TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Mar 2019 22:30

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Jun 2009 21:57 
169.


Attachments:
dscf8395_632.jpg
dscf8395_632.jpg [ 84.46 KiB | Viewed 7280 times ]
dscf8396_173.jpg
dscf8396_173.jpg [ 75.31 KiB | Viewed 7280 times ]
dscf8397_284.jpg
dscf8397_284.jpg [ 72.97 KiB | Viewed 7279 times ]
dscf8399_830.jpg
dscf8399_830.jpg [ 71.42 KiB | Viewed 7279 times ]
dscf8401_151.jpg
dscf8401_151.jpg [ 83.19 KiB | Viewed 7280 times ]
dscf8403_168.jpg
dscf8403_168.jpg [ 76.37 KiB | Viewed 7279 times ]
dscf8415_193.jpg
dscf8415_193.jpg [ 67.48 KiB | Viewed 7279 times ]
dscf8577_178.jpg
dscf8577_178.jpg [ 93.37 KiB | Viewed 7279 times ]
dscf8579_100.jpg
dscf8579_100.jpg [ 94.17 KiB | Viewed 7279 times ]
dscf8585_281.jpg
dscf8585_281.jpg [ 87.65 KiB | Viewed 7280 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 20:08 
Primul V3A pentru Constanta...


Attachments:
Image (206).jpg
Image (206).jpg [ 169.88 KiB | Viewed 6930 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 22:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Marian Andrei wrote:
Primul V3A pentru Constanta...
Si totodata probabil primul V3A cu 5 usi fabricat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 16:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47222
Tramvaiul - subiect utopic de campanie

Mă enervează când teme importante pentru oraş sunt scoase de la naftalină numai pentru a bifa subiectul în cadrul unei campanii electorale. Politicienii constănţeni au stat foarte cuminţi câtă vreme şinele tramvaielor au fost scoase din oraş, iar noi scriam despre asta.

Nu s-a făcut nicio dezbatere publică, iar primarul a bălmăjit ceva despre un sondaj de opinie pe temă, care se afla în curs de realizare abia pe la mijlocul operaţiunii de scoatere a şinelor. Probabil trebuia anexat la dosar pentru o perfectă acoperire a deciziei, iar rezultatul era pe bază de comandă fermă. Doar nu s-ar fi apucat să pună şinele la loc dacă ar fi reieşit că majoritatea constănţenilor nu vor să primească în nas şi în plămâni fumul negru al şi mai multor autobuze...

Acum, un parlamentar PD-L de Constanţa a considerat oportun să facă public proiectul legislativ care ar sprijini reintroducerea tramvaielor în Constanţa pentru a reduce poluarea. Era previzibil atacul reporterilor lui Mazăre, care au colindat Constanţa adunând opinii de la bătrâni indignaţi de ideea de a face o asemenea cheltuială după ce şinele tocmai au fost scoase. Adică, ce puii noştri (aceia din sacoşele pe care Mazăre le dă din bugetul public), vă jucaţi cu banii constănţenilor?!! Nu, de fapt Mazăre se joacă, de vreme ce nu a făcut dezbatere publică pentru luarea unei decizii atât de importante ca renunţarea la transportul ecologic.

A hotărât el, de parcă oraşul ar fi ograda proprie, pe care ar avea dreptul să o afume cât doreşte.

Reintroducerea tramvaielor ar fi oportună, dar o minimă documentare, măcar în colecţia ziarului Cuget Liber (http://www.cugetliber.ro/1231538400/art ... bursabile/ sau http://www.cugetliber.ro/1227132000/art ... pa-mazare/), i-ar fi permis doamnei Maria Stavrositu să ia legătura cu specialişti şi să pună pe masă şi soluţia financiară, care este achiziţionarea tramvaielor din fonduri europene nerambursabile, posibilă deoarece Comisia Europeană susţine înlocuirea transportului urban poluant.

