TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 15 Dec 2018 17:56

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 303 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: Sun 12 Jun 2016 11:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Silviu wrote:
D.J. 142 B Boian - Cetatea de Balta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Jun 2016 19:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Silviu wrote:
D.J. 142 B Boian - Cetatea de Balta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Jun 2016 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.J. 142 K Cetatea de Balta -> Tatarlaua.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 12 Jun 2016 20:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Silviu wrote:
D.J. 142 K Cetatea de Balta -> Tatarlaua.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 22 Jun 2016 14:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Quote:
„Cine eşti dumneata de-ţi permiţi să mă suni şi cine ţi-a dat dumitale numărul meu de telefon?” a fost răspunsul primit de primarul din Tureni-Cluj, Dana Mănăilă, de la Cristian Andrei, directorul de siguranță rutieră al CNADNR când aceasta la contactat telefonic, potrivit publicației ziarul21.ro.


Cam asa vorbeste un directoras cu un primar. Cum a ajuns acest neispravit ingamfat sa ocupe locul de director? A, partidele stiu de ce.

Cat despre boltarii din mijlocul drumului, da, acestia ocupa o parte din banda a doua, afectand latimea ei!

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Econo ... i+dupa+ce+


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 11 Jul 2016 10:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Câţi români mai ştiu că Autostrada Transilvania trebuia deschisă, toată, acum patru ani? Câţi bihoreni îşi amintesc că tronsonul Borş-Suplacu de Barcău, abandonat cu un cincinal în urmă, trebuia reluat acum trei ani? Dar că antreprenorii aduşi anul trecut în locul Bechtel ar fi trebuit să termine şantierul, cel mai târziu, la anul?

BIHOREANUL a aflat că, în ciuda amăgirilor servite de politicieni, pe lotul din Bihor nu se va putea circula nici în 2017. Motivul? Constructorii nu au un proiect aprobat pentru reluarea lucrărilor, aşa că acestea există deocamdată doar pe hârtii fără valoare!

Hai cu legătura

Bihorenii de rând, oamenii de afaceri şi politicienii din judeţ au făcut în ultimii ani o grămadă de petiţii pentru reluarea lucrărilor pe secţiunea 3C a Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Din 2012 - anul când şoseaua începută în 2004 trebuia să fie gata până la Braşov - UDMR i-a mobilizat pe primarii celor 11 comune de pe traseul bihorean să strângă semnături în acest scop, iar PNL pe preşedinţii Consiliilor Judeţene din Regiunea de Nord-Vest (Bihor, Cluj, Sălaj, Satu Mare, Maramureş şi Bistriţa Năsăud) să trimită un memoriu fostului premier Victor Ponta, la fel cum a făcut şi Federaţia Patronilor Bihoreni.

Anul acesta, ministrul maghiar al Transporturilor a venit la Oradea să anunţe că vecinii îşi pun experienţa la dispoziţia autorităţilor române, avertizând că la primăvară coridorul pan-european dinspre Viena va ajunge la Borş, iar cine nu va fi legat la el va pierde investitori. Şi, totuşi, şantierul a rămas un imens buruieniş, iar lucrările executate se degradează continuu.

Cu regim special

Pentru aprobarea contractului Autostrăzii, despre care nici acum nu se ştie cine l-a negociat, în 2003 Parlamentul a emis o lege specială ce consfinţea angajarea firmei americane Bechtel. În 2004, când au început lucrările, Guvernul Năstase a comunicat doar informaţii generale: că Autostrada va avea 415 km, două benzi pe sens, 450 poduri, podeţe şi pasaje, şi 19 noduri.
Şantierul a fost împărţit în 8 secţiuni - 1A Braşov-Făgăraş (48,81 km), 1B Făgăraş-Sighişoara (53,37 km), 1C Sighişoara-Ogra (58 km), 2A Ogra-Câmpia Turzii (37,19 km), 2B Câmpia Turzii-Cluj (52,55 km), 3A Cluj-Mihăileşti (25,5 km), 3B Mihăileşti-Suplacu de Barcău (75,48 km) şi 3C Suplac-Borş (64,5 km) - dar până în primăvara lui 2011 s-a lucrat doar 2B şi 3C, singura porţiune finalizată fiind în 2009 "centura" de 52 km a Clujului (Gilău-Turda).
Statul a achitat lucrările cu întârzieri mari, plătind în total, cu penalităţi, 1,6 miliarde euro, aşa încât în 2011 ministrul Anca Boagiu (PDL) a încercat şi obţinut reducerea contractului. Nu valoric, ci cantitativ: Bechtel a renunţat la cele 6 tronsoane de care nu se atinsese, acceptând ca până în decembrie 2013 să termine secţiunile 2B Turda-Câmpia Turzii şi 3C Borş-Suplac.

