TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 26 May 2019 09:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 264 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
PostPosted: Tue 30 Jan 2018 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Pe str. Dorobantilor au circulat troleibuze. Nu stiu pana cand. Reteaua a fost demontata in 1992 sau 1993.

”Elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția unor noi linii de tramvai care să lege gara de cartiere, plus o linie care sa treacă prin centru. Sunt exemple în majoritatea orașelor europene, cu topografie similară Clujului (Graz, Zagreb, Stuttgart). Datorită investițiilor accelerate în zona Gheorgheni (facultăți, cămine studențești, centre comerciale, birouri, clădiri administrative, parcuri sportive, blocuri de locuințe) este necesar un mijloc de transport rapid și ecologic, capabil să transporte un număr mare de oameni, așa cum este tramvaiul. Prioritar ar fi strada Dorobanților unde exista loc suficient pentru linie dedicată tramvaiului). Se pot folosi bani europeni din acest exercițiu bugetar”, a propus Adrian Costina.

Directorul Companiei de Transport Liviu Neag a declarat că până la introducerea tramvaiului, o soluție ar putea fi introducerea troleibuzelor pe strada Dorobanților.

”O soluție ar fi să o redăm transportului public. În acest moment pe strada Dorobanților avem o singură linie, 46B care face legătura între Zorilor și IRA. Propunerea noastră ar fi introducerea troleibuzelor. Strada Dorobanților este pregătită pentru troleibuze. Înainte de tramvai putem să introducem troleibuz. În Cluj s-a dezvoltat transportul electric nepoluant înainte de 1990. Extinderea transportului electric este curpinsă și în studiul de mobilitate. Intenționăm să extindem acest tip de transport pe străzile Brâncuși, Fabricii, Calea Florești”, a declarat Neag.

Primarul Emil Boc a declarat că orice propunere care încurajează extinderea transportului în comun are susținerea primăriei.


http://www.clujmanifest.ro/politicadmin ... obantilor/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Feb 2018 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Caietul de sarcini privitor la achizitionarea a maxim 22 tramvaie noi.


Attachments:
caiet sarcini tramvaie 2018.pdf [767.27 KiB]
Downloaded 72 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Feb 2018 16:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
BVC CTP 2018.


Attachments:
CTPCj 2018.pdf [11.22 MiB]
Downloaded 98 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Apr 2018 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport, prin achiziționarea mijloacelor de transport public – tramvaie.


Attachments:
25-42.rar [10.65 MiB]
Downloaded 40 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Apr 2018 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport, prin achiziționarea mijloacelor de transport public – troleibuze.


Attachments:
26-38.rar [13.79 MiB]
Downloaded 40 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Jul 2018 06:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/pr ... /100005842

Solaris Bus & Coach a depus până la termenul limită de 9 iulie singura ofertă la licitația pentru achiziţia a 50 de troleibuze noi de 18 metri, lansată în luna mai de Primăria Cluj Napoca.

În prezent oferta se află în evaluare, etapă programată pentru finalizare până la 31 decembrie 2018.

”Pentru licitația de furnizare troleibuze a fost depusă o singură ofertă. Această va intra în analiza comisiei de licitație. Vom achiziționa 50 de troleibuze noi, pe care le vom finanța din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, Axa 4.1. Am depus două cereri de finanțare, astfel că în funcție de semnarea contractelor de finanțare și a contractului de furnizare vom da comanda pentru livrarea troleibuzelor. Prima cerere de finanțare cuprinde solicitarea de fonduri europene pentru 30 de troleibuze, iar a doua pentru 20 de troleibuze”, a detaliat, pentru ZIUA de CLUJ, Ovidiu Cîmpean, director în cadrul Primăriei.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Aug 2018 17:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Quote:
54 f – Proiect de hotărâre privind aprobarea prețurilor și tarifelor pentru transportul urban de călători practicate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.


Emil Boc, duplicitar si mincinos, dupa cum il stim, spune ca nu e de acord cu scumpirile cerute de CTP, dar el a initiat Proiectul de Hotarare a Consiliului local!!!

