TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Jan 2021 14:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 317 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Oct 2011 13:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
2 octombrie 2011.

Foto: Cristian Dabija.


Attachments:
DSC06753.jpg
DSC06753.jpg [ 230.44 KiB | Viewed 7144 times ]
DSC06755.jpg
DSC06755.jpg [ 266.38 KiB | Viewed 7145 times ]
DSC06756.jpg
DSC06756.jpg [ 144.25 KiB | Viewed 7145 times ]
DSC06757.jpg
DSC06757.jpg [ 313.02 KiB | Viewed 7144 times ]
DSC06759.jpg
DSC06759.jpg [ 193.23 KiB | Viewed 7145 times ]
DSC06762.jpg
DSC06762.jpg [ 201.97 KiB | Viewed 7145 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Oct 2011 14:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Lucrarile la linia de tramvai, pe "incet inainte"

Lucrarile pe unele tronsoane ale liniilor de tramvai din oras sunt in acelasi stadiu ca si acum cateva saptamani si in ciuda faptului ca ar trebui sa se lucreze si ziua si noaptea chiar si in weekend-uri, s-a intamplat de mai multe ori sa nu se gaseasca picior de muncitor pe unele tronsoane.

"Ar fi bine, daca s-ar putea lucra putin mai repede pentru ca foarte greu ne descurcam cu traficul si cu locurile de parcare", ne-a declarat o clujeanca din cartierul Manastur. Tronsonul de pe strada Primaverii, pe segmentul Bucium-Calvaria a fost primul inceput in 1 iulie, si trebuia sa fie finalizat in decurs de trei luni, conform graficului anuntat de municipalitate la inceputul lucrarilor. De asemenea, pe Splaiul Independentei, pe tronsonul Podul Garibaldi - Podul Napoca a fost inchisa circulatia din cauza lucrarilor inca din luna iulie.

Din pacate, nu par sa fi intervenit mari schimbari pe acest santier in ultimele doua saptamani. Termenul de finalizare vehiculat este sfarsitul acestui an. In 4 octombrie, municipalitatea a anuntat demararea lucrarilor si pe strada Plopilor, desfiintand astfel locurile de parcare. Reprezentantii Primariei admit ca sunt mici intarzieri, dar spun ca acestea se datoreaza situatiilor neprevazute si faptului ca toata forta de munca s-a concentrat pe tronsonul de pe strada Baritiu pentru a fi finalizat cat mai repede.

"Programul muncitorilor este intre 7.30 -18, respectiv 19 si 5.30 dimineata. Lucrarile sunt in grafic, chiar daca a existat o usoara intarziere pe linia de tramvai din Manastur pentru ca s-au accelerat lucrarile pe strada Baritiu, avand in vedere ca este o strada ultracentrala. In acest sfarsit de saptamana pe strada Primaverii s-au efectuat lucrari de sapaturi, scoaterea sinei de tramvai si betonare, deci s-a lucrat chiar daca nu s-a vazut", a declarat Andrada Rarau, de la Biroul Mass-Media al Primariei.

In valoare totala de 104 milioane de lei, lucrarile pe portiunea Manastur – Gara trebuie finalizate pana in aprilie - mai 2012.


http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... te-203896/


Attachments:
lucrari tramvai Cluj.jpg
lucrari tramvai Cluj.jpg [ 183.5 KiB | Viewed 7006 times ]
lucrari tramvai Cluj1.jpg
lucrari tramvai Cluj1.jpg [ 134.05 KiB | Viewed 7006 times ]
lucrari tramvai Cluj3.jpg
lucrari tramvai Cluj3.jpg [ 175.56 KiB | Viewed 7006 times ]
lucrari tramvai Cluj4.jpg
lucrari tramvai Cluj4.jpg [ 136.09 KiB | Viewed 7005 times ]
lucrari tramvai Cluj5.jpg
lucrari tramvai Cluj5.jpg [ 152.97 KiB | Viewed 7004 times ]
lucrari tramvai Cluj6.jpg
lucrari tramvai Cluj6.jpg [ 136.07 KiB | Viewed 7004 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Oct 2011 15:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Inteleg ca se va moderniza toata Piata Garii, deci si infrastructura tramvaiului. Dar era chiar atat de costisitor sa se toarne putin asfalt in refugiul tramvaielor??? Autobuzele se rup, pur si simplu!!!


Attachments:
Gara statie tramvai.jpg
Gara statie tramvai.jpg [ 114.53 KiB | Viewed 6905 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Oct 2011 14:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Bul. Muncii.


Attachments:
P1080460.jpg
P1080460.jpg [ 146.45 KiB | Viewed 4840 times ]
P1080461.jpg
P1080461.jpg [ 153.7 KiB | Viewed 4840 times ]
P1080470.JPG
P1080470.JPG [ 87.69 KiB | Viewed 4839 times ]
P1080471.jpg
P1080471.jpg [ 95.79 KiB | Viewed 4840 times ]
P1080469.JPG
P1080469.JPG [ 57.43 KiB | Viewed 4840 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Oct 2011 21:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Str. I. L. Caragiale.


Attachments:
P1000741.JPG
P1000741.JPG [ 118.84 KiB | Viewed 4791 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Oct 2011 07:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Str. Caii Ferate.


Attachments:
P1080488.JPG
P1080488.JPG [ 87.94 KiB | Viewed 4754 times ]
P1080503.JPG
P1080503.JPG [ 94.54 KiB | Viewed 4755 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Oct 2011 20:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
29 octombrie 2011.

Foto: Cristian Dabija.


Attachments:
DSC06820.JPG
DSC06820.JPG [ 90.45 KiB | Viewed 8132 times ]
DSC06821.JPG
DSC06821.JPG [ 105.46 KiB | Viewed 8131 times ]
DSC06824.JPG
DSC06824.JPG [ 118.6 KiB | Viewed 8130 times ]
DSC06825.JPG
DSC06825.JPG [ 111 KiB | Viewed 8131 times ]
DSC06826.JPG
DSC06826.JPG [ 101.95 KiB | Viewed 8130 times ]
DSC06829.JPG
DSC06829.JPG [ 66.83 KiB | Viewed 8130 times ]
DSC06830.JPG
DSC06830.JPG [ 57.91 KiB | Viewed 8131 times ]
DSC06832.JPG
DSC06832.JPG [ 57.22 KiB | Viewed 8131 times ]
DSC06833.JPG
DSC06833.JPG [ 138.24 KiB | Viewed 8131 times ]
DSC06835.JPG
DSC06835.JPG [ 126.52 KiB | Viewed 8132 times ]
DSC06836.JPG
DSC06836.JPG [ 60 KiB | Viewed 8130 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Nov 2011 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Inca doua saptamani de santier la tramvai pe Primaverii

Clujenii care traverseaza zona Bucium - Primaverii - Calvaria se planga ca traficul dimineata este foarte aglomerat, cu atat mai mult cu cat se lucreaza inca la sinele de tramvai in zona. Termenul de finalizare a lucrarilor de modernizare in zona era finalul lunii trecute

Interventiile la modernizarea sinelor de tramvai au demarat si pe strada Horea si continua si pe Splaiul Independentei. Se pare ca autoritatile s-au grabit sa anunte in septembrie ca lucrarile in Manastur se incheie la finalul lunii octombrie. Astazi, pe santierul din zona Primaverii - Izlazului muncitorii lucrau la montarea sinelor de tramvai din intersectie, existand portiuni unde nu s-a ajuns inca la aceasta etapa.

