TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 09 Dec 2019 14:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 May 2010 13:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
"Trenul de placere".

Colectia Cristian Bacanu.


Attachments:
tren.jpg
tren.jpg [ 169.68 KiB | Viewed 12051 times ]
tren Vii.jpg
tren Vii.jpg [ 191.29 KiB | Viewed 12054 times ]
tren Vii 1.jpg
tren Vii 1.jpg [ 175.33 KiB | Viewed 12053 times ]
tren Bai.jpg
tren Bai.jpg [ 178.42 KiB | Viewed 12054 times ]
tren Bai 1.jpg
tren Bai 1.jpg [ 163.09 KiB | Viewed 12055 times ]
tren dela Mamaia.jpg
tren dela Mamaia.jpg [ 223.67 KiB | Viewed 12050 times ]
Cta1.jpg
Cta1.jpg [ 82.7 KiB | Viewed 10820 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 May 2010 13:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
Piata Ovidiu.

Peninsula.

Colectia Cristian Bacanu.


Attachments:
Piata Ovidiu.jpg
Piata Ovidiu.jpg [ 111.1 KiB | Viewed 12045 times ]
Peninsula.jpg
Peninsula.jpg [ 93.58 KiB | Viewed 12048 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 May 2010 20:21 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Brassovia wrote:
Brassovia wrote:
Transport in comun litoral (cca 1964-65) - conform "Litoralul Romanesc, Mic Indreptar turistic, Ed. Meridiane, 1966

Scanare dupa pagina cu traseele ITC din Constanta (1965). Doar linia 5 a ramas cam aceeasi. Foarte interesanta linia circulara 4, care servea intreg centrul istoric.


1. 41 a fost urmasa lui 22? Din descriere, asa rezulta. Mai vad o locatie numita Piata Soveja. Sa fie la capatul strazii omonime, adica in locul cunoscut astazi cu termenul de Tomis Nord sau Ciresica?

2. Existenta a doar 5 linii de troleibuz* este cel putin interesanta, tinand cont ca, nu peste mult timp, Constanta avea sa aiba 12 linii de troleibuz, adica o electrificare in proportie de 97 %

Quote:
Vechea bucla de intoarcere a troleibuzelor, in zona nordica a Pietii Garii. La imbarcare, un troleibuz TV 2E fabricat catre sfarsitul anului 1960 sau inceputul lui 1961, din lotul restrans care avea acel model oblic ingrosat pe laterale.


Sa fie un model de trecere de la TV cu sigla inscrisa in cerc la cel de serie caracterizat ca "model 1960? Sau un model cu performante superioare celui fabricat in serie si repartizat Constantei?




*Chiar daca informatiile sunt in urma anului in care e datat ghidul, greu de crezut ca pot fi mai vechi de 1960


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 May 2010 12:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
41 a fost urmasa lui 22? Din descriere, asa rezulta. Mai vad o locatie numita Piata Soveja. Sa fie la capatul strazii omonime, adica in locul cunoscut astazi cu termenul de Tomis Nord sau Ciresica?
[...]
Sa fie un model de trecere de la TV cu sigla inscrisa in cerc la cel de serie caracterizat ca "model 1960? Sau un model cu performante superioare celui fabricat in serie si repartizat Constantei?

Linia 41 a fost renumerotarea liniei 21 (prelungita intre timp la Gara), iar prima linie 42 a fost renumerotarea lui 22 (Gara-Bd. Duca-Mamaia). Piata Soveja era intersectia de azi dintre Bd. Mamaia si Str. Soveja.

Acel model de TV 2 E ce avea lateral banda de vopsea ingrosata, cu model oblic, a urmat imediat dupa modelul fara caseta de linie (ce aparuse in prima parte a lui 1960) si a inaugurat prezenta noului tip de caseta de linie, patratoasa. In mod ciudat, nu avea emblema TV circulara, ci triunghiulara, desi mai apoi a urmat revenirea la emblema circulara, pentru urmatoarele serii de troleibuze. S-au fabricat foarte putine exemplare de acest fel.

Informatiile din ghid sunt cam la nivelul din anul 1964.

Inainte de 1961, cand ITC a primit liniile preorasenesti de la IRTA si a facut prima renumerotare de trasee, liniile de troleibuze erau numite 1, 2...

La momentul aparitiei primului traseu de troleibuz (1959), gara inca era cea veche, situata cam in locul Prefecturii de azi. Deci sigur reteaua spre gara noua a aparut prin extindere ulterioara, dupa ce si strazile de legatura au fost sistematizate.

