TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 11 Dec 2018 14:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 945 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Mar 2011 22:52 
Intrucat 223 nu mai poate face stanga la Podul Mihai Bravu, traseul spre Sos de Centura a fost modificat conform hartii de mai jos. Are si statie comuna cu 133, 312, 313 si 381.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Mar 2011 21:09 
Incepand din data de 12.03.2011, liniile 162 si 163 vor functiona pe trasee modificate

Vineri, 11 Martie 2011

Pentru prevenirea evenimentelor de circulatie si evitarea ambuteiajelor din zona intersectiei Str. Ceahlau/Str. George Mihail Zamfirescu, precum si in zona capatului de linie Cartier Giulesti Sirbi, incepind cu data de 12.03.2011, autobuzele liniilor 162 si 163 vor circula pe trasee modificate, astfel:

Linia 162 va functiona pe un traseu modificat pe sensul spre Bd. Regiei, de la intersectia Calea Cringasi/Str. Ceahlau, prin Calea Cringasi, Calea Giulesti, Aleea Tibles, Str. Pascal Cristian, urmind apoi traseul actual. Celalalt sens nu se modifica.

Linia 163 va functiona pe un traseu modificat pe sensul spre Bd. Regiei, de la terminalul Cartier Giulesti Sirbi, prin Str. Rasadnitei, Str. Sculptorilor, Str. Entuziasmului, cu intoarcere prin Calea Giulesti, Bd. Constructorilor, Sos. Virtutii, Calea Cringasi, Calea Giulesti, Aleea Tibles, Str. Pascal Cristian, apoi traseul actual. Celalalt sens nu se modifica.
Autobuzele liniei 163 vor opri si in noua statie, denumita Rasadnitei, amplasata pe Str. Sculptorilor, inainte de intersectia cu Str. Entuziasmului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Mar 2011 12:36 
Miercuri, 16.03.2011, liniile 136 si 385 vor functiona pe trasee modificate

Marţi, 15 Martie 2011

Din cauza desfasurarii mitingului organizat de confederatiile sindicale in Piata Constitutiei, in data de 16.03.2011 traficul rutier va fi restrictionat pe Bd. Libertatii, iar RATB va modifica traseele liniilor de autobuze 136 si 385, dupa cum urmeaza:

Linia 136 va functiona pe traseul de baza intre terminalul C.E.T. Vest Militari si intersectia Sos. Pandurilor/Str. Dr. Rainer, apoi pe un traseu modificat pe Str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independentei (malul drept), cu intoarcere la Podul Izvor prin Splaiul Independentei (malul sting), Bd. Eroilor, Str. Dr. Bagdasar, Sos. Pandurilor, urmand apoi traseul de baza.

Linia 385 va functiona pe traseul de baza intre terminalul Platforma Valea Oltului si intersectia Calea 13 Septembrie/Sos. Pandurilor, apoi pe un traseu modificat in ambele sensuri, pe Sos. Pandurilor, Str. Dr. Rainer (Str. Dr. Bagdasar), Bd. Eroilor, Splaiul Independentei, Pod Izvor, urmand apoi traseul de baza.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Ruta noului traseu 1.

ratb.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Jul 2011 21:58 
Iata cateva impresii la cald:

1. Pe hartie au cam 85-90 min pe cursa, fara stationare. In realitate asta-seara s-au facut 86 min, deci se incadreaza

2. Stationarea este in MIJLOCUL traseului. Pur si simplu opreste cu calatori la Piata Vitan si sta. Unii 1-2 min, altii 5 min, altii chiar 10 min. Calatorii urla si sunt suparati, vatmanii tipa si ei ca au mers 1 ora jumate si au dreptul la o scurta pauza (pe buna dreptate...)

3. Intre Grozavesti si Eroii Revolutiei tramvaiele sunt aproape goale. Dupa Cutitul de Argint incep sa apara raretii calatori care erau obisnuiti cu 19 sa vina prost. Dupa Sincai si Timpuri Noi se mai aglomereaza, astfel incat la Posta Vitan sunt 20-30 calatori care vor fi nevoiti sa astepte.

4. Am observat ca pe sensul orar la ora 19-20 erau 17 ture, adica in medie la 5 min. In realitate neexistand dispecer se mergea sau la 1-2 min, sau la 10-15 min...

5. PPC-urile de la Dudesti au fost nevoite azi sa mearga doar pe sensul anti-orar intrucat vatmanul se plangea ca nu poate lua acul de par de la Eroii Revolutiei pe interior... Tramvaiele erau foarte amestecate de la cele doua depouri

6. Traseul orar se numeste 10! :twisted: Dar, pentru a nu incurca calatorii :lol: s-a lasat 1.

Concluzii personale

A. Este obligatoriu sa se faca un capat cu stationare la Sura Mare. Este inuman si pentru vatmani, dar si pentru calatori sa astepte in tramvai la Piata Vitan pana cand vatmanul are chef sa plece. In plus mai e si aspectul cu validarea obligatorie de dupa Piata Vitan, necunoscuta de calatori.

B. Sincer, tronsonul AFI - Eroii Revolutiei este prea saturat de traamvaie acum. Raman la ideea ca unirea lui 34 cu 35 ar fi fost cea mai benefica.

C. La Razoare se sta foarte mult. Se aduna 4-5 tramvaie.


Iata si o situatie a timpilor de parcurs ai unei curse de la ora 18:50 in sens anti-orar:

Code:
PIATA VITAN          18:49->18:50
BUCURESTI-MALL       18:51
ZIZIN                18:53
CALEA VITAN          18:54
LABORATOR            18:55
CALEA DUDESTI        18:56
BABA NOVAC           18:58
GHEORGHE PETRASCU    18:59
PIATA HURMUZACHI     19:01
VATRA LUMINOASA      19:04
PIATA IANCULUI       19:06
BD. FERDINAND        19:07
BUCUR OBOR           19:10
LIZEANU              19:13
DR. GROZOVICI        19:14
VASILE LASCAR        19:16
STADION DINAMO       19:18
CALEA DOROBANTILOR   19:20
ROMA                 19:22
PASAJ VICTORIA       19:24
DR. FELIX            19:26
BD. BANU MANTA       19:28
POD GROZAVESTI       19:32
BD. IULIU MANIU      19:35
BD. TIMISOARA        19:39
PIATA DANNY HUWE     19:45
APRODEX              19:46
CALEA 13 SEPTEMBRIE  19:48
INOX                 19:50
CALEA RAHOVEI        19:51
SPATARUL PREDA       19:53
SOSEAUA VIILOR       19:55
STEFAN HEPITES       19:56
EROII REVOLUTIEI     19:59
CUTITUL DE ARGINT    20:02
ADESGO               20:03
LIC. GHEORGHE SINCAI 20:05
UNIV. D. CANTEMIR    20:09
SCOALA GENERALA 81   20:10
PAPAZOGLU            20:11
BD. OCTAVIAN GOGA    20:13
POSTA VITAN          20:15
PIATA VITAN          20:16->20:24


