TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 24 Apr 2019 07:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Author Message
PostPosted: Mon 05 Feb 2018 12:22 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
Imposibil la acea dată.

Nu știu dacă prototipului 324 i s-au schimbat numerele de parc în timp, dar în două din fotografiile precedente apare și prototipul cu numărul de parc 324, având înscrisă data de 11 iulie 1979 [Constanța 1979 (5) și Constanța 1979 (6)], aceeași dată înscrisă și pe fotografia cu troleibuzul cu număr de parc 380 [Constanța 1979 (4)].


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Feb 2018 14:27 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
TV 20E, perioada 1970-1974.
TV 20E, circa 1981, aproximativ aceeași schemă de culoare, după montarea cutiilor de rezistențe pe acoperiș.


Attachments:
1970-1974_Constanța_TV 20E_a.jpg
1970-1974_Constanța_TV 20E_a.jpg [ 289.83 KiB | Viewed 2799 times ]
1981_Constanța_TV 20E_RK_a.JPG
1981_Constanța_TV 20E_RK_a.JPG [ 222.63 KiB | Viewed 2799 times ]
1981_Constanța_TV 20E_RK_b.JPG
1981_Constanța_TV 20E_RK_b.JPG [ 209.37 KiB | Viewed 2799 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Feb 2018 14:37 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
Prototipul DAC 112E, cu numărul de parc 324, 1975, schema originală de culoare.
Prototipul DAC 112E, cu numărul de parc 324 (poate cu numărul de parc schimbat, cum spune ”OAB”), circa 1982, într-o nouă schemă de culoare.


Attachments:
1975_Constanța_prototip DAC 112E_a.jpg
1975_Constanța_prototip DAC 112E_a.jpg [ 393.45 KiB | Viewed 2799 times ]
1975_Constanța_prototip DAC 112E_b.jpg
1975_Constanța_prototip DAC 112E_b.jpg [ 352.63 KiB | Viewed 2799 times ]
1982_Constanța_prototip DAC 112E_RK_a.JPG
1982_Constanța_prototip DAC 112E_RK_a.JPG [ 289.9 KiB | Viewed 2799 times ]
1982_Constanța_prototip DAC 112E_RK_b.JPG
1982_Constanța_prototip DAC 112E_RK_b.JPG [ 265.37 KiB | Viewed 2799 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Feb 2018 14:45 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
DAC 112E, perioada 1976-1979, în schema originală de culoare. Portocaliu, verde, roșu. Ferestrele glisante de aerisire, mai late sau mai înguste, pe înălțime.
DAC 112E, circa 1982-1983, în noua schemă de culoare.


Attachments:
1976-1979_Constanța_DAC 112E_a1.jpg
1976-1979_Constanța_DAC 112E_a1.jpg [ 354.86 KiB | Viewed 2798 times ]
1976-1979_Constanța_DAC 112E_a3.jpg
1976-1979_Constanța_DAC 112E_a3.jpg [ 391.61 KiB | Viewed 2798 times ]
1976-1979_Constanța_DAC 112E_b1.jpg
1976-1979_Constanța_DAC 112E_b1.jpg [ 376.45 KiB | Viewed 2798 times ]
1976-1979_Constanța_DAC 112E_c1.jpg
1976-1979_Constanța_DAC 112E_c1.jpg [ 385.59 KiB | Viewed 2798 times ]
1982-1983_Constanța_DAC 112E_RK_a.JPG
1982-1983_Constanța_DAC 112E_RK_a.JPG [ 285.39 KiB | Viewed 2798 times ]
1982-1983_Constanța_DAC 112E_RK_b.JPG
1982-1983_Constanța_DAC 112E_RK_b.JPG [ 269.46 KiB | Viewed 2798 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 05 Feb 2018 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2316
Location: Bucureşti
DAC 112E, perioada 1984-1985, în ultima schemă de culoare cunoscută.


Attachments:
1984-1985_Constanța_DAC 112E_RK_a.JPG
1984-1985_Constanța_DAC 112E_RK_a.JPG [ 266 KiB | Viewed 2797 times ]
1984-1985_Constanța_DAC 112E_RK_b.JPG
1984-1985_Constanța_DAC 112E_RK_b.JPG [ 259.59 KiB | Viewed 2797 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Feb 2018 00:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
bucsan wrote:
DAC 112E, perioada 1976-1979, în schema originală de culoare. Portocaliu, verde, roșu.
Inainte de cele verzi, au fost cele cateva albastre cu care se pare ca nu exista fotografii, avand exact aceeasi dispunere a dungilor..