“In acest moment intreaga capacitate de lucru a constructorului este concentrata pe acel tronson pentru a incerca sa finalizeze lucrarile cat mai repede. La Calvaria speram ca in urmatoarea perioada sa fie gata lucrarea, iar termenul pentru intregul tronson este 15 noiembrie”, a explicat purtatorul de cuvant al Primariei, Oana Buzatu.

Reprezentantii municipalitatii sustin ca se va continua cu lucrarile si pe durata noptii, la fel ca pana acum, insa totul depinde si de vreme. “Daca conditiile meteo vor permite lucrari pe durata noptii in acelasi ritm in care se fac astazi, speram ca tot tronsonul sa fie finalizat inainte de 15 noiembrie. Este deficil si foarte deranjant pentru locuitorii din zona sa circule in santier, dar facem toate eforturile ca sa terminam cat mai repede”, a adaugat Buzatu.

Varianta de ocolire, si mai aglomerata

Clujenii care vor sa evite acest tronson o pot face circuland pe ruta Calea Floresti - Calea Manastur- Motilor - Centru, insa si pe aici traficul e aglomerat dimineata.

“In acest moment, pe axa pe care se lucreaza se poate ocoli pe o alta axa care este la fel de aglomerata. Este in principal problema pe care o avem cu fluxul pe care il inregistram dinspre Floresti spre Cluj la ora la care clujenii merg la serviciu si isi duc copiii la scoala. Orasul nu a fost gandit sa aiba un cartier de dimensiunea unui alt oras in imediata vecinatate de unde sa se vina catre Cluj pe o singura strada la aceeasi ora dimineata”, a mai spus Oana Buzatu.

La finalul lunii septembrie, Primaria a anuntat ca termenul pentru lucrarile de pe Bucium pana la intersectia Primaverii cu Izlazului era 15 octombrie, iar tronsonul Bucium - Calvaria trebuia sa fie gata luni.


http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ii-206532/


Attachments:
lucrari tramvai Cluj 3.jpg
lucrari tramvai Cluj 3.jpg [ 120.42 KiB | Viewed 8037 times ]
lucrari tramvai Cluj 4.jpg
lucrari tramvai Cluj 4.jpg [ 111.24 KiB | Viewed 8040 times ]
lucrari tramvai Cluj 5.jpg
lucrari tramvai Cluj 5.jpg [ 84.79 KiB | Viewed 8038 times ]
lucrari tramvai Cluj 6.jpg
lucrari tramvai Cluj 6.jpg [ 112.52 KiB | Viewed 8038 times ]
lucrari tramvai Cluj 7.jpg
lucrari tramvai Cluj 7.jpg [ 64.34 KiB | Viewed 8039 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Nov 2011 00:10 
Offline

Joined: Thu 02 Sep 2010 17:58
Posts: 3
Location: cluj-napoca
De azi s-a dat in folosinta portiunea capat str. Bucium - intersectie cu str Ravasului...pe alocuri linia e mai sus ca asfaltul vechi...pe alocuri va fi clar mai jos...rezulta ca trebuie refacuta total trama stradala pt egalizare.
Bine ca s-a terminat (durata : 1 iulie - 3 noiembrie 2011) :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Nov 2011 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Interes ridicat si termen nou pentru licitatia tramvaielor

Primaria a stabilit un nou termen pentru procedura de achizitie a tramvaielor moderne pentru Cluj, spre finalul acestei luni. De la postarea anuntului de licitatie si pana astazi, firmele interesate au formulat in jur de 120 de solicitari pentru clarificari

Licitatia petru achizitia a zece garnituri noi de tramvai trebuia sa aiba loc joi, insa Primaria a decis sa prelungesca termenul pentru depunerea ofertelor pana pe 22 noiembrie. Anuntul privind aceasta achizitie a fost postat in luna septembrie, iar de atunci au fost mai multe amanari, timp in care au fost postate online numeroase solicitari de clarificare din partea firmelor interesate.

Luand in considerare faptul ca intr-o luna si jumatate au fost formulate peste 120 de intrebari pentru clarificari privind cele mai minutioase aspecte ale tramvaielor se poate spune ca procedura a starnit interesul a numerosi furnizori.

Firmele care au cerut clarificari au vrut sa stie pana si detaliile exacte legate de butoanele de pe bord, numarul de usi ale unui vagon sau specificatiile exacte privind softurile sau capacitatea tramvaielor.

Primaria urmeaza sa cumpere pana la 12 garnituri de tramvai la standarde europene, in valoare de peste 82,2 milioane de lei, adica peste 18 milioane de euro.


http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... or-206900/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Nov 2011 20:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Asa se desfasoara circulatia in Manastur, din cauza lucrarilor de inlocuire a liniei de tramvai.

foto: Tivadar Czondi


Attachments:
Cluj.jpg
Cluj.jpg [ 126.95 KiB | Viewed 7907 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Nov 2011 19:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Gropi pe lângă şinele de tramvai de pe Bariţiu

După nici două luni de la finalizarea lucrărilor la linia de tramvai de pe strada Bariţiu au apărut gropi pe lângă şine.

Astăzi, la orele amiezii, doi muncitori plombau de zor proaspetele gropi apărute în asfalt. Lucrările începute în luna august au fost finalizate şi circulaţia s-a reluat din 27 septembrie. Momentan şinele sunt acoperite cu asfalt dar, potrivit reprezentanţilor RATUC, în primăvara pe lângă şină se va crea un canal şi în loc de asfalt va fi pus un material care va împiedica infiltrarea apei.

