TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 16 Feb 2019 08:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Fara tramvaie in Resita?
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 02:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
http://www.adevarul.ro/articole/fara-tramvaie/369295

Fără tramvaie

Primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu, vrea să scoată tramvaiele din oraş pentru că ar polua fonic. El vrea să organizeze un referendum prin care să-i întrebe pe cetăţenii municipiului Reşiţa dacă sunt de acord cu eliminarea acestor mijloace de transport în comun. Între timp, primăria vrea să cumpere 25 de autobuze noi până la sfârşitul anului.

Matei Mircioane, ziarul Adevarul, 04.09.2008
http://www.adevarul.ro/articole/fara-tramvaie/369295


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Sep 2008 19:07 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Nu am auzit nimic de aceasta informatie. Nu stiu de unde au auzit cei de la Adevarul. Problema este ca Resita, la fel ca multe orase ale romaniei este un oras populat in majoritate de badarani si inculti. Daca s-ar face acest referendum cred ca lumea ar considera ca "Da, polueaza fonic" si am ajunge in situatia in care s-ar renunta la ele. Desi... acum ceva timp era vorba ca se vor achizitiona 25 autobuze pentru a putea opri temporar traficul cu tramvaie, ca sa se poata interveni la schimbarea caii de rulare si a firului de contact. Se pare ca D-nul Stepanescu se schimba dupa cum bate vantul si comisioanele, desi el este consiliat de batranul Mircea Popa, fost primar pe decenii in Resita, si cel care s-a zbatut in '88 pentru introducerea tramvaielor. Ciudat este faptul ca ieri noapte in zona Centru, Statia Nera, se schimbau sinele, nu stiu cum s-au descurcat asa repede, bucata nu era lunga, dar pentru ce s-ar mai investi daca oricum s-ar scoate?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Oct 2008 09:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Eu unul stiu ca in urma intrevederii cu federatia de la Bucuresti care a stat de vorba cu Dl. Primar Mihai Stepanescu s-a spus ca se vor cumpara autobuze "noi" si se vor apuca de pasajul INTIM care a fost lovit de un trailer care avea un excavator pe el si a lovit vreo 3 grinzi si care nu mai prezinta siguranta si s-a spus ca se vor opri TEMPORAR pentru lucrari de reabilitatare a pasajului si tot odata se vor opri TEMPORAR tramvaiele pentru lucrari de reparatie a calei de rulare si a firului contact.
Asta este tot ce stiu eu in urma discutiei Federaţiei sindicatelor de la Bucuresti care a fost aici la RESITA.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 22:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Tramvaiele din Reşiţa vor fi înlocuite

Linia de tramvai din Reşiţa ar putea să fie scoasă, iar tramvaiele sa fie înlocuite cu alte mijloace de transport în comun.
Viceprimarul oraşului Reşiţa, Tiberiu Pădurean, afirma, într-un interviu acordat ziarului Adevărul, că transportul în comun trebuie rezolvat. „Numai în aparenţă el funcţionează onorabil, oamenii par mulţumiţi de tramvai, însă tramvaiul creează enorme probleme. Calea de rulare, fixată pe planşee din beton, e o catastrofă. Produce trepidaţii mari, afectează şoseaua şi clădirile. Linia electrică de alimentare se rupe des şi mereu trebuie reparată, declară Pădurean”.
O altă problemă a tramvaielor ţine de vechimea acestora şi faptul că pot fi reparate în condiţii dificile. Primarul Mihai Stepanescu este de părere că „tramvaiul trebuie scos din oraş. Există varianta de a-l plasa pe şinele CFR sau de a-l înlocui cu mijloace de transport mai flexibile şi mai uşor de întreţinut”.
Potrivit primarului, tramvaiul nu va fi scos din oraş până nu se va găsi o alternativă. În prezent, cei din administraţie consideră că tramvaiul încurcă circulaţia, distruge drumul şi clădirile. Aceste cauze au făcut ca tramvaiele din Occident să aibă pernă magnetică ori linie de ghidare şi roţi de cauciuc, consideră Stepanescu.
Reşiţa deţine o singură linie de tramvai de bază care în anumite intervale orare se prelungeşte cu încă două staţii. În total există 14 staţii plus cele două. În prezent parcul de material rulant este compus din 28 de garnituri. Coeficientul mediu de utilizare a parcului de material rulant se situează între 45 şi 48%, iar viteza medie de rulare este de 30 km/h.

Sursa: Railway Insider.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 23:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
boabele de mazare cantatoare din scripca ale resitenilor wrote:
[...] „tramvaiul trebuie scos din oraş. Există varianta de a-l plasa pe şinele CFR sau de a-l înlocui cu mijloace de transport mai flexibile şi mai uşor de întreţinut” [...]
În prezent, cei din administraţie consideră că tramvaiul încurcă circulaţia, distruge drumul şi clădirile. Aceste cauze au făcut ca tramvaiele din Occident să aibă pernă magnetică ori linie de ghidare şi roţi de cauciuc [...]

