TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 06:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 06 Jun 2014 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Proiecte transport feroviar 2014

Investiţii în calea ferată: suma alocată este de 1.373 mil. lei (aprox. 308 mil. euro).

Principalele programe incluse în proiectul de buget pe anul 2014 sunt:

A. Lucrări de reabilitare tronsoane de cale ferată (inclusiv lucrări de electrificare)
In cadrul acestui program este inclusă reabilitarea unui total de 516,7 km, după cum urmează:

A.1. Secţiunea Feteşti – Constanţa Proiect 2005 cu finalizare estimata in 2014
- finanţată iniţial prin împrumut JBIC;
finalizarea lucrărilor de reabilitare la parametri de coridor pan-european a secţiunii de 79 km, cu o propunere de alocaţie în anul 2014 de 3 mil. lei;

A.2. Doaga – Tecuci – Barboşi -Proiect cu finalizare estimata in 2017
continuarea lucrărilor de electrificare a liniei duble Tecuci-Barboşi, inclusiv cele pentru dispeceratul de coordonare a activităţii în complexul cf Galaţi, ceea ce va conduce la un consum mai redus de energie pentru tracţiunea trenurilor, reducerea timpilor de mers şi creşterea siguranţei circulaţiei, cu o propunere de alocaţie în anul 2014 de 4 mil. lei;

A.3. Linia nouă Vâlcele – Râmnicu Vâlcea- Proiect cu finalizare estimata in 2017
- lungime de 38 km;
La acest tronson de cale ferată in prezent se realizeaza studii topo-geo pentru stabilirea solutiei tehnice finale. Acest proiect va contribui la reducerea distanţei Bucureşti – Sibiu cu 117 km.

A.4.Tronsonul Bucureşti Băneasa – Feteşti (ISPA) Proiect cu finalizare estimata in 2014
- lungime totală de 141 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 24,474 mil. lei;

A.5. Tronsonul Câmpina – Predeal (ISPA) Proiect cu finalizare estimata in 2014
- lungime totală de 48 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 14,553 mil. lei;

A.6. Tronsonul Curtici – Simeria, lucrările urmează a fi abordate în 4 secţiuni:
Frontieră – Curtici - Arad – km 614 - Proiect in derulare, incepere lucrari 2011 cu finalizare in anul 2014
- lungime de 41,2 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 262,001 mil. lei;
Simeria – Coşlariu Proiect in derulare, sectiunea Vintu de jos- Coslariu incepere lucrari 2012 cu finalizare in anul 2014; Sectiunea Vintu de Jos –Simeria estimat incepere lucrari in 2014 cu finalizare in anul 2015
- lungime de 74,4 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 250 mil lei;
Coşlariu – Sighişoara Proiect in derulare, sectiunea Sighisoara Atel- incepere lucrari in anul 2012, cu finalizare in anul 2015; Sectiunea Atel- Micasasa, incepere lucrari 2012 – finalizat in anul 2015; Sectiunea Micasasa- Coslariu incepere lucrari 2012- finalizare 2015.
- lungime de 89,5 km;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 282,731 mil. lei;
Km 614 – Simeria Proiect cu incepere in anul 2014- finalizare 2017
- lungime de 143,954 km
suma propusa in bugetul anului 2014 este in valoare de 78,794 mil lei.

B. Staţii de cale ferată

B.1. Modernizarea unor staţii de cale ferată din România
- Programul include modernizarea a 16 staţii de cale ferată situate în reşedinţe de judeţ: Giurgiu (2011-2014), Alexandria (cerere de finanţare retrasă), Slatina (2012-2014), Piteşti (2011-2014), Râmnicu Vâlcea (2012-2014), Reşiţa Sud (2012-2014), Sfântu Gheorghe (2011-2014), Târgu Mureş (2014-2015), Vaslui (2011-2014), Botoşani (2012-2014), Piatra Neamţ (2011-2014), Bistriţa (2012-2014), Zalău (2012-2014), Brăila (2011-2014) , Călăraşi (2012-2014), Slobozia (2011-2014);
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 89 mil. lei;

