TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 16 Aug 2018 13:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 21:48 
Zilele aceastea in curtea Braicar S.A. a ajuns un autobuz pe gaz sosit tocmai din Viena (Austria).Autobuzul este un Gräf Steyr, cu numarul de parc 8877 (Wiener Linien) iar ca aspect interior si exterior pot spune ca m-a impresionat atat pe mine cat si pe calatorii ce au mers cu el.Astazi fiind prima zi am observat ca a fost trimis pe traseul 2 unde a facut fata cu brio fluxului de calatori (destul de mare) de pe acest traseu.Fiind un autobuz adus in PROBE pe toata perioada in care va sta la Braila (momentan nu se stie cat va sta) se va urmari consumul, fiabilitatea si alte detalii importante pentru conducerea societatii. La final se va face o analiza iar daca vor fi fonduri probabil ca se va cumpara un numar de autobuze pe gaz, similar celui prezent zilele acestea pe strazile urbei noastre.

Ca alte aspecte ar mai fi de enumerat:
-acest autobuz are cutie de viteze automata
-calatorii trebuie sa apese pe buton (la fel ca la tramvaie) pentru a deschide usa.
-dotarile interioare sunt asemanatoare cu cele ale autobuzelelor noi ce ne populeaza orasele tarii.
-desi are peste 8 ani autobuzul vienez a fost intretinut destul de bine iar acest lucru a fost observat si de calatori (unii dintre ei crezand ca este nou).

Incep prezentarea lui #8877 cu poze ale exteriorului:


Attachments:
IMG_4266.JPG
IMG_4266.JPG [ 158.18 KiB | Viewed 10309 times ]
IMG_4261.JPG
IMG_4261.JPG [ 114.91 KiB | Viewed 10312 times ]
IMG_4265.JPG
IMG_4265.JPG [ 132.03 KiB | Viewed 10312 times ]
IMG_4273.JPG
IMG_4273.JPG [ 141.41 KiB | Viewed 10314 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 21:49 
Continuam cu interiorul, pe tot parcursul calatoriei a fost prezent un controlor al Braicar S.A. si un angajat de la garaj.Podeaua nu este in totalitate LF (fiind asemanatoare ca cea a MAZ-urilor 103) iar spatiul dintre unele scaune (cele situate intre usa 2 si usa 3) mi s-a parut umpic cam stramtorat pentru persoanele mai inalte, in rest nu mai am nicio sesizare negativa la adresa dotarilor.

Trebuie sa recunoastem ca parcul de autobuze al Braicar-ului ar merita revitalizat macar cu vreo 10 astfel de autobuze, poate pe viitor cu ceva nou pe biodiesel, dar pana la acel moment sa ramanem cu picioarele pe pamant si sa ne bucuram de "oaspetele" sosit in aceste zile in Braila. :)


Attachments:
IMG_4253.JPG
IMG_4253.JPG [ 182.33 KiB | Viewed 10313 times ]
IMG_4279.JPG
IMG_4279.JPG [ 176.76 KiB | Viewed 10311 times ]
IMG_4280.JPG
IMG_4280.JPG [ 134.02 KiB | Viewed 10312 times ]
IMG_4275.JPG
IMG_4275.JPG [ 120.06 KiB | Viewed 10312 times ]
IMG_4251.JPG
IMG_4251.JPG [ 131.16 KiB | Viewed 10313 times ]
IMG_4249.JPG
IMG_4249.JPG [ 118.13 KiB | Viewed 10312 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 22:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Probabil ca vine pe filiera firmei d-lui Alfred Fleissner asa ca o sa va arda bine la buzunare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2010 15:38 
Iata si un articol aparut astazi, ce face referire la acest autobuz:

"Braicar" testează un autobuz second-hand din Austria

* este vorba despre un autobuz cu 100 de locuri, din care 32 pe scaune, alimentat cu GPL * dacă "Braicar" va fi mulţumită de "performanţele" mijlocului de transport, se gândeşte serios să aducă mai multe astfel de maşini *

"Din această săptămână, societatea publică de transport în comun SC "Braicar" SA, din subordinea municipalităţii, introduce în traseu pentru probe un nou tip de autobuz second hand, adus din Austria. După cum a explicat conducerea "Braicar", este vorba despre un autobuz de 100 de locuri, din care 32 pe scaune şi 68 în picioare, cu o lungime totală de 12 metri, în stare foarte bună de funcţionare şi care este alimentat cu GPL (Gaz Petrol Lichefiat). "Mijlocul de transport va fi în probe pentru o perioadă de timp şi, în funcţie de concluziile pe care le vom trage după o perioadă de monitorizare, inclusiv sub aspectul costurilor cu exploatarea mijlocului de transport, vom decide dacă vom aduce mai multe astfel de autobuze de la partenerii noştri din Austria", ne-a declarat Cornel Săndulescu, directorul general al companiei. Potrivit sursei citate, singurele costuri importante legate de aducerea mai multor astfel de autobuze vizează, în principal, transportul acestora din Austria până în Brăila, dar şi cele privind înmatricularea lor în România."

