TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 20 Jul 2018 01:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 21:56 
Cineva imi spunea la un moment dat ca unitatile de transport din Romania (IJTL-uri, RATC/P-uri si ce au mai fost ele de-a lungul timpului) au trait dintotdeauna ciclic, perioade faste alternand cu perioade nefaste, in functie de vremelnicii conducatori politici. Din pacate, RATBv si RATC traiesc in prezent perioada nefasta. Lipsa de coerenta, lipsa de viziune, dorinta de a nega in permanenta ce a facut cel dinainte, interesele politice (cu originea in interesele personale) nu au cum sa faca usoara existenta unitatilor de transport, asa cum sunt ele organizate acum. Nu e deloc usor sa te intrebi din patru in patru ani ce nenorociri iti va aduce urmatoarea echipa de administrare a orasului. In conditiile astea, nu tu proiecte de viitor (sau cel mult ramase asternute pe hartie), nu tu dezvoltare, ci doar trait in prezent, cu speranta ca viitorul nu va fi mai sumbru.
Ce si cum s-ar putea schimba?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Nov 2008 22:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Ar fi inca suportabil daca numai Brasovul si Constanta ar trece in tara asta printr-o perioada nefasta. Indraznesc sa afirm ca Bucurestiul, in ciuda mercedesizarii, are cele mai mari probleme din tara la acest capitol, adica in Bucuresti exista cea mai mare discrepanta intre ceeace ar fi putut sa fie (raportat la puterea economica) si ceeace exista in fapt: un transport cu aglomeratie permanenta, trasee fragmentate aleator, fara corelare cu metroul si cu transbordari anevoioase. A nu se intelege ca transportul in Bucuresti ar fi cel mai rau din tara asta, am vrut sa spun doar ca raportul posibilitati/realizari este cel mai dezastruos aici.

Ce si cum se poate schimba?
Un ganditor autohton spunea ca, daca vrem ceva mai bun in Romania, nu trebuie sa facem nimic altceva decat ca fiecare dintre noi sa ne vedem de treaba la locul unde activam intr-un mod cat mai corect. Dar ce greu este...

Omul are deseori iluzia ca poate schimba direct, prin acte in forta, lumea din afara lui. Gresit. Se poate insa schimba mai intai pe sine (daca vrea cu adevarat), si astfel lumea - din care face si el parte - se va schimba si ea in consecinta. Pare putin, dar e foarte mult.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 00:00 
Ganditi-va ca unele orase au norocul de a avea cate un director sau o conducere care vrea sa si faca ceva, dar plateste facturile directorilor anteriori, numiti pe criterii politice, sau prostia primarilor alesi de poporul care-si da apoi cu parerea despre directori, pentru ca primarul e bun si le face benzi de circulatie pe linia de tramvai, ca sa parcheze ei pe prima banda.

Multi directori au trait o viata in "intreprinderea" aia si au facut ce le-a permis functia pana atunci sa faca, iar in final au ajuns sa faca tot ce pot si macar sa nu se strice prea tare ce mai este. Altii pur si simplu asteapta sa iasa la pensie, pentru ca s'a dus in ma—sa (scuzati-ma, asta e) vremea cand conta sa fii specialist si puteai macar sa-ti faci meseria.

Nu stiu cine era director la Constanta, dar nu-l judecati cu masura mai bine documentatei biografii a celui din Brasov sau din Sibiu. A fost si la Iasi unul plantat de primar, urmat de unul ceva mai bun (adica nu mai rau), inainte de cel de acum, care sta cu troleibuzele in curte pentru ca primarul nu le vrea, iar fiscul la vrea, dar nu poate sa le ia.

Sa nu comparam angajatii si chiar cei cu ceva functie mai mare nici cu nea' Caisa care fura cu roaba si nici cu domnul director pus de primar, care fura cu camionul. La unul nu conteaza, iar la celalalt se permite. Dar nu toti angajatii si nu toti directorii fura.

Prin prisma noastra, a celor pe care ne preocupa situatia, imaginea regiilor de transport poate atinge cote de teoria conspiratiei, iar angajatii par a fi membrii unei organizatii oculte care vrea sa distruga transportul. Din pacate, pentru a vedea realitatea, trebuie sa intri acolo, altfel vezi doar ce se vede si ce li se arata profanilor. Daca cineva care lucreaza la o regie si recunoaste asta ne spune o treaba, ar trebui sa-i acordam mai mare incredere, pentru ca altfel ar pastra tacerea, daca ce ar vrea sa spuna nu ar putea sa spuna.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 01:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Tom wrote:
Daca cineva care lucreaza la o regie si recunoaste asta ne spune o treaba, ar trebui sa-i acordam mai mare incredere, pentru ca altfel ar pastra tacerea, daca ce ar vrea sa spuna nu ar putea sa spuna.

