TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 18 Nov 2017 15:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 18:33 
Cel mai nou vagon CFR , clasa Business care circula pe trenurile InterCity deocamdata. Clasa precizata pe acest vagon este 1A. Unele vagoane de acest tip au fost dotate din constructie cu post de comanda, pentru a putea controla trenul din ambele capete. Acest post de comanda a fost dezactivat ulterior din cauza incompatibilitatii cu locomotivele actuale.


Attachments:
DSC06319.JPG
DSC06319.JPG [ 81.41 KiB | Viewed 5908 times ]
DSC06320.JPG
DSC06320.JPG [ 55.53 KiB | Viewed 5908 times ]
DSC06321.JPG
DSC06321.JPG [ 61.68 KiB | Viewed 5908 times ]
DSC06322.JPG
DSC06322.JPG [ 63.2 KiB | Viewed 5910 times ]
DSC06324.JPG
DSC06324.JPG [ 64.87 KiB | Viewed 5910 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jul 2007 02:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8032
Niciodata nu s-a pus problema ca acest post de comanda sa fie folosit. Vagoanele au fost cumparate pentru... ca asta au avut nemtii de vanzare si noi comparam tot ce arunca altii.

Revenind... clasele 84-76, 85-76 si 86-76 sunt rezervate vagoanelor Business, unde clasa 1B inseamna Business Standard si 1A este Business Exclusive.
In poza lui Andrei este un vagon 86-76, cunoscut la el acasa ca ,,Inovationzug", vagon cu post de conducere (la noi dezactivat).

Sa vedem si cate un vagon 84-76, respectiv 85-76. Sincer, nu inteleg de ce au trebuie 3 clase de vagoane pentru nu mai mult de 4-5 vagoane in total.

Toate sunt echipate cu boghiu GP 200, viteza maxima fiind de 160 km/h.


Attachments:
50 53 84-76 002-9 AReem-Ic594-BucN-001.jpg
50 53 84-76 002-9 AReem-Ic594-BucN-001.jpg [ 59.92 KiB | Viewed 5392 times ]
50 53 84-76 002-9 AReem-Ic594-BucN-002.jpg
50 53 84-76 002-9 AReem-Ic594-BucN-002.jpg [ 49.96 KiB | Viewed 5392 times ]
50 53 85-76 003-6 AReem-Ic531-BucN-001.jpg
50 53 85-76 003-6 AReem-Ic531-BucN-001.jpg [ 67.84 KiB | Viewed 5392 times ]
50 53 85-76 003-6 AReem-Ic531-BucN-002.jpg
50 53 85-76 003-6 AReem-Ic531-BucN-002.jpg [ 84.74 KiB | Viewed 5392 times ]
50 53 85-76 003-6 AReem-Ic531-BucN-003.jpg
50 53 85-76 003-6 AReem-Ic531-BucN-003.jpg [ 72.08 KiB | Viewed 5392 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jul 2007 12:02 
Am observat ca acest "Steuerwagen" nu este nici macar motorizat.
"Triebwagen" (vagon de tractiune), un vagon care in unele variante are si pantograf, desi in altele acesta era tot pe "Steuerwagen", este undeva pe la mijloc si nu stiu cum este realizat pentru ca presupun ca are culoar de trecere pentru pasageri.
Evident, nu ma refer aici la vagoanele CFR, ci la unele trenuri germane.
Nu mai retin exact care trenuri aveau acest "Triebwagen", dar cred ca de exemplu Lufthansa Express. In alte variante era locomotiva + vagoane + "Steuerwagen", ceea ce ma face sa cred ca partea motorizata era de fapt doar locomotiva.
Daca CFR nu a luat in calcul folosirea postului de conducere din "Steuerwagen", atunci nu m-ar mira sa vad locomotiva tragandu-l pe acesta, spre amuzamentul nemtilor.
Cred ca acest vagon a fost construit pentru eliminarea manevrelor cu locomotiva. Ar fi cazul ca Electroputere sau cine face locomotive sa produca ceva compatibil cu ele. Sau CFR sa comande vagoane compatibile cu tehnologia existenta, sau sa cumpere si locomotive corespunzatoare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jul 2007 14:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8032
Pai...vagonul avea post de comanda pentru a comanda locomotiva, fiind eliminate manevrele de decuplare a locomotivei si aducerea ei in celalalt capat al trenului.
La noi de obicei se pune la coada trenului (am auzit chiar ca la Cluj l-ar duce in depou sa-l intoarca pe rotativa!), dar l-am vazut odata langa locmotiva... itit dai seama ce priveliste era din ,,scaunul panoramic" (cum a botezat CFR-ul scaunul pe care statea mecanicul la acel post)!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Aug 2007 17:02 
Un vagon Business in gara Predeal


Attachments:
DSC00368.JPG
DSC00368.JPG [ 143.69 KiB | Viewed 5333 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Oct 2007 13:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8032
Tom wrote:
nu m-ar mira sa vad locomotiva tragandu-l pe acesta, spre amuzamentul nemtilor.


Mda, nici eu nu m-as mira:


Attachments:
50 53 86-76 002-7 AReem-Ic583-BucN-001.jpg
50 53 86-76 002-7 AReem-Ic583-BucN-001.jpg [ 69.89 KiB | Viewed 5246 times ]
50 53 86-76 002-7 AReem-Ic583-BucN-002.jpg
50 53 86-76 002-7 AReem-Ic583-BucN-002.jpg [ 86.93 KiB | Viewed 5246 times ]
50 53 86-76 002-7 AReem-Ic583-BucN-003.jpg
50 53 86-76 002-7 AReem-Ic583-BucN-003.jpg [ 49.61 KiB | Viewed 5247 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group