TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 10 Dec 2019 23:23

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 12:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Sherifu wrote:
In poza lui #433 se vede scris alb 117E, iar langa E se vede ca a fost scris A, dar este dezlipit. Se poate sa-mi explice si mie cineva care ar fi diferenta dintre 117 E si 117 EA ?

"A" inseamna "articulat". Era o precizare inutila, pentru un vehicul de 17 m lungime, dar totusi s-a folosit in anumite perioade, atat pentru autobuzele cat si pentru troleibuzele fabricate la Bucuresti. Unii incearca sa lege litera "A" de momentul productiei asa-ziselor vehicule "scunde" (1987-1990), dar uita ca acea litera s-a folosit si cu mult inainte de 1987.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 12:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
tfa2003 wrote:
Intr-una din poze (in centru) era un ROMAN pe traseul 30. Parca linia era 30. Centru-Gara. Deci au existat si trasee in intervalul 30-39...

Da, au existat liniile de troleibuze 30, 32, 16, devenite apoi din cate cunosc 50, 40 si 47, cu unele modificari. Au mai existat si linii de autobuze in acest interval: 31, 32, 32B, 33, 34, 35, 36 cel putin. Dupa cum au existat si liniile de autobuz 50, (51?), 52.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 12:48 
Cel putin la sfaristul anilor 80 - inceputul anilor 90 a existat linia de troleibuz 50 Centru (Piata Unirii) - Mamaia (Tabara Nord), pana cand au inceput sa circule liniile spre gara prin strada 1907 in dublu sens (daca nu ma insel datorita constructiei ansamblului de blocuri de pe Str. Mircea cel Batran dintre Bd. Ferdinand si Stefan cel Mare)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 16:51 
Eu din auzite stiam (pentru ca in realitate nu-mi aduc aminte sa-l fi prins) despre 50 ca circula intre Piata Unirii si Tomis Nord. Dar este foarte probabil sa fi mers cum spui tu, pana la capatul Mamaiei. Imi aduc aminte de firele de pe 1907. Se bifurcau printr-un macaz la Piata Unirii si o linie facea dreapta pe Ferdinand spre gara, adica normalul 40, 43, iar cealalta linie facea stanga pe Ferdinand inspre Mircea cel Batran.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 18:26 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Intr-o perioada, 50-ul ajungea si pe Bulevardul Tomis, in zona Tomis Nord. Imi aduc aminte ca pe una din statiile din zona respectiva se putea distinge "50" sub un strat de vopsea alba, semn ca deja 50-ul nu mai trecea acolo.

Daca memoria nu imi joaca feste, 50 am vazut si eu. Era, din punctul meu de vedere, o linie, oarecum, misterioasa. Din cauza traseului care mergea pe strazi mai putin cunoscute. Daca tin bine minte, la macazul de pe strada 1907, 50-ul mergea pe directa in conditiile in care 40, 41 si 43 mergeau pe abatere. Asta inseamnca ca, odata ajuns pe Bulevardul Republicii (Ferdinand), acesta o lua la stanga, asemenea 45-ului.

Macazul de care zic era de tip "inainte si la dreapta". La un moment dat, s-a scos. Atunci cand 45-ul si 50-ul erau de domeniul trecutului, dar 40, 41 si 43 nu stiau ce le asteapta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 18:44 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Alte aspecte:
1. Separatoarele. Acestea difereau de cele de la Cluj iar la trecerea captatoarelor peste acestea, in interior, (mai ales acolo unde acestea erau prinse pe caroserie), se auzea o detunatura scurta, dar puternica. In anii '80, astfel de separatoare erau si la Bucuresti, dar acolo captatoarele troleibuzelor aveau ceva ce indeplinea rolul unui amortizor, astfel incat, in interior, nu se auzea aproape nimic.
2. Macazele electrice; erau comandate de o singura patina, nu de doua, (cum e la Cluj). Modalitatea de comanda a macazului nu mi-o mai aduc aminte foarte bine; nu mai stiu daca accelerarea se facea cand se dorea trecerea pe abatere sau pe directa.
3. Macazele mecanice. Acestea difereau radical - ca aspect - de cele electrice (la Cluj, aspectul lor este, practic, identic).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Feb 2009 01:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Cum arata Mamaia in anii 30.
Se observa, de-a lungul Lacului Siutghiol, terasamentul caii ferate locale. Pe traseul fostei cai ferate s-a construit actuala sosea principala.


