TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 18 Jul 2018 17:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Tue 17 Dec 2013 11:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Modificări în circulaţia trenurilor internaţionale 382/383 “Bulgaria Expres”
27-11-2013

CFR Călători informează că, din cauza efectuării unor lucrări la infrastructura feroviară din Ucraina (secţia Cernăuţi – Lvov – Ternopol), trenurile internaţionale 382/383 “Bulgaria Expres” care circulă pe ruta Sofia – Bucureşti Nord – Cernăuţi –Lvov –Ternopol – Kiev – Moscova şi retur au traseul modificat, după cum urmează: pe reţeaua feroviară ucrainiană, acestea circulă pe ruta Cernăuţi – Certkov – Terebovlia – Ternopol, în loc de Cernăuţi – Ivano Frankovsk – Lvov – Ternopol.

Călătorii care şi-au achiziţionat cu anticipaţie legitimaţii de călătorie şi rezervări la aceste trenuri şi care au înscrisă ca staţie de destinaţie pe bilet staţia Ivano Frankovsk sau Lvov, vor putea călători până în staţia Cernăuţi, unde vor trebui să schimbe trenul pentru a ajunge la destinaţie. Legitimaţiile de călătorie internaţionale emise pentru staţia Ivano Frankovsk sau Lvov sunt valabile şi în trenurile naţionale ucrainiene, care fac legătura între staţiile Cernăuţi - Ivano Frankovsk - Lvov.

Legitimaţiile de transport emise la trenurile 382/383 „Bulgaria Expres”, care au ca destinaţie alte staţii din parcursul acestora (ex. staţia: Ternopol, Viniţa, Kiev, Moscova, etc.) sunt valabile şi recunoscute în aceste trenuri.

Informații despre circulația trenurilor internaţionale sunt disponibile în staţiile şi agenţiile CFR cu vânzare în trafic internaţional sau la telefon: 021.314.5528 (trafic internațional Gara de Nord București).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Tue 07 Jan 2014 21:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Dupa ce se parea ca tronsonul Predeal - Brasov va fi "sarit" de la reabilitare, iata ca se agita spiritele cu un proiect incert, nimic nou de fapt fata de fantasmagoriile vehiculate si cu alte ocazii din trecut, cand parca totul era mai credibil, Romania nefiind inca o ruina totala. Oricum, vorbim despre 2025+, deci nimic serios.

http://www.monitorulexpres.ro/?mod=moni ... eal-Brasov

Quote:
CFR vrea să reabiliteze calea ferată Predeal-Braşov
• Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Braşov, astfel încît viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră, de la 40 - 65 km/h în prezent, dar prevede şi modernizarea gărilor

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vrea să modernizeze tronsonul de cale ferată Predeal - Braşov, astfel încît viteza de rulare a trenurilor să crească pînă la 160 de km/oră, de la 40 - 65 km/h în prezent. Deşi are la îndemînă un proiect cu mai multe alternative de investiţie, lucrări complexe, cu construcţii de noi tunele şi căi ferate, acesta nu poate fi susţinut financiar de Ministerul Transporturilor, care spune că astfel de modernizări sînt improbabile înainte de 2025. Aşa că deocamdată, pentru transportul feroviar între Predeal şi Braşov urmează doar o reabilitare a liniilor şi a staţiilor de pe traseu. Pentru început, CFR SA a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov documentaţia de mediu aferentă, urmînd ca pe 9 ianuarie, de la ora 16.30, să aibă loc şi dezbaterea publică a impactului pe care investiţia de reabilitare a căii ferate Predeal - Braşov îl va avea asupra mediului. În urma acestei dezbateri, care va avea loc la sediul Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA- sucursala Braşov (Str. Politehnicii nr. 1), APM Braşov va lua decizia emiterii sau respingerii acordului de mediu. Linia de cale ferată Predeal - Braşov, care trece prin Timişu de Sus, Timişu de Jos şi Dîrste, este componentă a Coridorului IV Pan European. Calea ferată este electrificată integral şi are 29 de kilometri.

Reparaţii la cele două tuneluri

Lucrările pe care CFR SA vrea să le facă pentru început la linia dintre Predeal şi Braşov prevăd o serie de reabilitări şi consolidări ale terasamentelor, lucrări de reducere a pantelor de drenaj şi reconstrucţie a platformei liniei ferate. Proiectul prevede repararea a 52 de poduri şi podeţe de pe traseu şi construirea altor 59 noi. Cele două tuneluri dintre Predeal şi Braşov vor fi hidroizolate, iar căile de rulare vor fi reparate, astfel încît garniturile de mare tonaj să poată circula fără restricţii. De asemenea, vor fi modernizate trecerile la nivel şi va fi introdus un nou sistem de administrare a traficului. Realizarea acestor lucrări presupune exproprierea a 36 de metri pătraţi de pădure şi a 1.700 de metri pătraţi de teren urban.

Staţiile de pe traseu vor fi modernizate

Proiectul prevede şi modernizarea staţiilor de pe traseu. Astfel, va fi modernizată clădirea gării din Predeal, unde vor fi instalate sisteme moderne de informare a călătorilor şi de vînzare a biletelor. Numărul de linii de la Predeal va fi redus de la 14 la 9, iar parcările din zonă vor fi şi ele amenajate. La staţia CFR Timişu de Sus, vor fi cinci linii cu lungimi utile cuprinse între 250 şi 813 metri. Clădirea gării va fi şi ea renovată, cu o atenţie specială pentru sala de aşteptare, zonele comerciale, toaletele şi casa de bilete, dar şi facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi. La staţia de la Dîrste vor rămîne în funcţiune toate cele şase linii şi se va acorda o atenţie specială amenajărilor pentru persoanele cu dizabilităţi.

Nicio investiţie majoră înainte de 2025

Pentru investiţiile pe termen lung în căile ferate care leagă Braşovul de localităţile de pe Valea Prahovei, Compania Naţională de Căi Ferate „CFR“ SA propune mai multe variante de dezvoltare. Proiectanţii CFR SA au propus cîteva alternative care în final ar putea duce la mărirea vitezei de rulare a trenurilor, în condiţii sigure. Fiecare dintre ele presupune lucrări complexe, de mare valoare, cu noi construcţii şi tuneluri prin care să treacă alte linii decît cele deja existente. Însă, Ministerul Tansporturilor nu-şi permite să facă astfel de cheltuieli înainte de 2025.

