TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Fri 16 Nov 2018 21:58

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Resita: file de istorie
PostPosted: Thu 17 Jun 2010 04:09 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Un autobuz vechi pe strazile Resitei de alta data.
Stie cineva, cumva, ce autobuz este acesta?

Sursa: Banatul De Munte


Attachments:
Strada 6 Martie.jpg
Strada 6 Martie.jpg [ 222.14 KiB | Viewed 7993 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 14:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46532
Anul 1972.


Attachments:
Resita 72.jpg
Resita 72.jpg [ 99.07 KiB | Viewed 5553 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 Dec 2012 08:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46532
Anii '70.


Attachments:
resita70.jpg
resita70.jpg [ 48.18 KiB | Viewed 5060 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 26 Jun 2015 18:41 
Offline
User avatar

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2258
Location: Bucureşti
Este ZIS-155.
    Acest autobuz a fost construit între anii 1949 şi 1957.
      Scheletul caroseriei era realizat din profile de duraluminiu, partea superioară din oţel, iar învelişul caroseriei, din foi de duraluminiu. De unde se vede că în acel timp, duraluminiul nu mai avea căutare în industria aeronautică. În decursul timpului, trecând prin reparaţii, foile de duraluminiu au fost înlocuite cu foi de oţel, ceeace a dus, inevitabil, la mărirea greutăţii autobuzului.
        A fost echipat cu motor OTTO, cu patru cilindri în linie, amplasat în faţă, pe partea dreaptă, lângă şofer, tip ZIS-120, ce dezvolta 92 CP.
          După o vreme, motorului i s-au adus modificări, devenind tip ZIS-124, obţinându-se o putere de 105 CP.
            OAB wrote:
            Dovadă sunt cele 3 elemente (mai închise la culoare) situate deasupra gemuleţului unde se afişa indicativul de traseu.
            Cele trei elemente sunt de fapt lanterne luminoase, indicatoare de traseu. Fiecare dintre lanterne avea patru lentile de culoare, roşu, portocaliu, verde şi albastru, În funcţie de combinaţia de culori, noaptea se putea determina traseul pe care circula autobuzul. Nu se specifică, dar cred că această combinaţie de culori se realiza manual, în garaj.
              Sursă: denisovets.ru.


              Attachments:
              1949-1957_ZIS 155_a.jpg
              1949-1957_ZIS 155_a.jpg [ 202.87 KiB | Viewed 4158 times ]
              1949-1957_ZIS 155_b.jpg
              1949-1957_ZIS 155_b.jpg [ 158.37 KiB | Viewed 4158 times ]
              Top
               Profile  
               
              PostPosted: Sat 27 Jun 2015 01:25 
              Offline

              Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
              Posts: 3448
              bucsan wrote:
              Cele trei elemente sunt de fapt lanterne luminoase, indicatoare de traseu. Fiecare dintre lanterne avea patru lentile de culoare, roşu, portocaliu, verde şi albastru, În funcţie de combinaţia de culori, noaptea se putea determina traseul pe care circula autobuzul. Nu se specifică, dar cred că această combinaţie de culori se realiza manual, în garaj.
                Sursă: denisovets.ru.
                Interesanta aceasta "orga de lumini"... Pana acum am trait cu convingerea ca lampile laterale erau verzi si se aprindeau alternativ in functie de capatul de linie spre care se indrepta vehiculul (vezi caseta de linie cu doua despartituri), iar cea din mijloc era rosie si simboliza ca autobuzul nu mai are locuri libere. Nu stiu de unde imi venise aceasta explicatie.

                Acum, am o dilema si mai mare, pentru ca exact tot cu trei lampi deasupra parbrizului au fost dotate si o mare parte din autobuzele SR (fabricate in perioada 1954-1959 in regim de unicat, serie mica sau reconstructii la Uzinele "Steagul Rosu" Orasul Stalin). In cazul acestora ce mai puteau reprezenta cele trei lampi, stiind ca vehiculele erau pe trasee directe strict pentru muncitorii uzinei, nu in circulatia publica generala? Sa fi fost un reflex de mimetism filosovietic, sau chiar o necesitate functionala? Scuze de lungirea off-topic-ului, poate ne mutam cu discutia la autobuze, daca e cazul.