Attachments:
0 Mamaia anii 30.jpg
0 Mamaia anii 30.jpg [ 78.7 KiB | Viewed 12019 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Apr 2009 20:00 
Din filmul "Eu , Tu si Ovidiu" (1977) un Roman 112 pe linia 10.


Attachments:
eu_tu_si_ovidiu_0008_967.jpg
eu_tu_si_ovidiu_0008_967.jpg [ 25.28 KiB | Viewed 9401 times ]
eu_tu_si_ovidiu_0009_212.jpg
eu_tu_si_ovidiu_0009_212.jpg [ 24.79 KiB | Viewed 9402 times ]
eu_tu_si_ovidiu_00010_595.jpg
eu_tu_si_ovidiu_00010_595.jpg [ 27.7 KiB | Viewed 9401 times ]
eu_tu_si_ovidiu_00011_747.jpg
eu_tu_si_ovidiu_00011_747.jpg [ 27.41 KiB | Viewed 9401 times ]
eu_tu_si_ovidiu_00012_208.jpg
eu_tu_si_ovidiu_00012_208.jpg [ 26.61 KiB | Viewed 9401 times ]
eu_tu_si_ovidiu_00013_162.jpg
eu_tu_si_ovidiu_00013_162.jpg [ 24.8 KiB | Viewed 9401 times ]
eu_tu_si_ovidiu_00014_996.jpg
eu_tu_si_ovidiu_00014_996.jpg [ 22.46 KiB | Viewed 9402 times ]
eu_tu_si_ovidiu_00015_153.jpg
eu_tu_si_ovidiu_00015_153.jpg [ 25.65 KiB | Viewed 9402 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 May 2009 01:34 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Anul acesta se implinesc 50 de ani de la prima linie de troleibuz din Constanta - in 1959 se introducea transportul electric si in Brasov. Fata de Brasov, in 2009 la Constanta nu se mai gasesc decat doua linii de troleibuz (din aproape 12 in perioada de glorie, de la 40 la 50 - inca doua linii au aparut dupa 1990, 51 si 52).
Se pare ca troleibuzul va reveni la malul marii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 00:34 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
rosetti61 wrote:
Anul acesta se implinesc 50 de ani de la prima linie de troleibuz din Constanta - in 1959 se introducea transportul electric si in Brasov. Fata de Brasov, in 2009 la Constanta nu se mai gasesc decat doua linii de troleibuz (din aproape 12 in perioada de glorie, de la 40 la 50 - inca doua linii au aparut dupa 1990, 51 si 52).
Se pare ca troleibuzul va reveni la malul marii.


Linia 51 exista deja in 1987. Era o linie cu un traseu aproximativ est-vest. Unul din capete se gasea in Inel II, o zona destul de sordida. Ceea ce nu mai tin minte este daca ajungea la Poarta I sau intorcea la Poarta II.
Macazul electric din zona era atipic: Inainte si la dreapta. Directa o constituia linia catre Poarta II iar abaterea catre Poarta I, desi normal ar fi trebuit sa fie invers.
Ma aflam intr-un troleibuz care avea ca si cap de linie Poarta I. La trecerea macazului, bubuiturile captatoarelor au fost mult mai incete decat m-as fi asteptat. Mi-am pus intrebarea daca nu cumva captatoarele au luat-o pe directa. Asa a si fost. Cum a depasit capul de linie de la Poarta II, o bubuitura zdravana urmata de miscarea puternica a buclei de intoarcere de la Poarta II. Troleibuzul in cauza nu a avut tragatoare si, probabil, viteza redusa a salvat linia de la rupere. Este foarte probabil ca macazul in cauza - comandat cu o patina - sa fi functionat dupa principiul enuntat de Brassovia. Revenire automata pe sensul principal dupa actionarea abaterii iar soferul in cauza, nefiind atent sau nefiind informat ca macazul e pe directa, nu a actionat patina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 04:45 
rosetti61 wrote:
Fata de Brasov, in 2009 la Constanta nu se mai gasesc decat doua linii de troleibuz (din aproape 12 in perioada de glorie, de la 40 la 50 - inca doua linii au aparut dupa 1990, 51 si 52).