Alternative „futuriste“

A. Conform documentaţiei depuse la APM, o soluţie de viitor pentru dezvoltarea circulaţiei feroviare între Braşov şi Valea Prahovei ar viza realizarea unui tunel de 10,5 kilometri de la Timişu de Sus la Azuga, care să ocolească staţia Predeal. În schimb, staţia Predeal ar urma să fie reproiectată ca staţie terminus pentru primirea trenurilor de călători ce sosesc de la linia de joncţiune din staţia Azuga. Pe secţiunile Braşov - Dîrste şi Dîrste - Timişu de Sus, proiectul ia în consideraţie retrasări în plan orizontal şi corecţii, prin realizarea a patru tuneluri cu lungime totală de 2.800 m, care ar permite trenurilor să circule cu o viteză de 140 km/h. Această alternativă, pe secţiunea Dîrste - Timişu de Sus, este considerată fezabilă din punct de vedere tehnic, însă din cauza lucrărilor complexe şi din cauza apropierii de linia existentă, ar putea impune o închidere a traficului pe perioada lucrărilor. În final, această alternativă ar scurta traseul cu 5,670 kilometri, arată proiectanţii.
B. O altă alternativă presupune construirea a două tuneluri între Azuga şi Timişu de Sus, respectiv între Timişu de Sus şi Dîrste. Primul ar avea o lungime de 10,5 kilometri, iar cel de-al doilea 13,2 kilometri. Varianta ar funcţiona avînd staţia Timişu de Sus în aceeaşi poziţie ca şi acum, şi cu al doilea tunel care să se depărteze de traseul actualei linii, traversînd muntele pe sub Poiana Braşov. O astfel de alternativă va scurta cu 664 de metri linia existentă acum.
C. O a treia alternativă propusă de proiectanţi prevede trasarea unui tunel dublu, cu cîte o linie pe sens, pe o distanţă de 22,48 kilometri, de la Buşteni pînă la Dîrste. Această variantă ar permite atingerea vitezei de 160 de km/h, fără nicio oprire între cele două staţii. În mijlocul tunelului ar exista însă o zonă de comunicare, pentru intervenţia în caz de necesitate.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Tue 07 Jan 2014 23:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Tronsonul ăla oricum e ultimul pe listă, din cauza complexităţii. Banii vor veni de la UE, prin POS-T, presupunând că CFR S.A. e în stare să depună o cerere (că până acum nu prea a fost).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Wed 08 Jan 2014 19:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
Dr2005 wrote:
din cauza complexităţii.
A naibii complexitate... S-a putut construi de la zero in 1877-79, s-a putut dubla in 1939-40, lucrarile de arta rezistand peste un secol in conditii foarte bune, iar acum nu se mai poate nici reface un podet amarat cand e cazul. Progres, manca-ti-as...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 09 Jan 2014 21:53 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 690
Dacă trenul va trece pe sub Poiana Braşov, unde se va racorda cu traseul actual? La câteva sute de metri vest de gara Bartolomeu? Asta ar însemna ca toate trenurile care vin din sud să intre, câţiva kilometri, pe M200 în condiţiile în care linia nu e electrificată.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Fri 10 Jan 2014 14:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
OAB wrote:
Dacă trenul va trece pe sub Poiana Braşov, unde se va racorda cu traseul actual? La câteva sute de metri vest de gara Bartolomeu? Asta ar însemna ca toate trenurile care vin din sud să intre, câţiva kilometri, pe M200 în condiţiile în care linia nu e electrificată.

Nu, nu... Daca va trece pe sub Poiana Brasov, este pentru a face o bucla, astfel incat sa mai imblanzeasca declivitatea lungind traseul in plan... Tot la Darste s-ar racorda apoi.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sat 11 Jan 2014 02:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 690
Ar exista posibilitatea unei gări subterane la Poiana Braşov? Un fel de punct intermodal transport feroviar - transport rutier - transport pe cablu. În felul acesta , problemele ridicate de fluxul exagerat de călători de pe linia 20 s-ar rezolva, măcar parţial.

Quote:
O a treia alternativă propusă de proiectanţi prevede trasarea unui tunel dublu, cu cîte o linie pe sens, pe o distanţă de 22,48 kilometri, de la Buşteni pînă la Dîrste. Această variantă ar permite atingerea vitezei de 160 de km/h, fără nicio oprire între cele două staţii. În mijlocul tunelului ar exista însă o zonă de comunicare, pentru intervenţia în caz de necesitate.


Ideea interesantă, dar una din consecinţele aplicării ei va fi creşterea numărului mijloacelor de transport auto între localităţile prin care nu va mai trece trenul. Dacă nu se doreşte treaba asta, atunci eu, personal, văd trei soluţii:
1. Trenuri periurbane (un fel de HEV) pe linia actuală (care, de la Dârste va fi descongestionată)
2. Trenuri cu cremalieră pe un traseu cât mai scurt între Braşov şi Buşteni ; rămâne de văzut locul de plecare din Braşov
3. Transport pe cablu - fie plan înclinat, fie teleferic - între Braşov-Predeal şi Predeal-Buşteni.

Telefericul are, în principiu, o viteză maximă de 43 km/h (la noi în ţară, viteza e cam de două ori mai mică). Cu o viteză de 43 km/h şi un traseu care să nu ocolească prea mult, ajungi de la Braşov la Predeal într-un timp suficient de scurt ca să nu mai fii nevoit să te înghesui în mijloace de transport auto care nici nu ştii cât sunt de sigure. Funicularul ar merge considerabil mai încet, dar are farmecul lui; nu va concura cu mijloacele auto, dar nu va circula gol. Trenul de tip HEV , dacă e gândit ca lumea, ar prelua o bună parte dintre pasagerii care folosesc dubele / midibuzele / autobuzele. În ceea ce priveşte trenul cu cremalieră, publicul călător care l-ar folosi ar fi cam acelaşi care s-ar sui în funicular. Altfel spus, ar fi mai ales cei care s-ar sui de dragul vehiculului, nu neapărat pentru a ajunge dintr-un loc în altul.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sat 11 Jan 2014 09:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Consiliul de Administraţie al CFR SA a fost REVOCAT, pentru management defectuos

Adunarea Generală a Acţionarilor CFR SA, companie controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, a hotărât vineri revocarea din funcţie a membrilor Consiliului de Administraţie, pe motiv că aceştia au exercitat un management defectuos, care a afectat situaţia financiară a companiei.

"În acest sens, au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, printre care menţionăm: neîndeplinirea obligaţiei de supraveghere şi control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârşite de executiv şi constatate de organele de control, precum şi încălcarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor şi a altor prevederi legale", se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.

Consiliul de Administraţie era format din Florian Raimund Kubinski (preşedinte, CFO Volksbank România), George Micu (membru, director general CFR SA), Enache Jiru (membru, secretar de stat în Ministerul Finanţelor) şi Sebastian Tcaciuc (membru).

AGA a numit un nou CA, din care fac parte Ovidiu Petrişor Artopolescu, membru al Consiliului de Supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Puţura, secretar de stat în Ministerul Justiţiei, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca, consultant financiar, George Ciobănaşu, auditor financiar.

Aceştia au fost evaluaţi şi validaţi de consorţiul de consultanţi alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group şi David & Baias.

În perioada următoare, Consiliul de Administraţie se va întruni pentru a alege noul preşedinte al CA. Adunarea Generală a Acţionarilor a pus în vedere noului Consiliu de Administraţie să analizeze de urgenţă modul de îndeplinire de către George Micu a îndatoririlor sale de director general interimar al societăţii.

"Chiar dacă întâmpinăm rezistenţă, dorim să fie clar pentru toată lumea că Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economică a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituţiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecinţă", a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.

Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA şi Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti după un control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficienţe de natură economică, administrativă sau organizatorică, precum şi indicii privind săvârşirea de infracţiuni.

Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfă, CFR Călători şi Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizată fiind ianuarie 2012 - septembrie 2013.

Controlul la CFR SA a fost finalizat în noiembrie, raportul de la Tarom este pe circuitul de aprobare, iar în cazul celorlalte trei companii, acţiunile sunt în derulare, a comunicat miercuri Biroul de presă al Ministerului Transporturilor (MT) la solicitarea MEDIAFAX.

Rezultatele acţiunii de control de la CFR au fost consemnate în Raportul nr. 49627/04.11.2013, în cuprinsul documentului fiind menţionate deficienţele de natură economică, administrativă, organizatorică, precum şi aspecte care constituie indicii privind săvârşirea unor infracţiuni.

"Măsurile dispuse pentru remedierea deficienţelor de natură economică, administrativă şi organizatorică sunt în curs de implementare. Având în vedere aspectele constatate, ce constituie indicii privind săvârşirea unor infracţiuni, Direcţia Corpul de Control a sesizat organele abilitate ale statului (...) În acest sens, în luna noiembrie 2013, Corpul de Control a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie şi Direcţia Poliţie Transporturi - Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti", mai arată reprezentanţii instituţiei.

CFR SA a transmis, joi, că neregulile semnalate în raportul Corpului de Control al MT cu privire la dispariţia unor vagoane din parcul centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instanţelor, fiind deficienţe înregistrate de companie în perioada 2003-2004.