"Proiectul face parte din strategia stabilită în parteneriat cu administraţia locală prin intermediul căreia se urmăreşte înnoirea parcului auto prin completarea cu autobuze second hand, dar în stare perfectă de funcţionare."

"Reamintim că în urmă cu trei ani, administraţia unui parc muzeal din orăşelul Mariazell, din apropierea Vienei, a încheiat un parteneriat cu "Braicar" cu scopul de a aduce pentru reparaţii în Brăila mai multe tramvaie, piese de muzeu. În schimbul serviciilor de restaurare prestate de "Braicar", partenerul austriac se angajase să pună la dispoziţia companiei locale de transport mai multe mijloace de transport în comun de persoane, atât tramvaie cât şi autobuze, scoase din uz în Austria."


sursa: http://www.obiectivbr.ro/administratie/ ... stria.html


Attachments:
03braic.jpg
03braic.jpg [ 381.56 KiB | Viewed 10272 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 16:28 
De o saptamana autobuzul vienez a fost retras de pe traseu!Astazi Gräf Steyr-ul a fost scos in PROBE fara calatori, din pacate datorita legislatiei nu poate circula in regim normal, singura solutie de a-l vedea iarasi pe traseu ar fi sa fie achizitionat (momentan nu se stie daca va intra in dotarea Braicar sau daca va pleca).


Attachments:
IMG_4515.JPG
IMG_4515.JPG [ 200.64 KiB | Viewed 10246 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 May 2011 14:31 
Autobuzul adus in probe (din Viena) in toamna anului trecut va avea alti fratiori, Braicar-ul cumparand 10 astfel de autobuze pe gaz.In curtea Braicar se afla deja 3 autobuze Gräf Steyr (unul dintre ele fiind cel pe care l-am prezentat in luna noiembrie si care a ramas in curtea societatii iar celelalte doua au fost aduse la sfarsitul lunii aprilie), in perioada urmatoare va veni si restul de autobuze din lotul de 10. :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 May 2011 15:20 
Braicar are deja 5 astfel de autobuze, urmeaza si celelalte (din pacate timpul nu-mi permite sa ma deplasez la garaj pentru a le si fotografia).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 17:32 
Un nou up-date :

Braicar va aduce 12 autobuze ex-vieneze, 10 dintre ele urmand sa intre in folosul calatorilor iar doua dintre ele urmand sa fie folosite ca piese de schimb!In acest moment sunt 5 autobuze si inca unul, ce va fi folosit ca donator, de mentionat ca autoritatile locale nu au reusit sa faca rost de bani petru a inmatricula aceste autobuze, fapt pentru care ele stau in garajul societatii.Din pacate mai sunt si alte probleme de organizare ce vor ingreuna bunul mers al "noilor" achizitii!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jul 2011 19:02 
Unul din fratiorii primului autobuz era astazi la un service de pe Soseaua Buzaului, este vorba de 8848, venit probabil pentru ITP.Sa speram ca Primaria se va misca mai repede si va trimite pe strada aceste autobuze ...


Attachments:
IMG_8613 (800x600).jpg
IMG_8613 (800x600).jpg [ 198.85 KiB | Viewed 9600 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jul 2011 20:31 
Iata ca astazi brailenii au avut parte de o surpriza placuta, pe traseul 10 facandu-si aparitia 4 autobuze Gräf Steyr ex-Viena (8834;8848;8851 si 8877).In prezent societatea are 6 astfel de autobuze, unul fiind donator de piese.Important este ca in lunile august/septembrie urmeaza sa soseasca si restul de autobzue ce vor fi luate direct din traseu, adica nu vor face parte dintr-un lot de autobzue conservate de prin 2009 (daca am inteles eu bine in ca 6).