Mai spune si ca nu e bine ca directorul Liviu Neag si-a angajat ginerele cu toata familia sa la CTP...

https://ziuadecj.realitatea.net/adminis ... 76432.html


Attachments:
54f.pdf [18.76 MiB]
Downloaded 21 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Aug 2018 23:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
Trebuie acoperit cadoul făcut Mercedes - 15 autobuze prin negociere directă şi 60 prin licitaţie cu un singur ofertant.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Sep 2018 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
O dată cu începerea anului școlar, la Cluj-Napoca va fi implementat proiectul pilot privind autobuzele școlare cu circuit închis.

Acest proiect vine ca răspuns la solicitările clujenilor din cadrul bugetarării participative. Pentru început, autobuzele sunt destinate elevilor claselor 0-4 de la liceele “Avram Iancu” şi “Nicolae Bălcescu”, urmând a fi extins. În aceaste autobuze va fi un polițist local și este permis și accesul însoțitorilor.


Traseele propuse sunt:

Traseu 1: Bucium -Primaverii – Minerva – Izlazului – Calea Manastur – Agronomia – Calea Motilor – Memorandumului Sud – Victoria – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 2: Bucium – Ciobanului – P-ta Flora – Calea Manastur – Agronomia – Calea Motilor – Memorandumului Sud – Victoria – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 3: Zorilor – Spitalul de Recuperare Sud – Observatorului Sud – Gh. Doja – Cipariu Nord – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 4: Str. Unirii - Snagov N. - Borsec N – Bistritei – Septimiu Albinii Nord – P-ta Cipariu Nord - P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 5: IRA - Expo Transilvania – Aurel Vlaicu – Arte Plastice – Crinului – Somes – Constanta - (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).


https://ziuadecj.realitatea.net/adminis ... 77604.html

http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-lini ... port-elevi



Attachments:
Autobuze scolare Cluj Napoca.jpg
Autobuze scolare Cluj Napoca.jpg [ 57.63 KiB | Viewed 2676 times ]
Autobuze scolare Cluj Napoca 1.jpg
Autobuze scolare Cluj Napoca 1.jpg [ 62.92 KiB | Viewed 2676 times ]
Autobuze scolare Cluj Napoca 2.jpg
Autobuze scolare Cluj Napoca 2.jpg [ 71.8 KiB | Viewed 2676 times ]
Trasee elevi Cluj.jpg
Trasee elevi Cluj.jpg [ 270.41 KiB | Viewed 2508 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Sep 2018 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Pentru acest proiect, respect, Emil Boc!


Attachments:
41456638_1895165873905562_6179098268262203392_o.jpg
41456638_1895165873905562_6179098268262203392_o.jpg [ 508.7 KiB | Viewed 2652 times ]
41467975_1895164633905686_9065883617699299328_o.jpg
41467975_1895164633905686_9065883617699299328_o.jpg [ 320.1 KiB | Viewed 2652 times ]
41477363_1895165363905613_5527219183026176000_o.jpg
41477363_1895165363905613_5527219183026176000_o.jpg [ 376.42 KiB | Viewed 2652 times ]
41482810_1895164737239009_2672056226090582016_o.jpg
41482810_1895164737239009_2672056226090582016_o.jpg [ 356.09 KiB | Viewed 2652 times ]
41484377_1895165097238973_2322701262656634880_o.jpg
41484377_1895165097238973_2322701262656634880_o.jpg [ 431.17 KiB | Viewed 2652 times ]
41503624_1895165333905616_5977356803896246272_o.jpg
41503624_1895165333905616_5977356803896246272_o.jpg [ 403.72 KiB | Viewed 2652 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Oct 2018 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA informeaza publicul calator ca, incepand cu 3 octombrie 2018, pentru a veni in sprijinul locuitorilor din ansamblurile rezidentiale din zona Valea Garbaului, precum si a institutiilor din zona str. H. Barbusse, se prelungeste linia 29, pe relatia Drumul Sfantul Ioan (inters. Str. Val. Garbaului) – Str. H. Barbusse, avand urmatorul traseu:

Tur: Drumul Sfantul Ioan (inters. Valea Garbaului) – Bucium – Cal. Floresti – Cal. Manastur – Cal. Motilor – Memorandumului – Reg. Ferdinand – P-ta M. Viteazul – I.P.Voitesti – Iasilor – Somesului – P-ta Abator – Bucuresti – H. Barbusse;

Retur: H. Barbusse – Calan – H. Barbusse – Bucuresti – P-ta Abator – Traian – P-ta M. Viteazul – Reg. Ferdinand – Memorandumului – Cal. Motilor – Cal. Manastur – Cal. Floresti – Bucium – Drumul Sfantul Ioan.

Statiile de oprire vor fi comune cu ale celorlalte linii CTP de pe traseu. Se infiinteaza statii suplimentare: Drumul Sf. Ioan (inters. Val. Garbaului), H. Barbusse, Calan.

Linia va functiona experimental in luna octombrie dupa urmatorul program:
Plecari Sf. Ioan: 4:55 – 6:00 – 6:25 – 7:10 – 7:30 – 8:25 – 8:50 – 10:10 – 11:20 – 12:30 – 13:05 – 13:40 – 14:15 – 15:00 – 15:40 – 16:20 – 16:55 – 17:40 – 19:00 – 20:10 – 21:20 (parcare Bucium);
Plecari H. Barbusse: 5:25 – 6:35 – 6:55 – 7:50 – 8:15 – 9:10 – 9:35 – 10:45 – 11:55 – 13:05 – 13:40 – 14:15 – 15:00 – 15:40 – 16:15 – 17:00 – 17:35 – 18:20 – 19:35 – 20:45.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Oct 2018 17:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Quote:
Proiect de hotărâre
Privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca, prin achiziționarea de troleibuze – Etapa 1 – Faza 1”.


Quote:
Proiect de hotărâre
Privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca, prin achiziționarea de troleibuze – Etapa 1 – Faza 2”.


Attachments:
Cluj 26.10.2018.rar [4.42 MiB]
Downloaded 24 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Nov 2018 07:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
De vreo 2 ani, transmit Clujului, pe toate caile posibile, sa achizitioneze troleibuze IMC! Iata ca, in sfarsit, propunerea mea e adoptata!

Troleibuze biarticulate pe liniile 6 si 25! Analizati cu obiectivitate si aceasta propunere a mea!

Clujul 100% electric. Proiect ambiţios: 24 milioane euro pentru 25 de autobuze electrice

Consilierii locali vor aproba în şedinţa de joi un studiu de oportunitate privind achiziţia de 25 de autobuze electrice articulate cu încărcare în mers pe linia de troleibuze. Noile autobuze ar urma să înlocuiască 25 de autobuze similare, articulate şi echipate cu motoare diesel euro 2. Autobuzele au urma să fie utilizate cu precădere pe liniile de autobuz 30 şi 9.

“Obiectivul municipalităţii este îmbunătăţirea operării flotei şi reducerea costurilor de mentenanţă prin înlocuirea strategică a materialului rulant. Se urmăreşte îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor de parcurs şi transferul către acesta de la transportul privat cu autoturismul. De asemenea, se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opţiune mai puţin atractivă din punct de vedere economic şi al timpilor de parcurs faţă de utilizarea transportului public. Achiziţia noilor autobuze electrice articulate cu încărcare în mers pe linia de troleibuze va contribui la scăderea emisiilor de dioxid de carbon. Acest mijloc de transport, ce îmbină calităţile troleibuzului şi autobuzului electric, este superior. Este considerat de specialiştii de la Compania de Transport Public cel mai performant şi potrivit mijloc de transport electric, acolo unde există şi linie de troleibuz”, se arată în studiul de oportunitate.

