TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 05:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 01:54 
Cea ce nu inteleg nici eu. Daca tot vor sa scoata tramvaiele/troleibuzele de ce mai fac angajari. Anul trecut (noiembrie/decembrie) si anul acesta au venit 4 vatmani sigur (3 femei+1 barbat) si la troleibuze au venit 3 soferi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 15:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
AlexCta wrote:
Cea ce nu inteleg nici eu. Daca tot vor sa scoata tramvaiele/troleibuzele de ce mai fac angajari. Anul trecut (noiembrie/decembrie) si anul acesta au venit 4 vatmani sigur (3 femei+1 barbat) si la troleibuze au venit 3 soferi.

Pai probabil spera sa-i converteasca pe toti ca si soferi cu categ. "D"! Dupa cum suna ultimatumul dat vatmanilor, e clar ca RATC duce lipsa acuta de soferi de autobuz. Asta-i roade, nu mor ei de mila vatmanilor, dar e posibil sa ramana MAZ-urile fara soferi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 11:10 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Cea mai mare sansa de a salva transportul electric este constientizarea populatiei asupra faptului ca desfiintarea lui este un lucru rau si nicidecum ceva pozitiv pentru ei asa cum ii aburesc autoritatile. Trebuie sa constientizeze ca prin aceasta desfiintare, mazare si clica lui atenteaza la sanatatea lor si la potentialul turistic al orasului, transformandu-l intr-unul si mai poluat, bagandu-le tuturor si mai mult fum cancerigen in plamani.
Cine are posibilitatea, ar putea sa faca si sa posteze in diverse locuri din oras, niste afise de genul "NU desfiintarii tramvaiului", sau "Salvati TRAMVAIUL", eventual cu o imagine a unui tramvai cu "moaca" trista, si cateva randuri care sa explice situatia pe intelesul tuturor. Sustin asta deoarece s-a dovedit ca in Brasov majoritatea populatiei habar n-a avut de desfiintarea tramvaiului si s-a trezit doar cand au disparut sinele. Aproape nimeni n-a protestat impotriva acestei atrocitati din Brasov, cu exceptia membrilor Transira.
Cu cat vor intelege mai multi ce consecinte are desfiintarea transportului electric, cu atat mai multe sanse de salvare a lui.
In plus, am putea merge toti de-aici sa ne legam cu lanturi intr-o zi de sine si in felul asta sa starnim un scandal monstru care poate le-ar mai lua putin din chef calailor.

Este PENIBIL ca inca un intr-un oras din tara asta, care se vrea EUROPEAN, sa se casapeasca transportul electric. In timp ce, in toata EUROPA, tendinta este de REINTRODUCERE si de EXTINDERE. Cu amaraciune imi amintesc de bancul postdecembrist: "Daca maine ar fi sfarsitul lumii, noi romanii trebuie sa ne bucuram! Datorita dezvoltarii noastre, mai avem un secol!" :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 11:38 
calatorul wrote:
... cea mai mare sansa de a salva transportul electric este constientizarea populatiei...
Care populatie? Imi amintesc ca in urma cu vreo 15 ani, "populatia" a iesit in strada tipand ca tramvaiul face zgomot si tremura blocurile cand trece pe acolo. Nu mai stiu care dintre linii, dar atunci a fost in premiera nationala inlocuirea cel putin temporara a tramvaiului cu autobuz.

De 12 ani n'am mai fost la Constanta si nu stiu cum mai arata linia pe acolo, dar din ce am vazut in poze observ ca nu arata prea bine, iar poporul nu asteapta nici fondurile, nici reparatia liniei, cand mazul merge mai repede, face zgomot cat tramvaiul, iar de poluare, dupa 3 pachete de tigari, 5 pahare de "Dorele!!" si un CD cu manele, teava de esapament pare sa scoata aerul din varful Alpilor, dupa ce marmota a impachetat ciocolata si a mancat fasole (sau mazare).