[youtube]BRgHl48k7LI[/youtube]

Voi incepe prezentarea foto cu 8834:


Attachments:
IMG_8631 (800x600).jpg
IMG_8631 (800x600).jpg [ 218.67 KiB | Viewed 9581 times ]
IMG_8633 (800x600).jpg
IMG_8633 (800x600).jpg [ 211.91 KiB | Viewed 9581 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jul 2011 20:33 
8848 (cel surprins ieri de mine la un service auto, se pare ca era la alimentat deoarece Braicar S.A. nu are statie GPL)


Attachments:
IMG_8629 (800x600).jpg
IMG_8629 (800x600).jpg [ 210.3 KiB | Viewed 9581 times ]
IMG_8665 (800x600).jpg
IMG_8665 (800x600).jpg [ 242.8 KiB | Viewed 9579 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jul 2011 20:35 
8851


Attachments:
IMG_8692 (800x600).jpg
IMG_8692 (800x600).jpg [ 220.03 KiB | Viewed 9578 times ]
IMG_8694 (800x600).jpg
IMG_8694 (800x600).jpg [ 226.27 KiB | Viewed 9577 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jul 2011 20:37 
8877 , cel care a fost in PROBE in luna noiembrie (2010), de precizat ca acest autobuz a stat in garaj pana in prezent.


Attachments:
IMG_8640 (800x600).jpg
IMG_8640 (800x600).jpg [ 245.71 KiB | Viewed 9581 times ]
IMG_8681 (800x600).jpg
IMG_8681 (800x600).jpg [ 192.19 KiB | Viewed 9577 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Jul 2011 09:05 
De astazi a intrat pe traseul 10 si 8899, acesta fiind al 5-lea autobuz ex-vienez pus in circulatie.Pana la toamna cand vor veni si celelalte autobuze promise brailenii le vor avea pe cele 5 si ca tot am vorbit de 8899, astazi am avut placerea sa calatoresc cu acest autobuz si pot spune ca am fost placut impresionat, schimbarea treptelor facandu-se destul de lin, iar motorul pare mai silentios decat cel al BMC-urilor.Despre curatenie nici nu mai trebuie sa pomenesc; arata de parca ar avea 1-2 ani vechime nu aproape 20. :)


Attachments:
IMG_8752 (800x600).jpg
IMG_8752 (800x600).jpg [ 199.46 KiB | Viewed 9551 times ]
IMG_8754 (800x600).jpg
IMG_8754 (800x600).jpg [ 230.35 KiB | Viewed 9555 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Aug 2011 08:08 
Quote:
"Braicar" cumpără GPL pentru autobuzele SH care circulă pe linia 10

Miercuri, 17 August 2011 | DragoÅŸ G. TUDOSE

* pentru cei aproape 195.000 de litri, volumul achiziţiei publice, societatea este dispusă să plătească maxim 2,6 lei/l

Societatea de transport în comun a municipalităţii a lansat procedura de achiziţie publică în vederea asigurării necesarului de combustibil pentru autobuzele second-hand aduse din Austria şi care circulă pe traseul 10. Aşa cum se arată în anunţul publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) este vorba despre cerere de ofertă, la care sunt invitaţi să participe furnizorii de GPL care fac dovada că deţin în proprietatate sau chirie o staţie de alimentare cu GPL pe raza municipiului Brăila. Valoarea achiziţiei este de aproape 120.000 euro, adică echivalentul a 506.350 lei, preţul maxim pe litru fiind de 2,6 lei pentru cei 194.750 litri necesari pentru care s-a lansat procedura achiziţiei. Criteriul de selecţie a ofertei câştigătoare este preţul cel mai scăzut, cu preţ de plecare de 2,6 lei/l. Data limită de depunere a ofertelor la sediul societăţii "Braicar" este 29 august, ora 15.00, iar ofertele vor fi evaluate pe 16 septembrie. Firmelor li se solicită constituirea unei garanţii de participare în sumă de 5.000 lei, conform prevederilor înscrise în caietul de sarcini.
Reamintim că, recent, "Braicar" a reuşit să aducă 10 autobuze alimentate GPL, la mâna a doua, din Austria, în cadrul colaborării pe care o are de mai mulţi ani cu o companie interesată să restaureze în atelierele "Braicar" tramvaie de epocă.


sursa: http://www.obiectivbr.ro/economic/59658 ... ia-10.html

De precizat ca in momentul de fata in curtea Braicar sunt 6 astfel de autobuze deci mai urmeaza si altele pana la cifra finala!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Sep 2011 16:48 
Cele 5 Graf-uri de pe traseul 10 au parte de peripetii zilnice ....

Braicar SA are deficit de parc la autobuze de cand cu suspendarea celor 3 linii de tramvai (21,22 si 23) iar de cand cu inceperea scolilor transportul brailean este un adevarat calvar. Cele 5 Grafuri de pe traseul 10 nu mai primesc dimineata niciun ajutor (pe vremea BMC-urilor, dimineata, erau 6 cutii+ inca doua autobuze de capacitate mai mare) iar de la ora 7 dimineata calatorii din zona Radu Negru/Ansamblul Buzaului merg inghesuiti ca sardinele sau nu mai apuca sa se suie deloc datorita senzorilor de la usi ce nu permit inchiderea acestora daca sunt pasageri in zona usilor!Despre acesti senzori ar fi mult de palavragit, dimineata de dimineata lumea se imbulzeste in aceste 5 autobuze, uitand ca nu pot calatori atarnati de usa ca la vechile Ikarus-uri (astazi de exemplu, timp de 5 minute Graf-ul 8877 nu a putut pleca din statia Scoala 2 datorita usilor iar la Statia Spitalul Judetean zeci de calatori au ramas p-afara, chiar si controlul!).O alta prostie marca Braicar si Primaria Braila este legata de alimentarea gazoaselor, acestea sunt trimise la orele cele mai nepotrivite, in jurul orei 14 (cand majoritatae liceenilor scapa de la cursuri), cand gasesc mereu cate un Graf la un punct de alimentare GPL de pe Soseaua Buzaului!Desigur ca toate aceste nereguli trebuiesc sesizate Braicar sau Primariei, insa ambele parti si-ar arunca vina reciproc (Braicar ar da vina pe Primarie ca nu cumpara mai rapid cele 10 a autobuze noi iar Primaria pe Braicar ca nu sunt capabili sa gestioneze situatia sau ar invoca lipsa banilor).

Va las acum si o fotografie cu unul din Grafuri in timp ce alimenteaza, chiar in timpul orei de varf (de mentionat ca in locul lui nu circula niciun alt autobuz, deci traseul 10 aredoar 4 autobuze in miscare la acea ora)!


Attachments:
IMG_3458 (800x600).jpg
IMG_3458 (800x600).jpg [ 202.36 KiB | Viewed 9405 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Sep 2011 18:47 
Incompetenta continua!....dimineata de dimineata cei ce stau in Zona Radu Negru/Ansamblul Buzaului au parte de o adevarat aventura (neplacuta).Cele 5 gazare abia fac fata fluxului de calatori, in intervalul 7:10-8:10, in statiile de pe Soseaua Buzaului cum isi face aparitia un autobuz calatori cu mic su mare se arunca spre usile autobuzului pentru a prinde un loc cat mai departe de usile buclucase.Dupa ce se face plin ochi autobuzul ramane cateva minute in statie, timp in care calatorii ce stau atarnati in zona usilor stau si se intreaba "da asta de ce nu mai pleaca" in timp ce calatorii din autobuz sau cei ramasi afara tipa la ei sa se dea jos ca altfel nu va pleca autobuzul!Partea buna este ca in curand ar mai trebui sa intre in circuit si alte autobuze Gräf Steyr (ramane de vazut pe ce traseu vor opta sa le introduca), dar pana atunci pe traseul 10 va fi circ si cearta dimineata de dimineata (pana cand vor lua elevii vacanta sau pana cand vor veni in iarna alte autobzue noi, promise de Edili)....pana atunci va las doua fotografii realizate astazi pe Soseaua Buzaului (nu stiu daca se observa, dar autobuzul este plin ochi, imobilizat de calatorii ce stau in zona sensorilor de la usile 2 si 3)!

Desigur ca mai sunt si alte probleme cum ar fi: consumul ridicat, defectiunile ce au inceput sa apara ..etc!


Attachments:
IMG_3521 (800x600).jpg
IMG_3521 (800x600).jpg [ 172.35 KiB | Viewed 9354 times ]
IMG_3520 (800x600).jpg
IMG_3520 (800x600).jpg [ 205 KiB | Viewed 9355 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Oct 2011 18:03 
Sa mai scriu si alte lucruri despre cele 5 Graf-uri de pe traseul 10 (ca nereguli sunt destule), de exemplu, 8851 este de ceva vreme mai diferit, el fiind tunat recent cu autocolante in zona frontala ( personal mi se pare hidos)...


