TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 27 Jun 2019 09:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Author Message
PostPosted: Tue 30 Jan 2018 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Pe str. Dorobantilor au circulat troleibuze. Nu stiu pana cand. Reteaua a fost demontata in 1992 sau 1993.

”Elaborarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția unor noi linii de tramvai care să lege gara de cartiere, plus o linie care sa treacă prin centru. Sunt exemple în majoritatea orașelor europene, cu topografie similară Clujului (Graz, Zagreb, Stuttgart). Datorită investițiilor accelerate în zona Gheorgheni (facultăți, cămine studențești, centre comerciale, birouri, clădiri administrative, parcuri sportive, blocuri de locuințe) este necesar un mijloc de transport rapid și ecologic, capabil să transporte un număr mare de oameni, așa cum este tramvaiul. Prioritar ar fi strada Dorobanților unde exista loc suficient pentru linie dedicată tramvaiului). Se pot folosi bani europeni din acest exercițiu bugetar”, a propus Adrian Costina.

Directorul Companiei de Transport Liviu Neag a declarat că până la introducerea tramvaiului, o soluție ar putea fi introducerea troleibuzelor pe strada Dorobanților.

”O soluție ar fi să o redăm transportului public. În acest moment pe strada Dorobanților avem o singură linie, 46B care face legătura între Zorilor și IRA. Propunerea noastră ar fi introducerea troleibuzelor. Strada Dorobanților este pregătită pentru troleibuze. Înainte de tramvai putem să introducem troleibuz. În Cluj s-a dezvoltat transportul electric nepoluant înainte de 1990. Extinderea transportului electric este curpinsă și în studiul de mobilitate. Intenționăm să extindem acest tip de transport pe străzile Brâncuși, Fabricii, Calea Florești”, a declarat Neag.

Primarul Emil Boc a declarat că orice propunere care încurajează extinderea transportului în comun are susținerea primăriei.


http://www.clujmanifest.ro/politicadmin ... obantilor/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Feb 2018 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Caietul de sarcini privitor la achizitionarea a maxim 22 tramvaie noi.


Attachments:
caiet sarcini tramvaie 2018.pdf [767.27 KiB]
Downloaded 80 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Feb 2018 16:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
BVC CTP 2018.


Attachments:
CTPCj 2018.pdf [11.22 MiB]
Downloaded 107 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Apr 2018 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport, prin achiziționarea mijloacelor de transport public – tramvaie.


Attachments:
25-42.rar [10.65 MiB]
Downloaded 45 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 14 Apr 2018 13:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport, prin achiziționarea mijloacelor de transport public – troleibuze.


Attachments:
26-38.rar [13.79 MiB]
Downloaded 46 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Jul 2018 06:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/pr ... /100005842

Solaris Bus & Coach a depus până la termenul limită de 9 iulie singura ofertă la licitația pentru achiziţia a 50 de troleibuze noi de 18 metri, lansată în luna mai de Primăria Cluj Napoca.

În prezent oferta se află în evaluare, etapă programată pentru finalizare până la 31 decembrie 2018.

”Pentru licitația de furnizare troleibuze a fost depusă o singură ofertă. Această va intra în analiza comisiei de licitație. Vom achiziționa 50 de troleibuze noi, pe care le vom finanța din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, Axa 4.1. Am depus două cereri de finanțare, astfel că în funcție de semnarea contractelor de finanțare și a contractului de furnizare vom da comanda pentru livrarea troleibuzelor. Prima cerere de finanțare cuprinde solicitarea de fonduri europene pentru 30 de troleibuze, iar a doua pentru 20 de troleibuze”, a detaliat, pentru ZIUA de CLUJ, Ovidiu Cîmpean, director în cadrul Primăriei.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Aug 2018 17:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
54 f – Proiect de hotărâre privind aprobarea prețurilor și tarifelor pentru transportul urban de călători practicate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.


Emil Boc, duplicitar si mincinos, dupa cum il stim, spune ca nu e de acord cu scumpirile cerute de CTP, dar el a initiat Proiectul de Hotarare a Consiliului local!!!

Mai spune si ca nu e bine ca directorul Liviu Neag si-a angajat ginerele cu toata familia sa la CTP...

https://ziuadecj.realitatea.net/adminis ... 76432.html


Attachments:
54f.pdf [18.76 MiB]
Downloaded 25 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Aug 2018 23:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Trebuie acoperit cadoul făcut Mercedes - 15 autobuze prin negociere directă şi 60 prin licitaţie cu un singur ofertant.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 07 Sep 2018 10:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
O dată cu începerea anului școlar, la Cluj-Napoca va fi implementat proiectul pilot privind autobuzele școlare cu circuit închis.

