TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 20 Nov 2018 21:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
 Post subject: Constanta: tramvaie
PostPosted: Mon 21 May 2007 02:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Silviu Sintea wrote:
O raritate, traseul 101 barat.


Attachments:
201c_143.jpg
201c_143.jpg [ 30.32 KiB | Viewed 13962 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 02:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Tramvaiele functionale sunt:
V3A-C: #130, #137, #139, #142, #143, #146 (ex-#116), #147 (ex-#105), #148 (ex-#117), #149 (ex-#102), #152, #154 (ex-#120?), #157 (ex-#136), #158, #159 (ex-#131), #160, #161 (ex-#144 + sectiunea B #110), #162 (ex-#104), #163 (ex-#112), #164, #165 (ex-#138), #166 (ex-#113), #167 (ex-#121), #168 (ex-#123), #169 (ex-#122), #170 (ex-#106), #171 (ex-#125), #172 (ex-#140), #173 (ex-#132), #174 (ex-#141), #175.
KT4D, aduse din Berlin (in paranteza este scris numarul din Berlin):
-in 1999: #176 (#9070), #177 (#9075), #178 (#9092), #179 (#9113), #180 (#9114), #181 (#9123), #182 (#9124), #183 (#9315)
-in 2000: #184 (#9104), #185 (#9107), #186 (#9108), #187 (#9135), #188 (#9136), #189 (#9106), #190 (#9129), #4571 (#4571 - donator de piese).
ITB 1VU: #100

Vagoane V3A-C retrase pentru casare la data excursiei mele, casate in mare parte intre timp: #121 (ex-#167), #125 (ex-#171), #127, #131 (ex-#148), #136 (ex-#166), #138 (ex-#165), #140 (ex-#172).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 02:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Multe poze cu #170, inclusiv din interior:


Attachments:
0170-101-001.jpg
0170-101-001.jpg [ 83.39 KiB | Viewed 13955 times ]
0170-101-009.jpg
0170-101-009.jpg [ 72.92 KiB | Viewed 13956 times ]
0170-101-002.jpg
0170-101-002.jpg [ 72.45 KiB | Viewed 13955 times ]
0170-101-003.jpg
0170-101-003.jpg [ 105.55 KiB | Viewed 13958 times ]
0170-101-004.jpg
0170-101-004.jpg [ 80.22 KiB | Viewed 13955 times ]
0170-101-005.jpg
0170-101-005.jpg [ 60.07 KiB | Viewed 13955 times ]
0170-101-006.jpg
0170-101-006.jpg [ 55.29 KiB | Viewed 13957 times ]
0170-101-007.jpg
0170-101-007.jpg [ 58.48 KiB | Viewed 13956 times ]
0170-101-008.jpg
0170-101-008.jpg [ 109.72 KiB | Viewed 13955 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jul 2007 12:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
Sa vedem 3 poze interesante.
1. Cea mai insemnata intersectie in ceea ce priveste transportul electric din Constanta ( Statia Cumpenei ) unde se intersecteaza tramvaiul 102 cu troleibuzele 48 si 48b si este prezenta si reteaua pentru retragere/acces a troleibuzelor din si inspre depou.


Attachments:
IMG_2070.JPG
IMG_2070.JPG [ 68.74 KiB | Viewed 13818 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jul 2007 12:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
2. Un KT4D ce trece pe sub incrucisari. Se remarca faptul ca pantograful se coboara manual pentru a nu fi agatate elementele de retea desi acestea nu par a avea defecte majore.


Attachments:
IMG_2071.JPG
IMG_2071.JPG [ 67.07 KiB | Viewed 13817 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jul 2007 12:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
3. Ceva ce nu imi dau seama ce este. Se remarca faptul ca din acest element de retea pleaca un fir care nu mi-am dat seama unde duce. Nu este niciun macaz in apropiere deoarece poza este facuta in apropiere de statia Delfinariu a liniei 102.


Attachments:
IMG_2112.JPG
IMG_2112.JPG [ 96.38 KiB | Viewed 13817 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jul 2007 22:33 
Cand te duci spre Mamaia semaforul este pe galben intermitent. Iar cand tramvaiul vine si merge cu 5km/h se face verde pentru tramvai si rosu pentru cei care merg spre Mamaia.