In Constanta erau in 1970 doar trei trasee de troleibuze: 21, 22, 23. In extrasezon circulau variantele pana la Pescarie. Deci a existat o traditie de a avea linii putine de troleibuz, inainte de 1982. In schimb, acele linii putine aveau interval de succedare foarte bun: 1-3 minute. Aici e toata frumusetea acelor vremuri (si eficienta, daca vreti).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Poate sa imi spuna cineva si mie mai multe despre linia 50 de autobuz? Cineva a spus aici ca avea traseul Gara-Casa de Cultura-Dacia-Bd. Alexandru Lapusneanu-Sat Vacanta-Tabara Nord. Ori tatal meu, care a fost sofer la IJTL Constanta, mi-a spus ca traseul liniei 50 (autobuz) era Gara-Bd.Alexandru Lapusneanu-Boema (Tomis IV). Cine poate sa imi spuna ceva despre aceasta fosta linie de autobuz, il rog sa o faca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 20:26 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
In anul 1989, municipiul Constanta dispunea de 13 linii de troleibuz.

40 Gara-Centru-Pescarie
41 Gara-Centru-Mamaia
42 Tomis Nord-Centru-Poarta 1 Port
43 Tomis Nord-Centru-Gara
44 Energia-Poarta 2 Port
45 Tomis Nord-Piata Chiliei-Centru
46 Tomis Nord-Spitalul Judetean
47 Mamaia-Pescarie
48 C.F.R. Palas-Poarta 1 Port
48B C.F.R. Palas-Gara
49 Poarta 2 Port-Inel II-Zona Depozitelor
50 Gara-Poarta 2 Port
51 Poarta 2 Port-Inel II

Azi, nu mai sunt decat doua.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 21:45 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Stiati ca linia 5 este cea mai veche linie de transport din Constanta, care nu a fost desfiintata pana acum? Ea dateaza din 1960, la un an dupa infiintarea ITC Constanta, si are traseul Km. 5-Gara-Poarta 2 Port. Pe aceasta linie au circulat pana acum 11 tipuri de autobuze: TV 2U, TV 20U, ZIL 158, Skoda 706RTO, Skoda Karosa SM11, IK4, Ikarus 280, Roman Diesel, DAC 112UDM, DAC 117UD si actualele MAZ 103.

In primele doua poze se pot vedea doua Skoda 706RTO, la Gara, in a treia este un MAZ 103 (cred ca tot in statia de la Gara), iar in a patra poza o Skoda 706RTO pe Strada Marinarilor (cand a fost infiintata in 1960, linia 5 intorcea la Poarta 1, nu la Poarta 2).


Attachments:
File comment: Skoda 706RTO si MAZ 103 pe linia 5
podul.jpg
podul.jpg [ 161.11 KiB | Viewed 11729 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 21:54 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Stiati ca linia 12 (sezoniera), a fost cel mai lung traseu al RATC si totodata, cel mai lung traseu deservit de un transportator urban vreodata in Romania? Acest traseu avea o lungime de 65 km. (Mangalia-Eforie-Agigea-Constanta-Ovidiu-Navodari).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 00:43 
12 a circulat pana la Navodari la un moment dat? Eu il stiam in anii 87-90 pana in Constanta! Oricum, interesant aspect.
Multumim de informatii si bine ai venit pe forum!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 03:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
BadeaCartzan wrote:
Stiati ca linia 12 (sezoniera), a fost cel mai lung traseu al RATC si totodata, cel mai lung traseu deservit de un transportator urban vreodata in Romania? Acest traseu avea o lungime de 65 km. (Mangalia-Eforie-Agigea-Constanta-Ovidiu-Navodari).

Informatia aceasta a fost postata initial de mine la 5 noiembrie 2007, cu cateva pagini mai inainte, dupa care a fost preluata si de altii:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... sc&start=0

Eu am vazut acest traseu circuland in 1968. In extrasezon, se stie ca 12 circula doar intre Constanta si Navodari. Tot atunci am vazut si linia 16 (Constanta - Eforie - Mangalia Nord). Autobuzele de pe 16 erau tot Skode 706 RTO cu o singura usa, ca si pe 12, dar, spre deosebire, erau albe cu 2 dungi albastre, si cred ca aveau si caseta de linie deasupra parbrizului. Pacat ca nu se pastreaza fotografii cu aceste raritati.

