TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 17 Jul 2019 20:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 09 May 2010 18:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
O prezentare a STP Alba Iulia:



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 17:26 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Quote:
Astfel, evenimentul isi propune sa reaminteasca albaiulienilor faptul ca au iesit in strada in zilele de 21 si 22 decembrie 1989, si pentru ca mersul cu autobuzul se transformase in acele zile de decembrie intr-o adevarata aventura.

O aberatie mai mare era greu de debitat, dar vad ca se poarta falsificarea istoriei in continuare.

In primul rand, albaiulienii au facut Lovilutia la televizor, din cate imi amintesc, nu la morga municipala, precum altii mai fraieri.
In al doilea rand, minusculul transport public din Alba Iulia a fost realmente foarte putin afectat de economiile ceausiste, prin comparatie cu alte resedinte de judet, si asta din cauza ca se stabilea cota de motorina aproape egala in toate judetele, dar necesitatile erau mult mai mici. Sa adaugam si distantele relativ mici de parcurs pe jos, pentru care nu se merita sa astepti autobuzul. Exista un singur traseu interior circular cu frecventa cat de cat normala, linia 17 (Gara-Cetate-Ampoi-Centru-Gara), dotat cu Ikarus 280 cumparate noi prin 1979, cu taxator (!!!), in rest doar curse la intrari / iesiri din schimburile de munca si trasee spre comunele suburbane limitrofe.

Dar ce ne mai place sa ne dam eroi...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 19:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
Kitsch total! Autobuzul este CJ 25 TLT, unul dintre cele mai bune Ikarusuri ce au apartinut RATL Turda (atasez o fotografie cu el ce am realizat-o in Turda).


Attachments:
25_tlt_calea_victoriei.jpg
25_tlt_calea_victoriei.jpg [ 69.62 KiB | Viewed 12280 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Dec 2010 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
O mazgaleala cu rosu si iaca evenimentul numai bun de consumat. Greu, insa, de digerat! Pacat ca STP Alba Iulia s-a lasat angrenata in aceasta balaceala.

Autobuz acordeon, transformat in muzeu in amintirea Revolutiei

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iuli ... 60916.html




Attachments:
25.jpg
25.jpg [ 26.67 KiB | Viewed 12279 times ]
25a0.jpg
25a0.jpg [ 29.21 KiB | Viewed 12279 times ]
25a.jpg
25a.jpg [ 26.45 KiB | Viewed 12278 times ]
25b.jpg
25b.jpg [ 22.94 KiB | Viewed 12281 times ]
25c.jpg
25c.jpg [ 21.15 KiB | Viewed 12278 times ]
25d.jpg
25d.jpg [ 24.81 KiB | Viewed 12279 times ]
autobuz vechi Alba.pdf [283.96 KiB]
Downloaded 100 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Dec 2010 13:05 
Quote:
Autobuzul respectiv este funcţional, are toate documentaţiile valabile, revizia, inspecţia tehnică periodică şi documentele eliberate de ARR. După expoziţie va fi dus la REMAT“, a spus Stelian Nicola, directorul Societăţii de Transport Public Alba.


Ce minte bolnava poate sa comunice ca autobuzul e ok si ca se mandreste cu acest "muzeu" iar apoi sa adauge sec ca-l duce la casat?! :evil:

Personal mi se pare o mare porcarie. Au pus o plasma/lcd in spate, au lipit niste poze pe geamuri, si au dat cu un spray pe lateral (asta constand in cea mai mare prostie). Asa ne comemoram noi eroii? Ideea cu autobuzul e buna, dar e foarte prost pusa in practica.

Cei care au vazut filmuletul cu taxatoarea poate au remarcat ca aceasta bruscheaza un calator tipand la el si impingandu-l. Asta ce mai vrea sa demostreze? Cat de nesimtite erau taxtatoarele pe atunci sau ce?

Silviu, sa inteleg ca autobuzul respectiv nu apartine de Alba Iulia? Atunci cum de a ajuns la ei? Daca are chiar toate actele si reviziile la zi, de unde graba sa-l caseze?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Dec 2010 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
ByOnu wrote:
Silviu, sa inteleg ca autobuzul respectiv nu apartine de Alba Iulia? Atunci cum de a ajuns la ei? Daca are chiar toate actele si reviziile la zi, de unde graba sa-l caseze?


STP Alba a preluat activitatea de transport public din Turda, vezi detalii aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=4255

Atat autobuzele din Alba Iulia cat si cele din Turda sunt noi, asa ca se caseaza autobuze mai "vechi", chiar daca acelea sunt functionale. Cazul RATB cu 1000 de Mercedes Citaro este cel mai elocvent (s-au casat autobuze functionale, asa, ca moft, pt. stelele autogenului, sa faca loc celor 1000 de stele).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Dec 2010 17:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Fata de prestigiul si fiabilitatea de care s-a bucurat, timp de 40 de ani cat a fost in circulatie, autobuzul de tip Ikarus 280, "noile" autobuze cumparate de Alba Iulia sunt niste biete imitatii de unica folosinta. Este absolut incredibila aroganta aceasta, de a declara ca transportul public ar fi fost catastrofal pe vremea cand se importau Ikarus 280 (un adevarat nume de referinta pe plan mondial), iar acum ar fi de o calitate nemaipomenita, cu jafuri de vehicule no-name, sau fabricate in Turcia special pentru Romania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 May 2011 15:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
PREMIERĂ Autobuzele de călători sunt anunţate prin comandă vocală

Sistemul vocal din Alba Iulia este singurul din ţară instalat în staţiile de autobuze pentru anunţarea timpilor de aşteptare. Călătorii sunt anunţaţi cu trei minute înainte de sosirea mijlocului de transport în comun în staţie. Comanda vocală funcţionează în paralel cu afişarea timpilor de aşteptare pe panourile electronice existente în fiecare staţie.

