TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sat 15 Dec 2018 13:16

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 16:10 
Deschid acest topic cu cateva poze din excursie. Cine are informatii, sa completeze.


Attachments:
120522.jpg
120522.jpg [ 73.86 KiB | Viewed 2353 times ]
File comment: Autobuz mic, folosit doar pentru accesul transportului public in centru.
poza_20060826_0064.JPG
poza_20060826_0064.JPG [ 84.84 KiB | Viewed 2353 times ]
Top
  
 
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
De Lijn, compania ce si-a batut efectiv joc de troleibuzele din Gent (Ghent/Gand) a anuntat ca vor fi puse in circulatie 35 de autobuze hibrid marca VDL.

Autobuzele au probleme cu sistemul de racire!

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-leuv ... tent=regio


Attachments:
Leuven.jpeg
Leuven.jpeg [ 34.38 KiB | Viewed 817 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 01:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7978
De Lijn este o companie regională, aflată în proprietatea Guvernului Regiunii Flamande. Nu are concurenţă, are exclusivitate atât la transportul local, cât şi la cel interurban din juma' de Belgia. Interesant e că guvernul respectiv a decis acordarea de privilegii şomerilor, refugiaţilor şi persoanelor cu venitul minim, adică aceştia vor circula GRATUIT cu vehiculele DeLijn, pentru a li se asigura ,,dreptul al transport". Restul călătorilor vor fi jupuiţi la propriu, biletele de 60 minute ajungând să coste 3 euro (cel mai mare tarif din Europa continentală). În rest, sistemul e varză, traseele se suprapun la greu, autobuzele vin în trenuleţ, multe autobuze sunt vechi şi fără podea joasă, traseele sunt lungi şi întortocheate, multe în formă de C (la Anvers, care nu e cine ştie ce oraş, există trasee cu 60 - 75 minute pe semicursă), punctele de vânzare a cartelelor sunt puţine şi greu de găsit (la Gara Anvers - deci cel mai aglomerat loc din oraş există un singur automat de bilete şi ăla dosit la peronul subteran al liniei de tramvai 8, linie deservită cu PCC-uri solo o dată la 15 minute, deci cea mai nefolosită linie dintre cele care ating gara). Dar poţi cumpăra bilete de la şofer/vatman... evident mai scump. Orarele, evident, sunt orientative, am stat şi 30 de minute la un tramvai care venea la 8. Asta după ce am scăpat un tramvai, urmat la 1 minut de alte 2 în trenuleţ. Evident, după jumătatea de oră au apărut două tramvaie, în trenuleţ. Repartizarea vehiculelor e şi ea varză, la autobuze sunt amestecate maşini solo de 12m cu maşini de 10m şi cu articulate, la tramvaie în Anvers sunt amestecate PCC solo cu PCC în tandem şi HermeLijn-uri pe acelaşi traseu... ce-o fi în capul oamenilor ăstora?

Singurul avantaj e că biletul (de fapt cartela magnetică) o dată validat e valabil la un număr nelimitat de schimbări, într-un număr nelimitat de zone. La fel şi abonamentul de o zi (că e de o zi, nu de 24 ore), e valabil în toată regiunea flamandă, dacă ai răbdare să schimbi 3 autobuze poţi face Anvers - Bruxelles în vreo 2 ore jumate cu acest abonament, sau poţi lua trenul între oraşe şi folosi mai departe abonamentul - numai că e valabil doar la DeLijn, deci în Bruxelles nu poţi folosi şi transportul făcut de STIB (,,RATB"-ul de acolo).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Dec 2015 16:07 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Mai peste tot in "Europa" incepe sa fie sabotat transportul public, pe modelul american binecunoscut. Motivul este scăderea cumpărărilor de autoturisme - o industrie in declin, dar cu mare influenta in sfera politicului si al carei faliment ar insemna practic somaj catastrofal. Exceptiile le stim, sunt exact aceleasi state care au dat peste bot FMI si UE si inca isi respecta cetatenii si drepturile nationale: Ungaria, Cehia, Polonia, Balticele. In rest, de la o zi la alta transportul public merge tot mai prost, inclusiv in prea-laudata Germanie, a carei capitala a inceput sa semene cu Bucurestiul sub anumite aspecte... De ex., s-a inaugurat in august reconstruirea liniei de tramvai de pe Invalidenstrasse (segmentul de legatura al liniilor M8 si M10 spre Hauptbahnhof), dar nici pana astazi circulatia nu a fost in realitate redeschisa. De 10 ani nu au reusit sa lege noua gara corespunzator la reteaua de tramvai, ca sa nu mai vorbim de metrou (caricatura numita 55).

Asta e Europa de azi, o afacere oneroasa cu petrol, autoturisme si medicamente. Dar fiti optimisti: se poate si mai rau!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Apr 2018 19:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46721
Un autobuz a luat foc in Bertem.

https://m.hln.be/regio/bertem/lijnbus-m ... ~ab2d1f4c/


Attachments:
581.jpg
581.jpg [ 58.92 KiB | Viewed 135 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group