B.2. Informatizare gări
- proiectul vizează înlocuirea sistemelor de centralizare electrodinamice cu unele electronice, moderne, în 11 staţii de cale ferată (proiectare plus execuţie): Craiova, Caransebeş, Lugoj, Drobeta Turnu Severin, Chiajna, Palas, Focşani, Chitila, Buciumeni, Constanţa şi Feteşti. Proiectul este finanţat din credite rambursabile, împrumuturi Dexia Kommunalkredit Bank AG şi Société Générale + BRD Groupe Société Générale şi bugetul de stat;
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 8,5 mil. lei;

C. Reabilitare poduri

C.1. Podurile peste Dunăre, linia cf 800, Bucureşti – Constanţa, km 152+149 (pod Borcea) şi km 165+817 (pod Dunărea)
- lucrările la aceste poduri cu o lungime de 2,554 km (968 m - Borcea, 1.596 m – Dunărea) vor demara în anul 2014;
suma propusa în bugetul anului 2014 este de 38 mil. lei (finanţare Fondul de Coeziune şi bugetul de stat);

C.2. Reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată
- acest program include un total 96 de obiective din care: 48 poduri, 40 podeţe, 8 tuneluri;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 32 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

D. Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată
- acest program include un număr de 112 treceri la nivel cu calea ferată situate pe raza a 37 judeţe;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 14,4 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

E. Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite
- acest proiect include implementarea unui astfel de sistem într-un număr de 21 locaţii situate în 18 judeţe, conectate la un post de comandă central;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 15 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

F. Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică
- acest program include instalaţiile de la secţiile Lugoj - Ilia şi Siculeni –Adjud;
suma propusă în bugetul anului 2014 este de 35,3 mil. lei (finanţare FEDR şi bugetul de stat);

G. Proiect pilot ERTMS
- Proiectul va fi realizat pe tronsonul Buciumeni – Brazi (37 km) de pe linia Bucureşti – Ploieşti, parte a Coridorului IV. Aceasta va fi prima implementare a unui sistem de semnalizare şi de management de trafic modern, care este adoptat de UE ca sistem care să asigure interoperabilitatea feroviară (lucru nerealizat de sistemele clasice de semnalizare existente în diferite ţări). (Fondul de Coeziune şi buget de stat);
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 38,754 mil. lei

H. Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia cf Bucureşti - Giurgiu între staţiile cf Vidra şi Grădiştea
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 1 mil. lei (FEDR şi buget de stat);

I. Terminale intermodale
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 5 mil. lei (FEDR si buget de stat)
Proiect in studii de fezabilitate terminale intermodale IASI; TIMISOARA si BRASOV.

J. Centralizare electronică Videle termen estimat finalizare 2015.
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 4 mil. lei

M. Implementarea sistemului informational geografic la nivel CNCF CFR SA (GIS)
suma propusă în bugetul anului 2014 este în valoare de 1 mil. lei (FEDR si buget de stat)

N. Lucrări de reparaţii capitale
acest program include proiecte de reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică şi îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei în sumă totală propusă pe anul 2014 de 20,667 mil. lei şi cheltuieli pentru studii de fezabilitate şi alte studii de 0,017 mil lei.

mt.ro


Attachments:
tabel_rk.pdf [106.37 KiB]
Downloaded 264 times
stadii_lucrari_moderinizare.pdf [1.89 MiB]
Downloaded 284 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Mar 2016 10:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
După patru ani de la semnarea contractelor pentru lucrările de reabilitare a celor aproximativ 170 kilometri de cale ferată, între Simeria și Sighișoara, CFR SA va inaugura primele tronsoane de infrastructură feroviară rapidă, adică linie pe care trenurile vor putea circula cu până la 160 km/h. Media vitezei pe calea ferată la nivelul anului trecut a fost de aproximativ 48 km/h pentru trenurile de pasageri și puțin sub 30 km/h pentru garniturile de marfă.