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Jul 2011 10:22 
Programul liniei 1

Fireste ca nu au fost in stare sa le faca pe ambele sensuri la fel...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Jul 2011 10:34 
Si iata ce bataie de joc a ajuns 46!!!
In timpul saptamanii cel mai bine la 20 min, iar in weekend la 30 min....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Sep 2011 00:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Se ştie că transportul cu troleibuze deranjază, mai ales dacă vorbim de hipermarketuri. Prin urmare...

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=180

În vederea reorganizării circulaţiei rutiere în zona terminalului “Depoul Alexandria”, determinată de accesul în parcarea noului complex comercial, începând cu data de 28.09.2011, linia 96 de troleibuze va funcţiona între „Gara de Nord” şi terminalul „Tăcerii”.

Troleibuzele vor circula pe următorul traseu: Piaţa Gării de Nord, Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Stirbei Vodă, Bd. Eroilor, Str. Prof. Dr. Bagdasar, Str. Răzoare, Drumul Sării, Str. Antiaeriană, Str. Tăcerii, cu întoarcere pe Str. Tăcerii, Str. Pazei, Str. Disciplinei, Str. Antiaeriană, Drumul Sării, Str. Răzoare, Sos. Pandurilor, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Podul Eroilor, Splaiul Independentei, Str. C-tin Noica, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Parcălabul, Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord.

----
Ce dacă reţeaua e relativ nouă (2004... oare e amortizată?)? Ce dacă cei de pe Str. Tăcerii s-au plâns ani de zile de troleele care staţionează colo şi le blochează ieşirile din curte (ăsta a fost şi motivul prelungirii traseului la Dep. Alexandria)?
Oricum, linia nu mai are viaÅ£ă lungă, vor începe lucrările la Răzoare ÅŸi noua arteră nu e prevăzută cu stâlpi (de niciun fel), iar traseul 96 ori va deveni 696, ori va fi ocolit prin Lt. Nicolae Găină (dar ÅŸi acolo trebuie puÅŸi stâlpi) ori va dispărea complet, că nu ar fi o premieră să rămână zone fără transport.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Dec 2011 01:24 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 658
Location: Bucuresti, Militari
Dupa 254, cadou de Sarbatori, linia 216 Gara Progresul - Piata Resita: Gara Progresul - sos. Giurgiului - str. Anghel Moldoveanu - str. Tudor Gociu - str. Actiunii - str Pogoanelor - str. Luica - Piata Resita.
E buna pentru depou, CET si tangential pentru locuitorii din zona
http://www.ratb.ro/v_bus_urban.php


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jan 2012 21:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Pana la urma se mai achizitioneaza acele 150 de troleibuze noi sau sunt tot "carnati" de presa?

Quote:
Sorin Oprescu are proiecte pentru inca doua mandate la Primaria Capitalei

Multe pasaje si troleibuze noi

Printre proiectele pe care primaria le are in diverse stadii se afla legatura Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada A1, pe care a numit-o ,,o adevarata magistrala de vest” a Bucurestiului. ,,Va fi un sistem rutier complex, de tip «drum expres», format dintr-un pod hobanat si trei noduri rutiere, care va conecta Splaiul Independentei cu Autostrada A1, devenind astfel o alternativa importanta la Bulevardul Iuliu Maniu. Va prelua 80% din traficul provenit din A1, la care se adauga si traficul local, foarte intens, cauzat de aglomerarea urbana din zona”, a mai spus Oprescu. Drumul va face legatura intre centrul Capitalei si Autostrada Bucuresti - Pitesti in doar 20 de minute, fiind un proiect extrem de important pentru ceea ce inseamna infrastructura rutiera si dezvoltarea Capitalei. Lungimea totala este de 12,5 km, iar podul peste Dambovita are o deschidere de 235 de metri si o inaltime de 68 de metri. Primarul spune ca urmeaza sa se finalizeze in 2011 si Pasajul Pipera, care vizeaza largirea la sase benzi a soselei Pipera, intre Calea Floreasca si calea ferata Bucuresti - Constanta si constructia unui pasaj prin care sa se realizeze supratraversarea bulevardului Barbu Vacarescu, pe de o parte, si a Caii Floreasca, pe de alta parte. O alta lucrare de anvergura care se va finaliza anul viitor este Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii, ce va face legatura cu pasajul subteran de la Piata Sudului, lucrare care va fi realizata in mare parte cu fonduri europene.

Pe langa aceste lucrari va incepe in acest an si executia Pasajului Charles de Gaulle, format din doua pasaje subterane, cate unul pe fiecare sens, construite pe directia Bulevardului Aviatorilor, cu o lungime totala de 1.392 de metri, care se va finaliza in 2013. In faza de proiect mai sunt Pasajul Piata Presei Libere, care va face legatura intre Sos. Bucuresti - Ploiesti si bulevardele Kiseleff si Marasti, unde lucrarile vor incepe in 2012, dar si Pasajul Piata Sudului. La acest obiectiv, care se va realiza pe directia Calea Vacaresti - Str. Nitu Vasile, lucrarile vor incepe in 2011, iar investitia se va realiza prin atragerea de fonduri europene. In alta ordine de idei, Primaria Generala a lansat procedurile pentru achizitia a 150 de troleibuze noi, ce vor acorda un confort sporit prin dotarea cu podea ,,coborata total” si aer conditionat, rampa mecanica pentru accesul carucioarelor persoanelor cu dizabilitati si al carucioarelor de copii.

21.06.2011
http://m.fin.ro/articol_62421/sorin-opr ... talei.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Mar 2012 16:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Viorel Popescu, dir. gen. RATB: Contabilizam fiecare picatura de combustibil

Viorel Popescu este director general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) din noiembrie 2011, iar prima sa decizie, extrem de importanta in economia institutiei pe care o conduce, a fost eliminarea sustragerilor de combustibil, intens mediatizata. Despre cum a reusit acest lucru, dar si despre investitiile pe care le doreste in imbunatatirea activitatii Regiei ne-a oferit detalii intr-un interviu.

