TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 16:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 21 Nov 2014 23:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
trenul de epoca - Mocanita, ce o sa circule pe ruta Zlatna-Alba Iulia

Cu observatia ca nu poate fi nicidecum vorba de o "mocanita" in adevaratul sens al cuvantului. Va fi un tren de epoca pentru ecartament normal, dar care probabil va aminti amatorilor de nostalgii feroviare ca, pana la inceputul anilor '80, linia Alba Iulia - Zlatna a fost linie ingusta. Traseul ei era usor diferit de cel de astazi, traversand Orasul de Jos si avand o statie chiar la baza drumului ce urca la Poarta Cetatii.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 24 Nov 2014 15:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
http://adevarul.ro/locale/baia-mare/tra ... index.html

Quote:
Transportul pe cale ferată între România şi Ucraina prin zona Sighet ar putea fi redeschis. Tren turistic Satu Mare-Maramureş-Bukovel

Ideea redeschiderii traficului de călători şi marfă pe calea ferată între România şi Ucraina a reapărut în atenţie zilele acestea. Un grup de iniţiativă format din cetăţeni ucraineni din Rahiv a întreprins o serie de acţiuni în vederea redeschiderii transportului pe cale ferată pe ruta Cernăuţi-Sighet-Rahiv-Ujgorod-Bratislava.

Primele discuţii în acest sens au avut loc deja. Potrivit declaraţiilor făcute de către prefectul Anton Rohian, redeschiderea traficului pe cale ferată pe ruta Cernăuţi-Sighet-Rahiv-Ujgorod-Bratislava ar asigura legătura cu Viena. Deja Ministerul Transporturilor a decis după 15 ani redeschiderea traficului pe cale ferată pe ruta Kiev-Rahiv. O ată discuţie se poartă pentru redeschiderea legăturii între Lvov-Cluj, cu nod feroviar la Sighetu Marmaţiei, respectiv Kiev-Cluj. Se vorbeşte şi despre un tren turistic care ar avera ca punct de plecare Satu Mare, ar trece prin Maramureş şi de aici spre celebra staţiune turistică ucraineană Biukovel. "Au fost cereri atât din partea părţii ucrainene, dar şi din partea judeţului Maramureş şi din partea agenţilor economici din judeţ. Toate legate de faptul că drumul de la Kiev la Rahiv l-a pus în funcţiune calea ferată. I-au chemat pe cei care au afaceri în zona Transkarpatiei să vină în susţinea lor pentru dedeschiderea căii ferate pe parte românească pentru ca să fie mai accesibil schimbul de mărfuri între România şi Ucraina. Mai ales că infrastructura pe calea rutieră în Ucraina lasă de dorit. E nevoie de schimburi comerciale legate de faptul că Ikea are deschise atât în Kiev, cât şi în Moscova depozite foarte mari şi importante. Sunt societăţi din Sălaj şi Satu Mare care au activităţi pe partea ucraineană", a explicat prefectul Anton Rohian. Nu în ultimul rând, acesta a mai adăugat că în cursul săptămânii în curs va avea loc o întânire legată de semnarea unui acord cu Ucraina pentru deschiderea căii ferate, dar şi de demararea unor proiecte transfrontaliere pe fonduri europene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 25 Nov 2014 14:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Circulaţia a fost suspendată de ucraineni acum câţiva ani... probabil au fost supăraţi că trenurile lor întârziau mereu, poliţiştii de frontieră români scoţând din fiecare mii de cartuşe de ţigări...

Deocamdată, doar punctul de trecere a frontierei de la Câmpulung la Tisa este conform normelor Schengen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 05 Dec 2014 11:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Livretele, preluate de pe forumtrenuri.com


Attachments:
Livret 2015.rar [627.43 KiB]
Downloaded 185 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 29 Dec 2014 13:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Trenuri anulate azi (situaţie valabilă la ora 11:45):
IR 1571 în relaţia Buzău - Galaţi
IR 1572 în relaţia Galaţi - Buzău
IR 1585 şi 1587 Bucureşti Nord - Constanţa
IR 1582, 1584 Constanţa - