TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 10 Dec 2019 15:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 943 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 32  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 00:44 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
dr122 wrote:
Linia 139 va functiona pe un traseu modificat incepand cu data de 19.09.2007

Ca urmare a numeroaselor solicitari ale publicului calator, incepand cu data de 19.09.2007, linia 139 va functiona pe un traseu modificat, astfel:
Pe sensul spre Piata Leul, de la intersectia Calea Ferentarilor/Sos. Salaj prin Sos. Salaj, Str. Amurgului, Str. Cap. Preda, Str. Soldat Croitorul, Str. Buzoieni, de unde reintra pe traseul de baza;
Pe sensul spre Zetari, de la intersectia Str. Buzoieni/Cal. Rahovei/Str. Amurgului prin Str. Amurgului, Sos. Salaj, Cal. Ferentarilor, apoi traseul actual.

Sursa:www.ratb.ro


Sa intelegem ca strazile Carlibaba si Bachus raman numai cu 220 ? 139 ramane definitiv prin Calea Ferentari/sos. Salaj ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 10:29 
Mizeria aceea de tramvai alb cu trei cruci este mana unui artist??? Rau au ajuns artistii astia. Ideea mi se pare buna, dar sunt sigur ca se putea gasi un design foarte atractiv.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 11:26 
Institutia este "Crucea Rosie"? Daca da, ar fi OK, dar pe ambulante acum apare semnul acela cu steaua si sarpele. Mai bine le punea si girofar sa treaca mai repede prin intersectie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 13:49 
Mai bine duceau "Armata" pe 41, poate nu-l mai devasta "armata ultra".
Crucea Rosie s'o duca pe linia 16, "Politia" pe 31 sa treaca aproape de Dinamo, iar "Biserica" pe 32, poate se mai potolesc hotii. Bine ca n'au mai adaugat institutii:
  • SRI, cu deviza "Vezi ce asculti, asculti ce vezi",
  • CNSAS, cu deviza "Spune-mi cine esti ca sa-ti spun cine ai fost",
  • Ministerul Muncii, cu deviza "Nici munca fara paine, nici paine fara sunca",
  • Ministerul Agriculturii, cu deviza "Gripa Aviara a iesit din tara",
  • Primaria Capitalei, cu deviza "Stalpi si borduri in fiecare an",
  • Presedintia, cu simbolul cucuvelei si deviza "Sa calatoriti bineeeee",
  • CNA, cu deviza si interdictia de urcare in tramvai "fara acordul parintilor",
  • altele, cu deviza: "mai sunt tramvaie, dar Knorr nu mai are........ (supa)".


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 15:02 
Am vazut si eu tramvaiul Biserica Ortodoxa Romana cand plecam din Bucuresti, la Gara de Nord, fiind in drum spre peron nu am putut aprofunda imaginea dar acum ca stiu despre ce era vorba ma intreb de ce nu l-au vopsit in negru?...era o culoare mai potrivita...Tom, buna ideea pe care ai avut-o dar ma tem ca nu o vor aplica....pacat....am fi ras din plin cu asa tramvaie :D ....si cat timp le mai vedem la strada? sa stiu daca le prind cand ma intord :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Sep 2007 15:13 
Tramvaiul cu Crucea Rosie arata bine. Ii mai trage niste chenare rotunjite si iese o frumoasa imitatie de Wiener Linien.
Tramvaiul cu politia nu l-am vazut. Ar merita niste culori politienesti, un girofar si sa se faca o continuare la filmul unguresc cu spargatorii de banci care fugeau cu tramvaiul.
Nici biserica n'am vazut-o. Ar fi buna pe linia 16, e mai aproape de Pipera.
Legat de propunerile de mai sus, e o problma. SRI are sigla, Presedintia are cucuveaua, Primaria poate adopta Bordura, Tomberonul plin, Maidanezul care ridica piciorul spre tomberon si 12 sau 22 gandaci inconjurand peisajul in forma de stele europene. Restul institutiilor n'au sigla. Doar CNA ar putea inconjura numarul vagonului cu un cerc rosu, dar asta merge la intervalul 001-018 :twisted: :twisted: :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Sep 2007 00:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Vagonul ,,Politia" este #321 de la Dep. Alexandria si circula pe linia 16. Are autocoalnt ab la baza ca si ,,Crucea Rosie" si, in locul crcucilor, are sigla Politiei si sloganul ,,Siguranta si Incredere".
,,Armata" liniei 45 este #125 de la Dep. Victoria... arata cam ca vagoanele vopsite in verde cu reclama la Tuborg. Interesant ca parea a fi vopsit in verde.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Sep 2007 09:37 
La tramvaiul de mai sus trebuiau sa-i schimbe si numarul de inmatriculare, corespunzator cu noul sau look. Ca sa nu se complice, puteau inlocui doar B cu A.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Sep 2007 14:50 
In noaptea de 22/23.09.2007 programul de circulatie al unor linii R.A.T.B. se prelungeste pana la ora 04.30