Sper sa nu gresesc, dar eu nu stiu sa fi existat liniile 46 si 52 de troleibuz vreodata.

OAB wrote:
Linia 51 exista deja in 1987. Era o linie cu un traseu aproximativ est-vest. Unul din capete se gasea in Inel II, o zona destul de sordida. Ceea ce nu mai tin minte este daca ajungea la Poarta I sau intorcea la Poarta II.
Macazul electric din zona era atipic: Inainte si la dreapta. Directa o constituia linia catre Poarta II iar abaterea catre Poarta I, desi normal ar fi trebuit sa fie invers.
Ma aflam intr-un troleibuz care avea ca si cap de linie Poarta I. La trecerea macazului, bubuiturile captatoarelor au fost mult mai incete decat m-as fi asteptat. Mi-am pus intrebarea daca nu cumva captatoarele au luat-o pe directa. Asa a si fost. Cum a depasit capul de linie de la Poarta II, o bubuitura zdravana urmata de miscarea puternica a buclei de intoarcere de la Poarta II. Troleibuzul in cauza nu a avut tragatoare si, probabil, viteza redusa a salvat linia de la rupere. Este foarte probabil ca macazul in cauza - comandat cu o patina - sa fi functionat dupa principiul enuntat de Brassovia. Revenire automata pe sensul principal dupa actionarea abaterii iar soferul in cauza, nefiind atent sau nefiind informat ca macazul e pe directa, nu a actionat patina.


Traseul lui 51 era pana jos la Poarta 1, ca si al lui 44 si 49. La Poarta 2 intorceau 42 si 48. Iar 51 circula pe tot parcursul traseului pe aceeasi ruta cu 49. Adica era inclus in linia 49. Deci ambele plecau de la Poarta 1, mergeau pe acelasi traseu pana in Inel 2 unde 51 intorcea, iar 49 isi continua drumul pana la BJATM.
Este foarte interesant ceea ce ai spus despre macazul de la Poarta 2, insa nu pot sa confirm pentru ca efectiv nu stiu modul de functionare al unui macaz de troleibuz.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 May 2009 21:28 
Inainte de aranjamentul asta era invers - 42 mergea pana jos si 42b, 44, 49, 51 intorceau la Poarta 2.

@OAB:
In ceea ce priveste macazul cu pricina era indiferent - oricum troleibuzele incetineau pentru curba spre Bd. Marinarilor.

Majoritatea macazurilor aveau abaterea plasata "cu cap":
- daca strada se largea pe dreapta, abaterea era pe dreapta
- sau alt caz la macazul de unire la Casa de Cultura: 49/51 intrau pe abatuta din dreapta, desi drumul era drept - lucru care ar putea fi justificat de faptul ca erau masini parcate pe dreapta, in cazul asta o abatuta pentru 44 ar fi generat niste forte laterale mai mari la randunicile troleelor

Totusi, in ultimii ani de glorie ai retelei, au inceput sa apara aberatii:
-macazuri cu comanda dubla (viteza generala scade in zona macazului fata de unul cu comanda simpla)
-macazul de unire de la Poarta 2 mutat aiurea (de fapt cred ca din cauza gropii din dreptul macazului care genera deraieri) de pe Bd. Marniarilor pe Str. Traian
-la intersectia Bd. Ferdinand/Bd. I.C.Bratianu desi ani de-a randul 48 intra pe abatuta din stanga au schimbat macazul cu unul model nou-"Cluj" cu abatuta care venea din dreapta, trebuind astfel sa traga reteaua lui 40/41/43 aiurea spre dreapta.
-un aspect general mai urat al retelei: de ex. o consola dubla cu separatoare a fost inlocuita cu doua console separate vis-a-vis una de cealalta (ar fi mers si un traverseu); etc...