Populatia va vota omul care minte cel mai bine, iar Constanta a dat asemenea exemplare, nu le mai numesc aici. Din pacate, mazarea nu minte cand spune ca va scoate tramvaiul. Nu stiu ce a facut mazarea de cand a ajuns la primarie, dar in privinta asta nu prea se poate discuta cu el. Chiar se si lauda ca el va scoate tramvaiul, asta daca va supravietui alegerilor (politic, ma refer, desi nu m-ar deranja daca l-ar calca telegondola aia sau autobuzul etajat).

Apropos de telegondola si de trotinetele London-style, de ce nu le boicotam? In loc de seminte, sa varsam borcane cu mazare in ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 12:01 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Tom wrote:
...Imi amintesc ca in urma cu vreo 15 ani, "populatia" a iesit in strada tipand ca tramvaiul face zgomot si tremura blocurile cand trece pe acolo...De 12 ani n'am mai fost la Constanta si nu stiu cum mai arata linia pe acolo, dar din ce am vazut in poze observ ca nu arata prea bine...Chiar se si lauda ca el va scoate tramvaiul, daca va supravietui alegerilor...


Da, exact pe asta se bazeaza mazarea. A lasat intentionat in paragina infrastructra pentru ca in timp sa devina pretext pentru desfiintare. Iar el sa se transforme in salvatorul saracilor oameni carora le tremura blocurile cand trece tramvaiul.

mazare si cei care s-au ocupat in timp de gospodarirea transportului in oras, ar trebui sa faca puscarie pentru halul in care au adus infrastructura si vehiculele. Daca s-ar fi lansat proiecte, iar banii ar fi fost bagati in sine, nu in vile, tramvaiul ar fi trecut pe-acolo ca un fulg pe luciul apei iar blocurile respective ar fi tremurat doar iarna, de frig!
Iata, in orase ca Timisoara, Oradea, Arad, s-a investit in infrastructura de tramvai, iar pe alocuri aceasta este mai buna decat cea din Bucuresti! Iar mai nou, se discuta si despre achizitii de tramvaie!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 14:21 
din pacate populatia la noi e inca la stadiul in acre asteapta ca altii sa ii rezolve problemele fara sa se implice, pentru ca e prea greu sa gindeasca singura asa ca mai bine iau de bun ce spun niste incinosi ca e mai simplu; nu cred ca poate fi obtinut sprijin din aceasta directie, mai ales ca sintem inca in epoca in care automobilul e vazut ca suprema realizare pentru multi, asa cum era in aniii 50-60 in Occident; mai degraba cred ca ar trebui urmata o cale asemanatoare cu ce incearca Sergabi la Galati, de sensibilizare a unor oameni care au oarece influenta in oras si pot creea un curent de opinie , pot influenta pe politrucii care ocupa diverse functii prin mijloace mai consistente decit simple afise sau mitinguri de strada cu participare scazuta; nu cunosc deloc situatia de la Constanta insa asta mi se pare o solutie cu sanse mai mari decit limitarea la afise; iar in discutiile cu cei determinati sa distruga transportul electric, cred ca apelul la ecologie nu are nici un rost, mai degraba ar functiona prezentarea voalata a avantajelor care s-ar putea obtine din realizarea unor lucrari de reabilitare a acestuai, gen vor veni bani de afara, se vor face ldiverse LICITATII


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 15:07 
Din pacate, partea cu automobilul nu e opera democratiei, adica mai corect a capitalismului salbatic din ultimii 18 ani. Cu aproape 30 ani in urma, ITB era a 4'a companie de transport din Europa, dar cu vreo 3000 de autobuze, 700 troleibuze si vreo 800 tramvaie, lumea tot pe scari mergea si astepta zeci de minute in statii.
Nu pot vorbi pertinent despre Constanta legat de acest lucru, dar pot da exemplu Bucuresti, deja prezentat mai sus, si Iasi, unde, in conditiile desfiintarii transportului auto urban in 1983, faceai si 20 minute pana la tramvai sau troleibuz, dupa care mai asteptai cam tot atat acolo pentru a prinde un loc pe tamponul tramvaiului. De ce, daca la Iasi in 1982 erau mai multe tramvaie decat era necesar?