Soluţia ne-a fost prezentată de reprezentantul unui ONG cu acest obiect de activitate, care a şi abordat autorităţile locale constănţene cu o propunere, neprimind vreun răspuns, fireşte. Acelaşi ONG ne-a informat şi despre varianta alternativă, mult mai ieftină, a înlocuirii autobuzelor cu troleibuze, care au şi o durată de viaţă dublă faţă de autobuze. Trebuie precizat că oamenii de la „Transira” (organizaţia menţionată) au documentaţie completă pe localitatea Constanţa şi ştiu exact necesarul de materiale şi de vehicule, ceea ce ar ajuta-o pe doamna parlamentar să pună la punct un proiect serios, pe care consilierii locali ai partidului să-l poată prezenta forului decizional municipal şi care să fie de nerefuzat, în condiţiile în care ar fi realizat din fonduri europene. Asta ar fi mai aproape de nevoile constănţenilor decât un proiect de lege care doar ar favoriza introducerea transportului ecologic în oraşele turistice din ţară, dar nu ar putea obliga autorităţile locale să acţioneze în această direcţie.

Dacă se discută numai în mare, cu o teamă patologică de proiecte laborioase, fără argumente solide, fără contribuţia unor specialişti, este normal ca imediat iniţiativa să fie desfiinţată de cei interesaţi ca afacerea cu MAZ-uri să meargă înainte.

De fapt, subiectul tramvaielor, deşi important în sine, este şi un pretext pentru a le aminti aleşilor locali şi uninominali de temele majore pe care le-au vehiculat în campaniile electorale şi care au rămas vorbe în vânt după ce s-au văzut aleşi.

Pe ei, pe politicieni, cel mai mult îi interesează proximele alegeri prezidenţiale; pe noi, pe constănţeni, mai mult ne interesează problemele acute ale comunităţii. Dacă nu-i obligăm să fie serioşi, ei vor continua până în noiembrie cu discuţiile în dorul lelii şi discursurile pentru prosteala electoratului. Apoi se va lăsa liniştea.

Şi, ca de obicei, jurnaliştii se leagă de cei care încă mai fac câte ceva, cum e deputatul Stavrositu, pentru a atrage, de fapt, atenţia asupra celor care nu fac nimic. Cred că a venit vremea pentru nişte rapoarte de activitate, la un an şi-o vacanţă de vară de la alegerile locale şi aproape un an de la parlamentare.


Alina BÂRGĂOANU-VASILIU, Cuget Liber, 22.09.2009
http://www.cugetliber.ro/stiri-comentar ... anie-48037


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 16:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Quote:
A hotărât el, de parcă oraşul ar fi ograda proprie, pe care ar avea dreptul să o afume cât doreşte.


Da, din pacate in Romania acei "demnitari" care sunt in acelasi timp si sefi de clanuri de afaceri sunt practic proprietari ai teritoriilor peste care pastoresc. Ei au drept de viata si de moarte, actioneaza ca pe o feuda proprie si sunt deasupra oricarei legi. Este o reminiscenta feudala fanariota, dar si o prelungire a jumatatii de secol socialiste, in care oamenii Partidului si ai altor servicii erau intangibili. Totusi aceia erau supusi periodic "rotatiei cadrelor", pentru a scoate din vizorul opiniei publice matrapazlacurile lor de notorietate si pentru a nu crea poli de putere locali care sa rivalizeze cu Bucurestiul.

Deosebirea grava e ca atunci exista o limita, in relatie de functia detinuta, pana la care se intindeau privilegiile politrucilor si interlopilor deghizati. Acum nu mai exista nici o limita de principiu, poate doar aceea a banilor negri cu care respectivul hraneste sistemul, in schimbul intangibilitatii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 21:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47222
Propuneri de la cititori
Tramvai pentru copii, decorat în spiritul sărbătorilor

Municipalitatea constănţeană a decis, fără a avea şi consimţământul constănţenilor, să scoată tramvaiele din circulaţie, desfiinţând, între timp, şinele de rulare. După modelul altor oraşe din ţară, pe şinele care… au scăpat cu viaţă, o constănţeancă propune edililor să pună în circulaţie „un tramvai al copiilor”.

