TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 25 Nov 2020 20:45

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Nov 2008 12:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Faleza Nord

190


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Nov 2008 12:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Faleza Nord.

Cap linie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Nov 2008 12:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Faleza Nord. Poftiti de vedeti!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Nov 2008 12:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Trista zi se incheia cu speranta. Intorcindu-ma inapoi la depou, cu tramvaiul 179, am avut colegi de calatorie o bunicuta si nepotelul ei. Doamna spunea ca baietelul a vrut sa mearga cu tramvaiul, fiind suparat ca va fi desfiintat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Epilog
PostPosted: Sun 16 Nov 2008 13:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Acum, cind scriu aceste rinduri, tramvaiul constantean isi da duhul. Jeep-urile lui Mazare, inca, nu. Pina cind?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Nov 2008 22:02 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Vor circula ,Silviu ,pina ce Mazare va fi primar ,si tot pina ce fiecare MAZ va reprezenta un comision care merita sa-l fi luat.Imi tot vine in minte faptul ca odata tot se va reduce si acest fenomen ,stiu sint un pic prea optimist ,pe de alta parte Bielorusia este o tara neo-comunista care nu prea inghite reformele de tip vestico-democratice pe de o parte nu-l lasa fratele estic mai mare ,pe de alta parte nu are atita singe in vine ,drept pt care ,poporul de acolo tot se satura incet-incet de democratie de fatada,apoi vor urma perioadele de tranzitie economica si politica ,si atunci sa mai vezi tu MAZ-uri in Romania ,piese de schimb pt cele existente deja ,si comisioane.....scuze de off topic dar m-am infuriat un pic vazind pozele.........ma intreb daca in citeva luni sau saptamini de ex vor avea loc schimbari radicale in Bielorusia ,cu ce vor circula constantenii in locul tramvaielor daca intreprinderea nu va putea livra nici macar un surub,si va pati ca Rocar-ul .........gindeam si eu cu voce ......soptita........


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 01:02 
Eu totusi am convingerea din varii motive ca pentru viitoare comisioane peste cativa ani va fi reintrodus tramvaiul si se va reveni pentru ca subit cineva si-a dat seama ca erau mai bune. Linii noi/fire noi/vagoane noi...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 09:10 
Offline
User avatar

Joined: Sat 19 Jan 2008 00:52
Posts: 8
Location: Ploiesti Nord
Tot astazi, dar acum exact 2 ani s-a desfiintat si tramvaiul din Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 11:50 
freyutz wrote:
Eu totusi am convingerea din varii motive ca pentru viitoare comisioane peste cativa ani va fi reintrodus tramvaiul si se va reveni pentru ca subit cineva si-a dat seama ca erau mai bune. Linii noi/fire noi/vagoane noi...


Oricum era nevoie de linii noi/vagoane noi/fire noi/depou modernizat. Doar substatiile de tractiune sa fi ramas (sau cel putin amplasamentul lor) si nu ar mai fi fost nevoie de asflatarea peste liniile de tramvai si spargerea din nou a soselei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 11:56 
Un articol datat 14 nov 2008. Inca putin...

http://www.cugetliber.ro/1226613600/art ... uze-vechi/

Tramvaiele de pe linia 101, înlocuite cu autobuze vechi

Banii constantenilor se duc pe fumuri

Regia de transport în comun a anunţat că va înlocui ultimele tramvaie din Constanţa în jurul datei de 22-24 noiembrie. Traseul pe linia 101 va fi uşor modificat, în loc să treacă pe pod autobuzele circulând pe dedesubt.

În zece zile tramvaiele constănţene vor deveni legendă. Autorităţile locale au luat decizia de a schimba mijloacele de transport ecologice de pe linia 101 cu autobuzele care vor fi retrase de pe linile 100 şi 43. „Modelele noi (n.r. MAZ-urile achiziţionate din bani publici în luna septembrie) vor circula pe linia 100 şi câteva pe linia 43 şi, ce vom retrage de aici, vom introduce pe linia 101”, a declarat Dan Astratinei, directorul adjunct al Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa (RATC).