De ce n'au profitat atunci de traficul redus pentru a dezvolta transportul in comun? Acum, oamenii ar fi vrut tramvaie noi, n'ar fi rasuflat usurati in mazuri ca nu-i mai ploua in tramvaiele vechi si ca nu se zguduie tramvaiul pe linia facuta repede sa fie gata de ziua partidului sau a conducatorului.

Mazare era "mai animalule" in 1990, iar mai inainte de asta, nenea Neulander, zis si Roman, proclama industria "un morman de fiare vechi". Ce nu era inca morman de fiare vechi trebuia sa devina, iar poporul si-a dat concursul continuand sa lucreze de mantuiala sub sefi corupti si/sau dezinteresati. Dupa cum vedeti, nici vesticii nu se ingramadesc la troleibuze si tramvaie daca nu se fac la ei, dar daca le iau, nu se complica cu vehicule care se strica la 10000km, iar la 100000 arata ca dupa razboi.

Ce sa faca opinia publica in Romania? Exista o opinie publica? Da, exista, 51% cred ca Elodia traieste, iar n'spe % ca gaina naste pui vii. Cat sprijin dela opinia publica au avut alte actiuni cum ar fi salvarea parcului Bordei (asta din fericire a scapat), oprirea distrugerii Rosiei Montana, zonei verzi din spatele Palatului din Iasi sau oprirea retrocedarii gradinii botanice din acelasi oras? Da, veti spune ca macar animalele au reusit sa stranga simpatizanti, dupa ce buzatii aia au omorat pisica iar altii omoara caii si-i lasa in drum. Macar aici e vorba de scene socante. Cum socam bizonul cu scoaterea tramvaiului? Amestecam gaze de esapament cu gaz sarin si-i dam drumul pe strazile ramase fara transport electric?
John Doe (Seven) wrote:
Astazi, ca sa fii ascultat, nu mai e de ajuns sa-i pui mana pe umar cuiva, trebuie sa-l lovesti in moalele capului

Iar in alte orase, vei putea admira palatul de sus, dela etajul 20 si ceva al godzillei care se inalta pe terenul mlastinos de acolo.
Cine va impiedica asta? 598 membri ai forumului acesta, din care jumatate sunt inactivi? STFP.net si ai sai, tot cam cu atatia? Cativa ecologisti palizi, privind ceasul sa nu depaseasca ora pana la care au autorizatie sa-si exprime opinia?
Daca dispare tramvaiul, va avea soarta Elodiei. Unii vor crede ca mai traieste.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 15:32 
Tom wrote:
Cativa ecologisti palizi, privind ceasul sa nu depaseasca ora pana la care au autorizatie sa-si exprime opinia?

Pai deja au "sarit cu gura" ecologistii pe Mazare.
Tom wrote:
Daca dispare tramvaiul, va avea soarta Elodiei. Unii vor crede ca mai traieste

