TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 18 Oct 2018 23:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Thu 20 Oct 2016 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
Quote:
HELSINKI City Transport (HKL) confirmed on October 18 that it has signed a €60m loan agreement with the Nordic Investment Bank to finance an order for Artic low-floor LRVs from Škoda Transportation subsidiary Transtech.

HKL signed a €113m contract with Transtech in December 2010 for 40 of the 27.6m-long three-section LRVs, which accommodate up to 199 passengers, 88 of them seated.

Two pre-series vehicles were introduced in August 2015 and the first production Artics were delivered to HKL last year. The remainder of the fleet is due to be delivered by 2018.


http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=526


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Sat 29 Oct 2016 14:01 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
In plus, pe langa aceste 40 de tramvaie pentru reteaua din centrul orasului, tot Transtech va livra cele 29 de tramvaie necesare pentru linia circulara, 550, care cel mai probabil va incepe sa functioneze in 2021. 27 de bucati necesare pentru operare, 2 rezerve. Va fi doar o minima adaptare a modelului existent, Artic. Vor avea 37 m, deci cu 10 m mai mult decat cele existente (insa tot doua articulatii), si vor fi bidirectionale, si vopsite portocaliu. Cost total 108 milioane de euro. Eu presupun ca tot din acestea vor fi cumparate pentru linia spre Laajasalo peste cativa ani, si ca va mai fi folosita optiunea de suplimentare. Acest model, Artic, este foarte apreciat si de specialisti, si de public, si este potrivit pentru conditiile dificile din Helsinki: retea cu pante abrupte si curbe stranse, plus clima. Fabrica Transtech a fost cumparata de Skoda cu cativa ani in urma.

https://www.hsl.fi/uutiset/2016/raide-j ... unuja-9195
http://yle.fi/uutiset/3-9194057

Si primaria din Tampere a semnat zilele trecute cu Transtech pentru reteaua de tramvai viitoare. 37 m, bidirectionale. Spre deosebire de Helsinki, ecartamentul va fi 1435 mm.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1475895506160 ... 763596c443


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Sat 05 Nov 2016 14:32 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
Reteaua de tramvai ancorata direct de o bijuterie art nouveau...


Attachments:
08_Tehtaankatu-34-1024x814.jpg
08_Tehtaankatu-34-1024x814.jpg [ 192.57 KiB | Viewed 738 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Sun 20 Aug 2017 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
50 + 233


Attachments:
20170611 heritage tram Helsinki (2).jpg
20170611 heritage tram Helsinki (2).jpg [ 150.91 KiB | Viewed 609 times ]
20170611 heritage tram Helsinki (1).jpg
20170611 heritage tram Helsinki (1).jpg [ 159.26 KiB | Viewed 609 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Sun 20 Aug 2017 19:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
2010, 23x, 72, 88, 175


Attachments:
20170605_Helsinki tram (1).jpg
20170605_Helsinki tram (1).jpg [ 110 KiB | Viewed 609 times ]
20170605_Helsinki tram (3).jpg
20170605_Helsinki tram (3).jpg [ 51.15 KiB | Viewed 609 times ]
20170605_Helsinki tram (4).jpg
20170605_Helsinki tram (4).jpg [ 87.87 KiB | Viewed 609 times ]
20170605_Helsinki tram (5).jpg
20170605_Helsinki tram (5).jpg [ 51.34 KiB | Viewed 609 times ]
20170605_Helsinki tram (6).jpg
20170605_Helsinki tram (6).jpg [ 117.34 KiB | Viewed 609 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Sat 23 Sep 2017 16:56 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
Noua harta a retelei, in atasament. Mie mi se pare un exemplu clasic de "punem carul inaintea boilor", "adaptam liniile actuale la cum va arata reteaua peste 10 ani". Sa o luam punctual:

1: Lumea este extrem de nemultumita de noua ruta, HSL se apara cu lozinci. Si eu cred ca ruta noua este o idee extrem de proasta pana la construirea segmentului de pe Fredrikinkatu, intre Kamppi si Bulevardi; fiindca acum aproape toate liniile se intalnesc in intersectia centrala Mannerheimintie - Kaivokatu, unde aglomeratia poate perturba foarte usor rutele.