Oare unde am mai auzit bazaconii cu "alte solutii" si "metrou/tramvai usor"? Sa mai caste ochii cand merg prin occident si la zecile de sisteme de tramvaie pe cale de rulare normala - e drept, bine facuta si intretinuta. O asemenea diversiune si dezinformare cred ca ar trebui sa genereze o replica oficiala din partea Transira. Chiar daca rezultatul deja se stie: in cazul fericit, inlocuire cu MAZ-uri sau LIAZ-uri Robus; in cazul nefericit, cu dube. Astea le sunt mijloacele moderne si flexibile. Se pot cumpara aceste "mijloace" din banii luati pe sarma din cupru si sina din otel, daca nu cumva acestea vor fi si aici "furate de catre persoane necunoscute".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 11:19 
E o metoda "brevetata" de indoctrinare a tampitilor, care cred ca tot ce iese din gura unui politician e adevarat. Ma tem ca si in cazul in care se va face un "referendum", majoritatea va vota eliminarea, ca vorba aia, pentru un mic si-o bere astia ar vota s-o omoare si pe ma-sa... :evil:

Asta e nivelul, suntem o tara majoritar de tarani inculti, fie ca locuiesc ei la sat sau, mai rau, la oras, o tara in care ca model de civilizatie sunt luati tiganii manelisti burtosi, cu masinile lor de neam prost si figurile adiacente...

Constat ca in Romania actuala noi cetatenii nu contam deloc in calea intentiilor politrucilor zilei si incep sa cred ca doar metodele radicale mai pot avea succes, ceva care sa duca la eliminarea acestor gusati care se cred de neatins si de neoprit in punerea in practica a gandurilor lor!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 11:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
De cind a aparut vinzoleala referitoare la desfiintarea tramvaiului nu am avut nici un dubiu ca va incepe sfirsitul.
Dupa anul 1990, a existat vreo tara, in afara de Romania, care a desfiintat transportul cu tramvaiul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 11:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Catalin Ghita wrote:
... care se cred de neatins si ne neoprit in punerea in practica a gandurilor lor!

Nu se cred, ci chiar sunt de neatins, atat timp cat si magistratii si politistii "e si ei oameni" si nu refuza, spre exemplu, terenuri moka in buricul targului si alte oportunitati de afaceri, dezvoltate pe spinarea celor ce-si voteaza cu entuziasm si consecventa primarul-baron.
Cui sa reclami disparitia transportului electric? Celor care au facut disparuta flota navala, care au falimentat CFR-ul si ne-au umplut drumeagurile pitoresti ale patriei dragi cu TIR-uri si dube, conduse parca in dispret permanent pentru viata oamenilor?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 11:42 
E un alt aspect care ma ingrijoreaza mult, mult mai tare.

La inceput, la Brasov, la Constanta, am crezut ca e vorba de niste tampiti locali care actioneaza dupa ideile lor, insa faptul ca situatiile par trase la indigo, mai intai articolele "nevinovate" de presa despre accidente, incendii, poluare fonica, apoi pregatirea oamenilor cu "ar vrea sa scoata tramvaiul", apoi direct "Pai n-am stabilit ca scoatem tramvaiul?", ma fac sa cred ca sunt manevre concertate, puse la cale de "baietii destepti" din toate partidele care si-au unit mintile pentru binele "poporului", si distrug, rand pe rand, tot ce inseamna transport civilizat pentru a acapara ei cat mai multi bani, fie prin achizitiile cu "cantec" de autobuze, fie prin introducerea de maxi-taxi-uri, fie prin stupizenii gen Brasov, adica distrugi tramvaiele si troleibuzele de mare capacitate si apoi "inchiriezi" autobuze de la o firma in spatele careia probabil se afla un "nene" destept care trebuie sa "mulga" si el niste bani publici, ca astia sunt cel mai usor de jecmanit... :evil:

Sau la Galati, unde consilierii locali erau preocupati sa creasca preturile Transurb, pentru ca privatii cu maxi-taxi sa poata mari si ei preturile fara sa piarda clienti! Nu le mai e frica de nimic, jaf la drumul mare!

Aceasta alianta poponara PSD+PC+PD-L ma ingrijoreaza enorm, daca pana acum lucrurile se faceau mai cu perdea, acum par sa nu se mai fereasca de nimic iar aceasta alianta pare sa fie partea vizibila a aisbergului de coruptie, a aliantelor transpartinice despre care presa a mai scris cand si cand.

De ce sa-si dea in cap unii altora cand pot sa se uneasca si sa imparta in cel mai pur stil mafiot zonele de inluienta?!?