Ieri mergand spre spital cu autobuzul 43 o domnisoare vorbea la telefon "...da uite acum vin spre tine sunt in troleu...".Si va spun cu mana pe inima ca nu este singul caz care nu stie ca troleibuzul nu mai circula decat pe 48 si 48b.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 01:12 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Desi nu sunt pentru desfiintarea transportului cu tramvaiul, mai este si problema fondurilor, pe care vad ca nimeni nu o aduce in discutie.
Admitand ca s-ar gasi fonduri pentru inlocuirea completa a infrastructurii, se pune intrebarea: vor mai exista bani pentru aducerea unor vagoane noi care sa circule pe ea?
Nu de alta, dar mi se pare ridicol ca dupa ce inlocuiesti infrastructura sa circule pe ea tot piese de muzeu cu 30-40 de ani de exploatare.
Si cum a spus si Tom, in acest caz, calatorii vor prefera Maz-ul care cu toate defectele lui - reale sau imaginare - de bine de rau e nou si e mai comfortabil decat V3A-urile hodorogite care circula in prezent.
Au fost si alte orase care au investit in cale de rulare noua (Timisoara, Arad, etc.). Dar - cu exceptia Oradei - nici una nu a achizitionat vagoane pe masura si nu cred sa fie din cauza unor motive "ascunse", ci pur si simplu pentru ca nu sunt bani. In plus, nu e pacat sa se circule pe infrastructura nou-nouta cu niste vechituri la care intretinerea costa de te usuca, iar piesele de schimb sunt de negasit sau greu de procurat?
Eu unul cred ca toti si-ar dori in orasul lor tramvaie ca la Viena sau Bruxelles, dar din pacate nu este posibil, fie din lipsa fondurilor, fie din prostie sau rea vointa.
Normal ca sunt unii care cred ca tramvaiul este invechit, nerentabil, zguduie case etc. fiindca chiar dupa mult-visatele "modernizari" de linii, beneficiul pentru calatori este minim, iar liniile arata la cativa ani dupa modernizare (aproape) la fel de rau ca inainte. Asa ca mai bine scoate nenea Mazare tramvaiele, si aduce ceva Maz-uri, eventual asezonate cu comisioanele de rigoare...
Uitati-va la Bucuresti, care de bine, de rau e un caz fericit, fiindca nu s-au desfiintat linii, dar din motive care imi scapa, la aproape trei ani de la aprobarea proiectului, nu s-a facut aproape nimic la capitolul "tramvaie noi", si nici nu se prea intrevede... Adevarul e ca la calitatea lucrarilor executate de anumite firme pe care le stim noi, nici nu e de mirare, dar in Bucuresti asta se si doreste, ca sa se mai poata "re-moderniza" aceleasi tronsoane pentru circulatia vagoanelor de import, eventual de catre aceleasi firme...
Intr-adevar, vesticii introduc tramvaiul pentru ca se gandesc la mediu si la raportul calitate/pret, dar romanii sunt prea saraci ca sa fie ecologisti...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 09:22 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Octavian wrote:
Intr-adevar, vesticii introduc tramvaiul pentru ca se gandesc la mediu si la raportul calitate/pret, dar romanii sunt prea saraci ca sa fie ecologisti...


Nu sunt saraci, sunt prea hoti! Pentru toate mofturile unora se gasesc bani grei intotdeauna, insa niciodata cand e vorba de beneficiul populatiei.
Iata, de exemplu la voi, de telegondola au fost bani, de teletramvai nu :evil:

Macar sa se fi facut ceva la infrastructura, ca tramvaie se gasesc la preturi derizorii si cu toate ca sunt second hand sunt mult mai moderne decat ce a vazut vreodata romania: choppere, sisteme de informare electronice, usi automate, incalzire, aspect placut. Si ar fi fost o solutie temporara excelenta pana la achizitia de noi tramvaie.

Acum inca se mai poate face o modernizare, dar e cert ca o data scoasa linia, ca la Brasov, tramvaiul nu va mai fi reintrodus curand.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 16:38 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
calatorul wrote:
Nu sunt saraci, sunt prea hoti! Pentru toate mofturile unora se gasesc bani grei intotdeauna, insa niciodata cand e vorba de beneficiul populatiei.
Ai dreptate.
calatorul wrote:
Macar sa se fi facut ceva la infrastructura, ca tramvaie se gasesc la preturi derizorii si cu toate ca sunt second hand sunt mult mai moderne decat ce a vazut vreodata romania: choppere, sisteme de informare electronice, usi automate, incalzire, aspect placut. Si ar fi fost o solutie temporara excelenta pana la achizitia de noi tramvaie.