Reprezentanţii Primăriei nu au putut furniza un răspuns cu privire la gropile apărute până la publicarea articolului. În valoare totală de 104 milioane de lei, lucrările pe porţiunea Mănăştur – Gară trebuie finalizate până în aprilie – mai 2012.


http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... iu-208300/


Attachments:
1373_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg
1373_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg [ 29.04 KiB | Viewed 7803 times ]
2236_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg
2236_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg [ 22.56 KiB | Viewed 7804 times ]
2451_0000208300_W225-H300-HA1-VA4.jpg
2451_0000208300_W225-H300-HA1-VA4.jpg [ 14.11 KiB | Viewed 7804 times ]
3979_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg
3979_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg [ 15.26 KiB | Viewed 7805 times ]
5189_0000208300_W225-H300-HA1-VA4.jpg
5189_0000208300_W225-H300-HA1-VA4.jpg [ 10.45 KiB | Viewed 7805 times ]
5996_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg
5996_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg [ 22.24 KiB | Viewed 7803 times ]
8173_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg
8173_0000208300_W400-H300-HA1-VA4.jpg [ 17.69 KiB | Viewed 7804 times ]
8644_0000208300.jpg
8644_0000208300.jpg [ 69.17 KiB | Viewed 7804 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2011 14:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Bătălie cu final aşteptat pentru tramvaie?

Trei companii importante din domeniu sunt interesate să furnizeze tramvaie primăriei clujene. Există suspiciuni că licitaţia a fost pregătită “cu dedicaţie”. Viceprimarul Radu Moisin, cel care conduce comisia, a declarat că nu a participat la elaborarea caietului de sarcini

Astra Vagoane Călători (în colaborare cu Siemens), Alstom Transport şi Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna au depus oferte la licitaţia electronică organizată de Primăria Cluj-Napoca pentru achiziţia a 12 tramvaie noi, cu podea joasă. Câştigătorul trebuie să livreze primele şase bucăţi în termen de şase luni de la comanda făcută de primărie. Unii dintre jucătorii din piaţă sesizează că specificaţiile din caietul de sarcini, mai precis termenul de livrare, pot fi îndeplinite de o singură companie, încadrându-se în profilul unei aşa-numite licitaţii "cu dedicaţie".

Licitaţia iniţiată de primărie pentru achiziţia de tramvaie noi este la a doua strigare, după ce primul caiet de sarcini lansat de administraţia locală clujeană a fost contestat de Alstom la Consiliul Naţional de Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Este vorba despre o licitaţie electonică, organizată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Contractul implică un acord-cadru pentru maximum 12 tramvaie noi. Singura modificare faţă de vechiul caiet de sarcini care prevedea printre altele furnizarea primelor şase tramvaie în termen de şase luni, contestat fără succes de societatea Alstom, vizează preţul de pornire. Acesta a fost crescut de la 1,2 milioane de euro pentru o garnitură de tramvai, la 1,6 milioane de euro, după cum au explicat reprezentanţii municipalităţii.

Potrivit Biroului mass-media din cadrul primăriei, perioada de depunere a ofertelor pentru furnizarea de garnituri de tramvai s-a închis în 22 octombrie, ora 18:00. Primăria a primit în cadrul procedurii de pe SEAP trei oferte, de la societăţile Alstom Transport, Astra Vagoane (în colaborare cu Siemens) şi Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna. "Toate cele trei companii au depus şi garanţiile solicitate prin caietul de sarcini. Oferta financiară nu poate fi vizualizată decât după calificarea documentelor privind eligibilitatea şi propunerea tehnică conform Hotărârii de guvern nr. 1660/2006", au precizat reprezentanţii Biroului mass-media al primăriei.

Criteriile de atribuire fixate sunt preţul (85 de puncte) şi caracteristicile tehnico-funcţionale: garanţia (5 puncte), consumul specific de energie electrică (5 puncte) şi capacitatea de transport calculată la opt călători pe metru pătrat (5 puncte). Garanţia de participare cerută de primărie este de 500.000 de lei, iar societăţile interesate trebuie să aibă o cifră de afaceri pe ultimii trei ani de 50 de milioane de lei şi să fi livrat în ultimii trei ani cel puţin şase tramvaie prin caietul de sarcini. Documentaţia de licitaţie descrie tramvaiele pe care primăria şi le doreşte, de la dimensiuni generale constructive ale tramvaielor la caracteristicile funcţionale, specificaţiile operaţionale, regulile de verificare a calităţii, garanţii, termene de livrare şi felul sistemului audio sau al celui de alimentare a tramvaiului la reţeaua electrică.

Caietul de sarcini aferent procedurii are însă o serie de elemente despre care specialiştii din piaţă spun că se mulează pe o procedură "cu dedicaţie". În primul rând, termenul de livrare a tramvaielor din prima comandă este mult prea scurt, iar documentaţia implică cumpărarea componentelor tramvaielor din acelaşi loc. Mai mult, pentru întârzieri nu sunt prevăzute penalităţi prea mari. Specialiştii atrag atenţia că furnizorii din domeniu au termene de livrare de un an doar pentru roţi, ceea ce înseamnă că societăţile mari de profil, producătoare de tramvaie, nu se pot încadra în termenul impus de primărie. Mai mult, în caietul de sarcini conceput de municipalitate se solicită o experienţă similară de construcţie, în general, nu pentru tramvaie. "O singură societate din România poate furniza tramvaie în şase luni, în condiţiile din caietul de sarcini. Documentaţia nu prevede ca modelul de tramvai pe care îl va cumpăra primăria să fi fost vândut şi în alte locuri. Se prevede doar ca ofertantul să fi furnizat echipamente în trei oraşe diferite, fără să se specifice că acestea trebuie să fie tramvaie ca cele care urmează să fie livrate primăriei. Ofertantul poate să prezinte dovada că a livrat prototipuri, nu echipamente din aceeaşi gamă ca cele din caietul de sarcini", au subliniat specialiştii în domeniu.

Preşedintele comisiei de licitaţie, Radu Moisin, a declarat că nu a participat la elaborarea caietului de sarcini, dar spune că suspiciunile exprimate "anonim" la câteva ore de la accesarea dosarelor de calificare la licitaţia pentru tramvaie nu sunt altceva decât "o posibilă încercare de a influenţa membrii comisiei de licitaţie". "Îmi pare rău că se încearcă aceste presiuni. A spune la câteva ore de la accesarea dosarului licitaţiei că este ceva în neregulă mi se pare o presiune asupra membrilor comisiei de licitaţie. Dacă erau suspiciuni, atunci trebuia să existe un demers legal în acest sens, iar eu nu am fost informat să existe acest demers, asumat de cineva. Vreau să vă asigur că licitaţia va fi atribuită în funcţie de lege, şi nu de dorinţa unora sau a altora", a subliniat Moisin.

Tramvaie noi, din vara lui 2012. Livrarea primelor bucăţi, în şase luni

Primăria a lansat o licitaţie pentru achiziţia de noi garnituri pentru deservirea liniei de tramvai din municipiu, care în prezent este în plină modernizare. De altfel, oficialii primăriei promiteau că o parte din linia de tramvai va fi gata până în vara anului următor şi că, tot de atunci, clujenii vor circula cu tramvaie nou-nouţe. Reprezentanţii primăriei susţineau că tocmai de aceea termenul de livrare pentru primele şase tramvaie noi a fost fixat la şase luni.