Alţii la rând

În martie 2013, la doi ani după oprirea lucrărilor, Guvernul Ponta a mutat CNADNR de la Transporturi la Ministerul Marilor Proiecte, al cărui şef, Dan Şova, a reziliat contractul, invocând lipsa fondurilor. Decisă la fel de netransparent ca semnarea contractului, rezilierea era scandaloasă: statul a plătit Bechtel 38 milioane euro ca să plece, dar a menţinut aceeaşi sursă de finanţare pentru continuarea ulterioară a lucrărilor. În plus, în condiţiile în care Şova a declarat pierdut contractul iniţial, din partea CNADNR a negociat rezilierea un fost asociat al său, avocatul Adrian Raţiu, iar din partea Bechtel propria mamă, Ana Diculescu Şova.
Un an nu s-a mai întâmplat nimic. În mai 2014, venit la Oradea în campanie, premierul Victor Ponta a promis că lucrările vor fi reluate "în toamnă". Tot atunci, Şova şi şeful CNADNR, Narcis Neaga au anunţat licitarea reluării lucrărilor, aşa încât cei 60,25 km să fie daţi în folosinţă "până în 2016".

Vin spaniolii

Că a fost doar amăgire o demonstra faptul că abia după încă un an CNADNR a găsit noi antreprenori: în 2015, Narcis Neaga semna un contract cu asocierea a două companii spaniole, Isolux Corsan şi Corsan Corviam, cu trei SRL-uri româneşti, Consinit, Road Consulting&Design şi Via Design, care pentru 701 milioane lei plus TVA ar fi terminat lucrările în 24 luni, adică în iulie 2017.

Şeful CNADNR se lăuda că a scăzut preţul la aproape jumătate. "La rezilierea vechiului contract, preţul per kilometru, pe ce urma să se mai execute, era de 4,33 milioane euro fără TVA. În urma licitaţiei, preţul mediu pe noul contract este de 2,6 milioane euro şi include spaţii de servicii şi servicii IT&C", zicea Neaga, susţinând că "singura problemă" era actualizarea acordului de mediu".

Asociere cu neînţelegeri

Luni întregi, publicul a fost lăsat să creadă că doar această formalitate putea întârzia reluarea lucrărilor, dar în octombrie 2015 CNADNR a aruncat altă bombă, anunţând că firmele hispano-române nu se înţeleg între ele şi n-au făcut hârtiile premergătoare. "Problema Asocierii nu a fost rezolvată până în prezent deşi CNADNR a solicitat Antreprenorului în nenumărate rânduri să prezinte soluţia unanim stabilită de toţi membrii asocierii în ce priveşte neînţelegerile apărute între membrii asocierii".

Conform Companiei, asocierea făcuse o "declaraţie de proiectare" pe care CNADNR i-a cerut de două ori s-o revizuiască, documentul nefiind aprobat pentru că "o serie de soluţii propuse nu respectă Caietul de Sarcini". Pe scurt, nu era finalizat nici proiectul tehnic, nici documentaţia în baza căreia trebuia obţinută autorizaţia de construire. Cât despre înnoirea acordului de mediu, Compania preciza că aceasta trebuie făcută "în paralel cu proiectarea" şi că a angajat o firmă care să pregătească actele.

În analiză

Demis în decembrie pentru că autostrada Sibiu-Sălişte, pe care a inaugurat-o forţat în campania prezidenţială a lui Ponta din 2014, s-a surpat, Neaga n-a mai apucat să răspundă de ce şantierul Borş-Suplac bătea pasul tot pe loc.

Explicaţia i-a dat-o BIHOREANULUI actualul şef al CNADNR, Cătălin Homor, care miercurea trecută, când a vizitat DN76 împreună cu ministrul Transporturilor Dan Costescu (între timp demisionar - nr), a dezvăluit că la învestire a găsit lucrurile "în moarte clinică". Homor a arătat că asocierea hispano-română a predat proiectul revizuit abia pe 10 iunie, el urmând să fie analizat în Comisia Tehnico-Economică miercurea aceasta, în paralel trebuind actualizate acordul de mediu şi autorizaţia de construcţie, aşa că termenul de finalizare va fi de 24 luni după reînceperea propriu-zisă a lucrărilor, adică cel mai devreme în 2018. Cauzele întârzierilor? Între timp au apărut noi norme de proiectare, iar pe şantier "au apărut contaminări", adică degradări ale structurilor realizate în cei 12 ani.

