TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 04 Dec 2020 02:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 06:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Brassovia wrote:
Inteleg ca e clientela, dar la pante de 10% mi s-ar parea putin ciudat... Chiar s-au (re)electrificat deja toate traseele de pe loc drept?


Beneficiezi de avantajele motorului electric la rampe mai mari. Troleibuzele din Sibiu urcau fara nici o greutate podul garii in timp ce autobuzele se chinuiau...

Ideea romaneasca cu troleibuz pe bulevarde largi, plate, rectilinii credeam ca e de domeniul trecutului. Si e nevoie de troleibuz unde e flux mare de calatori, nu ca la Brasov, trasee (relativ) multe, ciuntite, cu program de autobuz satesc (in afara de traseul 8, celelalte sunt glume sinistre).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 09:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7818
Silviu wrote:
Nu inteleg de ce nu se vorbeste de extinderea retelei in interiorul municipiului (convertirea in trasee de troleibuz a celor de autobuz cu nr. [...], 32, 32b).

Pe 32 şi 32b nu se montase reţea acum ceva ani? Mai există acea reţea?

Apropo de 32/32b şi alte linii care mai întorc la Piaţa Mihai Viteazul (8, 21 ş.a.): de ce se menţine acel capăt de linie împotriva firii? De ce nu se amenajează un terminal ca lumea la gară?
Care mai e rostul liniei 8? Troleibuzul 5 ar putea circula liniştit până la actualul capăt la liniei 8, mai ales că reţeaua există.
Şi, cu toate că se pot face uşor, ieftin şi rapid aceste mici modificări, primăria visează cai verzi pe pereţi şi troleibuze şi tramvaie preorăşeneşti. Pe care, legal, nu prea are voie să le facă, în condiţiile în care RATUC (sau cum se cheamă acum) are ca acţionar CL Cluj-Napoca, care nu are voie să facă investiţii în alte localităţi. Bine, poate interveni asociaţia zonei metropolitane în problema asta. Eu să fiu în locul lui Boc m-aş gândi întâi la cetăţenii care m-au votat şi care aş vrea să mă mai voteze, mai ales că la anul sunt alegeri... şi m-aş ocupa mai întâi de transportul lor şi abia după aia de comunele din jur.

Silviu wrote:
Beneficiezi de avantajele motorului electric la rampe mai mari. Troleibuzele din Sibiu urcau fara nici o greutate podul garii in timp ce autobuzele se chinuiau...

Pe linia Simferopol - Yalta în mod sigur sunt rampe mai grele decât în Cluj. Şi ăia le urcau cu Skoda 9Tr din 197x până acum vreo câţiva ani.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Pt. traseele 32 si 32b: mai sunt stalpii si cateva traversee. Consolele au fost demontate, probabil pt. a fi refolosite. Fir de contact nu a fost montat.

De un terminal modern la gara e nevoie imperioasa, dar nimeni nu aduce in discutie acest subiect (se va reface actuala statie, de vis-a-vis de gara mica).

Off: si acum sunt in circulatie acele Skode (mai putine; unele au fost inlocuite cu troleibuze moderne, Bogdan).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Apr 2015 16:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Clujul este orasul mare din Romania care a avut dintotdeauna si are si acum cele mai bune legaturi de transport public intre gara si centru. Daca geografia asezarii conduce la situatia ca aproape toate traseele trebuie sa treaca prin centru, nu cred ca e absolut necesar ca si mai multe decat acum sa ajunga la gara. Din acest motiv, a existat si exista inca terminalul Mihai Viteazul. Poate acum zona Mihai Viteazul nu mai are vivacitatea si atractivitatea comerciala de alta data, dar tot ramane centrul geometric al retelei rutiere si de transport si punctul cel mai apropiat de centru unde exista conditii ideale pentru amplasare de capete de linie.

