TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 25 May 2020 15:14

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Sun 13 May 2018 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Primul autobuz cu baterii a sosit in Cluj Napoca.

monitorulcj.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 May 2018 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Quote:
Proiect de hotărâre privind darea în concesiune către Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. a bunurilor aflate în domeniul privat al municipiului Cluj-Napoca, ce fac parte din investiția „Înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu două stații de încărcare”.


Sunt 10 autobuze cu baterii, nu 11! CTP-ul spune ca durata lor de viata este de 15 ani :D :D :P :mrgreen:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 May 2018 23:55 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 103
O sa dureze 15 ani sigur....ca troleibuze cu captatori. Asta daca nu iau foc si ard pana la pamant. Dar de, ordinul de la comitetul central a venit si se vrea baterii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 May 2018 22:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Mandria costisitoare a primarului Boc e transmisa de presa clujeana cu fast. Bineinteles ca sunt prezenti naivii si aplaudacii semianalfabeti.

Poze de pe pagina de facebook a primarului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 03 Jun 2018 20:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
202


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Jun 2018 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Infatuarea capata accente paranoice...

Anul acesta vor aparea in Cluj Napoca alte 12 autobuze cu baterii. Contractul prevede livrarea a maxim 41 de astfel de autobuze.

http://www.metro-report.com/news/single ... apoca.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Am facut ieri o vizita la Cluj Napoca, pt. a testa autobuzele cu baterii.

Doar 3 astfel de autobuze pe trasee: 204 pe linia 27, 207 si 208 pe linia 30.

In garajul din Marasti, autobuzul cu nr. 209.

Autobuzele electrice, cu preturi astronomice, "premiera nationala", stau ziua la incarcat baterii in loc sa circule. Bateriile au randament scazut, de aceea nu e de ajuns sa se incarce noaptea!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
208

A circulat pe traseul 30. Acest traseu ar fi fost potrivit pentru troleibuze articulate cu baterii (cca 70% din traseu e sub reteaua de troleibuz).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
204


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
204



Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 22:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
208



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Jul 2018 17:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7893
Acel captator de pe plafon nu poate fi utilizat pentru încărcarea de la reţeaua de troleibuz?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 02 Jul 2018 18:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Era vorba ca vor construi doua statii de incarcare rapida, de aceea e nevoie de acel captator. Nu stiu daca bateriile s-ar putea incarca de la reteaua de troleibuz.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Aug 2018 17:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
7 august: 206 la incarcat, 209 pe traseu.
8 august: 203, 204 la incarcat.

Deci doua autobuze electrice se chinuie sa faca ceea ce putea face un troleibuz. Scumpa mandria!

Foto: Cristian Dabija.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 18 Aug 2018 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
In garajul din Grigorescu a fost montat un sistem de incarcare rapida a bateriilor scumpelor si inutilelor autobuze electrice. Nefolosit, ca sandramalele zac epuizate tot la incarcarea lenta!

Foto: Cristian Dabija.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Sep 2018 10:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
In presa clujeana au aparut un fel de comunicari referitoare la transportul electric: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/6 ... uu5di.dpbs

Bine ca se recunosc (doar partial) dezavantajele autobuzelor cu baterii.

CTP minte! Am aratat ca autobuzele cu baterii nu pot circula mai mult de o jumatate de zi!

"Chiar dacă transportul electric are multe plusuri, are și un mare minus: autonomia scăzută a vehiculelor. Practic, un autobuz electric are o baterie cu o autonomie de 105 kilometri. Cu toate acestea, autorităţile locale spun că o încărcare ar ajunge pentru o zi de curse, în Cluj-Napoca. În plus, există varianta unei încărcări rapide care durează 7 minute, ce poate fi folosită în caz de urgență. Stațiile de încărcare pentru transportul public electric au fost amenajate în depourile Companiei de Transport Public".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Oct 2018 14:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
„Clujul are 11 autobuze electrice, din care patru stau. Au venit cei de la Solaris să le înlocuiască acumulatorii, că sunt în garanţie. În plus, pe traseele pe care au aceste autobuze trebuie neapărat să aibă şi staţii de încărcare a acumulatorilor, pentru că bateria are autonomie de 90 km, dar la 50 e nevoie de o reîncărcare rapidă, care durează cam 10 minute. Aşa că, la valoarea autobuzelor se adaugă şi costul infrastructurii necesare. În plus, în Oradea, la ore de vârf, nu îmi permit să ţin autobuzele câte zece minute în timpul cursei”. Mircea Pop, directorul OTL.

http://www.bihon.ro/10-autobuze-hibrid- ... ea/2121347


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
In data de 5 martie am luat din nou pulsul transportului public din Cluj Napoca.

Este o urbe din ce in ce mai aglomerata, deoarece municipiul a fost/devenit un important centru universitar, economic/comercial, medical, turistic, cu aeroport necesar pentru tot Ardealul. Se construieste in ritm alert (cum apare o parcela, cum rasare un bloc), numarul masinilor a crescut vertiginos... Transportul public din municipiul Cluj Napoca nu a avut o evolutie direct proportionala cu realitatile cotidiene (frecventa vehiculelor nu a crescut, sunt prea putine trasee noi). Sunt mai multe vehicule articulate, ce-i drept, insa e nevoie de mult mai mult(e). De metrou, de exemplu!

Au fost construite cateva parking-uri, insa insuficiente. E nevoie de introducerea urgenta a conceptului Park and Ride.