"CNCF CFR SA a înaintat încă din anul 2012 sesizări organelor abilitate de control şi a deschis procese pentru neregulile semnalate în situaţia electronică a parcului centralizat de vagoane, speţe care se află în faza de recurs sau în anchetă. Reamintim faptul că verificarea evidenţei electronice a parcului centralizat de material rulant al CNCF CFR SA se face prin inventarieri anuale, în baza unei dispoziţii comune semnată de societăţi desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR Marfă SA, CNCF CFR SA şi SAAF SA), întrucât vagoanele sunt puse în circulaţie pe întreaga reţea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staţionare permanent şi/sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate şi inventariate anual în locaţii diferite", se arată într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare publice.

În urma unei acţiuni proprii de inventariere a parcului centralizat de material rulant, efectuată de reprezentanţii CFR SA în anul 2012, a rezultat că peste 900 de vagoane sunt deja în litigiu, precizează compania.

"Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR SA, încă din anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în această speţă, compania are deja două acţiuni deschise pe rolul instanţelor, acţiuni aflate în faza de recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetă şi vagoane care nefiind fizic identificate pe teren nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situaţii să fie actualizate în baza de date electronică", potrivit sursei citate.

http://www.mediafax.ro/social/consiliul ... s-11882390


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sat 11 Jan 2014 18:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
OAB wrote:
Ar exista posibilitatea unei gări subterane la Poiana Braşov? Un fel de punct intermodal transport feroviar - transport rutier - transport pe cablu. În felul acesta , problemele ridicate de fluxul exagerat de călători de pe linia 20 s-ar rezolva, măcar parţial.

Nu mai exista flux pe linia 20, in urma masurilor de batjocorare a calatorilor care au fost luate in perioada 2006-2012 (rarirea plecarilor de la 10 la 60 minute, lipsa controlului conducand la droaie de pasageri si biciclisti parazitari, cresterea nejustificata a tarifului etc). Pur si simplu doritorii isi rezolva altfel deplasarea, daca chiar mai au nevoie de a merge musai la Poiana Brasov. Pentru majoritatea brasovenilor insa, Poiana nu mai prezinta aproape nici un interes de cand s-a transformat intr-o mahala compacta de vile de imbogatiti si carciumi scumpe.

Altitudinea Poienii este aproximativ cat cea a Predealului, deci nu poate deveni gara pe parcursul tunelului. Tunelele noi propuse ar trebui sa coboare de la 930 m (Azuga) la 640 m (Darste). Predealul este la 1040 m si reprezinta o "cocoasa" inutila pentru traficul de tranzit. Actualele tuneluri nu numai ca au ajuns intr-o stare tehnica riscant de jalnica, dar au declivitati foarte mari si in acelasi timp raze de curbura foarte mici. De aceea ar fi de dorit pana la urma inlocuirea lor. Nasol este ca Predealul ar ramane fara gara pe un traseu principal, eventual doar o fundatura cu navete de legatura la Azuga...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sat 01 Feb 2014 09:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Grapini şi Frunzăverde nu au înţeles prea clar propunerea sârbilor

Pentru a lega „Semmeringul Bănăţean” de oraşul Vârşeţ românii nu trebuie să construiască nimic

Autorităţile române nu au înţeles propunerea autorităţilor sârbe de la Vârşeţ, care au spus că intenţionează să lege, pe calea ferată, oraşul Vârşeţ de „Semmeringul Bănăţean”. Propunerea sârbilor, făcută în primăvara anului trecut, venea ca o completare la căutările autorităţilor din judeţul Caraş-Severin şi ale societăţii civile de a relansa turismul pe calea ferată Oraviţa – Anina.

Referitor la propunerea sârbilor, ministrul turismului, Maria Grapini, a dat un răspuns (întârziat cu aproape un an) către Prefectura Caraş-Severin, în care spunea că revitalizarea turismului pe „Semmeringul Bănăţean” se poate face, aşa cum doresc autorităţile din Vârşeţ, cu prelungirea liniei ferate Anina – Oraviţa, până la Vârşeţ.

Dar, având în vedere criza economică, propunerea de a construi o linie ferată, fără a se indica lungimea ei, sursele de finanţare şi a se estima suma necesară, părea doar o reflecţie asupra unui proiect prea îndepărtat.

Nici preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Sorin Frunzăverde nu s-a arătat prea entuziasmat de idee. La o recentă întâlnire cu autorităţile din Vârşeţ, referitor la subiect, Sorin Frunzăverde a declarat: „Să promit că vom construi o cale ferată, acum, când liniile ferate nu reprezintă o prioritate, ar fi exagerat. Există alte proiecte mai urgente, cum ar fi construirea autostrăzii Belgrad – Timişoara, care ar face ca şi Reşiţa să fie la o distanţă de numai 60 de kilometri de o autostradă. Este vorba despre autostrada „Transcarpatica”, în fapt, coridorul European ce va lega Marea Adriatică de Marea Baltică. Refacerea căii ferate ar avea sens numai dacă s-ar lega şi de portul Moldova Nouă. Acest lucru s-ar putea realiza în viitor, în cadrul Strategiei Uniunii Europene pentru regiunea Dunării. Desigur, ideea este frumoasă şi rămâne în atenţia noastră”.

Însă, preşedintele Adunării comunei Vârşeţ, Jovica Zarkula, a precizat: „Partea română nu trebuie să construiască nimic. Dumneavoastră aveţi calea ferată de la Oraviţa la Iam, până la graniţa cu Serbia. La noi linia ferată a fost dezafectată şi trebuie refăcută numai pe o lungime de 5 kilometri, până la Jasenovo. Dacă se fac cei 5 kilometri de pe teritoriul sârbesc, se restabileşte legătura cu linia ferată existentă, de la Vârşeţ, la Biserica Albă. Dar, nici la noi situaţia financiară nu este prea bună. Nu sunt bani. Am putea, însă, reface această porţiune de 5 kilometri printr-un proiect transfrontalier. În viziunea noastră linia de la Vârşeţ la Anina ar fi una preponderent turistică. Desigur ea ar deveni mult mai interesantă dacă s-ar intensifica şi transporturile de mărfuri”.

Practic, în această fază, sârbii au propus lansarea unui proiect transfrontalier, între Caraş-Severin şi comuna Vârşeţ, pentru construirea a numai 5 kilometri de cale ferată, pe teritoriul sârbesc, la graniţa dintre Serbia şi România. Aceasta ar lega „Semmeringul Bănăţean” de oraşul Vârşeţ. Partea română ar putea folosi banii obţinuţi prin finanţarea proiectului pentru reabilitări şi modernizări pe calea ferată existentă, de la Iam până la Anina. Desigur, iniţiativa poate veni din partea Vârşeţului, cu condiţia să existe deschidere din partea partenerului din România.

http://www.argument-cs.ro/content/grapi ... 3%A2rbilor


Attachments:
Sfarsitul liniei ferate la Iam.jpg
Sfarsitul liniei ferate la Iam.jpg [ 76.92 KiB | Viewed 7702 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Mon 03 Feb 2014 07:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Primul tronson de cale ferată cu ecartament european, inaugurat în RM

Primul tronson de cale ferată cu ecartament european din Republica Moldova a fost inaugurat astăzi la Giurgiuleşti.

Acesta va asigura conexiunea dintre Portul Internaţional Giurgiuleşti din Republica Moldova și comunitatea europeană, la frontiera cu România.

Astăzi, după aproape 17 ani, în stația din țara noastră a intrat o garnitură de tren pe linie europeană, care a venit din Galați.

Tot astăzi, după o pauză de 15 luni, din Zona Economică Liberă a plecat prima garnitură cu containere pe segmentul reabilitat Giurgiuleşti-Cahul.

Până la finele anului, Calea Ferată a Moldovei intenţionează să lanseze cursa de tren pentru pasageri Giurgiuleşti-Galaţi, cu frecvenţă zilnică, iar la anul viitor urmează sa fie instituită ruta de pasageri Cahul-Giurgiulești-Galati.