2+3: Spargerea buclei din capatul nordic (statia Nordenskiöldinkatu) ar fi trebuit sa mai astepte pana in momentul cand 2-ul putea fi prelungit pana la gara Pasila (toata zona e acum un santier gigantic), si 3-ul la bucla de la Kuusitie (cel mai probabil se va intampla inainte de venirea iernii). In continuare sunt fan al ideii ca trebuiau pastrate vechile numere traditionale, 3B si 3T (care dateaza din anii 50).

4+10: Ambele linii circula din 6 in 6 minute (frecventa de 3 minute pe lungul sector comun) si sunt suprasolicitate. Ar fi fost o idee buna sa se incerce cresterea frecventei.

6+8: Inainte circulau din 8 in 8 minute, acum frecventa e de 10 minute. Ar fi trebuit marita frecventa la 6 minute (deci 3 pe sectorul comun) si nu scazuta, mai ales ca a scazut numarul de autobuze din Arabia (capatul nordic) de cand autobuzele 68 (rebotezat 78) si 74 circula pe Kustaa Vaasan Tie si 71-le e oricum plin, si in zona Jätkäsaari construirea noului cartier progreseaza rapid. Eu cred si ca 6-le ar trebui sa circule tot timpul la portul de pasageri (acum oficial portul de pasageri cel mai mare din lume - a depasit portul Dover anul trecut), nu doar o parte din curse.

7: Capatul nordic mi se pare aiurea. Ar trebui ca 7-le si 2-ul sa aiba un cap de linie adevarat in Pasila, pe bucla de intoarcere existenta. Urmeaza anul viitor construirea unei bucle de intoarcere la spitalele din Meilahti (statia Meilahden sairaala de le linia 4) si 7-le va fi prelungit spre vest pana acolo. Nu e totusi clar daca 3-ul va circula la Kuusitie si 7-le la Meilahti sau invers. Dupa mine mai logic ar fi ca 7-le sa mearga la Meilahti. In rest, ruta noua e ok.

9: Nu pricep de ce 9-le circula acum pe segmentul nou-deschis in Jätkäsaari, si 7-le i-a luat locul spre port. Prelungirea spre nord, spre Ilmala, va fi construita pe masura ce santierul din zona avanseaza. Cel mai probabil 2020.


Attachments:
ratikka_openstreet_297x420_14082017.pdf [245.53 KiB]
Downloaded 27 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Sun 24 Sep 2017 00:39 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
Ca idee, cat de intens e traficul naval de pasageri. In Portul de Vest (unde merg tramvaiele 7 si 6T) circula spre Tallinn vapoarele Star (max. 1900 pasageri), Megastar (max. 2800 pasageri), Silja Europa (max. 3600 pasageri), Finlandia (max. 2100 pasageri), cumulat cu 8-10 treceri pe zi. O data la doua zile trece vaporul Princess Anastasia, care circula pe ruta St. Petersburg - Helsinki - Stockholm. Acesta e popular fiindca e singura posibilitate de a vizita zona St. Petersburgului fara viza si la bord se vand alcool si tutun fara taxe. In plus, in zona portului mai e un mall foarte mare.

La portul Katajanokka (tramvaiul 5) circula vapoarele Viking FSTR (max. 900 pasageri) si Viking XPRS (max. 2500 pasageri) catre Tallinn, fiecare cu cate doua treceri pe zi, si zilnic o plecare spre Mariehamn - Stockholm (vapoarele Mariella si Gabriella, ambele max. 2500 pasageri). Orarul liniei 5 este adaptat orarelor vapoarelor.

La Portul Olimpic (tramvaiele 2/3) e doar o plecare pe zi spre Mariehamn - Stockholm, alternativ cu vapoarele Silja Serenade si Silja Symphony (ambele max. 2800 pasageri).

Din portul Vuosaari e o plecare pe zi spre Travemünde, in Germania. Aceasta e foarte apreciata de soferii de camion, fiindca isi pot face repausul obligatoriu la bordul vaporului (trecerea dureaza 29 de ore).