Mi-e sila de ceea ce eu numesc Alianta "Sa ciordim impreuna!"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 11:59 
In orasele tramvaiului de ani '80 nici nu e greu sa ai alaturi oamenii in vederea desfiintarii acestui mijloc de transport. Pentru cei care locuiesc in cladirile din vecinatatea liniei de tramvai construita dupa modelul clasic romanesc al anilor '80 tramvaiul inseamna cu adevarat un cosmar, pentru ca asta e realitatea - zgomotul si vibratiile sunt infioratoare. Locuind la Cluj pe strada Horea, chiar langa linia de tramvai, senzatia era de cutremur zdravan la trecerea fiecarui vagon. E greu sa convingi oamenii aia ca tramvai poate insemna si altceva decat vad si simt ei de ani de zile.

Urmatorul pe lista, dupa Resita, cred ca va fi Botosaniul...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 12:08 
Nu neg in nici un fel problemele grave cauzate de executia precara a caii de rulare pe majoritatea retelelor din Romania.

Insa si in aceasta situatie se actioneaza cu fundul, nu cu capul:

Adica, in loc sa modernizeze linia, sa achizitionze tramvaie noi sau sa le modernizeze pe cele vechi, in loc sa creeeze culoare speciale pentru tramvaie, adica sa elimine cauza, ei elimina efectul!

La fel si la Bucuresti, se plang ca vehiculele articulate nu pot circula din cauza aglomeratiei si decid sa nu mai aduca articulate, in loc sa faca benzi speciale pentru transportul public si sa sanctioneze drastic, pana la disciplinare dobitocii care blocheaza transportul in comun!

Din noi si din nou se elimina, superficial, pe termen scurt, efectul unei probleme, in loc sa elimine cauza. La Brasov ce-au facut daca au eliminat tramvaiul? Au castigat cate o banda in plus, asa ca acum masinile stau in ambuteiaje pe mai multe randuri decat inainte. Atat.

Minti de gaini ajunse politicieni!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 15:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Nu va mai suparati degeaba.

Partidul Comunist s-a milostivit din cand in cand sa mai faca ceva si pentru tara, nu numai pentru membrii sai, inclusiv cate un tram - vai de capul lui. Dar, "bratul sau inarmat" a constatat cu timpul ca se pot face afaceri - si inca chiar mai bune - si fara ideologie, sau mimand capitalismul, asa ca s-a rasturnat ordinea dinainte, fiind deschise si mai largi portile puterii pentru lumea interlopa. Cum capital nu prea era, si vechii profitori, impreuna cu urmasii lor fizici si spirituali, se considerau dintotdeauna proprietari ai acestei tari, au hotarat sa si-o imparta intre ei, jucandu-se pe ea Monopoly cu zaruri trucate si cu viata noastra.

Asa au descoperit ca o foarte buna sursa de capital sunt si desfiintarile, nu numai "inflatia aplicata altora" si "jocurile de intrajutorare". Desfiintari de fabrici, de sisteme de transport, energetice, de orice din acel morman de fiare ruginite, vorba unui pulovar umplut cu carne. Vanzare la bucata, chilipiruri, tunuri - ca doar n-au dat bani pe ele ei sau parintii lor, ca sa aiba de ce sa le para rau. Bineinteles ca, pe marginea acestei pustiiri, bazata pe lacomie si rea-credinta, au jubilat si Estul (na, ca v-am tras-o, degeaba ati vrut altceva, tot gazele noastre o sa le mirositi si de-acum inainte), dar si Vestul, ale carui automobile si alte tinichele sau plastice colorate fabricate abroad trebuiesc sa-si gaseasca mereu altii, si tot mai multi prosti, care sa le cumpere.

Romanul o vinde si pe ma-sa. De asta nu se desfiinteaza tramvaiul in alte tari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jan 2009 20:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Tom wrote:
Epoca de Plastic

O exprimare mai corecta tehnic ar putea fi "Epoca de P.V.C." Sau, din **.
In rest, subscriu. Relaxarea de pana peste 4 ani, va da multor gospodari locali ragazul necesar pentru a distruge ce mai e de distrus. De cine s-ar mai putea teme, cand toata lumea buna e la putere? Mai ales ca alora, care au dat semnalul de incepere a prapadului, nu li s-a intamplat nimic rau nici pana acum, dimpotriva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 13:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Material transmis astazi Primariei si Consiliului Local Resita:

Asociaţia TRANSIRA
Nr. 90 din 12 ianuarie 2009


Către,
Primăria municipiului Reşiţa,
Consiliul Local Reşiţa


Normele Uniunii Europene impun municipalităţilor reguli severe de reducere a poluării urbane fizico - chimice şi fonice, preocupările statelor europene (şi nu numai) pentru implementarea programelor de reducere a imisiilor de gaze cu efect de seră, devenind o prioritate arzătoare.

