TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sat 30 Mar 2024 06:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 327 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Apr 2011 15:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Patronii de la Golden Blitz modernizeaza linia de tramvai din Cluj-Napoca

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napo ... 53275.html


Attachments:
ADVAZI20110428_0031.pdf [355.93 KiB]
Downloaded 241 times
depou.jpg
depou.jpg [ 50.3 KiB | Viewed 9179 times ]
cluj-napoca-exclusiv-patronii-golden-blitz-modernizeaza-linia-tramvai-cluj.pdf [533.65 KiB]
Downloaded 301 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 May 2011 17:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
21 Cluj Napoca


Attachments:
21.jpg
21.jpg [ 93.92 KiB | Viewed 4560 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Tramvaie Cluj
PostPosted: Thu 19 May 2011 15:32 
Vad o postare mai sus in care se specifica dezavantajul troleibuzului..."viteza de deplasare mai mica ca tramvaiul"...serios? Poate daca au calea de rulare separata ,in Cluj unde faci asta?,un km - 2 si restul? In plus, pe portiunile drepte DAC-rile de acum 20 de ani se tin in rand cu autobuzele.Fa o plimbare cu tramvaiul in Oradea prin cartierul Nufarul, unde este cale de rulare separata sa vezi ce repede* merge.
O alta chestiune ar fi legata de trafic. Un troleu* jongleaza pe doua benzi , tramvaiul nu-l muti un cm, cum sa aiba un "risc mai mare de blocare troleul"???. In plus cand tramvaiul opreste in statie ocupa doua benzi.
Tramvaiul e facut pentru orasele mari, de campie, cu strazi largi si aflux mare de calatori .Sa zicem ca ar merita pe varianta Manastur-Gara , asa pentru prestigiu, dar depoul e pe Muncii si ce faci?
Acuma "banii vin de la UE, de ce sa nu se faca" sunt de acord cu tine dr2005 dar cat o sa tina noua infrastructura? O sa primim iarasi bani de la UE cand apar primele uzuri?
Ar putea transforma linia lui 24 in troleu ar putea introduce un troleibuz care vine din Manastur si intoarce la podul din Marasti, pe Aurel Vlaicu (ar merge in corelatie cu troleibuzul 7) ar putea face un minim de modernizari la reteaua de contact pe centru si in zonele unde se pierde timp, ar putea face ei multe dar nu e interes.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jun 2011 16:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Linia de tramvai va fi gata in doi ani

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napo ... 50369.html


Attachments:
linia-tramvai-gata-doi-ani.pdf [69.92 KiB]
Downloaded 181 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Jun 2011 23:29 
inca doua poze de ieri:


Attachments:
DSC_7596.jpg
DSC_7596.jpg [ 663.55 KiB | Viewed 8632 times ]
DSC_7601.jpg
DSC_7601.jpg [ 488.6 KiB | Viewed 8633 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 10:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Lucrarile la tramvai: fara taxiuri si parcari pe Primaverii

Lucrarile la linia de tramvai pe tronsonul Bucium – Calvaria a impus anumite restrictii cu privire la parcare si la stationarea taximetrelor pe strada Primaverii. Modificarea temporara a regulilor de circulatie se va face prin montarea unor semnalizatoare rutiere

Soferii nu mai au voie sa opreasca, sa stationeze sau sa parcheze pe strada Primaverii, riscand ridicarea autoturismului. Santierul ocupa sapte metri din carosabil si din aceasta cauza se desfiinteaza si parcarile cu abonament de pe strada Primaverii, pe segmentul cuprins intre strada Izlazului si podul Calvaria.

De asemenea, standurile de taximetre din zona Clabucet (la intersectia cu strada Ravasului) si din zona benzinariei Mol se desfiinteaza temporar. Statiile de transport in comun se muta pe durata lucrarilor astfel ca ultima statie dinspre Centru spre strada Bucium se muta circa 100 de metri catre intersectia strazii Primaverii, statia din zona Aleii Rucar (tot pe sensul dinspre Centru) se retrage inainte de intersectia cu strada Grigore Alexandrescu, statia autobuzului de transfer de la podul Calvaria se va amplasa langa refugiul de tramvai si statia de tramvai de la nodul Calvaria va fi amplasata adiacent insulei de spatiu verde care delimiteaza cele doua sensuri de circulatie de pe strada Primaverii.