Autobuzele de pe liniile 100 şi 43, în locul tramvaielor de pe linia 101

După ce tramvaiele de pe linia 102 au fost înlocuite, reacţiile de nemulţumire nu au întârziat să apară. Cei drept, nu puţini au fost aceia care s-au bucurat că se scot mijloacele de transport nepoluante, motivaţia fiind că străzile vor fi reparate şi autoturismele mai protejate, plus că se câştigă două benzi de circulaţie. Doar că, mijloacele de transport ecologice s-ar fi putut păstra prin înlocuirea cu troleibuze, care sunt nepoluante şi silenţioase.

În ceea ce priveşte înnoirea parcului de troleibuze, autorităţile nici nu iau în calcul posibilitatea.
Şi cum la Constanţa toate sunt pe dos, nu ar trebui să ne mire de ce tramvaiele au fost înlocuite cu autobuzele pe traseele din oraş. În timp ce peste tot în lume se introduce transportul în comun electric, numai în Constanţa transportul public rămâne pe motorină. Chiar dacă au norma de poluare euro 4, tot noxe scot pe ţeava de eşapament.

Poate că şi asta este explicaţia pentru tarifele exorbitante ale regiei la abonamente şi bilete de călătorie. „Banii se recuperează din taxe şi impozite, pe când efectele poluării autobuzelor nu le mai contracarezi nici cu zece hectare de mazăre”, posta comentariul pe internet Mojo, în data de 23.10.2008, 11:01:05, la materialul „Noile autobuze RATC ar putea ajunge pe chituci”.

Păcat că nu se plimbă şi reprezentanţii autorităţilor locale cu mijloacele de transport în comun din Constanţa, dar avem „norocul” să respire şi ei acelaşi aer.

Dan Astratinei a mai afirmat că autobuzele care vor circula pe linia 101 vor sosi la un interval de trei-patru minute. „La ora asta, avem 11 tramvaie care vor fi înlocuite cu 13 autobuze. Vor circula pe sub podul de la IPMC şi asigurăm călătorii că durata călătoriei va fi aceeaşi, chiar dacă traseul este modificat”, a completat directorul adjunct al RATC.

Cât despre scoaterea şinelor, autorităţile promit că le vor desfiinţa, însă nu ne-au spus şi o dată la care s-ar demara lucrările.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 17:12 
zoli_gido wrote:
Vor circula ,Silviu ,pina ce Mazare va fi primar ,si tot pina ce fiecare MAZ va reprezenta un comision care merita sa-l fi luat.Imi tot vine in minte faptul ca odata tot se va reduce si acest fenomen ,stiu sint un pic prea optimist ,pe de alta parte Bielorusia este o tara neo-comunista care nu prea inghite reformele de tip vestico-democratice pe de o parte nu-l lasa fratele estic mai mare ,pe de alta parte nu are atita singe in vine ,drept pt care ,poporul de acolo tot se satura incet-incet de democratie de fatada,apoi vor urma perioadele de tranzitie economica si politica ,si atunci sa mai vezi tu MAZ-uri in Romania ,piese de schimb pt cele existente deja ,si comisioane.....scuze de off topic dar m-am infuriat un pic vazind pozele.........ma intreb daca in citeva luni sau saptamini de ex vor avea loc schimbari radicale in Bielorusia ,cu ce vor circula constantenii in locul tramvaielor daca intreprinderea nu va putea livra nici macar un surub,si va pati ca Rocar-ul .........gindeam si eu cu voce ......soptita........