Pai tocmai asta e problema. SH-urile ar fi fost o solutie temporara sau una "temporara cu caracter definitiv" (vorba unui comic)? E adevarat ca vagoane cu zeci de ani de exploatare in afara arata mai bine decat unele mai noi fabricate in Romania, dar si intretinerea lor costa mult, iar piesele de schimb sunt greu de gasit.
In plus, cu toate carpelile romanesti care li se aplica, stim din experienta altor regii din tara ca durata de viata la aceste vagoane rar este mai mare de 10-11 ani. Un autobuz nou tine tot atat sau chiar mai mult (chiar cu intretinerea romaneasca), iar mentenanta este in mod sigur mai ieftina decat la un vagon SH fabricat in anii 60-70.
Nu sunt pentru desfiintarea tramvaiului, dar in conditiile in care cumpararea de tramvaie noi nu este luata in calcul (din diferite motive), nu cred ca refacerea infrastructurii si introducerea de vechituri cu durata de viata comparabila cu a autobuzelor este oportuna.
Si inca ceva: fluxurile de calatori pe liniile de tramvai din Constanta sunt asa de mari incat sa fie nevoie de tramvaie? Cum se descurca autobuzele de pe traseele unde tramvaiele au fost deja inlocuite?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tramvaie RATC casate
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 22:10 
Pentru inceput tramvaiul 182 care cel mai probabil va fi casat cat de curand.


Attachments:
dscf4523_257.jpg
dscf4523_257.jpg [ 61.44 KiB | Viewed 9672 times ]
dscf4526_137.jpg
dscf4526_137.jpg [ 70.54 KiB | Viewed 9671 times ]
dscf4531_209.jpg
dscf4531_209.jpg [ 79.58 KiB | Viewed 9671 times ]
dscf4532_150.jpg
dscf4532_150.jpg [ 112.19 KiB | Viewed 9674 times ]
dscf4533_107.jpg
dscf4533_107.jpg [ 86.95 KiB | Viewed 9672 times ]
dscf4534_117.jpg
dscf4534_117.jpg [ 76.75 KiB | Viewed 9672 times ]
dscf4536_192.jpg
dscf4536_192.jpg [ 62.18 KiB | Viewed 9672 times ]
dscf4549_181.jpg
dscf4549_181.jpg [ 94.56 KiB | Viewed 9672 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 22:15 
Saraca vatmanita a tramvaiului 182, nu a ajutat-o nimeni sa iasa si a iesit pe usa ca pana la urma au rupt calatorii usa si au iesit.Nu a ramas decat cu hainele de pe ea si cu ce avea in buzunare.Si avea geanta,haina si alte chestii personale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 22:19 
Azi a inceput sa-l caseze si pe 175.Motivul exact:nu mai aveau bani sa plateasca bonurile angajatilor.


Attachments:
dscf4553_254.jpg
dscf4553_254.jpg [ 41.26 KiB | Viewed 9668 times ]
dscf4554_211.jpg
dscf4554_211.jpg [ 42.67 KiB | Viewed 9667 times ]
dscf4555_157.jpg
dscf4555_157.jpg [ 42.29 KiB | Viewed 9668 times ]
dscf4556_407.jpg
dscf4556_407.jpg [ 74.78 KiB | Viewed 9667 times ]
dscf4557_123.jpg
dscf4557_123.jpg [ 77.2 KiB | Viewed 9668 times ]
dscf4558_311.jpg
dscf4558_311.jpg [ 64.09 KiB | Viewed 9667 times ]
dscf4559_151.jpg
dscf4559_151.jpg [ 74.86 KiB | Viewed 9668 times ]
dscf4566_989.jpg
dscf4566_989.jpg [ 82.34 KiB | Viewed 9667 times ]
dscf4572_659.jpg
dscf4572_659.jpg [ 72.1 KiB | Viewed 9667 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 22:36 
Cum a ajuns 182 asa, in afara de faptul evident ca a luat foc?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 23:34 
In cazul unui incendiu cum este cel a lui 182 este obligatorie casarea. In timpul focului metalul isi pierde din proprietati precum si sudurile isi pierd din rezistenta, de asemenea apar deformari. Iar in urma uscarii apei apare evident rugina, care normal aduce pierderi de rezistenta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 25 Feb 2008 23:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Hmm... pai componentele de sub bord sunt cam la fel cu cele de T4R, iar contactorii sunt in apropierea burdufului, nicidecum sub vatman, acceleratorul este in spate, la fel si sursa satica (pentru cele care o au). Deasupra sectiunii A sunt rezistentele de franare si demaraj care, in cel mai nefericit caz se ard, nicidecum nu iau foc. Echipamentele boghiurilor sunt asemanatoare cu cele de pe T4R, respectiv e vorba tot de cate 2 motoare (dar fiecare cu puterea de 45 kW, fata de 40kW la T4R) pe boghiu care, prin intermediul unui cardan, actioneaza fiecare cate o osie. In caz de ardere a motoarelor incepe sa iasa un fum inecacios din zona lor, eventual se foloseste extinctorul pentru a le raci. Dar in niciun caz nu se poate ajunge la un asemenea incendiu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 00:56 
Revin cu o poza.Doamna care sta cu spatele si se uita in tramvai este vatmanita.Vedeti cu ce a ramas ea dupa acest incident.