Top
  
 
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 03:08 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Adryyan wrote:
Mazare e decis sa lase Constanta fara tramvaie, MOTIVUL fluidizarea traficului.

Stirea pe larg in ziarul Telegraf
http://www.telegrafonline.ro/1197669600 ... tanta.html


Este incredibila ipocrizia (sau obtuzitatea) unora dintre alesii nostri. In Europa de Vest, precum si aici peste ocean, se investeste masiv in transportul cu tramvaiul, tocmai findca s-a constatat dupa 20-30 de ani de la desfiintare ca desfiintarea lui nu a imbunatatit deloc traficul, ba dimpotriva.
Tramvaiul este un mijloc de transport eficient in traficul urban aglomerat, mai ales in cazurile in care fluxul de calatori pe ora este prea mare pentru autobuze, dar insuficient pentru construirea de "heavy-rail" (metrou etc.)
Care este situatia in Constanta? Tramvaiele deservesc trasee cu flux bun de calatori sau merg mai mult goale?
Iar abureala cu autobuze moderne... sa fim seriosi, un tramvai bun are durata de viata dubla fata de a unui autobuz, ca sa nu mai vorbim de capacitate...
Problema este ca NU EXISTA FONDURI pentru investitii in transportul cu tramvaiul.. un tramvai nou costa de te usuca, plus ca nu exista infrastructura adecvata pe care sa circule, asa ca mai bine se aduc autobuze ieftine si mai iese si un comision...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 18:54 
Cu el (transportul public urban de suprafata din Romania) chiar merg doar pensionarii, elevi si studentii respectiv handicapatii si altii care mai au gratuit sau redus. Nu e o impresie de a mea: Sunt date oficiale care arata acest fapt. Singura exceptie este Bucurestiul, unde traficul auto este praf si anumite linii de tramvai sunt o gura de aer: 41, 8 ,25 ( le folosesc eu si le prefer in locul masinii), iar tariful perceput este suficient de mic incat sa nu tenteze spre auto (deocamdata).

Transportul public din orase da indirect un sut in fund si CFR-ului, caci oamenii din Bucuresti care merg la mare nu-si lasa masina acasa pt a merge in CT cu duba la tarife de peste 1 milion pe luna!

Daca RatConstanta ar fi altfel... personal am avut curajul sa-mi las masina pt a merge 2 saptamani in Viena :D Daca in loc de autobuze ar fi avut firobuze, as fi vandut tot si m-as fi mutat la ei :wink:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 21:51 
Nu mai este nimic de facut in privinta tramvaiului si cat de curand si a troleibuzului. Unele voci spun ca nu ne mai apuca luna mai cu tramvaie. Prima care va cadea este 102 si apoi 101.


Voci oficiale au spus azi ca toata calea de rulare de pe 100 va fi scoasa pana in luna mai. Cea de pe 102 va fi scoasa incepand cu toamna lui 2008. Iar cea de pe 101 abia in 2009 va fi scoasa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 13:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 270
Location: Bucuresti 4, Berceni
Interesant ce or sa faca cu podul pentru tramvaie (linia 101) peste linia CF (spre Mangalia si portul Constanta). Pista de biciclisti??? :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 16:43 
Offline

Joined: Tue 01 Nov 2005 12:41
Posts: 147
Location: Bucuresti
gaseste MAZare ceva ca sa mai scoata un comision si sa prosteasca si bizonii ca o face in favoarea lor


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 17:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
chirila_alex wrote:
Nu mai este nimic de facut in privinta tramvaiului si cat de curand si a troleibuzului. Unele voci spun ca nu ne mai apuca luna mai cu tramvaie. Prima care va cadea este 102 si apoi 101.


Voci oficiale au spus azi ca toata calea de rulare de pe 100 va fi scoasa pana in luna mai. Cea de pe 102 va fi scoasa incepand cu toamna lui 2008. Iar cea de pe 101 abia in 2009 va fi scoasa.