Cine sunt ofertanţii de la licitaţia pentru furnizarea de tramvaie

Alstom Transport România este parte a grupului francez Alstom, una dintre cele mai mari companii din lume în domeniul producerii de echipamente energetice şi feroviare. Alstom Transport România are un contract de 240 de milioane de euro cu Metrorex, pe o durată de 15 ani, pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a trenurilor de metrou.

De astfel, societatea a contestat toamna acesta caietul de sarcini de la licitaţia pentru tramvaie a primăriei clujene şi a cerut modificarea documentaţiei de atribuire în ceea ce priveşte valoarea estimată a acordului-cadru deoarece preţul cerut de primărie pentru un tramvai este mult prea mic, a duratei maxime de livrare a tramvaielor, dar şi a criteriilor de selecţie referitoare la capacitatea tehnică a ofertanţilor (livrarea în ultimii trei ani a unor produse similare). CNSC a respins reclamaţia societăţii Alstom, însă primăria a decis să ia act de o parte dintre nemulţumiri şi a crescut valoarea contractului pentru achiziţia de tramvaie.

Astra Vagoane Călători din Arad este furnizorul principal de vagoane al CFR Călători şi este deţinută de omul de afaceri Valer Blidar. Societatea are o colaborare cu Siemens şi cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti pentru fabricarea de tramvaie cu podea joasă Imperio. Producţia de tramvaie joase a fost deja începută în România de anul acesta, un prototip al tramvaiului Imperio fiind deja lansat pe străzile din Arad. De altfel, preşedintele companiei Siemens România, Cristian Secoşan, a declarat toamna aceasta în cadrul unui eveniment de la Cluj că societatea este interesată de licitaţia lansată de primăria clujeană pentru cumpărarea de tramvaie. Potrivit Siemens, graţie colaborării cu Astra Arad, se oferă un preţ competitiv pentru modelul Imperio, cu 30% sub cel al pieţei. Germanii sunt prezenţi la Cluj-Napoca în mai multe sectoare: se ocupă de modernizarea şi de extinderea sistemului de iluminat public al municipiului, dar are şi colaborări cu societatea clujeană Remarul 16 Februarie sau cu Regionala CFR Călători Cluj.

ESA (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz) este una dintre cele mai vechi companii producătoare de infrastructură feroviară din Polonia şi are printre clienţi ţări precum Cehia, Ungaria, Lituania, Italia sau Polonia. Tramvaiele produse de ESA circulă în Varşovia.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 78902.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2011 12:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Se toarna ultimul strat de asfalt la linia de tramvai de pe strada Primaverii! Troleibuzele inlocuite vineri cu autobuze

Stratul final de asfalt la linia de tramvai de pe strada Primaverii va fi turnat vineri, 25 noiembrie, iar troleibuzele vor fi inlocuite cu autobuze pe durata lucrarilor

"In vederea finalizarii lucrarilor la linia de tramvai pe strada Primaverii, intre Pod Calvaria si nodul Omega, pentru realizarea racordarilor intre linia de tramvai si trama adiacenta acesteia, in data de 25 noiembrie 2011 in intervalul orar 11.30 - 16.00 se suspenda circulatia troleibuzelor care tranziteaza aceasta zona si vor fi inlocuite cu autobuze.

Astfel, in acest interval de timp, constructorii vor efectua lucrari de asfaltare pe strada Primaverii intre Pod Calvaria si nodul Omega, iar traficul se va putea desfasura pe linia de tramvai. Data si intervalul orar au fost determinate de asigurarea conditiilor meteo pentru acest tip de lucrare. inlocuirea troleibuzelor este necesara deoarece nu se poate asigura distanta minima intre captatori si linia de contact", a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.

Liniile de troleibuz afectate de lucrari sunt 1, 6 si 25, iar autobuzele care le vor inlocui vor fi numerotate cu acelesi cifre. Linia 7 se suspenda, iar circulatia cu troleibuze se va relua dupa finalizarea lucrarilor.

La scurt timp dupa finalizarea acestor lucrari, tronsonul va putea fi redat circulatiei rutiere, iar restrictiile de criculatie din zona se vor incheia.

Proiectul de modernizare a liniei de tramvai, pe tronsonul strada Bucium (Manastur) - Piata Garii, vizeaza modernizarea a 11,49 kilometri de linie de tramvai, refacerea a 630 metri patrati de suprafata carosabila si refacerea a 10.732 metri patrati de strat de uzura. De asemenea, vor fi construite a 12 peroane refugiu si amenajarea 3200 mp spatiu verde.

Partea a doua a proiectului, care va incepe in luna mari 2012, vizeaza modernizarea liniei de tramvai pe tronsonul Piata Garii - Bulevardul Muncii, pe o lungime de 14,18 kilometri.

Proiectul de reabilitare a liniei de tramvai este finantat prin Fonduri Europene, avand o valoare de 163.053.903,43 lei (cu TVA), din care valoarea finantarii nerambursabile este 120.705.610,60 lei.

Din aceasta, pentru primul tronson, finantarea se ridica la 76.848.324,42 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este de 55.196.614,92 lei. Pentru tronsonul al doilea finantarea nerambursabila este de 86.205.579,01 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este de 65.508.995,68 lei.

Proiectul a fost castigat in urma licitatiei cu o oferta de 128.988.350,62 lei (TVA inclus), ceea ce inseamna o economie de aproximativ 34 de milioane de lei.


http://www.stiridecluj.ro/politic/se-to ... u-autobuze


Attachments:
autobuz.jpg
autobuz.jpg [ 101.87 KiB | Viewed 7530 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Dec 2011 11:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Alstom, descalificată din cursa pentru tramvaie

Francezii de la Alstom Transport au fost descalificaţi din cursa pentru contractul estimat la o valoare de 18 milioane de euro pentru furnizarea de tramvaie moderne pentru Cluj. Astfel, lupta se dă între românii de la Astra Vagoane şi polonezii de la Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna.

Adjudecarea licitaţiei pentru achiziţia de tramvaie europene a început astăzi, cu întrunire a comisiei de licitaţie. “S-a trecut la adjudecarea licitaţiei şi un ofertant a fost descalificat. Nu a depus documentaţia şi în format electronic, doar în scris la registratură, dar cu o zi întârziere. Data limită era 21 noiembrie, ora 16 şi documentaţia a fost depusă pe 22 noiembrie. La unul dintre ofertanţi rămaşi am cerut clarificări şi nu vom merge mai departe până când nu primim răspuns la solicitarea noastră”, a explicat viceprimarul Laszlo Attila, preşedintele comisiei de licitaţie.