ZIUA CARGO: Cum solutionati problema sustragerilor de motorina din Regie? Ati implementat sistemul de monitorizare in trafic a mijloacelor de transport ale RATB? Cat costa si ce imbunatatiri va aduce?

Viorel Popescu: Problema sustragerilor de combustibil la RATB este de domeniul trecutului. Sistemul actual de alimentare cu carburant a vehiculelor RATB se inlocuieste in prezent cu unul nou, capabil sa monitorizeze si sa gestioneze traseul carburantului de la furnizor pana la consumul efectiv al acestuia. Vehiculele sunt dotate cu senzori care vor semnala orice scurgere de combustibil si orice deschidere a capacului de la rezervor, iar in statiile de alimentare se instaleaza camere de supraveghere si sistem de identificare a fiecarui sofer.

In acest moment avem combustibil Rompetrol si se instaleaza pompe de la aceasta companie in toate autobazele Regiei. Costul investitiei este suportat in totalitate de SC Rompetrol Downstream SRL, care a fost desemnata castigatoare in urma licitatiei electronice desfasurate prin SEAP.

ZIUA CARGO: Ce noutati aduce pentru RATB infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti? (biletul unic, trasee preorasenesti etc.)?

Viorel Popescu: Infiintarea Autoritatii este benefica pentru functionarea transportului public din Capitala si din zona metropolitana. Integrarea este deosebit de importanta operatorilor de transport public, inclusiv CFR, pentru ca se creeaza, astfel, un singur mediu de exploatare, care poate fi mai bine gestionat, prin integrarea retelelor, traseelor, orarelor, realizarea de statii si terminale multimodale, precum si aplicarea unui sistem unic de taxare.

Noi, impreuna cu Metrorex, am realizat deja primul pas in ceea ce priveste integrarea, prin utilizarea cardului ACTIV, care asigura accesul in ambele retele. Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport va facilita continuarea procesului, pana la integrarea tarifara completa si, speram, afilierea altor operatori de transport public, in viitor.

ZIUA CARGO: Exista intentia de a cere CGMB majorarea pretului calatoriei, sau asteptati introducerea biletului unic?

Viorel Popescu: In prezent, actualizarea tarifelor de calatorie se face in conformitate cu prevederile Legii nr. 92/2007 si este de competenta Consiliul General al Municipiului Bucuresti. In luna noiembrie 2011, RATB a transmis Primariei Municipiului Bucuresti si Consiliului General al Municipiului Bucuresti o noua propunere de majorare a tarifului de calatorie, de la 1,3 lei la 2 lei. Mentionam ca tariful de 1,3 lei/calatorie este operabil din februarie 2008.

Propunerea de majorare a tarifului are ca motivatie cresterea cheltuielilor de exploatare ale mijloacelor de transport in comun, avand in vedere ca, din februarie 2008 si pana in prezent, pretul motorinei a crescut cu aproximativ 70%, de asemenea cel al energiei electrice, iar cota TVA a crescut de la 19 la 24%.

Subventii de 60%

ZIUA CARGO: Care este situatia subventionarii pretului calatoriei, avand in vedere ca, in decembrie anul trecut, a fost necesara o suplimentare a bugetului Regiei, prin Hotarare CGMB, pentru a putea fi acoperite aceste costuri?

Viorel Popescu: Activitatea de transport public de persoane desfasurata de Regia Autonoma de Transport Bucuresti este finantata an de an in proportie de 50-60% de la bugetul local al Municipiului Bucuresti, prin diferenta de tarif acordata ca protectie sociala calatorilor.

Pentru anul 2011, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, initial, alocarea sumei de 489 milioane lei ca subventie (circa 77% din necesarul estimat de regie). Nivelul diferentei de tarif aprobata a fost insuficient pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii prestate. Regia a intreprins demersuri repetate de suplimentare a surselor alocate, pentru a putea asigura o prestatie de transport apropiata de nivelul cererii. Municipalitatea a aprobat, in luna decembrie, suplimentarea cu 24 milioane lei a fondurilor alocate in anul 2011.

RATB se va innoi cu 150 de troleibuze si 15 tramvaie Bucur LF

ZIUA CARGO: Ce investitii are programate RATB in anul 2012? (atat obiective in continuare, cat si noi, plus cele care vor fi finalizate - tramvaiele Bucur etc.)? Intentionati sa faceti achizitii in acest an? Exista o Hotarare CGMB din septembrie 2009 prin care se aproba achizitionarea a 150 de troleibuze. Va putea fi pusa in aplicare anul acesta sau a expirat?

Viorel Popescu: Programul de investitii propus de RATB pentru anul 2012 are la baza strategia de dezvoltare a serviciului public de transport de suprafata in Municipiul Bucuresti, strategie care prevede modernizarea si extinderea infrastructurii retelei de tramvaie si troleibuze, inlocuirea si marirea parcului de autobuze, tramvaie si troleibuze.

Dintre obiectivele programului de investitii, amintim:

- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;

- modernizarea depoului Titan;

- fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF;

- achizitia a 150 troleibuze;

- achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri;

- achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3.

Mentionam ca programul de investitii este analizat de Primaria Municipiului Bucuresti si Consiliul General al Municipiului Bucuresti si va fi aplicabil numai daca resursele financiare vor permite acest lucru.

Linii turistice in functie de solicitari

ZIUA CARGO: Va fi mentinuta activitatea liniilor turistice la manastirile din jurul Bucurestiului? Dar a liniei turistice din oras? Intentionati sa cumparati autobuze etajate, sau veti inchiria in continuare de la RAT Constanta? Cat costa inchirierea si cat ar costa achizitionarea unor astfel de vehicule?

Viorel Popescu: In prezent, liniile ecumenice RATB functioneaza numai pentru grupuri turistice organizate. In conditiile unor rezervari concrete, RATB organizeaza curse turistice intre Bucuresti si manastirile Caldarusani, Balamuci, Comana, Cernica, Pasarea, Bisericile Adormirea Maicii Domnului din Calugareni, Sf. Ilie din Calugareni, Sf. Voievozi din Hulubesti, precum si Parcul Natural Comana.

Referitor la proiectul Bucharest City Tour, va informam ca acesta va continua si in acest an, odata cu incalzirea vremii. Nu s-a stabilit inca modul de procurare a autobuzelor care vor deservi acest traseu, insa cert este ca vor fi autobuze supraetajate.