Cu ocazia desfasurarii evenimentului cultural numit 'NOAPTE ALBA', organizat de Primaria Municipiului Bucuresti prin ARCUB – Centrul de Proiecte Culturale, in noaptea de 22/23.09.2007, programul de circulatie al unor linii de transport in comun se prelungeste pana la ora 04.30.
Acest program prevede plecari din principalele cartiere spre zona centrala (P-ta Unirii, P-ta Sf. Gheorghe) la intervale de 25-30 de minute, incepand cu ora 22.00, iar din zona centrala spre cartiere, incepand cu ora 22.30.
Liniile de transport in comun care vor circula pe trasee de baza sau modificate, sunt urmatoarele:
A. TRAMVAIE
Linia 32-va functiona intre Depoul Alexandria si Pta Unirii;
Linia 55-va functiona intre Granitul si Pta Sf. Gheorghe.
B. AUTOBUZE
Linia 104–va functiona pe traseul de baza numai intre Stadionul National si Piata Unirii;
Linia 116–va functiona pe traseul de baza numai intre Gara Progresul si Piata Unirii;
Linia 117–va functiona pe traseul de baza numai intre Str. Bacau (Cart. Salaj) si Piata Unirii;
Linia 131–va functiona pe traseul de baza intre Aeroportul Baneasa si intersectia Cal. Dorobantilor/Bd. Dacia, apoi prin Bd. Magheru pana la Pta Unirii;
Linia 300–va functiona pe traseul de baza intre Clabucet si Piata Romana, apoi prin Bd. Magheru pana la Piata Unirii;
Linia 311–va functiona pe un traseu prelungit de la Piata C.A. Rosetti, pe Bd. Carol I, Piata Universitatii, Bd. I.C. Bratianu pana la Piata Unirii;
Linia 313–va functiona pe traseul de baza numai intre Str. Turnu Magurele si Piata Unirii;
Linia 336–va functiona pe traseul de baza intre Master SA si Piata Universitatii, apoi prin Bd. I.C. Bratianu, pana la Piata Unirii;
Linia 368–va functiona pe traseul de baza intre Valea Oltului si intersectia Str. Dem Dobrescu/ Bd. N. Balcescu, apoi prin Bd. N. Balcescu, Piata Universitatii pana la Pta Unirii;
Linia 385–va functiona pe traseul de baza numai intre Ghencea si intersectia Cal. 13 Septembrie/Sos. Pandurilor, apoi pe Sos. Pandurilor, Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Str. Stirbei Voda, Bd. N. Balcescu, Piata Universitatii pana la Pta Unirii, cu intoarcere prin Splaiul Independentei, Bd. B. P. Hasdeu, Str. Izvor, Cal. 13 Septembrie si Bd. Ghencea.
Linia naveta 667–va functiona pe un traseu prelungit de la Piata C.A. Rosetti, pe Bd. Carol I, Piata Universitatii, pana la Piata Unirii ;
Autobuzele vor opri in toate statiile si vor purta la parbriz inscriptia: Circula la P-ta Unirii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 04:03 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
ANTENA wrote:
Astazi era programat in CGMB votul pentru mai multe proiecte intre care:

- reabilitare tronson sos.Iancului
- reabilitare tronson sos.Pantelimon de la intersectia cu sos.Iancului pana la sos.Garii Catelu
- reabilitare tronson bd.Aerogarii de la Aero Baneasa pana la bd.Alexandru Serbanescu
- rectificare buget pt. sos.Colentina si cal.Mosilor

- pasaj pietonal subteran Arcul de Triumf
- pasaj rutier suprateran pt. unificare str.Elena Vacarescu cu sos.Nordului peste linia CF Buc.-Constanta