Circulaţia trenurilor pe segmentul de cale ferată Giurgiuleşti-Cahul, care face conexiunea sudului cu nordul Moldovei, a fost sistată în iunie 2012 din cauza unor alunecări de teren.

Lucrările de reabilitare au fost lansate acum o lună şi jumătate, fiind efectuate din mijloacele proprii ale întreprinderii „Calea Ferată”.

http://jurnal.md/ro/

03.09.2013


Attachments:
Giurgiulesti.jpg
Giurgiulesti.jpg [ 94.72 KiB | Viewed 7694 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Fri 21 Feb 2014 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Comisia Europeană: România, să acorde stimulente CFR pentru reducerea tarifelor

Comisia Europeană a cerut joi României să respecte legislaţia UE, asigurând echilibrul financiar al administratorului infrastructurii feroviare, prin acordarea de stimulente, pentru a permite astfel reducerea costurilor şi tarifelor practicate de companie, informează Mediafax.

Comisia Europeană îşi exprimă "îngrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din România în anii următori" şi atrage atenţia că tarifele aplicate trenurilor de marfă sunt printre cele mai mari din Europa.

"Reţeaua feroviară a fost afectată de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, în timp ce tronsoane mari ale reţelei nu au fost menţinute în stare bună. În acelaşi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat să reducă costurile şi tarifele", se arată într-un comunicat al CE.

Executivul european aminteşte că Directiva privind spaţiul feroviar unic european solicită statelor membre să asigure echilibrul financiar al administratorului infrastructurii "prin intermediul unor stimulente eficiente, în vederea reducerii costurilor şi a tarifelor".

Comisia Europeană se referă la tariful de utilizare a infrastructurii (TUI), taxă stabilită de CFR pentru operatorii de transport care acoperă peste 90% din veniturile administratorului reţelei.

Totodată, Comisia subliniază că, în timp ce toate coridoarele feroviare principale din România sunt electrificate, trenurile diesel trebuie să contribuie la finanţarea echipamentului electric al căilor ferate la acelaşi nivel ca trenurile electrice. "Având în vedere că directiva UE limitează tarifele la costurile directe ale serviciilor de transport feroviar, Comisia solicită României să nu impună aceste tarife trenurilor diesel", se mai arată în comunicat.

http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 26635.html


Attachments:
tren-cfr.jpg
tren-cfr.jpg [ 47.74 KiB | Viewed 7662 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Wed 12 Mar 2014 08:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
CFR Călători informează că, în data de 12 martie 2014, pentru efectuarea lucrărilor la infrastructura feroviară pe distanța Daneș - Dumbrăveni (secţia Sighișoara - Mediaș), în circulaţia tenurilor vor interveni următoarele modificări:

-trenul IR 1745/-2 București Nord – Sighișoara – Mediaș – Satu Mare, pe distanța București Nord – Sighișoara va circula fără modificări, pe distanța Sighișoara – Mediaș pasagerii vor fi transbordați cu autobuze la trenul IR 12745/-2, care circulă pe distanța Mediaș (pl. 14.00) – Satu Mare (sos.00.14).

-trenul IR 1746/-1 Satu Mare – Mediaș – Sighișoara – București Nord, pe distanța Satu Mare - Mediaș va circula fără modificări, pe distanța Mediaș– Sighișoara pasagerii vor fi transbordați cu autobuze la trenul IR 12746, care va circula pe distanța Sighișoara (pl. 14.45) – București Nord (sos. 20.00).

De asemenea, în data de 12 martie a.c. vor interveni modifcări şi în circulaţia trenurilor Regio, acestea fiind anunţate la nivel local, în staţiile de plecare/sosire. Astfel, pe distanţa Sighișoara – Mediaș și retur, transportul pasagerilor va fi asigurat cu autobuze la / de la trenurile afectate.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 20 Mar 2014 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Companiile feroviare din Bulgaria și România, pregătite să introducă trenuri de pasageri prin podul Calafat-Vidin

Potrivit biroului de presă al BDZ, planurile inițiale prevăd ca trenurile să fie lansate începând cu 14 decembrie 2014, când va intra în vigoare mersul trenurilor pentru anul 2015. Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova și Timișoara ar urma să aibă ora de plecare 12.00, urmând să ajungă la în capitala ungară a doua zi la ora 08.00. Pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 și va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua următoare.

Trenul de călători între Sofia și Budapesta prin podul Nouă Europa face parte din proiectul RAIL4SEE. Mersul trenurilor se stabilește în cadrul conferințelor Forum Train Europe, prima având loc în luna ianuarie, iar următoarea fiind programată pentru sfârșitul lunii martie, precizează BDZ-Călători. Deocamdată, nu există estimări cu privire la numărul potențial al călătorilor care vor folosi acest tren.

În același timp, BDZ Cargo are deja un acord cu CFR Marfă pentru transport feroviar de mărfuri cu două trenuri prin podul Calafat-Vidin acesta urmând să fie pus în aplicare după clarificarea unor detalii privind folosirea podului ce vor face obiectul unui acord suplimentar ce trebuie semnat de cele două state.

BDZ prin sucursalele sale Călători și Cargo are o colaborare bună și eficientă cu CFR, toate subiectele de interes comun fiind discutate și soluționate la nivel bilateral, se mai afirmă într-o poziție oficială a companiei bulgare.

La rândul său, CFR Călători se declară 'pregătită să introducă în circulație trenuri de pasageri în relația cu operatorul bulgar de călători pe podul Calafat — Vidin, imediat ce i se comunică deschiderea în condiții normale de exploatare de către gestionarul infrastructurii feroviare din România'. Pentru început, se va realiza conexiunea regională între zonele vecine podului din ambele țări. În funcție de reacția utilizatorilor și de necesarul de trenuri, numărul acestora poate crește, explică compania, la solicitarea AGERPRES.

'Trenurile internaționale de călători în tranzit vor fi programate în funcție de solicitările administrațiilor partenere cu care colaborăm, situație în care există posibilitatea ca acestea să circule', mai precizează CFR Călători.

Podul rutier și feroviar peste Dunăre, între Calafat și Vidin, a fost inaugurat în iunie 2013. Partea rutieră a construcției este folosită intensiv, traficul depășind estimările, spre deosebire de cea feroviară care rămâne neutilizată din motive care nu sunt foarte clare și cel mai probabil țin de coordonarea între companiile feroviare și de infrastructura feroviară a celor două state.

http://www.agerpres.ro/externe/2014/03/ ... n-15-45-30


Pe pod!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sat 22 Mar 2014 09:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Organizarea traficului transfrontalier intre Vidin Marfuri si Golenti.

http://www.rfc7.eu/ckfinder/userfiles/f ... R-NRIC.pdf


Attachments:
Vidin-Golenti CFR-NRIC.pdf [19.75 MiB]
Downloaded 99 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 24 Apr 2014 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Un tren de călători a traversat experimental podul Calafat-Vidin. Convoiul de vagoane a circulat cu 110 km/h

Un tren de călători a pornit de la gara Golenţi, din judeţul Dolj şi a sosit în gara nouă a Vidinului. Convoiul de vagoane a traversat experimental podul Calafat-Vidin.

Convoiul de vagoane a circulat în ambele direcţii peste pod cu 110 kilometri pe oră. Trenurile de pasageri vor fi lansate începând cu data de 14 decembrie 2014. Cursa ce va lega Sofia de Budapesta prin Craiova şi Timişoara ar urma să aibă ora de plecare 12.00, urmând să ajungă la în capitala ungară a doua zi la ora 08.00. Pentru retur, trenul va pleca din Budapesta la ora 19.00 şi va ajunge la Sofia la ora 18.00 ziua următoare.

Probleme de rezolvat

O mică porţiune din calea ferată pe teritoriul românesc nu este electrificată şi de aceea nu pot fi folosite locomotive cu tracţiune electrică. CFR Călători a anunţat că este pregătită să introducă în circulaţie trenuri de pasageri în relaţia cu operatorul bulgar de călători pe podul Calafat - Vidin.