ZIUA CARGO: Care este situatia liniilor preorasenesti la inceputul anului 2012 (cate linii mai sunt in contract si daca vor fi mentinute autobuzele Mercedes pe aceste trasee)?

Viorel Popescu: In prezent, RATB are contracte de transport cu primariile din localitatile Chitila, Magurele, Bragadiru, Dragomiresti Vale, Mogosoaia si Otopeni, pentru exploatarea a 7 linii, si anume: 422, 427, 453, 438, 421, 460 si 449.

Autobuze Mercedes sunt programate sa circule numai pe liniile 422, 438, 460 si 449, conform contractelor incheiate cu primariile Chitila, Bragadiru, Mogosoaia si Otopeni.

Interviu realizat de Magda SEVERIN

Aparut si in Revista ZIUA CARGO nr. 2 (37) din februarie 2012.


http://www.ziuacargo.ro/stiri/interviu- ... ombustibil


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Mar 2012 16:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Proiectul de buget 2012 se afla aici: http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/buget/buget_2012.php

Nu sunt alocati bani pt. cele 150 troleibuze ci doar pt. 8 tramvaie Bucur LF.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2012 15:01 
O veste de-a dreptul minunata. 783 va circula si noaptea!!!!!


http://www.ratb.ro/docpdf2/783%20PIATA%20UNIRII%202.pdf

Momentan nu a aparut nicaieri stirea!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2012 19:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Stiati ca RATB are "Departament proiecte internationale" (sef: Florin Dragomir)? Dar vreun proiect international exista?

De ce Bucurestiul si judetul Ilfov nu au accesat nici un sfant pt. modernizarea si dezvoltarea infrastructurii de troleibuz si tramvai, avand finantare europeana disponibila???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Apr 2013 10:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente. Vezi ce vrea sa faca Regia cu banii in 2013

RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente, potrivit proiectului de buget propus pe anul 2013 obtinut de HotNews.ro. Regia propune aceste majorari pentru a spori incasarile, insa propunerea trebuie aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008.

Potrivit documentului, in 2013 RATB cere un buget de circa 1 miliard de lei. Din aceasta suma, 628 milioane lei reprezinta subventia pe care Primaria Capitalei trebuie sa i-o dea Regiei pentru a acoperi diferenta de tarif dintre pretul platit de populatie si cel real - ca sa mentina un cost suportabil al biletelor pentru populatie. Restul de 300 milioane lei sunt propusi pentru investitii: modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu - 3,9 milioane euro; cumpararea a 50 de minibusuri de 100.000 euro bucata, 20 de troleibuze de circa 9,3 milioane euro, producerea a 12 tramvaie - 12 milioane de euro, cabine RATB de 10.000 euro bucata si automate pentru carduri RATB.

"Regia propune municipalitatii pentru anul 2013, actualizarea etapizata a ofertei tarifare pentru serviciul de transport public de persoane, cu majorari succesive ale tarifelor titlurilor de calatorie, incepand cu luna ianuarie pentru prima faza, respectiv luna iulie, pentru definitivarea implementarii unei noi politici tarifare, care include un numar limita de calatorii atasate abonamentelor si obligativitatea validarii acestora", se arata in proiectul de buget al RATB obtinut de HotNews.ro.

Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008. "Proiectia de buget pe anul 2013 nu se bazeaza si pe incasarile rezultate din cresterea pretului biletelor. Aceasta este doar o recomandare facuta de noi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti fiind cel care stabileste cand si cu cat se majoreaza aceste tarife. In Bucuresti, ultima majorare a pretului a avut loc in 2008. De atunci, peste tot in tara pretul a mai crescut. Scaderea incasarilor la bugetul Primariei Capitalei ne cere si noua sa ne marim veniturile. Acest lucru se poate face prin producerea si vanzarea de tramvaie, sa avem mai multe incasari din vanzarea biletelor prin sporirea controlului sau sa marim pretul biletelor si abonamentelor", a declarat Campurean.


Lista de investitii propusa de RATB pentru anul 2013:
- modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu intre Depoul Titan si bucla de intoarcere. In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB. Valoarea investitiei este de circa 8 milioane de lei si se va finaliza in 2013.

- modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu de la str. Dristorului pana la bd. Fizicienilor (2,8 km). In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB.Valoarea investitiei este de 16,8 milioane lei/3,9 milioane euro.

- modernizarea depoului Titan. Lucrarea are in vedere atat reabilitarea termica a cladirilor vechi si marirea depoului de la 48 la 79 de tramvaie si inlocuirea sinelor. Valoarea investitiei este de 121 milioane lei, lucrarea urmand sa se desfasoare de-a lungul a trei ani. Pentru 2013 cheltuielile sunt estimate la 31,7 milioane de lei/7,3 milioane euro.

- refacerea sistemului de alimentare cu apa potabila si de incendiu in statia de hidrofor de la Centrul de Sanatate al RATB. Valoarea investitiei este de 254.000 lei, lucrare ce se va realiza integral in 2013.

- modernizare centrale termice - 2,8 milioane lei;

- modernizare retea de troleibuze pe str. Vatra Luminoasa, str. Matei Voievod, str. Cavaler de Flondor, str. Traian, bd. Dacia, str. Lascar Catargiu, str. Gh. manu, str. Polizu, Calea grivitei, bd. IG Duca, bd. A I Cuza, str. Varnali (14,5 km). Valoarea investitiei este de 34,4 milioane lei cu o durata de executie de 18 luni. In bugetul pe 2013 sunt prevazuti 12,4 milioane lei/ circa 3 milioane euro.

- inlocuire piese sina tramvai. Valoarea proiectului este de 94 milioane lei, termenul de implementare fiind de 21 luni. In bugetul pe anul 2013 sunt prevazuti 38 milioane lei.

- inlocuire cabluri curent substatia Pipera. Valoare proiect: 6,5 milioane lei.

- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a 12 tramvaie Bucur cu podea partial coborata, dintre care 3 au costuri angajate din 2012. Valoare proiect: 51 milioane lei.

- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a unui prototip de tramvai Bucur cu podea total coborata. Valoarea acestuia este de 6,4 milioane lei si ar urma sa fie fabricat in 2013.

- achizitionarea a 20 de troleibuze - 39,6 milioane lei/9,3 milioane euro.