Acest proiect vine ca răspuns la solicitările clujenilor din cadrul bugetarării participative. Pentru început, autobuzele sunt destinate elevilor claselor 0-4 de la liceele “Avram Iancu” şi “Nicolae Bălcescu”, urmând a fi extins. În aceaste autobuze va fi un polițist local și este permis și accesul însoțitorilor.


Traseele propuse sunt:

Traseu 1: Bucium -Primaverii – Minerva – Izlazului – Calea Manastur – Agronomia – Calea Motilor – Memorandumului Sud – Victoria – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 2: Bucium – Ciobanului – P-ta Flora – Calea Manastur – Agronomia – Calea Motilor – Memorandumului Sud – Victoria – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 3: Zorilor – Spitalul de Recuperare Sud – Observatorului Sud – Gh. Doja – Cipariu Nord – P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 4: Str. Unirii - Snagov N. - Borsec N – Bistritei – Septimiu Albinii Nord – P-ta Cipariu Nord - P-ta A. Iancu – (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).

Traseu 5: IRA - Expo Transilvania – Aurel Vlaicu – Arte Plastice – Crinului – Somes – Constanta - (Str. Constanta – liceul Nicolae Balcescu/str. Arges – liceul Avram Iancu / str.Onisifor Ghibu).


https://ziuadecj.realitatea.net/adminis ... 77604.html

http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-lini ... port-elevi



Attachments:
Autobuze scolare Cluj Napoca.jpg
Autobuze scolare Cluj Napoca.jpg [ 57.63 KiB | Viewed 3023 times ]
Autobuze scolare Cluj Napoca 1.jpg
Autobuze scolare Cluj Napoca 1.jpg [ 62.92 KiB | Viewed 3023 times ]
Autobuze scolare Cluj Napoca 2.jpg
Autobuze scolare Cluj Napoca 2.jpg [ 71.8 KiB | Viewed 3023 times ]
Trasee elevi Cluj.jpg
Trasee elevi Cluj.jpg [ 270.41 KiB | Viewed 2855 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Sep 2018 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Pentru acest proiect, respect, Emil Boc!


Attachments:
41456638_1895165873905562_6179098268262203392_o.jpg
41456638_1895165873905562_6179098268262203392_o.jpg [ 508.7 KiB | Viewed 2999 times ]
41467975_1895164633905686_9065883617699299328_o.jpg
41467975_1895164633905686_9065883617699299328_o.jpg [ 320.1 KiB | Viewed 2999 times ]
41477363_1895165363905613_5527219183026176000_o.jpg
41477363_1895165363905613_5527219183026176000_o.jpg [ 376.42 KiB | Viewed 2999 times ]
41482810_1895164737239009_2672056226090582016_o.jpg
41482810_1895164737239009_2672056226090582016_o.jpg [ 356.09 KiB | Viewed 2999 times ]
41484377_1895165097238973_2322701262656634880_o.jpg
41484377_1895165097238973_2322701262656634880_o.jpg [ 431.17 KiB | Viewed 2999 times ]
41503624_1895165333905616_5977356803896246272_o.jpg
41503624_1895165333905616_5977356803896246272_o.jpg [ 403.72 KiB | Viewed 2999 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Oct 2018 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA informeaza publicul calator ca, incepand cu 3 octombrie 2018, pentru a veni in sprijinul locuitorilor din ansamblurile rezidentiale din zona Valea Garbaului, precum si a institutiilor din zona str. H. Barbusse, se prelungeste linia 29, pe relatia Drumul Sfantul Ioan (inters. Str. Val. Garbaului) – Str. H. Barbusse, avand urmatorul traseu:

Tur: Drumul Sfantul Ioan (inters. Valea Garbaului) – Bucium – Cal. Floresti – Cal. Manastur – Cal. Motilor – Memorandumului – Reg. Ferdinand – P-ta M. Viteazul – I.P.Voitesti – Iasilor – Somesului – P-ta Abator – Bucuresti – H. Barbusse;

Retur: H. Barbusse – Calan – H. Barbusse – Bucuresti – P-ta Abator – Traian – P-ta M. Viteazul – Reg. Ferdinand – Memorandumului – Cal. Motilor – Cal. Manastur – Cal. Floresti – Bucium – Drumul Sfantul Ioan.