Sa vedem ce se va concretiza


Indicatorii tehnico-economici pentru toate aceste proiecte au fost aprobati. In plus, s-a aprobat si modernizarea liniei de tramvai pe Liviu Rebreanu intre Ramnicu Sarat si Bd. 1 dec. 1918.
Oricum, ce au aprobat consilierii sunt niste simpli indicatori economici; va mai trece probabil multa apa pe Dambovita pana vor incepe efectiv lucrarile, daca nu cumva noii alesi din 2008 "re-calibreaza" indicatorii economici, in functie de interesele lor (politice).
Minuta sedintei poate fi consultata la http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/db/PV/PV130907.pdf


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 22:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Dr2005 wrote:
Vagonul ,,Politia" este #321 de la Dep. Alexandria si circula pe linia 16. Are autocoalnt ab la baza ca si ,,Crucea Rosie" si, in


"Biserica ortodoxă" are culoare grena, numărul #357 şi evoluează pe linia 31. Şi mie mi s-a părut vopsit, nu acoperit cu autocolant.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 23:49 
Trasee modificate pe liniile 620 si 635

RATB. Autobuzele liniilor 620 si 635 isi modifica traseele in perioada 22-25 septembrie, ca urmare a lucrarilor de reabilitare a caii de rulare de pe strada Cobalcescu.

Astfel, linia 620 isi va pastra traseul actual intre Gara de Nord si intersectia Str. Berzei - Calea Plevnei, apoi prin Calea Plevnei, str. Stirbei Voda, Str. Berzei, de unde reintra pe traseul de baza.

Autobuzele liniei 635 vor circula pe traseul actual, intre Ghencea si intersectia Str. Berzei-Calea Plevnei, apoi modificat prin Calea Plevnei, str. Stirbei Voda, bd. Dinicu Golescu, de unde reintra pe traseul de baza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007 15:01 
Statia de autobuz 'Piata Virgiliu' va fi reinstalata pe vechile amplasamente, in ambele sensuri

Ca urmare a finalizarii lucrarilor de reabilitare a carosabilului in zona statiilor de pe Bd. Dinicu Golescu, incepand cu data de 24.09.2007, statia de autobuz 'Piata Virgiliu' (pentru liniile 178 si 635), va fi reinstalata in ambele sensuri pe vechile amplasamente.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007 22:13 
Blatisti de nevoie
26 Septembrie 2007
Andrei Ciurcanu

Doar 10% dintre statiile RATB sunt prevazute cu ghisee pentru bilete.

In Bucuresti, ca sa cumperi un bilet de la o ghereta RATB trebuie sa mergi pe jos cateva statii de autobuz.

Dintre cele 2.493 de spatii amenajate, doar 234 sunt prevazute cu ghisee unde se vand legitimatii de calatorie.

Bucurestenii sunt nemultumiti ca RATB-ul ii obliga sa-si faca abonamente sau sa cumpere zeci de bilete odata, regia de transport e bucuroasa ca face vanzare si-si intocmeste norma la amenzi.

Automate pentru carduri

Singurul motiv invocat de conducerea regiei de transport cu privire la numarul redus de gherete a fost economia la bani. „Va dati seama ca nu putem sa facem cate una in fiecare statie. Nu am avea bani”, a sustinut Valeriu Bunea, director adjunct al RATB.

„Intr-adevar, avem o problema. Exista niste propuneri de amplasamente si inchirieri spatii de la agenti comerciali, ar fi vorba de 100”, a mai adaugat acesta, dar nu a precizat cand ar trebui amenajate.

Cei din conducerea regiei s-au gandit ca o solutie ar fi automatele pentru cardurile contact-less. „Sunt destul de scumpe, pot ajunge la 30.000 de euro. O sa facem un studiu de piata sa vedem ce stiu sa faca. Apoi, daca ne hotaram sa le cumparam, acestea vor fi fi disponibile 24 de ore din 24”, a explicat Bunea.

Bilete de la vatman sau sofer

O solutie mult mai simpla si mai ieftina ar fi insa modificarea regulamentului de functionare al RATB, care nu permite vatmanilor sau conducatorilor de autobuze si troleibuze sa emita bilete in zonele fara ghisee. „Nu este posibila modificarea lui. Regulamentul ne limiteaza si nu putem da vatmanilor sau soferilor bilete. Ei trebuie sa fie atenti la trafic”, a incheiat Valeriu Bunea.

Cu toate acestea, angajatii ar fi dispusi sa-si mareasca atributiile. „Eu am cerut sa-mi dea bilete, ca cere lumea, dar nu vor. Daca aveti noroc, nu va prinde controlul”, spune serioasa o angajata RATB de la capatul liniilor 16 si 36 din platforma Pipera.