Oricum, a fost un proces mai de lunga durata care a dus la decaderea retelei din Constanta: o relativa nepasare (reteaua era/este vai de ea, intretinerea retelei cat sa nu cada - desi se mai intampla sa se rupa fire sau sa mai cada stalpi vechi), design si solutii tehnice alese din ce in ce mai proaste (mai ieftine? dorinta de experimentare?), calitatea lucrarilor substandard (un exemplu cat se poate de bun de las' ca merge si asa - boala veche), pana cand la un moment dat, cu toate avantajele ei, nu au mai putut tine piept unei retele de autobuze mai flexibila, cu vehicule mai ieftine si viteza comerciala mai ridicata, Ar fi fost nevoie de investitii mai consistente care ar fi avut nevoie de mai mult de acei patru ani electorali pentru a se putea derula. E nevoie de o strategie pe termen mai lung, de intretinere la standarde pentru protejarea investitiei, de o oarecare viziune... care cam lipseste factorilor de decizie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 May 2009 10:27 
linia 46 a circulat in mod sigur, stiu ca vedeam troleibuze pe aceste linie cand mergeam la mare....avea insa un traseu ciudat: pe sensul de la Energia (capat linie 44) la un moment dat facea dreapta si mergea la gara, apoi se intorcea si vira drepata spre Poarta I (II ?); pe sensul spre Energia avea traseu comun cu 44 din cate stiu


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 04 May 2009 11:04 
Prin 1995- 1996 am rams si eu socat de starea precara a retelei de troleibuz... foarte "lasata", cu "burti" evidente, cu console ruginite sau vopsite cand si cand cu albastru doar pe "unde se vede", peste rugina veche de ani de zile etc.

Trebuie mentionate 2 aspecte importante care au condus la degradarea rapida a retelei:
- climatul marin specific din Constanta, prezenta sarii din aer, combinata cu agentii chimici rezultati din gazele de esapament, care genereaza un coctail puternic coroziv, in special pentru console, dar si pentru firul de contact...
- variatiile mari de temperatura intre iarna si vara si chiar de la o zi la alta, astfel ca puteai avea oscilatii de temperatura semnificative de la temperaturile nocturne la cele de peste 35-40 de grade ziua, astfel ca reteaua era supusa la contractii/dilatari dese si substantiale, ceea ce facea ca reteaua sa se rupa de nenumarate ori, in special in zona I.M.C. (Institutul de Marina Civila)...

Dupa parerea mea, Constanta trebuia sa beneficieze de un sistem ADAPTAT nevoilor locale, in sensul utilizarii unor MATERIALE REZISTENTE LA COROZIUNE si cu FACTOR DE DILATARE/CONTRACTIE REDUS...

Dar astea sunt vise pentru o tara unde "merge si asa..." :evil:

Imi aduc insa aminte cu nostalgie de intersectia de la Teatrul Fantasio, o intersectie "cruce" la 90 de grade, cu stradute foarte inguste, dar unde soferii de troleibuz dadeau dovada de maiestrie, in special cei de pe linia 48 care erau nevoiti sa ia o curba la 90 de grade intr-un spatiu foarte restrans, practic aproape fara vizibilitate, ca la colt erau niste cladiri imprejmuite cu garduri inalte, iar trotuarul abia daca avea 1 metru...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 May 2009 03:14 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Va mai aduceti aminte de separatoarele de tip vechi? La trecerea randunicilor peste acestea, se auzea in interiorul troleibuzului o detunatura scurta, dar puternica. Si, ca tot s-a adus vorba de linia 44, probabil stiti ca, in imediata vecinatate cu intersectia unei linii de tramvai situate in partea de vest a Constantei (102?) se gaseau astfel de elemente. Acestea erau pozitionate in asa fel incat, indiferent de sensul in care mergea troleibuzul (spre Energia sau dinspre Energia), separatorul sa se afle inaintea intersectiei cu linia de tramvai


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 15:36 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Brassovia wrote:
Transport in comun litoral (cca 1964-65) - conform "Litoralul Romanesc, Mic Indreptar turistic, Ed. Meridiane, 1966

Scanare dupa pagina cu traseele ITC din Constanta (1965). Doar linia 5 a ramas cam aceeasi. Foarte interesanta linia circulara 4, care servea intreg centrul istoric.