Cititoarea noastră este de părere că prin activarea unei linii speciale de tramvai, Primăria, dar şi alte instituţii din oraş, vor avea ocazia să le ofere micuţilor călători, într-un cadru de basm, cadouri şi tot felul de surprize. Iar dacă acest lucru, tehnic, nu mai este posibil, în locul unui tramvai să fie amenajat un alt mijloc de transport dedicat în exclusivitate copiilor, care să circule, de exemplu, în staţiunea Mamaia.
„Nu vă închipuiţi ce bucurie am avut când s-au introdus tramvaiele la Constanţa, cât mi-am plimbat fiul şi apoi nepotul cu... geageaul, cum spunea cel mic atunci când abia vorbea. Îmi este greu, extrem de greu să-i iert pe cei care au asfaltat şi tot au asfaltat, în detrimentul spaţiilor verzi. La radio, i-am ascultat pe olandezi cum au făcut această greşeală în anii ’50. Asfaltau într-o nebunie tot. Acum, după 50 de ani, sparg asfaltul şi pun pământ, plantează... e o nebunie la ei pentru a scoate pământul din cămaşa de forţă a asfaltului. Nimeni nu poate să-şi închipuie ce a fost în inima mea când s-au scos tramvaiele din Constanţa. Spre faleză sunt încă şinele şi eu tot sper că se va pune măcar un vagon de tramvai pentru copii, decorat în spiritul sărbătorilor de peste an. Am ascultat la Radioactualităţi un reporter care spunea că la Ploieşti circulă un tramvai pentru sărbători – Moş Nicolae, Crăciun, Anul Nou” – ne-a spus Maria Elisabeta Niculescu, din Constanţa.
După acest model, cititoarea noastră propune municipalităţii ca pe tronsonul unde şina de rulare a tramvaiului nu a fost dezafectată, să introducă în circulaţie un tramvai… festiv, pavoazat cu toate elementele specifice sărbătorilor care se apropie: „picturi cu personaje din desene animate, muzică de Crăciun, televizoare, cadouri oferite de instituţiile care doresc să bucure copiii, să fie o atmosferă de basm, care i-ar bucura enorm pe copii, iar Primăria şi-ar mai spăla din păcatele desfiinţării aproape în întregime a spaţiilor verzi şi a parcurilor din Constanţa”.
Iar dacă, totuşi, această propunere nu ar putea fi transpusă în practică, ar fi binevenit orice alt mijloc de transport, cu condiţia ca el să fie dedicat în exclusivitate copiilor şi care să circule într-o zonă potrivită, staţiunea Mamaia putând fi una dintre ele.

Trenuleţ în Parcul Tăbăcărie

M. E. Niculescu are un nepoţel care citeşte în tot felul de cărţi despre mijloacele de distracţie ale copiilor de vârsta lui din alte ţări şi îşi întreabă bunica de ce în alte locuri copiii se pot plimba cu trenuleţul, iar în Constanţa, nu? „Trebuia să se iniţieze un referendum pentru tramvaie, pentru că nu mi se pare normal cum cineva poate hotărî în detrimentul nostru. Ştiţi că în proiectul iniţial, faleza avea trei trepte şi pe una urma să circule tramvaiul litoralului, de la Vama Veche până în plaja de nord? A doua treaptă era pentru autoturisme, iar a treia pentru pietoni. Asta era şoseaua de coastă pe care o trâmbiţează… şcoliţii de astăzi: şosea în trei trepte! Şi Ţara Piticilor aparţine unui proiect de dinainte de 1989, în urma vizitei unui director local în SUA. Sunt multe de povestit, generaţia mea le ştie din studii peste studii!”.