- achizitionarea a 50 de minibusuri - 28,5 milioane lei. Acestea vor fi folosite "pentru optimizarea ofertei de transport pe intervale orare in diferite perioade din zi si in programul liniilor de noapte in functie de fluxul redus de calatori, se impune utilizarea unor vehicule cu capacitate si implicit costuri de exploatare mai reduse. Totodata, in cazul realizarii unor lucrari edilitare cu devierea circulatiei pe strazi secundare, a organizarii de evenimente cultural - sportive de amploare cu impunerea restrictiilor de circulatie, utilizarea unor vehicule cu gabarit redus permite organizarea serviciului de transport pentru deservirea calatorilor in consitiile restrictionate", se arata in proiectul de buget pe 2013.

- achizitionarea de utilaje pentru intretinere si interventii - 20,8 milioane lei.

- achizitionarea a 20 de automate de taxare si reincarcare carduri - 4,8 milioane lei.

- modernizare sistem automat de taxare implementat in 2006 - 13 milioane lei.

- achizitionare 30 de echipamente de infiormare calatori cu touch screen pentru centrele de vanzare RATB - 713.000 lei.

- achizitionare sistem de semnalizare a tramvaielor in pasajele Lujerului, Marasesti si Victoriei - 1,2 milioane lei.

- achizitionare sistem de comunicare voce pentru tot parcul RATB (1.600 masini): 685.000 lei.

- achizitionare 40 de cabine RATB - 1,7 milioane lei (circa 10.000 de euro cabina)

- dotari Uzina de Reparatii subansmble tramvai: 1,5 milioane lei.

- achizitionare echipamente medicale - 2,5 milioane lei.

- echipamente electronice reincarcare carduri - 150 de bucati - 1,3 milioane lei.

"Una dintre prioritatile pe anul 2013 este producerea de tramvaie - patru tramvaie au fost realizate anul trecut, dar nu au fost platite din lipsa de bani, ceea ce a dus la o gaura foarte mare in bugetul nostru. Aceasta operatiune ar aduce o stabilitate si pentru personalul de la uzina, si in cazul in care am vinde aceste tramvaie si nu le-am folosi doar pentru noi, am face si bani din asta. Oricum, un tramvai produs de noi este cu 50% mai ieftin decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. Daca le-am vinde, adaugand partea de profit, un tramvai ar fi mai ieftin cu 15% decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. O alta prioritate ar fi achizitionarea celor 50 de minibuse pentru a le folosi pe liniile de noapte, unde autobuzele mari nu sunt rentabile, si in zonele cu lucrari edilitare, pentru a putea intra pe stradute. O alta prioritate este refacerea cablurilor de la liniile de troleibuze si racordurile dintre depouri si liniile de tramvai. In zona Mihai Bravu stam cu troleibuzele in depou fiindca linia este foarte degradata", spune directorul general RATB, Adrian Campurean.

Parcul auto RATB este alcatuit din 1000 de autobuze, 340 tramvaie si 250 troleibuze.


http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... i-2013.htm


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Jul 2013 16:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Apar din nou 150 de troleibuze.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 08 Jan 2014 16:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
N-am putut să stau degeaba, dar nu ştiu cât de mult o să ajute:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 08 Jan 2014 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Ce mai scrie un director din primaria opreasca :)

Sursa document: http://forum.clubmetropolitan.ro/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 09 Jan 2014 09:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Cel mai mare incompetent din primărie, rămas acolo încă de pe vremea lui Videanu...
În prezentarea aia se bazează pe un proiect de lege de desfiinţare a AMTB şi înfiinţarea unei autorităţi la nivelul Bucureştiului şi Ilfovului. Nu ştiu de când e prezentarea, dar proiectul de lege e respins de vreo juma' de an.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Thu 09 Jan 2014 18:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Dr2005 wrote:
Nu ştiu de când e prezentarea


Noiembrie 2013.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Sun 12 Jan 2014 18:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Ca urmare a deschiderii circulatiei pe Buzesti - Berzei:

Linia de tramvaie 24 va functiona intre ,,Cartier Damaroaia" si ,,Vasile Parvan", pe traseul: Str. Piatra Morii, Bd. Gloriei, Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Str. Berzei, Calea Plevnei, cu intoarcere pe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobalcescu, Str. Berzei, Str. Buzesti, Piata Victoriei, Bd. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Bd. Gloriei, Str. Piatra Morii.

Linia de tramvaie 42
va functiona intre ,,Piata Presei" si ,,Gara de Nord", pe traseul: Bd. Expozitiei, Str. Av. Popisteanu, Str. Dornei, Str. Putul lui Craciun, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere pe Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Str. Clabucet, Str. Av. Popisteanu, Bd. Expozitiei.

Linia de tramvaie 44 se reinfiinteaza si va functiona intre ,,Cartier 16 Februarie" si ,,Vasile Parvan", pe traseul: Calea Giulesti, Sos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, Str. Berzei, cu intoarcere pe Str. Sf. Constantin, Str. Ionel Perlea, Str. Grigore Cobalcescu, Str. Berzei, Bd. Dinicu Golescu, Sos. Orhideelor, Calea Giulesti.

Linia de tramvaie 45 va functiona intre ,,Mezes" si ,,Gara de Nord", pe traseul: Sos. Chitilei, Bd. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere pe Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Calea Grivitei, Bd. Bucurestii Noi, Sos. Chitilei.

Linia de tramvaie 46 va functiona pe traseul actual, intre ,,Republica" si intersectia Sos. Nicolae Titulescu/Str. Dr. Felix, apoi pe Str. Dr. Felix, Bd. Ion Mihalache, Piata Victoriei, Str. Buzesti, Bd. Alex. Ioan Cuza, Bd. Gh. Duca, Gara de Nord, cu intoarcere pe Calea Grivitei, Str. Buzesti, Bd. Ion Mihalache, Str. Dr. Felix, Sos. Nicolae Titulescu, apoi pe traseul de ducere.

Linia de autobuze 133 va functiona intre ,,Bd. Tineretului" si ,,Gara Basarab", pe traseul: Cal. Vacaresti, Str. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcanescu, Bd. Dinicu Golescu, Gara Basarab, cu intoarcere pe Sos. Orhideelor, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcanescu, Str. Baldovin Parcalabul, Str. Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Cal. Grivitei, Bd. Dacia, Str. Traian, Str. Dimitrie Onciul, Str. Zece Mese, Str. Traian, Str. Nerva Traian, Cal. Vacaresti.