Edilul a preluat această sarcină de la Radu Moisin, actual primar interimar. Reprezentanţii Primăriei susţin că firma exclusă este Alstom Transport, care a încălcat prevederile articolului 33 al Hotărârii de Guvern 925/2006, mai exact nu a respectat termenul limită de înregistrare a ofertelor.

Cursa devine una mai strânsă şi aparent, cele mai multe şanse le-ar avea cei de la Astra. Românii de la Astra au deja contracte cu Regia Autonomă de Transport Urban Călători pentru realizarea mai multor troleibuze din caroserii uzate şi pentru furnizarea unora noi. Primăria Cluj-Napoca vrea să cumpere 12 garnituri de tramvai dotate la standarde europene. Primul tramvai nou ar urma să circule prin Cluj în mai 2012.


http://www.citynews.ro/cluj/economic-25 ... ie-210603/


Attachments:
Alstom.jpg
Alstom.jpg [ 24.31 KiB | Viewed 9394 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Dec 2011 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Polonezii aduc tramvaiele europene în Cluj

Primăria a anunțat adjudecarea licitației pentru achiziția de tramvaie. Câștigătorii sunt polonezii de la firma SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA. Primăria vrea să achiziționeze zece garnituri de tramvai dotate la standarde europene, iar primul tramvai modern va circula în Cluj anul viitor.

Polonezii au concurat cu românii de la Astra Vagoane pentru acest contract, estimat la peste 82 de milioane de lei. Firma câştigătoare este SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA din Polonia, care a oferit preţul de 6.400.000 lei fără TVA per bucată.

Noile tramvaie vor avea un consum de numai 48,7 wh/t*km şi o capacitate de 296 de călători. Termenul de garaţie este de 6 ani.


http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... uj-211771/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Jan 2012 16:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Licitația pentru tramvaiele poloneze, contestată!

Licitația pentru tramvaiele europene ce ar fi trebuit să circule din vară la Cluj a fost contestată. În urmă cu câteva minute, Primăria Cluj-Napoca a înregistrat plângerea venită din partea Astra Vagoane.

Contractul cu firma poloneză care a câștigat licitația ar fi trebuit să se semneze zilele următoare, termenul până la care se pot depune contestații fiind 4 ianuarie.


http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... ta-212481/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jan 2012 15:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Contestaţia la tramvaie, fără şanse de reuşită

Firma Astra Vagoane nu are şanse să blocheze procedura de semnare a contractului de furnizare a tramvaielor poloneze. Societatea a contestat caietul de sarcini al procedurii, fapt care este tardiv, conform legii.

Nemulţumirea celor de la Astra Vagoane este legată de actele de atribuire a licitaţiei pentru furnizarea de tramvaie europene. „Au contestat caietul de sarcini”, au declarat reprezentanţii Biroului Mass-media al Primăriei.

În acest caz, prevederile legale nu susţin plângerea. „Trebuia contestat înainte de deschiderea ofertelor. Ordonanţa 34 (din 2006 - n.red.) are termene clare privind aceste contestaţii”, a subliniat purtătorul de cuvânt al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Ovidiu Zară.

Astfel, „contestaţia care se referă la acte ale autorităţii contractante care sunt emise sau au loc înainte de deschiderea ofertelor poate fi înaintată nu mai târziu de o zi lucrătoare înainte de data stabilită pentru depunerea ofertelor, cu condiţia transmiterii acesteia şi prin fax ori prin mijloace electronice”, potrivit articolului 272, aliniatul 4.

Prin urmare, caietul de sarcini putea fi contestat până pe 20 noiembrie, în condiţiile în care ofertele puteau fi depuse până pe 21 noiembrie. Documentaţia a fost publicată încă din toamnă, iar caietul de sarcini a mai fost modificat o dată, tot ca urmare a unei contestaţii.

Primăria a ales firma SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA pentru a furniza noile garnituri de tramvaie pentru Cluj la un preţ 6,4 milioane de lei. La licitaţie au mai depus oferte Astra Vagoane şi Alstom, dar aceasta din urmă a fost descalificată.


http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... ta-212563/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 09:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Au reînceput lucrările la reabilitarea liniei de tramvai din cartierul Mănăştur în zona Bucium. Încă de aseară zona a fost îngrădită, iar în această dimineaţă lucrătorii erau deja prezenţi acolo.

După ce citynews.ro a semnalat gropile apărute în asfaltul turnat de doar două luni, municipalitatea a anunţat ieri reînceperea lucrărilor în această zonă. Aceasta a motivat apariţia gropilor într-un timp atât de scurt cu faptul că asfaltul în cauză era doar provizoriu şi nu s-au realizat toate straturile de infrastructură, ci doar până la primul strat de beton, deoarece axarea liniei noi de tramvai necesită o zonă de reglare. La această zonă de reglare vor lucra muncitorii în perioada următoare.


http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ur-213342/


Attachments:
Cluj tramvai Primaverii.jpg
Cluj tramvai Primaverii.jpg [ 58.59 KiB | Viewed 8294 times ]
Cluj tramvai Primaverii 1.jpg
Cluj tramvai Primaverii 1.jpg [ 59.28 KiB | Viewed 8294 times ]
Cluj tramvai Primaverii 2.jpg
Cluj tramvai Primaverii 2.jpg [ 68.6 KiB | Viewed 8295 times ]
Cluj tramvai Primaverii 4.jpg
Cluj tramvai Primaverii 4.jpg [ 80.29 KiB | Viewed 8294 times ]
Cluj tramvai Primaverii 5.jpg
Cluj tramvai Primaverii 5.jpg [ 80.76 KiB | Viewed 8295 times ]
Cluj tramvai Primaverii 6.jpg
Cluj tramvai Primaverii 6.jpg [ 63.26 KiB | Viewed 8294 times ]
Cluj tramvai Primaverii 7.jpg
Cluj tramvai Primaverii 7.jpg [ 56.23 KiB | Viewed 8294 times ]
Cluj tramvai Primaverii 8.jpg
Cluj tramvai Primaverii 8.jpg [ 60.06 KiB | Viewed 8294 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 10:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Gropi în asfaltul de două luni pe linia de tramvai

La nici două luni după finalizarea lucrărilor pe linia de tramvai din zona Bucium în cartierul Mănăștur au apărut gropi în asfaltul proaspăt turnat. Asta în condiţiile în care tramvaiele nu circulă încă şi sunt înlocuite de autobuze.

În scurt timp gropile s-au transformat în adevărate cratere care le dau bătăi de cap şoferilor care circulă în această zonă. “Bani aruncaţi şi bătaie de joc, ce pot să zic?”, ne-a spus un locatar al zonei. Reprezentanţii Primăriei spun că lucrarea se află în garanţie. “Lucrarea este în garanţie şi se va remedia problema în cel mai scurt timp”, au declarat reprezentanţii Primăriei. La câteva ore de la sesizarea citynews.ro problema gropilor a fost “rezolvată”... cu câteva lopeţi de balastru aşezate peste gropi.