Cât de grave sunt acestea, dacă în privinţa lor au existat neînţelegeri între firmele spaniole şi române şi dacă acestea ştiu, măcar acum, cum să depăşească dificultăţile provocate de uzura şantierului, BIHOREANUL a încercat să afle de la reprezentanţii asocierii. Directorul de calitate Dorin Giurgiu a declinat însă orice explicaţie, motivând că "în prezent nu putem comunica nimic public", iar managerul de proiect, Nicolas de Gratia, a plecat... în vacanţă, acasă. Tocmai acum, când CNADNR va decide soarta proiectului.

Mai târziu, mai scump

În 2013, la rezilierea contractului Bechtel, deputatul Cseke Attila critica decizia argumentând că stadiul lucrărilor executate era de 50,12%, iar pentru finalizarea lor erau necesare circa 200 milioane euro, şi tot atunci BIHOREANUL avertiza că înlocuirea antreprenorului va întârzia finalizarea lucrărilor la un preţ şi mai mare. Motivul? Tocmai uzura şantierului şi, ca atare, nevoia de a reproiecta totul.

"Lăsate atâţi ani sub intemperii, armăturile structurilor executate şi materialele depozitate în aer liber au ruginit. Acum trebuie stabilit dacă mai pot fi folosite sau, dimpotrivă, noul antreprenor trebuie să spargă betoanele pentru a le înlocui cu altele, care să facă priză la turnările ce vor urma", explică un specialist implicat în supravegherea proiectului. Potrivit acestuia, statul şi-a majorat paguba, pentru că în 2013 a comandat o expertiză care să stabilească ce anume mai poate fi folosit şi ce trebuie refăcut, dar lucrarea este prea generală, neindicând soluţiile punctual pentru fiecare structură.

Cert e că, adăugate la cele 701 milioane lei oferite noilor constructori (155,77 milioane euro), despăgubirea de 38 milioane euro dată Bechtel, onorariul achitat autorilor expertizei, dar şi consultanţilor de mediu (sume necunoscute) duc cheltuielile fix spre suma de 200 milioane euro, cât ar fi costat continuarea tronsonului de constructorul iniţial. În plus, la toate acestea se adaugă şi pierderea, greu de cuantificat, cauzată de faptul că economia bihoreană şi a întregii ţări suferă din greu din pricina traficului "târâş-grăpiş", pe drumurile naţionale ce taie oraş după oraş, comună după comună...

ÎN BIHOR, BA!

Pentru alţii mumă
În timp ce şantierul Borş-Suplac a rămas "paralizat", în 2014 Guvernul a aprobat efectuarea de studii pentru proiecte de autostrăzi mai mult sau mai puţin fantasmagorice, gen Alexandria-Bucureşti, Calafat-Craiova-Piteşti, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iaşi-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman. În acelaşi an, ministrul Ioan Rus programa noi şantiere între Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj şi Gilău-Nădăşelu, efectiv fiind finanţate lucrări pe loturile 2,3 şi 4 ale A1 Lugoj-Deva, pe loturile 1, 2, 3 şi 4 ale A10 Sebeş-Turda, iar din Autostrada Transilvania, A3, fiind alocate fonduri doar pentru Gilău-Nădăşelu (8,7 km).

În 2015, Guvernul a plătit, de asemenea, exproprieri pe secţiunea 1C a Autostrăzii Transilvania, între Ogra-Târgu Mureş, şi a deschis încă un şantier, între Câmpia Turzii-Ogra.
Pentru bihoreni, singura veste bună din partea Guvernului, Ministerului Transporturilor şi CNADNR a fost în 2013-2014 includerea în Master Planul General de Transport a proiectului inelului de centură metropolitan al Oradiei, cu două benzi pe sens, din apropierea giraţiei de pe Calea Sîntandreiului până în Biharia, unde va fi nodul de acces la tronsonul 3C al autostrăzii. Numai să fie la ce asigura accesul...