Lucrarile pe acest tronson dureaza trei luni de zile, potrivit graficului de lucrari anuntat de Primaria Cluj-Napoca si executantii lucrarilor la liniile de tramvai.


http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ii-124394/


Attachments:
kt4d.jpg
kt4d.jpg [ 30.51 KiB | Viewed 8617 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 16:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Clujul, în faţa celui mai mare proiect de infrastructură


Attachments:
lucrari tramvai.jpg
lucrari tramvai.jpg [ 55.77 KiB | Viewed 8584 times ]
clujul-fata-celui-mai-mare-proiect-infrastructura.pdf [80.27 KiB]
Downloaded 176 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 16:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Au început lucrările la linia de tramvai

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napo ... 49271.html


Attachments:
lucrari tramvai 1.jpg
lucrari tramvai 1.jpg [ 62.32 KiB | Viewed 8583 times ]
inceput-lucrarile-linia-tramvai.pdf [443.07 KiB]
Downloaded 145 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Jul 2011 16:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Totusi...

Quote:
- va creste capacitatea de transport cu cel putin 10%

- va fi mai eficient energetic cu 38-40%

Cum???

Quote:
- va scadea poluarea sonora

- cladirile nu vor mai trepida

- carosabilul nu se va mai distruge

Aceste probleme se rezolvau usor, prin desfiintarea tramvaiului.

Quote:
- va creste viteza de transport (timpul de calatorie va fi redus la jumatate)

Nu, zau! Poate ca se va ajunge la destinatie cu 1-2 minute mai repede, datorita caii de rulare bune, dar de unde sa cresti viteza comerciala, devreme ce nu ai separare de trafic sau "unda verde"?

Concluzia: minciuni extrem de costisitoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jul 2011 15:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Golden Blitz: bei una mica si apoi ti se pare mai scurta calatoria cu tramvaiul, cantand eventual "du-ma acasa mai tramvai / du-ma [mai] iute, ce mai stai [in trafic]".
Dincolo de afacerea evidenta, eu vad totusi un element pozitiv in faptul ca Clujul nu se preteaza la desfiintari si ciordiri nerusinate, nu se coboara la nivelul de primitivism Mazarean-Scripcarian. Chiar daca nu va fi degraba calatoria mai rapida, in timp va fi un mare castig existenta nepericlitata a unui mijloc de transport evoluat. Achizitionarea de troleibuze se inscrie in acelasi trend mai mult decat onorabil.

Felicitari tuturor celor care au stiut sa mentina tinuta de oras civilizat al Clujului, chiar si cu pretul unor concesii politice, privind atribuirea licitatiilor. Daca tot nu se poate fara ele, prefer ca spagile sa mearga pentru troleibuz si tramvai, decat pentru autobuze. Pana la urma, si introducerea troleibuzului si tramvaiului la Cluj s-au facut tot din motive politice, de propaganda, de catre comunisti. Comunistii au distrus pana la urma Romania si mai ales Transilvania, ultimele evolutii din zilele noastre fiind de fapt consecinta directa a comunismului, dar troleibuzul si tramvaiul au ramas si sunt elemente pozitive, indiferent de cine a avut de castigat politic sau financiar la momentul investitiei.

In timp ce altii taie si ciordesc la adapostul intunericului, Clujul construieste la lumina zilei. Felicitari inca o data.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jul 2011 15:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Ai dreptate, dar toata povestea asta costa enorm. Din cei 163 milioane de RON, UE contribuie cu 120. Din restul de 43 de milioane, cel putin o parte vor fi din bugetul local.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jul 2011 15:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Ai dreptate, dar toata povestea asta costa enorm. Din cei 163 milioane de RON, UE contribuie cu 120. Din restul de 43 de milioane, cel putin o parte vor fi din bugetul local.

Enorm? Jafurile diesel din Brasov au costat 30 milioane euro, fara nici o contributie UE. Capatul de linie de la Stadionul Municipal Brasov a costat 3 milioane euro. Fiecare giratoriu costa de la cateva sute de mii la 1-3 milioane de euro, si avem aproape treizeci. Milioanele de lalele din import, care infloresc doua saptamani pe an, nici macar nu se spune cat au costat. Un oras ca si Clujul sau Brasovul are buget mare, chiar si pe timp de criza. Este o diversiune scuza cu "nu sunt bani" invocata de unii. In orasele mari SUNT BANI. Dar se duc de cele mai multe ori pe achizitii perisabile, nu pe dezvoltare (durabila).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 Jul 2011 10:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
In atasament, graficele lucrarilor de reabilitare a infrastructurii tramvaiului.