Romanie, tara frumoasa, dar locuita (din pacate). Aveam si noi un litoral, si ne-am batut joc de el.
Cand ma gandesc la cum au ajuns conditiile de calatorie intre statiuni, indiferent de mijlocul de transport ales (autoturism pe sosea supraaglomerata, duba jegoasa sau asa-zis autocar cu culoarul plin pana la saturatie, ca sa nu mai vorbim de linia CFR Constanta-Mangalia), ma intreb ce motivatie sa mai ai pentru a-ti petrece concediul aici si nu aiurea: faptul ca esti furat la tot pasul? plajele murdare si micsorate de aparitia zonelor private? preturile umflate? cainii? vremea buna doar o luna-doua pe an? muzeele jalnic intretinute? epidemiile de holera? (W)C-urile? dispretul mai mult sau mai putin mascat cu care esti intampinat peste tot?

Tot uriasul efort facut de stat de la nivel central (din buzunarele cetatenilor, bineinteles), in anii 60-70, pentru a ridica civilizatia in acest minunat colt al tarii a fost anihilat de reactiunea grobiana a faunei interlope a locului. Au readus lucrurile dupa chipul si asemanarea lor. Nu putea face exceptie nici transportul public. Principiul aplicat aici: "Nu mai aveti tramvaie si troleibuze?... Dati-va cu telegondola!"

Cel care a dat tonul la nivel national pentru masacrarea transportului electric urban, poate fi multumit acum. Totul e atat de clar incat nu mai trebuie sa-si puna singur autocolante elogioase.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 19:31 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Highlander wrote:
Cu el (transportul public urban de suprafata din Romania) chiar merg doar pensionarii, elevi si studentii respectiv handicapatii si altii care mai au gratuit sau redus. Nu e o impresie de a mea: Sunt date oficiale care arata acest fapt. Singura exceptie este Bucurestiul, unde traficul auto este praf si anumite linii de tramvai sunt o gura de aer: 41, 8 ,25 ( le folosesc eu si le prefer in locul masinii), iar tariful perceput este suficient de mic incat sa nu tenteze spre auto (deocamdata).

Ai spus o vorba mare: ce particularitate au liniile 41, 8 si 25 de le preferi in locul masinii? Raspuns: un interval de succedare bun si cale de rulare separata. Dar in conditiile in care majoritatea liniilor sunt asa cum sunt, nici nu e de mirare ca nu sunt atractive, si sunt folosite doar de cei care au gratuit sau redus. Aici, in Toronto, dupa ce au scos o buna parte din reteaua de tramvai in anii '50 - '60 (bine ca a ramas ceva), se fac investitii masive in transportul cu tramvaiul pe cale de rulare separata de trafic - 120 de km cale dubla vor fi construiti in urmatorii ani pe arterele cele mai aglomerate pentru a IMBUNATATI traficul. Numai in orasul lui Mazare solutia e inversa...

Pt. Ionescu: e adevarat ca in America tramvaiul este o raritate... totusi, exista exceptii: Toronto (cea mai intinsa retea din America de Nord), Calgary, Edmonton, San Diego, San Francisco, Portland (Oregon), si or mai fi si altele care nu imi vin acum in minte.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Constanta,fara tramvaie
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 20:59 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 85
Location: Tg-Mures
Caragiale:"ce iaste mujica?mujica este acel sunet care te gidile in mod placut la ureche,mai Rostogane"
Ce este MAZarea?Raspuns:acel om pe care de transport in coate il doare,mai constantene........dar de comisioane in schimb.......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 23:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
zoli_gido wrote:
Caragiale:"ce iaste mujica?mujica este acel sunet care te gidile in mod placut la ureche,mai Rostogane"
Ce este MAZarea?Raspuns:acel om pe care de transport in coate il doare,mai constantene........dar de comisioane in schimb.......

