TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Tue 25 Sep 2018 01:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Wed 13 Apr 2016 17:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46465
După numeroasele mesaje sosite pe adresa ziarului „Cuget Liber“, în legătură cu neregulile constatate de cititori în privinţa firmelor care se ocupă cu transportul călătorilor în municipiul Constanţa, a fost făcută o solicitare în scris Primăriei Constanţa. În urma solicitării, am putut afla că Primăria Municipiului Constanţa a eliberat avize de traseu pentru trei societăţi de transport:

SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA, SC DORADA TRANSPORTING SRL şi SC SYBEL PRO INVEST SRL

Aceste nume sunt destul de sonore, întrucât se ocupă de ani buni cu transportul călătorilor în municipiu. Reprezentanţii Primăriei Constanţa au mai precizat că nu ştiu dacă societăţile de transport deţinătoare ale avizelor de traseu au subînchiriat altor societăţi prestarea serviciului de transport persoane în regim de maxi-taxi.

Legea nu obligă societăţile de transport să nu subînchirieze altor firme dreptul de a transporta călători în municipiul Constanţa. Nimeni nu le poate cere explicaţii pe această temă, nici măcar Primăria. Cele trei firme plătesc anual pentru acest aviz câte 236 de lei şi apoi fiecare se descurcă aşa cum poate. În lipsa unui răspuns concret din partea administraţiei locale, am încercat să aflăm direct de la sursă unde sunt problemele acestui „sistem” de transport pasageri. Administratorii firmelor SC DORADA SRL şi SC SYBEL SRL au acceptat să vorbească despre acest subiect, însă reprezentanţii SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA nu au putut fi contactaţi.

„Microbuzele circulă mai mult goale“

Ozghiur Iusein este administratorul SC SYBEL PRO INVEST SRL. Pe site-ul Ministerului de Finanţe, firma figurează în anul 2015 cu şapte angajaţi, zero profit şi o cifră de afaceri netă de 88.948 lei. Societatea are şi datorii în valoare de 193.540 lei, administratorul precizând faptul că a fost nevoit să cumpere două microbuze, întrucât cele existente sunt vechi şi stau mult prin service-uri. Traseul pentru care a primit aviz firma este de aproximativ trei kilometri, între Palazu Mare şi Constanţa. Pe acelaşi traseu circulă şi autobuzul 3 de la RATC.

„Avem un traseu atât de mic, de trei kilometri, încât nu pot să iau în calcul aşa ceva. Doar în caz de nevoie, dar foarte rar, apelez la o altă firmă printr-un contract de colaborare. În cele mai multe cazuri, merg cu maşinile la nici 40% din capacitate, microbuzele circulă mai mult goale. De asemenea, pe traseul meu circulă autobuzul 3 de la RATC, care preia aproape toţi călătorii. Lumea nu are bani şi preferă să meargă cu autobuzul, de multe ori pe gratis. Sunt alte trasee pe care se fac bani, dar nu este cazul meu”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Ozghiur Iusein. Întrebat de ce a nu a reuşit să obţină un traseu mai profitabil, în condiţiile în care plăteşte aceeaşi sumă pentru aviz, Ozghiur Iusein nu a dorit să comenteze.

„Nu obligă nimeni călătorii să circule în picioare“

SC DORADA TRANSPORTING SRL, o altă firmă avizată de Primăria Constanţa, dispune de 20 de microbuze în municipiul Constanţa. De asemenea, DORADA este singurul transportator din Dobrogea, potrivit administratorului Marius Gherasim, care foloseşte monitorizare video pe toate microbuzele. De asemenea, microbuzele 310, 312, căci despre ele este vorba, circulă la o frecvenţă de trei minute, încercând să evite o supraaglomerare a mijloacelor de transport, a mai explicat Marius Gherasim, care a ţinut să excludă orice fel de suspiciune asupra subînchirierii altor firme a avizului primit.

„Nu am subînchiriat niciodată şi operez cu propriile maşini. Toată lumea bate monedă că se circulă în picioare. Pe acei călători nu-i obligă nimeni să circule în picioare şi nimeni nu-i poate da jos. Dacă şoferul le transmite că nu pot urca, atunci se enervează. Piaţa oferă diferite mijloace de transport, dar este opţiunea călătorului să meargă cu un anumit microbuz. Noi avem o frecvenţă în grafic din trei în trei minute, mai mult de atât nu se poate. Trebuie să respectăm o anumită lege, există un anumit număr de maşini, nu se poate să facem totul după ureche”, a precizat, pentru „Cuget Liber”, Marius Gherasim.

Această societate este singura dintre cele trei avizate de Primăria Constanţa care a înregistrat profit şi 0 pierderi. Profitul obţinut este de 197.104 lei, având o cifră de afaceri de 1.627.981 lei, în anul 2014.