Attachments:
IMG_4665 (800x600).jpg
IMG_4665 (800x600).jpg [ 191.13 KiB | Viewed 9226 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 17:36 
A intrat in traseu cel de-al 6-lea Gräf Steyr, este vorba de 8912, adus in aceasta toamna cu alte autobuze care momentan stau in garaj.Conform vienezilor acest autobuz (fabricat in 1996) a fost retras din circulatie la sfarsitul primaverii acestui an.Intrarea mai rapida in traseu a lui 8912 (inmatriculat BR 11 GPL) se datoreaza defectiunilor ce apar foarte des la aceste autobuze, 8848 zace deja in garaj de la inceputul acestei luni iar 8834 astazi nu a fost prezent.Lipsa de parc se resimte foarte tare pe tarseul 10 unde ba astepti 10 minute un Graf..ba 20-30, datorita lucrarilor ce fac ca o cursa la orele de varf sa sara de 60 de minute.Dimineata sunt 4 "rosiatice"+ un BMC (sau doua cand se poate) iar calatorii sunt pusi intr-o situatie foarte delicata.

Va las sa vizionati cateva poze realizate astazi cu "noul" autobuz!


Attachments:
IMG_6458 (800x600).jpg
IMG_6458 (800x600).jpg [ 184.95 KiB | Viewed 9089 times ]
IMG_6462 (800x600).jpg
IMG_6462 (800x600).jpg [ 187.13 KiB | Viewed 9085 times ]
IMG_6466 (800x600).jpg
IMG_6466 (800x600).jpg [ 197.35 KiB | Viewed 9086 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Nov 2011 14:43 
Asa arata 8851 acum...

Toate podoabele sunt autocolante.


Attachments:
IMG_6422 (800x580).jpg
IMG_6422 (800x580).jpg [ 170.43 KiB | Viewed 9047 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Nov 2011 19:52 
Astazi, in premiera am avut toate cele 6 Graf-uri functionale la traseu (ma refer la cele inmatriculate)!8848 a revenit dupa o luna de absenta pe traseul 10 (a avut probleme la cutia de viteze) iar spre orele pranzului 8899 a fost trimis pe traseul 4.Spre dupa-amiza situatia a luat o turnura nedorita, Graful de pe 4 mergea cu vreo 20-30 de persoane in timp ce pe 10, 8877 si 8912 au picat la datorie, intre 8848 si 8851 ramanand un gol de 25 de minute si zeci de calatori prin statii, tremurand de frig (asteptand unul din cele 3 autobuze care mai circulau in jurul ore 17 pe traseul 10).

Inteleg ca 6 Grafuri poate ar fi prea mult pentru un traseu ca 10 si pentru zilele de santier din Braila, insa preferam ca 8899 sa fie trimis pe traseul 2 iar pe traseul 4 un BMC luat de pe 2.Inteleg ca 2-ul e mai lung ca parcurs iar Graf-urile consuma cam mult GPL, insa in asemenea situatii, un autobuz ex-vienez nu cred ca ar afecta prea mult bugetul Braicar.


Attachments:
IMG_6791 (800x600).jpg
IMG_6791 (800x600).jpg [ 213.13 KiB | Viewed 8940 times ]
IMG_6851 (800x600).jpg
IMG_6851 (800x600).jpg [ 188.11 KiB | Viewed 8942 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Dec 2011 17:11 
O noua miscare interesanta la Braicar, Gräf Steyr-urile au fost introduse pe traseul 2, astfel incat astazi, la orele dimineti toate erau impreuna cu MAN-ul VGY pe 2 si 2b.Intr-adevar, traseul 2 este unul destul de solicitata insa 6 Graf-uri si-un Man, toate de capacitate de peste 90 de pasageri trimise pe acelasi traseu, intr-o perioada in care este lipsa de autobuze este prea aberant.Pe traseul 10, cel pe care-si faceau veacul mai mereu avem acum 4-5 BMC-uri si 2 autobuze de generatie mai veche (doar dimineata).Revnind la ex-vieneze acestea si-au facut bine treaba pe 2, astfel incat la ora 8 am vazut ca ciruculau la intervale chiar si de sub 6 minute, fireste, mai mult goale decat pline.Aceasi situatie era si in jurul orei 14, cand in Bariera 8834 se indrepta spre Vidin cu doar 3 calatori! :lol: Spre pranz unul din Graf-uri a fost trimis pe traseul 4 iar in locul acestuia a intrat ultimul inmatriculat, 8935.


