RostockEcartament 1435 mm.
Rostocker Straßenbahn AG RSAG a achiziţionat în anii 2001-2002 un număr de 22 unităţi remorci-tramvai cu podeaua coborâtă, cu denumirea BOMBARDIER 4NBWE (NB4WE).
Acestea au fost comandate de BOMBARDIER, la Instytucie Pojazdóv Sznowych w Poznaniu / Institutul de Vehicule Feroviare din Poznań. care a întocmit proiectul. Au fost construite la FPS CEGIELSKI Poznań și au fost echipate cu boghiuri purtătoare construite de VEVEY TECHNOLOGIES Vevey / Elveția, parte a concernului BOMBARDIER. Asamblarea finală s-a realizat la BOMBARDIER Bautzen.
Sunt remorci pasive, având numai un panou de control și comandă, amplasat la capătul din spate al acestora.
Au avut numerele de parc 751, 752, de la 754 la 762, 851, 852 şi de la 854 la 862.
Astăzi, la Rostock, nu mai circulă decât 4 unităţi, cu numerele de parc 756, 760, 851 şi 852, iar 759 şi 858 au fost transformate în vagoane de lucru.
În cursul anului 2013, 5 unităţi au fost vândute la Leipziger Verkehrsbetriebe LVB, acestea având numerele de parc iniţiale 752, 754, 855, 860 şi 861.
În cursul anului 2014, 11 unităţi au fost transferate la Kasseler Verehrsgesellschaft KVG - Kassel, unde se află în conservare. Acestea au numerele de parc iniţiale 751, 755, 757, 758, 761, 762, 854, 856, 857, 859 şi 862.
Dimensiuni de gabarit: lungime 14500 mm, lăţime 2200 mm, înălţime 3150 mm. Ampatament 6700 mm. Masa netă 12800 kg. Capacitate 36 locuri pe scaune, 42 locuri în picioare, total 78 pasageri. Înălţimea podelei de la ciuperca şinei 350 mm, în dreptul ușilor de acces o pantă ce coboară până la 290 mm, 430 mm în dreptul boghiurilor.
Ecartament boghiu 1435 mm. Ampatament boghiu 1500 mm. Diametrul roții în stare nouă 550 mm.
Aceste remorci sunt tractate de vagoane motor modernizate TATRA T6A2D-M, numai în configuraţia Tw+Bw.
Sursă şi foto: Rostocker Straßenbahn AG RSAG.