@ RobertC
La renumerotare, linia 2 (Constanta - Mangalia) a devenit 12. Vechiul 12 circulase la Navodari. Iar 23 circulase tot la Navodari, dar prin Mamaia (in sezon).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Nu a existat si un 16 cu traseul Mangalia-Pecineaga? Stiu ca se infiintase si un 16B (Mangalia-Mosneni).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jun 2010 20:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
BadeaCartzan wrote:
Nu a existat si un 16 cu traseul Mangalia-Pecineaga? Stiu ca se infiintase si un 16B (Mangalia-Mosneni).
Ala a fost mult mai tarziu, la inceputul anilor 90. Eu vorbesc de prima linie 16, din 1968. Au mai existat intre aceste doua extreme si alte variante de linia 16, de exemplu linia circulara de autobuze in jurul Lacului Siutghiol (in anii 70), apoi sau ceva mai inainte tot o linie 16 care mergea la Mamaia-Sat. In fine, a existat si linie de troleibuz 16 (Mamaia - Pescarie), care a devenit la renumerotare 47.

O intrebare. Traseul de troleibuze 50 (provenit din renumerotarea fostei linii 30) ajungea sigur pana la Poarta 2? Nu cumva intorcea prin bucla mare in jurul centrului, cu revenire pe Rascoala din 1907?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jun 2010 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Nu stiu sigur daca linia de troleibuz 50 ajungea la Poarta 2. Stiu ca pleca de la Gara si cred ca intorcea la Poarta 2. Cel putin asa mi-a zis cineva. Altcineva de pe forum a zis ca traseul liniei 50 (troleibuz) era:
MAMAIA-Bulevardul Mamaia-Strada Rascoala din 1907-PIATA UNIRII-Bulevardul Republcii-Strada Mircea cel Batran-Bulevardul Mamaia-MAMAIA (circula doar in sezonul estival, ca si 41)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jun 2010 15:41 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Linia de troleibuz 46 mergea prin Energia? Eu stiam ca in 1990 avea traseul Tomis Nord-Spitalul Judetean. Daca ai mai multe informatii te rog sa imi spui si mie cate ceva despre aceasta linie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jun 2010 21:27 
sper ca nu ma inseala memoria, eu imi amintesc ca linia 46 mergea la Energia intr-o anumita perioada, insa pe sensul spre Poarta 2(sau cat era cea de la capatul de sus) ocolea pe la gara; pe vremea aia mergeam cu parintii la mare si stateam in gazda, intr-un an, dupa ce s-au dat in folosinta liniile 100 si 101 (102 era in constructie) am stat aproape de intersectia intre linia 100 si linia 44/46, si imi amintesc ca se intmpla seara , la intoarcere de la plimbarea pe faleza, sa luam troleul 46 in loc de 44; erau putine trolee pe linia 46, unul din ele era un DAC scurt, in timp ce pe 44 erau in general Roman pe vremea aia (iar pe 42 DAC-uri articulate)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Jun 2010 00:15 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
BadeaCartzan wrote:
Nu stiu sigur daca linia de troleibuz 50 ajungea la Poarta 2. Stiu ca pleca de la Gara si cred ca intorcea la Poarta 2. Cel putin asa mi-a zis cineva. Altcineva de pe forum a zis ca traseul liniei 50 (troleibuz) era:
MAMAIA-Bulevardul Mamaia-Strada Rascoala din 1907-PIATA UNIRII-Bulevardul Republcii-Strada Mircea cel Batran-Bulevardul Mamaia-MAMAIA (circula doar in sezonul estival, ca si 41)


Pe strada "1907" era un macaz despre care am mai scris si care, din punctul meu de vedere, era o ciudatenie. De ce? Deoarece:
-directa era utilizata doar de doua linii de troleibuz: 45 si 50
-abaterea era folosita de trei linii: 40, 41 si 43
pornind de la ideea ca, in Constanta, reteaua a fost gandita cu cap, ca anume a determinat configurarea macazului in cauza ca "inainte si la dreapta" si nu "inainte si la stanga"?

