TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 28 May 2018 08:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 21 Apr 2016 09:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45427
Quote:
După aproape doi ani de la semnarea contractului pentru extinderea și modernizarea aeroportului, lucrările au fost încheiate, iar aerogara a fost inaugurată în prezența a sute de oameni, reprezentanți ai autorităților, mediului de afaceri, politic și universitar. Printre invitați s-au aflat oficiali ai companiilor aeriene Carpatair și Join Airlines.

”Sunt convins că în acest moment avem una dintre cele mai moderne aerogări din România și sper că în vară vom lansa și primele zboruri interne și internaționale”, a declarat președintele interimar al Consiliului Județean Arad, Adrian Țolea.

Investițiile s-au ridicat la două milioane de euro, sumă asigurată de antreprenorul care a realizat lucrările. Aeroportul Arad va plăti această datorie în rate, în următorii patru ani.

Capacitatea actuală de tranzit este de 500 de pasageri pe oră, iar autoritățile speră să atingă un trafic de 200.000 de pasageri pe an, prin atragerea mai multor operatori.

În prezent, pe aeroport nu operează nicio companie, după ce, în urmă cu un an, Wizz Air a renunțat la zborurile pe ruta Arad-Milano (Bergamo) şi retur.

Totuși, compania Join Airlines a anunțat că va intra pe piața din România cu zboruri operate de la Arad, care ar urma să fie lansate în a doua jumătate a lunii iunie. Compania vrea să opereze pe rutele Arad-Stuttgart, Arad-Verona, Arad-Viena și Arad-București.


http://www.arq.ro/aerogara-din-arad-a-f ... -tara/6209


Attachments:
Aeroportul Arad.jpg
Aeroportul Arad.jpg [ 117.81 KiB | Viewed 1442 times ]
Aeroportul Arad 1.jpg
Aeroportul Arad 1.jpg [ 157.62 KiB | Viewed 1442 times ]
Aeroportul Arad 2.jpg
Aeroportul Arad 2.jpg [ 149.57 KiB | Viewed 1442 times ]
Aeroportul Arad 3.jpg
Aeroportul Arad 3.jpg [ 118.61 KiB | Viewed 1442 times ]
Aeroportul Arad 4.jpg
Aeroportul Arad 4.jpg [ 138.82 KiB | Viewed 1442 times ]
Aeroportul Arad 5.jpg
Aeroportul Arad 5.jpg [ 138.09 KiB | Viewed 1442 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Apr 2016 10:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45427
http://www.aeroportularad.ro/

Aeroportul nu mai dispune de curse aeriene regulate din aprilie 2015, când compania Wizz Air a anulat zborurile pe ruta Arad - Bergamo.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Apr 2016 20:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Mă întreb care e scopul acestor aeroporturi-fantomă...
Mai avem unele la Baia Mare, Oradea, Constanţa/M. Kogălniceanu, Satu Mare, Suceava, Tulcea (şi mai e şi cel din Caransebeş, care e închis)... Să zicem că cel de la Constanţa ar putea trăi din chartere (deşi e la mama naibii faţă de litoral), cel din Tulcea la fel, cel din Suceava ar putea transporta căpşunari (ca cel de la Bacău), dar restul? Transportul aerian nu chiar atât de accesibil financiar românilor. În plus, chiar şi pe la case mai mari se preferă conectarea rapidă a aeroporturilor la reţeaua feroviară, nu construirea de aeroporturi la 50 - 100 km unul de altul. De exemplu, capitala Elveţiei, Berna, are un aeroport cu o pistă chiar mai scurtă decât cea din Caransebeş şi are doar 270.000 pasageri pe an. Dar din Berna într-o oră şi câteva minute eşti la Aeroportul Zuerich, de unde zbori în toată lumea. Dar să vezi aşa ceva la noi, să faci o oră din centrul Aradului până la Aeroportul Timişoara... păi la Arad au vandalizat băncile din gară că scria pe ele ,,Regionala Timişoara", vă daţi seama că dacă ar trebui să meargă la Timişoara la aeroport, arădenii ar da foc la trenuri?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Apr 2016 20:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3457
Dr2005 wrote:
Mă întreb care e scopul acestor aeroporturi-fantomă...
In caz ca nu ai observat deja, scopul aeroporturilor din Romania a fost dintotdeauna si este unul militar, in principal.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Apr 2016 22:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Ştiu asta (că şi prin alte ţări e la fel), dar pentru armată nu ai nevoie să investeşti într-o groază de dotări, că soldaţii nu trec prin control de frontieră şi nu fac vamă.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Apr 2016 22:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3457
Dr2005 wrote:
... pentru armată nu ai nevoie să investeşti într-o groază de dotări, că soldaţii nu trec prin control de frontieră şi nu fac vamă.
Dotarile supraevaluate sunt bonusul pentru indestularea vrednicilor nostri conducatori: locali, nationali, UE etc.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Apr 2016 19:09 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
La Constanta uzul militar primeaza intr-adevar fata de cel civil. Si la Otopeni, la o adica, una din cele doua piste este pentru uz militar; o singura pista ajunge de cele mai multe ori pentru zborurile civile.

