TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 07 Dec 2019 05:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 15:17 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Transferate de la Simferopoli la Aluşta: 8405-8409.
    Fotografii: transphoto.ru; cetr.org.ua.


Attachments:
8405 [ex 4423 Симферополь].1.jpg
8405 [ex 4423 Симферополь].1.jpg [ 80.63 KiB | Viewed 4019 times ]
8405 [ex 4423 Симферополь].3.jpg
8405 [ex 4423 Симферополь].3.jpg [ 107 KiB | Viewed 4019 times ]
8406 [ex 4424 Симферополь].1.jpg
8406 [ex 4424 Симферополь].1.jpg [ 100.23 KiB | Viewed 4019 times ]
8406 [ex 4424 Симферополь].6.jpg
8406 [ex 4424 Симферополь].6.jpg [ 90.01 KiB | Viewed 4019 times ]
8407 [ex 4425 Симферополь].1.jpg
8407 [ex 4425 Симферополь].1.jpg [ 92.6 KiB | Viewed 4019 times ]
8407 [ex 4425 Симферополь].4.jpg
8407 [ex 4425 Симферополь].4.jpg [ 97.75 KiB | Viewed 4019 times ]
8407 [ex 4425 Симферополь].13.jpg
8407 [ex 4425 Симферополь].13.jpg [ 110.46 KiB | Viewed 4019 times ]
8408 [ex 4427 Симферополь].1.jpg
8408 [ex 4427 Симферополь].1.jpg [ 66.58 KiB | Viewed 4019 times ]
8409 [ex 4429 Симферополь].1.jpg
8409 [ex 4429 Симферополь].1.jpg [ 88.09 KiB | Viewed 4020 times ]
8409 [ex 4429 Симферополь].4.jpg
8409 [ex 4429 Симферополь].4.jpg [ 88.62 KiB | Viewed 4019 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Jan 2012 15:26 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Transferate de la Simferopoli la Ialta: 6405-6407.
    Fotografii: transphoto.ru; cetr.org.ua.


Attachments:
6405 [ex 4418 Симферополь].1.jpg
6405 [ex 4418 Симферополь].1.jpg [ 88.8 KiB | Viewed 4018 times ]
6405 [ex 4418 Симферополь].3.jpg
6405 [ex 4418 Симферополь].3.jpg [ 137.65 KiB | Viewed 4018 times ]
6406 [ex 4419 Симферополь].1.jpg
6406 [ex 4419 Симферополь].1.jpg [ 74.8 KiB | Viewed 4018 times ]
6406 [ex 4419 Симферополь].2.jpg
6406 [ex 4419 Симферополь].2.jpg [ 110.05 KiB | Viewed 4018 times ]
6406 [ex 4419 Симферополь].3.jpg
6406 [ex 4419 Симферополь].3.jpg [ 89.08 KiB | Viewed 4018 times ]
6406 [ex 4419 Симферополь].5.jpg
6406 [ex 4419 Симферополь].5.jpg [ 86.97 KiB | Viewed 4018 times ]
6407 [ex 4421 Симферополь].1.jpg
6407 [ex 4421 Симферополь].1.jpg [ 102.95 KiB | Viewed 4018 times ]
6407 [ex 4421 Симферпопль].3.jpg
6407 [ex 4421 Симферпопль].3.jpg [ 89.55 KiB | Viewed 4019 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2013 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Quote:
O călătorie pe cea mai lungă linie de troleibuz din lume

DE LA CORESPONDENTUL NOSTRU DIN UCRAINA

E posibil să dai doar câţiva bani şi să ai o experienţă de neuitat? Da, dacă iei un bilet dus pe cea mai lungă linie de troleibuz din lume. Troleibuzul parcurge circa 95 km, din Simferopol — aflat în centrul Peninsulei Crimeea din sudul Ucrainei —, până în Ialta, pe însoritul ţărm nordic al Mării Negre. Haideţi cu noi într-o călătorie fascinantă!

