TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 16 Feb 2019 22:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 23:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 162
Location: Bucuresti, sector 3
Pozele sunt facute recent, mai precis pe 7 aprilie 2007.

Cate ceva despre geometria Calarasilor: de la fostul Combinat Siderurgic, ajuns acum o ruina in curs de demolare, se merge pe directia V-E printr-o zona de case pe artera "Prelungirea Bucuresti". Incepe apoi o zona de blocuri care constituie centrul nou al orasului, focalizat in zona "Orizont". La capatul Prelungirii Bucuresti se gaseste un loc numit "5 Calarasi". De aici incep arterele Bucuresti si Grivita, fiecare avand sens unic(V-E pe Bucuresti, E-V pe Grivita). Calea Bucuresti e un fel de Calea Victoriei a calarasenilor. In afara catorva constructii noi, terminate cu mare dificultate - si a zonei centrului administrativ - Calea Bucuresti seamana teribil cu Calea Dudesti sau Calarasi din Capitala. Strada se termina in apropierea fostului Combinat de Celuloza si Hartie, care reprezinta hotarul de Est al orasului.

Pe la finele lui 1996, cand am revazut dupa aproape 20 de ani Calarasii,
existau doua rute de autobuz:
1-2 Siderca - 5 Calarasi - Calea Bucuresti - Modelu, retur pe Calea Grivitei(linia de dus era numerotata "1", returul fiind "2")
3-4 Siderca - 5 Calarasi - Gara

Prin 1999 sau 2000, s-a renuntat la traseele 3-4.

Majoritatea autobuzelor din oras sunt Ikarus cu doua usi...articulate, cred ca au mai ramas doua sau trei. Initial toate erau vopsite in galben ca si suratele lor din Capitala si aveau tablite de inmatriculare de Arad si Hunedoara.


Attachments:
Ik_280_CL01_BST_1.jpg
Ik_280_CL01_BST_1.jpg [ 95.81 KiB | Viewed 6877 times ]
Ik_280_CL01_BST_2.jpg
Ik_280_CL01_BST_2.jpg [ 40.41 KiB | Viewed 6875 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 15:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47008
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana Calarasi.

www.primariacalarasi.ro

Se vorbeste de necesitatea achizitionarii mijloacelor de transport ecologice. Care or fi acelea?


Attachments:
pidu_cl.doc [3.37 MiB]
Downloaded 827 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Nov 2009 15:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
E vorba de autobuze si midibuze (din fericire nu dube) Euro 3, achizitionate anul trecut si care au inlocuit (!) autobuzele articulate (sa vedeti ce aglomeratie a iesit).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Mar 2011 19:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47008
Autobuzele "Alitrans" nu mai ajung până la Modelu

ÃŽn ultima ÅŸedinÅ£ă ordinară a Consiliului Local CălăraÅŸi s-a aprobat un act adiÅ£ional prin care s-a schimbat contractul dintre primărie È™i Alitrans, unicul operator de transport local din reÈ™edinÈ›a de judeÈ›. Aprobarea actului adiÅ£ional nr. 3 la contractul 5T/1999 dintre Primăria CălăraÅŸi ÅŸi SC Alitrans Com SRL a fost adus în atenÅ£ia consilierilor locali de nenumărate ori, însă fără niciun rezultat.

Actul adițional nr. 3 vine să armonizeze contractul cu Legea nr. 92/2007, privind serviciile de transport local, ce aduce ca noutate noţiunea de delegare a gestiunii serviciului, în locul concesiunii existente. Deşi acest act adiţional a ajuns de mai multe ori pe masa consilierilor locali, aceştia au refuzat în dese rânduri aprobarea lui, însă în şedinţa de săptămâna trecută, proiectul de hotărâre a fost aprobat. Astfel, conform noului act adiţional, se interzice SC Alitrans Com SRL să efectueze transportul public local de călători, efectuat în baza contractului 5T/1999 modificat şi completat, în afara limitei administrativ teritoriale a municipiului Călăraşi.

Aşadar, traseele Alitrans se vor termina în staţia de la Prefab, pentru Modelu, Roseţi sau Borcea, în cazul prelungirii traseului, transportatorul va fi contractat de autorităţile locale din localităţile menţionate. Contractul de concesiune încheiat conform art. 28 din legea serviciilor de transport public local va înceta în data de 10 aprilie 2013. Unul din cele mai importante motive pentru care s-a solicitat schimbarea contractului este micșorarea profitului maxim pe care operatorul ar fi fost obligat să-l respecte de la 10% la 8.5%. Astfel, tarifele practicate, inclusiv sumele destinate protecţiei sociale puse la dispoziţie de concedent, trebuie să acopere cel puţin cheltuielile legate de realizarea serviciului prestat, prata tuturor taxelor şi impozitelor prevăzute de lege, inclusiv o cotă de 8,5% profit convenit. Această decizie a fost luată întrucât subvențiile acordate de municipalitate societăţii Alitrans erau considerate prea mari, iar în această perioadă de criză ele nu mai pot fi suportate de bugetul local.


29.11.2010
http://www.observatorcl.info/autobuzele ... -la-modelu


Attachments:
Ali Trans Com.jpg
Ali Trans Com.jpg [ 105.03 KiB | Viewed 4237 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 May 2011 12:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47008
Preţul unui bilet de autobuz va costa 2 lei

Ieri, în şedinţa de Consililul Local s-a votat mărirea tarifului la biletele de călătorie pentru transportul public local de călători.

Preţul unui bilet va costa 2 lei de la 1 iunie 2011. Călărăşenii vor plăti cu 0,50 de bani mai mult pentru un bilet de autobuz.


http://www.adevarul.ro/locale/calarasi/ ... 51281.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group