Attachments:
182m.jpg
182m.jpg [ 122.67 KiB | Viewed 9654 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 14:04 
Am fost surprins sa descopar dincolo ca stfp imi trimite mesaj ca de ce a disparut informatia despre tramvaiul care a luat foc la Constanta. Mi-ar fi placut sa-i fi spus ca pe viitor sa se adreseze la admin@transira.ro pentru asemenea probleme, dar nu stiu daca adresa functioneaza si citeste cineva mesajele de pe ea.

Mai ciudat a fost sa descopar ca intr'adevar a disparut orice referinta la incendiu. Pe forum, va fi perceputa ca fiind ciudata aceasta tacere fata de un eveniment care a avut loc, in timp comentarii privind modul ciudat in care a ars tot tramvaiul au aparut si in subsolurile articolelor de presa pe internet.

Mazare poate sa-si schimbe sau nu atitudinea fata de tramvai, dar acest vagon a luat foc. De ce sa ne prefacem ca nu s'a intamplat? Eventual peste 2-3 saptamani tragem niste dungi pe o poza in Photoshop si spunem ca a fost reparat si ca deja e la strada?
La Iasi, troleibuzele n'au avut accidente grave, dar Nikita a scapat de ele oricum.

Disparitia oricarei referinte despre acest incident dupa ce deja a fost aici mi se pare nepotrivita. Daca s'ar fi sters doar comentariile de anumita factura era altceva. Asa, imi amintesc cum am vazut in Paris Match ca s'a rasturnat camionul in Spania, iar la TVR se vorbea doar de niste manifestatii pentru pace.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 15:33 
Nu e normal sa denaturam realitatea. Dar nici sa ne dam cu parerea fara a argumenta. Si eu propun ca stirea sa revina acolo unde ii este locul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 17:34 
Incendiul ar fi putut surveni si de la cablurile de alimentare a sistemului de actionare a usilor sau de la instalatia de iluminat interior!!!Se stie ca aceasta din urma are cablurile in mantaua dintre acoperis si planseul de carton interior!!!Si asta o spun din cunostinta de cauza deoarece in conditii similare a ars la Galati in totalitate fostul KT-4D #89 in 1998!!!Deci eu am vazut cum arata un KT-4D si-i stiu conformatia constructiva frecventand mereu depoul 1 Galati!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 20:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Am spus ca eu am sters acel topic. Nu ascund realitatea dar nici nu sunt gazeta de perete a cuiva. In Telegraf a aparut stirea cum ca or sa scoata tramvaiele ce iau foc, inlocuindu-le cu autobuze moderne, cu podea joasa.

