre exemplu, traseul 714 - cel legal- nu are nicio legatura cu cel afisat pe microbuzele din en-gros. Nici macar statia de plecare nu este aceeasi. Un alt exemplu - traseul 535. Nu exista in acte, dar il gasim... pe teren. Tarifele practicate de masinile pirat sunt aceleasi cu cele ale liniilor autorizate - adica 1,50 lei. Numai ca soferul nu da bilete, doar incaseaza banii.

Cu toate amenzile primariei, masinile circula in fiecare zi pe bulevardele principale. In cazul in care sunt prinsi, soferii platesc o amenda de maximum 500 de lei. Castigul zilnic este insa mult mai mare.

Observator

Adaugat: 03 mai 2007

http://www.antena3.ro



Podurile capitalei sunt nesigure
Joi 03 mai 2007, 17:56


Aproximativ 25 de poduri din Capitala au probleme la structura de rezistenta sau au defecte din constructie. Asa reiese din mai multe expertize tehnice comandate de Primaria Capitalei in 2005 la Catedra de Drumuri si Poduri din cadrul Facultatii de Constructii.

Multe dintre podurile Bucurestiului au fost construite inainte de Revolutie, cu materiale de proasta calitate, ba unele chiar pe structuri mai vechi, aflate deja intr-o stare avansata de degradare.

"Defectiunile care s-au constat au fost legate de o intretinere proasta sau inexistenta care a dus la slabirea structurii de rezistenta. In momentul in care s-a facut o completare, nu s-au reparat degradarile care erau la structura anterioara", a precizat Florian Burtescu, profesor doctor inginer Catedra de Drumuri si Poduri.

Reprezentantii primariei Capitalei stiu de multa vreme de starea proasta a podurilor.

"Vom tine seama de toate recomandarile specialistilor pentru a face sigure toate podurile din Capitala. Pasajul de la Unirea este in atentia noastra de mai bine de un an, avem documentatia necesara si ne vom apuca in curand de reabilitare. Va fi o lucrare foarte dificila, caci necesita inchiderea circulatiei din zona", a sustinut Adriean Videanu, primarul Capitalei.

De altfel, conform datelor de la Catedra de Drumuri si Poduri, Pasajul Unirea este obiectivul cu cea mai avansata stare de degradare, iar structura de rezistenta este grav afectata. Finalizat odata cu metroul, pasajul a fost construit pe o structura veche de dinaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial.

Putine dintre podurile finalizate inainte de Revolutie au fost reabilitate, iar printre acestea se numara si Podul Grant.
Sursa: Realitatea TV


http://www.realitatea.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 960 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group