Si nu cred ca e vorba de "nu ne putem permite"; Wizzair si recent-intratul Ryanair ofera, pentru cine are rabdarea sa caute si este suficient de flexibil, preturi chiar mici, cunosc lume destula care a zbirat inspre / dinspre Romania cu 10€. La cum e infrastructura feroviara si rutiera si la viteza cu care se misca investitiile, si zborurile interne pot fi umplute cu usurinta. Acum ca intra Wizzair, Ryanair si Blue Air pe cursele de la Bucuresti spre Cluj, Iasi si Timisoara, ne putem astepta la preturi comparabile cu (sau mai mici decat) trenul sau autocarul. Acum de la Cluj la Bucuresti sunt in zilele lucratoare cate sase zboruri pe zi.

Si sa nu uitam ca un procentaj semnificativ din populatia activa munceste prin diverse alte tari (si asta se vede si dupa destinatiile zborurilor internationale low-cost). Fac si aia o vacanta acasa, le vin rudele in vizita... nu se mai circula cu Atlassibul sau alte autocare dubioase.

Hiba cu aeroporturile este ca sunt foarte mari costurile fixe: paza, iluminat, intretinere pista, etc. Astea costa la fel de mult si daca ai doua zboruri pe zi, si daca ai douazeci.

Plus, ce zicea Brassovia: aeroporturile tin de consiliile judetene... si trebuie si gura lor sa manance o paine, sarmanii...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Apr 2016 23:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Aeroporturile sunt şi prost poziţionate şi prost conectate la transportul în comun. Dacă dai 50 de lei pe taxi, degeaba ai dat 10 euro pe low-cost.

Atlassibul încă mănâncă o pâine bună de la căpşunari... că mulţi se întorc cu paporniţe mari, care la avionul low-cost sunt taxate mult (20 de euro pentru bagajul de 23 kg şi după aia un euro pe kil... la 50 kg te-a rupt). Pe lângă Atlassib şi alte firme, sunt tot felul de dubioşi cu dubiţe de 8+1 care ,,fac Italia" sau Spania, pentru că la 8+1 sunt considerate autoturisme şi nu au nevoie de licenţă, şofer profesionist şi tahograf.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 25 Apr 2016 00:20 
Offline
User avatar

Joined: Mon 09 Mar 2009 19:02
Posts: 12
Dr2005 wrote:
Mă întreb care e scopul acestor aeroporturi-fantomă...
Mai avem unele la Baia Mare, Oradea, Constanţa/M. Kogălniceanu, Satu Mare, Suceava, Tulcea (şi mai e şi cel din Caransebeş, care e închis)... Să zicem că cel de la Constanţa ar putea trăi din chartere (deşi e la mama naibii faţă de litoral), cel din Tulcea la fel, cel din Suceava ar putea transporta căpşunari (ca cel de la Bacău), dar restul? (...) ... păi la Arad au vandalizat băncile din gară că scria pe ele ,,Regionala Timişoara", vă daţi seama că dacă ar trebui să meargă la Timişoara la aeroport, arădenii ar da foc la trenuri?


Cred că e prea devreme să te pronunți - trebuia să existe mai întâi INFRASTRUCTURA, apoi hai să așteptăm puțin până vedem ce urmează. Ca să nu fim superficiali.

Nu se prea vorbește despre asta - și poate chiar nici nu știi, dar la Arad există infrastructură bună și pentru rețeaua de tramvai de câțiva ani, și de mai bine de un an circulă și 6 Imperio. Zilnic. Fă un city break la Arad să vezi.

Ai avea astfel ocazia să vezi că băncile din gară nu sunt vandalizate, în plus sunt mai curate decât cele din București. Când ai văzut tu că au fost vandalizate? sau doar ai citit prin ziare?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group