A aparut si un comunicat de presa al PMB, in urma vizitei doctorului in zona...
COMUNICAT DE PRESA
-Stadiu lucrari - Pasaj Basarab-
Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de N – V.
Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent (largit) si a caii ferate in zona Garii de Nord, urmand a fi realizat intr-o zona cu o mare concentrare de cladiri rezidentiale si comerciale, intens tranzitata de vehicule de toate tipurile.
Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime si rampe de acces de 1250 m.
Pe pasaj, in zona Podului Hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab.
Contractul a fost semnat la data de 10.07.2006, cu o durata a executiei de 45 de luni si cu o perioada de garantie de 120 de luni.
Principalele date tehnice de contract:
- Piloti forati: 20.000 m
- Betoane armate in structura: 76.000 mc
- Tabliere metalice: 6.200 to
- Mixturi asfaltice: 32.000 to
- Linie dubla de tramvai: 4 km
- Relocari itilitati: 30 km
Valoarea totala a contractului: 160.738.329 Euro cu TVA inclus.
S-au executat:
- Coloane forate: 621 buc.
- Radiere din beton armat: 93 buc.
- Elevatii pile: 136 buc.
- Stalpii pionului central hobanat: 2 buc. x 79, 50 ml
- Demolari imobile: 25 buc.
- Demolari structuri panouri publicitare: 2 buc.
S-a executat zidul de sprijin pentru delimitarea complexului comercial Carrefour: 202, 50 ml
S-a finalizat infrastructura si suprastructura tablierului din beton armat: 100%
S-a finalizat infrastructura si suprastructura Podului pe Arce: 98%
(fara calea de rulare, parapeti si asfaltare)
S-a finalizat montarea tablierului metalic al Podului Hobanat: 95.5%
Dupa data de 01.09.2010 se va demara actiunea de montare a hobanelor si de turnare a dalei de beton peste Podul Hobanat, continuandu-se apoi cu efectuarea reglajelor, a testelor si incercarilor finale ale podului, odata cu executarea finisajelor.
Pe data de 15.09.2010 se va relua circulatia la sol pe toata zona afectata, cu exceptia perimetrului Plevnei – Gara Basarab, unde din cauza lucrarilor la Podul Hobanat, reluarea circulatiei se va face la sfarsitul acestui an.
Din punct de vedere al stadiului fizic general, lucrarile sunt finalizate in proprortie de aproximativ 90%.
www.pmb.ro
Sunt tare curios daca chiar termina lucrarile la sol pana pe 15. Am trecut ieri prin zona si pare ca mai au ceva...
Oricum, intre timp se pare ca termenul oficial de deschidere a pasajului a ajuns prin martie. Si asta daca nu o sa ninga
Parca am trai intr-o tara in care ninsorile sunt o raritate... Sper totusi ca prin mai sa termine cu maretul pasaj ca ne-am cam saturat...