TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 22 Sep 2018 10:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Jan 2011 22:02 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Inca o data se poate adeveri in Romania proverbul din batrani care spune ca Tara piere si baba se piaptana:

RATC si-ar cumpara macara, dar n-are bani

Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC) intentioneaza sa achizitioneze o macara pe care sa o foloseasca pentru scoaterea sinelor de tramvai de pe Bulevardul Aurel Vlaicu. Intentia exista, doar ca...regia a constatat ca nu dispune de fondurile necesare cumpararii respectivului utilaj. Motivul il constituie si diminuarea numarului de calatori. Astfel, daca in anul 2009 se inregistrau 66.455.487 de calatori, in anul 2010 numarul pasagerilor RATC a scazut la 62.000.000, au informat angajatii departamentului de Exploatare din cadrul RATC.

Roxana Calinescu

Sursa: Replica de Constanta


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 Feb 2011 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Astazi-dimineata, in jurul orei 9:40, depanarea IK4 (CT-13-YTC) statea cuminte pe trotuar, la intersectia strazilor Stefanita-voda si Badea Cartan, iar trei muncitori scoteau panourile de statie, la Graniceri. In autobuz fiind, am observat ca statia Targ a autobuzului 44 a fost desfiintata iar in locul ei s-a infiintat o alta statie, la vreo 50 metri de statia Graniceri. Noua statie se numeste Euromaterna.
Si statia Graniceri s-a mutat cam 100 de metri fata de locul in care era inainte. De aceea, astazi, pe la ora 12:10, cand ma aflam in 44 cu inca aproximativ 30 de calatori, nu mica ne-a fost mirarea cand soferul nu a oprit in locul unde era statia inainte, motiv pentru care noi am inceput sa urlam la el ca salbaticii, ca de ce nu opreste in statie, ca noi nu am stiut ca s-a mutat statia. Cat l-am injurat noi pe acel sofer!

Parerea mea este ca mutarea statiei Graniceri nu este un lucru bun, deoarece incurca traficul, in momentul in care opreste autobuzul in statie se formeaza cozi maricele de masini in spatele lui. Si totodata, asta a afectat si calatorii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Feb 2011 21:19 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
A fost reinfiintata statia Targ a autobuzului 44, numai ca a fost redenumita "Facultativa".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Feb 2011 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Un microbuz GSM a luat foc in trafic

Un microbuz de transport persoane, care apartine firmei Grup Media Sud, a luat foc astazi in trafic, la intersectia strazilor Dezrobirii si Eliberarii. Din fericire, niciunul dintre cei 15 pasageri nu a patit nimic.

Nici soferul nu a avut de suferit de pe urma incendiului izbucnit la bordul microbuzului inmatriculat CT-35-GMS, care circula pe linia 305 si care a ars in intregime.

Reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Dobrogea spun ca focul a izbucnit de la un scurtcircuit electric.


Ioana Popa

Sursa: Adevarul de Seara Constanta

Cateva observatii personale:
1) Firma se numeste GMS, nu GSM, cum a scris aceasta ''jurnalista''.
2) Acum, cand este dovedit ca duba nu reprezinta siguranta pentru calatori, de ce MAZare nu ia atitudine si nu scoate aceste gunoaie din circulatie? Tramvaiele a putut sa le scoata, ca desigur, a putut sa manipuleze ''masele'' cu pretextul de 2 lei si 25 de bani ca a luat foc tramvaiul acela pe Dezrobirii (un Tatra KT4D, CT-0454, 186). Acum cu dubele este altceva, nu-i asa? Mi-e scarba de acest oras numit Constanta, candva o perla a Dobrogei, si acum nimic altceva decat un catun (asa a ajuns datorita transformarilor facute de Fasole, datorita unora momiti cu un pui, un ulei, un zahar, o faina etc., momiti desigur sa voteze MAZarea. Si in felul acesta, au facut rau intregului oras). Unde esti tu, Tepes doamne?!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Mar 2011 21:46 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Zvonuri ce circula prin RATC spun ca anul acesta, o parte din MAZ-urile 103 care au venit in 2002 urmeaza sa fie casate, deoarece nu se mai gasesc asa multe piese de Renault, caci primele MAZ-uri aveau, marea majoritate, motoare de Renault.
Si, surpriza serii, bineinteles, trebuia sa apara:
Aflandu-ma intr-o conversatie cu amicul meu Aditu, acesta mi-a spus ca urmeaza ca MAZarea sa scoata piatra cubica de pe Bulevardul Marinarilor, pe liniile 2/44/51, deoarece "se rup suspensiile autobuzelor".

