Deschid acest thread nou deoarece nu gasesc unul la care sa se potriveasca informatii generale aflate din surse neoficiale despre ce se mai intampla "dupa cortina" transportului local din Resita.
Voi rezuma mai multe idei aflate "din interior" sau din alte surse ce cunosc bine situatia de acolo in acest mesaj.
In primul rand, un lucru deranjant ce s-a intamplat este faptul ca de curand s-au montat pe gardurile parcului noii societati placute cu "FOTOGRAFIATUL INTERZIS", au angajat firma de paza privata ce se ocupa de gonirea "pasionatilor" sau a altor doritori de imortalizare a ceea ce este transportul local. Probabil le e frica de vreun atentat...
Tramvaiele au fost oprite "temporar" pentru a moderniza portiuni din calea de rulare si firul de contact, pe o perioada de 2 saptamani... au trecut peste doua luni si tramvaiele sunt tot acolo. Intre timp au fost sigilate, la fel si statiile de redresare.
Tramvaiele au fost scoase din hale (desi halele nu sunt utilizate) probabil pentru a rugini mai rapid si a fi fabricata scuza vinderii lor la fier vechi. Din depou a fost dat afara pana si Timis2-ul folosit ca plug iarna.
Autobuzele cele vechi, din care multe sunt inca in stare foarte buna de functionare (111 RDT-urile, 112 UDM-urile - cel putin o parte din ele, MAN-ul si vreo doua IK 280-uri). Intre timp a inceput procesul de vandalizare a lor, deoarece sunt in alta curte nepazita.
Consumul aproximativ de motorina, "la ochi" si la logica, pe luna al parcului este undeva la 35 tone pe luna. Asta in cazul in care pe tramvaie, inainte sa fie scoase, s-au montat "celule de compensare", un sistem de stocare al curentului generat in momentul cand tramvaiul merge din inertie, reducand consumul de energie de la aprox. 1,5 miliarde pe luna (lei vechi) la aprox. 300 milioane pe luna (lei vechi).
In parc se tot aduc DAF-uri, au venit inca 4 bucati (scurte) pe langa primul scurt ce sosise de curand, acestea fiind putin mai vechi (1996) pe langa primul venit (2001). Toate au cutie hidramata dar nu si secventiala... Geografia Resitei si a imprejurimilor ne va arata la iarna ce inseamna asta

.
RO-A-TIR a promis ca in decurs de 2 luni va monta aparate de compostat in noile masini, automate de bilete in statii, afisaje digitale in statii si va repara/adapta afisajele digitale de pe autobuze. Pana acum nu se observa nimic in acest sens. Aproape ca au trecut cele doua luni de la comunicatul transportatorilor remis catre primarie (06.09.2011). (articol:
http://www.caon.ro/viitor-adus-pe-roti- ... buz/976410).
Inca o suspiciune ar fi faptul ca se doreste renuntarea la autobuzele aduse de primarie, ele fiind in chirie la RO-A-TIR (Neoplanurile si Renaulturile). Asta in mod logic daca ne gandim, pentru ca se tot aduc autobuze si erau suficiente deja. Deja sunt 11 scurte si muuulte lungi, nici nu stiu exact. Se pare ca firma nu le va numerota.
Ce credeti ca se va intampla cu transportul orasului de pe Birzava in viitor? Sunt curios daca in cateva luni le trec pe gaz, ca raposatu, ca altfel sigur dau faliment. Prescomul lucra fara profit sau chiar pe minus, desi 80% din transport era deservit de tramvaie. Dar acum cu 100% autobuze, cum va fi?
Acestea sunt in general informatii NEOFICIALE! Ele NU SUNT CONFIRMATE sau asumate de nimeni! Nu faceti acuze si nu trageti concluzii extreme, s-ar putea sa gresim si noi cu parerile noastre. Dar voi poate ati mai vazut intamplari dinastea prin alte orase si sunt curios cam care este tiparul... ce urmeaza?