LA BIROURILE pentru transport din Simferopol, facem cunoştinţă cu Slavnâi Ghiorghi Mihailovici — pe scurt, dl. Slavnâi. El lucrează aici din 1959 şi are cu siguranţă o mare experienţă de muncă. Dl. Slavnâi ne conduce mai întâi într-un muzeu al transportului unde sunt expuse fotografii cu oameni care au lucrat la construirea acestei linii de troleibuz. „Un troleibuz are nevoie de mult mai mult decât de o şosea pavată“, ne explică el.

„Constructorii au ridicat sute de stâlpi care să susţină cablul electric lung de kilometri. Inginerii au proiectat centrale care să furnizeze electricitate.“

„Dar de ce se folosesc pe o rută de munte aşa de lungă troleibuze electrice şi nu autobuze care merg cu benzină?“, întrebăm noi.

„Troleibuzele nu poluează atât de mult ca autobuzele cu benzină“, ne răspunde el. „Am încercat să ne ocrotim moştenirea — munţii curaţi şi ţărmurile nepoluate.“

„Dar ar putea doar câteva autobuze să facă atât de mult rău?“, întrebăm noi.

„Câteva autobuze!“, exclamă el. „Ştiaţi că, acum câţiva ani, în perioada lor de glorie, troleibuzele plecau, în timpul verii, la fiecare două-trei minute şi făceau câte 400 de călătorii pe zi?“

Cunoscând aceste lucruri suntem nerăbdători să ne începem călătoria.

Începe călătoria

Staţia centrală din Simferopol este punctul de plecare. Puzderia de cabluri electrice de deasupra capului nostru par un labirint de argint. Găsim chioşcul de unde ne cumpărăm bilete, apoi urcăm în troleibuzul 52. Iată-ne în sfârşit plecaţi!

După 29 km, începem să „escaladăm“ munţii. Nu trece mult timp şi simţim frigul de la umbra impunătorilor zgârie-nori naturali. Versanţi abrupţi, acoperiţi de păduri de conifere şi de foioase, coboară şi se unesc cu văile albe de zăpadă. Ajunşi în vârf, ni se taie respiraţia când ne gândim la coborârea la fel de spectaculoasă. Înaintea ochilor vedem o şosea ce coboară şerpuind. Cu ajutorul puternicelor lui frâne, troleibuzul reduce din viteza deja mare. Şoferul ne aduce vii şi nevătămaţi la poalele muntelui!

Aici intrăm în oraşul Aluşta, cotim la dreapta şi o luăm spre sud, de-a lungul coastei. În stânga noastră vedem din troleibuz Marea Neagră, iar în dreapta, măreţii Munţi ai Crimeei întinzându-se ca un zid protector.
Ceva mai departe, pe la periferia satului Puşkino, vedem Muntele Ursului. O legendă din zonă spune că un urs uriaş s-a transformat în piatră când a vrut să înghită Marea Neagră. Capul, spun localnicii, îi este încă în apă, sorbind îndelung din mare. Mă întreb: „De ce n-or fi zicând sătenii că ursul a căzut în mare pentru că a băut prea mult vin? La urma urmei am trecut pe lângă multe podgorii pline cu struguri“. Aceasta este ţara vinului şi casa Viei Massandra, câştigătoarea multor concursuri internaţionale.

Ne dăm jos din troleibuz la Grădina Botanică Nikiţki, care se află în localitatea Nikita. Grădina este cu adevărat „internaţională“, cuprinzând mii de plante de pretutindeni din lume. Suntem însoţiţi de ghida noastră, Tamara, o bună cunoscătoare a plantelor, şi ne bucurăm de parfumul arborilor falnici de la intrare. „Aceştia sunt cedri din Liban“, ne explică ea. „Solomon a construit templul din aceşti arbori impunători.“ Ghida noastră are dreptate, deoarece Biblia spune că la realizarea impresionantei construcţii ridicate de Solomon s-a folosit foarte mult lemn de cedru. — 1 Împăraţi 5:6–18.