Subscriu TOTAL la cele spuse de Zoli Gido!!! Candva si la Galati se vehicula ideea desfiintarii tramvaiului ( atentie: toate liniile din oras!) Doar ca prin regia de transport galateana sunt destui oameni care stiu sa-si impuna puctul de vedere si care au ani si generatii de munca in transportul public-electric iar acestia din urma au INCHIS GURA DEFINITIV celor care au ,,debitat" asemnea tampenii! Iar la Constanta sa dispara tramvaiul....asta nu-mi pot imagina...! Ar trebui neaparat sa mergem cu totii in Constanta intr-o zi! Sa starnim oamenii sa ne adunam sa facem ceva....zic eu!!!Treburile astea nu trebuiesc sa ramana asa!....E o bataie de joc demna de toata scarba!!!...De Constanta ma leaga amintiri foarte placute in ceea ce priveste tramvaiul...Cu ce viteza mergeam cu V3-A-C-ul pe B-dul Alex. Lapusneanu prin anii 96'-97'....pana la Delfinariu!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 19:25 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 638
Pentru multe lucruri discutabile (sa nu spun altfel) petrecute in Constanta este invinuit primarul. Are influenta mare, dar trebuie sa se tina cont de doua lucuri:

1. A iesit invingator la alegerile locale cu victorii clare. Bun. Unii vor spune ca s-au prezentat putini la vot, dar victoriile obtinute la scrutine arata ca nu deranjeaza pe multi. Ca daca ar fi deranjat lumea s-ar fi mobilizat si ar fi votat alt candidat. Nu s-a intamplat asta, inseamna ca Mazare este acceptat tacit. Similar "Violonistului".

2. Consiliul local are un cuvant de spus. Cel putin la fel de vinovati sunt consilierii ca si primarul. De ce au acceptat transformarea in autobuze a majoritatii liniilor de troleibuz? De ce au acceptat si accepta ca liniile de tramvai sa fie deservite de autobuze? Si, mai ciudat! Va mai aduceti aminte ca se vehicula ideea aducerii de autobuze articulate? Ei bine, s-au adus autobuze din categoria "3 axe". Raspunsul ar putea fi cel enuntat de un oficial care a calatorit cu un MAZ 107 proaspat adus: are axa C viratoare si, astfel, ia mai bine curba. E o parafraza, motiv pentru care nu am pus ghilimele. De unde pana unde se schima caietul de sarcini la intervale scurte de timp? Caietul de sarcini nu trebuie sa fie ceva stabil, ceva care sa nu se schimbe numai daca exista motive foarte serioase??
Sedintele CL Constanta in care s-a restrans nepermis de mult transportul electric au fost sau nu anuntate pe ordinea de zi? Sau ordinea de zi era una iar consilierii au venit cu materialele respective in mape, astfel incat, pe langa ordinea de zi "oficiala" s-au putut discuta si altele?

Sa doresti reinfiintarea unei linii de tramvai este, in momentul de fata, aproape o utopie. Insa ar putea fi determinati (cei din Consiliul Local Constanta) sa reinfiinteze traseele de troleibuz desfiintate dupa 2001 + infiintarea a cel putin 3 trasee de troleibuz corespunzatoare liniilor 100, 101 si 102. Acestea din urma, deservite exclusiv de troleibuze articulate.

Primii care trebuie sa ia atitudine impotriva dieselificarii transportului sunt chiar constantenii. Cata vreme ei accepta, sansele sa se obtina revigorarea transportului electric sunt infime.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 19:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Ati pus degetul pe rana: primarul are o vina imensa, dar cei mai vinovati sint directorii societatilor de transport.
Am mai spus: la Brasov si la Constanta (dar si la Bacau) sint directori invechiti (la propriu si la figurat). De aici a inceput extreminarea transportului electric. Bineinteles, Cartelul Motorinei e puternic si greu de invins.
Acolo unde specialistii decid (exemple: Timisoara, Cluj Napoca, Ploiesti, Galati, Oradea, Baia Mare, Iasi, etc) se progreseaza.