Regionala CFR Craiova împreună cu bulgarii, va stabili în perioada următoare câte trenuri vor circula pe ruta Craiova-Vidin. Directorul căilor ferate de stat din Bulgaria a precizat că lucrările făcute împreună la calea ferată cu România şi Serbia decurg foarte bine.

Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria. Deocamdată, nu există estimări cu privire la numărul potenţial al călătorilor care vor folosi acest tren.

http://adevarul.ro/locale/craiova/foto- ... index.html


Attachments:
Vidin.jpg
Vidin.jpg [ 42.08 KiB | Viewed 7546 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 08 May 2014 16:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
http://www.fedafer.ro/index.php?option= ... 1481237582
Quote:
A treia întâlnire a ceferiştilor din Complexul Coşlariu-Teiuş

Sâmbătă, 3 mai, în Parcul Feroviar al oraşului Teiuş a avut loc a treia ediţie a întâlnirii ceferiştilor din Complexul Coşlariu-Teiuş, la care au participat sute de localnici şi reprezentanţi ai Sucursalei regionale CF Braşov.

Se poate vorbi deja de o tradiţie ca la Teiuş să aibă loc această reuniune a localnicilor care sunt legaţi sufleteşte de viaţa de ceferist. Aproape că nu exista familie în Teiuş care să nu fi avut măcar un membru ceferist de-a lungul tradiţiei feroviare din zonă.

Deschiderea manifestărilor s-a făcut în gara Teiuş de către primarul Mirel Hălălai în decorul creat de cele două bijuterii ale Căilor Ferate Române, intrate în posesia administrației locale. E vorba de două uriașe locomotive fabricate la uzinele Reșița, una chiar în 1959, care vor fi amplasate în curând în Parcul Feroviar al orașului.

Manifestările s-au mutat în Parcul Feroviar, acolo unde, în prezenţa oficialităţilor locale şi judeţene, dar şi a sutelor de localnici, s-a oficiat un parastas de pomenire în memoria feroviarilor și a fost lansată o revistă de profil purtând amprenta inginerului Radu Belu, reputat specialist cunoscut pentru pasiunea de-o viață, Căile Ferate Române.

A urmat programul artistic susținut de Fanfara Centrului de Cultură “Augustin Bena” Alba, Ansamblurile Casei de Cultură a oraşului și Liceului Teoretic Teiuş. Nepoți sau strănepoți de ceferiști au încântat publicul cu dansuri şi jocuri pline de veselie şi voie bună.

Cu siguranţă sărbătoarea va deveni un prilej prin care locuitorii din Teiuş îşi vor aminti ce onoare era odată să fii ceferist.


Attachments:
vechile locomotive din teius.jpg
vechile locomotive din teius.jpg [ 73.42 KiB | Viewed 7509 times ]
festivitate in gara teius.jpg
festivitate in gara teius.jpg [ 63.22 KiB | Viewed 7509 times ]
sarbatoare in parcul feroviar.png
sarbatoare in parcul feroviar.png [ 440.26 KiB | Viewed 7509 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Sun 11 May 2014 09:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
http://www.agerpres.ro/externe/2014/05/ ... n-17-51-15

Quote:
Prima româncă mecanic de locomotivă a condus primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin

Corespondentul AGERPRES, Ivan Radev, transmite: Prima femeie mecanic de locomotivă din România, Dana Târșogoiu, a devenit o adevărată vedetă pentru presa din Bulgaria după ce a condus, sâmbătă, primul tren de călători pe podul Calafat-Vidin. Ziariști din diferite mass-media bulgărești au stat la coadă pentru a o putea fotografia pe doamna zâmbitoare în cabina de mecanic de locomotivă. M-am simțit foarte bine, distanța dintre Vidin și Calafat se parcurge în aproximativ 30 de minute, trenurile sunt formate din automotoare Desiro, iar călătoria a fost deosebit de plăcută, a spus Târșogoiu pentru AGERPRES după sosirea trenului la Calafat.

Circulația feroviară prin utilaj a fost deschisă de către secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Iulian Matache și omologul său bulgar Petăr Kirov. Delegația română condusă de Matache a ajuns la gara Vidinului cu trenul, la ora 12:00, iar după o scurtă ceremonie în orașul bulgar, oficialii și ziariștii români și bulgari au urcat în tren pentru o călătorie la Calafat.

Iulian Matache a declarat la gara din Vidin că la început cursele între Craiova și Vidin vor fi operate cu două perechi de trenuri ale CFR și că speră ca în scurt timp să fie introduse și tot atâtea trenuri bulgărești. Ministrul-adjunct al transporturilor din Bulgaria, Petăr Kirov, a notat însă că principala piedică pentru lansarea trenurilor bulgărești între Vidin și Craiova este faptul ca o parte din traseul de pe teritoriul românesc nu este electrificat, în timp ce Căile Ferate Bulgărești operează în zona Vidinului doar cu locomotive cu tracțiune electrică. În opinia lui Kirov, lipsa de electrificare pe teritoriul românesc reprezintă o problemă și pentru transportatori cargo. Oficialul susține însă că sunt motive de optimism că primul tren de mărfuri va fi lansat luna viitoare.

La Calafat, Matache a subliniat importanța Coridorului IV Pan-European și a spus că România își propune modernizarea căii ferate între Craiova și Calafat cu fondurile din Mecanismul de Conectare a Europei. Cu banii din Programul Operațional Transport se proiectează drumul expres între Vidin și Calafat care va avea patru benzi. Pe de altă parte, am depus deja un proiect în cadrul noii facilități de Conectare a Europei pentru modernizarea tronsonului Vidin-Medkoveț din calea ferată între Vidin și Sofia, astfel și noi depunem eforturi pentru dezvoltarea acestui coridor.

Pe peronul de la Calafat, oaspeții din Bulgaria au fost întâmpinați de primarul Mircea Gușa, care s-a declarat extrem de mulțumit că trenurile se lansează chiar de Ziua orașului, sărbătorită pe 10 mai. 'Pentru mine ca primar, pentru călăfăteni ca și pentru locuitorii Vidinului cu certitudine este un moment istoric. Este o relație în plus, încă un lucru care trebuia adus în strânsă colaborare între regiunea Doljului, zona Calafatului și zona Vidinului. După inaugurarea podului, cele două localități au devenit practic una și aceeași, ca două cartiere ale unui oraș. Foarte mulți călăfăteni merg la Vidin în fiecare zi și invers, mulți dintre locuitorii Vidinului vin la Calafat. Chiar și astăzi, de ziua orașului, sute de bulgari de la Vidin sunt aici', a spus Gușa.

Ștefan Zamfir (65 de ani) stă în zona gării de la Calafat. 'Nu am fost în Bulgaria, dar copiii au fost și le-a plăcut mult. Românii și bulgarii sunt frați, este foarte bine că avem și tren', consideră el. Vecinul său însă nu pare așa de entuziasmat cu privire la tren. 'Numai tren ne trebuia', a ironizat el. Vezi, domnule, ca murim de foame, a spus bărbatul în timp ce repara singur un buldozer parcat în fața casei sale. Principala nemulțumire a călătorilor bulgari aflați în sala de așteptare a gării de la Vidin a fost că trenurile spre Craiova pleacă numai după-amiază. Dacă vrei să te duci, trebuie să rămâi peste noapte, nu poți merge doar pentru o zi, spune pensionarul Gheorghi Todorov. Acest tren este făcut numai pentru români și pentru cei de la Sofia că au trenuri de legătură, dar nu și pentru noi că nu avem bani de hotel la Craiova, susține el. Acum toți tinerii noștri vor pleca la Universitatea din Craiova, nimeni nu se va mai duce la Sofia, comentează alt pensionar. Ce este drept, trenul acum face trei ore până la Craiova, dar dacă românii repară puțin calea ferată va ajunge într-o oră și jumătate și Craiova va deveni un centru foarte atractiv pentru tinerii din Vidin, adaugă el.