Statiile de oprire vor fi comune cu ale celorlalte linii CTP de pe traseu. Se infiinteaza statii suplimentare: Drumul Sf. Ioan (inters. Val. Garbaului), H. Barbusse, Calan.

Linia va functiona experimental in luna octombrie dupa urmatorul program:
Plecari Sf. Ioan: 4:55 – 6:00 – 6:25 – 7:10 – 7:30 – 8:25 – 8:50 – 10:10 – 11:20 – 12:30 – 13:05 – 13:40 – 14:15 – 15:00 – 15:40 – 16:20 – 16:55 – 17:40 – 19:00 – 20:10 – 21:20 (parcare Bucium);
Plecari H. Barbusse: 5:25 – 6:35 – 6:55 – 7:50 – 8:15 – 9:10 – 9:35 – 10:45 – 11:55 – 13:05 – 13:40 – 14:15 – 15:00 – 15:40 – 16:15 – 17:00 – 17:35 – 18:20 – 19:35 – 20:45.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Oct 2018 17:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
Proiect de hotărâre
Privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca, prin achiziționarea de troleibuze – Etapa 1 – Faza 1”.


Quote:
Proiect de hotărâre
Privind aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiectul „Înnoirea flotei de transport în comun în Municipiul Cluj-Napoca, prin achiziționarea de troleibuze – Etapa 1 – Faza 2”.


Attachments:
Cluj 26.10.2018.rar [4.42 MiB]
Downloaded 30 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Nov 2018 07:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
De vreo 2 ani, transmit Clujului, pe toate caile posibile, sa achizitioneze troleibuze IMC! Iata ca, in sfarsit, propunerea mea e adoptata!

Troleibuze biarticulate pe liniile 6 si 25! Analizati cu obiectivitate si aceasta propunere a mea!

Clujul 100% electric. Proiect ambiţios: 24 milioane euro pentru 25 de autobuze electrice

Consilierii locali vor aproba în şedinţa de joi un studiu de oportunitate privind achiziţia de 25 de autobuze electrice articulate cu încărcare în mers pe linia de troleibuze. Noile autobuze ar urma să înlocuiască 25 de autobuze similare, articulate şi echipate cu motoare diesel euro 2. Autobuzele au urma să fie utilizate cu precădere pe liniile de autobuz 30 şi 9.

“Obiectivul municipalităţii este îmbunătăţirea operării flotei şi reducerea costurilor de mentenanţă prin înlocuirea strategică a materialului rulant. Se urmăreşte îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor de parcurs şi transferul către acesta de la transportul privat cu autoturismul. De asemenea, se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opţiune mai puţin atractivă din punct de vedere economic şi al timpilor de parcurs faţă de utilizarea transportului public. Achiziţia noilor autobuze electrice articulate cu încărcare în mers pe linia de troleibuze va contribui la scăderea emisiilor de dioxid de carbon. Acest mijloc de transport, ce îmbină calităţile troleibuzului şi autobuzului electric, este superior. Este considerat de specialiştii de la Compania de Transport Public cel mai performant şi potrivit mijloc de transport electric, acolo unde există şi linie de troleibuz”, se arată în studiul de oportunitate.

Banii ar urma să vină de la Administraţia Fondului pentru Mediu.

“Acest autobuz va avea la bord baterii de înmagazinare a energiei electrice care să permită o autonomie de 30 de kilometri pentru a acoperi distanţele fără linie de contact. Linia 30 dorim să fie o linie deservită complet de autobuze electrice (prima linie complet electrică). Folosirea combinată a autobuzelor diesel şi electrice ridică anumite probleme. Înfiinţarea unei linii complet electrice cu un număr suficient de autobuze este soluţia cea mai bună. Linia 30 trece numai prin zone foarte populate şi foarte aglomerate. La ora actuală linia este deservită de 15 autobuze articulate diesel şi 17 autobuze. Având în vedere că numărul de locuri într-un autobuz electric este mai mic cu aproximativ 130-135 călători faţă de 150 călători pentru un autobuz articulat diesel, sunt necesare 17 autobuze articulate electrice şi 1-2 rezerve. Asigurăm pentru această linie 18 autobuze electrice articulate”, spune Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca.

În prezent, Clujul beneficiază de 11 staţii de încărcare lentă şi trei staţii de încărcare rapidă funcţionale de utilizate de 5 luni.

La ora actuală în Cluj-Napoca circulă 107 autobuze diesel articulate, astfel: Euro 2 (30), Euro 3 (22), Euro 6 (55).