Acolo unde se recircula miliardele (bani publici) pentru burdusirea buzunarelor satmarene, slatinene, brasovene, e greu de facut ceva. Nu si imposibil. Pentru asta trebuie ca JUSTITIA sa functioneze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 20:55 
Offline

Joined: Fri 05 Sep 2008 03:17
Posts: 6
Location: Galati
Stiti, in Galati, de circa 10 ani circula KT4D-uri fara nici un fel de problema, chiar si pe unele tronsoane de linie mult mai proasta decat ceea ce am vazut in pozele din Constanta. In 10 ani, unul singur a fost distrus, si acolo a fost vorba de un incendiu, chestie oarecum similara cu ceea ce s-a intamplat si cu un KT4D din Constanta, dar in rest nu s-a casat nimic si nici nu se intentioneaza. Asta indica faptul ca interesul primordial in Constanta nu este indreptat catre servirea cetateanului.
Prin pastrarea unei cai de rulare invechita si lipsita de intretinere si prin neinnoirea parcului circulant, primarul Mazare si-a atras probabil suportul unei parti dintre constanteni in a elimina liniile de tramvai. Este o manipulare de cea mai joasa speta, in urma careia vor suferi generatii intregi :(
Pe de alta parte, atunci cand se va reintroduce tramvaiul in Constanta, fiindca la un moment dat se va simti nevoia, lasand la o parte comisioanele papate, va fi obligatorie refacerea intregii infrastructuri si a parcului rulant si atunci probabil ca vom vedea la Constanta cele mai moderne tramvaie din tara.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 21:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
raven84 wrote:
... si atunci probabil ca vom vedea la Constanta cele mai moderne tramvaie din tara.

Dar probabil ca nu noi, ci urmasii nostri, si urmasii urmasilor nostri...
Un lucru o data distrus, nu atrage pe nici un alt primar sau consiliu local sa-l refaca. In Romania, niciodata nu se reface nimic. Istoria ne arata asta. Fiecare politician vrea sa faca "ceva cu totul nou", altfel, crede el, nu s-ar pune in valoare suficient...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Nov 2008 21:29 
raven84 wrote:
Prin pastrarea unei cai de rulare invechita si lipsita de intretinere si prin neinnoirea parcului circulant, primarul Mazare si-a atras probabil suportul unei parti dintre constanteni in a elimina liniile de tramvai. Este o manipulare de cea mai joasa speta, in urma careia vor suferi generatii intregi :(
Daca ar fi doar la Constanta asa, ar fi bine. Le-am putea pune bariera la intrarea in Bucuresti, cum au pus ei la Mamaia. Problema e ca manipularea de cea mai joasa speta este buna pentru oameni de cea mai joasa speta. Cititi comentariile la articolele din presa, ca sa vedeti cum este criticat tramvaiul nu ca zdrangane si se clatina in toate directiile, ci ca e o bucata mare de tabla comunista care sperie locuitorii pasnici si perturba serios activitatea mainii in buzunarul altcuiva.
In alt oras plin de mazuri, o tanti spunea s'o auda o tara intreaga ca erau mai bune maxi-taxi, pentru ce au mai adus si mazul? Poporul de acest tip, numit de Academia Catavencu "ganditorul majoritar", voteaza dupa stomac, dupa culoarea rosie sau albastra a micilor sau culoarea portocalie a berii.
Atat timp cat avem calatorii pe care ii avem, nu avem ce face, cat timp primarul le umple stomacul inainte de a lua o decizie care-i convine, pentru ca e multi, iar scopul lor in viata e sa se nasca, sa se inmulteasca si sa moara, daca se poate nu curentati pe sina de tramvai.
Liderul local sau national nu trebuie sa fie un om cu pregatire sau cu idei constructive, ci cu priza la golani. Restul vine dela sine. Poporul a ales, iar vox populi, vox derbedei :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 11:41 
Silviu Sintea wrote:
Ati pus degetul pe rana: primarul are o vina imensa, dar cei mai vinovati sint directorii societatilor de transport.
Nu sunt intru totul de acord cu afirmatia asta.
Uite, in foarte multe - majoritatea - localitatilor, societatile de transport public sunt in subordinea directa a Consiliilor locale. Ce atitudine poate avea un director de societate de transport fata de cel care-l plateste? Asta presupunand ca este un om vertical, fara interese financiare ilegale si fara sa fi fost numit politic. Cei din Consiliile locale ii au la mana pe acesti directori, care evident ca stiu asta. Multi au familii, copii, nu-si pot permite asa usor sa fie maziliti de niste terchea berchea ajunsi peste noapte politicieni sau de niste comunisti si securisti reciclati...