Trebuie menționat faptul că aceste recorduri-negative au fost atinse din cauza lipsei de finanţare, a neglijenţei şi nepăsării. Astfel am ajuns ca infrastructura feroviară din România să ofere servicii demne de prima jumătate a secolului trecut.

Oficialii CFR SA ne-au precizat că acum au la dispoziție un buget pentru investiții care se ridică la 2,09 miliarde de lei. Fondurile vor fi gestionate pentru plata lucrărilor de modenizare, reabilitare și finalizare lucrări feroviare.

Directorul general al CFR SA, Marius Chiper, ne-a explicat că cele mai multe fonduri, respectiv 1,49 miliarde de lei sunt destinate proiectelor finanțate prin POIM (Programul Operațional Infrastructura Mare) 2014-2020. Restul sumei este asigurată din ponduri exterene postaderare și o parte de 150 de milioane de lei de la bugetul de stat. Cei mai mulți bani se vor aloca pentru finalizarea lucrărilor de modenizare a secțiunilor de cale ferată între Simeria și Sighișoara, proiecte începute încă din 2012.

Termene prelungite

Potrivit conducerii CFR SA, lucrările de modernizare și reabilitare a Coridorului IV paneuropean feroviar pentru viteza de 160 km/h, între Sighișoara și Simeria, se vor finaliza cel târziu la finele anului viitor. În prezent, între Simeria și Sighișoara sunt cinci tronsoane aflate în curs de modenizare. Cel mai avansat contract este cel pentru modenizarea tronsonului de cale ferată între Micăsasa și Coșlariu. Marius Chiper, directorul general al CFR SA, estimează că secțiunea Vințu de Jos - Coșlariu, proiect semnat la sfârșitul anului 2011, se va finaliza la sfârșitul acestui an. Din datele prezentate de CFR SA, porțiunile dintre Vințu de Jos și Simeria, Ațel - Sighișoara și Ațel - Micăsasa se preconizează a fi finalizate anul viitor. Lotul de cale ferată, aflat între Micăsasa și Coșlariu, contract semnat la începutul anului 2012, are ca dată estimativă de finalizare sfârșitul acestui an. Ultimul contract de modernizare a căii ferate, între Simeria și Sighișoara, respectiv lucrările de instalații se vor finaliza la sfârșitul anului 2018.

Licitații blocate de contestații

Întrebați ce se întâmplă cu licitaţiile de circa două miliarde de euro pentru reabilitarea celor patru tronsoane de cale ferată de la Arad la Simeria, proiecte demarate din 2014, oficialii CFR SA ne-au răspuns că în cursul acestei luni se va anunța procedura de atribuire pentru o secțiune. „Procedurile de achiziție publică pentru atribuirea contractelor de lucrări (patru loturi) aferente tronsonului 2: km 614 - Gurasada şi tronsonului 3: Gurasada - Simeria sunt în desfășurare“, ne-au precizat reprezentanții companiei de stat. În cazul tronsonului 2 cuprins între km 614 și Gurasada, ofertele au fost deschise abia în luna mai 2015, după ce au procedura a întâmpinat mai multe probleme referitoare la contestații sau prelungirea unor termene. Valoarea estimată a subtronsonului 2a din lotul 1 este de 1,77 miliarde de lei fără TVA, iar cea lotul 2 - substronsonul 2b, circa două miliarde de lei fătă TVA. Conform ultimelor date disponibile, ofertanții au depus contestații la CNSC referitoate la rezultatul procedurii în data de 22 februarie anul curent.