Banii ar urma să vină de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

“Acest autobuz va avea la bord baterii de înmagazinare a energiei electrice care să permită o autonomie de 30 de kilometri pentru a acoperi distanţele fără linie de contact. Linia 30 dorim să fie o linie deservită complet de autobuze electrice (prima linie complet electrică). Folosirea combinată a autobuzelor diesel şi electrice ridică anumite probleme. Înfiinţarea unei linii complet electrice cu un număr suficient de autobuze este soluţia cea mai bună. Linia 30 trece numai prin zone foarte populate şi foarte aglomerate. La ora actuală linia este deservită de 15 autobuze articulate diesel şi 17 autobuze. Având în vedere că numărul de locuri într-un autobuz electric este mai mic cu aproximativ 130-135 călători faţă de 150 călători pentru un autobuz articulat diesel, sunt necesare 17 autobuze articulate electrice şi 1-2 rezerve. Asigurăm pentru această linie 18 autobuze electrice articulate”, spune Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca.

În prezent, Clujul beneficiază de 11 staţii de încărcare lentă şi trei staţii de încărcare rapidă funcţionale de utilizate de 5 luni.

La ora actuală în Cluj-Napoca circulă 107 autobuze diesel articulate, astfel: Euro 2 (30), Euro 3 (22), Euro 6 (55).

“Am dori să înlocuim cu autobuze electrice în primul rând pe cele cu grad de poluare Euro 2. Cuplarea şi decuplarea captatorilor de la linia de contact se face automat cu o comandă prin buton din cabina şoferului, nu este necesar să coboare. Schimbarea se face într-o staţie de călători prestabilită, durează până la 10 secunde şi nu deranjează îmbarcarea/debarcarea călătorilor”, arată studiul.

În prezent, Compania de Transport Public are în parcul auto 242 de autobuze care circulă pe 41 de trasee, lungimea traseelor fiind de 567 kilometri, 78 de troleibuze care circulă pe 7 trasee, lungimea totală a acestora fiind de 139 kilometri, 26 de tramvaie pe 3 trasee, însumând 52 de kilometri.

Potrivit CTP, media călătoriilor efectuate zilnic se ridică la 516.288, iar celor anuale la 188.445.411.

Clujul a fost primul oraş din România care a introdus în circulaţie în acest an 11 autobuze electrice.

Preţul prezumat al acestui proiect se ridică la suma de 108.587.500 lei (TVA inclus), costul unui singur autobuz fiind de 4,3 milioane de lei.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/6 ... BN7Ne.dpbs

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu- ... mbrie-2018

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu- ... mbrie-2018


Attachments:
23l-1.pdf [2.66 MiB]
Downloaded 19 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Nov 2018 20:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Anunt de atribuire.
Quote:
ACORD-CADRU DE FURNIZARE A 50 BUCATI TROLEIBUZE


Attachments:
CAN1003131 Anunt de atribuire la anunt de participare.pdf [71.38 KiB]
Downloaded 56 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Jan 2019 07:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
A.F.M. a respins proiectul din cauza ca... "nu există dovada că Planul de calitate a aerului a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Local"!!! Impardonabila greseala a administratiei clujene!


Attachments:
AFM 12.2018.rar [1.07 MiB]
Downloaded 29 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Feb 2019 20:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Neag a trecut în revistă achizițiile din 2019. Sunt contractate autobuze electrice, troleibuze și tramvaie, pe fonduri europene.

Tramvaie: 24. „Primul tramvai de la Astra Vagoane Călători va ajunge la Cluj în toamna acestui an. Cel puțin patru vor ajunge anul acesta”, a spus Neag.

Troleibuze: 50. „În octombrie vor sosi primele troleibuze Solaris. Sper să avem măcar zece anul acesta”.

Autobuze electrice. 30. „Au sosit opt, s-a întârziat puțin, dar până la sfârșitul lunii aprilie vor aduce toate cele 41 de autobuze electrice”.

CTP mai cumpără și zece autobuze diesel care vor fi folosite pentru transportul școlar, care se va extinde la mai multe școli.


https://media9.ro/investitiile-ctp-tram ... introduce/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Cap de linie Bucium.

Un loc rudimentar, murdar si aglomerat. Felicitari soferilor ca isi spala vehiculele. Rusine Conducerii CTP ca nu si-a dotat capetele de linie cu minimul necesar!