La orele de varf erau scoase la traseu 20 tramvaie. Deci, pt. 20 tramvaie, nu merita sa aloci aceste fonduri uriase. In plus, se vorbeste de "marirea capacitatii de transport". Ce legatura are asta cu refacerea infrastructurii?? De fapt, exista cerere pt. suplimentarea capacitatii de transport? Praf in ochi!

Cert e ca lucrarile au inceput, asa ca e necesar sa fie pusa in valoare investitia.

Pe termen mediu, consideram ca este necesara extinderea infrastructurii de tramvai pe urmatoarele rute:

1) Gara - bul. Horea - Piata Mihai Viteazu - Bul. 21 dec. - Str. Aurel Vlaicu - IRA (actualul traseu de troleibuz nr. 4)

-asigura conectarea zonei IRA si a cartierului Marasti (unde exista si un complex studentesc important) cu gara;
-calatorii vor fi imbarcati din fata garii, evitand aglomeratia excesiva din statia actuala a traseului de troleibuz 4, amplasata vis-a-vis de gara mica;
-traseul urmat, incepand de pe bul. 21 dec. este rectiliniu, bulevardele sunt largi, permitand separarea de traficul auto;
-concomitent cu introducerea infrastructurii tramvaiului, se va putea moderniza si reteaua de troleibuz de pe aliniamentul viitoarei retelei de tramvai.

2) Cart. Manastur (Bucium) - Sala Sporturilor - Piata Mihai Viteazu - Bul. 21 dec. - Str. Aurel Vlaicu - IRA

-asigura legatura cartierelor aglomerate Manastur si Marasti cu zona centrala, folosind tronsonul reabilitat Bucium - Splaiul Independentei;
-va fi necesara extinderea retelei de troleibuz pe Calea Floresti, pt. a devia pe acolo ruta troleibuzului 6. Linia de troleibuz nr. 7 isi va pastra ruta actuala sau va putea intra si in cart. Gheorgheni.

3) Cart . Grigorescu - Sala Sporturilor - Piata Mihai Viteazu - Bul. 21 dec. - Str. Aurel Vlaicu - IRA

-va fi varianta utila a actualului traseu 30, cel mai aglomerat traseu ce deserveste cart. Grigorescu. Actualul traseu 30 ar putea fi deviat din Piata Marasti spre cart. Gheorgheni.

4) Prelungirea traseului tramvaiului pana la Aeroport, via bul. Muncii (actuala varianta propusa de traseu de troleibuz)

-se va pune in valoare infrastructura reabilitata de pe bul. Muncii, conectand aeroportul cu gara;
-se va putea reintroduce traseul de troleibuz nr. 8, asigurand legatura aeroportului, dar si a cart. Someseni, cu zona centrala.


Attachments:
grafic reabilitare tramvai.jpg
grafic reabilitare tramvai.jpg [ 56.83 KiB | Viewed 9274 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Jul 2011 17:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Tramvaiele nu mai circulă de luni între Mănăştur şi Gară

Clujenii nu vor mai circula cu tramvaiul, de luni, pe tronsonul Mănăştur - Gară. Tronsonul va fi deservit doar de autobuze, din cauza lucrărilor de reabilitare a liniei de tramvai

"Am luat decizia în această dimineaţă. Practic tramvaiele nu vor mai circula pentru că vom deschide mai multe tronsoane, pentru ca în luna mai anul viitor să se poată circula deja cu tramvaie noi, pe liniile modernizate", spune primarul Sorin Apostu.

"În perioada următoare vom renunţa la transferul pasagerilor din autobuze în tramvaie, în pentru că acest lucru nu le-a plăcut călătorilor. Autobuzul va merge până la gară. Nu vom mai pune linii temporare pentru că pe aceastea nu pot circula maşini şi vor îngreuna traficul", a spus Apostu.