Linia de autobuze 178 va reveni pe traseul de baza pe sensul spre terminalul ,,Sala Palatului", de la intersectia Bd. Dinicu Golescu/Str. Witing, pe Bd. Dinicu Golescu, Str. Stirbei Voda, apoi pe traseul actual. Autobuzele vor opri pe Bd. Dinicu Golescu, in statia ,,Piata Virgiliu", situata inainte de intersectia cu Str. Macedonia.

Liniile de autobuze 126, 168, 226, 368 vor functiona pe sensul spre cartiere, pe un traseu modificat de la intersectia Str. Mircea Vulcanescu/Str. Berzei, pe Str. Berzei, Str. Stirbei Voda, Bd. Eroilor, apoi pe traseele actuale. Autobuzele vor opri in statia nou infiintata, ,,Mircea Vulcanescu", amplasata pe Str. Berzei, dupa intersectia cu Str. Mircea Vulcanescu.

Linia de noapte N117 va functiona, de la data de 12/13.01.2014, pe un traseu modificat pe sensul ,,Strand Straulesti", de la intersectia Bd. Dacia/Cal. Grivitei/Str. Mircea Vulcanescu, pe Str. Mircea Vulcanescu (rond Bd. Uranus), Str. Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Cal. Grivitei, apoi pe traseul actual, iar pe sensul spre ,,Piata Unirii￯, autobuzele vor circula pe un traseu modificat de la intersectia Cal. Grivitei/Str. Polizu, pe Cal. Grivitei, Bd. Dacia, apoi pe traseul actual.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 27 Jan 2014 07:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
RATB are nevoie de cel puţin 50 de troleibuze şi 50 de tramvaie noi. Ce se poate face anul acesta

RATB ar avea nevoie să cumpere cel puţin 50 de tramvaie şi 50 de troleibuze noi pentru reînnoirea parcului de mijloace de transport. Efortul financiar ar fi de cel puţin 60 de milioane de euro, astfel încât, şi în acest an, ar putea să se aloce bani doar pentru modernizarea parcului existent.

Deşi parcul de tramvaie bucureştene este uzat şi este necesară înnoirea lui, veşnica problemă a lipsei de bani face ca nici în 2014, după mai mulţi ani consecutiv, să nu se ştie dacă se pot găsi banii pentru achiziţia de noi unităţi.

Bugetul RATB pentru acest an nu a fost încă aprobat, deci nu se ştie care sunt sumele de care conducerea Regiei va dispune. Totuşi, Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei, este sceptic. „Trebuie întâi să asigurăm funcţionarea Regiei, apoi vedem ce bani mai rămân pentru achiziţii. Ar trebui să schimbăm tot parcul de tramvaie şi cel puţin jumătate din cel de troleibuze”, spune Dedu. La 400 de tramvaie şi două milioane de euro costul pe tramvai nou, costul calculat de oficialul din Primărie pentru reînnoirea parcului ar fi de circa 800 de milioane de euro. Fără a mai lua în calcul costul achiziţionării de 200 de troleibuze noi pentru a le înlocui pe cele de acum, deja uzate. Parcul de autobuze este relativ nou, deocamdată nu se pune problema unor achiziţii substanţiale, mai spune Dedu.

„Nici vorbă să putem aloca aproape 900 de milioane de euro pe reînnoirea parcului RATB. O apreciere realistă este că s-ar putea, eventual, să se aloce un buget pentru achiziţia a 50 de tramvaie noi şi 50 de troleibuze”, explică oficialul citat. Potrivit acestuia, din lipsă de fonduri, este posibil să se meargă pe achiziţia de tramvaie producţie locală, Bucur, ale Atelierelor Centrale RATB. De o concepţie şi o tehnologie mai veche, Bucur este însă şi mai ieftin. Aproape 1 milion de euro. „De ce să nu dăm de lucru industriei autohtone, mai ales că Bucur este un tramvaie fiabil, nu am avut nicio problemă cu cele 15 care sunt deja în exploatare”, arată Dedu.
Totuşi, suma ce va fi alocată achiziţiilor nici măcar nu se poate estima încă, pentru că perpetua austeritate de la nivelul Consiliului Municipal nu a lăsat aproape deloc locul pentru achiziţii de noi mijloace de transport în ultimii ani. În aceste condiţii, achiziţiile ar putea fi blocate şi în 2014, iar alocare de bani de la buget ar putea să se facă doar pentru modernizarea parcului deja existente.

RATB este în subordinea Primăriei Capitalei, iar bugetul i-l face Consiliul General al Municipiului Bucureşti. În calitate de director al Direcţiei Transporturi, Dedu este unul din pionii principali ai construcţiei lui. Acesta a precizat că se fac demersuri pentru ca Regia să poată fi transformată în societate comercială şi să poată accesa credite pentru achiziţii.

În prezent, RATB operează un parc de 400 de tramvaie, 200 de troleibuze şi aproape 1.000 de autobuze. Tramvaiele sunt produse de Atelierele Centrale, troleibuzele de Astra Bus Arad, iar autobuzele de Mercedes şi DAF.

În România, mai există un al doilea producător de tramvaie, Astra Vagane Călători, care fabrică un tramvaie după o licenţă Siemens Germania. Compania arădeană nu a reuşit însă să vândă nicio unitate până în prezent.


http://www.economica.net/toate-tramvaie ... 71792.html

DAF???


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 28 Jan 2014 15:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Dr2005 wrote:
N-am putut să stau degeaba, dar nu ştiu cât de mult o să ajute:

Ce am cerut eu şi ce au răspuns ei:

Biroul Relatii Publice
Nr. inregistrare: 96426/ 28.01.2014

Stimate domnule Dragos Anoaica,

In vederea optimizarii transportului de noapte si corelarii capacitatii de transport oferite cu cererea existenta, Consiliul de Administatie RATB a decis reorganizarea mai multor linii de transport de noapte.
Intrucat fluxurile de calatori in reteaua de noapte sunt reduse si variabile, am fost nevoiti sa modificam o parte din trasee, astfel incat incarcarea vehiculelor sa justifice cheltuielile de exploatare, acoperite, in mare parte, din fonduri publice.
Monitorizam in continuare functionarea liniilor de noapte sub aspectul fluxurilor de calatori si al parametrilor de exploatare, astfel incat resursele financiare safie asigurate in mod rational. Vom continua sa efectuam modificari si ajustari, in functie de determinarile din traseu.
Precizam ca toate datele cu carecater public sunt prezentate pe site-ul Regiei, toti utilizatorii avand acces liber si neconditionat la informatii.