“Am dori să înlocuim cu autobuze electrice în primul rând pe cele cu grad de poluare Euro 2. Cuplarea şi decuplarea captatorilor de la linia de contact se face automat cu o comandă prin buton din cabina şoferului, nu este necesar să coboare. Schimbarea se face într-o staţie de călători prestabilită, durează până la 10 secunde şi nu deranjează îmbarcarea/debarcarea călătorilor”, arată studiul.

În prezent, Compania de Transport Public are în parcul auto 242 de autobuze care circulă pe 41 de trasee, lungimea traseelor fiind de 567 kilometri, 78 de troleibuze care circulă pe 7 trasee, lungimea totală a acestora fiind de 139 kilometri, 26 de tramvaie pe 3 trasee, însumând 52 de kilometri.

Potrivit CTP, media călătoriilor efectuate zilnic se ridică la 516.288, iar celor anuale la 188.445.411.

Clujul a fost primul oraş din România care a introdus în circulaţie în acest an 11 autobuze electrice.

Preţul prezumat al acestui proiect se ridică la suma de 108.587.500 lei (TVA inclus), costul unui singur autobuz fiind de 4,3 milioane de lei.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/6 ... BN7Ne.dpbs

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu- ... mbrie-2018

https://primariaclujnapoca.ro/consiliu- ... mbrie-2018


Attachments:
23l-1.pdf [2.66 MiB]
Downloaded 26 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Nov 2018 20:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Anunt de atribuire.
Quote:
ACORD-CADRU DE FURNIZARE A 50 BUCATI TROLEIBUZE


Attachments:
CAN1003131 Anunt de atribuire la anunt de participare.pdf [71.38 KiB]
Downloaded 60 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Jan 2019 07:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
A.F.M. a respins proiectul din cauza ca... "nu există dovada că Planul de calitate a aerului a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Local"!!! Impardonabila greseala a administratiei clujene!


Attachments:
AFM 12.2018.rar [1.07 MiB]
Downloaded 32 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Feb 2019 20:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Neag a trecut în revistă achizițiile din 2019. Sunt contractate autobuze electrice, troleibuze și tramvaie, pe fonduri europene.

Tramvaie: 24. „Primul tramvai de la Astra Vagoane Călători va ajunge la Cluj în toamna acestui an. Cel puțin patru vor ajunge anul acesta”, a spus Neag.

Troleibuze: 50. „În octombrie vor sosi primele troleibuze Solaris. Sper să avem măcar zece anul acesta”.

Autobuze electrice. 30. „Au sosit opt, s-a întârziat puțin, dar până la sfârșitul lunii aprilie vor aduce toate cele 41 de autobuze electrice”.

CTP mai cumpără și zece autobuze diesel care vor fi folosite pentru transportul școlar, care se va extinde la mai multe școli.


https://media9.ro/investitiile-ctp-tram ... introduce/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 19:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Cap de linie Bucium.

Un loc rudimentar, murdar si aglomerat. Felicitari soferilor ca isi spala vehiculele. Rusine Conducerii CTP ca nu si-a dotat capetele de linie cu minimul necesar!

Nisipul (si produsele petroliere de la autobuze) ajung direct in canalizarea pluviala :evil:


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (1).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (1).jpg [ 178.96 KiB | Viewed 1059 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 19:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Interventii.

CJ 19 YPZ


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (2).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (2).jpg [ 182.11 KiB | Viewed 1053 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Mar 2019 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Modernizare depou de tramvaie din Str. Grigore Ignat”.


Attachments:
11. Modernizare Depou Str. Grigore Ignat - Cluj.pdf [6.24 MiB]
Downloaded 14 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 20 May 2019 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
La Sedinta Consiliului Civic Local din 17 mai a participat dl. Niculae Dobos (director tehnic al CTP).

Omul, foarte documentat, cu un sarm aparte, a avut interventii la cateva subiecte, din care am retinut:
- domnia sa a fost promotorul introducerii autobuzelor electrice, insa el dorea troleibuze IMC;
- CTP doreste infiintarea a 5 linii noi de troleibuz. Dl. Dobos a inceput sa prezinte aceste proiecte, fiind insa intrerupt. A apucat sa aminteasca de linia 23. Cum viitoarele 50 de troleibuze nu sunt dotate cu motor auxiliar/baterii, cred ca se va dori extinderea unor retele de troleibuz, osatura fiind reteaua de la Terapia - CUG. Cele 25 de troleibuze IMC erau (sper ca vor fi) destinate in principal liniei 30;
- nu agreeaza introducerea troleibuzelor biarticulate, pt. ca nu ar exista cerere mare de transport decat in anumite intervale orare. Aici imi permit sa il contrazic, deoarece troleibuzele traseelor 6, 7 si 25 sunt arhipline toata ziua. In plus, ar fi de retinut conceptul elvetian, de confort, prin care fiecare calator trebuie sa aiba loc pe scaun...