10.01.2012
http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ai-213171/


Attachments:
Tramvai Cluj lucrari mantuiala.jpg
Tramvai Cluj lucrari mantuiala.jpg [ 81.63 KiB | Viewed 8291 times ]
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 1.jpg
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 1.jpg [ 60.45 KiB | Viewed 8291 times ]
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 2.jpg
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 2.jpg [ 70.38 KiB | Viewed 8291 times ]
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 3.jpg
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 3.jpg [ 72.44 KiB | Viewed 8291 times ]
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 4.jpg
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 4.jpg [ 73.48 KiB | Viewed 8291 times ]
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 5.jpg
Tramvai Cluj lucrari mantuiala 5.jpg [ 58.98 KiB | Viewed 8292 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Jan 2012 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Trafic aglomerat pe Horea din cauza lucrarilor la tramvai

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ai-213732/


Attachments:
3514.jpg
3514.jpg [ 65.28 KiB | Viewed 8120 times ]
3515.jpg
3515.jpg [ 72.12 KiB | Viewed 8120 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Feb 2012 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
:evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Ofertele pentru tramvaie, reevaluate

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a dispus reevaluarea ofertelor depuse la procedura de achiziţie de tramvaie europene organizată de Primăria Cluj-Napoca. Firma Astra Vagoane a depus o contestaţie cu privire la rezultatul acestei proceduri pe data de 3 ianuarie.

CNSC a anulat raportul procedurii de achiziţie şi adresele de comunicare a câştigătorului (firma poloneză Pojajzdy Szynowe Pesa Bydgoszcz). Primăria Cluj-Napoca este obligată ca în termen de zece zile de la primirea deciziei CNSC să reanalizeze şi să reevalueze ofertele celor trei firmei participante, potrivite hotărârii de pe site-ul CNSC.

Alstom Transport (descalificată însă în cadrul procedurii), Astra Vagoane Călători şi societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Polska Akcyjna sunt firmele care au depus oferte pentru contractul de furnizare a 12 garnituri de tramvai pentru Primăria Cluj-Napoca, organizată în noiembrie.


http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... te-216280/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Feb 2012 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Decizie: se respinge cererea celor de la SC Astra Vagone Calatori SA Arad, de suspendare a procedurii de atribuire, ca fiind nefondata!

http://www.cnsc.ro/images/stories/suspe ... zie_6s.pdf

Update: este necesara reevaluarea ofertelor.

http://www.cnsc.ro/d/2012/decizie_285.pdf


Attachments:
decizie_6s.pdf [60.95 KiB]
Downloaded 199 times
decizie_285.pdf [64.61 KiB]
Downloaded 166 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Feb 2012 18:59 
Offline

Joined: Wed 11 Mar 2009 22:11
Posts: 9
Quote:
Tramvaiul polonezilor, respins pentru ca nu avea usa dubla! Varianta: tramvaiul de la Arad, mai scump cu 500 de mii de euro!

Licitatia privind achizitia a 12 garnituri de tramvai in Cluj-Napoca este blocata prin decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, care s-a legat de o usa. Comisia de licitatie din cadrul Primariei Cluj-Napoca analizeaza trei variante pentru deblocarea situatiei.

Primarul interimar Radu Moisin a declarat ca a fost analizat raspunsul primit de la CNSC si rezulta ca problema a fost faptul ca usa din fata nu era dubla, ci simpla si ca nu este conforma specificatiilor din caietul de sarcini.

Moisin a declarat ca, in urmatoarele zile, comisia de licitatie va analiza raspunsul venit de la CNSC si urmeaza sa aleaga o solutie. "Avem de ales intre a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, care vinde tramvaie mai scumpe cu 429 de mii de euro bucata, sa anulam licitatia sau sa atacam decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj", a declarat Radu Moisin.

Decizia finala va fi luata pana saptamana viitoare marti, 14 februarie. Primarul interimar Radu Moisin a mai spus ca raspunsul CNSC va intarzia achizitia tramvaielor cu circa 30 de zile.

http://www.stiridecluj.ro/politic/tramv ... ii-de-euro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Feb 2012 13:42 
Offline
User avatar

Joined: Sun 28 Mar 2010 17:35
Posts: 243
Location: Brasov
Cum de nu s-a observat acest "mic" amanunt la anuntarea castigatorului? Teoretic si la tramvaiul PESA ar fi loc de usa dubla in fata dupa cum se vede in poze dar nu am gasit o astfel de varianta. Caietul de sarcini pare facut sa avantajeze tramvaiele ASTRA, poate nu e rau daca ne gandim ca se mai avantajeaza si producatori interni, totusi pretul mai mare fata de PESA e un dezavantaj major. Tramvaiul polonez este compus din 5 segmente 4 usi duble si 2 simple, are 4 articulatii si trei seturi de boghiuri, tramvaiul ASTRA este compus din 3 segmente, 4 usi duble ,doua articulatii si trei seturi de boghiuri, diferenta mare de pret nu se justifica normal ar fi ca cel romanesc sa fie mai ieftin.

Cateva citate cu configuratia usilor din caietul de sarcini:

Quote:
"CAPITOLUL I
...-sa aiba 4 usi de serviciu comandate electric, cu latimea minima de 1300 mm, pentru urcare si coborare pasageri, accesibile pe partea dreapta a vehiculului in directia de mers(in cazul celor bidirectionale pe fiecare parte),

CAPITOLUL II
...Numarul usilor va fi de 4, cu deschidere simultana in doua parti, latime minima pentru fiecare usa 1300 mm. Pentru postul de conducere prima foaie (parte) a usii I va avea comanda si deschidere independenta (va fi folosita numai de vatman).

- cele doua parti ale primei usi vor avea optiunea de deschidere independenta: pentru accesul calatorilor partea din spate si separat pentru accesul vatmanului, partea din fata;"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Feb 2012 17:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Primăria contestă la Curtea de Apel decizia CNSC cu privire la licitația pentru tramvaie

Municipiul Cluj-Napoca a decis să atace în instanță decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) care a admis contestația depusă de Astra Vagoane împotriva firmei poloneze PESA, declarată câștigătoare.

„Comisia de licitația s-a întâlnit în ultimele zile și a decis în unanimitate ca municipiul Cluj-Napoca să conteste la Curtea de Apel decizia CNSC. Cei de la Astra Vagoane contestaseră că există o ușă simplă în loc de o ușă dublă, însă este vorba de o abatere minoră. În caietul de sarcini era prevăzut să exite o ușă dublă în partea din față, una pentru vatman și una pentru pasageri, iar cei de la PESA au propus o ușă simplă pentru vatman și una dublă pentru călători, ceea ce înseamnă că posibilitățile de accesare sunt mai mari”, a explicat primarul interimar Radu Moisin.