E nevoie de o masura legislativa la nivel national care sa prevada in mod expres interzicerea deteriorarii, distrugerii, desfiintari sistemelelor de transport deja existente si de o prevedere expresa privind stimularea financiara pentru introducerea sistemelor de transport ecologice.

De asemenea, ar trebui un organism national, neutru, care sa faca studiile necesare si care sa decida asupra rationalitatii introducerii unor noi sisteme de transport ecologice si apoi sa dispuna masuri ferme - hotarari de guvern etc prin care sa se forteze investitiile in sisteme ecologice.

Criza energetica mondiala, poluarea tot mai intensa, preturile mari la combustibili, ar fi tot atatea motive pentru niste oameni cu cap pentru a subventiona masiv transportul electric, dar la noi avem turme de politicieni de mucava, care ne aburesc cu votul uninominal, dar isi "aleg" colegiile de asa natura incat sa "iasa" in mare parte aceeasi navetisti politici... Mari granguri cu "bube" juridice candideaza in colegii unde au adversari cate un necunoscut, incercand astfel sa fie siguri ca vor fi la adapost de lege inca 4 ani...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 12:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Ca director trebuie sa ai un contract cu indici de performanta.

Majoritatea propunerilor vin dinspre Regii spre Consiliile Locale, asa cum e cazul Constantei. Satu Mare, Sibiu, etc.

Directorul Neag, la Cluj, a venit cu propuneri de extindere a retelei de tramvai, pe bani europeni. Consiliul Local a aprobat acel proiect.

Inca ceva: daca te stii "aplecat", lasa pe altul, cu pregatire. Asta inseamna sa dai concurs pentru ocuparea unui post de manager, renuntind la numirile politice.

Din pacate, legislatia lasa de dorit. Prin simple calcule, poti casa ORICE. Vina mare o are si Guvernul, pt. ca nu verifica ce s-a intimplat cu propriile sale investitii (vezi Satu Mare, Slatina, etc).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 12:46 
Nu e deloc atat de simplu si fiecare e cu norocul lui mai sus de nivelul sau.
Pacat, insa, ca oameni precum dl. Dan Astratinei sunt judecati si improscati cu noroi fara a se sti cine si cum sunt...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 12:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
radub wrote:
Nu e deloc atat de simplu si fiecare e cu norocul lui mai sus de nivelul sau.
Pacat, insa, ca oameni precum dl. Dan Astratinei sunt judecati si improscati cu noroi fara a se sti cine si cum sunt...

Daca un om este de valoare si intr-adevar nu merita sa fie improscat cu noroi, atunci are intotdeauna la dispozitie o arma de neinvins: demisia de onoare. Daca nu a facut-o, inseamna ca se complace in a se balaci cu ceilalti (indiferent de motive si scuze), iar daca te balacesti in cocina, risti sa te manance porcii. Ori banul usor venit, ori onoarea - pe amandoua nu le poate avea un specialist in Constanta interlopilor cu gulere albe.

Nimeni nu s-a nascut director si nici nu se moare din lipsa directoratului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 13:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Am si eu contract de performanta. In munca depusa mi-am asumat responsabilitatea, CONSTRUIND si luind DECIZII, tinind cont de perfectionarea profesionala continua. Am o familie, am drepturi si obligatii dar si puterea de a alege.
Altii, care nu au, povestesc. N-ar misca vreun deget in a face ceva, sint "caldicei" (a se citi Biblia, Apocalipsa, pentru a intelege definitia termenului din ghilimele), dar sint intepati de "atacurile" la adresa unor "oameni" precum X sau Y. Atit au ei de spus, vis-a-vis de o intreaga problematica.