Comisia Europeană, prin Cartea Verde a Transportului Urban, promovează transportul public cu troleibuzul, tramvaiul sau metroul, a căror rată de poluare este minimă.

Timişoara, Arad, Bucureşti, Cluj Napoca, Oradea, Craiova, Galaţi, Ploieşti, Oneşti, Botoşani, Iaşi, Baia Mare, Mediaş sunt municipalităţi ce au investit şi investesc în dezvoltarea transportului electric, considerat a fi economic, ecologic şi ergonomic.

Din păcate, România este printre puţinele ţări de pe mapamond care a desfiinţat, după anul 1990, sisteme de transport public cu tramvaiul. Constanţa şi Braşov reprezintă exemplele negative deşi la Braşov s-a introdus troleibuz în locul tramvaiului iar la Constanţa este posibil ca troleibuzele să deservească fostele trasee de tramvai.

În ultimul timp au apărut ştiri referitoare la posibila desfiinţare a tramvaiului în municipiul Reşiţa. S-a vorbit despre sondaje de opinie, referendum, avîndu-se grijă să se sublinieze că tramvaiele încurcă circulaţia, sunt zgomotoase, iar în Occident sunt preferate tramvaiele pe pernă magnetică sau cu roţi de cauciuc. Totodată, s-au avansat ,,soluţii", de genul ,,œmutarea tramvaiului pe calea ferată"!

Nu există tramvaie pe pernă magnetică iar tramvaiele pe pneuri reprezintă un posibil model de implementat. Se foloseşte ghidajul cu ajutorul unei şine, dar există şi posibilitatea deplasării acestor vehicule fără ghidaj, pe pneuri. Astfel de vehicule circulă doar în Franţa, la Clermont –Ferrand, Caen, Nancy.

Actuala infrastructură de tramvai din municipiul Reşiţa este uzată fizic şi moral şi nu poate răspunde cerinţelor de economie şi siguranţă în exploatare. Calea de rulare a fost executată în baza unei tehnologii învechite, reţeaua de contact, substaţia de redresare dar şi garniturile de tramvai existente, mărind costurile de întreţinere şi de exploatare. Nu mai vorbim despre trepidaţiile şi de polarea fonică, foarte mari.

Nu este nevoie să comanzi sondaje de opinie ci trebuie să te preocupe, ca ales local, găsirea unor soluţii de reabilitare a transportului electric, eliminînd efectul nu cauza, angrenînd specialişti în întocmirea proiectelor necesare, căutînd surse de finanţare. În acest sens, este necesară o viziune pe termen mediu şi lung.

Considerăm că soluţia pentru Reşiţa este cea de absorbţie de fonduri europene nerambursabile sau guvernamentale pentru reabilitarea integrală a sistemului de transport public cu tramvaiul.

Poate fi luată în seamă şi introducerea troleibuzelor în Reşiţa (cele mai ieftine mijloace de transport în comun, nepoluante şi fiabile, cu durată mare de viaţă), investiţiile fiind mult mai mici decît în infrastructura tramvaiului (cale de rulare, reţea electrică şi vagoane noi), beneficiind de aportul specialiştilor în transport electric ai SC Prescom SA.

Soluţia preferată de către reprezentanţii executivului reşiţean, cea de înlocuire a tramvaielor cu autobuze nu este de dorit. Autobuzele, deşi au o mobilitate în trafic superioară tramvaielor, sunt mari consumatoare de motorină, poluante, cu durată mică de viaţă şi costuri mari de întreţinere.
Primăria municipiului Reşiţa a demarat procedurile pentru achiziţionarea a 22 autobuze de capacitate medie şi 10 autobuze de capacitate mare, cu podea joasă, în sistem leasing. Valoarea estimată a investiţiei este de 10 milioane euro, fără TVA. Bani publici.

Înlocuiţi autobuzele vechi cu autobuze noi, dar reabilitaţi transportul electric!


Attachments:
Transport electric Resita -primarie.doc [38.5 KiB]
Downloaded 279 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 15:23 
A inceput mizeria...

Iata cum se face o intoxicare ca la carte... Nenorocitii, cica tramvaiul e frigider, dar dubele janghinoase nu...

Auziti ce cuvinte, "Cat mai trebuie sa suportam?"... cat va mai suportam noi pe voi, alesi nenorociti si pusi pe praduit! Dati bani pentru repararea tramvaielor, nu le desfiintati!
___________________________________________________________________________

"Cat mai trebuie sa suportam ?
RESITA - Geamurile tramvaielor si autobuzelor resitene stau sa crape din cauza gerului.
Cat mai trebuie sa suportam?

Dimineata de dimineata, mii de resiteni urca în mijloacele de transport în comun ale municipiului.