Atunci sa ascultam direct de la cei "dinauntru" care e realitatea din aceste regii, acea realitate pe care cei "din afara" nu o pot intui corect. Am cautat pe tot forumul si nu numai, dar pana acum vad ca nimeni nu a postat public nimic concret din aceasta realitate, ci doar enunturi de genul ca "exista o alta realitate". Sigur, nu ma asteptam la ceva spectaculos, dar chiar nimic?!?...

Intotdeauna lipsa informatiei dintr-un domeniu da nastere la speculatii. Pe de alta parte, un mister intretinut dibaci, confera o aura de prestigiu. Asteptam deci informatiile sau continuam sa fim misteriosi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 692
Quote:
Normal ca un director de regie oricat de curat ar fi nu va ,,baga pumnul in gura" unui primar caruia i se subordoneaza si este platit de acesta


Consiliul local chiar nu are niciun cuvant de spus? E doar de decor?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 19:36 
Consiliul local c'est moi ...ar zice Mazare.
Pe buna dreptate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Nov 2008 20:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
cb wrote:
Consiliul local c'est moi ...ar zice Mazare.
Pe buna dreptate.


Mai degraba, "Consiliul Local, ce moi" !
Nu trebuie sa ne ascundem, dar asta inseamna, in general, un consiliu local avind cel putin asigurata majoritatea simpla de voturi. Daca mai adaugi si interesele de grup (exemplu, la Targu Mures, Claudiu Maior era consilier local dar si manager al Siletina, societate ce face parte din Asocierea "Transport Local" -conflict de interese mai clar, greu de gasit), incompetenta si/sau nepasarea, rezulta un melanj greu de digerat.

Ce inseamna Consiliul Local Constanta vedeti aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2073


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 20:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Incepand de astazi, linia 101 este deservita de MAZ-uri 103.

Ieri ultimele tramvaie intrate in depou au fost #142, #162 si #169 (in aceasta ordine). Imediat dupa intrarea in depou s-a inceput demontarea compostoarelor de bilete, a becurilor si altor componente ce pot fi folosite si la autobuze si troleibuze (despre troleibuze nu se stie nimic... daca raman sau nu).

Vatmanii au fost redistribuiti la autobuze (cei cu permis categoria D), la controlori, intretinele retele si pe unde s-a mai putut; altii au ales sa plece din R.A.T.C..

Informatiile vin de la AlexCta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 20:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Dr2005 wrote:
Imediat dupa intrarea in depou s-a inceput demontarea compostoarelor de bilete, a becurilor si altor componente...

Precum vulturii la prada... Cu adevarat bananiera aceasta republika. Doar avem si palmieri la Constanta, ca si in Brazilia, nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 21:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Brassovia wrote:
ca si in Brazilia, nu?


Si un primar care chiar isi face toate vacantele in Brazilia :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 21:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Acum am inteles in sfarsit, pe deplin, de ce nu exista transport electric in Africa (cu cateva mici exceptii din Egipt si Tunisia): incurca traficul... traficul de influenta, traficul de stupefiante, traficul de persoane...

Maa Zarre, go home, go back to Africa!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 146
Location: Bucuresti/Arad
Sper ca cei care au comandat si permis cu ura distrugerea transportului electric (si public in general) sa fie dati jos cu aceeasi ura, sa aiba soarta lucrurilor pe care le-au distrus. :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Nov 2008 02:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
La ultimele alegeri, MAZare (ca si Scripcaru, de altfel) au impartit cu ,,darnicie" pachete pentru pensionari si gratuitati pentru acestia la transportul in comun. Cum doar ei sunt clienti fideli ai sectiilor de votare, rezultatul era previzibil.

