TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 21:28

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 04 Dec 2010 22:43 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Din cate am inteles de la Catalin Ghita, in vremea in care IJTL Constanta opera transportul in comun in Medgidia, la Autobaza 7 existau trei trasee functionale: 2, 3 si 3B. Traseul liniei 3 era Spitalul Municipal-Centru-I.M.U.M. Cine imi poate spune care erau traseele liniilor 2 si 3B?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Dec 2010 14:33 
Sunt 2 etape distincte:

- 1. inainte de constructia Canalului, cand actualul canal era un banal rausor, traversat de un podet mic in dreptul parcului de langa Piata Mare, autobuzele trecand din Centru direct spre Gara;
- 2. dupa constructia Canalului, cand podetul mic care facea legatura directa intre Centru si Gara a fost demolat, fiind construit podul mare, cu arce, de la Orasul Nou, afectand puternic traseele de transport, autobuzele fiind nevoite sa ocoleasca pe la Orasul Nou pentru a ajunge la Gara.

Ca picanterie, intr-o perioada se demolase podetul mic peste canal, dar Podul Mare nu era nici el gata, astfel ca fost o perioada destul de lunga in care in dreptul fostului podet mic se construise un pod militar provizoriu, un pod de pontoane. Aceste pontoaane, pentru cine nu a vazut, sunt un fel de "barci" dreptunghiulare, metalice, legate intre ele.
Fireste insa ca intregul "pod" era foarte flexibil si oscila serios cand treceau vehicule grele... imi amintesc ca odata eram cu maica-mea si treceam acel pod de pontoane pe jos, ca sa mergem la gara; din sens opus veneau un trailer care cara pe platforma o combina. Ei, cand a trecut trailerul ala, s-au facut niste valuri si niste oscilatii, de a trecut apa peste micile parapete laterale...

Iata traseele din 1986, dupa darea in folosinta a podului nou peste Canal.

Traseul lui 2 era:

Capat linie (la iesirea din oras spre Tulcea, nu stiu cum se cheama acel loc, pe vremea aia taica-miu lucra la un laborator ce avea legatura cu Canalul Dunare-Marea Neagra si care se gasea in apropiere, poate ne ajuta vreun "bastinas" cu denumirea locatiei) - I.M.U.M. - Orasul Nou - Posta - Centru - C.L.A. Medgidia (Fabrica de Ciment)

Traseul lui 3barat era:

Gara - Pod - Unitatea Militara Oasul Nou - Posta - Spital - Margaritarului - Posta si retur spre Gara.

Traseul lui 3 era:

Capat linie (la iesirea din oras spre Tulcea) - I.M.U.M. - Pod - Unitatea Militara Orasul Nou - Posta - C.A.P. - Unitatea Militara Valea Dacilor - Spital - Posta - Unitatea Militara Orasul Nou - Pod - I.M.U.M.

Atentie, ca tu faci o confuzie intre 3 si 3 barat, amandoua treceau pe la Spital, insa in sensuri opuse unul fata de altul, 3-ul venea dinspre Scoala 7, vira stanga spre Casa Armatei, trecea prin fata Spitalului si apoi vira dreapta spre Posta, in timp ce 3 barat venea dinspre Posta, vira stanga prin fata Spitalului si apoi iar stanga pe strada Margaritarului.

Vreau sa fac o harta a traseelor, insa imi trebuie o harta cu strazile din Medgidia ca sa pot suprapune traseele, daca imi dati o harta cu strazile, eu fac traseele; eventual daca imi poate face cineva o captura din Google Earth cu orasul Medgidia, mi-ar fi de mare ajutor...

Inainte de '86 erau alte trasee, maica-mea imi povestea ca traseul 1 mergea la Orasul Nou, iar traseul 4 mergea tot la Fabrica de Ciment, insa prin cartierul de case de pe langa unitatea militara dinspre Valea Dacilor.

Mai erau traseele "preorasenesti" V.D. (Valea Dacilor) si R.O. (Remus Opreanu), dar despre asta mai discutam, daca vrei.

Eu am locuit in Medgidia pana in 1986, am stat la blocurile G2 de langa unitatea militara dinspre Valea Dacilor si mergeam des la garajul fostului IJTL pentru a ne bucura (eram cu prietenii de la bloc) de vederea autobuzelor, fiind de multe ori fugariti de caini, fie ei cu 4 sau cu 2 picioare... :lol:

Tot ca picanterie, mi s-a povestit, cand eram mic, de un accident petrecut pe Podul peste Canal; pentru cine a trecut prin Medgidia pe podul nou peste Canal, stie ca pe partea dinspre Orasul Nou este o panta/rampa destul de accentuata. Mi s-a spus ca la un moment dat se facuse un polei-sticla si ca un autobuz articulat (nu erau decat DAC117UD) a pierdut controlul directiei, lovindu-se de balustradele podului dupa care un tronson (tractorul sau remorca) ar fi cazut de pe pod, de la inaltime destul de mare, pe "splaiul" Canalului.
Din pacate n-am mai gasit referinte despre aceste eveniment, fie mi se "compuneau" mie diverse astfel de "povesti" de catre cei mai in varsta pentru a ma tine "cuminte", stiind ca daca imi povestesc de autobuze abandonez orice altceva si stau cu gura cascata la ei, fie ca evenimentul n-a fost relatat de presa vremii din motive usor de banuit... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Dec 2010 18:50 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Nu sunt priceput in calculatoare, dar am incercat si am reusit oarecum sa realizez doua capturi din Google Earth pentru Medgidia. Pe acestea putem reconstitui vechile trasee de la A7, si anume 2, 3 si 3B.


Attachments:
Neoshooter 1.png
Neoshooter 1.png [ 121.08 KiB | Viewed 3559 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Dec 2010 18:57 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Aceasta este partea a doua a Medgidiei, dupa Pod.


Attachments:
Neoshooter 2.png
Neoshooter 2.png [ 181.54 KiB | Viewed 3555 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group