Nisipul (si produsele petroliere de la autobuze) ajung direct in canalizarea pluviala :evil:


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (1).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (1).jpg [ 178.96 KiB | Viewed 712 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Interventii.

CJ 19 YPZ


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (2).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (2).jpg [ 182.11 KiB | Viewed 706 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Mar 2019 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Modernizare depou de tramvaie din Str. Grigore Ignat”.


Attachments:
11. Modernizare Depou Str. Grigore Ignat - Cluj.pdf [6.24 MiB]
Downloaded 9 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 May 2019 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
La Sedinta Consiliului Civic Local din 17 mai a participat dl. Niculae Dobos (director tehnic al CTP).

Omul, foarte documentat, cu un sarm aparte, a avut interventii la cateva subiecte, din care am retinut:
- domnia sa a fost promotorul introducerii autobuzelor electrice, insa el dorea troleibuze IMC;
- CTP doreste infiintarea a 5 linii noi de troleibuz;
- nu agreeaza introducerea troleibuzelor biarticulate, pt. ca nu ar exista cerere mare de transport decat in anumite intervale orare. Aici imi permit sa il contrazic, deoarece troleibuzele traseelor 6, 7 si 25 sunt arhipline toata ziua. In plus, ar fi de retinut conceptul elvetian, de confort, prin care fiecare calator trebuie sa aiba loc pe scaun...

Aici e emisiunea inregistrata:


Later edit: am atasat propunerile Consiliului Civic Local.


Attachments:
CCLcj Infrastructura-Poluare 16.05.2019.doc [117.5 KiB]
Downloaded 1 time
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 13:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
,,Conceptul elveţian" presupune şi nişte tarife de călătorie pe măsură. La Berna era 3,5 franci un bilet, nu cred eu că clujeanul ar plăti 15 lei pe un bilet valabil o oră. Şi nici la Berna nu ţi se garanta că găseşti un loc pe scaun. Practic, ce fac elveţienii se numeşte overkill, practic vor să arate că ei pot. Dar tot confortul ăsta e plătit la greu, atât direct prin bilete, cât şi indirect de primărie. Şi mai implică şi o reţea complexă de benzi dedicate, de intersecţii lărgite şi de alveole mari în care să se facă staţiile.
Apoi, la noi nici nu ar avea loc pe majoritatea străzilor vehicule dublu-articulate care, apropo, nici măcar nu se pot omologa în UE din cauza razelor mari de întoarcere (cele din Luxembourg, Olanda şi Germania circulă cu derogare). De preţul unor astfel de vehicule (care, din câte ştiu, sunt produse doar de Van Hool şi Hess) nici nu mai vorbim, e mult mai mare decât tot ce ne-am putea noi permite vreodată. Să nu mai vorbim nici de mentenanţă (îmi şi închipui un LightTram intrând în halele din Gheorghieni sau sub pod la IRA).
Pentru 6, 7 (care 7 nici nu circulă zilnic) şi 25 sunt suficiente vehicule articulate, dar ar trebui eliminate pe cât posibil suprapunerile cu alte trasee (mai ales 1 şi 30). Dacă în loc de 6, 7 şi 25 ai avea 24 (mă rog 24b) şi 25 la interval de 4 minute cu articulate (evident, 24 limitat tot la Bucium, nu dus la Polus) şi ai suplimenta cu 7 la ore de vârf, ar fi problema rezolvată. Cu 1 dispărut şi cu 30 modificat în aşa fel încât să nu mai dubleze 25 poţi acoperi eficient zona centrală.
Şi mai sunt şi alte măsuri care se pot lua, precum rezolvarea cumva a problemei Gării - unde s-a făcut parcare, s-a făcut staţie de taxi, dar transportul public a rămas tot cu acel terminal impropriu. Practic, în afară de liniile dinspre Baciu, tot ce întoarce acum la Piaţa Mihai Viteazu ar trebui să întoarcă la gară. A, da, şi 5 prelungit în Someşeni şi 4 şi 8 desfiinţate (da, încă mai există linia 4, chiar dacă e vorba de cursele de acces/retragere de pe 5).
Astea sunt problemele care trebuie rezolvate, nu alte linii de dublaj ale liniilor existente (că nu cred eu că cele 5 linii noi ale CTP vor însemna extinderi de reţea, ci diverse alte combinaţii pe reţeaua existentă).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47581
Si Solaris-ul a fabricat prototipul de 24 m.