Ca fapt divers, Constanta e, probabil, singurul oras unde elevii si studentii nu beneficiaza de reduceri la transportul in comun (decat daca familiile lor au venitul minim garantat si, prin urmare, vor merge sa voteze tot cu MAZare).... normal, ei nu voteaza. Tot Constanta e, probabil, singurul oras unde un tramvai se inlocuieste cu 1 autobuz, desi diferenta de capacitate e mare.
Am circulat cu MAZurile 107 in a 3a zi de exploatare. Oamenii inca stateau la peroanele tramvaiului, iar cei care, totusi, aflasera de autobuze injurau de mama focului, cum ca autobuzele sunt mici, inghesuite, lente s.a.m.d.. Iar dupa ce MAZul in care ne aflam S-A DEFECTAT si am fost DATI JOS fara ca macar soferul sa isi ceara scuze (de fapt, ne-a repezit ,,hai ba, da-te jos"), ca sa nu mai zic de restituirea costului biletelor validate sau macar de o stampila/semnatura pe acestea ca sa le putem folosi la urmatorul autobuz sa vedeti ce scandal a urmat si ce inghesuiala a urmat exact 10 minute mai tarziu, cand calatorii au incaput cu greu in urmatorul MAZ 107, care era deja burdusit cu calatori. TOTI regretau tramvaiul care ,,era vechi si rablagit da' era incapator si stiam ca ajungem la timp la destinatie". Dar MAZarea tot MAZare ramane :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Nov 2008 10:21 
Offline

Joined: Mon 31 Oct 2005 23:10
Posts: 62
Location: ORADEA
Dr2005 wrote:
...MAZarea tot MAZare ramane :(


Este cazul tipic al chelului care isi cumpara peaptan. "Boaba" nu va circula in veci cu autobuzul. El si-a incasat "comisionul", s-a folosit de mass-media sa arunce praf in ochii cetatenilor, bugetul orasului a scapat cel mai ieftin, ce il intereseaza ca nu incap oamenii, ca se strica rablele noi-noute. Plimba l-ar gaborii numai cu duba, evident dintr-o inchisoare intr-alta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Dec 2008 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
137


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Dec 2008 21:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
167


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Dec 2008 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
171


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Dec 2008 21:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
143


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Dec 2008 23:13 
Ultima seara cu tramvaiul:169 si 142 la ora 22:32


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Jan 2009 00:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Constanţa ar fi putut achiziţiona tramvaie cu fonduri europene nerambursabile

Tramvaiele de la Constanţa şi-au trăit ultimele clipe la sfârşitul anului trecut. Distrugerea sistemului de transport ecologic cu tramvaiul a fost prezentată drept o mare victorie, autorităţile locale punând accentul pe investiţiile în noile MAZ-uri.

Oraşul de la malul mării are o faimă nu tocmai bună când vine vorba de mijloacele de transport în comun ecologice. La finele anului trecut, autorităţile locale au crezut de cuviinţă că trebuie eliminate tramvaiele de pe ultimele două linii, 101 şi 102, care aveau norma de poluare zero, şi înlocuite cu autobuze noi, cu norma de poluare Euro 4.

Înlocuirea tramvaielor, a troleibuzelor, reabilitarea căii de rulare ar fi fost mult prea costisitoare pentru constănţeni, de aceea autorităţile locale au găsit soluţia cea mai uşoară - investirea banilor publici în autobuze.

„Investiţiile în transportul electric ar fi fost colosale, peste măsura buzunarului constănţeanului, pentru că trebuia schimbată toată infrastructura. Doar că autorităţile din Constanţa nu s-au gândit că banii ar putea veni din altă parte. Autobuzele nu pot fi cumpărate cu fonduri europene, pe când tramvaiele şi troleibuzele pot fi achiziţionate cu bani din fonduri europene nerambursabile sau guvernamentale”, a declarat ing. Silviu Sîntea, preşedintele ONG „Transira”, care promovează sistemul de transport ecologic în România.

Durata de viaţă a unui tramvai, minim 35 ani

Constanţa a renunţat la transportul public pe şine, într-o perioadă în care tot mai multe ţări optează pentru transportul ecologic, care este sigur şi eficient.

Investiţiile în infrastructura de tramvaie şi troleibuze ar fi aproape duble faţă de infrastructura de autobuz. Însă, durata de viaţă a mijloacelor de transport ecologice ar fi dublă. „Constanţa a fost poate oraşul care a avut cea mai mare pondere a transportului electric din ţară, raportat la numărul total de trasee, a avut profesionişti. Ştiu că a existat aici o echipă puternică de specialişti, ce a ajutat şi alte oraşe să îşi dezvolte transportul electric”, ne-a mai spus Silviu Sîntea.