Aici e emisiunea inregistrata:


Later edit: am atasat propunerile Consiliului Civic Local.


Attachments:
CCLcj Infrastructura-Poluare 16.05.2019.doc [117.5 KiB]
Downloaded 9 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 13:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
,,Conceptul elveţian" presupune şi nişte tarife de călătorie pe măsură. La Berna era 3,5 franci un bilet, nu cred eu că clujeanul ar plăti 15 lei pe un bilet valabil o oră. Şi nici la Berna nu ţi se garanta că găseşti un loc pe scaun. Practic, ce fac elveţienii se numeşte overkill, practic vor să arate că ei pot. Dar tot confortul ăsta e plătit la greu, atât direct prin bilete, cât şi indirect de primărie. Şi mai implică şi o reţea complexă de benzi dedicate, de intersecţii lărgite şi de alveole mari în care să se facă staţiile.
Apoi, la noi nici nu ar avea loc pe majoritatea străzilor vehicule dublu-articulate care, apropo, nici măcar nu se pot omologa în UE din cauza razelor mari de întoarcere (cele din Luxembourg, Olanda şi Germania circulă cu derogare). De preţul unor astfel de vehicule (care, din câte ştiu, sunt produse doar de Van Hool şi Hess) nici nu mai vorbim, e mult mai mare decât tot ce ne-am putea noi permite vreodată. Să nu mai vorbim nici de mentenanţă (îmi şi închipui un LightTram intrând în halele din Gheorghieni sau sub pod la IRA).
Pentru 6, 7 (care 7 nici nu circulă zilnic) şi 25 sunt suficiente vehicule articulate, dar ar trebui eliminate pe cât posibil suprapunerile cu alte trasee (mai ales 1 şi 30). Dacă în loc de 6, 7 şi 25 ai avea 24 (mă rog 24b) şi 25 la interval de 4 minute cu articulate (evident, 24 limitat tot la Bucium, nu dus la Polus) şi ai suplimenta cu 7 la ore de vârf, ar fi problema rezolvată. Cu 1 dispărut şi cu 30 modificat în aşa fel încât să nu mai dubleze 25 poţi acoperi eficient zona centrală.
Şi mai sunt şi alte măsuri care se pot lua, precum rezolvarea cumva a problemei Gării - unde s-a făcut parcare, s-a făcut staţie de taxi, dar transportul public a rămas tot cu acel terminal impropriu. Practic, în afară de liniile dinspre Baciu, tot ce întoarce acum la Piaţa Mihai Viteazu ar trebui să întoarcă la gară. A, da, şi 5 prelungit în Someşeni şi 4 şi 8 desfiinţate (da, încă mai există linia 4, chiar dacă e vorba de cursele de acces/retragere de pe 5).
Astea sunt problemele care trebuie rezolvate, nu alte linii de dublaj ale liniilor existente (că nu cred eu că cele 5 linii noi ale CTP vor însemna extinderi de reţea, ci diverse alte combinaţii pe reţeaua existentă).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Si Solaris-ul a fabricat prototipul de 24 m.

Am testat bi-articulatele din Zurich si Lucerna si se descurca exceptional pe tot felul de stradute, deci s-ar descurca lesne si pe bulevardele clujene. Si nu au avut nevoie de reconfigurarea capetelor de linie. Iar sub pod la IRA pot intra foarte bine, asa cum intra lejer si articulatele. Cu gararea lor in Gheorgheni, de ce ar fi o problema? Desigur, ar fi intelept de inchiriat un astfel de troleibuz, pt. testare.

Bi-articulate circula si in Linz (troleibuze), Barcelona, Goteborg si Bruxelles (autobuze), tari membre UE.

Costuri? Cofinantare europeana. Bine ca au aruncat bani pe bateriobuze.

Da, o regandire a traseelor si a intervalelor de succedare a vehiculelor, sunt urgent necesare.