Coborând încet pe aleile acoperite cu pietriş, pline de vizitatori, vedem un strat de tufe cu spini. „Sunt trandafiri“, spune Tamara. „Grădina are 200 de varietăţi. Înfloresc pe la sfârşitul lui mai, începutul lui iunie.“ Mai târziu ajungem în faţa unei tufe mai puţin atrăgătoare, înalte de vreo 2,5 m. „E arborele de fier“, ne spune Tamara, vădit încântată de specimen. „Bucăţi din acest lemn rezistent, un substitut al metalului, pot fi bătute cu ciocanul asemenea cuielor de oţel. Ba chiar se şi scufundă în apă.“ Un troleibuz soseşte repede, iar noi suntem bucuroşi că putem să stăm din nou pe scaun şi să ne odihnim picioarele obosite de scurta plimbare prin Ialta, ultima staţie a troleibuzului. Mulţi îşi amintesc de Ialta în primul rând datorită conferinţei istorice ţinute în timpul celui de-al doilea război mondial la Palatul Livadia în 1945. La această conferinţă conducătorii celor trei mari puteri aliate au stabilit planul de înfrângere a Germaniei naziste şi de ocupare a ei.

Călătoria de întoarcere

Seara se apropie, e timpul să urcăm într-un troleibuz şi să ne întoarcem acasă. De-a lungul drumului, copiii vând buchete de flori multicolore. Coborâm entuziasmaţi din troleibuz ca să cumpărăm nişte flori; imediat suntem asaltaţi de un grup de copii isteţi, pricepuţi în a-şi vinde marfa. „Cum se numesc florile alea albe ca perla?“, o întreb pe Iana, o fată de 15 ani cu părul blond, de culoarea nisipului. „Ghiocei“, îmi răspunde ea cu mândrie şi, arătând cu capul spre masivul de peste drum, adaugă: „Le culegem de pe versantul acela dimineaţa devreme când zăpada începe să se topească“.

Ne suim din nou în troleibuz, iar buna dispoziţie ne însoţeşte pe tot parcursul călătoriei de întoarcere. Aidoma unor copii care s-au dat prima dată într-un montagne russe, dorim să ne întoarcem şi să facem din nou călătoria.

http://wol.jw.org/ro/wol/d/r34/lp-m/102003207


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 06 Mar 2014 17:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48813
Skoda 9TrO, prototip pt. linia interurbana de troleibuz din Crimeea.

Foto: DSO.


Attachments:
Skoda 9Tr0.jpg
Skoda 9Tr0.jpg [ 181.14 KiB | Viewed 3066 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Mar 2014 00:01 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
14 martie 2014, LuAZ BOGDAN T701.10, la Simferopoli, Republica Autonomă Crimeea, Federaţia Rusă.
    Foto: stts\transphoto.ru.


    Attachments:
    РОССИЯ ЛФБЛФ КРЫМСКИЙ ТРОЛЛЕЙБУС.jpg
    РОССИЯ ЛФБЛФ КРЫМСКИЙ ТРОЛЛЕЙБУС.jpg [ 489.52 KiB | Viewed 3019 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Mon 14 Apr 2014 13:32 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    4315 in Simferopol, cu capete de captare luate de la un troleibuz Skoda.

    A se observa ca propaganda ruseasca este resuscitata cu succes. Deci, sa mutam topicele acestea la "mama Rusie" :x


    Attachments:
    4315.jpg
    4315.jpg [ 486.75 KiB | Viewed 2912 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Mon 14 Apr 2014 17:35 
    Offline

    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
    Posts: 3428
    Silviu wrote:
    A se observa ca propaganda ruseasca este resuscitata cu succes. Deci, sa mutam topicele acestea la "mama Rusie"

    Estul Ucrainei, Transnistria (inclusiv Tighina) si Bugeacul (sudul Basarabiei) se pot muta inca de pe acum in acelasi loc, impreuna cu Crimeea. Si mai urmeaza, oricum.


    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Tue 15 Apr 2014 18:41 
    Offline

    Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
    Posts: 2177
    Brassovia wrote:
    Si mai urmeaza, oricum.

    "Învăţaţi limba rusă cântând", emisiune cotidiană a postului de radio "Aici radio Bucureşti", anii '60.


    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Tue 27 May 2014 06:28 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Apar si troleibuze noi, rusesti.

    TrolZa-5265.00 “Megapolis”, nr. 001, depoul Simferopol.