Proiectul adjudecat sâmbătă urmăreşte reabilitarea liniei de tramvai dintre cartierul Mănăştur şi bulevardul Muncii, împărţită în două tronsoane: Mănăştur - Gară şi Gară - Bulevardul Muncii. În total ar urma să fie reabilitaţi peste 24 de kilometri de cale de rulare, dar şi refacerea a 2.000 de metri pătraţi de carosabil, refacerea a 26.000 de metri pătraţi de strat de uzură, construirea a 12 peroane de refugiu pentru pietoni şi amenajarea a 3.600 mp spaţiu verde. Lucrările costă peste 120 milioane de lei, sumă din care mare parte este asigurată de Uniunea Europeană.
.

http://www.ziuadecj.ro/administratie/tr ... 69926.html



Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Jul 2011 17:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Tramvaie noi dotate cu Internet wireless in Cluj-Napoca

Primaria Cluj-Napoca a anuntat ca va achizitiona 6 tramvaie de ultima generatie, care vor fi dotate intre altele si cu sistem wireless pentru accesul la Internet.

”Tot ceea ce inseamna confort in tramvaie nu face altceva decat sa incite si sa invite locuitorii municipiului sa foloseasca mai mult transportul in comun. Doresc ca sistemul de transport urban calatori sa fie un sistem care sa atraga. De aceea, vom instala in tramvaie si sistem wireless de acces la Internet”, a declarat primarul Sorin Apostu.

In total Primaria Cluj-Napoca va achizitiona 6 tramvaie, iar unul singur valoreaza 1,2 milioane de euro. "Un astfel de tramvai va avea 175 - 200 de locuri, fata de 90 de locuri un autobuz si 70 de locuri un troleibuz", a mai spus primarul.

Cinci dintre tramvaie vor fi achitate din creditul de 320 de milioane de lei contractat la inceputul anului de catre Primaria Cluj-Napoca. Al saselea tramvai ar putea fi cumparat din sumele recuperate din vanzarea materialelor recuparate din fosta linie de tramvai, sina de cale ferata si dalele de beton. Valoarea acestora ar fi de aproximativ un milion de euro.

Tramvaiele noi vor circula in prima faza numai pe tronsonul cartierul Manastur - Piata Garii, care va fi reabilitat din fonduri europene pana in luna mai 2012.


http://www.stiridecluj.ro/politic/tramv ... eo-si-foto

De troleibuze articulate n-ai auzit, d-le Apostu? Si de ce iti trebuie tramvaie de 200 de locuri? Cumva actualele tramvaie erau "neincapatoare"? Nuu!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Jul 2011 00:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Nu exclud o conotatie politica la toata povestea asta


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Aug 2011 18:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Manastur.


Attachments:
Cluj Napoca 04.08.2011 (63).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (63).jpg [ 86.06 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (35).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (35).jpg [ 148.65 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (62).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (62).jpg [ 108.66 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (64).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (64).jpg [ 172.71 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (122).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (122).jpg [ 128.73 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (65).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (65).jpg [ 149.39 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (123).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (123).jpg [ 135.73 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (125).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (125).jpg [ 158.2 KiB | Viewed 3121 times ]
Cluj Napoca 04.08.2011 (118).jpg
Cluj Napoca 04.08.2011 (118).jpg [ 83.51 KiB | Viewed 3121 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Aug 2011 18:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Str. Gheorghe Baritiu.


Attachments:
t.jpg
t.jpg [ 77.39 KiB | Viewed 8855 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Aug 2011 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Piata Garii. Tramvaie KT4D nr. 22, 50, troleibuz ROCAR nr. 065, autobuz Agora nr. 716.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Aug 2011 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Nr anunt seap/Data publicare: 128539/19.08.2011

Autoritate contractanta/Judet: Municipiul Cluj-Napoca/Cluj

Denumire contract: Achizitia de tramvaie pentru transportul public in municipiul Cluj-Napoca

Cod CPV: 34622100-4

Valoare estimata 60.945.120 RON

www.e-achizitii.com


Attachments:
CAIET SARCINI TRAMVAI.doc [315 KiB]
Downloaded 1212 times
fda tramvai.doc [315.5 KiB]
Downloaded 278 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Aug 2011 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Interior tramvai KT4D nr. 52 RATUC. Calatorie pe bul. Muncii.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Aug 2011 21:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Ref: 500 de tone de sina de tramvai au ajuns la Cluj-Napoca

Primele sine de tramvai au ajuns la Cluj-Napoca. Cele 500 de bucati vor acoperi tronsoanele Str. Bucium – Pod Calvaria, Str. Baritiu si Str. Splaiul Independentei.