Să fie Grup Media Sud?

Nu putem să nu ne întrebăm ce se întâmplă la SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA. Deşi au fost contactaţi în mai multe rânduri, reprezentanţii firmei în cauză nu au răspuns pentru a oferi clarificări în privinţa activităţii pe care o desfăşoară. De altfel, Grup Media Sud beneficiază de cele mai multe linii de transport, răspândite pe raza întregului municipiu Constanţa şi chiar în afara lui. Bizar este faptul că, pe site-ul Ministerului de Finanţe, această societate comercială figurează cu doar patru angajaţi în anul 2014, dar cu o cifră de afaceri de peste 10 milioane de lei. KRMY WORLD SRL, ANESS BLACK SRL, Emilia Vărguţă şi Ana-Maria Creţu sunt acţionarii SC GRUP MEDIA SUD CĂLĂTORI SA.

v v v

Primăria Constanţa vrea să modifice modul în care se desfăşoară transportul călătorilor prin iniţierea unui plan de mobilitate urbană. Adică realizarea unui sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială şi teritorială.

„Trebuie să gândim un program coerent de transport. Sigur se vor face nişte paşi legat de transportul în municipiul Constanţa, vă pot garanta acest lucru”, a precizat Liviu Pătraşcu, şeful Serviciului de Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa.


http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... =Top+stiri


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Apr 2016 14:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46465
Detalii incredibile din afacerea Maxi-taxi. Cum ajung constănţenii pe mâna "samsarilor" cu microbuze pentru 100 lei pe zi

Cu largul concurs al constănţenilor şi autorităţilor, diversele nedreptăţi făcute de societăţile de transport persoane au început să se impregneze în mentalul colectiv ca fiind o stare de normalitate. Călătorii s-au obişnuit să meargă în picioare, înghesuiţi ca sardinele, sau să nu primească bilet din partea şoferului. Dincolo de aceste aspecte, se află o situaţie şi mai complicată. În urmă cu două săptămâni, Cuget Liber a arătat care sunt cele trei firme de transport avizate de Primăria Constanţa să transporte pasageri pe raza municipiului: SC Grup Media Sud Călători SA, SC Dorada Transporting SRL şi SC Sybel Pro Invest SRL.

„Plătim 100 de lei pe zi pentru a circula“

După o săptămână în care am încercat să aflăm cine subînchiriază altor societăţi comerciale dreptul de a transporta pasageri în municipiu Constanţa, nu mică a fost surpriza să descoperim că de transportul constănţenilor se ocupă mai multe firme, mult mai multe decât ştie Primăria Constanţa. „Suntem la Grup Media Sud şi plătim 100 de lei pe zi pentru a circula pe traseu. Noi suntem practic închiriaţi, plătim zilnic. Sunt oameni care au o singură maşină, dar sunt şi firme cu mai multe. Este un şef de linie care se ocupă de maşini, le împarte şi le trimite pe trasee. Din câte ştiu, sunt aproximativ 40 de maşini şi firme care merg cu Grup Media Sud”, a declarat administratorul unei societăţi comerciale care colaborează cu SC Grup Media Sud Călători SA. Contactată de Cuget Liber pentru a oferi declaraţii în această privinţă, Ana-Maria Creţu, administratorul societăţii SC Grup Media Sud Călători SA, nu a dorit să ofere un punct oficial de vedere, însă a ţinut să precizeze faptul că toate contractele societăţii pe care o administrează se află în legalitate.

Primăria Constanţa cere explicaţii GMS-ului

Săptămâna trecută, susţin reprezentanţii Primăriei Constanţa, a fost trimisă o solicitare societăţii Grup Media Sud Călători SA, în legătură cu subînchirierea avizului de traseu către mai multe societăţi comerciale. SC Laurita Ely SRL, SC Geanberk Trans SRL, SC Marinică Trans SRL, SC Agi Complet SRL, SC Lucalcris SRL, SC Termoglass Design SRL, SC Elvmar Construct SRL sunt doar câteva din firmele care au un contract de colaborare cu SC Grup Media Sud Călători SA, pe baza căruia efectuează activităţi de transport pasageri pe raza municipiului Constanţa, în baza avizului de traseu eliberat de Primăria Municipiului Constanţa. „Nu există un contract între Primărie şi aceste firme. Se circulă pe baza unui Aviz de traseu care se reînnoieşte anual. Noi nu le dăm voie să subînchirieze”, a declarat pentru „Cuget Liber”, Liviu Pătraşcu, şeful Serviciului de Transport Local şi Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa. Practic, subînchirierea este „ascunsă” sub forma unor contracte de colaborare, perfect legale, între SC Grup Media Sud Călători SA şi diverse societăţi comerciale.


http://www.cugetliber.ro/stiri-evenimen ... =Top+stiri


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group