TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 22 Apr 2021 06:24

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 28 Apr 2020 07:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
A sosit primul tramvai Imperio (in foto 1, realizata de Zsiros Attila, convoiul se afla pe Centura Oradiei).

„Ar fi trebuit să vină de câteva luni, dar au existat o serie de întârzieri. Este bine că încep să ajungă la Cluj și așteptăm cu interes testele”, a afirmat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport (CTP) Cluj.

În interviul exclusiv acordat pentru Media9, Vasile Diaconescu menționează că luna viitoare vor mai fi aduse la Cluj două tramvaie. Ar urma să se adune la depoul de pe Bulevardul Muncii mai mult de șase, câte se anunțase, până la finalul acestui an, iar toate 24 ar putea ajunge pe malul Someșului Mic până în vara anului viitor.


https://media9.ro/exclusiv-primul-din-24-a-sosit-cel-dintai-tramvai-mov-cumparat-de-cluj-de-la-astra-arad-foto-video/


Attachments:
Astra Imperio Cluj 1.jpg
Astra Imperio Cluj 1.jpg [ 145.54 KiB | Viewed 3045 times ]
Astra Imperio Cluj 2.jpg
Astra Imperio Cluj 2.jpg [ 50.87 KiB | Viewed 3045 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Apr 2020 14:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/primul-tramvai-imperio-a-ajuns-la-cluj-napoca-1226644/


Attachments:
946885794002065126500368780105316678238208o.jpg
946885794002065126500368780105316678238208o.jpg [ 583.03 KiB | Viewed 3026 times ]
949782274002064946500386317857262422982656o.jpg
949782274002064946500386317857262422982656o.jpg [ 51.62 KiB | Viewed 3026 times ]
947030764002065596500321464033631073992704o.jpg
947030764002065596500321464033631073992704o.jpg [ 59.24 KiB | Viewed 3026 times ]
9523996740020650831670397563247179859492864o.jpg
9523996740020650831670397563247179859492864o.jpg [ 60.13 KiB | Viewed 3026 times ]
9472472240020649898337156802387942347112448o.jpg
9472472240020649898337156802387942347112448o.jpg [ 68.66 KiB | Viewed 3026 times ]
9464092940020652498336894822778249366994944o.jpg
9464092940020652498336894822778249366994944o.jpg [ 79.27 KiB | Viewed 3026 times ]
9488959940020652865003528390694602486579200o.jpg
9488959940020652865003528390694602486579200o.jpg [ 60.08 KiB | Viewed 3026 times ]
9451939140020654298336712560836742290604032o.jpg
9451939140020654298336712560836742290604032o.jpg [ 57.81 KiB | Viewed 3026 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Aug 2020 12:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
Sunt receptionate 4 tramvaie.


Attachments:
24b.rar [4.06 MiB]
Downloaded 44 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Aug 2020 09:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
În urma testelor efectuate asupra noilor tramvaie achiziționate de Primăria Cluj, mai mulți clujeni s-au plâns că acestea sunt foarte gălăgioase. Mai mult decât atât, pentru ca acestea să fie puse pe traseele obișnuite, bordurile refugiilor au fost „luate” la polizor. Întrebat dacă nu se puteau regla arcurile tramvaiului, Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, a răspuns că „se pot, dar momentan mergem pe formula asta”. Astfel, s-a preferat reglarea bordurilor, în defavoarea reglării tramvaielor achiziționate de Astra Arad.

Directorul CTP neagă acuzațiile

Întrebat de problema pe care clujenii o acuză, Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, a negat orice acuzație. Acesta a spus că tramvaiele întrunesc toate condițiile necesare pentru ca acestea să fie date publicului către utilizare. „Nu sunt probleme”, a început Neag discursul.

„Tramvaiul e nou. Acolo trebuie să fie o toleranță. Toleranța aceea nu poți să o stabilești decât atunci când vine tramvaiul. E chestie de câțiva centimetri. Se fac niște reglaje pe parcurs. Dacă există niște mișcări mai bruște să nu existe cumva un risc de a se atinge sau ceva. Astea sunt probleme de finețe”, a declarat directorul CTP atunci când i s-a dat exemplu refugiul de lângă Opera Maghiară.

Ce spun clujenii

„Pentru a atrage atentia Consiliului Local de JOI asupra zgomotului de “rablamente” produs, in genul tramvaielor din anii ’80. Inainte de a aproba intrarea in functiune ar trebui ca Primaria-CTP sa ceara aradenilor sa le faca SILENTIOASE, asa cum scrie in caietul de sarcini si proiectul finantat de UE.