Sinele au o lungime de 18 m, cataresc o tona/buc, sunt fabricate din otel si au fost aduse din Polonia si Austria. Valoarea celor 500 de bucati de sina este de aproximativ 600.000 euro.

Pana la data de 30 septembrie vor fi montate noile sine pe tronsonul Str. Bucium – Pod Calvaria.

Pe tronsonul Manastur-Piata Garii proiectul de modernizare a liniei de tramvai presupune:
- refacerea a 11,77 km linie de tramvai
- construirea a 7 noi refugii pentru persoane si refacerea celor 5 deja existente
- amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
- 3.200 mp spatiu verde amenajat
- timpul va fi redus de la 48 de minute in medie la 24 de minute
- numarul de calatori va creste de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an

Pe tronsonul Piata Garii - Bd. Muncii proiectul presupune:
- refacerea a 14,18 km linie de tramvai
- construirea unui nou refugiu pentru persoane si refacerea celor 2 deja existente
- amenajarea a 3 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
- 402 mp de spatiu verde amenajat
- timpul va fi redus de la 36 de minute in medie la 19,2 minute
- numarul de calatori va creste de la aproximativ 89.000 pe an, la peste 103.000 pe an

Termenul de finalizare pentru primul tronson este iulie 2012. Valoarea totala a contractului de finantare este de 163.053.903,43 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este 120.705.610,60 lei.

Biroul Mass-media
Primaria Cluj-Napoca


http://www.primariaclujnapoca.ro/comuni ... ml?gId=791


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2011 19:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Sinele de tramvai au fost montate pana in drept cu strada Ravasului

http://cluj-am.ro/foto-video-sinele-de- ... ravasului/


Attachments:
tram8.jpg
tram8.jpg [ 103.52 KiB | Viewed 8850 times ]
tram9.jpg
tram9.jpg [ 117.37 KiB | Viewed 8850 times ]
tram10.jpg
tram10.jpg [ 89.21 KiB | Viewed 8850 times ]
tram11.jpg
tram11.jpg [ 95.66 KiB | Viewed 8849 times ]
tram14.jpg
tram14.jpg [ 94.81 KiB | Viewed 8851 times ]
tram16.jpg
tram16.jpg [ 83.75 KiB | Viewed 8849 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2011 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Licitaţia pentru achiziţia de tramvaie, blocată

Societatea Alstom a contestat licitaţia pentru achiziţionarea de noi tramvaie care a fost fixată de primărie pe 29 septembrie. Potrivit municipalităţii, licitaţia prin care a fost scos la mezat un acord-cadru pentru furnizarea a maximum 12 tramvaie noi, în valoare totală de peste 60,9 milioane de lei, este blocată până la soluţionarea contestaţiei

Primăria a lansat licitaţia pentru achiziţionarea a 12 tramvaie noi, care să circule din 2012 pe tronsonul de tramvai Mănăştur - gară, după terminarea lucrărilor de modernizare în 12 august. Procedura aleasă a fost licitaţia electronică, pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), şi implică încheierea unui acord-cadru pe 16 luni pentru furnizarea a maximum 12 bucăţi de tramvaie noi, dintre care şase la prima comandă. Un tramvai este estimat la peste 5 milioane de lei, conform anunţului de licitaţie postat pe SEAP. Potrivit municipalităţii clujene, societatea Alstom este nemulţumită de condiţiile din caietul de sarcini. Mai precis, primarul Sorin Apostu a declarat că societatea contestatară spune că experienţa similară solicitată este prea restrictivă. "Noi am mers pe minimum legal, însă firmele spun că este prea mult", a comentat edilul.