Potrivit reprezentantului „Transira”, „Comisia Europeană, prin Cartea Verde a Transportului Urban, promovează în rândul cetăţenilor transportul public cu tramvaiul, metroul, troleibuzul, a căror rată de poluare este minimă”. Şi iată că oraşul de la malul mării a renunţat la tramvaie, în ciuda posibilităţii accesării fondurilor nerambursabile pentru transportul ecologic.

„Durata de viaţă a unui tramvai este de minim 35 de ani, în timp ce a unui autobuz scade la jumătate. Pentru că tramvaiele sunt foarte scumpe, am propus autorităţilor locale să înlocuiască tramvaiele cu troleibuzele, investiţie iniţial mare, dar care se amortizează rapid. Prin folosirea a 150 de troleibuze, în detrimentul a 150 de autobuze, nu s-ar degaja în atmosferă 10.500 de tone de dioxid de carbon anual”, au fost argumentele interlocutorului nostru. În zadar.

Dacă preţul unui autobuz este de 210.000 euro, al unui troleibuz este de 260.000 euro şi al unui tramvai este de 2.700.000 euro, la ultimele două adăugându-se şi cheltuielile de întreţinere a şinelor, a reţelei de electricitate.

Abia după articolul apărut în ziarul “Cuget Liber” în noiembrie 2008, reprezentanţii RATC au contactat ONG Transira pentru a li se prezenta planul de dezvoltare a transportului în comun cu troleibuzul.

Preţul unui tramvai Siemens - 2.700.000 euro

Pentru că achiziţionarea de tramvaie depăşea cu mult posibilităţile financiare ale Constanţei, un astfel de mijloc de transport în comun având un preţ de 2.700.000 euro pe bucată - model Siemens sau Bombardier, echipa Mazăre a ales autobuzele cu norma de poluare Euro 4.
La scurt timp după desfiinţarea traseului tramvaielor, s-a trecut la scoaterea căii de rulare. Lucrările au început anul trecut, în prezent fiind abandonate din cauza vremii nefavorabile.

Potrivit site-ului Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa, parcul auto de mijloace de transport în comun are 15 troleibuze ROCAR 412E, achiziţionate în 2002, şi cinci troleibuze DAC 212E, achiziţionate în anul 2000, care circulă pe traseele 48 - Palas - Poarta 2 Port, 48b - Palas-Gară.



Foto: Ultima actiune "ecologica" - scoaterea sinelor de tramvai.


Roxana - Marina GLÄ‚VAN
Cuget Liber, 10.01.2009

http://www.cugetliber.ro/1231538400/art ... bursabile/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009 19:15 
Offline
User avatar

Joined: Sat 19 Jan 2008 00:52
Posts: 8
Location: Ploiesti Nord
Care mai este starea tramvaielor constantene? S-a hotarat ceva in privinta lor?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Mar 2009 11:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Am afirmat ca poti obtine finantare nerambursabila pentru modernizarea caii de rulare a tramvaielor si troleibuzelor. Si ca poti cauta surse de finantare pentru achizitionarea propriu-zisa a vehiculelor electrice. In ziar a aparut cam altceva.

Iar acel program etapizat de care se aminteste in "Cuget Liber" este atasat la rubrica "Comunicate de presa".

Mai apare si o chestie devenita nostima, cea cu rularea troleibuzelor "la ralanti" :P De unde "ralanti"-ul acela, nu stiu.

Insa articolele acelea au meritul de a arata ceea ce se intampla in Constanta secolului XXI. Pot fi iertate aspectele semnalate anterior.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 15:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
S-au facut pasii cunoscuti.

In sedinta Consiliului Local Constanta din septembrie 2008, s-a pus punct infrastructurii de tramvai.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 15:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
In octombrie, o corectura pt. o greseala penibila.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Apr 2009 19:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Observ ca linia nu era amortizata, ba chiar erau niste valori destul de mari de amortizat. Desi bate la ochi, e nesemnificativ pentru MAZare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 May 2009 21:05 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 163
Se taie si plugul ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 May 2009 21:47 
Momentan nu este pe lista.Probabil vor sa-l vanda.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 18:28 
Am gasit pe un site de calatorii o poza cu un regretat V3-A .Poza este foarte frumoasa si este facuta pe traseul liniei 100.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 May 2009 10:53 
137 si 158.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Jun 2009 19:12 
167.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group