Sistemul audio a fost instalat de Societatea de Transport Public pe liniile de transport în comun din Alba Iulia, în premieră, la nivel naţional. Aparatura electronică este funcţională deocamdată, în regim experimental, în staţia de pe strada Macului din Alba Iulia.

Sistem de informare audio

Practic sistemul „voice box“ instalat în tabela electronică are memorate codurile autobuzelor care tranzitează această linie. Mai exact datele de identificare a mijlocului de transport în comun, inclusiv numărul de înmatriculare. Călătorii sunt atenţionaţi cu trei minute înainte de venirea autobuzului în staţie. Sunetul se repetă apoi din minut în minut, până la oprirea mijlocului de transport. „Deocamdată funcţionează în regim experimental, dar într-o lună va fi montat în toate staţiile tranzitate de autobuzele Societăţii de Transport Public. Aparatura are în memorie date pentru 10 autobuze, precum ID-ul şi numărul de înmatriculare. Călătorul va fi informat despre primele două autobuze ce ajung în staţie şi despre timpul de aşteptare şi evident află linia pe care merge maşina. Ca să-i liniştesc pe cei care s-ar putea gândi la poluare fonică, le transmit că volumul sistemului audio se reglează automat în funcţie de ora din zi şi din noapte, ca să nu fie deranjant. “, a spus pus Stelian Nicola, directorul Societăţii de Transport Public. Investiţia este suportată integral de firma de transport în comun. Fiecare sistem costă aproximativ 200 de euro. „Noi sperăm să atragem cât mai multe persoane spre transportul în comun, elevi, studenţi şi nu numai. Pentru asta facem toate eforturile ca cei care urcă odată în autobuzele noastre să mai vină şi a doua oară. Practic vrem ca omul să se simtă cât mai confortabil, de la statul pe scaun până la achiziţionarea biletului“, a completat Stelian Nicola.

În plus, călătorii pot vizualiza timpul real în care va ajunge autobuzul în staţie, prin intermediul panourilor electronice, existente în fiecare staţie. Şi asta graţie unui sistem de monitorizarea a autobuzelor prin GPS. SMS-ul a înlocuit biletul Şi sistemul de achiziţionare a biletelor prin SMS s-a bucurat de mare success. În doar cinci luni de la lansare, călători au ales în peste 16.200 de cazuri să să se folosească de telefonul mobil. Practic, călătorul trimite, după ce urcă în autobuz, un mesaj scris simplu, fără text, la numărul special 7585, valabil în reţelele Orange şi Vodafone. În câteva secunde primeşte informaţii despre data şi ora emiterii biletului, durata validităţii şi un cod care permite controlorilor să combată fraudele. Tehnica modernă a înlocuit integral şi abonamentele clasice cu carduri magnetice, care trebuie validate la fiecare călătorie cu autobuzul. Investiţia a fost de 300.000 de euro.

Cifrele transportului în comun prin STP
Nr. călătorii/lună - 1.723.700, din care:
-pe bază de bilet - 207.000 călătorii
-prin SMS-16.200
-pe bază de abonamente - 1.516.700
-autobuze-72




http://www.adevarul.ro/locale/alba_iuli ... 51714.html


Attachments:
alba.jpg
alba.jpg [ 52.9 KiB | Viewed 8419 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 13:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
Prezentarea STP Alba Iulia.



Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
Contract concesiune transport public.


Attachments:
ab.pdf [385.06 KiB]
Downloaded 218 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Jun 2012 20:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
Proiectul este promovat de dl. Vasile Bora, presedintele Fundatiei PAEM Alba: http://www.paemalba.ro/

Introducerea unui sistem public de transport local nepoluant prin darea în folosinţă a unei reţele de TROLEIBUZE, cu finanţare europeană nerambursabilă

Vasile VOICU BORA: Transportul local -realizarea în Alba Iulia, etapizat, a unui sistem public de transport prin folosirea unei reţele de TROLEIBUZE. Avantaje: este un mijloc de transport cu grad de poluare fizico-chimică zero şi un grad de poluare fonică foarte scăzut, este mult mai ieftin decât cel cu autobuzul, are o fiabilitate foarte mare şi necesită costuri de întreţinere foarte mici. Şi ce este mai important, este faptul că trecerea şi la un asemenea mijloc de transport alternativ se poate face din fonduri europene nerambursabile DMI „Planuri integrate de dezvoltare urbană, subdomeniul „Centre Urbane”, cu o contribuţie a autorităţilor publice locale de doar 2 la sută!


http://www.ziarulunirea.ro/doi-independ ... 96248.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re:
PostPosted: Sun 25 Jun 2017 21:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 47755
Silviu wrote:
Prezentarea STP Alba Iulia.


In anul 2013.


Attachments:
08_nicola_prezentare_GL_pt_realizare_plan_integrat_de_mobilitate_in_bucuresti_ilfov.ppt [6.5 MiB]
Downloaded 64 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group