Probe pe frontiera de Vest

În cazul subtronsonului 2c (Cap Y Ilteu - Gurasada) și tronsonul 3 (Gurasada - Simeria) deschiderea ofertelor a avut loc în data de 15 mai 2015. „Procedura de achiziție publică este în desfășurare, în aceasta fază a fost finalizată etapa de evaluare a documentațiilor de calificare și se analizează ofertele tehnice și financiare, în conformitate cu prevederile legale în materia achizițiilor publice. Estimăm finalizarea procedurii și emiterea raportului de atribuire în cursul acestei luni“, ne-a transmis conducerea CFR SA. Valoarea totală estimată pentru aceste ultime două proiecte se ridică la peste 4 miliarde de lei, mai exact 1,76 mld. lei pentru Cap Y Ilteu - Gurasada, respectiv 2,63 mld. lei în cazul lotul 2 tronsonul 3 Gurasada-Simeria.

Lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată de la frontiera de vest la kilometroul 614, parte a coridorului IV pan-european au fost finalizate anul trecut, în prezent fiind realizate probele. Proiectul a presupus reconstruirea totală a infrastructurii de cale ferată (41,185 km de linie dublă de cale ferată), pentru creşterea vitezei maxime a trenurilor de călători la 160 km/h, şi modernizarea a patru gări. Asocierea Alstom, Swietelsky, Astaldi-Euroconstruct Trading 98 a finalizat lucrările de construcţii şi instalaţii pentru secțiunea Frontieră - Curtici - Arad - km 614 iar Alstom a predat proiectul pilot de management al traficului feroviar, care permite creşterea vitezei maxime a trenurilor de călători la 160 km/h. Potrivit lui Gabriel Stanciu, managing director al Alstom România, Bulgaria și Republica Moldova, liderul consorțiului, lucrările au fost finalizate în toamna anului 2015, iar acum tronsonul este în stadiul de probe. Prin acest proiect a fost modernizată și gara din Arad, care a devenit cea mai mare gară din sud-estul Europei, din punct de vedere al sistemelor, având peste 140 de macazuri. Alte proiecte pe care le derulează Alstom în România sunt reabilitarea linie de cale ferată Coşlariu-Micăsasa, pentru viteze de maximum 160 km/h, un proiect de infrastructură cu scopul de a detecta posibila supraîncălzire a osiilor trenurilor, pentru a preveni deteriorarea liniei şi a creşte siguranţa, şi electrificarea tronsonului de cale ferată Simeria - Vinţu de Jos. Unele proiecte sunt in stadii avansate de execuție, iar altele au termen de finalizare anii 2017 sau 2018.

Și francezii de la Thales Sistems România au finalizat lucrările proiectului pilot ETCS/ERMTS (de management al traficului feroviar) implementată pe linii de cale ferată convenționale (care permit viteze de până la 160km/h) tot de pe coridorul IV pan - european, însă din zona de sud a țării, mai exact de la Buftea la Crivina.

Am întrebat și ceilalți antreprenori care derulează lucrări de reabilitare și modernizare a căii ferate însă acestea nu au dorit să comenteze. Aktor, Arcada, Pizzarotti și FCC sunt doar câțiva dintre constructorii care au refuzat să ne furnizeze răspuns solicitărilor.

PRINCIPALELE PROIECTE DE INVESTIȚII GESTIONATE DE CFR SA

În execuție:
- Linia cf Simeria - Sighișoara (șase loturi de lucrări);
- Reabilitare Poduri Dunărene km 2015;
- Reabilitare poduri/podețe/tuneluri regionalele CF București, Brașov,Timișoara, Constanța, Iași, Cluj;
- Modernizare stații Râmnicu-Vâlcea, Pitești,Tg.Mureș;
- Sisteme de centralizare electronică Ilia - Lugoj și Siculeni-Adjud.