http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 28165.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Manastirea Turnu
PostPosted: Thu 14 Jul 2016 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Accesul la Manastirea Turnu se face de pe D.N. 7 --> Centura Calimanesti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Manastirea Turnu
PostPosted: Thu 14 Jul 2016 19:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Raul Olt vazut de pe drumul ce duce la Manastirea Turnu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Manastirea Turnu
PostPosted: Fri 15 Jul 2016 17:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Silviu wrote:
Raul Olt vazut de pe drumul ce duce la Manastirea Turnu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 15 Jul 2016 18:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 7 D -> Cainenii Mici.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 17 Jul 2016 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 1 (Bucea).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Sep 2016 10:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.J. 142 K Tatarlaua -> Craciunelu de Sus.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Sep 2016 06:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.J. 142 K Craciunelu de Sus -> Faget.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Sep 2016 17:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.J. 142 K Faget -> Tauni.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Nov 2016 14:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 1 N Centura Apahida - Valcele (aval de Cluj Napoca).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Nov 2016 18:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 14 A Tarnaveni -> Cucerdea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Nov 2016 09:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Centura ocolitoare a municipiului Brasov este gata. Nepusa in functiune :!: :?:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Nov 2016 18:53 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
Silviu wrote:
D.N. 14 A Tarnaveni -> Cucerdea.


L-au refacut? Ultima oara cand am trecut acolo, cu vreo doi ani in urma, arata ca dupa bombardament.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Nov 2016 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Nu. Doar o scurta portiune, langa Tarnaveni.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Nov 2016 20:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Silviu wrote:
Centura ocolitoare a municipiului Brasov este gata. Nepusa in functiune :!: :?:


Quote:
În data de 18.11.2016 va avea loc Recepția la Terminarea Lucrărilor Tronsonului 1, DN 1 – DN 11, al Variantei de Ocolire a municipiului Brașov. Comisia de Recepție va inspecta lucrările executate și elementele de siguranță a circulației, în vederea emiterii Procesului Verbal de Recepție la Terminarea Lucrărilor și darea în exploatare a sectorului de drum, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Înainte de recepționarea lucrărilor s-a întocmit Raportul de Audit de Siguranță Rutieră pentru stadiul III de audit, avizat de ARR.

Antreprenorul este Asocierea CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE - ALEANDRI S.P.A. - SMART BUILDING PROJECT S.R.L. (fosta SHELTER CONSTRUCT S.R.L.) - PASQUALE ALO’ S.R.L.

Avantajele realizării Variantei de Ocolire a Municipiului Brașov sunt:

-îmbunătățirea condițiilor de trafic pentru călători și marfă;
-sporirea gradului de siguranță a traficului;
-reducerea timpului de călătorie pentru traficul de tranzit;
-reducerea numărului de accidente rutiere.

Tronsonul I, DN1-DN11, al Variantei de Ocolire a municipiului Brașov cuprinde:

7,292 km;
3 poduri și 2 pasaje;
10 podețe, precum și realizarea a 2 intersecții și un nod rutier.


Foto, info: CNAIR.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 22:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.J. 106 B Sorostin.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Dec 2016 22:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 1 Cristian - Sacel.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Dec 2016 11:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722




Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 07 Jan 2017 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 14 B (Seica Mica).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Jan 2017 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Cafenea pe D.J. 151 B intre Cerghid si intersectia cu D.J. 142 (Capalna de Sus).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 15 Jan 2017 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 1 (E 81) Tureni - Copaceni.

Boltarii aia, imensi, ingusteaza banda a II-a!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 19 Feb 2017 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
Zece noi puncte de trecere a frontierei între România și Ungaria

Deschise duminica între 10-18

Nădlac 3 - Csanadpalota

Peleş - Zajta


Deschise sâmbăta între 10-18

Bercu - Garbolc

Horea - Omboly

Variaşu Mic - Dombegyhaza

Grăniceri - Elek

Cheresig - Körösnagyharsány

Iermata Neagră - Dénesmajor

Roşiori - Pocsaj

Voivozi - Bagamer


Trecerea se va putea face pe jos sau cu autovehicule de până la 3,5 tone.

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... ria-672673


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Mar 2017 21:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 14 B (Seica Mica) - Copsa Mica.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 08 Apr 2017 11:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 14 B Teius (dinspre Cistei).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 May 2017 21:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46722
D.N. 1 A (Mănăstirea Suzana).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 303 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group