Cu stima,

Constantin Tobescu
Sef Birou Relatii Publice


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 28 Jan 2014 15:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Dedu wrote:
RATB ar avea nevoie să cumpere cel puţin 50 de tramvaie şi 50 de troleibuze noi pentru reînnoirea parcului de mijloace de transport. Efortul financiar ar fi de cel puţin 60 de milioane de euro, astfel încât, şi în acest an, ar putea să se aloce bani doar pentru modernizarea parcului existent.

Nu, RATB ar avea nevoie doar să cumpere toate rahaturile (scuzaţi expresia) care imobilizează acum mai mult de 50 de tramvaie şi troleibuze, respectiv: baterii de 24 V (da, cel puţin 25% din parc e imobilizat din cauza asta), ulei de reductor, anvelope (da, tot parcul este cu anvelope de VARĂ), becuri de far şi semnalizator, siguranţe generale, geamuri, colţare de fibra de sticlă pentru Mercedes şi Irisbus, bandaje tramvai.

Dedu wrote:
Fără a mai lua în calcul costul achiziţionării de 200 de troleibuze noi pentru a le înlocui pe cele de acum, deja uzate. Parcul de autobuze este relativ nou, deocamdată nu se pune problema unor achiziţii substanţiale, mai spune Dedu.

100 de troleibuze sunt achiziţionate între 2007 şi 2008 (cele 100 Irisbus), deci sunt mai noi decât primele 400 de Mercedesuri... Ca urmare a desfiinţării reţelelor din Drumul Taberei şi Bucureştii-Noi a rămas un exces de troleobuze funcţionale, care stau degeaba.

Dedu wrote:
din lipsă de fonduri, este posibil să se meargă pe achiziţia de tramvaie producţie locală, Bucur, ale Atelierelor Centrale RATB. De o concepţie şi o tehnologie mai veche, Bucur este însă şi mai ieftin. Aproape 1 milion de euro. „De ce să nu dăm de lucru industriei autohtone, mai ales că Bucur este un tramvaie fiabil, nu am avut nicio problemă cu cele 15 care sunt deja în exploatare”, arată Dedu.

Nu au avut nicio problemă, d'aia mai circulă doar 3 sau 4. Au fost la probleme cu sursele statice, cu chopperele, cu iluminatul, cu roţile trucului de la mijloc care sunt de alt tip faţă de restul...


Dedu wrote:
În prezent, RATB operează un parc de 400 de tramvaie, 200 de troleibuze şi aproape 1.000 de autobuze. Tramvaiele sunt produse de Atelierele Centrale, troleibuzele de Astra Bus Arad, iar autobuzele de Mercedes şi DAF.

De fapt, tramvaie sunt vreo 350, asta dacă considerăm că 2 x T4R = 1 tramvai, troleibuze vreo 390 (100 Irisbus şi vreo 190 Ikarus 415T), iar autobuze sunt fix 1001: 1000 Citaro + 1 Rocar Autodromo. Daf-urile care nu au fost date cadou firmei Bursa Metal sunt prin garaje... poate pe hârtie circulă (pentru a primi subvenţie), poate aşa se explică de ce ultima cursă de pe orice linie urbană ori nu e, ori pleacă cu 15 - 20 minute mai devreme. Sau de ce pe site scrie că autobuzul vine la 8 minute şi el vine la 15.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Mon 07 Apr 2014 14:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Quote:
Mircea Raicu: Administraţia incompetentă şi coruptă a lui Sorin Oprescu a întors Bucureştiul cu 14 ani înapoi

Unica salvare a Capitalei este demiterea primarului general Sorin Oprescu, susţine consilierul PDL, Mircea Raicu. El a anunţat că organizaţia PDL Bucureşti declanşează o campanie de strângere de semnături împotriva “primarului panglicar”, transformat în “primarul faliment” în cel de-al doilea mandat. Democrat-liberalii speră ca şi reprezentanţii PNL din Consiliul General să se ralieze acestui demers.

“Sorin Oprescu este numele celui mai dezastruos primar pe care l-a avut Bucureştiul în istoria sa. Sorin Oprescu pentru Bucureşti este sinonimul lui Victor Viorel Ponta pentru România”, a afirmat consilierul PDL Mircea Raicu. El a anunţat că democrat-liberalii din Capitală demarează campania de strângere de semnături pentru demiterea primarului general, “care a ruinat şi a jefuit Capitala”. Este posibil ca PDL să declanşeze şi o petiţie online pentru a aduna cele 450.000 de semnături necesare pentru declanşarea unui referendum. Potrivit lui Mircea Raicu, bilanţul activităţii lui Sorin Oprescu, în primul său mandat, s-a rezumat la tăierea panglicilor pentru proiectele predecesorilor săi. În cel de-al doilea, “am asistat la jefuirea şi ruinarea Capitalei”. Dovadă stau costurile majorate ale proiectelor începute de Videanu şi finalizate de Oprescu, a arătat Raicu. La acestea a adăugat afacerea imobiliară privind cumpărarea sediului din Splaiul Independenţei, plăţile ilegale de 2,6 milioane de euro constatate de Curtea de Conturi şi creşterea numărului de maidanezi de pe străzi, care atacă tot mai des oamenii şi copiii.

Infrastructura, ca înainte de 2000

În perioada 2000-2008, cu finanţarea BEI şi BERD, peste 90% din străzile şi bulevardele aflate în administrarea Primăriei Generale a Capitalei (PMB) au fost modernizate, de la structura de rezistenţă a drumului şi reţeaua edilitară, până la suprafaţa de rulare. În acelaşi interval, au fost finanţate din credite externe şi au început lucrările la Pasajul Basarab, Naţional Arena, Staţia de Epurare a Apelor Uzate Glina – Etapa I, modernizarea şcolilor, a teatrelor, a centrului istoric, programul de plantare a 200 de mii de platani.

RATB şi RADET, aproape de insolvenţă

În perioada 2000–2008, a fost modernizată şi calea de rulare pentru tramvaie, au fost puse în funcţiune două linii rapide de metrou uşor şi au fost cumpărate 1.000 de autobuze Mercedes şi urmau să fie cumpărate încă 200 de troleibuze şi 300 de tramvaie. Bugetul companiei era echilibrat şi nu existau datorii. “În acest moment, RATB are datorii la furnizori de aproape 100 milioane de euro, autobuzele nu au cauciucuri de iarnă şi piese de schimb. Oprescu crede că salvează RATB printr-un program nou de circulaţie care vizează mărirea intervalului orar între două autovehicule şi a timpului de aşteptare pentru bucureşteni. Compania se află în pragul insolvenţei”, a afirmat consilierul PDL.

http://www.puterea.ro/politica/mircea-r ... 89697.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Wed 09 Apr 2014 14:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46713
Quote:
De joi, 10 aprilie, incepand, ca urmare a unor lucrari in zona strazii Liviu Rebreanu, mijloacele de transport in comun de pe linia amintita nu vor mai circula pe acel traseu. Totodata, RATB anunta ca pe portiunea cuprinsa intre Bulevardul Nicolae Grigorescu cu Str. Constantin Brancusi si terminalul Barajul Dunarii calatorii pot utiliza mijloacele de transport in comun – respectiv autobuzele 253 si 335.