Attachments:
IMG_7232 (800x600).jpg
IMG_7232 (800x600).jpg [ 182.2 KiB | Viewed 8887 times ]
IMG_7234 (800x600).jpg
IMG_7234 (800x600).jpg [ 174.57 KiB | Viewed 8888 times ]
IMG_7229 (800x600).jpg
IMG_7229 (800x600).jpg [ 191.4 KiB | Viewed 8884 times ]
IMG_7237 (800x574).jpg
IMG_7237 (800x574).jpg [ 182.42 KiB | Viewed 8891 times ]
IMG_7247 (800x600).jpg
IMG_7247 (800x600).jpg [ 190.64 KiB | Viewed 8892 times ]
Top
  
 
 Post subject: Salutare tuturor!
PostPosted: Mon 25 Mar 2013 13:45 
Offline

Joined: Mon 25 Mar 2013 11:45
Posts: 3
Este o chestiune pe care nu pot sa o inteleg!
Cred ca fara exceptie vehiculele de transport in comun puse in circulatie la Braila sunt dotate cu zone, spatii, mecanisme pentru afisarea numarului liniei si a traseului pe care circula vehiculul respectiv.

De ce trebuie totusi afisate aceste informatii pe table si hartii bagate in tiple prinse pe rame grefate inestetic pe borduri? Este mai important ca pe display-urile de la tramvaie si autobuze sa poata citi toata lumea numele firmei de transport si numarul de parc decat numarul liniei si relatia pe care circula? Oricum, nu exista nici macar grija de a realiza o numerotare de parc proprie la Braicar, vehiculele pastrand numerele pe care le aveau in tarile de origine.

Cand vrei sa mergi cu autobuzul/tramvaiul in acest oras nu trebuie sa cauti numarul liniei pe display-ul mare si vizibil special conceput pentru asa ceva, ci sa te uiti dupa o coala A4 agatata de o rama de cornier undeva, printr-un colt al parbrizului.

Desi, dupa ce am vazut maiestria in aplicarea autocolantului la acel autobuz nevinovat, parca si lipsa afisajului, numerelor de parc si a schemei de culori proprii Braicar "fac sens" ...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Mar 2013 15:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46104
Asa-i si la Medias si, probabil, si in alte localitati. E mai usor sa atarnam hartzoaga decat sa confectionam o tablita ce sa fie pusa la turela.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Mar 2013 18:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Operatorii sunt obligaÅ£i să afiÅŸeze la loc vizibil ÅŸi iluminat pe timp de noapte/ceaÅ£ă următoarele:
- în faÅ£ă ÅŸi pe partea dreaptă: indicativul traseului (dacă există), capătul spre care se merge ÅŸi un punct important de pe traseu (o stradă, piaÅ£ă, staÅ£ie etc.)
- în spate: indicativul traseului, iar dacă traseul nu are indicativ se va afişa capătul spre care se merge.

Asta e lege (legea 92/2007 + OMT 972/2007).

Revenind la autobuzele cu pricina, au mai fost discuţii pe forumuri: WL foloseşte un sistem special de actualizare a afişajelor, ce foloseşte o ,,mufă" (vorba vine mufă, de fapt e un slot) făcută pe comandă. În poza de mai jos, în partea stângă a bordului, se observă slotul respectiv:
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Mar 2013 14:06 
Offline

Joined: Mon 25 Mar 2013 11:45
Posts: 3
La tramvaiele Duewag au reusit sa afiseze numarul de parc din Rotterdam pe display dar nu si numarul liniei (care oricum nu e important, deoarece toata lumea stie ca liniile de tramvai in Braila sunt reprezentate prin culori, nu cifre), la autobuzul MAN troneaza pe o suprafata de peste 50% a display-ului "S.C. BRAICAR S.A.", nu informatii utile potentialilor calatori, la fel ca si la cele BMC, unde inepuizabilul A4, agatat pana si cu clesti de rufe de acea bara, ne reaminteste ca e un autobuz Braicar. Se pare ca numele firmei nu poate fi vopsit/colantat/imprimat pe caroseriile vehiculelor! Iar asta nu cred ca e impiedicat de vreo norma, regula sau lege. Pare mai mult dezinteres si o neputinta cronica de a face lucrurile intr-un mod civilizat, elegant, estetic.

Oricum, daca nu exista mufe pentru transmitere de date, cred ca se poate pune un autocolant deasupra, ca sa nu mai intrebe nimeni ce e cu "gaura" aceea si la ce foloseste.

Toate cele bune!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group