TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 16 Oct 2019 05:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next
Author Message
PostPosted: Mon 11 Aug 2014 16:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
139


Attachments:
139.jpg
139.jpg [ 197.17 KiB | Viewed 7270 times ]
139b.jpg
139b.jpg [ 268.22 KiB | Viewed 7270 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 17:27 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Seria scundelor clujene a avut doar doi reprezentanţi: 154 şi 155. 152 şi 153 erau normale din punct de vedere al înălţimii, dar nu şi al coloritului. Acestea (152 şi 153) aveau un violet elegant în schema lor de culoare. Ceva absolut superb. Şi nu uita că vorbim de o perioadă nu tocmai fericită din punctul de vedere al istoriei României.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 17:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
OAB wrote:
Seria scundelor clujene a avut doar doi reprezentanţi: 154 şi 155. 152 şi 153 erau normale din punct de vedere al înălţimii, dar nu şi al coloritului. Acestea (152 şi 153) aveau un violet elegant în schema lor de culoare. Ceva absolut superb. Şi nu uita că vorbim de o perioadă nu tocmai fericită din punctul de vedere al istoriei României.


Ce schema de vopsire au avut 152 si 153? 152-ul mi-l amintesc ca avand o dunga verde inchis.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Silviu wrote:
Nu mai tin minte locul in care am realizat aceasta poza (posibil la cap de linie traseul 32 sau 33, in Gheorgheni).

Se disting 529-le si Ikarus-ul cu nr. 31 CJ 487.


Ikarusul (număr de parc din Germania 412) deservea localităţile Suceagu şi Chinteni. Este a doua generaţie de tranziţie între Ikarusurile vechi (jenţi radiale şi ferestre cu parte mobilă mică) şi cele de fabricaţie ceva mai nouă (jenţi cu găuri şi ferestre cu parte mobilă mare). La Ikarusul acesta jenţile sunt de model vechi, ferestrele de model ceva mai nou iar sunetul cutiei de viteze asemănător cu cele care au jenţi cu găuri. Mai exact 31 CJ 487 (număr de parc 412 din Germania) era contemporan cu 216-le albastru cu portocaliu şi gri din dotarea RATUC. Atenţie. E vorba de 216-le albastru cu portocaliu, nu de 216-le galben provenit din renumerotarea lui 218.

529-le face parte dintr-o serie aparte de DAC-uri, alături de 530, 531, 532 şi 533 cu precizarea că 532 avea şi o dungă roşie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 18:01 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Cred că 153 a avut un fond deschis - posibil crem - iar dunga era mov. Posibil ca şi 152 să fi avut acea dungă mov.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Silviu wrote:
Garaj str. Plevnei.

409, 553, 5x2


Păcat că poza nu-i color. Imediat ţi l-aş identifica pe acel 5x2.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 19:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
OAB wrote:
Silviu wrote:
Garaj str. Plevnei.

409, 553, 5x2


Păcat că poza nu-i color. Imediat ţi l-aş identifica pe acel 5x2.


Pare a fi 512.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 19:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
OAB wrote:
Cred că 153 a avut un fond deschis - posibil crem - iar dunga era mov. Posibil ca şi 152 să fi avut acea dungă mov.


Inseamna ca ulterior 153-ul (oare si 152-ul) a primit o dunga albastra, jos. Fondul era un crem maroniu, 154 si 155 avand ca fond un fel de alb-murdar spre gri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Aug 2014 21:41 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Am un coleg de servici care îşi aduce aminte perfect troleibuzele. Personal, ori 152, ori 153 îl ţin minte aşa:
-jos de tot: albastru; ca şi 142 şi colegii lui
-mai sus dunga mov. Nu ţin minte dacă nivelul la care era dunga mov era acelaşi cu dunga albastră a autobuzelor din seria 487-495 şi 497, respectiv dunga roşie a autobuzelor din seria 496, 498-508 sau era poziţionată mai jos.
-fondul era, parcă, mai închis ca la 142

Personal, ţin minte că respectivele mergeau spre IRA. Nu pot spune dacă erau pe 4 sau pe 6 (26-le de atunci).