Am testat bi-articulatele din Zurich si Lucerna si se descurca exceptional pe tot felul de stradute, deci s-ar descurca lesne si pe bulevardele clujene. Si nu au avut nevoie de reconfigurarea capetelor de linie. Iar sub pod la IRA pot intra foarte bine, asa cum intra lejer si articulatele. Cu gararea lor in Gheorgheni, de ce ar fi o problema? Desigur, ar fi intelept de inchiriat un astfel de troleibuz, pt. testare.

Bi-articulate circula si in Linz (troleibuze), Barcelona, Goteborg si Bruxelles (autobuze), tari membre UE.

Costuri? Cofinantare europeana. Bine ca au aruncat bani pe bateriobuze.

Da, o regandire a traseelor si a intervalelor de succedare a vehiculelor, sunt urgent necesare.

Aeroport: solutia ar fi cea de prelungire a liniei de tramvai de pe bul. Muncii. In plus, sa ramana 5-ul ca pe vremuri, fara oprire in cart. Someseni (8-ul face asta).

Gara: s-au pus banci, ca la Sibiu, in fatza garii :(

Se vorbeste de metrou si de tren metropolitan. Boc ar dori "metrou cu baterii", deci nici macar nu am consemnat pe undeva asemenea proiect. Iar trenul metropolitan te-ar lasa departe de punctele de interes... poate un tramvai-tren (deci extindere in municipiu) ar fi o solutie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 14:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7968
Silviu wrote:
Aeroport: solutia ar fi cea de prelungire a liniei de tramvai de pe bul. Muncii. In plus, sa ramana 5-ul ca pe vremuri, fara oprire in cart. Someseni (8-ul face asta).

Prelungire unde? Bd. Muncii se încheie în câmp... În schimb, un proiect major ar putea fi înlocuirea lui 25 cu tramvai, dar asta ar însemna eliminarea completă a troleibuzelor de pe axa centrală şi, desigur, învingerea stereotipurilor româneşti care zic că tramvaiul e pentru sărăntoci şi nu are ce căuta prin centru. Cum aşa ceva n-o să se facă vreodată (ca şi metroul Bocesc, de altfel)...
De ce ar trebui ca 5 să fie special pentru aeroport? Să se perpetueze în continuare ideea din unele oraşe în care avionul e pentru cei cu 3 ouă, care pot plăti mai mult pe un bilet şi care nu se pot amesteca cu prostimea? În Elveţia, că tot am vorbit de ea, până la aeroport e tariful normal al zonei respective, la Zurich poţi inclusiv să mergi cu tramvaiul la aeroport. În condiţiile astea s-ar putea face o cursă expres Gară - Aeroport, care să ocolească centrul, să fie cu autobuz şi să coste 10 lei biletul... ar găsi imediat fraieri, pardon, clienţi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Bulevardul Muncii se termina, cândva, în câmp. Adică devenea drum de ţară şi ajungea cu chiu cu vai la nord de Apahida unde se racorda la DN1C. Acum face parte din aşa-zisa centură. De fapt, o bretea.

Doi la mână. În Elveţia, ca şi în Germania şi Austria, există conceptul de tren rutier pentru pasageri. Adică se poate călători şi în remorcă. Avantajul este că remorca se poate ataşa când e flux mare de călători şi detaşa când e unul mai redus. Eu văd oportune trenurile rutiere (troleibuz de 12m + remorcă de 11m, chiar peste - inclusiv bara de tractare) pe liniile 6 şi 7. Din păcate, este o directivă UE care nu permite transportul pasagerilor în remorcă, directive de care nu se ţine cont în cele 3 state menţionate mai sus. Elveţia nu e membru UE, dar Austria şi Germania da.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 264 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group