Si, inca ceva. Macazul in cauza cred ca avea o singura patina. Deci, teoretic, macazul in cauza avea o directie setata. Sa fi fost setat pe abatere pentru ca 40, 41 si 43 sa nu aiba probleme in plus? Daca da, de ce sensul respectiv nu a fost gandit ca directa?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jun 2010 17:25 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 51
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Domnule Sintea, intr-una din pozele adaugate de dumneavoastra se vede un troleibuz Roman, care circula pe linia 45 din cate vad eu (cel cu numar de parc 394, langa Dacia 1310 cu numarul 5-B-3801). As vrea, va rog frumos, sa imi spuneti si mie doua lucruri, daca puteti:

1. Pe ce strada se afla troleibuzele acestea, caci din cate vad eu, sunt doua, un alt Roman iese de pe o strada secundara;
2. 45-ul acesta circula pe trasa Tomis Nord-Centru sau Tomis Nord-Patinoar?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jun 2010 18:29 
BadeaCartzan wrote:
1. Pe ce strada se afla troleibuzele acestea, caci din cate vad eu, sunt doua, un alt Roman iese de pe o strada secundara;

Poza este facuta pe bulevardul Ferdinand.In partea dreapta a pozei se observa fostul hotelul Continental care azi este daramat. Azi acolo se afla un spatiu verde cu niste statui futuristice.

BadeaCartzan wrote:
2. 45-ul acesta circula pe trasa Tomis Nord-Centru sau Tomis Nord-Patinoar?


Acest 45 avea traseu comun cu linia 43 numai ca pe strada "Rascoalei din 1907" 45-ul facea stanga si se ducea inapoi in Tomis 3 pecand 43-ul facea dreapta si mergea la gara.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Jul 2010 16:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
-directa era utilizata doar de doua linii de troleibuz: 45 si 50
-abaterea era folosita de trei linii: 40, 41 si 43
pornind de la ideea ca, in Constanta, reteaua a fost gandita cu cap, ca anume a determinat configurarea macazului in cauza ca "inainte si la dreapta" si nu "inainte si la stanga"?

Si, inca ceva. Macazul in cauza cred ca avea o singura patina. Deci, teoretic, macazul in cauza avea o directie setata. Sa fi fost setat pe abatere pentru ca 40, 41 si 43 sa nu aiba probleme in plus? Daca da, de ce sensul respectiv nu a fost gandit ca directa?

La un moment dat se foloseau anumite configuratii de faze ale semafoarelor si este posibil ca si tipul si amplasarea macazurilor sa fi fost in legatura cu benzile de preselectie si cu semaforul. Directia implicita la care revenea macazul putea fi setata oricare, fie abaterea, fie directa. Posibil chiar ca aceasta sa fi suferit modificari periodice in functie de sezon / extrasezon.

Daca spui ca 45 si 50 se intorceau ambele spre nord, inseamna ca misteriosul 50-troleibuz era in acel moment urmasul liniei 43b (Centru-Tomis Nord) , pe care o vazusem in 1983, servita de ultimele supravietuitoare TV 20E (revopsite cu rosu, ca in Bucuresti), si nu urmasul liniei 30 (Gara-Centru), care in aceeasi perioada fusese servita de Dac-Romania 112E.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jul 2010 12:54 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Asa a si fost. 50-ul nu o lua spre vest (catre gara), ci spre est - pana ajungea la strada Mircea cel Batran - iar apoi spre nord. pe strada Mircea cel Batran. Pe strada respective era, daca imi aduc aminte, un macaz inainte si la dreapta (??) unde 43-ul mergea inainte iar 41-le la dreapta.

Raman deschis doua probleme:
-50-ul din zona Soveja. daca era autobuz, ce cauta acolo? Si-a prelungit traseul de la Sat Vacanta? A existat un flux de calatori atat de ridicat incat sa se justifice o prelungire a unui traseu cu cateva sute de metri?
-Care e succesorul traseului circular 16 din zona lacului Siutghiol?
Judecand dupa discutiile de pe forum, caracterul misterios al traseului 50 precum si disparitia (sau metamorfozarea completa) a vechiului traseu circular 16 trebuie puse pe seama liniei de troleibuze 47 care nu stiu in ce masura a dat roade. Eu, personal, nu imi aduc aminte sa fi vazut vreun vehicul cu numarul respectiv de traseu. Sa fi circulat in extrasezon sau numai in perioada anului scolar / universitar?
Daca judecam logic, vechiul 16 s-a "divizat" intre 41 (posibil 47) si linia pe care majoritatea dintre noi o stim cu indicativul 23. 16-le vechi nu era o idee rea. lacul are (sau, cel putin, avea) potential turistic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jul 2010 14:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
OAB wrote:
-Care e succesorul traseului circular 16 din zona lacului Siutghiol?
Judecand dupa discutiile de pe forum, caracterul misterios al traseului 50 precum si disparitia (sau metamorfozarea completa) a vechiului traseu circular 16 trebuie puse pe seama liniei de troleibuze 47 care nu stiu in ce masura a dat roade. Eu, personal, nu imi aduc aminte sa fi vazut vreun vehicul cu numarul respectiv de traseu. Sa fi circulat in extrasezon sau numai in perioada anului scolar / universitar?
Daca judecam logic, vechiul 16 s-a "divizat" intre 41 (posibil 47) si linia pe care majoritatea dintre noi o stim cu indicativul 23. 16-le vechi nu era o idee rea. lacul are (sau, cel putin, avea) potential turistic.