„Puterile industriei tramvaiului”

Mihai Andrei (36 ani), din Constanţa, a aflat dintr-un prestigios ziar american că guvernul SUA se străduieşte să sprijine un program de extindere a infrastructurii pentru a contrabalansa recesiunea accentuată, industria tramvaielor putând reprezenta unul dintre elementele cheie pentru revitalizarea economiei americane şi pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a ţării: „Eu nu sunt inginer de profesie, dar mă gândeam aşa, în supărarea mea pe marea poluare, dar şi pe traficul din Constanţa, că era mai bine cu tramvaiele. Nu-mi aduc aminte să se fi făcut vreo dezbatere publică atunci când s-a hotărât desfiinţarea lor, ceea ce nu mi se pare deloc în regulă. Poate că ăsta a fost şi motivul pentru care s-au tot vehiculat anumite interese ale primarului în afacerea autobuzelor, care din punctul meu de vedere sunt o catastrofă. Vă spun şi pentru ce: nu sunt spaţioase, oamenii se înghesuie ca sardelele mai ales la orele de vârf, iar în condiţiile în care se descoperă tot mai multe virusuri, eu cred că autobuzele sunt primele focare de contaminare cu tot felul de afecţiuni. Mergeţi mai ales în această perioadă să vedeţi la ce concurs de strănuturi şi accese de tuse participăm! Oare în Constanţa s-ar putea construi vreodată o linie de metrou, ca să mai scăpăm de aglomeraţia asta supraterană şi de poluare?”.

„Oraşele verzi” - privilegiul altora!

Din ce în ce mai nemulţumit de asaltul… asfaltului asupra oraşului nostru, M. Andrei a simţit nevoia să arate cu degetul spre edilii constănţeni, care ar fi trebuit să ştie că există oraşe din ţară („precum Oradea”) care au proiecte-pilot pentru introducerea gazonului până şi între şinele de tramvai, astfel încât traversele cu pietriş să fie acoperite de iarbă. Pe când, la noi, „până şi din ultima palmă de pământ” răsar betoane, în dispreţul constănţenilor!


12.12.2009
http://www.cugetliber.ro
( http://www.cugetliber.ro/1260568800/art ... batorilor/ )

Nota mea: articolul este ilustrat cu o poza cu dl. Dorian Geba de la Iasi.


Attachments:
Iasi.jpg
Iasi.jpg [ 252.84 KiB | Viewed 6826 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 23:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Acesti oameni care se plang acum de disparitia tramvaiului, nu cumva l-au votat de vreo catvea ori la rand pe primar? Curios cum nimeni nu face in tara asta legatura intre ce voteaza si ce are dupa aceea. Fatalitate mioritica, resemnare, capu' plecat sabia nu-l taie, te faci frate cu :twisted: pana treci puntea, nu te pisha impotriva vantului etc etc etc. Si dup'aia ne plangem de nenorociri venite "din senin", desigur semne ale unei conspiratii mondiale impotriva Romaniei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:55 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Ce a mai ramas... nemiscate, sigilate si complete (bine, s-au mai rupt unele arcuri elicoidale de la suspensia secundara, s-a umflat melamina din salon, s-a pus rugina).


Attachments:
IMG_5594.jpg
IMG_5594.jpg [ 367.46 KiB | Viewed 7724 times ]
IMG_5559.jpg
IMG_5559.jpg [ 334.01 KiB | Viewed 7723 times ]
160,143,172.jpg
160,143,172.jpg [ 362.29 KiB | Viewed 7715 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#143, #160, #186


Attachments:
143,160,186.jpg
143,160,186.jpg [ 379.24 KiB | Viewed 7722 times ]
143,160.jpg
143,160.jpg [ 355.19 KiB | Viewed 7723 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#143


Attachments:
143.jpg
143.jpg [ 361.44 KiB | Viewed 7561 times ]
143b.jpg
143b.jpg [ 379.24 KiB | Viewed 7561 times ]
143c.jpg
143c.jpg [ 590.61 KiB | Viewed 7562 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#147


Attachments:
147,172.jpg
147,172.jpg [ 346.58 KiB | Viewed 7563 times ]
147.jpg
147.jpg [ 367.18 KiB | Viewed 7565 times ]
147b.jpg
147b.jpg [ 352.64 KiB | Viewed 7563 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#148


Attachments:
148.jpg
148.jpg [ 340.6 KiB | Viewed 7563 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#152