Criteriile de atribuire fixate au fost preţul (85 de puncte) şi caracteristicile tehnico-funcţionale: garanţie (5 puncte), consumul specific de energie electrică (5 puncte) şi capacitatea de transport calculată la opt călători pe metru pătrat (5 puncte). Garanţia de participare cerută de primărie este de 500.000 de lei, iar societăţile interesate trebuie să aibă o cifră de afaceri pe ultimii trei ani de 50 de milioane de lei şi să fi livrat în ultimii trei ani cel puţin şase tramvaie similare celor solicitate de primărie prin caietul de sarcini. Documentaţia de licitaţie este extrem de complexă şi descrie tramvaiele pe care primăria şi le doreşte, de la dimensiuni generale constructive ale tramvaielor la caracteristicile funcţionale, specificaţiile operaţionale, regulile de verificare a calităţii, garanţii, termene de livrare şi felul sistemului audio sau al celui de alimentare a tramvaiului la reţeaua electrică. Reprezentanţii primăriei spune că până la soluţionarea contestaţiei licitaţia este blocată.


http://www.ziuadecj.ro/administratie/li ... 73247.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2011 20:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Bucium, 18 august.

De remarcat ca se inlocuieste si firul de contact. A fost inlocuit in bucla de intoarcere de langa depoul Manastur.


Attachments:
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011.jpg
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011.jpg [ 238.24 KiB | Viewed 8843 times ]
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011 (2).jpg
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011 (2).jpg [ 109.14 KiB | Viewed 8842 times ]
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011 (3).jpg
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011 (3).jpg [ 127.23 KiB | Viewed 8842 times ]
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011 (4).jpg
Modernizare infrastructura tramvai CLUJ 18.08.2011 (4).jpg [ 136.19 KiB | Viewed 8842 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Sep 2011 08:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Se reia licitaţia pentru achiziţia de tramvaie

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a respins reclamaţia societăţii Alstom care a cerut modificarea caietului de sarcini de la licitaţia primăriei clujene privind achiziţionarea de noi tramvaie

Administraţia locală clujeană va relua procedura pentru achiziţionarea de noi tramvaie. Noua licitaţie se va derula în sistem electronic, pe 28 octombrie şi implică un acord-cadru cu maximum 12 tramvaie noi. Singura modificare faţă de vechiul caiet de sarcini, contestat fără succes de societatea Alstom, vizează preţul de pornire. Aceasta va creşte de la 1,2 milioane de euro pentru o garnitură de tramvai, la 1,6 milioane de euro, după cum au explicat reprezentanţii municipalităţii.

Reclamaţia depusă de către Alstom la Consiliul Naţional pentru Soluţionare Contestaţiilor (CNSC) în 31 august pentru modificarea mai multor cerinţe din caietul de sarcini aferent licitaţiei pentru achiziţia de tramvaie, lansată de municipalitatea clujeană, a fost respinsă. Alstom a solicitat modificarea documentaţiei de atribuire în ceea ce priveşte valoarea estimată a acordului -cadru - deoarece preţul cerut de primărie pentru un tramvai este mult prea mic - a duratei maxime de livrare a tramvaielor, dar şi a criteriilor de selecţie referitoare la capacitatea tehnică a ofertanţilor (livrarea în ultimii trei ani a unor produse similare). Prin decizia emisă în 9 septembrie, CNSC a calificat drept fără obiect contestaţia făcută de Alstom. Cu toate acestea, vechea procedură care urma să aibă loc la finele lunii septembrie a fost anulată în cadrul SEAP.

Oficialii primăriei au confirmat că, având în vedere decizia CNSC, vor relua licitaţia pentru achiziţia de tramvaie noi. Procedura va implica tot o licitaţie electronică, pe SEAP, şi încheierea unui acord-cadru pe 16 luni pentru furnizarea a maximum 12 tramvaie noi, dintre care şase la prima comandă. "Singura modificare faţă de vechea procedură se referă la preţul de achiziţie. Noi ne-am însuşit expertiza prezentată de cei de la Alstom potrivit căreia preţul impus de noi pentru un tramvai este mult prea mic şi că este imposibil de găsit un tramvai la acest preţ. În consecinţă, am ridicat preţul de pornire a licitaţiei, în aşa fel încât să evităm eventualele contestaţii pe noua procedură. De la 1,2 milioane de euro, preţul estimat pentru un tramvai în caietul de sarcini va fi de 1,6 milioane de euro", au explicat reprezentanţii Direcţiei Tehnice a Primăriei.

Noua licitaţie va avea loc pe SEAP, în 28 octombrie. În noul contract, un tramvai este estimat la peste 6,8 milioane de lei, faţă de 5 milioane de lei cât fusese estimat în cadrul vechii proceduri, după cum au explicat reprezentanţii primăriei.