Nici macar unul dintre ei nu fac acest lucru din placere, ci din stricta necesitate. Desi transportul în comun are ca sursa de venit banii celor multi, acesta nu satisface nici cele mai elementare norme de calitate.

Asta pentru ca, desi ieri dimineata mercurul a coborat cu 13 grade sub 0, tramvaiele semanau cu adevarate frigidere pe roti. Imaginea e crunta, desi locuri libere pe scaune erau, toata lumea a preferat sa stea în picioare.

,,Scaunele astea sunt congelate", a exclamat o femeie. Rectificam, tot tramvaiul era congelat pentru ca nu era încalzit.

Poate ca era defecta (sau nu) instalatia de încalzire, cert este ca oamenii sufereau de frig! Am fi vrut sa va oferim si o parere oficiala, însa cu siguranta ar fi fost aruncata în fata aceea si placa zgariata deja: ,,Nu sunt bani, Primaria Resita are datorii foarte mari la Prescom, licitatia pentru autobuze este blocata".

Asadar, Resita are unul dintre cele mai inedite lucruri: calatorii cu frigidere pe roti, iar pentru o astfel de calatorie trebuie sa platiti nu mai putin de 1,3 lei."

Anca Preda


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 21:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-c ... 2-07200916

Adevărul e dincolo de şine

REŞIŢA - Conform asociaţiei Transira, reabilitarea tramvaielor este cea mai bună soluţie pentru Reşiţa.

Într-un comunicat primit la redacţie, Asociaţia Transira se arată îngrijorată de posibila retragere definitivă a tramvaielor reşiţene: ,,În ultimul timp au apărut ştiri referitoare la posibila desfiinţare a tramvaiului în Reşiţa. S-a vorbit despre sondaje de opinie, referendum, avându-se grijă să se sublinieze că tramvaiele încurcă circulaţia, sunt zgomotoase".

Conform acestui comunicat, Comisia Europeană, prin Cartea Verde a Transportului Urban, promovează transportul public prin mijloace cu o rată minimă de poluare (tramvai, troleibuz, metrou).

Ing. Silviu Sîntea (preşedintele Transira, semnatar al comunicatului) recunoaşte că ,,actuala infrastructură de tramvai din Reşiţa este uzată fizic şi moral şi nu poate răspunde cerinţelor de exploatare. Calea de rulare a fost executată în baza unei tehnologii învechite, reţeaua de contact, substaţia de redresare dar şi garniturile de tramvai existente măresc costurile. Nu mai vorbim despre trepidaţiile şi de poluarea fonică, foarte mari".

Însă, pe lângă evidenţierea problemelor, inginerul Sîntea propune şi soluţii. O posibilă soluţie, vehiculată şi la Reşiţa, ar fi folosirea troleibuzelor, „cele mai ieftine mijloace de transport în comun, nepoluante şi fiabile, cu durată mare de viaţă, investiţiile fiind mult mai mici decît în infrastructura tramvaiului”.

După cum ştim, Primăria Reşiţa a optat pentru autobuze, a căror licitaţie este momentan amânată. Însă, această soluţie are dezavantajele sale: Înlocuirea tramvaielor cu autobuze nu este de dorit. Deşi au o mobilitate în trafic superioară tramvaielor, sunt mari consumatoare de motorină, poluante, cu durată mică de viaţă şi costuri mari de întreţinere.

În concluzie, conform Transira, „pentru Reşiţa, soluţia este cea de absorbţie de fonduri europene nerambursabile sau guvernamentale pentru reabilitarea integrală a sistemului de transport public cu tramvaiul. Înlocuiţi autobuzele vechi cu autobuze noi, dar reabilitaţi şi transportul electric!” Transira este o asociaţie non-guvernamentală, non-profit, din Mediaş, scopul său fiind promovarea şi implementarea conceptului de transport urban durabil, prin sisteme de transport ecologice.

Nina Curiţa

Caras Online, 12.01.2009


Attachments:
news-20090112-07200916-image.jpg
news-20090112-07200916-image.jpg [ 17.75 KiB | Viewed 15572 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 22:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Tramvaiele din Reşiţa sunt în pericol să dispară

Asociaţia Transira, un ONG care militează pentru păstrarea şi dezvoltarea mijloacelor de transport în comun atrage atenţia că tramvaiele din Reşiţa sunt în pericol să dispară în perioada următoare, din cauza faptului că, în ultimii ani, investiţiile în acest mijloc de transport au fost puţine şi prost gândite.