Attachments:
152.jpg
152.jpg [ 357.28 KiB | Viewed 7562 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#159


Attachments:
159.jpg
159.jpg [ 416.85 KiB | Viewed 7561 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#160


Attachments:
160a.jpg
160a.jpg [ 349.07 KiB | Viewed 7558 times ]
160.jpg
160.jpg [ 349.56 KiB | Viewed 7557 times ]
160b.jpg
160b.jpg [ 358.25 KiB | Viewed 7557 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 20:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#164


Attachments:
164.jpg
164.jpg [ 329.55 KiB | Viewed 7556 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#165


Attachments:
165.jpg
165.jpg [ 334.87 KiB | Viewed 7468 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#172


Attachments:
143,172.jpg
143,172.jpg [ 344.49 KiB | Viewed 7466 times ]
172.jpg
172.jpg [ 344.23 KiB | Viewed 7467 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
#180, #186, #187


Attachments:
180,186,187.jpg
180,186,187.jpg [ 405.13 KiB | Viewed 7466 times ]
180,186.jpg
180,186.jpg [ 423.11 KiB | Viewed 7466 times ]
186.jpg
186.jpg [ 388.97 KiB | Viewed 7465 times ]
187.jpg
187.jpg [ 425.45 KiB | Viewed 7465 times ]
187b.jpg
187b.jpg [ 372.15 KiB | Viewed 7465 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Iata cum arata suspensia originala de V3A, clopotul. Cu exceptia unor V3A-C-uri, o mai gasiti la unele Ep/V3A abandonate prin depourile din Bucuresti. Restul tramvaielor din Bucuresti au suspensia modificata.


Attachments:
IMG_5586.jpg
IMG_5586.jpg [ 479.72 KiB | Viewed 6414 times ]
IMG_5587.jpg
IMG_5587.jpg [ 388.47 KiB | Viewed 6414 times ]
IMG_5588.jpg
IMG_5588.jpg [ 450.29 KiB | Viewed 6414 times ]
IMG_5589.jpg
IMG_5589.jpg [ 420.34 KiB | Viewed 6414 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Si R.A.T.C. a dorit sa scape de acest model de suspensie secundara. Daca #163 a fost echipat cu boghiuri noi produse la Nicolina Iasi (casate odata cu vagonul...), altele au primit, la RK, boghiuri cu suspensie secundara cu arcuri elicoidale. Totodata, aceste boghiuri au fost echipate si cu alt model de roti elastice, similare celor utilizate la tramvaiele Tatra.


Attachments:
IMG_5542.jpg
IMG_5542.jpg [ 376.58 KiB | Viewed 6413 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
Aparatul de salvare...


Attachments:
IMG_5590.jpg
IMG_5590.jpg [ 422.96 KiB | Viewed 6411 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7976
... si modul lui de functionare:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jan 2010 21:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47222
Vad ca firul de cupru a disparut. Oare ce s-o fi intamplat cu el? S-au platit salariile angajatilor RATC din contravaloarea acestuia?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Mar 2010 09:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47222
Continua dezafectarea liniilor de tramvai din oras

Primaria Constanta va continua programul de dezafectare a liniilor de tramvai din oras, respectiv pe portiunea Gara - Billa si pe Bulevardul Aurel Vlaicu.


6 martie 2010
http://www.adevarul.ro


Attachments:
Delfinariu.jpg
Delfinariu.jpg [ 39.17 KiB | Viewed 6629 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Mar 2010 19:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47222
Incep lucrarile de desfiintare a liniilor de tramvai din zona CET

Podul din Km. 4-5 devine circulabil.


17.03.10
http://replicaonline.ro/incep_lucrarile ... 18952.html


Attachments:
Constanta 1.jpg
Constanta 1.jpg [ 37.22 KiB | Viewed 6514 times ]
Constanta 2.jpg
Constanta 2.jpg [ 32.63 KiB | Viewed 6514 times ]
Constanta 3.jpg
Constanta 3.jpg [ 39.29 KiB | Viewed 6513 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Mar 2010 19:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3443
Cumatru Doiciu wrote:
Peste o luna vom incepe sa scoatem sinele de tramvai de pe strada Mangaliei, insa oricum anul acesta dorim sa scoatem toate liniile de tramvai.