In aceasta zona nu exista nicio ghereta pe o raza de cateva statii. Singura varianta ca sa calatoresti linistit este sa mergi pe jos pana in Aurel Vlaicu, pentru a-ti cumpara un bilet, sau sa faci blatul pana la statia Lacul Tei.

„Nu ma intereseaza pe mine problemele astea”

Nici reprezentantii Primariei Capi-talei, in a caror administratie se afla aceste gherete si statii, nu au o solutie. Ba mai mult, neregulile din teren sunt cunoscute conducerii.

„Asta e o problema mai veche. Ghiseele care sunt in statii se ocupa cu altceva. Comert, vand sucuri, nici nu stiu cum arata, nici nu ma intereseaza, drept sa va spun”, a declarat directorul Administratiei Strazilor din Primaria Capitalei, Claudiu Balan, care a recunoscut insa ca e nevoie de o solutie.

„S-a incheiat un contract mai vechi prin ‘94, dar am inteles ca nu erau obligati sa vanda bilete. Ne ocupam de ele, intr-adevar, dar banii pe impozite se duc la municipalitate, nu raman la noi. Sunt cateva zeci pe care le taxam, dar nu stiu cu cat pe metru patrat”, a incheiat Balan.

Buget

Amenzi in valoare de 9 milioane de lei

Pana o sa se suplimenteze numarul de gherete, amenzile curg garla. Numai anul trecut, RATB a incasat amenzi de aproape 9 milioane de lei de la cei care au fost gasiti in mijloacele de transport fara bilet.

Zilnic, 250 de controlori iau la puricat autobuzele, troleibuzele si tramvaiele din Capitala. Daca nu ai bilet, amenda este de 80 de lei sau 40 de lei daca se achita pe loc ori in 48 de ore.

Anul trecut, regia de transport in comun a inregistrat 874 de milioane de calatorii pe cele 161 de linii de transport, 82.000 de procese-verbale de contraventie si 52.503 bilete de suprataxa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 14:38 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 62
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Liniile 4, 7, 8 si 25 revin la traseele de baza

Ca urmare a finalizarii lucrarilor de pe Sos. Giurgiului, tronsonul cuprins intre Str. Sura Mare si Str. Luica si continuarea acestora pe tronsonul cuprins intre Str. Luica si Str. Anghel Moldoveanu, liniile de transport in comun din zona vor functiona astfel:

A. In perioada 29-30.09.2007:
Linia 7 va functiona intre Piata Unirii si Zetari, prin Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, Str. Dr. Istrate, Sos. Viilor, Sos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru si Str. Zetarilor.
Linia 8 va functiona intre Depoul Militari si Zetari, prin Bd. Preciziei, Valea Cascadelor, Bd. Timisoara, Sos. Progresului, Cal. Rahovei, Cal. Ferentari si Prelungirea Ferentari.
Linia 25 va functiona intre Depoul Militari si Zetari, prin Bd. Preciziei, Valea Cascadelor, Bd. Timisoara, Sos. Progresului, Sos. Viilor, Sos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru si Str. Zetarilor.
Linia naveta 607 de autobuze va functiona pe traseul actual intre C.F.R. Progresul si Sura Mare.
Linia 52 de tramvaie se desfiinteaza.

B. Incepand cu data de 01.10.2007:
Se reinfiinteaza linia 4 de tramvaie care va functiona intre Zetari si Sura Mare, prin Str. Zetarilor, Str. Anghel Alexandru si Sos. Giurgiului.
Linia 7 va reveni pe traseul de baza intre Piata Unirii si CFR Progresul, prin Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, Str. Dr. Istrate, Sos. Viilor si Sos. Giurgiului.
Linia 25 va reveni pe traseul de baza intre Depoul Militari si CFR Progresul, prin Bd. Preciziei, Valea Cascadelor, Bd. Timisoara, Sos. Progresului, Sos. Viilor si Sos. Giurgiului.
Linia naveta 607 se desfiinteaza.