Începând de duminică, între Craiova și Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 și, respectiv, la 13:19 de la Craiova și vor sosi la Vidin la 11:00 și la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 și la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 și 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova și Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin — 98 lei.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA, circulația feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat — Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători și de marfă și va reduce timpul necesar pentru parcurgerea distanței Craiova — Golenți — Vidin.

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două țări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la stația Golenți, 1,9 km cale ferată în stația Golenți (4 linii) și construcția a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenți-Calafat.

'Prin racordarea căii ferate existente Craiova — Calafat (ramură sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui, astfel, la dezvoltarea economică din județele Dolj și Mehedinți, prin creșterea capacității de transport de mărfuri și promovarea distribuției mărfurilor în această regiune, și nu în ultimul rând la consolidarea relațiilor economice dintre România și Bulgaria', se menționează în comunicatul citat.

Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)

Cel de al doilea pod de trecere peste Dunăre între România și Bulgaria are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști.

Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut dar până acum a fost folosit doar pentru transport rutier.


Attachments:
watermark.jpg
watermark.jpg [ 25.98 KiB | Viewed 7494 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Tue 13 May 2014 17:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Inca o minciuna grosolana:

Quote:
Tot ieri, Dan Şova a anunţat că din exerciţiul bugetar european 2014 – 2020 se va electrifica şi calea ferată între Oradea şi Cluj-Napoca. „Iniţial, proiectul era prins şi pentru 2007 – 2013, dar a fost scos de ministrul Radu Berceanu (PDL – n.r.)”, a transmis ministrul PSD.


De fapt aceasta promisiune a fost scrisa in programele de guvernare PSD (Mitrea), apoi PDL-UDMR, apoi PSD-PDL, USL, USD....................

Puteti citi intreaga stire accesand link-ul http://www.bihon.ro/nu-sovaie-cand-prom ... 16/1415251


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri CFR
PostPosted: Thu 15 May 2014 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 06 Jun 2014 16:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Participare la Luxemburg la cea de-a doua reuniune a Consiliului TTE

Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a participat ieri, 5 iunie 2014, la Luxemburg, la cea de-a doua reuniune a Consiliului TTE – secţiunea transporturi din acest an.

Primul punct pe agenda Consiliului a fost Al patrulea pachet feroviar, în cadrul căruia miniştrii transporturilor din statele membre UE s-au pronunţat pentru adoptarea unui acord politic asupra a 3 iniţiative tehnice:

Propunere de directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană (Reformare)
Propunere de directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind siguranţa feroviară (Reformare)
Propunerea de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind Agenţia pentru Căi Ferate a Uniunii Europene (ERA) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 881/2004

În ultimul deceniu, transportul feroviar din Uniunea Europeană a cunoscut modificări semnificative, introduse treptat prin trei „pachete legislative feroviare” destinate să deschidă pieţele naţionale şi să sporească interoperabilitatea la nivelul Uniunii Europene şi competitivitatea căilor ferate, păstrând totodată un nivel ridicat de siguranţă. În ciuda dezvoltării considerabile a acquis-ului UE, prin care se instituie o piaţă internă pentru serviciile de transport feroviar, ponderea transportului feroviar în cadrul modurilor de transport în interiorul UE continuă să fie modestă.

La acest moment, transportul feroviar internaţional funcţionează foarte greoi din motive ce ţin de faptul că reţelele de infrastructură au caracteristici tehnice diferite şi este dificil de produs locomotive care să poată circula pe reţele feroviare din diferite state membre iar procesul procesul de autorizare a acestora este costisitor şi de durată.

Cele trei iniţiative legislative au ca obiectiv facilitarea transportul feroviar internaţional prin simplificarea cadrului de autorizare şi certificare de siguranţă.

Dan Şova a susţinu taceastă reformă a sistemului, care va facilita transportul feroviar, ceea ce va aduce beneficii în termeni de cost şi calitate a serviciilor de transport şi implicit în ceea ce priveşte conectivitatea economie inaţionale la Piaţa Unică.

mt.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 09 Jun 2014 14:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Cu trenurile CFR Călători la Parcul de distracții Divertiland - 20 min/ 4 lei pe bilet / 2lei pe bilet dus - întors

CFR Călători informează că, începând cu data de 07 iunie 2014, în fiecare zi, pasagerii pot călători cu trenul din stațiile Bucureşti Nord și București Basarab către Divertiland - cel mai mare parc de distracţii din ţară. Cele 17 trenuri care vor realiza această legătură ajung la destinaţie în 20 minute, iar preţul unui bilet este 4 lei, la clasa a 2-a. Biletul dus-întors poate fi cumpărat cu o reducere de 10%. Copiii, elevii şi studenţii au o reducere de 50%, plătind doar 2 lei pe sens.
Incepand cu data de 10 iunie 2014 pasagerii își pot procura biletele de tren pentru calatoria de întors și de la casele de bilete ale Divertiland.

// Divertiland si-a redeschis portile pe data de 30 mai si isi asteapta vizitatorii in sezonul 2014, cu facilități și servicii moderne și de calitate, printre care 22 de tobogane inedite pentru toate vârstele, singura piscină cu valuri și unica plajă cu nisip din București. //

CFR Călători asigură cele mai numeroase şi convenabile legături directe între Bucureşti şi Parcul de Divertisment Divertiland:

Bucureşti Nord (B.N) / Basarab (B.B) Parc Divertisment Chiajna (Divertiland)
plecare sosire

B.B: 05.00 ------------------------------------------------Divertiland: 05.14
B.B: 07.15 ----------------------------------------------- Divertiland: 07.35
B.B: 08.15 ------------------------------------------------Divertiland: 08.37
B.N: 08.45 ------------------------------------------------Divertiland: 09.01
B.N: 12.15 ------------------------------------------------Divertiland: 12.31
B.B: 13.15 ------------------------------------------------Divertiland: 13.34
B.B: 16.15 ------------------------------------------------Divertiland: 16.37
B.B: 17.30 ------------------------------------------------Divertiland: 17.49
B.B: 20.15 ------------------------------------------------Divertiland: 20.36

Parc Divertisment Chiajna Bucureşti Nord (B.N) / Basarab (B.B)
plecare sosire

Divertiland: 05.12 ------------------------------------B.B: 05.32
Divertiland: 05.56 ------------------------------------B.B: 06.20
Divertiland: 08.56 ------------------------------------B.B: 09.15
Divertiland: 11.56 ------------------------------------B.B: 12.15
Divertiland: 17.20 ------------------------------------B.B: 17.45
Divertiland: 18.00 ------------------------------------B.B: 18.23
Divertiland: 20.27 ------------------------------------B.N: 20.45
Divertiland: 21.10 ------------------------------------B.N: 21.36

Pasagerii au la îndemână și alte reduceri*. Prin Cardul Tren Plus - reducerea este de 25 % la cumpărarea unui bilet, iar prin oferta Minigrup 2 – 5 reducerile sunt între 10 și 25 %.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), 021.314.5528 (pentru traficul internațional Gara de Nord București) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

Divertiland:
www.facebook.com/DivertilandPark sau pe www.divertiland.ro.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 24 Jun 2014 15:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 58
Location: Timisoara,Beius
Specialiştii din domeniul feroviar discută viitorul căii ferate din România
19/06/2014

Club Feroviar alături de Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) au organizat la 19 iunie o dezbatere pe tema Memorandumului „Măsuri pentru eficientizarea sectorului de transport feroviar al României necesare pentru aprobarea Master Planului General de Transport al României”, adoptat la începutul lunii iunie de către Guvernul României. Dezbaterea a fost organizată sub egida Universităţii Politehnica Bucureşti (UPB) şi a Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti (UTCB).
Dezbaterea a fost condusă de către Conf. dr. ing. Gabriel Popa, UPB, Prof.dr.ing. George Stoicescu, UTCB şi Ştefan Roşeanu, senior partner Club Feroviar.
La discuţii au participat reprezentanţi ai mediului academic de specialitate, ai administratorului naţional de infrastructură feroviară, CFR SA, ai operatorului naţional de transport feroviar de pasageri, CFR Călători, reprezentanţi ai industriei de profil, precum şi alte părţi interesate.
Discuţiilor pe marginea Memorandumului li s-au alăturat Asociaţia Inginerilor Feroviari din România (AIFR) şi Asociaţia Transportatorilor Feroviari din România (ATFER).