Cererea va fi depusă mâine la Curtea de Apel, iar municipalitatea speră într-o rezolvare favorabilă. Decizia instanței clujene va fi definitivă și irevocabilă.

În cadrul licitației, compania poloneză PESA a avut un puncta de 98,4 puncte, iar cei de la Astra Vagoane au obținut 96,8 puncte. Oferta celor de la Astra Vagoane este cu 429.000 de euro mai mare pentru fiecare tramvai decat cea a celor de la PESA.


http://www.buzznews.ro/2012/02/14/prima ... -tramvaie/


Attachments:
tramvai4.jpg
tramvai4.jpg [ 82.57 KiB | Viewed 9999 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Feb 2012 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Cum arată tramvaiele care ar urma să ajungă la Cluj

Firma poloneză PESA SA a realizat astăzi o prezentare a modelului de tramvaie SWING, model care ar urma să ajungă şi la Cluj dacă Primăria va semna contractul cu aceasta. PESA a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de municipalitate pentru achiziţia de 12 tramvaie.

Tramvaiele fac parte din a patra generaţie din acest tip, sunt spaţioase şi au cele mai moderne dotări în interior, spun producătorii. De asemenea, călătorii ar putea urmări reclame, ştiri sau informaţii privind locaţia pe ecrane montate în interiorul tramvaielor. Oficialii PESA susţin că în urma consultărilor cu Primăria Cluj, tramvaiele noi ar putea fi de culoare violet cu gri. Modelul SWING va circula şi la Szeged în Ungaria. Costul unui astfel de tramvai este de 6,4 milioane de lei, fără TVA.

În prezent licitaţia pentru tramvaie europene a ajuns în instanţă, după ce Primăria Cluj a atacat decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a Curtea de Apel. În urma unei contestaţii depuse de firma Astra Vagoane, CNSC a decis reanalizarea ofertelor, motivând că tramvaiele poloneze au câte şase uşi şi nu patru, aşa cum cerea caietul de sarcini al municipalităţii.
.

http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... uj-217120/



Attachments:
pesa.jpg
pesa.jpg [ 16.7 KiB | Viewed 9930 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Feb 2012 11:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Punctul de vedere al firmei aradene.

Astra Vagoane Călători ar putea livra 12 tramvaie oraşului Cluj-Napoca după ce a contestat licitaţia

Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie "Imperio" Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestaţia depusă la rezultatul licitaţiei care fusese organizată în acest scop şi la care iniţial fusese declarat câştigător un producător polonez de tramvaie.

Preşedintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, care este acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX, că a participat la licitaţia electronică din luna noiembrie a anului trecut pentru livrarea a 12 tramvaie către Primăria Cluj-Napoca, alături de un producător polonez.

Rezultatele licitaţiei au fost anunţate la finele anului trecut, compania din Polonia fiind declarată câştigătoare, însă firma din Arad a contestat acest rezultat, iar Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a decis că oferta desemnată câştigătoare de către comisia de licitaţie a Primăriei nu este conformă cu prevederile caietului de sarcini.

Valer Blidar a afirmat că tramvaiul polonez nu respectă cerinţele din caietul de sarcini, pentru că podeaua nu este complet coborâtă şi uşile nu sunt conforme, nefiind toate duble.

"În plus, tramvaiul polonez consumă cu 50 la sută mai multă energie decât cel fabricat de noi în parteneriat cu Siemens. Consider că a plăti timp de 30 de ani, cât este durata de viaţă a unui tramvai, un consum cu 50 la sută mai mare este un lucru care nu trebuie tratat cu indiferenţă de Primăria Cluj-Napoca", a spus Valer Blidar.

Acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad a afirmat că preţul oferit de polonezi este cu doar 3,9 la sută mai mic decât cel al tramvaiului românesc "Imperio", care costă 1.528.000 de euro.

"Un lucru care îmi crează mari suspiciuni este faptul ca polonezii au vândut acest tramvai în Varşovia cu 1.820.000 de euro, iar în Ungaria, la Szeged, cu 1.780.000 de euro, pentru ca acum să vină în România, mai departe şi mai costisitor, cu preţul de 1.470.000 de euro, cu foate puţin sub preţul nostru", a afirmat Blidar.

El a adăugat că "de neexplicat este de ce Comisia de evaluare de la Cluj-Napoca nu a fost interesată să verifice criticile aduse de Astra Vagoane Călători".

"Comisia s-a limitat la a transmite câteva solicitări către CNSC de a respinge contestaţia noastră", a susţinut Valer Blidar.

Preşedintele grupului de firme Astra a declarat că, după ce i-a fost admisă contestaţia, Primăria Cluj-Napoca ar trebui să cumpere tramvaiele "Imperio", a căror livrare ar putea avea loc anul acesta.

La rândul său, primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că municipalitatea a analizat răspunsul primit de la CNSC în urma contestaţiei Astra Vagoane Arad, urmând să fie dat un răspuns.

"Problema a fost faptul că uşa din faţă din oferta de tramvai a firmei poloneze care s-a clasat pe locul întâi nu era dublă, ci simplă, iar CNSC a considerat că nu este conformă specificaţiilor din caietul de sarcini. Noi avem acum de ales între a oferi contractul firmei de pe locul doi, Astra Vagoane Arad, deşi preţul pe un tramvai oferit de aceasta este cu 429.000 de euro mai mare decât cel al firmei poloneze, să anulăm licitaţia sau să atacăm decizia CNSC la Curtea de Apel Cluj. Urmează să luăm o decizie", a spus Moisin.

Potrivit acestuia, răspunsul primit de la CNSC la contestaţia Astra Vagoane Arad va întârzia achiziţia tramvaielor cu circa 30 de zile.

Tramvaiul românesc "Imperio", fabricat de Astra Vagoane Călători Arad în parteneriat cu Siemens, a fost prezentat în premieră publicului, în 25 august 2011, când a fost scos pe şinele din centrul municipiului Arad.


http://www.gandul.info/news/astra-vagoa ... ia-9231678


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Mar 2012 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50357
Dispute pe tema licitaţiei pentru tramvaie organizată de Primăria Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca afirmă că licitaţia privind achiziţionarea de tramvaie câştigată de firma poloneză PESA a fost realizată în mod corect, în replică la afirmaţiile preşedintelui grupului de firme Astra, Valer Blidar, că licitaţia a fost total lipsită de transparenţă.