Benzile dedicate transportului public sunt utile, insa congestioneaza traficul, autoturismele ingramadindu-se pe putinul spatiu ramas liber pentru ele. Iar autobuzele si troleibuzele sunt captive in trafic, dupa iesirea de pe benzile dedicate lor.

Am vazut doar 6 autobuze cu baterii pe trasee, din care doua pe linia 30! Celelalte zac in garaje, cu bateriile descarcate!! Nu inteleg de ce se persista cu prostia imensa a introducerii autobuzelor electrice pe aceasta linie! Dupa ce ca autobuzele sunt scurte (de 12 m), bateriile ocupa spatiu util si se descarca mult mai repede in traficul infernal de pe acest traseu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 18:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
205


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
205


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 18:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
210


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Mar 2019 17:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Interior autobuz Solaris Urbino 12 (IV) electric nr. 208, traseul 27.

Autobuz ineficient, scump si... zgomotos! Un sunet puternic, suparator se aude din lada cu baterii, mai ales cand autobuzul nu ruleaza!



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 25 Mar 2019 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Daca tot ati cheltuit sume imense pentru ineficientele autobuze cu baterii (Neag pentru a favoriza intrarea pe piata a Astra Bus Arad iar Boc pentru mandria sa agresiva), folositi-le pana crapa! Sau au crapat deja?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Apr 2019 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Mandrul national, Boc, a pus in circulatie alte 11 autobuze cu baterii. Cu steguletele de rigoare :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 09 May 2019 23:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 661
Am observat o altă "chestie". Nu demult, 205 şi 212, după ce s-au încărcat la staţia rapidă, au tras pe dreapta. Dacă tot au tras pe dreapta, nu era mai logică încărcarea lentă?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 May 2019 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Pe site-ul URTP sunt prezentate autobuzele electrice din Cluj Napoca. Exista cateva comparatii ce pot fi luate in seama.

Quote:
- autobuzele cu baterii se utilizeaza pentru un flux de calatori de pana la 500-600 calatori/ora/pe sens (ca autobuzele diesel);
- pentru un flux de calatori mai mare este recomandat troleibuzul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 31 May 2019 12:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
214


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Sep 2019 06:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Inca 20 de autobuze cu baterii... din nou Boc si cohorta obedienta :evil:

Quote:
Cluj-Napoca: orașul cu cele mai multe autobuze electrice din România și în primele 10 orașe din Uniunea Europeană.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 03 Nov 2019 12:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
Ultracostisitoarele autobuze cu baterii trebuie sa fie folosite de calatori, nu sa zaca in garaje! Bine ca macar unul dintre ele isi poate folosi pantograful :evil:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 20 Dec 2019 09:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49485
In Studiul de oportunitate privitor la achizitia autobuzelor electrice (va rog sa il studiati; e atasat pe prima pagina a acestui topic) apar tot fel de calcule. Evident, acestea sunt estimative.

Quote:
Valoarea actuala netă a investiției este de -12.351.875 lei, în consecință proiectul demonstrează necesitatea susținerii printr-o asistență financiară nerambursabilă consistentă. Valoarea este negativă datorită fluxului negativ din anul de implementare a proiectului care prin actualizare valorează mai mult decât în anii cu rezultate pozitive. Aceasta arată că proiectul nu este foarte profitabil din punct de vedere financiar și prin urmare, necesită contribuția unei finanțări din fonduri nerambursabile. În cazul acestui proiect, raportul cost-beneficiu este egal cu 0,93, valoare foarte apropiată de valoarea unitară, prin urmare proiectul este corespunzător și poate să fie finanțat.


De fapt, calculul teroretic nu are nici o treaba cu realitatea. De fapt, ai nevoie de doua (unii soferi ai CTP vorbesc chiar de 3) autobuze cu baterii pentru a acoperi programul de circulatie pe un traseu (ceea ce puteai face cu un singur autobuz sau troleibuz).

Quote:
Se poate observa din tabelul 7.4, faptul că pe parcursul unui an calendaristic pentru o distanță medie de deplasare egală cu media ponderată a distanțelor parcurse pentru cele cinci linii de autobuz considerate (27, 28, 30, 32, 32B), operând cu 30 de autobuze electrice în locul a 30 de autobuze clasice echipate cu motoare diesel, se pot reduce cheltuielile cu costurile combustibilului cu aproximativ 500.000 Euro, adică prețul unui autobuz electric. În cazul autobuzelor electrice cheltuielile cu utilitățile vor înregistra o creștere semnificativă, având în vedere că energia electrică este principala resursă consumată de autobuzele electrice pentru funcționarea lor (tabelul 7.5).


Desigur, postacii agresivi arunca mereu in putinii ochi curiosi placa cu "autobuzele au fost cu cofinantare elvetiana/europeana, deci noi nu am platit nimic". UE o fi vreun pom in care cresc bani pt. fiascobuze! Toti tac chitic, neamintind de cheltuielile neeligibile.

Nu exista nici un fel de informatie publica referitoare la costurile de intretinere si exploatare a acestor autobuze cu baterii. Probabil ca acestea sunt imense, ca altfel Boc/Neag nu au fi ratat ocazia de a se lauda public! Nu m-ar mira ca aceste costuri sa apara cumulate cu cele ale troleibuzelor, tocmai pt. a le ascunde. La Turda sau in alte orasele "mandre" aceste costuri uriase vor fi teribil de vizibile!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 60 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group