Mai mult, reprezentantii Regiei precizeaza ca, in cazul in care calatorii au abonament pentru linia de toleu ce va fi suspendata, de joi incepand, acestea raman valabile, pana la data expirarii, pentru liniile 70, 253 si 335 pe traseul comun cu linia 92.

enational.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Fri 06 Jun 2014 17:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
Procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie au dispus reţinerea a fostului director general al RATB, Viorel Popescu, în funcţie la data faptelor, pentru abuz în serviciu, în scopul obţinerii, pentru sine ori pentru altul, de foloase necuvenite, cu consecinţe deosebit de grave.

"Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, de la data de 06.06.2014-până la data de 07.06.2014, a inculpatului POPESCU VIOREL, la data faptelor director general R.A.T.B., sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu, în scopul obținerii, pentru sine ori pentru altul, de foloase necuvenite, cu consecințe deosebit de grave.

Din ordonanța de reținere întocmită de procurori a rezultat că, în cauză, există date și aspecte din care rezultă indicii rezonabile că, în perioada 10.11.2011-09.10.2012, inculpatul POPESCU VIOREL, în calitate de director general R.A.T.B, nu a îndeplinit unele acte ce intrau în atribuțiile sale de serviciu și a efectuat în mod defectuos activități specifice funcției, cauzând un prejudiciu de aproximativ 820.000 euro, ce a reprezentat, totodată, foloase materiale necuvenite pentru o firmă privată", se arată în comunicatul DNA.

"Concret, la data de 13.03.2012, între R.A.T.B. și o societate comercială, care nu avea drept asistență juridică și reprezentare în instanță, a fost încheiat un contract de prestări servicii juridice. Din conținutul contractului rezultă că R.A.T.B., prin inculpatul POPESCU VIOREL, a împuternicit firma respectivă în vederea recuperării tuturor creanțelor de la C.A.S.M.B., în baza unor simple solicitări ale firmei private către debitoare, îndrituită cu rolul de intermediar în relația Regiei Autonome de Transport București cu C.A.S.M.B.

Din actele existente la dosar, reiese că în contract se specifică faptul că firma privată avea obligația de asistare la controlul efectuat de C.A.S.M.B. față de R.A.T.B., în vederea rambursării sumelor cuvenite regiei, deși, în realitate, nu a existat și nu se prefigura un astfel de control. De altfel, conducerea R.A.T.B. cunoștea clar, la momentul semnării actelor întocmite de funcționarii de specialitate ai regiei, cuantumul sumelor de bani neachitate de C.A.S.M.B., defalcate pe unități lunare de timp, astfel încât aceste verificări nu se impuneau a fi încredințate firmei private prin contractul indicat. În baza contractului de consultanță juridică, R.A.T.B. a efectuat plăți, nelegale și nefundamentate de prestații concrete ale beneficiarului, în sumă totală de 3.657.576,49 lei, aproximativ 820.000 euro, ce reprezintă prejudiciu material adus patrimoniului Regiei Autonome de Transport București.

În dosar, cercetările au fost demarate ca urmare a sesizării formulate de Corpul de Control al Primului Ministru.

În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea SRI. În aceeași cauză au fost puse în aplicare, la această dată, mandate de percheziție domiciliară pentru 8 adrese din București. Inculpatului i s-a adus la cunoștință calitatea procesuală în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală, urmând a fi prezentat Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă", se mai arată în comunicatul procurorilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 17 Jun 2014 13:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
De ieri s-a pus în aplicare planul de circulaţie ,,de vacanţă".
Astfel, s-a trecut la desfacerea tuturor Tatrelor şi la reducerea numărului de ture...
- linia 8 au rămas 4 ture (dintre care unul doar la ore de vârf)
- pe linia 25, din 14 cupluri au fost făcute 21 Tatre solo (19 la schimbul 2), iar în afara orelor de vârf 3 se retrag. Însă, practic, pe 25 se circulă după graficul vechi, dar cu 14 Tatre solo în loc de cupluri...
- linia 35: au rămas 4 din 7 (unul doar la ore de vârf)
- linia 44: au rămas 3 din 5 (dintre care unul doar la ore de vârf)
- linia 47: au rămas 2 (din 3)

Înainte de ora 6, situaţia este:
- linia 8: 2 ture
- linia 25: 9 ture
- linia 35: 2 ture (că doar nu pleacă trenuri dimineaţa, nu?!)
- linia 44: 2 ture
- linia 47: 1 tur (că doar nu ai ce căuta în centru înainte de ora 7, nu?!)

După ora 21, situaţia este:
- linia 8: 2 ture
- linia 25: 6 ture (+ 2 care intră în depou la 22)
- linia 35: 1 tur (+ 1 care intră în depou la 22)
- linia 44: nu circulă după ora 20:30 (la 21:33 intră în depou ultimul vagon)
- linia 47: 2 ture

Nu înţeleg de ce nu desfiinţează complet tramvaiul în Militari, că la repartizările astea, la ore de vârf se va sta vreo 10 - 15 minute în staţie, iar în week-end vreo 25 - 30. Eventual înmulţit cu 2 sau 3, pentru că ce coboară din 10 V3A-uri de pe 41 nu se poate înghesui într-o singură Tatră solo.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 17 Jun 2014 19:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Dr2005 wrote:
Nu înţeleg de ce nu desfiinţează complet tramvaiul în Militari
Esti inca tanar, ai putina rabdare, chiar si distrugerea in Romania isi are mersul ei, evident impiedicat...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri RATB
PostPosted: Tue 17 Jun 2014 20:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
Dacă şi la furat şi distrus ne e lene...

Eu am renunţat de mult la RATB, bicicleta e mult mai utilă, iar întreţinerea ei costă mai puţin decât un abonament lunar (şi nu implică statul în staţie 20 de minute).


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 945 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group