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Apr 2018 23:56 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 678
Oare există vreo legătură între înălţimea elementelor glisante pentru aerisire şi butucul roţilor motoare? Din ce observasem atunci - copil fiind:
-butucul subţire se asocia cu elemente glisante înguste
-butucul gros se asocia cu elemente glisante late
însă aşa văd că înălțimea totală a ferestrei (parte fixă + element glisant) este aceeaşi, indiferent dacă elementul glisant e îngust sau lat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 04 Apr 2018 02:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
OAB wrote:
Oare există vreo legătură între înălţimea elementelor glisante pentru aerisire şi butucul roţilor motoare? Din ce observasem atunci - copil fiind:
-butucul subţire se asocia cu elemente glisante înguste
-butucul gros se asocia cu elemente glisante late
însă aşa văd că înălțimea totală a ferestrei (parte fixă + element glisant) este aceeaşi, indiferent dacă elementul glisant e îngust sau lat.
NU a existat nici o relatie. Au fost loturi succesive, unele cu glisante inalte (1975), altele scunde (1975-78) si iarasi inalte (1978-1980).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 May 2018 19:36 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
bucsan wrote:
TV 20E, perioada 1970-1974.
TV 20E, circa 1981, aproximativ aceeași schemă de culoare, după montarea cutiilor de rezistențe pe acoperiș.

Dl Bucsan, din desenele dvs. reiese ca troleibuzele TV 20E ar fi avut schema de culoare alb cu rosu! De fapt schema de culoare din fabrica, atat pentru Constanta cat si Bucuresti, a fost alb albastru! Referitor la cutiile de rezistente de pe acoperis, la Constanta troleibuzele TV nu au avut asa ceva, se vede si din poza cu 296 din albumul 1979. Chiar daca voi fi off topic, in Bucuresti primul TV 20E care a avut montata cutia pentru rezistente precum si schema de culoare crem cu rosu, a fost 4648, titular pe linia 84.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 17 Jun 2018 18:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Bul. Mamaia, martie 1990.

Se observa o parte a remorcii unui troleibuz scund, cu o dunga verde asemenea troleibuzului cu nr. 152 din Cluj Napoca.

Foto: dr. David Hadaller.


Attachments:
35425266_1746300338751115_6437580648654831616_o.jpg
35425266_1746300338751115_6437580648654831616_o.jpg [ 236.58 KiB | Viewed 2658 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 19 Jun 2018 16:49 
Offline

Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
Posts: 50
Location: Constanta
Scunde în acea schema de culoare au fost 546, 547, si nu mai retin daca si 548.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Jun 2018 02:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Sheriful wrote:
Scunde în acea schema de culoare au fost 546, 547, si nu mai retin daca si 548.
De ce veneau doua fire de cale pe acelasi sens dinspre Tomis? Era unul de serviciu, pentru acces direct spre gara?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jun 2018 05:41 
Offline

Joined: Thu 30 Mar 2017 21:00
Posts: 3
Brassovia wrote:
De ce veneau doua fire de cale pe acelasi sens dinspre Tomis? Era unul de serviciu, pentru acces direct spre gara?


In dreptul Institutului de Proiectari era un macaz...acolo se facea ramificarea dintre 42 si 43 si ceea ce vedem noi in poza asta este in felul urmator:cea mai din stanga linie este 42...care isi continua drumul pana spre strada Mihai Viteazul,cea din mijloc era 43 iar cea din dreapta linia 40.

Ceea ce nu inteleg este ce linie este acel troleibuz care se vede in plan indepartat.Stiam ca la intersectia Tomis cu Mamaia intorcea doar 42,venind de pe Mamaia ca sa intre pe Tomis,dar aici se vede ca isi continua drumul pe Mamaia.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jun 2018 18:49 
Offline

Joined: Fri 03 Dec 2010 16:25
Posts: 50
Location: Constanta
Da. Nu observasem amanuntul acesta. La prima vedere parea ca troleibuzul din plan indepartat este dupa intersectia Bd. Mamaia cu Str. Mircea cel Batran.