Fiti dar, fericiti constanteni! Asta ati votat, asta primiti! Piatra aia cubica e patrimoniul orasului, nu al lui. Dar asta e!

Si nu uitati!
Suspensiile nu se rup datorita pietrei cubice, ci datorita faptului ca MAZ-urile sunt niste "panarame" (scuzati expresia) si ca pana si DAC-urile erau mai bune decat astea. Macar daca erau MAZ 104, ca alea nu au dulapul ala in spate si sunt mai incapatoare (in 103 incap 98 insi, pe cand in 104 incap 105). In 103 or sa incapa 105 insi doar daca ne-om intoarce acum 20 ani, sa mearga lumea pe scari!

Asadar constanteni, fiti mandri!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Mar 2011 22:02 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Autobuz RATC de pe linia 2, defectat in trafic

Un autobuz RATC a fost tras pe dreapta in urma cu putin timp, in zona Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Constanta, dupa ce s-a defectat in trafic. Astfel, toti calatorii aflati in autobuzul de pe linia 2 au fost nevoiti sa-si intrerupa calatoria. "S-a spart tubulatura, asa incat s-a pierdut toata cantitatea de antigel. Am chemat echipa de depanare si ma voi retrage la garaj", sustine soferul mijlocului de transport in comun.

07/03/2011, 13:59

Sursa: Replica de Constanta


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Mar 2011 21:43 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Incepand din data de sambata, 19 martie 2011, pe Bulevardul Aurel Vlaicu, pe portiunea cuprinsa intre Km. 4-5 si Str. Caraiman, vor incepe lucrarile de demontare a sinelor de tramvai. De aceea, traseul 101C va fi deviat pe Strada Caraiman (portiunea Complex Abator-Piata C.E.T.).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Mar 2011 20:26 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Pe sensul Strada Caraiman-Km. 4-5, autobuzul 101C circula normal, dar circulatia lui a fost deviata in sens opus.

S-a oprit circulatia degeaba pe un sens, pentru ca ieri muncitorii nu au scos decat vreo 10-12 dale pentru tramvai. Si azi, aceeasi situatie. Ieri ar fi trebuit sa le scoata pana la Caraiman, iar azi pana la C.E.T.! Dar de, traim in Romania, si toata lumea stie ce muncitori sunt romanii!
Iar conducerea RATC nici macar nu s-a sinchisit sa lipeasca vreun anunt in statii, prin care sa anunte bietii oameni ca autobuzul nu mai circula pe acolo! Stateau saracii oameni in frig, asteptand in statie, era nevoie sa vina militienii care dirijau traficul sa le spuna ca stau degeaba acolo!
Mentionez ca dintre vehiculele RATC-ului care au aparut la fata locului pentru demontarea sinelor de tramvai au aparut un autoturn si un camion Roman. Mai tarziu a venit si un IK4, vopsit in alb si albastru, dar nu era renumita depanare a RATC-ului (CT-13-YTC), era un alt IK4. Daca poate cineva sa imi spuna numarul de inmatriculare al celui de-al doilea IK4 il rog frumos sa o faca, pentru ca ma intereseaza in mod deosebit.