"În ultimul timp au apărut ştiri referitoare la posibila desfiinţare a tramvaiului în municipiul Reşiţa. S-a vorbit despre sondaje de opinie, referendum, avîndu-se grijă să se sublinieze că tramvaiele încurcă circulaţia, sunt zgomotoase, iar în Occident sunt preferate tramvaiele pe pernă magnetică sau cu roţi de cauciuc. Totodată, s-au avansat “soluţii”, de genul “mutarea tramvaiului pe calea ferată”! Actuala infrastructură de tramvai din municipiul Reşiţa este uzată fizic şi moral şi nu poate răspunde cerinţelor de economie şi siguranţă în exploatare. Calea de rulare a fost executată în baza unei tehnologii învechite, reţeaua de contact, substaţia de redresare dar şi garniturile de tramvai existente, mărind costurile de întreţinere şi de exploatare. Nu mai vorbim despre trepidaţiile şi de polarea fonică, foarte mari", se arată într-un comunicat al asociaţiei semnat de preşedintele acesteia, ing. Silviu Sîntea.

Acesta adaugă că soluţia găsită de municipalitatea reşiţeană, aceea de a transforma calea ferată într-o linie de tramvai, nu este viabilă. De asemenea, Sîntea susţine intenţia primăriei de a achiziţiona 22 de autobuze de capacitate medie şi 10 autobuze de capacitate mare, dar cu condiţia de a nu înlocui total transportul electric.

"Considerăm că soluţia pentru Reşiţa este cea de absorbţie de fonduri europene nerambursabile sau guvernamentale pentru reabilitarea integrală a sistemului de transport public cu tramvaiul", încheie Sîntea.



Banateanul, 12.01.2009

http://www.banateanul.ro/ultima-ora/tra ... ra-3737758


Attachments:
resita.jpg
resita.jpg [ 54.89 KiB | Viewed 15565 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 23:54 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Apreciez toata implicarea Transira, si ma bucur din toata inima pentru sustinerea voastra si implicarea in problemele unui oras mai micut, ca al nostru :P. Va multumesc! :).


Top
 Profile  
 
 Post subject: bravo
PostPosted: Tue 13 Jan 2009 00:07 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 11:07
Posts: 8
Location: Bacau
E bine ca incercarile noastre au ecou! Eu va sustin cum pot! Trebuie oprita aceasta manipulare a resitenilor!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jan 2009 15:00 
Offline

Joined: Mon 08 Sep 2008 08:05
Posts: 7
Facand parte din structura societatii care se ocupa si de activitatea de transport urban de calatori , nu pot decat sa multumesc in numele conducerii pentru sprijinul acordat si care vadeste in primul rand ratiuni tehnice si economice .
Referindu-ma in mod strict la acel asa zis " sondaj de opinie " sau consultare a cetatenilor , subliniez din start ca valoarea lui ca punct de studiu in eficienta unui transport nu are nici un fel de relevanta pentru ca nu este sustinut decat de factori subiectivi ce nu tin de tehnici si ratiuni utilizate in acest domeniu .
Sustinem in continuare ca S.C Prescom S.A Resita urmeaza toate reglementarile si cerintele U.E in domeniu , considerand din date financiare certe ca transportul electric este cel care poate asigura cheltuieli minime si indici de performanta maximi . in acelasi context sustinem ca nu s-a inteles , pentru ca nici nu s-a incercat sa se explice ca valoarea unei legitimatii de calatorie se calculeaza in functie de costuri si este reglementata prin ordinul A.N.R.S.C 272/12.12.2007 . din toate calculele efectuate rezulta ca doar transportul electric poate oferi o valoare rezonabila si suportabila de cetatean .
Multumim Transira pentru interventie si pozitie . Suntem disponibili oricand cu date fundamentate care sa sustina avantajele oferite de acest transport .Manifestam deschidere si altor solutii oferite daca acestea au o fundamentare credibila .
Paradoxal , activitatea de transport local din Resita este incriminata la nivelul municipalitatii dar la nivel european , S.C Prescom S.A Resita a fost cooptata de Uniunea Europeana a Transportatorilor pentru activitatea sa evident , iar directorul general a fost numit membru al unei comisii tehnice din cadrul acesteia .
Inchei prin a multumi inca odata tuturor celor care sunt alaturi de transportul resitean si sustin inovarea acestuia si nu distrugerea lui .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jan 2009 09:20 
Offline

Joined: Mon 08 Sep 2008 08:05
Posts: 7
si un interior de GT8, anuntandu-va ca S.C Prescom S.A a incheiat un contract cu o societate comerciala pentru achizitionarea de aeroterme pentru cresterea confortului in perioada de iarna . pentru inceput se achizitioneaza un numar experimental , iar daca aceste se dovedesc fiabile in exploatare se va completa comanda cu numarul necesar pentru toate tramvaiele aflate in exploatare .


Attachments:
17-24 copy.jpg
17-24 copy.jpg [ 175.12 KiB | Viewed 15441 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jan 2009 11:04 
Campania murdara din presa cred ca este o "comanda" menita sa manipuleze bizonimea votanta sa sustina ineptiile spuse de "alesi".

Cand am vizitat Resita, ocazie cu care am vizitat si depoul, prin amabilitatea domnului Humita, am ramas surprins de starea buna a tramvaielor, data atat de constructia lor, cat si de intretinerea lor, iar calatoria cu ele a fost foarte placuta. Ca atare eu zic ca poate n-ar fi rau sa bombardam cu proteste "fituicile" alea care publica astfel de "articole" si sa-i luam la intrebari pe "tovarasii" care au "scris" articolele, sa vedem daca au pus vreodata piciorul in vreun tramvai sau au scris dupa dictare...

In alta ordine de idei, vreau sa va atrag atentia asupra unui aspect pe termen mediu si lung pe care poate nu-l sesizati:

Atata timp cat pe trasee, intr-un oras oarecare, inclusiv Resita, sunt tramvaie sau troleibuze, lucrurile sunt extrem de clare, pe acel traseu, prin caietul de sarcini, nu se pot solicita decat tramvaie sau troleibuze si se concesioneaza acele trasee societatilor serioase, foste "de stat".

Ei, dar in momentul in care pe un traseu se introduc autobuze, treaba se schimba. Prin caietul de sarcini se vor solicita "autobuze" si, dupa cum stim din experientele triste din multe orase, dubele sunt definite in mod mizerabil si meschin ca ... autobuze! Si cum alesii nostrii mor de grija binelui "cetatenilor" si vor sa asigure "concurenta" (vax :evil: ) pe trasee, dar si intervale mai bune intre vehicule (a se citi 5 dube la 1 autobuz), se creaza un "culoar" numai bun pentru dubizarea inca a unui oras! Asa ca...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jan 2009 18:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Fac urmatoarele precizari:

-articole pe baza comunicatului nostru de presa (este in atasament) au fost facute in ziarele Timpul, Jurnalul de Caras, la radio National fm. Daca poate cineva sa scaneze acele articole e foarte bine;

-am fost contactat de catre primarul municipiului Resita, dornic sa gasim o rezolvare concreta si corecta a lucrurilor, ceea ce am sustinut si eu. Drept urmare, vom dialoga fata in fata, impreuna cu o echipa de specialisti din cadrul Primariei. Tin din toata inima sa fie prezenti reprezentatii Prescom SA. S-a renuntat la achizitionarea celor 32 de autobuze.


Attachments:
Transport electric Resita -presa.doc [38.5 KiB]
Downloaded 255 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jan 2009 10:57 
Cred ca un lucru important in cadrul acestei discutii ar fi prezentarea modalitatilor de a obtine finantari europene si guvernamentale nerambursabile, precum si exemple concrete de orase europene care au urmat acest drum, pentru a se putea demonta tendintele de a justifica o decizie prin lipsa banilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Ce se mai aude de aceasta intalnire? S-a stabilit o data? A fost, deja, aceasta intalnire? Ce s-a discutat, ce se va intampla in continuare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 08:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Voi fi chemat dupa finalizarea studiului de trafic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Jun 2009 10:43 
Nici o zi fără o avarie...

REŞIŢA - Reşiţenii care circulă cu mijloacele de transport în comun se confruntă tot mai des cu probleme.

Circulaţia tramvaielor a fost întreruptă din nou (a câta oară?) din cauza unei avarii. Pe timp de ploaie în tramvaie ai nevoie, mai nou, de umbrelă. Autobuzele seamănă mai degrabă cu camere de gazare decât cu mijloace de transport în comun. Taxatori şi controlori nepoliticoşi... Seamănă cu un scenariu dintr-un film de groază dar e doar o nouă şi minunată călătorie cu mijloacele de transport în comun din municipiul Reşiţa. Însă, întreruperea circulaţiei tramvaielor, sau starea jalnică în care se află autobuzele nu reprezintă o noutate. A devenit o stare de fapt, o situaţie cu care ne confruntăm aproape zilnic şi asta pentru că nici nu avem de ales. O altă alternativă nu există.

Åži asta cu toate că cei care circulă în condiţii greu de suportat plătesc sume exorbitante. Chiar de la 1 iunie a fost majorat atât preţul biletelor, cât şi cel al abonamentelor. Åži atunci? De ce aceste majorări, dacă nu se reuşeşte nici măcar evitarea avariilor? O posibilă explicaţie ar fi eventualele investiţii. Însă bugetul pe 2009 ne reaminteşte că nici vorbă de aşa ceva... Cel puţin nu din bani proprii.

Din documentele întocmite de conducerea societăţii aflăm că pentru anul în curs este previzionată suma de 70.000 pentru achiziţia de autobuze... în leasing. Dar, de unde leasing dacă terenurile şi clădirile sunt ipotecate? Poate de la Consiliul Local. Indiferent dacă autobuzele vor fi achiziţionate sau nu, potrivit directorului Prescom, Gheorghe Marchiş: ,,Vom achiziţiona utilaje pentru salubrizare". Poate în viitor vom folosi o automăturătoare pe post de autobuz...