Proiecte noi, promovate de CFR pentru finanțare prin programul POIM 2014-2020/CEF în 2016:
- Reabilitare km 614 (Radna) - Gurasada - Simeria;
- Reabilitarea secțiunii Brasov - Sighișoara (Brasov - Apaţa și Cata - Sighișoara);
- Reabilitarea secțiunii Brasov - Sighisoara, secțiunea Apaţa - Caţa;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate pe secțiunea Predeal - Braşov;
- Continuarea dezvoltării programelor de modernizare stații, un pachet de 47 de stații;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate Cluj - Oradea - Episcopia Bihor;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate Craiova - Caransebeş;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate Craiova-Calafat;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate București - Giurgiu;
- Realizarea Studiului de Fezabilitate pentru viteză sporită, orar cadenţat, 1001 km pentru: București - Brașov, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași, București-Constanța, București-Pitești;
-Realizarea Studiului de Fezabilitate Ploiești - Focșani - Roman - Pașcani - Iași;

Sursa: CFR SA

5,9 mil. euro pe kilometru costă reconstrucţia totală a sectoarelor de cale ferată aflate în lucru între Braşov şi Curtici. Pe Bucureşti-Predeal costul mediu a fost de 3,9 mil. euro, iar pe Bucureşti-Constanţa de 2,2 mil. euro.


http://www.capital.ro/reabilitarea-si-modernizarea-caii-ferate-a-intrat-in-prelungiri.html


Attachments:
10-11-cale-ferata.jpg
10-11-cale-ferata.jpg [ 170.51 KiB | Viewed 16948 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Jan 2017 20:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Calea ferata va ramane in continuare cenusareasa...

In Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor apare investitia: "construirea liniei noi de cale ferată Vâlcele - Râmnicu Vâlcea".

Alocare bugetara in 2017: 1 milion lei. Estimari 2018, 2019, 2020: 0 (zero) lei. Estimari anii ulteriori: 1.655.516 mil. lei. Deci, ne revedem la Calendele grecesti.

Mai apare un proiect demult asteptat: "electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Episcopia Bihor". Nu apare fisa proiectului, deci nici acei "ani ulteriori".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 16 Mar 2018 10:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Fise proiecte de investitii (februarie 2018).

http://www.mt.ro/web14/informatii-de-interes-public/investitii/1869-2018


Attachments:
fise_feroviar 02.2018.rar [8.22 MiB]
Downloaded 174 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jun 2018 15:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
S-a redeschis circulaţia feroviară pe podul de la Mogoşoaia

Lucrările de racordare a liniei Bucureşti Nord - Urziceni la podul de cale ferată care supratraversează DN1A au fost finalizate, iar circulaţia trenurilor spre Urziceni - Slobozia este operaţională începând de astăzi pe linia directă, prin Mogoşoaia.

Primele trei trenuri de călători spre Urziceni, cu staţionare la PO Aeroport, vor circula începând de astăzi pe ruta directă Bucureşti Nord - Mogoşoaia - PO Aeroport - Urziceni - Slobozia, iar până la sfârşitul lunii, operatorul naţional de transport feroviar de călători va reintroduce pe traseul direct şi celelalte trenuri care asigură legătura între Capitală şi Urziceni.

Menţionăm de asemenea faptul că, odată cu finalizarea acestor lucrări, legătura pe calea ferată spre şi dinspre Aeroport pentru trenurile Interregio (IR), înscrise în circulaţie de operatorul naţional CFR Călători, pe ruta directă Bucureşti Nord - Mogoşoaia - PO Aeroport - Urziceni se va realiza pe un traseu mai scurt cu 7 km, iar durata călătoriei între Gara de Nord şi PO Aeroport va fi de 23 de minute.

Lucrări de racordare a liniei 700 Bucuresti Nord - Urziceni la podul CF de la Mogosoaia, km 1+150, în zona de supratraversare a DN1A, au fost executate de SC WIEBE ROMANIA SRL.


Attachments:
35713132_2038286166206241_3205108396768362496_o.jpg
35713132_2038286166206241_3205108396768362496_o.jpg [ 248.26 KiB | Viewed 15854 times ]
35686733_2038279056206952_7822493287041728512_o.jpg
35686733_2038279056206952_7822493287041728512_o.jpg [ 575.92 KiB | Viewed 15854 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Apr 2019 12:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Sucursala Regională CF Braşov a finalizat lucrările de reparaţii pentru ridicarea restricţiilor de viteză între staţiile Timişu de Sus şi Dîrste, pe firul II, km 156+727-158+088.

♦ Lucrări executate
◘ înlocuirea a 800 de traverse de lemn cu traverse din beton
◘ lucrări de buraj tehnologic pe întrega zonă, care cuprinde cinci curbe cu raze de 260 m - 300 m şi declivităţi de până la 27‰

♦ Scop - îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie
◘ creşterea vitezei
◘ creşterea gradului de siguranţă şi de confort
♦ Perioadă de execuție
◘ martie-aprilie 2019

♦ Finanţare
◘ fonduri proprii ale companiei

Bucureşti, 16 aprilie 2019, CFR Infrastructura.


Attachments:
57004757_2516310215070498_572185567626788864_o.jpg
57004757_2516310215070498_572185567626788864_o.jpg [ 516.17 KiB | Viewed 14747 times ]
57297750_2516310258403827_6358793107152044032_o.jpg
57297750_2516310258403827_6358793107152044032_o.jpg [ 383.3 KiB | Viewed 14747 times ]
57403789_2516310288403824_547145461614510080_o.jpg
57403789_2516310288403824_547145461614510080_o.jpg [ 447.7 KiB | Viewed 14747 times ]
57170538_2516310358403817_3985700934536658944_o.jpg
57170538_2516310358403817_3985700934536658944_o.jpg [ 389.41 KiB | Viewed 14747 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Jun 2020 20:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și aeroportul Otopeni înaintează, termenul de finalizare și punere în uz fiind în continuare 26 august 2020. Stația de la Aeroport se apropie de finalizare, iar în ultimele zile a fost montată calea ferată până în zona peroanelor și pe viaductul construit până în DN1. Tot la stație au fost montate și benzile rulante de acces la peron.

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24034117-foto-linia-gara-nord-aeroportul-otopeni-fost-montate-sinele-cale-ferata-zona-statiei-aeroport.htm
https://www.facebook.com/BucAirports/


Attachments:
101774633_2850588071729689_4302344898763292672_o.jpg
101774633_2850588071729689_4302344898763292672_o.jpg [ 129.39 KiB | Viewed 11852 times ]
101960040_2850588188396344_2452246680418910208_o.jpg
101960040_2850588188396344_2452246680418910208_o.jpg [ 143.22 KiB | Viewed 11852 times ]
102344217_2850588278396335_7986045671738179584_o.jpg
102344217_2850588278396335_7986045671738179584_o.jpg [ 132.28 KiB | Viewed 11852 times ]
101839408_2850588171729679_8042813555864502272_o.jpg
101839408_2850588171729679_8042813555864502272_o.jpg [ 134.07 KiB | Viewed 11852 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Aug 2021 11:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
A fost lansată prima etapă - studiul de fezabilitate - a proiectului pentru electrificarea liniei CF RĂDULEȘTI – GIURGIU NORD

3,1 mil. RON pentru elaborarea studiului de fezabilitate care va sta la baza proiectului de electrificare a liniei de cale ferată RĂDULEȘTI - GIURGIU NORD (57 km).

♦ Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești - Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice cea mai eficientă soluție din punct de vedere tehnico-economic, în vederea obținerii sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T.

Menționăm faptul că, implementarea acestui proiect, pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești-Giurgiu Nord, contribuie în mod direct nu doar la dezvotarea transportului feroviar, dar si la reducerea impactului asupra mediului înconjurător, prin preluarea traficului de marfă de pe ruta București Nord-Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:
►creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
►creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson;
►minimizarea efectelor negative asupra mediului;
►creșterea volumului de transport pe calea ferată;
►descongestionarea traficului feroviar din București si zonele limitrofe;
►menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
►creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

Studiul de Fezabilitate va cuprinde inclusiv datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii ”Electrificarea și reabilitarea liniei feroviare Rădulești – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.

Valoarea estimată a contractului este de 3.146.831 RON fără TVA, iar sursa de finantare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

Durata contractului este de 9 de luni.

Anunţul de participare la licitaţia deschisă şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23.08.2021.


Attachments:
218008301_4614274508607381_6183159858274587508_n.jpg
218008301_4614274508607381_6183159858274587508_n.jpg [ 35.47 KiB | Viewed 8218 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Aug 2021 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Au început lucrările pe tronsonul feroviar Buzău - Făurei, pentru viteza de 120 km/h

Șantierul feroviar de pe tronsonul Buzău - Făurei (firul II) este operațional, lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe întreaga distanță, în lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I) și Cilibia - Făurei (lotul II).

Șantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi, Buzău - Buzău Sud - Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km și Cilibia - Făurei (lotul II), în lungime de 19 km, unde concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acționează în același timp și pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton și a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.

În cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin ȋnlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei ȋn parametri tehnici proiectați, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparații și de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată și pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 și km 166+208.

Viteza maximă de circulaţie: 120 km/oră

Durata călătoriei: 27 min (tren IR).

♦ Valoarea contractelor: 41,7 mil. lei fără TVA
♦ Sursa de finanțare: Bugetul de Stat
♦ Durata contractului: 180 de zile (de la emiterea ordinului de începere)
✔️14 iulie 2021 - semnare contract
✔️21 iulie 2021 - emiterea Ordinului de Începere


Attachments:
236544538_4700856186615879_4530635934059139407_n.jpg
236544538_4700856186615879_4530635934059139407_n.jpg [ 231.99 KiB | Viewed 8218 times ]
236624172_4700857236615774_2141548184788093492_n.jpg
236624172_4700857236615774_2141548184788093492_n.jpg [ 311.38 KiB | Viewed 8218 times ]
237482321_4700857429949088_8642422810269514572_n.jpg
237482321_4700857429949088_8642422810269514572_n.jpg [ 241.41 KiB | Viewed 8218 times ]
236884797_4700856686615829_3608725464896318384_n.jpg
236884797_4700856686615829_3608725464896318384_n.jpg [ 390.63 KiB | Viewed 8218 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Jun 2022 13:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Lucrările de reprații la infrastructura feroviară pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, între stațiile Dorobanțu - Basarabi, inclusiv în zona podului CF de la km 201+400, au fost executate în perioada 4 aprilie 2022 - 20 mai 2022. Circulația feroviară a fost redeschisă pe data de 20.05.2022, cu viteza de 70 km/h, viteză necesară pentru atingerea tonajului după finalizarea lucrărilor, iar din 30.05.2022, viteza de circulație a crescut la 120 km/h, pe zona afectată de deraierea din iulie 2021.

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura


Attachments:
285932987_5646364505398371_2801348290060836811_n.jpg
285932987_5646364505398371_2801348290060836811_n.jpg [ 773.64 KiB | Viewed 6080 times ]
285761760_5646363938731761_6021488411392661912_n.jpg
285761760_5646363938731761_6021488411392661912_n.jpg [ 220.55 KiB | Viewed 6080 times ]
285977122_5646365078731647_8724771245578716964_n.jpg
285977122_5646365078731647_8724771245578716964_n.jpg [ 282.08 KiB | Viewed 6080 times ]
286006309_5646363612065127_1513327808412987288_n.jpg
286006309_5646363612065127_1513327808412987288_n.jpg [ 676.75 KiB | Viewed 6080 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Jun 2022 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la acest moment, lucrările de reparații la linia de cale ferată Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (linie cu ecartament larg, în lungime de 3,58 km) și a liniei cu ecartament normal Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km) sunt în derulare.