Attachments:
Trasee ITC 1965.jpg
Trasee ITC 1965.jpg [ 144 KiB | Viewed 10832 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 15:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Bulevardul Marinarilor, cand avea vechiul parfum de diesel al Skoda. Exista candva si o statie intermediara intre Poarta 1 (Port) si Poarta 2 (Fantasio), destinata a servi zona centrala si Piata Independentei (Ovidiu).


Attachments:
00-S706RTO-Constanta.jpg
00-S706RTO-Constanta.jpg [ 112.39 KiB | Viewed 10833 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 15:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Vechea bucla de intoarcere a troleibuzelor, in zona nordica a Pietii Garii. La imbarcare, un troleibuz TV 2E fabricat catre sfarsitul anului 1960 sau inceputul lui 1961, din lotul restrans care avea acel model oblic ingrosat pe laterale.


Attachments:
00-GaraCta-TV2E.jpg
00-GaraCta-TV2E.jpg [ 349.52 KiB | Viewed 11528 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Sep 2009 15:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
O alta imagine a pietii (partea sudica), aerista, plina de soare si fara tiganie. Zona centrala a pietii, chiar in fata cladirii garii, fiind rezervata autoturismelor si taximetrelor, exista o ordine si o functionalitate impecabila. Calatorul coborat din tren se putea orienta rapid, interfata orasului era prietenoasa in acele vremuri.


Attachments:
00-GaraCta-S706RTO.jpg
00-GaraCta-S706RTO.jpg [ 81.86 KiB | Viewed 11523 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 21:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Acelasi unghi - doua troleibuze TV 2E. Cel din dreapta este model 1959.
De remarcat si indicatorul de statie asemanator cu "modelul ITB", anterior celor rotunde, care au detinut suprematia mai bine de 15 ani.


Attachments:
Constanta.jpg
Constanta.jpg [ 78.22 KiB | Viewed 11434 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 19:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48825
Un oras frumos, cu multa zona verde. Departe de kitsch-urile de astazi.


Attachments:
vedereconstanta213.jpg
vedereconstanta213.jpg [ 84.38 KiB | Viewed 11368 times ]
gara1963.jpg
gara1963.jpg [ 74.11 KiB | Viewed 11371 times ]
romaniaconstanta1.jpg
romaniaconstanta1.jpg [ 85.91 KiB | Viewed 11370 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48825
Mamaia 1978.


Attachments:
mamaia1978.jpg
mamaia1978.jpg [ 113.09 KiB | Viewed 11367 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 19:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48825
Portul si peninsula.


Attachments:
port.jpg
port.jpg [ 48.28 KiB | Viewed 11358 times ]
constantapeninsula1974.jpg
constantapeninsula1974.jpg [ 80.53 KiB | Viewed 11359 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 12:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu Sintea wrote:
Portul si peninsula.
In imaginea cu portul se vede cum trenul abordeaza "linia zigzagului", adica acea linie de faleza, in serpentine, cu doua rambursari, care facea legatura dintre vechea gara Constanta (situata in actualul parc arheologic) si gara Constanta-Port. Aceasta era singura legatura cu portul inainte de construirea tunelului Palas-Port, devenit si el intre timp istorie. Pe locul liniei zigzagului s-a trasat Bd. Marinarilor si cu ocazia dezafectarii sistemului feroviar au iesit la iveala ruinele edificiului roman cu mozaic. Vorbim de anii 1959-1960. Impulsul statului pentru civilizarea si dezvoltarea turistica a Constantei a fost urias. Din pacate, dupa incetarea acestuia, oamenii locului nu s-au priceput sa pastreze ce aveau, colaborand chiar cu noile interese ale Bucurestiului de a pradui totul si a transforma litoralul romanesc in cartiere de vile pentru neamuri proaste si carciumi de fitze pentru beizadelele aparatului de stat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 16:14 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Uitati-va cu atentie la poza asta:

http://forum.transira.ro/files/mamaia1978_648.jpg

Nu este, cumva, un IK 55 au IK 66??? RTO de culoare albastra nu stiu sa fi existat.