Documentul analizat este bazat exclusiv pe informaţiile şi propunerile furnizate de către AECOM în cadrul contractului de consultanţă în vederea elaborării Master Planului General de Transport al României (MPGT). Documentul recomandă, printre altele concentrarea pe o reţea feroviară mai restrânsă, (o reţea naţională de aprox. 6.200 km sau 10.000 km de linie desfăşurată), restul urmând a fi transferat către autorităţile publice locale, închiriate/concesionate către companii private sau închise şi transformate în alte tipuri de infrastructuri, stimularea competitivităţii în atribuirea contractelor de servicii publice, introducerea indicatorilor de performanţă în finanţarea serviciilor publice de transport feroviar de călători, elaborarea de programe de reducere a costurilor şi înfiinţarea unei unităţi de achiziţii publice pentru material rulant.

În prezent, la Ministerul Transporturilor se află în lucru un proiect de OUG privind înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară (ARF). Este o instituţie cerută în memorandumul guvernamental care se va finanţa prin aplicarea unei taxe de 0,5% contractelor de servicii publice şi eventualelor contracte de leasing ale materialului rulant.
Importanţa acestui proces de reformare este subliniată şi de asimilarea Preşedintelui ARF rangului de secretar de stat.
Activităţile preconizate sunt deosebit de importante, Autoritatea având un rol executiv crucial pentru redresarea sistemului feroviar (restrângerea dimensiunii reţelei, realizarea contractelor de servicii publice, achiziţionarea de material rulant sau elaborarea actelor normative în domeniu).

În cadrul acestei prime dezbateri pe tema Memorandumului adoptat de către Guvernul României, participanţii au ţinut să sublinieze faptul că intenţia de a reduce reţeaua naţională feroviară cu aproximativ 4000 de km nu ar fi una viabilă şi nici eficientă din punct de vedere economic.
În opinia celor prezenţi, întreg sistemul de transport feroviar nu a fost suficient analizat în momentul redactării draft-ului de Master Plan, mai mult chiar se consideră că acesta este în declin în România, AECOM punctând acest fenomen ca fiind ireversibil.
Specialiştii prezenţi la dezbaterea Club Feroviar şi AIF contrazic argumentele consultantului AECOM subliniind eficienţa energetică a transportului feroviar, siguranţa, importanţa pentru economiile regiunilor traversate de căile ferate şi o utilizare mai eficientă a spaţiului atât la nivel naţional cât şi la nivel urban, faţă de transportul rutier.
În plus, Raportul asupra condiţiilor existente în transportul feroviar, elaborat de către consultantul AECOM, conţine date din 2011 doar de la CFR Călători şi CFR Marfă nu şi de la CFR SA aşa cum ar fi fost adecvat în elaborarea unui proiect de Master Plan cu implicaţii directe asupra activităţii tuturor celor trei companii.
Deşi termenul anunţat de către Guvern pentru dezbateri publice privind observaţiile finale legate de proiectul pentru MPGT este unul extrem de scurt, 5 – 20 august, toţi cei prezenţi la dezbatere au punctat faptul că doresc să se implice şi să fie consultaţi în elaborarea unei strategii viabile pentru transportul feroviar din România.
La 30 iunie va fi organizată o a doua reuniune pe marginea MPGT, ocazie cu care specialiştii din domeniul feroviar vor supune atenţiei publice o serie de soluţii pentru problemele cu care se confruntă sectorul feroviar din România.

Detalii suplimentare veţi putea citi în următorul număr al revistei Railway PRO

http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/65292?lang=ro


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 27 Jun 2014 15:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Orarul trenului operat de Softrans ce va incepe sa circule din data de 30.06.2014 pe ruta Craiova - Motru si retur.


Attachments:
Softronic.jpg
Softronic.jpg [ 84.65 KiB | Viewed 7318 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 30 Jun 2014 15:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Silviu wrote:
ruta Craiova - Motru si retur.


Attachments:
tren Motru.jpg
tren Motru.jpg [ 120.25 KiB | Viewed 7300 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 18 Jul 2014 12:36 
Offline

Joined: Mon 25 Nov 2013 15:18
Posts: 5
România are a opta reţea feroviară din UE, dar printre cele mai îmbătrânite. „Degeaba o avem dacă nu o modernizăm“

România are o reţea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din Uniunea Europeană, după Germania, Franţa, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania şi Suedia, însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizaţi şi doar 37,5% electrificaţi, faţă de aproape 60% în Polonia de exemplu.

„Înainte de 1990 calea ferată, angajaţii ei şi tot acest sistem, era considerat a doua armată a României. Nu exista ca un tren să întârzie, era multă disciplină. Ar trebui să privim calea ferată ca o prioritate, această infrastructură ar suplini lipsa de autostrăzi“, este de părere profesorul de economie Mircea Coşea. El precizează că degeaba avem 11.000 de kilometri de cale ferată dacă nu modernizăm măcar tronsoanele cele mai importante. „Situaţia în care se află calea ferată a fost generată de cei care au condus-o, clienţi politici, ce au permis ca transportul feroviar să piardă şi de concurenţa neloială, de privaţii care au preluat neloial contracte şi materialul rulant de la CFR“, susţine el.

În 1914 reţeaua feroviară a României era formată din 3.549 de kilometri, ce reprezenta o investiţie de 1,1 miliarde de lei, cea mai mare din România la vremea respectivă. La acea vreme, Căile Ferate Române erau cea mai mare companie a ţării, potrivit datelor din Istoria Economiei (2003, editua Economică), scrisă de Maria Mureşan şi Dumitru Mureşan. După Marea Unire de la 1918, România ajunge la 11.000 de kilometri de cale ferată. În preajma Primului Război Mondial, România contractase un împrumut de 400 de milioane de de lei aur pentru dezvoltarea căile ferate, arată aceeaşi sursă.

În ultimii 20 de ani statul nu a avut ca prioritate investiţiile în calea ferată.

„Pe o cale ferată electrificată consumul de energie este mai redus, poluarea se reduce, de aceea este important să se investească în electrificare. La noi, după 90 s-au făcut puţine lucrări de electrificare. Transportul pe calea ferată nu a fost clar o prioritate. În ţările din vest se pune accent pe construcţia şi modernizarea căilor ferate din mai multe motive: se degrevează mare parte din traficul auto, se reduc emisiile poluante, dar şi costurile de transport sunt mai mici“, spune Marius Doru, director de marketing al IMSAT, companie de instalaţii şi automatizări industriale, controlată de grupul francez SNEF. „În 25 de ani în România s-au făcut doar reparaţii curente, iar câteva segmente din culoarul 4 au fost modernizate, însă nu la standardele europene, care prevăd o viteză maximă de 200 km/h, ci la 160 km/h“, a mai precizat el.

CFR SA, compania care administrează reţeaua de cale ferată, nu mai este acum nici măcar în top zece jucători din ţară ca afaceri. Anul trecut CFR SA avea o cifră de afaceri de un miliard de lei, în scădere cu 5% faţă de anul, după cum arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Pentru a creşte veniturile compania a început să organizeze licitaţii pentru închirierea de active. Pe 22 iulie CFR SA organizează opt licitaţii pentru închirierea a 1072 de spaţii şi terenuri, proprietate privată a companiei, cu suprafaţă totală de 389.418 metri pătrati. Spaţiile comerciale scoase de CFR SA pe piaţa imobiliară au o suprafaţă totală de 42.060 de metri pătraţi iar terenurile de 347.358 metri pătrati. „Valorizarea spaţiilor şi terenurilor deţinute de companie este parte a unui proces complex de creştere a eficienţei economice, dar şi de a optimiza fluxul de numerar, necesar pentru a asigura condiţii şi servicii de calitate în gări“, a declarat Macarie Moldovan, director general al CFR SA.

Cea mai drastică reformă care s-a abătut asupra căii ferate a fost spargerea lor în 1998, la sfaturile Băncii Mondiale, care a condiţionat astfel finanţarea deficitului bugetar al României. La sfârşitul anului 1998, Societatea Naţională a Căilor Ferate Române era divizată de către stat în cinci companii: CFR Călători, CFR Marfă, CFR SA (infrastructură), Societatea de Servicii de Management Feroviar şi Societatea de Administrare a Activelor Feroviare. Deşi această măsură trebuia să facă mai profitabile companiile ferate, de fapt a adus pierderi uriaşe, ceea ce nu s-a întâmplat însă în Germania, Franţa sau Austria, unde căile ferate au rămas într-un holding prin care statul îşi poate realiza obiectivele strategice.

http://www.zf.ro/eveniment/romania-are- ... m-12940706


Attachments:
cale-ferata.jpg
cale-ferata.jpg [ 207.07 KiB | Viewed 7248 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 29 Jul 2014 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
CFR SA a semnat contractul pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că în data de 28.07.2014 a fost semnat contractul cu Asocierea SC Arcada Company SA – SC Metabet C.F. SA – SC Compania Construcţii Feroviare SA,contract de lucrări aferent obiectivului „ Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre – km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti – Constanţa, SRCF Constanţa”.

Valoarea Contractului (fără TVA) este de 122.630.482,54 LEI, iar perioada de execuţie a lucrărilor este de 23 luni.

Data de începere a lucrărilor nu va depăşi cu mai mult de 42 de zile data primirii de către Antrepenor a Acordului Contractual.

Pentru repararea celor două poduri, inclusiv viaductele de acces, respectiv pod km 152+149 (Pod Borcea) şi pod 165+817 (Pod Cernavodă), va trebui închisă alternativ circulaţia feroviară pe cele două fire.În această situaţie, pentru a menţine condiţiile normale dedesfăşurare a traficului feroviar se pun în funcţiune podurile vechi (Anghel Saligny) pe perioada executării lucrărilor la podurile noi.

Vă reamintim faptul că, Asocierea SC Arcada Company SA – SC Metabet C.F. SA – SC Compania Construcţii Feroviare SA este câştigătoarea licitaţiei din 25.02.2014 pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre.


http://www.cfr.ro/index.php/comunicate- ... 28-07-2014


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 15 Sep 2014 11:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
„Bistriţa Nord” – o gară europeană, cu un grad înalt de confort şi funcţionalitate

Quote:
Această modernă, europeană gară, cu un înalt grad de confort şi funcţionalitate va fi inaugurată, la sfârşitul lunii august, începutul lunii septembrie, de către primul-ministrul Victor Ponta şi credem că vor exista idei să facem legătura cu Moldova prin prelungirea căii ferate existente pe Valea Bârgăului sau cel puţin o joncţiune la Ilva Mică.


http://www.rasunetul.ro/bistrita-nord-o ... ionalitate


Attachments:
Bistrita Nord.jpg
Bistrita Nord.jpg [ 122.93 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 8.jpg
Bistrita Nord 8.jpg [ 103.4 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 8a.jpg
Bistrita Nord 8a.jpg [ 121.27 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 2.jpg
Bistrita Nord 2.jpg [ 115.97 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 3.jpg
Bistrita Nord 3.jpg [ 63.55 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 4.jpg
Bistrita Nord 4.jpg [ 150.37 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 5.jpg
Bistrita Nord 5.jpg [ 183.33 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 6.jpg
Bistrita Nord 6.jpg [ 132.37 KiB | Viewed 7127 times ]
Bistrita Nord 7.jpg
Bistrita Nord 7.jpg [ 86.29 KiB | Viewed 7127 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 17 Oct 2014 15:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3459
NecolaiCiuc - inca patru si ma duc!
Quote:
Mihai Necolaiciuc, CONDAMNAT DEFINITIV la patru ani și jumătate de închisoare cu executare

Fostul șef al CFR, Mihai Necoliciuc, a fost condamnat de judecătorii de la Curtea de Apel București la patru ani și jumătate de închisoare cu executare, într-un dosar în care a fost trimis în judecată pentru deturnare de fonduri. Decizia magistraților este definitivă.

Necolaiciuc este acuzat că ar fi fraudat Căile Ferate Române cu 2,7 milioane euro.

În 12 mai 2011, procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie au dispus trimiterea în judecată a lui Mihai Necolaiciuc, la acel moment în stare de arest preventiv, fost director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA şi a Vioricăi Olăeru, fost director al Direcţiei Economice în perioada 26 noiembrie 2001 - 10 octombrie 2003, pentru infracţiunea de utilizare în alte scopuri a creditelor garantate din fonduri publice sau care urmează să fie rambursate din fonduri publice, în formă continuată (66 acte materiale).

Potrivit rechizitoriului, în cursul anului 2000, România a încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) un contract de finanţare pentru realizarea "Proiectului de reconstrucţie pentru eliminarea efectelor inundaţiilor", care viza reconstruirea infrastructurii afectate de inundaţiile din 2000 şi din anii anteriori.

În ceea ce priveşte CNCFR SA, finanţarea s-a acordat pentru efectuarea de lucrări de reconstrucţie şi consolidare a liniilor de cale ferată în valoare de 34,3 milioane de euro. Clauzele contractuale stipulau ca banii să fie utilizaţi exclusiv pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii şi pentru realizarea lucrărilor de natura celor menţionate. Fondurile necesare rambursării împrumutului se asigurau de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Lucrărilor Publice şi Locuinţei.

În aceste condiţii, în perioada decembrie 2001 - ianuarie 2003, Mihai Necolaiciuc, în calitate de director general al CN CFR SA şi Viorica Olăeru, director al Direcţiei Economice din cadrul aceleiaşi companii, şi-au încălcat atribuţiile de serviciu şi, ignorând clauzele respectivului contract de împrumut, au utilizat suma de 86.099.721.567 ROL (aproximativ 2.754.728 euro), provenită din creditul acordat de către BEI, în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate. Concret, cei doi au avizat 66 de ordine de plată către 57 de societăţi comerciale fiind achitate, în mod preferenţial, bunuri şi servicii fără legătură cu proiectul (servicii de publicitate în presă, saci de folie, radiotelefoane HP, frigidere, echipamente aer condiţionat, salopete din doc, covoare PVC, calendare şi agende etc).

Pentru a recupera paguba creată, procurorii au dispus luarea măsurilor asigurătorii asupra bunurilor imobile, atât din România cât şi din SUA, aparţinând celor doi inculpaţi.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 21 Nov 2014 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Se apropie de finalizare trenul de epoca - Mocanita, ce o sa circule pe ruta Zlatna-Alba Iulia. Un proiect al Primariei Zlatna!


https://www.facebook.com/ponoran.silviu


Attachments:
Zlatna.jpg
Zlatna.jpg [ 93.89 KiB | Viewed 6958 times ]
Zlatna 1.jpg
Zlatna 1.jpg [ 89.85 KiB | Viewed 6958 times ]
Zlatna 2.jpg
Zlatna 2.jpg [ 101.14 KiB | Viewed 6958 times ]
Zlatna 4.jpg
Zlatna 4.jpg [ 71.13 KiB | Viewed 6958 times ]
Zlatna 5.jpg
Zlatna 5.jpg [ 112.38 KiB | Viewed 6958 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group