Si tot astazi, mergand cu masina pe Strada Celulozei, am vazut ca strada se afla intr-o stare deplorabila, e plina de gropi, pietre cubice si nu mai spun ca poti sa iti rupi cauciucurile in acele sine de tramvai! MAZare vrea sa scoata piatra cubica de pe Marinarilor pe motiv ca se rup suspensiile autobuzelor (2/44/51), dar reabilitarea strazii Celulozei nu are de gand sa o faca? Strada arata ca dupa razboi, gropile, macadamul si sinele dezafectate sigur nu fac bine suspensiilor si ambreiajului MAZ-urilor de pe 101C.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 May 2011 14:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Cum vede dl. Dumitru Coiciu, directorul RATC, dezvoltarea transportului public constantean.

Sursa: www.caes.ro

Cum vad eu dezvoltarea unui transport performant in metropola tomitana: aruncarea la cosul de gunoi politic a administratiei Mazare, cu coicii si astratinii ei cu tot.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 May 2011 20:26 
De unde atata strategie cand RATC-ul de-abia mai 'respira'?Acum cateva zile li s-a luat soferilor si ultimul spor pe care-l mai aveau.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 15:27 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Tramvaiele Tatra KT-4D zac inca in depou, asteptand sa fie vandute. La fel si troleibuzele. Problema este insa ca nimeni nu vrea sa le cumpere din cauza pretului prea mare, pret care, dupa cum se pare, nu se vrea a fi micsorat. Cat despre celelalte tramvaie, erau 14, si acum sunt 7. Au fost bagate la taiere. Voi incerca sa imi fac timp sa merg pana la depou, pentru a le poza pentru ultima oara.

Soarta autoturnurilor si autocamioanelor:
Doua dintre autoturnuri au fost vandute Vasluiului, pentru ca, din cate am inteles, la Vaslui se vrea modernizarea sau extinderea (nu stiu exact ce) retelei de troleibuz. Celelalte vor fi si ele vandute, sau, in cel mai rau caz, taiate. De aceea, ieri am dat o fuga pana la Gara, pentru a le poza. Puteam sa pozez si autoturnul 203, care insa a plecat cand mai aveam cativa metri pana la el, tragand dupa el o remorca... :(
Am pozat insa alte camioane. Cat despre autoturnuri, nu fiti tristi: nu au fost inca scoase toate sinele de tramvai din Constanta, mai trebuie sa le scoata de pe Aurel Vlaicu, Cumpenii si Celulozei. Deci, pot sa le pozez in acea zona.

Postez acum fotografiile cu camioane, facute ieri, la Gara:

CT-37-YTC:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 15:29 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
A doua poza cu CT-37-YTC, "luptandu-se" cu sinele de tramvai.

A se observa si tractorul B-95-ZJS, tractorul de depanare al RATC-ului. L-am vazut ieri pentru prima oara, nici nu stiam de existenta lui.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 15:34 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
CT-39-YTC, cu remorca :D :


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jun 2011 14:14 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Trasee mai scurte

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport in Comun Constanta anunta ca, avand in vedere lucrarile de reabilitare a bulevardului Marinarilor, intre Poarta 1 si Poarta 2 Port, incepand de luni, 27 iunie 2011, si pana la terminarea lucrarilor, traseul autobuzelor liniilor 2, 44 si 51 se va scurta pana la Poarta 2 Port.

Sursa: Telegraf Online Constanta


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jul 2011 20:20 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Coliziune mortala

IMPACT FATAL. Un tanar in varsta de 29 ani a decedat pe loc, miercuri seara, dupa ce autoturismul la volanul caruia se afla a fost lovit in plin de un autobuz al Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) Constanta. Lucratorii Politiei Rutiere spun ca impactul a avut loc la ora 23:30, la intersectia bulevardului Aurel Vlaicu cu strada Cumpenii. In urma cercetarilor efectuate in acest caz, oamenii legii au stabilit ca Nelu Nichifor, de 34 ani, din Constanta, soferul unui autobuz MAZ, inmatriculat CT-34-YTC, a virat stanga pe strada Cumpenii, fara a acorda prioritate unui autoturism Ford, inmatriculat cu numarul TX-3796-XB, condus de Marian Panciu, in varsta de 29 ani, din Constanta. In urma impactului violent, Marian Panciu a murit din cauza leziunilor grave suferite, iar alti doi pasageri aflati in masina cu acesta au fost transportati la Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Constanta, fiind diagnosticati cu multiple fracturi si traumatisme craniene.