Este posibil sa fi fost inca deviat traseul dus-intors pe Strada 1907. La un moment dat, din cauza constructiei blocurilor de pe Str Mircea pe sectorul cuprins intre Bd Ferdinand (atunci Republicii) si Str Stefan cel Mare, traseul liniilor 40 si 43 a fost deviat in ambele sensuri pe strada 1907. Din cate stiu in acea perioada 1985-1990 sunt construite acele blocuri.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 06 Jul 2018 12:58 
Offline

Joined: Tue 29 May 2018 18:49
Posts: 10
Dar ce înseamna acel P de după Taxi? Particular?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Jul 2018 07:33 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 93
Da. Taxiurile particulare in 90-91 aveau "P"


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 18 Aug 2018 14:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Monumentul Victoriei.


Attachments:
Constanta 180818.jpg
Constanta 180818.jpg [ 151.98 KiB | Viewed 2538 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Oct 2018 19:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Troleibuz in fata garii, in anul 1964.

Sursa: Arhiva digitală a Uniunii Arhitecților din România.


Attachments:
Gara Constanta 1960 troleibuz.jpg
Gara Constanta 1960 troleibuz.jpg [ 399.91 KiB | Viewed 2274 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Nov 2018 19:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47490
Vremuri...


Attachments:
Constanta 061118.jpg
Constanta 061118.jpg [ 140.07 KiB | Viewed 2058 times ]
Constanta 061118a.jpg
Constanta 061118a.jpg [ 36.21 KiB | Viewed 2058 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Dec 2018 10:36 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Se pare ca aceasta carte postala de la Editura Meridiane nu a fost inca postata.
Troleibuze TV2E model 1959.


Attachments:
CONSTANTA BDUL REPUBLICII.jpg
CONSTANTA BDUL REPUBLICII.jpg [ 89.04 KiB | Viewed 1793 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Dec 2018 14:46 
Offline

Joined: Tue 03 Feb 2009 22:16
Posts: 7
Location: Constanța
În urmă cu zece ani, Constanța renunța la ultimele două linii de tramvai: 101 (Gară - Zona Industrială) și 102 (Faleză Nord - Zona Industrială).
Acum 8 ani, municipiul de la malul mării renunța și la ultimele două linii de troleibuz: 48 (Palas - Poarta 2) și 48B (Palas - Gară).
Toate aceste mijloace de transport în comun au fost înlocuite cu autobuze MAZ. Tehnologie din Belarus.
A urmat o perioadă lungă în care transportul în comun din Constanța a decăzut. Într-un oraș în care gradul de poluare era ridicat pentru acea perioadă, Constanța a renunțat la mijloacele de transport în comun nepoluante.
A fost și o perioadă în care maxi-taxi a devenit o concurență reală pentru RATC.
De curând, RATC a început să se gândească din nou la tramvaie. Într-un raport al Regiei pentru perioada 2018 - 2022, se specifică faptul că se analizează posibilitatea reintroducerii tramvaiului în Constanța. Mi-aș dori să se întâmple asta, dar cred că este o utopie. Într-un oraș supraîncărcat de mașini, consider că soluția de moment ar fi troleibuzele. Din punct de vedere economic, ar costa mai puțin și nici nu ar produce haos în trafic pentru montarea șinelor și a firelor.
Dar, românii au o vorbă : speranța moare ultima...
Avem încheiată axa București - Brașov - Constanța.
Poate că vom prelua modelul Brașovului care reintroduce troleibuzele. Poate...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Apr 2019 21:46 
Offline

Joined: Thu 30 Mar 2017 21:00
Posts: 3
Doua poze luate de pe facebook.


Attachments:
C0E77EA1-82E4-4204-9FD5-C911E5A8C890.jpeg
C0E77EA1-82E4-4204-9FD5-C911E5A8C890.jpeg [ 64.39 KiB | Viewed 352 times ]
629378DA-8E37-49B0-892C-C95436705D17.jpeg
629378DA-8E37-49B0-892C-C95436705D17.jpeg [ 63.76 KiB | Viewed 352 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group