Nu vreau sa ne transformam in Clubul Sanitar. Tot eu am sters si topicul cu accidentul din Pitesti. Sa se ocupe ALTII de el(e).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 20:45 
Inca un tramvai a luat foc, de data asta un V3A, tocmai a aratat la antena 1.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 20:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
In urma cu cateva minute, pe Antena 1 au fost prezentate niste imagini filmate cu un telefon mobil despre ,,un tramvai care a luat foc chiar in centrul Constantei in urma cu mai putin de o jumatate de ora". Imaginiile au mai fost insotite si de comentariile lui Mandruta in genul ,,calatorii ingroziti au cerut socoteala vatmanului pentru ca de sub tramvai iesea un fum gros si un puternic miros de cauciuc ars, insa acesta s-a urcat in tramvai si si-a continuat drumul". Apoi au fost aratat imagini - tot de amator - cu #182 arzand. Vagonul ramas cu federele blocate este un V3A-C, boghiul afectat fiind boghiul nr. 4.
Se vede de la o posta ca tramvaiul este condamnat, daca un incident atat de banal ca blocarea federelor (se intampla zilnic in Bucuresti si nu sunt ,,calatori ingroziti") este transformat in ,,incendiu", ,,tragedie" etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 20:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Da... a luat foc de la niste federe blocate... :twisted: Se vede clar in acele imagini (chiar daca sunt de slaba calitate) ca e vorba de blocarea federelor la boghiul 4. Acest lucru se intampla destul de des si la Bucuresti (vezi si pozele mele cu #158) si nu este, in niciun caz, un incendiu. Dupa deblocarea cu cheia de federe, fumul se duce (intr-adevar, este un fum destul de neplacut... mie inca imi mai miroase haina a asa ceva dupa calatoria cu #158) si problema se remediaza imediat la depou, a doua zi vagonul fiind ca nou.

Inca o exagerare a presei, menita a aduce mai repede sfarsitul tramvaiului. Probabil maine un tramvai isi va rupe pantograful iar presa va veni cu exprimari de genul ,,zeci de calatori dintr-un tramvai au trecut prin clipe de groaza dupa ce reteaua electrica s-a prabusit"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Feb 2008 23:10 
Dumnezeu da multa bafta "MAI ANIMALELOR" ca MAZARE.
La fel a ars la Budapesta vagonul UV 3421 acum ceva timp.

http://www.villamosok.hu/tipus/uv.html

Budapesta nu crede in borcane (de mazare)!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 00:01 
Au aparut si filmulete pe youtube cu tramvaiul in flacari:
http://www.youtube.com/watch?v=CizMn9VMaWY
http://www.youtube.com/watch?v=mulVvI44mjs


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 00:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
RobertC wrote:
Au aparut si filmulete pe youtube cu tramvaiul in flacari

Interesanta declaratia martorului: "bomba... bomba... a explodat acolo in fata mea..."
Doar un scurtcircuit violent la tensiune mare putea produce un sunet confundabil cu cel al unei explozii. Totusi nu seamana cu o detonatie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 00:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Pai... bubuituri mari se aud, in general, atunci cand se accelereaza pe sub separator. De cele mai multe ori, vatmanul opreste apoi tramvaiul si il reporneste (am vazut la Timisoara un tramvai care a accelerat pe sub separator... zgomotul auzit a fost destul de mare (comparabil cu al unei petarde puternice), dupa care vatmanul a oprit tramvaiul si toate echipamentele lui, apoi le-a repronit si si-a continuat traseul ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Singura cauza care imi vine in minte este arderea motoarelor (din diverse motive.... supra-tensiune, o defectiune la accelerator care a provocat introducerea unui curent cu o intensitate prea mare in motoare etc.). Si in Bucuresti a fost un caz cu o Tatra care si-a ars motoarele urat de tot, dar vatmanul a observat la timp flama produsa in continu la pantograf si a auzit si bubuiturile ce se auzeau de la motoarele celui de-al 2lea vagon. Vagoanele au ramas acolo, apoi au fost trase pana la depou, iar cateva zile mai tarziu erau din nou la traseu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 Feb 2008 00:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Orice instalatie electrica are o protectie realizata prin sigurante/disjunctori calibrate corespunzator, cu atat mai mult cea a unui vehicul public. De asemenea, si alimentarea retelei de contact ar fi trebuit sa aiba protectie la supratensiune. Cineva trebuia sa intretina in buna stare macar aceste elemente de siguranta, chiar daca tramvaiul sau reteaua sunt vechi. Nu poate sa nu existe raspundere in acest caz, nici nu se poate da vina pe vechime. Indiferent cat de prost este un utilaj electric, daca are montate pe circuite sigurantele corespunzatoare, acesta se poate cel mult opri, fara sa se ajunga la alte evenimente.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group