Legat de "troleibuze pe pante mari". Au existat in trecut anumite normative si recomandari tehnice oficiale cu privire la conformarea geometrica a cailor principale de circulatie si a retelelor de transport. In general, troleibuzul se introducea in cartierele noi, iar acestea se sistematizau in asa fel incat sa se evite pante de peste 6-7% pe drumurile majore. Pe de alta parte, era nerecomandata infiintarea de linii de transport in comun pe strazi de categoriile III si IV. Se faceau exceptii pe scara larga doar in Bucuresti. Eu n-am spus ca nu este posibila circulatia de mijloace de transport pe pante mai mari decat cele recomandabile, dar mi se pare ciudat sa stea nefolosite retele existente de troleibuz si noi sa incepem sa ne gandim la altele noi, mai inainte de a se clarifica soarta acelora. Poate am o viziune invechita, dar cred inca in gospodarirea inteligenta a resurselor, incepand cu valorificarea corecta a celor existente. Asta intra in conflict cu motivatia autoritatilor in a promova doar acele lucrari care costa foarte mult (stim de ce) si care "dau bine" electoral. Iar repararea cu bani putini a unor greseli din trecut este desconsiderata, cica n-ar da destul de bine.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Apr 2015 06:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Troleibuze pentru comunele limitrofe Clujului

Troleibuzele care circulă acum în Cluj-Napoca ar putea să ajungă în următorii ani şi în comunele limitrofe oraşului. Reţeaua de alimentare pe cablu va fi modernizată cu fonduri europene şi de asemenea extinsă, astfel încât cei 40.000 de locuitori din Apahida şi Floreşti să poată utiliza aceleaşi mijloce de transport din oraş şi până în localităţile lor. Investiţia se ridică, în urma primelor estimări, la 38 de milioane de euro.

Actuala reţea de alimentare cu energie a troleibuzelor este veche de peste 50 de ani. Reprezentanţii Companiei de Transport Public vor să o modernizeze şi să o extindă spre comunele din jurul Clujului.

"În momentul în care studiul de fezabilitate va spune: în Apahida 100% rămâne transport electric, atunci se va dezvolta o reţea de transport electric cu troleibuzul. Apahida permite. Apahida având o centură ocolitoare, infrastructura pe axa centrală a localităţii permite dezvoltarea", a declarat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.

O altă comună în care se ia în calcul introducerea troleibuzelor este Floreşti. Cu o populaţie de 30.000 de locuitori, localitatea este conectată în prezent de Cluj cu ajutorul autobuzelor.

"Cred că o extindere a reţelei de troleibuze în Floreşti este o investiţie uşor de realizat, fără a interveni în trama stradală şi rapidă şi eficientă", a afirmat Horea Şulea, primarul comunei Floreşti.

Călătorii sunt încântaţi de acest proiect, dar susţin că troleibuzele ar trebui să lege comunele de centrul Clujului, astfel încât să nu mai fie nevoiţi să schimbe mai multe mijloace de transport.

"Clar ar fi mai uşor dacă s-ar putea, normal, dar e ok şi aşa, bine că avem ceva în Floreşti", a spus o tânără care locuieşte în zonă.

"(Câte autobuze trebuie să schimbi ca să ajungi în centru ? ) Vreo patru, ca să ajung în centru. (O linie directă te-ar ajuta?) Da, pe mine da", a afirmat alta.

Proiectul va fi depus spre finanţare după finalizarea studiilor de fezabilitate. Reprezentanţii Companiei de Transport susţin că este necesară cumpărarea a 40 de troleibuze noi, pentru a se putea asigura numărul mare de noi curse spre comunele Floreşti şi Apahida.


http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig ... e+Clujului


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
535, traseul M39.


Attachments:
Cluj Napoca 05.2015 (92).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (92).jpg [ 121.71 KiB | Viewed 3772 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
491, traseul M33.


Attachments:
Cluj Napoca 05.2015 (171).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (171).jpg [ 133.56 KiB | Viewed 3771 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Jun 2015 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
492, traseul M34.