Sunt convins ca SIEMENS va face ceva si va da o solutie. Altfel vor enerva din nou lumea cu inca “o gafa-pe-zi” si ne vor demostra ca vor sa piarda alegerile prin ceea ce fac (hartii, hartii si “studii” pe banii nostri) si mai ales ceea ce nu fac (vezi: Blaga, Maior, Isac, Tipografiei, Napoca … blocate pietonilor si biciclistilor de mai bine de 6 luni – halucinant)!? Tramvaiele sunt obligatorii (mai ales intre Manastur-Floresti), reduc poluarea aerului, dar astea, dupa cum vedem, dubleaza poluarea sonora si trepidatiile, creaza stres si nemultumiri”, declară un clujean.


https://cluj24.ro/ctp-a-luat-bordurile-la-polizor-noile-tramvaie-achizitionate-de-primaria-cluj-sunt-mai-mari-si-mai-galagioase-decat-ar-fi-trebuit-19728.html


Attachments:
Tramvai-2-e1597858719399.jpg
Tramvai-2-e1597858719399.jpg [ 139.75 KiB | Viewed 2233 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Aug 2020 15:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7822
Zgomotul - mai ales la circulaţia în curbă - este caracteristica boghiurilor fixe, aşa cum sunt sub aceste Imperio. Nu ai ce să faci aici, decât să ai o infrastructură perfectă, cu ungătoare pentru buzele bandajelor înaintea fiecărei curbe. Or asta nu e posibil la Cluj, unde nu există nici măcar un centimetru de linie separată de trafic pe care să poată fi amplasate astfel de echipamente. Evident, zgomotul e produs de frecări puternice, deci creşte şi uzura roţilor şi şinelor, mai ales dacă vagoanele au fost comandate cu profil conic şi, mai rău, roţile vor fi permanent strunjite tot la profil conic, nu la profil de uzură (doar la Bucureşti ştiu să se fi aplicat profil de uzură pentru tramvaiele depourilor care deserveau trasee modernizate - Alexandria, Militari, Dudeşti, Giurgiului, parţial Bucureştii-Noi şi Colentina, dar s-a renunţat din comoditate de câţiva ani, cu consecinţe dezastruase asupra şinelor).
Practic, Imperio are acelaşi comportament în curbe (şi zgomotul de rigoare) ca un V56 cu două remorci, doar că remorcile sunt unite cu burdufuri. Nu degeaba Siemens a scos din producţie această soluţie tehnică încă din anul 2010.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 15 Oct 2020 12:47 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 51
Tramvaie festive. Motivul pentru care nu au intrat în circulație noile vehicule pe șine

Campania electorală pentru alegerile locale a întors puțin lucrurile pe dos, la Cluj. Nu s-a mai făcut nicio ședință a comisiei tehnice de urbanism din 11 septembrie, de exemplu; stau proiectanții cu ochii în tavan. Și nu s-au trimis pe traseu tramvaiele noi. Ele așteaptă ca primarul Emil Boc să aibă timp de un moment festiv, poate chiar să se joace de-a vatmanul.

Constructorul, Astra Vagoane Călători Arad, a fost anunțat că săptămâna aceasta va avea loc lansarea cu pompă. S-a amânat însă, din cauză că PNL poartă ultimele negocieri pentru stabilirea listei de candidați la alegerile parlamentarii. Mai întâi au verde senatorii, abia apoi tramvaiele.

Așadar, totul se mută pe săptămâna viitoare, într-un interval meteo fără ploaie. Cu presă și multe fotografii pe Facebook. Like!

5 tramvaie noi are în depou, în acest moment, Compania de Transport Public (CTP). Deseară sosește al șaselea. “Până la finalul anului sper să ajungem la 12 tramvaie”, a declarat, pentru Media9, Vasile Diaconescu, directorul companiei arădene.

Numai patru dintre tramvaie au fost concesionate de Consiliul Local către CTP; la următoarea ședință de Consiliul Local se va vota și completarea.

10 tramvaie mov vom vedea pe șinele dintre Bucium și CUG, în următoarea perioadă. Acestea sunt aproape jumătate din flota zilnică a CTP.

„Testele de la Cluj au ieșit foarte bine, nu a fost nicio problemă”, a subliniat Vasile Diaconescu.

Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca privind livrarea a 24 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Arădenii au mai livrat Clujului, în trecut, și troleibuze.

Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent în două orașe din România, la Arad și Oradea.

Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.

Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012. Și atunci a existat un contract cadru și urma să se cumpere 12 tramvaie, dar comanda s-a oprit la patru bucăți.


https://media9.ro/tramvaie-festive-motivul-pentru-care-nu-au-intrat-in-circulatie-noile-vehicule-pe-sine/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Oct 2020 19:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
De astăzi, 28 octombrie, au intrat în circulație primele patru tramvaie noi, model Astra Imperio, fabricate în România. Acestea au capacitate de 300 de călători (36 locuri pe scaune) și dotări de ultimă generație, facilități pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători, sistem de supraveghere video etc.
Primăria a semnat un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA - proiect cu finanțare europeană. Acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni


Attachments:
123038717_3495597987195668_323278600288776822_o.jpg
123038717_3495597987195668_323278600288776822_o.jpg [ 486.33 KiB | Viewed 1345 times ]
123166261_3495598217195645_5230681665683497547_o.jpg
123166261_3495598217195645_5230681665683497547_o.jpg [ 482.71 KiB | Viewed 1345 times ]
123105385_3495612347194232_8160593560374025421_o.jpg
123105385_3495612347194232_8160593560374025421_o.jpg [ 389.1 KiB | Viewed 1345 times ]
123125392_3495598040528996_4486171244819371450_o.jpg
123125392_3495598040528996_4486171244819371450_o.jpg [ 221.89 KiB | Viewed 1345 times ]
122897611_3495598093862324_550342718760252018_o.jpg
122897611_3495598093862324_550342718760252018_o.jpg [ 220.64 KiB | Viewed 1345 times ]
122826915_3495597777195689_8054470791682381846_o.jpg
122826915_3495597777195689_8054470791682381846_o.jpg [ 204.62 KiB | Viewed 1345 times ]
123050585_3495597783862355_4083483290274164121_o.jpg
123050585_3495597783862355_4083483290274164121_o.jpg [ 189.37 KiB | Viewed 1345 times ]
123047747_3495597747195692_5210513118225414549_o.jpg
123047747_3495597747195692_5210513118225414549_o.jpg [ 173.12 KiB | Viewed 1345 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 29 Dec 2020 14:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
Nr. tramvaie receptionate: 7.


Attachments:
14.rar [3.79 MiB]
Downloaded 29 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 Dec 2020 19:21 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 47
Location: Brașov
Se poate ca după două luni să se facă recepția unor tramvaie? Eu am notate până acum ca fiind sosite 9 bucați. 05, 06, 07 le am notate ca ajunse la Cluj în 6, 15 și 27 octombrie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 23 Mar 2021 00:45 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 638
Dr2005 wrote:
Zgomotul - mai ales la circulaţia în curbă - este caracteristica boghiurilor fixe, aşa cum sunt sub aceste Imperio.


E Ok ca boghiurile să fie montate la jumătatea segmentelor? În timp, nu va apărea un ruliu semnificativ precum şi impresia că segmentul din spate "zboară" de pe linie?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Apr 2021 12:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7822
Nu apare ruliu, Imperio se comportă fix ca un V56 cu 2 remorci, doar că cu burduf între vagoane. Evident, această soluţie tehnică duce la uzura rapidă atât a roţilor, cât şi a şinei, mai ales a firului exterior al curbei.

Această soluţie tehnică e de la începuturile tramvaielor low-floor, deci de prin '90. De aia nici nu prea mai sunt producători de astfel de tramvaie, cei mai mulţi merg pe ideea unor secţiuni scurte cu boghiu/truc sub ele, intercalate cu cele lungi, în care secţiunea scurtă se comportă în regim cu tramvaiul cam ca un boghiu sub articulaţie la un V3A sau similar. Evident, pentru asigurarea tracţiunii, secţiunile de capăt sunt lungi şi cu boghiu la mijloc.

Skoda a dat lovitura cu Skoda 15T, care are boghiuri pivotante şi podea joasă. După care a venit şi Siemens cu ceva semănător pe modelul Avenio. În rest, cei mai mulţi producători încă merg pe soluţia secţiunilor scurte, dar nu cred că vreunul mai face tramvaie din secţiuni lungi cu boghiuri sub fiecare. Combino chiar a avut multe probleme din cauza asta, că structura sa de rezistenţă nu rezista la şocurile apărute, de aia cam toate au mers în service pe garanţie. Oare Astra a rezolvat problemele astea când a luat licenţa?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Apr 2021 17:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50701
Nr. tramvaie receptionate: 12.


Attachments:
Imperio12.rar [14.02 MiB]
Downloaded 7 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group