O DRAMA. Pentru scoaterea trupului neinsufletit a fost necesara interventia unui echipaj de descarcerare a Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Dobrogea. Conducerea RATC a declarat ca soferul implicat in acest accident era angajat de sapte ani si ca nu a mai fost implicat in niciun incident rutier. ''Regret enorm acest accident. De cand sunt eu la conducerea acestei regii nu cred ca am mai avut un asemenea accident. Este o drama pentru ambele familii. Soferul este traumatizat. I s-a retinut permisul si acum este in concediu fara plata. La nivelul institutiei a fost demarata o ancheta administrativa'', a declarat directorul general al RATC Constanta, ing. Dumitru Coiciu. Marian Panciu era casatorit, iar sotia acestuia este insarcinata in luna a opta. In urma efectuarii necropsiei, medicii legisti au stabilit ca Panciu avea o alcoolemie de 0,9 g/l. Soferul autobuzului, Nelu Nichifor, este cercetat penal pentru ucidere din culpa.

Florin Cical

Sursa: Telegraf Online Constanta


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jul 2011 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Sun 10 Jun 2007 17:01
Posts: 53
Location: Bucuresti / Brasov
Este vorba despre autobuzul inmatriculat CT 95 YTC, nicidecum CT 34 YTC, cum se mentioneaza in articol.

Vizitati urmatorul link, defilati pana la 07m25s pentru a vedea o imagine cu numarul de inmatriculare sau la 06m16s pentru a vizualiza stirea de la inceput.

>> http://inregistrari.antena3.ro/view-07_Jul-2011-Stiri_ora_14:00-48.html

Iata si un printscreen edificator:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jul 2011 21:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Ce a ajuns fostul terminal al tramvaielor de la gara.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jul 2011 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Au inlocuit tramvaiele cu capacitate mare de transport, cu autobuze MAZ 103. Rezultatul? Aglomeratie.

Nu stiu cate ture are acum traseul 101 C, insa cu siguranta nu sunt atat de multe cate erau cu tramvaiele fostei linii 101. N-am vazut decat un singur autobuz pe traseul 101 (celelalte sunt turele liniei 101 C).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jul 2011 22:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
La data vizitei mele, autobuzele intorceau la Poarta II Port.

Autobuzele liniei 48 nu stationau deloc in acest capat de linie!!! Pt. ca sunt autobuze mai putine decat fostele troleibuze ale liniei 48, au gasit modul "dumitrucoicesc" de pastrare a intervalului de succedare a vehiculelor in statii, prin scurtarea duratei cursei!!!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jul 2011 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Silviu Sintea wrote:
Poarta II Port.


Relicve.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Nov 2011 10:49 
Offline
User avatar

Joined: Sat 12 Jun 2010 18:24
Posts: 56
Location: Constanta, Piata Badea Cartan
Odata cu deschiderea mall-ului Maritimo Shopping Center, pe Bd. Aurel Vlaicu, au fost date in folosinta doua linii RATC: 43M (Gara-Centru-Maritimo) si 101M (Gara-C.E.T.-Maritimo).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Jan 2012 22:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
RATC, în pericol de a-şi închide porţile

Mijloacele de transport în comun ar putea deveni istorie, în municipiul Constanţa, dacă situaţia economică a RATC nu se îmbunătăţeşte.