Attachments:
Cluj Napoca 05.2015 (172).jpg
Cluj Napoca 05.2015 (172).jpg [ 126.71 KiB | Viewed 3771 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Sep 2015 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Proiect de hotarare privind aprobarea unor masuri de functionare a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Asociatia Metropolitana de Transport Public Cluj pentru anul 2015.


Attachments:
13(34).PDF [804.1 KiB]
Downloaded 159 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 11 Sep 2020 15:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50265
Trasee transport metropolitan

M11 Piata Cipariu - Feleacu
M12 Piata Cipariu - Valcele
M13 Piata Cipariu - Gheorgheni
M16 Piața Ștefan cel Mare - Pasaj Ciurila
M21 Bucium - Floresti Cetate
M22 Bucium - Șesul de Sus
M23 Calea Floresti - Luna de Sus
M24 Bucium - Floresti ferma
M25 Bucium - Tauti
M26 Parcul Central - Floresti Cetate
M31 Piața Mihai Viteazul - Baciu
M32 Piata Garii - Baciu - Suceagu
M33 Piata Garii - Corusu - Salistea Noua
M34 Piata Garii - Baciu - Mera
M35 Piața Gării - Popești Deal
M37 Cluj-Napoca - Feiurdeni - Satu Lung
M38 Cluj-Napoca - Sânmartin
M39 Cluj-Napoca - Chinteni Lac
M39L Cluj-Napoca - Deuș
M41 Aurel Vlaicu - Apahida
M41L Aurel Vlaicu - Câmpenești
M42 Aurel Vlaicu - Sânnicoară
M42L Strada Aurel Vlaicu - Sub Coastă
M43 Aurel Vlaicu - Dezmir
M44 Aurel Vlaicu - Corpadea
M45 Aurel Vlaicu - Pata


Modificat: 11 septembrie 2020.


Attachments:
M11.jpeg
M11.jpeg [ 658.88 KiB | Viewed 418 times ]
M12.jpeg
M12.jpeg [ 677.71 KiB | Viewed 418 times ]
M13.jpeg
M13.jpeg [ 862.29 KiB | Viewed 418 times ]
M16.jpeg
M16.jpeg [ 740.44 KiB | Viewed 418 times ]
M21.jpeg
M21.jpeg [ 1.09 MiB | Viewed 418 times ]
M22.jpeg
M22.jpeg [ 636.15 KiB | Viewed 418 times ]
M23.jpeg
M23.jpeg [ 1.09 MiB | Viewed 418 times ]
M24.jpeg
M24.jpeg [ 643.14 KiB | Viewed 418 times ]
M25.jpeg
M25.jpeg [ 621.56 KiB | Viewed 418 times ]
M26.jpeg
M26.jpeg [ 1.25 MiB | Viewed 418 times ]
M31.jpeg
M31.jpeg [ 807.42 KiB | Viewed 418 times ]
M32.jpeg
M32.jpeg [ 893.02 KiB | Viewed 418 times ]
M33.jpeg
M33.jpeg [ 744.81 KiB | Viewed 418 times ]
M34.jpeg
M34.jpeg [ 781.66 KiB | Viewed 418 times ]
M37.jpeg
M37.jpeg [ 762.51 KiB | Viewed 418 times ]
M38.jpeg
M38.jpeg [ 603.87 KiB | Viewed 418 times ]
M39.jpeg
M39.jpeg [ 746.82 KiB | Viewed 418 times ]
M41.jpeg
M41.jpeg [ 773.81 KiB | Viewed 418 times ]
M41L.jpeg
M41L.jpeg [ 783.15 KiB | Viewed 418 times ]
M42.jpeg
M42.jpeg [ 751.92 KiB | Viewed 418 times ]
M43.jpeg
M43.jpeg [ 797.88 KiB | Viewed 418 times ]
M44.jpeg
M44.jpeg [ 754.55 KiB | Viewed 418 times ]
M45.jpeg
M45.jpeg [ 740.04 KiB | Viewed 418 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group