"Licitaţia s-a realizat în conformitate cu legislaţia privind achiziţiile publice. Aceasta a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu criteriu de atribuire oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Firma declarată câştigătoare, Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA din Polonia, a oferit preţul de 6.400.000 lei per bucată", au declarat miercuri reprezentanţii Biroului de presă al municipalităţii clujene.

Potrivit sursei citate, noile tramvaie care ar putea fi achiziţionate de la firma poloneză PESA vor avea un consum de numai 48,7 wh/t*km şi o capacitate de 296 de călători, iar termenul de garanţie este de 6 ani.

Pe lângă oferta polonezilor, la licitaţia din noiembrie 2011 a mai fost depusă o ofertă de către Astra Vagoane Călători Arad în asociere cu RATB. "Această firmă a oferit preţul de 6.650.000 de lei per bucată, cu un consum al tramvaielor de 35 wh/t*km şi cu o capacitate de 302 călători", afirmă Primăria Cluj-Napoca.

După publicarea rezultatului licitaţiei firma Astra a depus o contestaţie pe care Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a acceptat-o. "În urmă cu trei săptămâni, când a venit răspunsul CNSC, primarul interimar al municipiului Cluj-Napoca, Radu Moisin, a declarat că juriştii instituţiei vor ataca decizia în instanţă, lucru care s-a întâmplat a doua zi", a precizat municipalitatea clujeană. Potrivit contestaţiei depuse de Astra la CNSC, oferta societăţii poloneze nu corespunde normelor tehnice în sensul că tramvaiele pe care municipalitatea ar urma să le achiziţioneze prin acest contract au uşi simple în loc de uşi duble. Preşedintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, susţine că licitaţia pentru tramvaie organizată în noiembrie 2011 de Primăria municipiului Cluj-Napoca a fost cea mai lipsită de transparenţă dintre sutele de licitaţii la care a participat atât în ţară cât şi în străinătate. "Până când s-au dat rezultatele licitaţiei noi nu am ştiut cu cine ne luptăm, nu am ştiut care sunt firmele înscrise la licitaţie şi de aceea nu am ştiut nici ce produs oferă. Ori noi, cei din domeniu, facem parte dintr-o lume destul de închisă, ne studiem reciproc, ne studiem punctele slabe, punctele tari, dar neştiind despre ce este vorba nu am putut să ne formulăm un punct de vedere privitor la produsele concurente, respectiv să aducem la cunoştinţa achizitorului, respectiv Primăriei Cluj-Napoca, că tramvaiul polonez nu se încadrează în prevederile caietului de sarcini", a declarat miercuri Valer Blidar.

În opinia preşedintelui grupului de firme Astra, din care face parte şi Astra Vagoane Călători Arad, tramvaiul oferit de polonezii de la PESA este unul de concepţie depăşită, uşile nu sunt conforme cerinţelor din caietul de sarcini, iar podeaua vagonului nu este complet coborâtă. "Nu este cazul ca polonezii să ne înveţe să citim româneşte. O podea coborâtă pe toată suprafaţa pe care călătoresc pasagerii în picioare înseamnă o podea orizontală de la un capăt la altul al vagonului, fără nicio pantă, fără nicio rampă, fără niciun podeţ care să se situeze la altă înălţime decât 350 mm faţă de şină, cotă prevăzută în caietul de sarcini", a precizat Valer Blidar. Omul de afaceri susţine că a constatat că municipalitatea clujeană nu era interesată dacă tramvaiul corespunde sau nu caietului de sarcini, ci doar să încheie contractul cu polonezii, cu toate că producătorul polonez a venit la Cluj-Napoca cu o ofertă de 1.470.000 de euro pentru un tramvai, cu foarte puţin sub preţul Astra, în condiţiile au vândut acelaşi tramvai cu 1.820.000 de euro în Varşovia şi cu 1.780.000 de euro în Ungaria.

"Nu îmi explic atitudinea municipalităţii clujene, atitudine pe care o apreciez că nu este anti Astra, ci antiromânească, lucru extrem de greu de înţeles. În opinia mea, ori sunt speriaţi de DNA, care a făcut ravagii deja în Primăria Cluj-Napoca şi nu mai vor să lucreze cu români de frică, pentru că cine se frige cu ciorba suflă şi în iaurt, ori este vorba de un "aranjament dubios" între cei din Cluj şi firma poloneză, aranjament care a făcut ca lucrurile să ajungă în această situaţie', a mai spus Valer Blidar.

Tramvaiul Imperio produs la Fabrica de Tramvaie a Companiei SC Astra Vagoane Călători SA Arad, în parteneriat cu compania Siemens, cea care furnizează echipamentele de tracţiune şi comandă, este considerat la acest moment cel mai economic tramvai din lume. Vagonul de tramvai Imperio este cu podeaua foarte coborâtă, configuraţia sa fiind adaptată pentru a satisface toate cerinţele pieţei în domeniul transportului urban de călători şi pentru a garanta cel mai bun raport pentru preţ, operare şi mentenanţă. Valoarea comercială a vagonului de tramvai se situează între 1,8 şi 2 milioane de euro pe unitate.

AGERPRES


http://www.administratie.ro/articol.php?id=39044


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Mar 2012 18:42 
Offline

Joined: Tue 14 Jul 2009 18:39
Posts: 9
Location: Timisoara
Municipalitatea va semna, marţea viitoare, contractul privind achiziţia a maximum 12 tramvaie de la firma poloneză PESA Bydgoszcz SA, cu un preţ de circa 1,5 milioane de euro bucata. Primăria Cluj-Napoca a câştigat procesul intentat de compania Astra Vagoane SA, care a cerut reluarea licitaţiei.

Astra Vagoane SA a contestat în instanţă legalitatea licitaţiei pentru achiziţia de tramvaie. Curtea de Apel Cluj a validat, astăzi, raportul procedurii întocmit de comisia de licitaţie din cadrul Primăriei, subliniind faptul că s-au respectat prevederile legislaţiei achiziţiilor publice.

„Odată cu finalizarea investiţiei de reabilitare a liniilor de tramvai, la jumătatea acestui an, clujenii vor putea beneficia şi de un transport silenţios, rapid şi ecologic, cu tramvaie similare celor care circulă în marile capitale europene" a explicat primarul Radu Moisin. Primăria a trimis un comunicat conform căruia, contractul de achiziţie a tramvaielor va fi semnat marţea viitoare.

Două firme concurente

Anunţul de licitaţie a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu criteriu de atribuire oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic. Termenul limită până la care au putut fi depuse oferte a fost 21 noiembrie 2011, dată până la care au fost depuse două oferte, de către SC Pojajzdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA din Polonia şi SC Astra Vagoane Călători SA în asociere cu RATB.


http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napo ... 33542.html


Attachments:
PESA.pdf [52.98 KiB]
Downloaded 148 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 317 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group