Omul negru dintr-un oras vopsit in galben.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 23:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 105
Location: Bucuresti
Eu cred ca nu este inca prea tarziu pentru a se putea face ceva la Constanta... poate il putem face sa se razgandeasca, si sa isi dea seama ca cel putin liniile 101 si 102 merita pastrate. Sa nu mai vorbim de 100 care in sistem metrou usor era extraordinara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 00:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Celestin Draganescu wrote:
Eu cred ca nu este inca prea tarziu pentru a se putea face ceva la Constanta... poate il putem face sa se razgandeasca, si sa isi dea seama ca cel putin liniile 101 si 102 merita pastrate. Sa nu mai vorbim de 100 care in sistem metrou usor era extraordinara.

Singura varianta ar fi o (noua) scrisoare din partea Transira, in care sa i se explice omului frumos cum ar fi mai bine sa procedeze, pe baza experientei internationale si a datelor de specialitate. Aceasta trebuie sa-si urmeze cursul oficial, iar intre timp ar trebui programata o audienta pentru sustinerea materialului scris. Macar sa pastreze reteaua in conservare pana la aparitia posibilitatii de modernizare si de achizitionare de vehicule noi. Nu ar fi rau sa existe fonduri europene accesibile pentru asa ceva, dar nu prea cred.
Tema principala de bataie: tramvaiul pe trasee bine gandite (in special cel pe cale separata) conduce la scaderea traficului de autoturisme, ca urmare a atragerii calatorilor. Deci trebuie demontat mitul cum ca transportul electric incurca traficul, iar desfiintarea sa l-ar "fluidiza"!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Jan 2008 20:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 263
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Faptul ca regia de transport a actionat asa este un lucru foarte rau. Dezinteresul si lehamitea arata ca se stie clar soarta tramvaiului in Constanta si nu mai intereseaza pe absolut nimeni ce se intampla. Cred ca la capitolul organizare stau foarte prost daca intr-adevar mai exista acel plug de dezapezire. Curos ca nu au incercat nici sa remorcheze vagoanul ramas imobilizat. Pur si simplu l-au abandonat. Se vede ca nici nu au vrut sa se sinchiseasca. Bataia de joc a unui primar din Constanta a dus incet si sigur la disparitia transportului electric. Nu e singurul. Pacat ca acestor oameni nu li se pune in vedere ilegalitatile comise pentru ca par a fi destule si un si mai mare pacat pentru ce au ajuns locatiile turistice romanesti si transportul din ele (Brasov, Constanta).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 10:24 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Mai votati-l pe mazare inca o data, ca sa va fie si mai bine! Doar "trebuie sa termine ce a inceput", nu? :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 14:49 
apropo de incurcat trafic. am fost in germania intr-un oras asta toamna. trebuia sa merg la aeroport sa jung in Romania. Era o coada de masini de kilometri, si se mergea. mergea taximetristul si cu a treia. M-am speriat credeam ca o sa pierd avionul. Cred ca prostia incurca traficul.

Mai exista tramvaie in Constanta? Adica daca mai circula.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 14:57 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Ultimele V3A-uri originale... Cu masca din tabla la burduf si suspensie secundara tip clopot... Mare pacat de ele...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 16:36 
Pai teoretic Da, practic NU.Din cauza zapezii nu mai circula nici un tramvai. Pe linia 101 sunt 5 autobuze Maz si pe linia 102 sunt 8 autobuze Maz.
Acum o sa fiu un pic cam off-topic: faceam mai adineauri poze la tramvaiele de pe 101 blocate si a trecut directorul general RATC , Dumitru Coiciu cu o dubita si nici macar nu il interesa de tramvaie si de blocurile pline de zapada.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 17:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
chirila_alex wrote:
...a trecut directorul general RATC , Dumitru Coiciu cu o dubita si nici macar nu il interesa de tramvaie si de blocurile pline de zapada.