Sursa : http://www.ratb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Sep 2007 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Reluarea circulatiei pe str. Cobalcescu

Ca urmare a finalizarii lucrarilor de reabilitare a caii de rulare de pe Str. Cobalcescu, incepand cu data de 30.09.2007, tramvaiele liniilor 20 si 42 vor reveni pe traseele de baza de la intersectia Str. Buzesti/Bd. A.I.Cuza, prin Str. Buzesti, Str. Berzei, Calea Plevnei cu intoarcere prin Str. Sf. Constantin, Str. Cobalcescu, apoi traseele de ducere.
Linia naveta de autobuze 620 se desfiinteaza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Oct 2007 22:34 
Primele autobuze cu aer conditionat, pana la Revelion
2 Octombrie 2007
Andrei Ciurcanu

Pana la sfarsitul anului, bucurestenii vor avea aer conditionat in autobuze.

Este perioada in care primele 50 de autobuze Mercedes dotate cu acest sistem vor fi introduse pe traseu. Noile mijloace de transport in comun au o lungime de 12 metri, podea coborata, motor EURO 4, monitoare LCD, echipamente pentru sistemul de taxare, sistem de supraveghere video si numarare a calatorilor.

Municipalitatea va plati aproximativ 344 de milioane de lei (105 milioane de euro), pret fara TVA, pentru 500 de autobuze. Primele 50 vor sosi pana la sfarsitul lunii decembrie, urmand ca restul sa fie livrate treptat pana in 2009. RATB mai detine 500 de autobuze Mercedes Citaro, care au ajuns in Bucuresti in urma semnarii contractului din 2005. Astfel, cu noua comanda, regia de transport isi va mari parcul de autovehicule noi la 1.000 de unitati.

Primaria Capitalei a organizat, in luna iulie a acestui an, o noua licitatie si a ales oferta EvoBus GmbH (divizia de autobuze si autocare DaimlerChrysler), contractul dintre cele doua institutii fiind semnat pe 10 septembrie. La licitatie au mai participat cu oferte Iveco, cu modelul Citelis (367.358.912 lei, pret fara TVA), si firma poloneza Solaris Bus&Coach, care a prezentat modelul Urbino, pe 500 de unitati, pretul fiind de 354.276.912 lei fara TVA.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 16:00 
Se reia circulatia pe str. Postavarului

Ca urmare a finalizarii lucrarilor de reabilitare a carosabilului de pe Str. Postavarului, incepand cu data de 03.10.2007, autobuzele liniilor 101 si 311 vor reveni pe traseele de baza, de la FAUR Poarta 4 prin Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Postavarului, Bd. N. Grigorescu, apoi traseele actuale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Oct 2007 16:01 
Se infiinteaza linia 631 de autobuze, care va functiona intre Piata Presei Libere si METRO Otopeni pentru asigurarea transportului vizitatorilor la SIAB

Pentru asigurarea transportului vizitatorilor la Salonul International Auto Bucuresti (S.I.A.B.), in perioada 04–14.10.2007, se infiinteaza linia 631 de autobuze care va functiona intre Piata Presei Libere si METRO Otopeni.
Autobuzele vor efectua opriri in statiile: Piata Presei Libere, Aeroportul Baneasa si METRO Otopeni.
Accesul in autobuze se va face pe baza biletelor de intrare la S.I.A.B., care pot fi procurate de la centrele de bilete R.A.T.B.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 19:55 
Costel Costanda are dreptul de a construi in Parcul Bordei
Miercuri 03 octombrie 2007, 18:23

Omul de afaceri Costel Constanda poate construi in Parcul Bordei. Consiliul general al Primariei Capitalei a decis astazi sa aprobe planul urbanistic zonal in cazul terenului din Parcul Bordei, acesta fiind primul pas in vederea inceperii lucrarilor in zona.

Consilierii municipali au aprobat cu unanimitate de voturi, planul urbanistic zonal pentru terenul din strada Turgheniev care ii apartine lui Constanda. Aprobarea Consiliului General al Capitalei vine dupa ce la sfarsitul lunii iunie Curtea de Apel a dat o decizie definitiva in acest sens.

Costel Costanda va putea construi pe o suprafata de 32% din cele 3,3 hectare pe care le detine in Parcul Bordei, urmand ca diferenta de teren sa fie supusa unui schimb cu terenul pe care functioneaza depoul RATB din spatele Palatului Victoria.

Primarul Capitalei, Adriean Videanu, sustine ca aprobarea planului urbanistic zonal nu implica neaparat si constructia unui imobil in Parcul Bordei. Pentru a demara constructia, omul de afaceri va avea nevoie si de autorizatii de la Primaria Sectorului 1, dar si de la Garda de Mediu.