Am dubii la numerele 093-098. Ce culoare aveau, iniţial? 094 parcă avea lada de contactori de dimensiuni mici. Colegul meu îl ţine minte pe 093 având roţi din spate cu striuri mari; segmentul B stătea, cumva ridicat. 049 idem. La 045 am dubii privind schema de culoare. Albastru integral - gen 031 şi 032 sau albastru deschis, dungă roşie, totul pe fond gri, ca la 058.
După casarea - timpurie - a lui 090, a apărut un 090, gri integral (închis jos, mai deschis în rest) cu o "şină" sub ferestre. Provenea dintr-un troleibuz anterior anului 1985. Tot colegul meu îşi aduce aminte că acel 106 casat timpuriu ar fi avut cadru metalic în jurul rezistenţelor, nu doar plasă. Poţi confirma treaba asta? sau, totuşi, avea doar plasă ca la 108 şi 111?
Pe 110 cum ţi-l aminteşti? Personal, eu îl ţin minte cu cadru metalic. Colegul meu idem, dar având în vedere că 108 şi 111 aveau doar plasă, e oarecum ciudat ca 110 să aibă cadru metalic. O întrebare de baraj. 109 - înainte de RK ce avea? Colegul meu susţine că ar fi avut cadru metalic. După RK, sigur a avut cadru. Tu cum îl ţii minte pe 109?

Legat de 083, colegul meu susţine că avea cadru metalic în jurul rezistenţelor. Asta ar însemna contingent 1987 sau, în cel mai rău caz, 1986. Tu cum ţi-l aminteşti? Tot colegul meu susţine că 122 original ar fi avut o viaţă destul de scurtă. 122 contingent 1987. Asta înaintea reatribuirii numărului 122 lui 066.

Legat de numerele mai mici de 031. Nu ştiu dacă e aşa, dar îmi aduc aminte un 030 albastru. Nu pot spune dacă era DAC-România (echivalent ITB 5001-5320) sau chiar Roman (echivalent ITB 5321). Ţin minte 028, 020 şi 016. Să fi fost şi 015? Toate cu butuc subţire la osia motoare. 010-le, însă, avea butucul gros.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 14 Aug 2014 06:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
110: Image

083 era precum il descrie colegul tau. Pe 109 nu mi-l amintesc deloc. 106-le a fost casat in anul 1991 sau 1992, dupa ce a zacut descompletat in rondul din Gheorgheni (am poza cu el, trebuie cautata in arhiva mea).

090 II e fostul 053 (cel albastru, ce-si facea veacul pe 23). Acel 053 a avut un alt numar de inventar initial, nu stiu care.

125-ul mi-l amintesc, a fost rosu dupa RC, apoi gri dupa RK. Initial a avut alt numar de inventar, nu stiu care.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 Aug 2014 06:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Statia de autobuz din fatza Palatului Banffy.


Attachments:
Cluj.jpg
Cluj.jpg [ 103.03 KiB | Viewed 7658 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 23 Sep 2014 06:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
O vedere din anul 1972.


Attachments:
Cluj 1972.jpg
Cluj 1972.jpg [ 195.21 KiB | Viewed 8918 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 Oct 2014 18:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Taxatoare in autobuz TV 2.


Attachments:
TV.jpg
TV.jpg [ 81.46 KiB | Viewed 8844 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Nov 2014 09:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Expozitie foto.


Attachments:
Cluj.jpg
Cluj.jpg [ 60.89 KiB | Viewed 8751 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Dec 2014 07:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Inaugurarea: 23 august 1987.


Attachments:
11.jpg
11.jpg [ 400.84 KiB | Viewed 8677 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Dec 2014 00:30 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
În 23. 08. 1987, tronsonul Mănăştur-Gară nu era inaugurat, dar, pentru propagandă, 3 din cele 10 rame iniţiale au fost aduse până în dreptul Stadionului Municipal (actualul "Cluj-Arena"). Ordinea tramvaielor a fost:
11-12 (vagonul 12 s-a asociat cu 63-ul, formând rama 044, apoi, la renumerotare 44)
15-16
01-02 (e posibil ca rama respectivă să fi dat naştere actualului 01, dar nu am nicio certitudine în acest sens)

Ceea ce atrage atenţia este inadvertenţa dintre:
-orientarea tramvaielor (cu faţa spre gară)
-firul de circulaţie (care e cel spre Mănăştur, nu dinspre Mănăştur)
Eu mi le aduc aminte cu faţa spre Mănăştur, după care au dat cu spatele. E foarte posibil ca, pentru a crea impresia de autenticitate (că tramvaiele au "întors"), ramele să fi dat cu spatele de la gară, dar, probabil, firul spre gară nefiind gata, s-a mers pe firul spre Mănăştur.

E posibil ca, pentru a se face acea poză, două din cel 3 rame să fi circulat ca "suveică", adică legate spate în spate. Repet, doar pentru acea poză. Eu când le-am văzut, tramvaiele au circulat normal până la Stadionul Municipal după care au dat cu spatele. Dacă nu greşesc, deja la intersecţia Splaiul Independenţei-Garibaldi linia era întreruptă (adică nu era gata). Asta nemaivorbind că, dacă e să dau crezare gurilor rele, deraierile au fost frecvente în curbe, trebuind să se facă rectificări până să fie posibilă circulaţia cu călători.