    Foto: transphoto.ru


    Attachments:
    001.jpg
    001.jpg [ 488.96 KiB | Viewed 2792 times ]
    001 Simferopoli.jpg
    001 Simferopoli.jpg [ 495.78 KiB | Viewed 2746 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Sun 22 Jun 2014 22:25 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813


    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Mon 02 Mar 2015 18:05 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Primele 3 troleibuze VMZ-5298.01 “Avangard” sunt in Crimeea. S-a promis achizitionarea in acest an a 150 troleibuze noi.

    Foto: transphoto.ru


    Attachments:
    4600.jpg
    4600.jpg [ 496.33 KiB | Viewed 2519 times ]
    4602.jpg
    4602.jpg [ 491.82 KiB | Viewed 2415 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Sun 23 Aug 2015 10:36 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Troleibuzele apar cu culorile steagului "mamei Rusia".

    Foto: transphoto.ru


    Attachments:
    8102.jpg
    8102.jpg [ 466.41 KiB | Viewed 2136 times ]
    81007.jpg
    81007.jpg [ 478.64 KiB | Viewed 2092 times ]
    4407.jpg
    4407.jpg [ 431.91 KiB | Viewed 2092 times ]
    44078.jpg
    44078.jpg [ 415.23 KiB | Viewed 2092 times ]
    44267.jpg
    44267.jpg [ 495.86 KiB | Viewed 2071 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Wed 02 Sep 2015 17:23 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Silviu wrote:
    Troleibuzele apar cu culorile steagului "mamei Rusia".

    Foto: transphoto.ru


    N-au dat bani pe vopsea :mrgreen:


    Attachments:
    4401w.jpg
    4401w.jpg [ 490.49 KiB | Viewed 2092 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Thu 08 Oct 2015 11:01 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Silviu wrote:
    Apar si troleibuze noi, rusesti.

    TrolZa-5265.00 “Megapolis”, nr. 001, depoul Simferopol.

    Foto: transphoto.ru


    A fost doar testat in Crimeea, troleibuzul ajungand, in final, in Tolyatti.


    Attachments:
    3073 Togliati.jpg
    3073 Togliati.jpg [ 265.6 KiB | Viewed 1903 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Sun 08 May 2016 10:31 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    New entry! Troleibuz SVARZ-MAZ-6275 nr. 6500.

    Vad ca in Crimeea, Rusia are grija sa se ocupe de reinnoirea parcului de troleibuze, in timp ce in alte orase rusesti se desfiinteaza retelele de troleibuz, datorita starii precare a retelei si vehiculelor!


    Attachments:
    6500.jpg
    6500.jpg [ 620.88 KiB | Viewed 1537 times ]
    6500a.jpg
    6500a.jpg [ 451.35 KiB | Viewed 1537 times ]
    Top
     Profile  
     
    PostPosted: Thu 02 Jun 2016 11:07 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Troleibuzul nr. 6500, in terminalul nou de la aeroportul Simferopol.

    Ce padure de stalpi!


    Attachments:
    Simferopoli 6500.jpg
    Simferopoli 6500.jpg [ 488.36 KiB | Viewed 1483 times ]
    Simferopoli 6500a.jpg
    Simferopoli 6500a.jpg [ 478.6 KiB | Viewed 1483 times ]
    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: CRIMEEA: troleibuze
    PostPosted: Thu 18 Aug 2016 13:36 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    2510


    Attachments:
    Crimeea 2510.jpg
    Crimeea 2510.jpg [ 275.68 KiB | Viewed 1470 times ]
    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: CRIMEEA: troleibuze
    PostPosted: Thu 18 Aug 2016 13:37 
    Offline
    User avatar

    Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
    Posts: 48813
    Alte troleibuze noi: TrolZa-5265.02 “Megapolis”.

    2531


    Attachments:
    Crimeea 2531.jpg
    Crimeea 2531.jpg [ 235.13 KiB | Viewed 1470 times ]
    Top
     Profile  
     
    Display posts from previous:  Sort by  
    Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2

    All times are UTC + 3 hours


    Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot post attachments in this forum

    cron
    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group