Uitati-va si aici:

http://forum.transira.ro/files/constantapeninsula1974_179.jpg

In stanga imaginii, ambele autobuze sunt RTO-uri?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Oct 2009 16:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
Uitati-va cu atentie la poza asta:

http://forum.transira.ro/files/mamaia1978_648.jpg

Nu este, cumva, un IK 55 au IK 66??? RTO de culoare albastra nu stiu sa fi existat.

Uitati-va si aici:

http://forum.transira.ro/files/constantapeninsula1974_179.jpg

In stanga imaginii, ambele autobuze sunt RTO-uri?

Este un Ikarus 55 verde-albastrui, model din care au existat cateva exemplare si in Romania, de exemplu la institutiile de cultura.
Cele doua autobuze rosii din imaginea cealalta ar putea fi doar Skoda Karosa 706 RTO daca imaginea este intr-adevar din 1974 (si nu doar cu data circularii prin posta 1974). Si TV 2U au avut in Constanta aceeasi schema de culoare ca si Skoda, dar acestea au disparut total pana in 1970, cand tot parcul a trecut pe diesel, dupa exemplul Bucurestilor. Alte orase din Romania nu si-au putut permite acest lux decat un deceniu mai tarziu. Totusi, autobuzul din stanga seamana mai mult a TV 2U, deci cred ca imaginea a fost luata cu mult timp inaintea trimiterii cartii postale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Dec 2009 05:09 
Isi aduce aminte cineva la DAC-urile articulate de la ce numar de parc (si ce an de fabricatie) s-au modificat stopurile spate ? Adica trecerea de la cele subtiri verticale (cum are #406 ungator) la cele cu 4 patrate mici cum au DAC-urile 212 existente inca (cine stie pentru cat timp) ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Dec 2009 00:13 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Sherifu wrote:
Isi aduce aminte cineva la DAC-urile articulate de la ce numar de parc (si ce an de fabricatie) s-au modificat stopurile spate ? Adica trecerea de la cele subtiri verticale (cum are #406 ungator) la cele cu 4 patrate mici cum au DAC-urile 212 existente inca (cine stie pentru cat timp) ?


Modificarea ar fi trebuit sa inceapa cu scundele (dezaluminizatele), adica in anul 1987 spre finalul acestuia. In cazul Constantei, tin minte ca 558 era scund, dar 546 nu. Deci primul troleibuz scund a avut numarul de parc cuprins intre 546 si 558


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Dec 2009 10:38 
OAB wrote:
Sherifu wrote:
Isi aduce aminte cineva la DAC-urile articulate de la ce numar de parc (si ce an de fabricatie) s-au modificat stopurile spate ? Adica trecerea de la cele subtiri verticale (cum are #406 ungator) la cele cu 4 patrate mici cum au DAC-urile 212 existente inca (cine stie pentru cat timp) ?


Modificarea ar fi trebuit sa inceapa cu scundele (dezaluminizatele), adica in anul 1987 spre finalul acestuia. In cazul Constantei, tin minte ca 558 era scund, dar 546 nu. Deci primul troleibuz scund a avut numarul de parc cuprins intre 546 si 558


Mersi foarte mult. Eu nu stiu care erau defapt scundele, sau ce diferenta era intre ele si cele normale. Eram destul de mic pe-atunci, si toate mi se se pareau la fel :)
Insa imi aduc aminte ca am mai citit undeva tot aici pe forum ca cele scunde erau cele vopsite crem-rosu. Adica incepand cu #553 parca. #551 stiu sigur ca era pe 40, vopsit cu reclama Condemar, iar de #552 nu-mi mai aduc aminte exact. Sigur #553-558 erau toate vopsite crem-rosu si, ce era aiurea, toate erau de la garajul din Inel II, toate mergand pe 44,49,51 (isi schimbau ruta chiar si de cateva ori pe zi, avand acelasi capat de linie cu acelasi Dispecerat jos la Poarta 1). Desi #555 mi-l aduc aminte circuland si pe 48. Si, daca imi aduc bine aminte, cele crem-rosu erau si peste #558. Dar numai retin exact pana la ce numar de parc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 May 2010 13:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48825
Plimbare mecanizata in aer liber...

Colectia Cristian Bacanu.


Attachments:
automobil.jpg
automobil.jpg [ 143.23 KiB | Viewed 10971 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group