Toata zona metropolitana extinsa este impartita intr-un numar foarte mare de zone. Biletele acestea (un tichet de 3 zile si un bilet simplu) acopera cam tot orasul propriu-zis. Sistemul de bilete este deci oribil de bizantin.
Cateva impresii personale:
Metroul mi se pare bizar rau fiindca e foarte mic. Doar 60 m lungime, 3 vagoane, si peroanele permit sa fie maxim 4. E frumos ca e automat, cine sta in primul rand vede totul impecabil.
Trenurile locale (s-tog) si statiile sunt incredibil de jegoase si pline de graffiti. In statia Valby pute a pisat peste tot. In statia Nørreport peroanele sunt prea inguste pentru numarul mare de calatori. Gara centrala si statiile de pe linia spre Elsinore sunt insa frumoase si ingrijite.
Sistemul de autobuze este impecabil. Toate sunt la fel ca aspect interior si exterior, si sunt de 4 tipuri: Autobuzele A, cu numar dintr-o cifra (1A, 2A, etc) si culoarea rosu pe harti, si pe panourile din statii si pe masina circula 24/7 si au frecventa foarte buna (cam 5 minute in timpul zilei) si rute lungi si drepte, astea-s coloana vertebrala a sistemului, impreuna cu metroul si trenul local. Autobuzele S, cu numere de forma 100S, 150S, 200S, etc. sunt linii rapide care in mare dubleaza liniile A si unele din cele "normale", circula toata ziua si opresc in putine statii; Autobuzele E sunt ca liniile S dar circula doar in zile lucratoare la ore de varf; liniile N (90N - 99N) circula pe timp de noapte. Liniile A, N si metroul (care circula 24/7) deservesc cea mai mare parte din zona metropolitana. Si la trenurile locale spre Suedia exista trafic de noapte. si liniile obisnuite.
Si fiindca tratatul Schengen a fost oficial suspendat temporar la anumite frontiere si Suedia a introdus controale de cand cu criza refugiatilor, frecventa trenurilor locale prin tunelul Öresund a scazut mult (in loc de 6 trenuri locale pe ora intre Copenhaga si Malmö circula doar trei). Plin de paza armata. Anul trecut cand am fost nu erau atatia militari si politisti, dar trenurile directe spre Suedia nu circulau deloc. La ultima statie de pe teritoriu danez, aeroportul Copenhaga, cine dorea sa mearga in Suedia trebuia sa se dea jos din tren la peronul 1, sa treaca prin filtrul de frontiera suedez care era pe pasarela dintre linii, sa coboare la peronul 2, si sa se urce in trenul de Suedia. In sens invers insa nu erau controale. Ca temporarul asta dureaza de vreo 2 ani e o cu totul alta poveste deja.
Attachments: |
21762506_1574911145863351_8976863431697603789_o.jpg [ 85.22 KiB | Viewed 664 times ]
|
21762759_1574911155863350_7594498633022026335_o.jpg [ 95.66 KiB | Viewed 664 times ]
|
|