Aeroport: solutia ar fi cea de prelungire a liniei de tramvai de pe bul. Muncii. In plus, sa ramana 5-ul ca pe vremuri, fara oprire in cart. Someseni (8-ul face asta).

Gara: s-au pus banci, ca la Sibiu, in fatza garii :(

Se vorbeste de metrou si de tren metropolitan. Boc ar dori "metrou cu baterii", deci nici macar nu am consemnat pe undeva asemenea proiect. Iar trenul metropolitan te-ar lasa departe de punctele de interes... poate un tramvai-tren (deci extindere in municipiu) ar fi o solutie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 14:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Silviu wrote:
Aeroport: solutia ar fi cea de prelungire a liniei de tramvai de pe bul. Muncii. In plus, sa ramana 5-ul ca pe vremuri, fara oprire in cart. Someseni (8-ul face asta).

Prelungire unde? Bd. Muncii se încheie în câmp... În schimb, un proiect major ar putea fi înlocuirea lui 25 cu tramvai, dar asta ar însemna eliminarea completă a troleibuzelor de pe axa centrală şi, desigur, învingerea stereotipurilor româneşti care zic că tramvaiul e pentru sărăntoci şi nu are ce căuta prin centru. Cum aşa ceva n-o să se facă vreodată (ca şi metroul Bocesc, de altfel)...
De ce ar trebui ca 5 să fie special pentru aeroport? Să se perpetueze în continuare ideea din unele oraşe în care avionul e pentru cei cu 3 ouă, care pot plăti mai mult pe un bilet şi care nu se pot amesteca cu prostimea? În Elveţia, că tot am vorbit de ea, până la aeroport e tariful normal al zonei respective, la Zurich poţi inclusiv să mergi cu tramvaiul la aeroport. În condiţiile astea s-ar putea face o cursă expres Gară - Aeroport, care să ocolească centrul, să fie cu autobuz şi să coste 10 lei biletul... ar găsi imediat fraieri, pardon, clienţi.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 21 May 2019 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Bulevardul Muncii se termina, cândva, în câmp. Adică devenea drum de ţară şi ajungea cu chiu cu vai la nord de Apahida unde se racorda la DN1C. Acum face parte din aşa-zisa centură. De fapt, o bretea.

Doi la mână. În Elveţia, ca şi în Germania şi Austria, există conceptul de tren rutier pentru pasageri. Adică se poate călători şi în remorcă. Avantajul este că remorca se poate ataşa când e flux mare de călători şi detaşa când e unul mai redus. Eu văd oportune trenurile rutiere (troleibuz de 12m + remorcă de 11m, chiar peste - inclusiv bara de tractare) pe liniile 6 şi 7. Din păcate, este o directivă UE care nu permite transportul pasagerilor în remorcă, directive de care nu se ţine cont în cele 3 state menţionate mai sus. Elveţia nu e membru UE, dar Austria şi Germania da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 May 2019 18:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Autobuze școlare pentru elevi - etapa a II-a

Primăria Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca extind proiectul votat de clujeni în cadrul procesului de Bugetare participativa, „Autobuze școlare pentru elevi”, de la 5 la 12 trasee și la mai multe școli din municipiu.

În primă etapă am derulat un proiect pilot în parteneriat Primărie - CTP - Inspectoratul Școlar - care s-a desfășurat timp de 40 de zile, la 2 școli din Municipiul Cluj-Napoca, pentru elevii claselor 0-4. Proiectul s-a desfășurat cu succes, iar cele 5 trasee pentru autobuzele școlare au fost permanentizate.

Primăria Cluj-Napoca prin Direcția Poliția Locală a asigurat, de asemenea, prezența a cel puțin un polițist local în fiecare autobuz școlar. Polițiștii asistă copiii la urcare/coborâre și la trecerea străzii. Elevii au fost preluați astfel din 4 cartiere ale Clujului, iar părinții au căpătat încredere în proiect.

Acum, în cea de a doua etapă, au fost achiziționate 10 autobuze noi, iar rutele au fost suplimentate cu 7 trasee care permit să acoperim alte două zone din oraș - Bună Ziua și Grigorescu. Începând de săptămâna viitoare vor fi operaționale deci 12 trasee dedicate transportului la școală și acasă pentru elevii din ciclul primar.

Acest proiect contribuie direct la diminuarea numărului de mașini care sunt în trafic la orele de vârf în centrul orașului.

Din totalul de 10 autobuze, 4 au fost achiziționate din fondurile Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, restul 6 au fost achiziționate din fondurile Primăriei.