Pai aceasta zapada a venit la fix pentru alde dumnealui! Ce ocazie mai buna ar fi avut sa expuna pe strazi tramvaiele neputincioase, in timp ce MAZ-urile trec victorioase? Faptul ca au fost abandonate in mijlocul drumului arata ca se doreste ca sa fie vazute in aceasta ipostaza de cat mai multa lume. Iar MAZ-ul cazut in sant si cu rotile in aer, prezentat pe toate posturile de televiziune, nu e decat o scapare, regula trebuie sa ramana: "tramvaiu' e invechit si incurca traficu'".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 00:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
V3A-C. Au fost un pic diferite de V3A-urile produse pentru Bucuresti, Ploiesti, Oradea, Brasov, Braila, Botosani si Cluj. Au fost construite pentru a fi utilizate la 825V cc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 00:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Totusi... desi plugul RATC-ului e uni-directional, nu exista vreo linie in depou prin care el sa poata fi bagat pe contrasens? Ar putea sa mearga si sa curete contrasensul liniei (presupun ca peria se poate intoarce) pana ajunge la tramvaie, urmand ca o portiune de 3-4m sa fie deszapezita manual. Sau, mai bine, avand in vedere ca linia este pe dale, nu s-ar putea deszapezi cu mijloace auto?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 00:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46579
Vazind sarmanele tramvaie sub nameti, parasite de un director ce fugea pe acolo, am facut o paralela intre acesta si omologul sau de la Brasov. Ambii, suspect de vechi in functii, sub regimuri diferite.
Nu asta e problema mea, mai ales ca albul zapezii ascunde si negrul unor suflete. Culmea e ca dl. Coiciu coordona "transportul cu troleibuze" in cadrul URTP (UNIUNEA ROMANA DE TRANSPORT PUBLIC). Tot aici il gasim pe indragitul prieten al transportului public in general, si al celui electric in special, Adrian Popa, vicepresedinte. O, hades! O, tempora!

Am fost intrebat de multa lume de ce nu adera si ONG -ul nostru la URTP.

Pe vremea cind eram un simplu forum, ne-am adresat URTP, in problema desfiintarii transportului cu troleibuze in municipiul Iasi. Materialul nostru impreuna cu raspunsul directorului RATEC, dl. Abalasei, au fost gazduite intr-un Buletin Informativ editat de catre URTP.
Mai tirziu, ne-am adresat URTP, avind deja constituit ONG-ul nostru, in problema distrugerii transportului electric in Brasov. Degeaba.
Mai mult decit atit, presedintele executiv al URTP, dl. Donea, lauda la Botosani, progresele facute de catre RAT Brasov in promovarea transportului ecologic. La ora aceea, nu mai exista retea de troleibuz in Schei, Livada Postei, Centru, etc.
Aceeasi intrebare ("credeti oportuna afilierea asociatiei Transira la URTP?") am adresat-o si directorului unei regii importante de transport public, in prezenta a inca doua persoane. Raspunsul, argumentat, a fost un NU categoric.

De ce aceste precizari, acum?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jan 2008 01:26 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 93
Au fost si prin Bucuresti cateva de tipul C, unul care isi facea veacul pe 23, 206 parca, a rezistat foarte mult, fiind printre ultimele casate. Mai erau parca si 356 si 357 care umblau de obicei pe 15 sau 19, erau la Titan.
Si in Bucuresti tensiunea de alimentare e de 825V, 750V e doar o tensiune nominala inscrisa pe echipamente. Insa gama tensiunilor de functionare admise poate fi mai mica cu 30% si mai mare cu 20%, deci undeva intre vreo 600 si 900V.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46579
Ia uitati cit de milos e directorul RATC.


Attachments:
CoiCiu.jpg
CoiCiu.jpg [ 69.54 KiB | Viewed 11778 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 23:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Vazand atata grija parinteasca, probabil (ex-)vatmanii se vor inghesui mai spre vara sa puna stampila in dreptunghiul cu numele exterminatorului transportului electric din Constanta, acest prim-exterminator care a devenit ilustrul model al tuturor omologilor sai intru putreziciune morala, aparuti ca ciupercile dupa ploaie, prin inalte scaune de pe intreg cuprinsul aceastei tari profund cleptocratice. Repet ce-am mai spus: n-aveti tramvai, dati-va cu telegondola. Patria va va fi recunoscatoare, ca ati contribuit, cu otelul din sina si cuprul din firul aerian, la prosperitatea de mertzane, gipane si viloaie a unor scursuri sociale purulente.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group