Criteriile de atribuire fixate sunt preţul (85 de puncte) şi caracteristicile tehnico-funcţionale: garanţia (5 puncte), consumul specific de energie electrică (5 puncte) şi capacitatea de transport calculată la opt călători pe metru pătrat (5 puncte). Garanţia de participare cerută de primărie este de 500.000 de lei, iar societăţile interesate trebuie să aibă o cifră de afaceri pe ultimii trei ani de 50 de milioane de lei şi să fi livrat în ultimii trei ani cel puţin şase tramvaie similare celor solicitate de primărie prin caietul de sarcini. Documentaţia de licitaţie este extrem de complexă şi descrie tramvaiele pe care primăria şi le doreşte, de la dimensiuni generale constructive ale tramvaielor la caracteristicile funcţionale, specificaţiile operaţionale, regulile de verificare a calităţii, garanţii, termene de livrare şi felul sistemului audio sau al celui de alimentare a tramvaiului la reţeaua electrică.

Primăria a lansat o licitaţie pentru achiziţia de noi garnituri pentru deservirea liniei de tramvai din municipiu, care în prezent este în plină modernizare. De altfel, primarul Sorin Apostu estima că o parte din linia de tramvai va fi gata până în vara anului următor şi că, tot de atunci, clujenii vor circula cu tramvaie nou-nouţe.

1,6 milioane de euro va fi preţul de pornire pentru un tramvai.


http://www.ziuadecj.ro/administratie/se ... 74024.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Sep 2011 09:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Primele şine ale noii linii de tramvai din Cluj

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napo ... 45124.html


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 55.65 KiB | Viewed 8914 times ]
primele-sine-noii-linii-tramvai.pdf [73.31 KiB]
Downloaded 175 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 08:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
S-a reluat licitatia. Valoarea estimata a contractului este mai mare.

Nr anunt seap/Data publicare: 130999/26.09.2011

Autoritate contractanta/Judet: Municipiul Cluj-Napoca/Cluj

Denumire contract: Achizitia de tramvaie pentru transportul public in municipiul Cluj-Napoca

Cod CPV: 34622100-4

Valoare estimata 82.218.240 RON

www.e-achizitii.com


Attachments:
CAIET SARCINI TRAMVAI.doc [317 KiB]
Downloaded 485 times
FDA achizitie tramvaie.doc [320.5 KiB]
Downloaded 282 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 14:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Doua calupuri cu poze realizate ieri, primite de la Cristian Dabija.

Splai.


Attachments:
DSC06722.JPG
DSC06722.JPG [ 122.47 KiB | Viewed 8715 times ]
DSC06723.JPG
DSC06723.JPG [ 147.1 KiB | Viewed 8714 times ]
DSC06727.JPG
DSC06727.JPG [ 94.89 KiB | Viewed 8714 times ]
DSC06729.JPG
DSC06729.JPG [ 132.36 KiB | Viewed 8713 times ]
DSC06730.JPG
DSC06730.JPG [ 117.63 KiB | Viewed 8715 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Sep 2011 14:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Manastur.


Attachments:
DSC06731.JPG
DSC06731.JPG [ 107.96 KiB | Viewed 8712 times ]
DSC06733.JPG
DSC06733.JPG [ 122.83 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06735.JPG
DSC06735.JPG [ 145.77 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06736.JPG
DSC06736.JPG [ 169.5 KiB | Viewed 8710 times ]
DSC06740.JPG
DSC06740.JPG [ 99.01 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06742.JPG
DSC06742.JPG [ 118.49 KiB | Viewed 8712 times ]
DSC06743.JPG
DSC06743.JPG [ 114.88 KiB | Viewed 8712 times ]
DSC06744.JPG
DSC06744.JPG [ 123.63 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06748.JPG
DSC06748.JPG [ 123.38 KiB | Viewed 8712 times ]
DSC06749.JPG
DSC06749.JPG [ 114.56 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06750.JPG
DSC06750.JPG [ 117.41 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06751.JPG
DSC06751.JPG [ 111.22 KiB | Viewed 8710 times ]
DSC06752.JPG
DSC06752.JPG [ 117.96 KiB | Viewed 8711 times ]
DSC06737.JPG
DSC06737.JPG [ 57.79 KiB | Viewed 8711 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 327 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group