Calitatea execuţiei a fost - din punctul meu de vedere - slabă. La intrarea pe porţiunile drepte - realizate, aproape exclusiv, cu dale - tramvaiele duduiau de nu-i adevărat. Alteori, periodic, se practicau rosturi - temporare - la începutul porţiunilor curbe; acestea care, după o vreme, erau sudate, dar până atunci..


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 06 Dec 2014 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Biserica Sf. Petru (cart. Marasti). Se observa fostul garaj de troleibuze.


Attachments:
Cluj.jpg
Cluj.jpg [ 119.8 KiB | Viewed 8585 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Dec 2014 09:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Anul 1972.


Attachments:
Troleibuz-in-P-ta-Mihai-Viteazul_1972.jpg
Troleibuz-in-P-ta-Mihai-Viteazul_1972.jpg [ 181.21 KiB | Viewed 8513 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Dec 2014 15:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Silviu wrote:
Anul 1972.
Superba imagine.
Si pe deasupra este si un troleibuz din primul lot livrat in 1959. Chestii fine, pour les connaisseurs...

Inclin totusi sa cred ca poza e mult mai veche. Nu mai existau in Romania autobuze TV 1 in 1972, iar aspectul troleibuzului este cel original, posibil dinainte de RK, posibil doar revopsit in aceeasi schema cu cea originala. Deci trebuie sa fie un cliseu datand cam din 1963, dupa parerea mea. Indicatorul de circulatie este si el dupa standardul de pana in 1969. Iluminatul public cu tuburi fluorescente s-a folosit si el doar cam intre 1960-1968, dupa care au aparut pe scara larga becurile cu vapori de mercur, care nu aveau probleme de amorsare la frig.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 10:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Scanari profesionale realizate de Brassovia.

Aglomeratie pe traseul 6, in anul 1992. In foto, 006.


Attachments:
006 centru.jpg
006 centru.jpg [ 186.48 KiB | Viewed 8374 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 11:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
Reteaua de troleibuz din zona Pietei Mihai Viteazu in anul 1963.

Foto Nicolae Marcu.


Attachments:
1963.jpg
1963.jpg [ 113 KiB | Viewed 8371 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 11:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
040.


Attachments:
040.jpg
040.jpg [ 199.58 KiB | Viewed 8371 times ]
040 A. Iancu.jpg
040 A. Iancu.jpg [ 210.78 KiB | Viewed 8371 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
092 deservind vitregitul traseu 23.


Attachments:
092.jpg
092.jpg [ 213.5 KiB | Viewed 8370 times ]
092 A. Iancu.jpg
092 A. Iancu.jpg [ 216.11 KiB | Viewed 8370 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 11:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
099 si Saviemul 246 (32 CJ 605).


Attachments:
32CJ605 -246.jpg
32CJ605 -246.jpg [ 216.71 KiB | Viewed 8370 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 11:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
024, 148.


Attachments:
024, 148.jpg
024, 148.jpg [ 211.59 KiB | Viewed 8370 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 11:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
068 :)


Attachments:
068.jpg
068.jpg [ 171.36 KiB | Viewed 8369 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 12:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
144.


Attachments:
144.jpg
144.jpg [ 173.5 KiB | Viewed 8368 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 12:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
142.

Tramvaiul din stanga troleibuzului are nr. 028.


Attachments:
142.jpg
142.jpg [ 205.3 KiB | Viewed 8367 times ]
142 Manastur.jpg
142 Manastur.jpg [ 251.59 KiB | Viewed 8367 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 19:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
036.

Am notata dispunerea geamurilor (fixe/mobile) la majoritatea troleibuzelor din Cluj, Brasov si Sibiu. Cred ca troleibuzul 036 a fost fotografiat in anul 1993.

Am tinut minte combinatia rara a geamurilor remorcii (S: A-1-0-1-0), prezenta la 036, dar si la 032, 033.


Attachments:
036.jpg
036.jpg [ 238.77 KiB | Viewed 8353 times ]
036 Manastur.jpg
036 Manastur.jpg [ 196.07 KiB | Viewed 8351 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 03 Jan 2015 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48635
147.


Attachments:
147.jpg
147.jpg [ 167.94 KiB | Viewed 8326 times ]
147 A. Iancu.jpg
147 A. Iancu.jpg [ 129.73 KiB | Viewed 8328 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group