„Principalul motiv pentru care am ajuns aici îl reprezintă refuzul conducerii Casei Judeţene de Pensii (CJP) Constanţa de a ne deconta costurile legitimaţiilor gratuite acordate de stat persoanelor strămutate şi deţinuţilor politic. În total, CJP trebuie să ne dea peste 70 de miliarde de lei vechi: 16 miliarde de lei vechi pentru 2010 şi 56 de miliarde pentru 2011”, a declarat directorul RATC, Dumitru Coiciu. După cum era de aşteptat, nedecontarea legitimaţiilor a provocat o gaură imensă în bugetul societăţii de transport public în comun. Pentru a nu închide porţile, conducerea a fost nevoită să elimine tichetele de masă şi sporurile angajaţilor şi chiar să-i trimită în concediu fără plată. „Eu, personal, mi-am luat cinci zile de concediu fără plată. Toţi angajaţii îşi iau concedii fără plată, până la remedierea situaţiei economice a societăţii”, a spus Dumitru Coiciu. De asemenea, conducerea RATC a mai decis ca, începând cu 9 ianuarie, ultima cursă a mijloacelor de transport în comun să fie la ora 22.00, faţă de 23.00, cum era până acum. „Uite aşa, nu vom mai circula sâmbăta, nu vom mai circula duminica, până când ne vom închide de tot porţile. Asta se va întâmpla dacă CJP nu ne plăteşte banii pe care ni-i datorează”, a mai spus Coiciu. Problemele RATC au început din octombrie 2009, când CJP nu a mai plătit deconturile pentru legitimaţiile gratuite acordate persoanelor strămutate şi deţinuţilor politic. Reamintim că, începând cu octombrie 2009, RATC nu a mai primit niciun ban de la CJP pentru abonamentele eliberate. Conducerea societăţii constănţene a acţionat în judecată CJP, cerând atât plata datoriilor restante cât şi respectarea convenţiei referitoare la plata deconturilor pentru respectivele legitimaţii încheiate între cele două instituţii. În ianuarie 2010, Tribunalul Constanţa a dat câştig de cauză RATC şi a obligat CJP la plata datoriilor şi respectarea convenţiei. Din păcate, situaţia s-a complicat după ce, pe 31 decembrie 2010, convenţia încheiată între cele două instituţii a expirat, până în prezent nefiind încheiat un nou document între cele două instituţii. „Conducerea RATC a solicitat eliberarea de legitimaţii trimestriale, şi nu lunare, cum este prevăzut în convenţia cadru încheiată la nivelul Casei Naţionale de Pensii. De îndată ce vor fi de acord să semneze convenţia cadru, vom plăti sumele datorate. Noi nu putem încălca legea, iar dacă, potrivit legislaţiei, trebuie respectată convenţia cadru, atunci trebuie să respectăm convenţia cadru”, a declarat directorul CJP, Cristina Samoilă.


http://www.telegrafonline.ro/1325800800 ... rtile.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 20:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Scandalul RATC vs. Casa de Pensii/ Coiciu a confirmat că pe listele beneficiarilor de transport gratuit apar şi persoane decedate

Prefectul Claudiu Iorga Palaz a dat citire unui fragment dintr-un raport al Curţii de Conturi din care reiese că „RATC nu a eliberat lunar abonamentele aşa cum prevede art. 3 din Convenţie, ci fiecare beneficiar a primit un permis gratuit, această procedură nedând posibilitatea verificării realităţii prestării acestor servicii lunar. Din verificările prin sondaj a listelor din ianuarie - iunie 2009, 344 de persoane nu se regăsesc cu semnătură, deşi RATC a cerut decontul pentru fiecare persoană din listă”. Întrebat de prefect dacă „s-au plătit abonamentele şi pentru persoane care au murit”, directorul Dumitru Coiciu a răspuns: „Da! Dar Casa de Pensii trebuia să verifice acest lucru!”.


http://www.cugetliber.ro/1326319200/art ... -decedate/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Scandalul RATC vs. Casa Judeţeană de Pensii s-a mutat la prefectură