Prețul unui autobuz este de 1.096.699 lei. - valoarea totală fiind de 10 969 990 lei (aproximativ 11 milioane lei).

Cele 10 noi autobuze vor deservi 7 licee din centrul Clujului, după cum urmează:

1) Colegiul Național „Gheorghe Șincai”
2) Colegiul Național „George Coșbuc”
3) Colegiul Național „Emil Racoviță”
4) Seminarul Teologic Ortodox
5) Liceul Teologic Reformat
6) Liceul Teoretic Bathory Istvan
7) Liceul Teoretic Apáczai Csere János

Autobuzele noi, marca Setra, corespund tuturor normelor europene din domeniu, garanția fiind de 5 ani sau 350.000 km.

Caracteristici tehnice ale noilor autobuze școlare:
- capacitate de transport de 44 locuri pe scaune fixe și 4 scaune rabatabile
- puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI
- lungimea autobuzului este de 12,33 m
- rampă pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități
- loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii
- Indicatoare transport elevi față și spate cu iluminare tip LED
- anunțarea vocală a stațiilor în salon
- sistem de supraveghere video în interior și exterior
- sistem de urmărire prin GPS a vehiculului
- anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere

Cele 7 trasee din etapa a II-a a proiectului, care se adaugă celor 5 deja existente:

Traseul 6 - cartierul Mănăștur - Primăverii
STAȚII:
DUS: Primăverii, Minerva, Izlazului, Calea Mănăștur, Agronomia, Calea Moților, str. Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS: Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Memorandumului, Spitalul de Copii, Fabrica de Bere, Grădini Mănăștur, Cocoșul de Aur, Peana, Gârbău.

Traseul 7 - Mănăștur (Bucium):
STAȚII:
DUS: Bucium, Ciobanului, Piața Flora, Calea Mănăștur, Agronomia, Calea Moților, Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS: Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Memorandumului, Spitalul de Copii, Fabrica de Bere, Grădini Mănăștur, Taberei, Calea Florești, Colina.

Traseul 8 cartierul Mărăști
STAȚII:
DUS: Plevnei Sud, CET, Timișului, Branului Sud, Branului, Expo Transilvania, Aurel Vlaicu, Arte Plastice, Crinului, Someș, Constanța, Sora, Memorandumului Nord, Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS: Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Avram Iancu, Regionala CFR, Biserica Sf. Petru, Piața Mărasti, Mareșal Constantin Prezan, Siretului, Pod Someșeni, Aiudului, Rodnei, Blajului, Broda, Plevnei Nord.

Traseul 9 - Gheorgheni:
STAȚII:
DUS: Snagov Nord, Borsec Nord, Bistriței, Septimiu Albinii Nord, Piața Cipariu Nord, Piața Avram Iancu, Sora, Memorandumului Nord, Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS:Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Opera, Piața Cipariu Est, Septimiu Albinii Sud, Nicolae Titulescu, Herculane, Borsec Sud, Snagov Sud.

Traseul 10 cartierul Zorilor
STAȚII:
DUS: Zorilor, Spitalul de Recuperare Sud, Observatorului Sud, Gheorghe Doja, Piața Cipariu Nord, Piața Avram Iancu, Sora, Memorandumului Nord, Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS: Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Opera, Silviu Dragomir, Observator Nord, Spitalul de Recuperare Nord, Gheorghe Dima.

Traseul 11 cartierul Bună Ziua
STAȚII:
DUS: Dacia Service, Compexit, Complex Tempus Sud, Vitacom, Trifoiului Sud, Becaș Est, Drapelului Est, P-ța Ion Agârbiceanu Est, Andrei Mureșanu, , Piața Cipariu Nord, Piața Avram Iancu, Sora, Memorandumului Nord, Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS: Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Opera, Cipariu Vest, Piața Ion Agârbiceanu Vest, Drapelului Vest, Fagului, Trifoiului Nord, Vitacom Nord, Complex Tempus Nord, Centrul Medical, Drum Făget.

Traseul 12 cartierul Grigorescu
STAȚII:
DUS: Radio România Cluj, Petuniei, Iancu de Hunedoara, 14 Iulie Vest, Uzinei Electrice, Hotel Sport, Calea Moților, Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”).