Toate aceste vapoare transporta si autovehicule de toate dimensiunile (incap cateva sute in cala).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Tue 26 Sep 2017 13:19 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
Situatia actuala a vehiculelor:

a. 15 din vechile Valmet nr I (fabricate 1973-75) au fost scoase din depou in 2015-16 si sunt in conservare altundeva fiindca nu exista spatiul fizic necesar. Celelalte sunt in circulatie.

b. Valmet nr II (fabricate 1983-87) sunt toate 42 in circulatie si vor ramane cel putin pana in 2025.

c. Contractul cu Bombardier pentru Variotramuri a fost anulat in august fiindca acestea s-au dovedit in continuare nepotrivite pentru clima si caracteristicile retelei de la Helsinki. Incepand de anul viitor Bombardier va rascumpara pana in 2019 toate cele 40 de tramvaie (fabricate 1999 - 2002) si le va revinde altundeva in Europa (doua au fost in probe la Heidelberg si Ludwigshafen vara asta). Contractul curent de mentenanta, prin care Bombardier se obliga sa repare si sa intretina aceste tramvaie timp de 10 ani, expira pe 31 octombrie, dupa care va intra in vigoare noua intelegere. Asta inseamna ca nrI-urile aflate acum in conservare se vor intoarce pe sine. Bombardier va plati HKL 33 mil. €. Cel mai probabil nimeni nu le va regreta disparitia.

d. Au sosit 24 din cele 60 de Artic-uri. Pana in 2019 trebuie sa vina si celelalte. Variotramurile vor disparea pe masura ce vin noile tramvaie si Valmeturile conservate sunt repuse in trafic. Cel mai probabil va fi nevoie dupa 2019 de suplimentarea contractului sau de inca o licitatie pentru a putea inlocui Valmeturile (macar tipul I) si pentru a acoperi rutele noi. Intre aceste tramvaie si toti factorii relevanti (calatori, vatmani, mecanici, autoritati) este o mare poveste de dragoste la prima vedere. Functioneaza excelent. Acestea sunt fabricate la Kajaani, in nordul Finlandei. Practic, 40 dintre aceste vehicule vor inlocui cele 40 de Variotramuri, si restul sunt necesare pentru segmentele noi de linie. Valmeturile sunt in stare buna. Presupun ca asta e motivul pentru care pe liniile 6 si 8 a fost scazuta usor frecventa si pe liniile 4 si 10 nu a fost crescuta. Sper sa se remedieze repede situatia.

e. Tramvaiele-muzeu au fost si in aceasta vara in trafic regulat si pot fi inchiriate pentru curse speciale.

Au mai fost comandate 28 de Articuri bidirectionale si mai lungi (cu 3 sectiuni mediane fata de una singura), pentru viitoarea linie circulara. Doua prototipuri vor sosi pentru probe in vara 2019. Pe reteaua actuala vor putea fi testate cel mai probabil doar pe traseele 6, 8 si 10. Acest model lung, insa cu ecartament normal, a fost comandat si pentru Tampere; tramvaiele trebuie livrate in 2021 la inaugurarea liniei. Constructia a inceput anul acesta.

Ca fapt divers, de cand s-a deschis tramvaiul spre Portul Vestic, acest segment a primit repede porecla "tramvaiul urii". La orele sosirii vapoarelor, acestea se supraaglomereaza, sunt oameni cu bagaje mari, lume foarte bauta (alcoolul in Tallinn costa jumatate fata de Helsinki), turisti nepriceputi, navetisti sictiriti, etc: o combinatie fatala!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Tue 26 Sep 2017 22:54 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 102
434 plecând din fabrică...


Attachments:
21766828_1501974106548725_848337970998201653_n.jpg
21766828_1501974106548725_848337970998201653_n.jpg [ 101.07 KiB | Viewed 553 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsinki: tramvaie
PostPosted: Tue 05 Dec 2017 07:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46446
Bombardier Transportation si HKL au semnat un acord referitor la cele 40 de tramvaie Variotram. Acestea vor fi retrase treptat din serviciu pana la finele anului 2018 si vandute altor orase.

https://www.hel.fi/uutiset/fi/hkl/hkl%2 ... sopimuksen


Attachments:
8_linja_ms_001.jpg
8_linja_ms_001.jpg [ 174.16 KiB | Viewed 449 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group