Convocate de prefectul Claudiu Iorga Palaz, conducerea Regiei Autonome de Transport în Comun Constanţa şi conducerea Casei Judeţene de Pensii s-au întâlnit astăzi la Prefectură pentru a ajunge la o înţelegere privind plata abonamentelor de transport în comun pentru beneficiarii Legii nr. 189. După discuţii ce au durat aproximativ două ore, cele două instituţii tot nu au stabilit când anume vor semna convenţia care permite Casei de Pensii să deconteze gratuităţile. Şefii RATC şi CJP se vor întâlni din nou săptămâna viitoare, la Prefectură, pentru a cădea de acord asupra convenţiei.


http://www.cugetliber.ro/1326319200/art ... refectura/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Scandalul RATC - Casa de Pensii ajunge la Bucureşti

Neînţelegerile dintre Regia Autonomă de Transport în Comun Constanţa şi Casa Judeţeană de Pensii Constanţa a ajuns şi la urechile prefectului judeţului, Claudiu Iorga Palaz. Acesta a convocat în cursul zilei de ieri conducerile celor două instituţii pentru a le determina să cadă la un acord privind plata abonamentelor beneficiarilor Legii nr. 189.

Directorul RATC, Dumitru Coiciu a explicat că „Regia este într-o situaţie financiară extrem de dificilă din cauza Casei Judeţene de Pensii care nu-şi plăteşte obligaţiile către noi şi invocă tot felul de motive, de chichiţe, de contracte, cu toate că ele nu sunt specificate în lege”. La rândul său, directorul economic al Casei Judeţene de Pensii, Augustina Munteanu, a precizat că „Plata abonamentelor oferite beneficiarilor Legii nr. 189 se poate face numai după semnarea convenţiei cadru impuse de Casa Naţională de Pensii”.

Practic, conducerea RATC refuză să semneze convenţia respectivă pe motiv că este abuziv să se solicite, pe lângă tabelele cu listele şi semnăturile beneficiarilor, şi fotocopiile taloanelor de pensii. „Pe mine mă obligaţi să-l chem cu talonul de pensie şi să-i fac copie. Sunt munţi de hârtie la aproape 5.000 de beneficiari. Dar nu vă trebuie aşa ceva. Eu nu ştiu ce faceţi cu ele!”, a răspuns Dumitru Coiciu. Augustina Munteanu a explicat că „acest punct al convenţiei a fost introdus în anul 2010 pentru a asigura realitatea deconturilor. Nu este suficient să constatăm că persoana respectivă nu a murit, ci şi că şi-a solicitat dreptul de a circula gratuit cu mijloacele de transport”.

Nereguli depistate de Curtea de Conturi

Prefectul Claudiu Iorga Palaz a dat citire unui fragment dintr-un raport al Curţii de Conturi din care reiese că „RATC nu a eliberat lunar abonamentele aşa cum pre-vede art. 3 din Convenţie, ci fiecare beneficiar a primit un permis gratuit, această procedură nedând posibilitatea verificării realităţii prestării acestor servicii lunar. Din verificările prin sondaj a listelor din ianuarie - iunie 2009, primele 50 de pagini, 344 de persoane nu se regăsesc cu semnătură, deşi RATC a cerut decontul pentru fiecare persoană din listă”. Întrebat de prefect dacă „s-au plătit abonamentele şi pentru persoane care au murit”, directorul Dumitru Coiciu a răspuns: „Da! Dar Casa de Pensii trebuia să verifice acest lucru! Iar noi le-am dat banii înapoi!”.

Pleacă la Bucureşti

Discuţiile s-au încheiat fără a ajunge la o înţelegere, dar cu promisiunea de a se reîntâlni săptămâna viitoare. Până atunci, directorul RATC a spus că va solicita o întrevedere cu preşedintele Casei Naţionale de Pensii pentru a-i explica situaţia de la Constanţa şi a-l convinge să scoată prevederea cu copii ale talonului de pensie din convenţia cadru. Conducerea Casei Judeţene de Pensii a propus semnarea convenţiei cu amenda-mentul ca taloanele să fie ataşate documentelor o dată la trei luni şi nu lunar.


http://www.cugetliber.ro/1326405600/art ... bucuresti/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Mar 2012 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
S-au trezit si ei dupa zeci de ani!