In discutiile pe care le-a purtat cu oficialii municipali, Constanda a anuntat ca este dispus sa renunte la despagubirile de 17 milioane de euro pe care le imputa Primariei, daca CGMB ii va aproba un PUZ pe 5.000 de metri patrati si va agrea un schimb de terenuri pentru suprafata care va ramane neconstruita.
Sursa: Realitatea TV


De asemenea dimineata la Europa FM a fost dat un interviu unde Adriean Videanu a zis ca procesul de punere in posesie a depoului Victoria poate dura maxim 1 an.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 22:29 
Constanda va construi si in Parcul Bordei, si langa guvern
4 Octombrie 2007


Consilierii municipali au aprobat ieri Planul de Urbanism Zonal (PUZ) prin care omul de afaceri Costica Constanda va putea construi blocuri pe 10.500 de mp din Parcul Bordei.

Dupa ce instanta i-a obligat sa-i plateasca lui Constanda despagubiri de aproape 18 milioane de euro, consilierii generali au fost nevoiti sa-i aprobe afaceristului si PUZ-ul. Asa se face ca toti cei 29 de consilieri prezenti la consiliu (de la PD, PLD, PC si PRM) au votat PUZ-ul, spunand c-o fac impotriva vointei lor. „Azi votez obligat de o decizie a instantei, care, daca nu as respecta-o, m-ar transforma in infractor”, a declarat consilierul PC, Victor Adar.

Primarul sectorului 1, Andrei Chiliman, care ar trebui acum sa-i autorizeze constructiile lui Constanda, a promis ieri ca va face toate demersurile sa impiedice ridicarea lor.

In plus, Constanda sustine ca ar fi vandut 5.000 de mp din cele 3,3 hectare detinute pe malul Lacului Floreasca si acum se declara dornic sa faca un schimb de terenuri cu primaria, astfel incat constructiile din parc sa se limiteze doar la cei 5.000 de mp instrainati.

Tot ieri, consiliul a aprobat o conventie cu omul de afaceri prin care acesta se angajeaza sa renunte la 2,8 hectare din parc (cat i-au mai ramas) si la despagubirile de 18 milioane de euro daca municipalitatea ii da la schimb un teren echivalent in zona Depoului Victoria.
In concluzie, Constanda va construi si in Parcul Bordei, si in spatele guvernului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 20:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Marian Andrei wrote:
Se infiinteaza linia 631 de autobuze, care va functiona intre Piata Presei Libere si METRO Otopeni pentru asigurarea transportului vizitatorilor la SIAB


Linia este impartita de Autobazele Militari si Floreasca. Are un interval destul de bun, cam 15 minute (de la Miorita la P-ta. Presei am vazut 4 prinse in trafic).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Oct 2007 22:37 
Nu se circula pe Hristo Botev!

RECOMANDARI. Traficul rutier pe bulevardul Hristo Botev - intre Piata Rosetti si Calea Calarasilor - va fi inchis astazi pentru efectuarea unor lucrari la calea de rulare a tramvaiului. Brigada de Politie Rutiera recomanda conducatorilor auto urmatoarele rute ocolitoare: Bd. Carol I-Piata Universitatii-Piata Unirii-Calea Calarasilor; Calea Calarasilor-Piata Unirii-Piata Universitatii; Calea Calarasilor- strada Paleologu-Bd. Carol I.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Oct 2007 08:15 
Autobuze RATB, urmarite prin GPS

In premiera in Romania, la SIAB 2007, firma AROBS Transilvania Software face posibila localizarea si monitorizarea, in timp real, a autobuzelor RATB care asigura legatura intre locul unde se desfasoara salonul auto si capitala.

PREMIERA - Cele noua curse speciale ale RATB catre si dinspre SIAB au fost dotate cu un sistem-solutie mobila TrackGPS, care permite localizarea si coordonarea parcului auto prin GPS/GPRS, la intervale de 30 de secunde.

"Sistemul poate fi programat sa realizeze monitorizarea la intervale mai mari de timp, dar pentru eficientizarea serviciului de transport in comun acest interval este ideal", ne-a declarat Daciana Pop, marketing specialist. Sistemul foloseste o harta vectoriala de inalta rezolutie cu peste 200 de localitati din Romania, cu detalii la nivel de strada.

Sistemul permite realizarea unor rapoarte privind pozitia vehiculelor, traseele parcurse, numarul de opriri, timpul exact petrecut la fiecare oprire, abaterea de la ruta, abaterea de la orar, viteza cu care circula, consumul de combustibil, tahograf digital si istoric al masinilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 23:03 
Patru solutii pentru un trafic normal
11 Octombrie 2007
Andrei Ciurcanu

Specialistii sustin ca cea mai importanta regula pentru fluidizarea circulatiei o reprezinta folosirea mijloacelor de transport in comun.