Acestea au demarat la data de 6 iunie (anul curent) și sunt executate de Sucursala Regională CF Galați, în regie proprie, iar termenul de execuție este de 60 de zile. Reamintim că, decizia de a executa aceste lucrări în regie proprie, a fost luată ca urmare a faptului că, nici la procedura de "negociere directă", desfășurată în data de 03.06.2022, nu a fost desemnat vreun câștigător.

Prin programul de lucrări, necesare redeschiderii acestei linii, se va acționa pentru:
• înlocuirea a 1100 bucăți traverse din lemn speciale de 2,80 m și a 250 bucăti de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale și pe linia încălecată, aflate în stare necorespunzătoare;
• înlocuirea materialului mărunt de prindere uzat și defect;
• completarea prismei de piatră spartă;
• executarea burajelor tehnologice, manual cu ciocane termice, în lipsa utilajelor grele de cale pentru linie de cale largă;
• îndepărtarea vegetației pentru asigurarea vizibilității și a gabaritului.
Până la data de 10.06.2022, s-au realizat lucrări de tăiere a vegetației și de marcare a traverselor care urmează să fie înlocuite. Din data de 14.06.2022 au început lucrările de introducere a traverselor noi și a pieselor aferente, precum și a completării prismei de piatră spartă.

Începand cu data de 20.06.2022, lucrările se vor realiza în ritm alert, în formație de lucru mărită, cu peste 50 de angajați (aparținând Secțiilor L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău), astfel încât să se încadreze în termenul de 60 de zile.
Pentru execuția lucrărilor vor fi utilizate mașini de mică mecanizare (mașini de desfăcut/strâns tirfoane și șuruburi, clești de transportat traverse, mașini de găurit traverse), iar suportul logistic va fi asigurat cu utilaje multifuncționale cu cale de rulare mixtă feroviar/rutier - COLMAR și Giesmar.
Estimăm finalizarea lucrărilor în prima decadă a lunii august, astfel încât linia să fie redeschisă circulației în condiții de siguranță.
Obiectivul prioritar al acestor lucrări este redeschiderea liniei Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) și a liniei Galați Mărfuri - Port Docuri - Siloz (1,16 km), implicit reluarea circulației trenurilor de marfă, pentru asigurarea transportului de cereale la granița cu CFM (Republica Moldova).

Foto: CFR Infrastructura.


Attachments:
288460095_5681127701922051_6908287399087417141_n.jpg
288460095_5681127701922051_6908287399087417141_n.jpg [ 253.39 KiB | Viewed 6080 times ]
288437332_5681127535255401_3027741272216468728_n.jpg
288437332_5681127535255401_3027741272216468728_n.jpg [ 451.48 KiB | Viewed 6080 times ]
288256222_5681127838588704_5715679188146615162_n.jpg
288256222_5681127838588704_5715679188146615162_n.jpg [ 229.42 KiB | Viewed 6080 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 Jun 2022 13:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Au început lucrările de reparații la infrastructura feroviară din incinta Portului Constanța!

Au fost semnate ordinele începere a lucrărilor și procesele verbale de predare a amplasamentelor pentru repararea a 35 de linii (cu o lungime totală de 13,39 km) și a 75 aparate de cale.

Lucrările se desfășoară pe raza stațiilor Port Zona A, Port Zona B și Port Mol V.

Durata de execuție a lucrărilor este de 149 de zile.

Finanțarea este asigurată din Fondul de rezervă al Guvernului României.


https://www.facebook.com/grindeanusorin


Attachments:
288706192_743351540479486_1748466886146624284_n.jpg
288706192_743351540479486_1748466886146624284_n.jpg [ 362.16 KiB | Viewed 6080 times ]
288798623_743351487146158_8217237784812051271_n.jpg
288798623_743351487146158_8217237784812051271_n.jpg [ 323.96 KiB | Viewed 6080 times ]
288456418_743351437146163_3402718665862136030_n.jpg
288456418_743351437146163_3402718665862136030_n.jpg [ 343.09 KiB | Viewed 6080 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group