Personal nu m-am luat de acel Astratinei, desi stiu CINE e si am vazut CUM e. Vremurile au trecut iar fostul sef de depou de tramvaie din Constanta, care povestea miscat cu doi pasionati ai tramvaielor, a disparut. A ramas un altul, ce risca sa-si piarda locul de munca.

Cine a auzit de conflict de interese (moral)? As lucra la Apele Romane, dar as avea un forum in care critic pe altii ce lucreza in aceeasi institutie cu mine. Sau, as emite "luari de pozitii", doar pe forumuri, iar in fata vreunui sefut as tacea malc.

Sintem si vom fi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 13:01 
Brassovia wrote:
Daca un om este de valoare si intr-adevar nu merita sa fie improscat cu noroi, atunci are intotdeauna la dispozitie o arma de neinvins: demisia de onoare. Daca nu a facut-o, inseamna ca se complace a se balaci cu ceilalti (indiferent de motive si scuze), iar daca te balacesti in cocina, risti sa te manance porcii. Ori banul usor venit, ori onoarea - pe amandoua nu le poate avea un specialist in Constanta interlopilor cu gulere albe.

Nimeni nu s-a nascut director si nici nu se moare din lipsa directoratului.

Din pacate, stimate domn, nu cunoasteti despre o regie de transport decat ce se vede la suprafata si de foarte multe ori ati facut afirmatii eronate strict pe baza unor observatii proprii, din exterior. Practica in interiorul RATC/P-urilor e mult mai complicata.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 13:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50250
Nu am vorbit aici de oameni (o sa ma uit inca o data prin toate topicele de la jud. Constanta, sa nu fi facut vreo afirmatie jignitoare la adresa cuiva, decredibilizindu-mi astfel demersul) ci de actiunile lor. As fi curios sa afla parerea ta Radu, referitoare la distrugerea transportului electric (nu ma refer doar la tramvaie) constantean.

Cunosti ce probleme sint intr-o Regie de transport. Cunosc si eu problemele unei societati de transport mult mai mici decit cea ieseana, prin prisma apartenentei mele la Adunarea Generala a Actionarilor a acesteia. Dar am umblat si prin Regii mai mari si am vorbit cu multi directori. Exista mari diferente, ce tin atit de omenie, dar si de actul managerial.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 13:36 
Foarte simplu: un individ se crede stapan peste un oras, se bate cu pumnul in piept, spunand mandru "Da, eu am scos tramvaiul de aici!" Omul cu pricina e inconjurat de armata sa proprie si stie ca are alaturi majoritatea populatiei (unii sunt exasperati ca li se zguduie casa sau blocul, altii ca le sta tramvaiul in calea tractorului urban, altii sunt prostiti). Poate sa fie in fruntea RATC cel mai curat om posibil, fie si ajuns acolo prin concurs, de individul ce se crede stapan peste oras nu va trece vreodata cu vreo idee ce contravine parerilor sale.

Cat priveste tramvaiul, foloseste la ceva faptul ca-mi pare mie rau ca nu va mai fi?! A murit fix pe mana politicienilor si a mentalitatii colective.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 14:09 
Din pacate teoria este una si practica este alta.

Iata un raspuns al primarului Boscodeala de la Buzau, in care spune negru pe alb ca e treaba lor cum aleg politicile de transport.

Consultarea populatiei? Poate pe hartie, dar cred ca nici acolo! Studii de trafic? N-am auzit de asa ceva.

"In conformitate cu legislatia in vigoare, este atributul Consiliului Local sa aleaga politicile de transport care se preteaza municipiului nostru."

Credeti ca a propus directorul Jercan ca autobuzele proprii sa fie parazitate de maxi-taxi asa cum se face in prezent si mai ales cum se intentioneaza sa se faca si mai rau in viitor?

http://www.domnuleprimar.ro/27292-Domnu ... local.html

Cel mai tare ma doare ca si cetatenii - calatorii - sunt exact mamaligile care le sunt necesare unor politicieni cu viziuni retrograde, care se pretind social-democrati, dar dau senzatia ca protejeaza mai mult afaceristii locali decat societatile din subordine...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 14:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
radub wrote:
Din pacate, stimate domn, nu cunoasteti despre o regie de transport decat ce se vede la suprafata si de foarte multe ori ati facut afirmatii eronate strict pe baza unor observatii proprii, din exterior. Practica in interiorul RATC/P-urilor e mult mai complicata.