Succes, omule! Fiind an de seceta, vine taman la fix cantitatea asta de mii de tone de otel inalt aliat, dupa a carei contravaloare reala nu va plange nimeni. Ca doar ati facut un mare bine cetatenilor orasului, scapandu-i de sinele astea. Nu uitati si de ce a mai ramas de la troleibuze, mai sunt si pe-acolo niscaiva zeci de tone de cupru. Norocul vostru ca inca mai aveti ce "valorifica" din averea publica pe care ati primit-o pe vremea lui Ceausescu. Cand o sa terminati totul, luati-va ce-a mai ramas din Constanta si din litoral la subbrat si plecati de tot in Brazilia, ca aici v-ati indeplinit misiunea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 May 2010 16:46 
http://tramwaysdumonde.skynetblogs.be/c ... /Constanta

Fotografii realizate in anul 1998.


Attachments:
118.jpg
118.jpg [ 96.79 KiB | Viewed 6193 times ]
121.jpg
121.jpg [ 113.45 KiB | Viewed 6193 times ]
126, 167.jpg
126, 167.jpg [ 88.33 KiB | Viewed 6193 times ]
141.jpg
141.jpg [ 89.25 KiB | Viewed 6193 times ]
153.jpg
153.jpg [ 45.84 KiB | Viewed 6193 times ]
159.jpg
159.jpg [ 95.79 KiB | Viewed 6193 times ]
162.jpg
162.jpg [ 49.29 KiB | Viewed 6194 times ]
164.jpg
164.jpg [ 42.95 KiB | Viewed 6193 times ]
168.jpg
168.jpg [ 43.68 KiB | Viewed 6193 times ]
174.jpg
174.jpg [ 88.21 KiB | Viewed 6193 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jul 2010 18:10 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Transportul in comun cu tramvaiul electric in Constanta a fost infiintat si desfiintat de doua ori!

Prima oara, in 1943, tramvaiele electrice de tip Pulmann (in numar de 7) au fost aduse de la Odessa, ca si captura de razboi, impreuna cu 7 troleibuze ce au fost duse la Craiova. Tramvaiele au circulat pe ruta Posta Veche-Bd. Tomis-Bd. Mamaia-Spitalul Militar. In 1944 sovieticii au recuperat tramvaiele si troleibuzele, din pacate.

A doua oara, in 1984, tramvaiele ITB V3A si-au facut aparitia pe linia 100 (Gara-Sat Vacanta). In urmatorii ani au fost infiintate liniile de tramvai 101 (Gara-Depou-SA Palas) si 102 (Depou-Faleza Nord). Ele asigurau transportul in cartierele Zona Industriala, Palas, C.E.T., Aurel Vlaicu, Km. 4-5, Km. 4, Gara, Medeea, Inel II, Inel I, Tomis III, Tabacarie si Faleza Nord. In 1999 a venit si un lot de 15 tramvaie Tatra KT4D, din Germania. In 2008, s-a desfiintat tramvaiul in Constanta.

Deci, tramvaiul electric a fost infiintat si desfiintat de doua ori in oras. NU FITI TRISTI! SE VA INFIINTA SI A TREIA OARA!

Poza lui Alex cu tramvaiele V3A dupa doi ani de nemiscare.


Attachments:
DSCF6427.jpg
DSCF6427.jpg [ 90.65 KiB | Viewed 7720 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Aug 2010 11:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47222
Manuela Mitrea, sotia fostului ministru al Transporturilor Miron Mitrea este si dumneaei parlamentar. De Constanta. O familie de parlamentari, fireste, ca famiglia este la putere oricand si oricum.

Aflata la Podul km 4-5, in campanie electorala, d-na Manuela lauda "proiectul" administratiei Mazare de dezafectare a liniei de tramvai, spunand ca acest lucru va duce la decongestionarea circulatiei.