Traficul din Capitala mai are o sansa de supravietuire, dar numai incurajand transportul public, in detrimentul celui individual si prin investitii in infrastructura. Aceasta a fost opinia inginerilor si urbanistilor in prima zi a conferintei „Capitala in etapa calitativa a modernizarii infrastructurii”. Acestia au discutat despre proiectele aflate in derulare ori finisate de municipalitate si au identificat o serie de solutii pentru fluidizarea traficului in Bucuresti.

Pasaje supra si subterane. Primarul general Adriean Videanu a sustinut ca 14 astfel de pasaje sunt in executie sau in faza de proiectare. „Este vorba de penetrarea Ghencea-Domnesti, pasajul subteran de la Grozavesti, care vine in continuarea Pasajului Basarab si se duce dincolo de 13 Septembrie, pasajele subterane de la Nordului, din Piata Sudului, cel suprateran de la Razoare. Toate acestea adunate ajung la o investitie de aproape 1,2 miliarde de euro”, a anuntat Videanu.

Linia de centura. Lipsa unei rute ocolitoare a Bucurestiului este o alta problema. Specialistii apreciaza ca aproape o treime din masinile care ruleaza in Capitala sunt in tranzit si ar putea fi deviate. „Centura care exista acum e ca o roata fara obada, adica ineficienta”, a explicat inginerul Gheorghe Buzuloiu, membru de onoare al Academiei de Stiinte Tehnice. Acesta a mai adaugat ca si mutarea marilor complexuri comerciale inspre viitoarea sosea de centura ar fi o solutie pentru descongestionarea traficului. „Cine a mai pomenit hipermarketuri in centru unde masinile sa blocheze circulatia. Locul lor e la marginea orasului”, a mai adaugat acesta.

Benzi speciale pentru RATB. Specialistii invitati la conferinta au aratat ca amenajarea de cai destinate exclusiv mijloacelor de transport in comun ar duce nu doar la o fluidizare a traficului, dar si la o scadere a numarului de masini care ruleaza. „Nu exista capitala europeana care sa fi gasit solutia traficului decat aceea de a incuraja transportul public urban in locul celui individual”, a spus Videanu.

Pistele pentru biciclisti. Reprezinta o alta problema spinoasa care daca ar fi rezolvata ar incuraja renuntarea la automobilul personal. Inginerul Buzuloiu a explicat ca, in strainatate, exista orase care nu permit accesul in centru decat cu bicicleta sau pe jos. „Iti lasi masina intr-o parcare supraetajata si acolo sunt spatii de inchiriat biciclete. Ajungi in oras pe pistele speciale si daca vrei sa te intorci pe jos, lasi bicicleta la un punct special, platesti si te intorci. E foarte simplu”.

Conferinta, un eveniment organizat de Asociatia Profesionala de Drumuri si Poduri din Romania, in parteneriat cu Primaria Capitalei, va continua si astazi.

COMPARATIE

Cum e in strainatate

Daca Bucurestiul mai are de recuperat in ceea ce priveste fluidizarea traficului, alte capitale europene au gasit deja solutiile. In Stockholm, una dintre politicile care au fost adoptate pentru a elibera centrul a fost introducerea anumitor taxe. Gunnar S?derholm, specialistul Economist Intelligence Unit, care a implementat acest sistem in capitala Suediei, a fost de parere ca „traficul poate fi cel mai bine stapanit prin introducerea taxelor de utilizare a drumurilor”.

Acesta a precizat ca in doar 11 luni de la implementarea programului, centrul orasului a fost fluidizat cu 20a . In alte capitale, precum Paris, Berlin, Amsterdam, solutiile au venit prin amenajarea unor inele de circulatie si a centurii care permit accesul autovehiculelor in orice punct al orasului. Pe langa acestea au mai contribuit si pistele pentru biciclete.