In 1978 aparea inca linia 16 pe tablele de statie din Mamaia, dar cel putin in sezon nu l-am vazut sa circule prin statiune. Cineva mi-a spus atunci de faptul ca avusese un traseu circular (sau aproape circular - gen potcoava) in jurul lacului. Nu mai sunt foarte sigur, dar se pare ca din acest traseu mai ramasese la acel moment doar latura vestica, respectiv era ceva de genul Autogara Nord - Ovidiu - Mamaia Sat - Tabara Nord. Peste cativa ani, linia 16 s-a reinfiintat ca troleibuz (Pescarie - Mamaia), devenind apoi la renumerotare linia 47, dar fara nici o legatura cu acel traseu circular efemer.

Daca tot am reatins subiectul: poate cineva sa confirme cand exact a avut loc renumerotarea liniilor? In luna mai 1984 inca nu era efectuata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jul 2010 03:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
In 1986 era deja efectuata


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Aug 2010 00:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Apelez la cunoscatorii fostelor DAC-uri articulate constantene sa ma ajute la identificarea acelora care au primit ulterior la Brasov numerele 135 si 137.

135 era rosu cu banda neagra jos si reclama la confectii metalice Rox Metal, iar 137 avea reclama la Radio Sky.

Comentariul complet il gasiti la:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... &start=390 ,
iar pozele la pagina precedenta, respectiv la:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=192&start=360

Multumesc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Oct 2010 15:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
A fost pe vremuri o cale ferată: Constanţa-Mamaia

Puţini dintre cei care-şi pierd astăzi paşii pe nisipul fierbinte al plajelor româneşti ştiu că în staţiunea Mamaia exista o mică gară unde, în zilele calde de vară, trenurile îi debarcau pe amatorii „băilor de soare”... Înfiinţată în 1905, gara Mamaia „a trăit” până la începutul anilor ’60, iar azi n-o mai regăseşti decât în vederile vechi şi frumoase, mirosind a trecut, ale colecţionarilor.

La începutul secolului trecut, pe locurile unde astăzi se înalţă un întreg şir de hoteluri, nu întâlneai decât un mic sat de pescari, aşezat în partea nordică a oraşului Constanţa, pe un cordon litoral ce desparte Lacul Siutghiol de apele mării, dând naştere unei plaje cu o lungime de aproximativ 7 kilometri.

Însă, la sfârşitul secolului XIX, această mică localitate a devenit rapid un loc preferat pentru petrecerea vacanţelor estivale ale protipendadei acelor vremuri, motiv pentru care, în anul 1905, după desfiinţarea căii ferate Constanţa-Băile de la Vii (3,1 km), cu o parte din materialele recuperate, Direcţia Linii-Serviciul de Linii Constanţa a construit calea ferată Constanţa-Băile Mamaia (8 km). Inaugurată în ziua de 2 octombrie 1905, mica linie a fost folosită numai în sezonul de vară, pentru transportul turiştilor. În anul 1928, în scopuri strategice, Direcţia Generală C.F.R., împreună cu unităţile militare de căi ferate, au prelungit calea ferată, cu încă 11,5 kilometri, pe traseul Băile Mamaia-Mamaia Sat-Şcoala de Tragere şi Bombardament, linia urmând să deservească şi Portul Militar Taşaul.

La începuturi, linia trecea prin Constanţa

Traseul iniţial pornea din vechea gară Constanţa, traversa zona centrală a oraşului, pe Calea Mangaliei (prin apropierea Cimitirului Musulman), iar de la intersecţia actualelor bulevarde Tomis şi Mamaia se orienta către Nord, prin cartierul Tăbăcărie şi pe malul mării, oprindu-se la Băile Mamaia. Deoarece linia devenise o frână în calea dezvoltării urbane, în anul 1938, micile trenuri turistice au fost scoase de pe străzile Constanţei, ele continuând să circule pe un nou traseu, ce a fost deschis în ziua de 14 iulie 1938.

