Silviu Sintea wrote:
N-as vrea sa dau impresia ca arunc in derizoriu activitatea RATUC, doar am notat cateva nemultumiri legate de activitatea operatorului de transport public (probabil direct proportionala cu interesul primariei/consiliului local). As fi avut pretentii mai mari din partea managerului RATUC (ocupa aceasta functie de peste 20 de ani), ce este si presedintele URTP.
Sa nu uitam ca exista legaturi foarte bune intre cartiere si agenti economici si frecvente rezonabile ale mijloacelor de transport in comun. Inca un plus, autovehiculele sunt bine intretinute.
Troleibuzul consider ca a ajuns "oaia neagra" in Cluj: vehicule vechi, lente (datorita macazelor si incrucisarilor uzate moral, poate si fizic), sub cererea de transport (e de neconceput ca pe liniile 6 si 25 sa circule troleibuze nearticulate).
Mai demult am facut o sesizare pe
www.domnuleprimar.ro privitoare la existenta troleibuzelor nearticulate pe linia
25. Raspunsul a fot acel ca articulatele reprezinta 45 % din totalul troleibuzelor si nu le pot repartiza pe toate pe linia respectiva, deoarece este nevoie de acestea si in Manastur si Marasti. Probabil, s-au referit la liniile 6 si 7 care beneficiaza de troleibuze articulate, dar si de vehicule solo. Cea ce nu inteleg este repartizarea de troleibuze articulate pe linia 1, unde fluxul de calatori e redus. Caz concret: 106 in data de 16.06.2010 pe linia respectiva (1)
Si eu sunt adeptul articulatelor, dar cele de fabricatie recenta au roata din spate nedirectoare, de unde vor rezulta probleme in abordarea virajelor; uitati-va ca autobuzele second hand Renault Agora. Sunt aspectuoase, sunt incapatoare, dar segmentul B subvireaza tocmai din cauza rotilor din spate, care sunt neorientabile. Cred ca pentru configuratia Clujului ar fi mai indicate trenurile rutiere:
-fie troleibuz de 9m + remorca de 8 m (un fel de miditrain, dar troleibuz)
-fie troleibuz de 12m + remorca de 11m
Or fi chiar atat de scumpe incat municipalitatea sa nu poata sa-si permita sa cumpere macar vreo 10 trenuri rutiere?