ÎNTORS: Avram Iancu Nr.6 ( ptr. Seminarul Teologic Ortodox), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 2 ( ptr. Liceul Teoretic Bathory Istvan), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 16 ( ptr. Colegiul Național Emil Racoviță și Liceul Teologic Reformat), str. Mihail Kogălniceanu Nr. 23 ( ptr. Liceul Teoretic Apáczai Csere János ) și str. Avram Iancu Nr.33 ( ptr. Colegiul Național “Gheorghe Șincai” și Colegiul Național “George Coșbuc”), Memorandumului Nord, Spitalul De Copii, Chios, Sala Polivalentă, Sigismund Toduță, Alexandru Vlahuță, Buzău, Mirăslău, Fântânele.


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotd ... =2&theater


Attachments:
61657292_2060647760906247_8598923060902363136_o.jpg
61657292_2060647760906247_8598923060902363136_o.jpg [ 720.34 KiB | Viewed 271 times ]
61491075_2060646967572993_5620718649670107136_o.jpg
61491075_2060646967572993_5620718649670107136_o.jpg [ 754.69 KiB | Viewed 271 times ]
61949169_2060646714239685_8033812365269008384_o.jpg
61949169_2060646714239685_8033812365269008384_o.jpg [ 579.73 KiB | Viewed 271 times ]
61618250_2060648614239495_1587476726428991488_o.jpg
61618250_2060648614239495_1587476726428991488_o.jpg [ 813.61 KiB | Viewed 271 times ]
61989773_2060648020906221_934731127246028800_o.jpg
61989773_2060648020906221_934731127246028800_o.jpg [ 796.05 KiB | Viewed 271 times ]
62229864_2060648080906215_4328950868247314432_o.jpg
62229864_2060648080906215_4328950868247314432_o.jpg [ 997.33 KiB | Viewed 271 times ]
61596916_2060648430906180_3642101562286800896_o.jpg
61596916_2060648430906180_3642101562286800896_o.jpg [ 890.89 KiB | Viewed 271 times ]
61566527_2060648207572869_8315355584715030528_o.jpg
61566527_2060648207572869_8315355584715030528_o.jpg [ 787.72 KiB | Viewed 271 times ]
61628733_2060647087572981_6291697123758964736_o.jpg
61628733_2060647087572981_6291697123758964736_o.jpg [ 802.54 KiB | Viewed 271 times ]
61735832_2060647710906252_784327664667197440_o.jpg
61735832_2060647710906252_784327664667197440_o.jpg [ 930.85 KiB | Viewed 271 times ]
61416754_2060647180906305_1442245834698653696_o.jpg
61416754_2060647180906305_1442245834698653696_o.jpg [ 804.02 KiB | Viewed 271 times ]
61854733_2060647000906323_3357963929190924288_o.jpg
61854733_2060647000906323_3357963929190924288_o.jpg [ 749.05 KiB | Viewed 271 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Jun 2019 10:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
Traseul 10 (pt. elevi).


Attachments:
Cluj Napoca 979.jpg
Cluj Napoca 979.jpg [ 67.48 KiB | Viewed 221 times ]
Cluj Napoca 979 (1).jpg
Cluj Napoca 979 (1).jpg [ 76.87 KiB | Viewed 221 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 22 Jun 2019 13:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47678
La Cluj-Napoca a intrat în funcțiune o noua bandă dedicată pentru transportul în comun și pentru biciclete, pe tronsonul dintre sensul giratoriu de la Bulevardul Nicolae Titulescu – strada Slănic și până la girația cu strada Septimiu Albini. Noua bandă este o continuare a celei care s-a dat în folosință în luna aprilie pe Bulevardul Nicolae Titulescu, pe tronsonul dintre strada Septimiu Albini și Piața Cipariu și care se conectează cu banda dedicată pentru autobuze și biciclete deja existentă, care leagă Piața Cipariu cu Bulevardul 21 Decembrie 1989. Este vorba în total de 2,9 kilometri de bandă dedicată. Pe acest tronson, din cartierul Gheorgheni până pe strada Memorandumului, timpul de deplasare s-a redus de la 18 minute la 9 minute.

Extinderea benzilor dedicate pentru autobuze face parte din amplul proiect al primăriei care vizează prioritizarea transportului în comun, care va continua și în alte zone din municipiul Cluj-Napoca.


https://www.facebook.com/PrimariaClujNapocaRomania/


Attachments:
64779363_2072199239751099_6934481770364534784_o.jpg
64779363_2072199239751099_6934481770364534784_o.jpg [ 817.32 KiB | Viewed 70 times ]
64510562_2072199286417761_3708885481946087424_o.jpg
64510562_2072199286417761_3708885481946087424_o.jpg [ 795.83 KiB | Viewed 70 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group