                Attachments:
                SR-101bus-1955.jpg
                SR-101bus-1955.jpg [ 64.54 KiB | Viewed 4142 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Sat 22 Aug 2015 08:06 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532
                Anul 1981.


                Attachments:
                1981.jpg
                1981.jpg [ 93.5 KiB | Viewed 3918 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Thu 15 Oct 2015 17:41 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532
                Diversitate :)


                Attachments:
                Resita TV Skoda.jpg
                Resita TV Skoda.jpg [ 241.16 KiB | Viewed 3412 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Wed 02 Dec 2015 12:41 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532
                Poze din fosta arhiva a IJTL, via "Eminescu23".

                Anul 1956.


                Attachments:
                1956.jpg
                1956.jpg [ 177.2 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956a.jpg
                1956a.jpg [ 159.12 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956b.jpg
                1956b.jpg [ 165.18 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956c.jpg
                1956c.jpg [ 145.66 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956d.jpg
                1956d.jpg [ 156.63 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956e.jpg
                1956e.jpg [ 131.17 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956f.jpg
                1956f.jpg [ 134.48 KiB | Viewed 3506 times ]
                1956g.jpg
                1956g.jpg [ 158.22 KiB | Viewed 3506 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Wed 02 Dec 2015 12:43 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532
                Anii 1958-1961.


                Attachments:
                1958.jpg
                1958.jpg [ 168.07 KiB | Viewed 3506 times ]
                1958a.jpg
                1958a.jpg [ 159.75 KiB | Viewed 3506 times ]
                1959.jpg
                1959.jpg [ 177.51 KiB | Viewed 3506 times ]
                1961.jpg
                1961.jpg [ 133.82 KiB | Viewed 3506 times ]
                1961a.jpg
                1961a.jpg [ 141.33 KiB | Viewed 3506 times ]
                1961b.jpg
                1961b.jpg [ 122.44 KiB | Viewed 3506 times ]
                1961c.jpg
                1961c.jpg [ 136.81 KiB | Viewed 3506 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Wed 02 Dec 2015 12:45 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532
                Anul 1964.


                Attachments:
                1964.jpg
                1964.jpg [ 165.41 KiB | Viewed 3506 times ]
                1964a.jpg
                1964a.jpg [ 115.02 KiB | Viewed 3506 times ]
                1964b.jpg
                1964b.jpg [ 163.82 KiB | Viewed 3506 times ]
                1964c.jpg
                1964c.jpg [ 159.19 KiB | Viewed 3506 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                 Post subject: Re:
                PostPosted: Sun 30 Oct 2016 11:52 
                Offline

                Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
                Posts: 328
                Location: Timisoara
                Silviu wrote:
                Anii '70.


                Aceeasi imagine, se vede un pic mai mult din autobuz.


                Attachments:
                s-l1600.jpg
                s-l1600.jpg [ 80.63 KiB | Viewed 3251 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Mon 20 Feb 2017 13:12 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532
                TV-uri.


                Attachments:
                Resita 202.jpg
                Resita 202.jpg [ 163.1 KiB | Viewed 3205 times ]
                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Thu 26 Apr 2018 17:37 
                Offline
                User avatar

                Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                Posts: 46532


                Top
                 Profile  
                 
                PostPosted: Sat 12 May 2018 23:43 
                Offline
                User avatar

                Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
                Posts: 79
                Am vazut videoul pe facebook, si multe prostii se spun acolo. Insa mie mi se pare ca merge foarte bine masina.

                La un moment dat pare ca salta suspensia, dar eu zic ce e din cauza asfaltului (00:25) mai ales ca e in panta unde asfaltul are tendinta sa se valureze asa (ca la stop pe drumuri cu trafic greu).

                Alt lucru frumos e aparitia la minutul 1:12 a unei Dacii 1302 papuc cu prelata, urmata de o Dacia 1300 originala.


                Top
                 Profile  
                 
                Display posts from previous:  Sort by  
                Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

                All times are UTC + 3 hours


                Who is online

                Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


                You cannot post new topics in this forum
                You cannot reply to topics in this forum
                You cannot edit your posts in this forum
                You cannot delete your posts in this forum
                You cannot post attachments in this forum

                Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group