Noi abonamente RATC

Pentru a veni în sprijinul călătorilor constănţeni, cât şi al celor aflaţi în tranzit sau în vacanţă pe litoral, RATC Constanţa introduce, începând cu data de astăzi, două noi abonamente. Este vorba despre: “abonamentul 24 ore - toate liniile” - costă 5 lei, este de tipul la purtător (fără altă legitimaţie cu poză, carte de identitate etc) şi este valabil 24 de ore din momentul validării în autobuz şi despre abonamentul “7 zile - toate liniile” - costă 24 lei, este tot de tipul la purtător (fără altă legitimaţie cu poză, carte de identitate etc) şi este valabil timp de şapte zile de la data eliberării. Potrivit afirmaţiilor directorului general al RATC, Dumitru Coiciu, noile abonamente pot fi achiziţionate de la toate chioşcurile de abonamente ale RATC.


http://www.telegrafonline.ro/1332367200 ... _ratc.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 21:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
BVC RATC 2012.

Contabilitate interesanta la RATC: veniturile sunt egale cu cheltuielile. Sau invers, daca vreti!

www.primaria-constanta.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Mar 2012 13:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Diletantism si escrocherie la Primaria si Consiliul local Constanta.

In sedinta legislativului local din 16 mai 2011 se aproba proiectul "Imbunatatirea accesului in statiunea Mamaia prin construirea unor pasarele pietonale".

Ce gasesti in proiect? La pag. 32 al fisierului .pdf: pozele mele furate si copy-paste a prezentarii metropolei tomitane de pe Wikipedia!!!

http://www.primaria-constanta.ro/Fisier ... Mamaia.pdf

Quote:
Transportul in comun

Administrata constanteana a desfiintat aproape in totalitate reteaua sa de transport electric, pe motiv ca tramvaiele introduse de comunsti in anii 80 erau vechi si costisitoare. Astfel, in timp ce orasele vest-europene, in prevederea crizei petroliere, se doteaza din ce in ce mai mult cu tramvaie si troleibuze moderne, rapide si de mare capacitate, administratia constanteana, in loc sa le modernizeze, le-a inlocuit cu autobuze. Acestea consuma cu atat mai mult carburant si produc cu atat mai mult dioxid de carbon cu cat au aer conditionat in partea din fatza si supraventilatie in interiorul salonului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 May 2013 09:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Pt. utilizatorii constanteni ai forumului nostru: Dl. Tanase este, de fapt, tot un coiciuc? Ca mie asa imi pare.

Interviu cu Ovidiu Cristian Tanase, directorul general al RATC Constanta

Sunteţi, din luna martie a acestui an, noul director general al RATC Constanţa. Ce proiecte aveţi pentru Regia Autonomă de Transport în Comun?

Toate proiectele se învârt în jurul ideii de a rentabiliza activitatea regiei şi de a deservi publicul călător din oraşul Constanţa în condiţii optime de confort şi securitate.

Răspunde RATC Constanţa nevoilor constănţenilor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun?

Da.

Care sunt punctele slabe ale regiei?

Ar trebui ca RATC să absoarbă mai mulţi bani de la călători şi prin subvenţiile legal atribuite prin legile în vigoare. Asta, în scopul de a putea moderniza continuu parcul auto şi pentru a putea dezvolta reţeaua de transport în comun.

Intenţionaţi să achiziţionaţi noi mijloace de transport în comun?

Nu. Avem la ora actuală un parc de 198 de autobuze, din care sunt defecte doar şase. Nu se pune problema să achiziţionăm, în următorii doi, trei ani de zile, alte autobuze, nu avem de ce.