Au fost si state care au adoptat politici mai dure pentru a asigura o circulatie civilizata. Marea Britanie, Elvetia si Finlanda sunt doar trei exemple unde nerespectarea Codului Rutier atrage amenzi usturatoare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 08:43 
In 10 ani, capitala isi va dubla populatia

EUROPEAN - "Exista un studiu al Bancii Mondiale care spune ca, in urmatorii zece ani, Bucurestiul isi va dubla populatia", a explicat, ieri, Adriean Videanu (foto). Edilul-sef a spus ca administratia locala trebuie sa tina pasul cu dezvoltarea orasului, pentru ca, in prezent, infrastructura nu face fata nevoilor populatiei. Pentru asta trebuie sa puna in practica o idee mai veche a sa, reconversia zonelor industriale din interiorul orasului in zone rezidentiale. Modelul este european si, practic, inseamna ca toate marile fabrici trebuie sa se mute la periferia orasului. Sunt, insa, si considerente financiare. Fabricile bucurestene au terenuri imense, estimate la zeci de milioane de euro. Ieri, primarul general a recunoscut ca familia sa a scos la vanzare fabrica Titan Mar. Pretul ar fi 108 milioane de euro. "Ce treaba aveti voi cu o proprietate privata?", a rabufnit, Videanu, in fata jurnalistilor. "Este in logica lucrurilor ca o activitate industriala sa fie scoasa din centrul orasului", s-a justificat, ulterior, edilul.

Terenul in cauza este situat intre Palatul Cotroceni si J.W. Marriott, iar printre proiectele municipalitatii se numara construirea unui pasaj subteran in zona, care va lega Bd. Trafic Greu de Pasajul Basarab. Municipalitatea va investi, in urmatorii doi ani, peste 1,2 miliarde de euro pentru construirea unor pasaje rutiere, supraterane si subterane, proiecte care vor duce la fluidizarea traficului, a anuntat Videanu.

D.L.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 09:06 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Linia 40 va reveni pe traseul de baza, intre Pta Sf. Gheorghe si Complex RATB Titan

Incepand cu data 15.10.2007, linia 40 va reveni pe traseul de baza, intre Pta Sf. Gheorghe si Complex RATB Titan.
Tramvaiele vor circula de la Pta Sf. Gheorghe prin Bd. Corneliu Coposu, Calea Calarasilor, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918 si Bd. Th. Pallady.

Sursa:www.ratb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 10:41 
Marian Andrei wrote:
In 10 ani, capitala isi va dubla populatia

EUROPEAN - "Exista un studiu al Bancii Mondiale care spune ca, in urmatorii zece ani, Bucurestiul isi va dubla populatia", D.L.


Chiar mai crede cineva ca populatia Bucurestiului mai este de 2 milioane??? Sa nu uitam ca in Bucuresti exista poate aproape 1 milion de oameni care nu au mutatie! Eu stiu foarte multi care nu au nici macar acea viza de flotant, pentru ca nu mai este obligatorie. Daca punem la socoteala si cei care muncesc in Bucuresti dar nu locuiesc in Bucuresti, probabil ca ajungem lejer la vreo 3,5 milioane. Daca punem si Ilfovul, ajungem la peste 4 milioane.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2007 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Incepand de pe data de 15-10-2007 din cauza lucrarilor la macazul de la Strada Doctor Felix circulatia tramvaielor din zona va suferi modificari astfel:
linia 20 va circula pe traseul de baza de la Laromet pana la Clabucet si de aici deviat prin strada Clabucet ,Bulevardul Expozitiei pana la Casa Presei Libere,l
inia 45 pe traseul de baza de la Mezes pana la Bulevardul Bucurestii Noi si de aici deviat prin Bucurestii Noi,bulevardul Gloriei pana la Cartier Damaroaia
Liniile 24 si 42 se suspenda.
Se infiinteaza linia naveta 620 pe urmatorul traseu Clabucet,Ion Mihalache,Piata Victoriei,Piata Buzesti,Schitu Magureanu,Strada Cobalcescu.

Sursa:fluturasii din vagoanele tramvaielor 20 si 45 si din statiile aferente lor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2007 18:48 
Inca o dovada de tembelism videan. Au oprit odata tramvaiele ca sa faca strada Cobalcescu, dar au ingramadit tramvaiele spre gara cu niste rezultate dezastruoase la orele de varf.
Acum mai suspenda odata circulatia pe 1 Mai (asa ii voi spune, sa ma mai scuteasca cu liberalii si taranistii de pana'n '40), ca sa faca si lucrarea asta, cand insasi intarzierea executarii lucrarii pe dr.Felix mi se pare o alta dovada de CRETINISM in administratie publica.
Mai bine s'ar duce acasa sa-si puna marmura si borduri la aleile dela vila lor.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 943 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 32  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group