Asa este, fiind in afara regiilor, in speta a RATC Constanta, nu cunosc unde s-au dus cele cateva sute de tone de cupru (in curand peste o mie) din reteaua troleibuzelor si tramvaielor de pe litoral. De asemenea, nu cunosc daca la autobuze se fura 20% din curse sau se fura 30% din motorina, nu am cifre exacte. De asemenea, nu cunosc multe alte magarii, precum afacerile cu terenuri, dar stiu un lucru:

Constanta a avut transport electric aproape 100% si nu mai are aproape deloc.

Nu neg de loc rolul politicienilor in aceasta mare realizare, dimpotriva. Insa politica se face cu oameni. Si va exista totdeauna unul care, pentru 20 de arginti, sa intrebe pe strada oamenii "Nu-i asa ca nu va trebuie un tramvai zgomotos si invechit tocmai pe mijlocul arterelor celor mai circulate?", iar apoi sa distruga "in legitimitate populara" ceeace altii au realizat cu mari dificultati si sacrificii in timp. Aceste troleibuze si tramvaie s-au introdus in Romania de catre comunistii de ieri, dar din banii oamenilor de rand, care munceau pe nimic, nu din banii dumnealor. Iar acum, tot dumnealor sau copiii lor naturali sau ideologici, fac afaceri cu desfiintarile.

De ce credeti ca este mereu invocata "opinia publica", defavorabila intr-adevar in acest moment transportului electric? Nu din motivul ca ar da dumnealor doi bani pe ea, ci pentru ca stiu ca fac rau si se simt vinovati de ceeace fac, vrand sa arunce responsabilitatea asupra maselor. Si pentru ca ei stiu prea bine ce afaceri murdare stau in spatele acestor desfiintari si a achizitiilor de autobuze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 15:08 
In regula, cine sunt, totusi, persoanele pe care le invocati in zeci de mesaje ca ar fi la originea unor presupuse furturi din regii? Afirmati mereu ca in regii se fura, se munceste de mantuiala, etc. Spuneti, domnule, cine anume si ce face, dar prezentati ceva concret, care sa va sustina vorbele. Eu lucrez la o regie de transport si stiu ca imi fac treaba, pe cei din jurul meu ii stiu ca isi fac treaba, stiu ca nu fur, ca nu fac magarii si matrapazlacuri. Generalizati si jigniti. La fel precum cel pe care-l aud in tramvai spunand "Astia de la RATP ar trebui impuscati!"