Tot în anul 1938, vechea staţie de debarcare de la Băile Mamaia a fost mutată pe un nou amplasament (situat la kilometrul 9 al liniei), iar la kilometrul 10 s-a înfiinţat Halta Rex, ce urma să deservească hotelul cu acelaşi nume, proaspăt inaugurat de Direcţia Generală C.F.R.

Între anii 1944-1960, calea ferată Constanţa-Mamaia a fost folosită doar pentru transportul de mărfuri, iar în anul 1949 a fost legată cu calea ferată Palas-Capul Midia, traseu folosit pentru construcţia Canalului Poarta Albă-Midia. În anul 1960, linia a fost desfiinţată, o mică porţiune a sa, cuprinsă între Ramificaţia Mamaia şi Mamaia Sat, fiind folosită până în anul 1962, pentru transportul materialelor utilizate la ridicarea blocurilor de locuinţe din cartierul Tăbăcărie.


http://www.historia.ro/exclusiv_web/gen ... amaia-foto


Attachments:
1907_Constanta_-_Gara.jpg
1907_Constanta_-_Gara.jpg [ 139.54 KiB | Viewed 11777 times ]
1910_cu_aproximatie_Mamaia_-_Gara_0.jpg
1910_cu_aproximatie_Mamaia_-_Gara_0.jpg [ 98.06 KiB | Viewed 11780 times ]
1910_Mamaia_-_Gara_0.jpg
1910_Mamaia_-_Gara_0.jpg [ 134.73 KiB | Viewed 11776 times ]
1910_Tren_Mamaia_0.jpg
1910_Tren_Mamaia_0.jpg [ 129.92 KiB | Viewed 11780 times ]
1939_Mamaia_-_Gara_0.jpg
1939_Mamaia_-_Gara_0.jpg [ 99 KiB | Viewed 11776 times ]
1939_Harta_C_F__Constanta_-_Mamaia.jpg
1939_Harta_C_F__Constanta_-_Mamaia.jpg [ 33.55 KiB | Viewed 11777 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Oct 2010 02:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Pe Skyscrapercity, sectiunea de istorie a Constantei este bogat reprezentata si bine documentata, spre deosebire de cele ale altor orase romanesti.

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 58&page=56

1) Un troleibuz nou-nout Dac-Romania 112E, pe vremea cand 42 circula inca la Mamaia, si 2) un autobuz Mao Tse-Dun, mai inainte de aparitia troleibuzelor.


Attachments:
DacRo112E-Linia42-Mamaia+Tomis.jpg
DacRo112E-Linia42-Mamaia+Tomis.jpg [ 88.09 KiB | Viewed 14251 times ]
MTD-BdMamaia.jpg
MTD-BdMamaia.jpg [ 71.92 KiB | Viewed 14252 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Oct 2010 20:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
O istorie frumoasa si consistenta.


Attachments:
gara.jpg
gara.jpg [ 71.95 KiB | Viewed 14226 times ]
50 Str. 23 August.jpg
50 Str. 23 August.jpg [ 128.81 KiB | Viewed 14224 times ]
1971 Parcul Arheologic.jpg
1971 Parcul Arheologic.jpg [ 97.59 KiB | Viewed 14224 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Oct 2010 23:58 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Ca si la Brasov, troleibuzele dadeau farmec orasului. Dupa aia a venit tramvaiul - a fost primul oras care a inaugurat seria traselor de tip 1xx - asa cum troleibuzele aveau plaja lor de numerotare, tramvaiului nu i se putea atribui de exemplu intervalul de la 60 incolo?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 12:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
O poza postata de arhitectul Radu Cornescu cu montarea sinelor de tramvai pe bul. Tomis in portiunea dintre str. Tudor Vladimirescu si str. Decebal, pt. tramvaiele aduse din Odessa.


Attachments:
Tomis.jpg
Tomis.jpg [ 162.64 KiB | Viewed 14038 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 12:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
Silviu Sintea wrote:
O poza postata de arhitectul Radu Cornescu...

...pe SSC. Inca una.


Attachments:
blocul-b1.jpg
blocul-b1.jpg [ 231 KiB | Viewed 14034 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Dec 2010 23:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48822
Vedere de pe Hotel Flora (anul 1980).


Attachments:
expo-flora-1980.jpg
expo-flora-1980.jpg [ 149.01 KiB | Viewed 13961 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 352 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group