Caras Online - http://www.caon.ro - 4 iunie 2009


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Nov 2009 11:37 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
S-a demonstrat: Tramvaiul e inamicul public nr. 1

Studiul de trafic nu a fost înca facut public, dar va asiguram ca nu vorbim din imaginatie, saptamăna viitoare ni se va propune, negru pe alb, eliminarea tramvaielor. Volens-nolens, treptat, dar repede, circulatia va fi blocata de intensificarea traficului, coroborata cu circulatia tramvaielor. Aceasta este una dintre concluziile ,,Studiului de trafic" comandat de Primaria Resita la o firma de specialitate. Conform studiului, în maximum trei ani, zona centrala si zona Govăndari vor fi necirculabile din cauza aglomeratiei de masini, blocate în spatele tramvaielor, oprite prin statii. Studiul este deocamdata în forma nefinisata, însa surse oficiale ne-au confirmat ca în el se propune eliminarea tramvaiului de pe bulevardele principale, pentru ca masinile sa poata circula si transportul în comun sa fie functional.

Nici macar modernizarea liniei de tramvai, care ar costa vreo 60 de milioane de euro (!), nu ar scapa Resita de aceasta problema. Primarul Resitei, Mihai Stepanescu, afirma ca se astepta la acest rezultat, dar nu doreste sa se pronunte în locul specialistilor. Ei bine, specialistii s-au pronuntat – tramvaiele trebuie eliminate, eventual înlocuite cu un tren rapid pe unul dintre malurile Bărzavei.

Nici modernizarea nu e o solutie

Pe arterele orasului vor circula numai autobuze usoare si, desigur, masini, altfel, va trebui ca resitenii sa-si cumpere pantofi de sport si sa porneasca pe jos, printre masini), daca vor sa ajunga la timp la serviciu. Orasul n-are bani pentru un proiect radical de modernizare, dar realitatea nu tine cont de acest amanunt, cum va spuneam, circulatia se va bloca de la sine. Primarul spune ca dracul nu e chiar asa de negru, ca asa cum ne-au ajutat nemtii cănd ne-au donat tramvaiele lor vechi, care, la noi, o vreme au fost ca noi, tot asa vor veni sa se asocieze cu Prescomul, ca sa rezolve transportul public, desigur, nu fara sa căstige si ei ceva, ca asa-i la nemti, nu se fac fapte bune fara un profit acolo, căt de căt.


Sursa: Ghimpele de Caras-Severin

Deci... ce se va intampla?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Nov 2009 15:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Ker0seN wrote:
Deci... ce se va intampla?


Se va intampla ceea ce s-a intamplat la Brasov, Constanta, Sibiu, etc.

Se vorbeste de "tren rapid" pe malul Barzavei. Idiotenia asta a fost pusa demult pe tapet de primar. Ca se va regasi in "studiul de trafic" (de influenta) imi dovedeste ca dictatorii locali nu au nici o limita. Sa arunci bani publici pe hartoage menite sa acopere dorintele primarului este o reteta deja testata cu succes.

La fel s-a intamplat la Sibiu: s-a platit cu bani grei un "Masterplan pt. transport public" in care gaseai copiate cuvant cu cuvant proiectele pe care municipalitatea le facuse deja publice. Nu a fost indeajuns, a fost nevoie de un "studiu" facut de o firma din Dresda (deh, specialisti nemti, te pui cu ei?) pentru traseele "noului Tursib", ce consfinteau disparitia troleibuzului.

La Brasov a fost aruncat un studiu "de piata", inainte de a desfiinta tramvaiele si troleibuzele.


Revoltator!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Nov 2009 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 42
Location: Resita-Timisoara
Deci probabil vom ramane si noi fara tramvaie... :(. Pacat, desi avem multe, si nu sunt chiar in stare proasta, mai mult estetic, vor ajunge la fier vechi. Ultimul lot de tramvaie venite, par chiar in stare perfecta... am patit si sa ma depaseasca unul din ele :P eu mergand cu aproape 50 km / h.
Din fericire observ ca resitenii sunt cam impotriva acestei idei si cam incearca sa o respinga... nu toti, dar cei mai desteptati. In general, sunt multi soferi cu capacitati limitate in gandire si analizare, ca sa zic, aceia sunt cei care "da scoateti prostiile astea ca ne incurca" nemaiprecizand probabil motivul lor de dedesubt, si anume frica de a merge prea tare pe sine, asa ar putea sa mearga si cu 200 cum au murit baietii din Triaj, ultimul accident serios din oras :P. 200 km/h, iarna, pe ploaie, in curba, pe sinele de tramvai :D.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group