Bineinteles ca d-na Manuela are legatura cu tramvaiul la fel de puternica precum o are si d-na Nuti Udrea cu Carpathian Garden. Nu degeaba dl. Vasile Blaga a trimis aceasta liota pe "centura", sa poarte in continuare brandul "welcome to the Pubian garden" (copyright asigurat).

Constanta avea nevoie de tramvai. Un oras turistic si, deopotriva, industrial, cu bulevarde largi si rectilinii, aflat langa surse de producere a energiei electrice neconventionale, trebuia sa investeasca in modernizarea si dezvoltarea acestui sistem de transport ecologic. Eu am venit cu propunerea de introducere a troleibuzelor in locul tramvaielor doar dupa ce am aflat ca acestea vor fi desfiintate! Ce folos?


Se scot liniile de tramvai din Poarta 6

Acestea vor fi inlocuite cu un strat de asfalt nou

Proiectul de indepartare a sinelor conduce la fluidizarea traficului rutier si permite accesul mai usor al autoturismelor in zona


Chiar daca Executivul obliga primariile din tara sa faca economii la bunuri si servicii, municipalitatea din Constanta continua sa execute lucrarile de reabilitare a tramei stradale. Potrivit declaratiilor lui Radu Mazare, primarul Constantei, programul de reparatie a strazilor din oras nu este afectat de economiile care trebuie facute, pentru ca aceste lucrari sunt executate prin societatea SCIL Confort Urban SRL, aflata in subordinea Primariei. In urma cu mai bine de doi ani, municipalitatea a decis sa puna in derulare proiectul de scoatere a liniilor de tramvai din municipiu, acestea fiind inlocuite cu benzi de circulatie, prin turnarea de covor asfaltic. Astfel, programul a pornit cu scoaterea sinelor de tramvai de pe bulevardul Alexandru Lapusneanu, una dintre cele mai mari artere de circulatie din oras. Dupa ce lucrarile au fost terminate pe acest tronson, Primaria Constanta a dispus scoaterea liniilor de tramvai de pe bulevardul Soveja, lucrari care au fost finalizate cu doar cateva luni in urma. Muncitorii s-au mutat pe strada Mangaliei, unde s-au scos liniile de pe fostul traseu al tramvaiului 101, intre Gara si magazinul Billa. Avand in vedere spatiul ingust pe care autoturismele puteau circula, scoaterea liniilor de tramvai era o necesitate, lucru care se poate observa foarte usor, acum, dupa finalizarea lucrarilor. Pe langa faptul ca traficul rutier s-a decongestionat pe acest traseu, autoturismele nu mai risca stricaciuni, din cauza gropilor si liniilor de tramvai care au existat aici. Un alt proiect de fluidizare a traficului rutier din orasul Constanta a constat in transformarea podului din Km 4-5, pe care circulau tramvaiele, in pod rutier.

Lucrari, pe linia 104

In prezent, lucrarile de scoatere a liniilor de tramvai se executa pe strada Viorelelor, din zona Poarta 6, pe fostul traseu al tramvaiului 104. Avand in vedere ca strada permite circulatia autovehiculelor pe doua benzi de circulatie, si pentru ca lucrarile sa se desfasoare in conditii bune, pe sectorul unde utilajele scot liniile de tramvai, traficul a fost inchis. Astfel, autoturismele care circula in zona trebuie sa foloseasca rute ocolitoare, accesul in cartierul respectiv putand fi facut pe aleile dintre blocuri sau pe strada Brizei. Dupa finalizarea acestui sector, unde va fi turnat, de asemenea, strat de asfalt, lucrarile se vor muta, incepand din toamna, pe bulevardul Aurel Vlaicu. Aici, potrivit primarului Radu Mazare, reabilitarea strazii se va face incepand de la fundatie, continuand cu turnarea unui strat de asfalt pe toata latimea bulevardului.


http://www.observator.ro/47389/stiri-po ... -poarta-6/


Attachments:
Poarta 6.png
Poarta 6.png [ 267.03 KiB | Viewed 6728 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 389 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group