Top
  
 
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 18:46 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Ca sa fie refacuta reteaua de tramvai din Constanta,vor mai trece ani , nu pt ca zic eu ci pt ca sint motive obiective.In primul rind dupa ce se vcor scoate liniile , strazile respective vor fi refacute NELUINDU-SE in calcul nici macar posibilitatea ca vreodata sa mai fie tramvai pe acolo,Pt asta ar trebui un alt consiliu si un alt primar ,OBLIGATORIU.Apoi sa presupunem ca vor veni altii ,ok se va pune pe tapet problema ,dar odata cu ea si costurile uriase,pe care in aceasta perioada le-ar putea suporta doar fondurile europene.Pe cind se va vorbi iar de tramvai,tara ar trebui sa fie destul de dezvoltata economic ,ceea ce e discutabil,dar noi vom iesi din perioada de acordare a fondurilor europene in 2013,perioada in care ar trebui sa fim destul de dezvoltati ca sa suportam o asemenea investitie (si nu numai!)pe de alta parte ,daca totusi totul e ok,cred ca vor fi citiva oficilai europeni care isi vor pune intrebarea :ia stai dom'le ,nu d-ta ai fost orasul care acum doar citiva ani ai mazilit tot sistemul electric de transport?Pai eu ,dar sa vedeti ca acum eu nu sint ala , ci altul .Aaaa,nu-i nici o problema ,dar acum ne ocupam cu cei care nu au avut asa ceva ,sau cei care isi innoiesc retelele,asa ca vino si d-ta peste vreo citiva ani rezonabili inapoi,ca deh,daca ai avut ceva si ai distrus ,de unde sa mai avem noi garantia ca iti dam banii pe tramvaie si peste doar citiva anisori un dement o sa distruga din nou tot.Pt ca aici nu cred ca ne jucam de-a banii europeni,uite banii,si-apoi lasa naibii socotelile.E si asta o varianta........proasta dar realista din pacate.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 18:59 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 86
Location: Tg-Mures
Unde exista performante ,acolo se masoara totul dupa rezultate,nu dupa cit da din gura unul sau altul.In toate ,dar absolut toate domeniile sint reguli stricte,proceduri bine definite specifice de ce si cum sa faci.Asa si in cazul transportului in comun.De asta functioneaza asa de bine imediat incepind de la mai la vest de noi,si din ce in ce mai bine cu cit te afunzi in Occident.Exista proceduri ,stricte ele se respecta , si ce e important sint gindite bine si rational.Asta e valabil in orice domeniu al unei societati bazate pe performanta.Cita vreme vor fi oameni care trebuie sa se teama ca vor fi dati afara ,pt ca isi deschid gura si cita vreme exista primari ca Mazare care nu da doi bani pe progresul a ceea ce noi discutam aici ,e normal ca si oamenii care ii sint in subordine ,mai devreme sau mai tirziu nu vor putea sa faca altceva decit sa se ralieze la viziunile lui,pt ca el e alesul ,si e unul din putinii (ca toti primarii de-altfel) care nu prea da socoteala.Socoteala lui e la alegeri.........sau la DNA...........


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 19:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
As vrea sincer sa ma fi inselat intrutotul, si transportul public din Romania sa fie o padure in care uscaturile ar fi o exceptie nesemnificativa, o exceptie intr-o proportie care sa nu depaseasca un anumit prag critic, peste care totul devine imprevizibil. Dar atunci, de ce in loc sa progresam, in loc sa recuperam handicapul din ce in ce mai mare dobandit incepand din perioada 1980-1984, avem parte doar de deceptii, de haos, de desfiintarea singurelor sisteme de transport ecologice, durabile si nefraudabile - care sunt cele electrice? De ce atunci parazitii (capusele) devin mai puternici decat cel parazitat (de ex. dubele, taximetristii chiar, in anumite situatii)? De ce serviciul de transport in ansamblul sau este din ce in ce mai putin interesant pentru public, ajungandu-se in doar cativa ani la diminuarea cu peste 75% a clientelei? Sa nu-mi spuneti ca din cauza bunastarii crescute din Romania oamenii renunta la transportul public, caci am vazut si tari cu nivel de viata mult mai ridicat, dar in care acest tip de transport are un mare rol si este in continua modernizare. Nici varianta cu prostia mai mare a romanilor nu pot sa o iau in seama, intrucat prostia e general-umana si, genetic vorbind, nu se pot diferentia populatii aflate la numai cativa kilometri distanta (de exemplu, de o parte si de alta a granitei de vest). Si totusi discrepanta in ce priveste serviciile publice din aceste zone invecinate este uriasa.

Chiar daca nu putem face aproape nimic pentru a impiedica alterarea galopanta la care suntem martori, sper ca macar mai avem voie sa vorbim deschis despre cele ce se intampla... nu din perspectiva politistului si nici din cea a ziaristului, ci din cea a unor oameni care au investit pasiune in ceva si sufera sa vada terfelit la maximum obiectul pasiunii lor. Si, de ce nu, din perspectiva platitorului de impozite si taxe, care de fapt finanteaza toata aceasta balmajeala fara nici un orizont de iesire.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group