Credeţi că preţul unui bilet pentru o călătorie cu RATC-ul reflectă raportul preţ-calitate?
Da. Constanţa practică unul dintre preţurile cele mai mici la transportul public în comun, comparativ cu celelalte mari oraşe din ţară, unde preţul este între 1,8 lei şi 2 lei pe călătorie. Noi considerăm că transportul în municipiul Constanţa este foarte bine organizat. Timpii maximi de aşteptare sunt între două şi şapte minute, depinde de trasee, de ore de circulaţie. Autobuzele sunt moderne, curate.

Cum poate fi optimizată oferta de transport public? Aveţi în vedere înfiinţarea de linii noi în municipiul Constanţa?

Vrem să încheiem contracte cu specialişti în managementul transportului în comun, care să ne dea soluţii ştiinţifice pentru rentabilizarea şi optimizarea reţelei de transport în comun. După ce vom avea aceste studii, vom hotărî dacă este necesar să înfiinţăm, să desfiinţăm sau să păstrăm, dacă este necesar, anumite linii de transport în comun.

Tot în această direcţie, prin montarea de camere de luat vederi în autobuze şi a sistemelor GPS pentru monitorizarea traficului, vom putea avea informaţii în timp real şi astfel vom putea interveni rapid pentru suplimentarea sau reducerea unui număr de autobuze pe anumite linii.

Are RATC Constanţa o politică de protecţie a mediului? Întrebarea vine în contextul în care în localitate nu mai circulă niciun tramvai, care, aşa cum se ştie, este cel mai ecologic mijloc de transport în comun.

Tot parcul de autobuze de la RATC are ca normă de poluare Euro 5, ceea ce nu este un factor foarte poluant. Tramvaiele presupuneau costuri infernal de mari pentru că trebuia înlocuită toată infrastructura, toată calea ferată, deoarece nu mai corespundea, erau zilnic accidente.

De ce vrea RATC ca toţii elevii constănţeni să aibă abonamente? Cine sunt partenerii din acest proiect?

RATC nu a vrut niciodată ca toţi elevii constănţeni să aibă abonamente. Noi am venit în sprijinul elevilor, oferindu-le posibilitatea celor care doresc acest lucru, să achiziţioneze abonamentul de la şcoală. Aceasta este doar o alternativă. Nu este o obligaţie.

Sindicaliştii de la RATC solicită salarii mai mari şi, în acest sens, au fost demarate negocierile. Când se va lua o decizie?

În luna decembrie 2012 a fost semnat contractul colectiv de muncă între patronat şi sindicate, contract în care se prevede că până când regia va obţine rezultate economice pozitive, salariile vor rămâne la nivelul actual. Asta nu înseamnă că dacă vor exista fonduri nu vom încerca o mică creştere de venituri.

Au existat, de-a lungul timpului, cazuri de şoferi şi controlori RATC care au fost agresaţi. Vă mai confruntaţi cu acest fenomen la momentul actual?

De când sunt în această funcţie, nu am auzit de asemenea probleme.

Pe Internet au fost postate, în această iarnă, filmuleţe cu tineri constănţeni care, în autobuze RATC, dansează haotic şi mimează poziţii sexuale, gesturi care definesc aşa numitul fenomen Harlem Shake. Şoferul nu a avut nicio reacţie, văzându-şi liniştit de drum. Cum comentaţi?

Şoferul a procedat foarte corect, văzându-şi liniştit de drum. El nu se ocupă de ordine şi disciplină. Principala sa activitate constă în transportul în deplină siguranţă al călătorilor.


http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/inter ... 52088.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 May 2013 09:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46459
Quote:
Tot parcul de autobuze de la RATC are ca norma de poluare Euro 5.


Mare minciuna!

Quote:
Tramvaiele presupuneau costuri infernal de mari pentru ca trebuia inlocuita toata infrastructura, toata calea ferata, deoarece nu mai corespundea, erau zilnic accidente.


Da' cu troleibuzele ce-ati avut? De ce nu ati inlocuit infrastructura tramvaielor si troleibuzelor cu fonduri europene?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: SprinterXP and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group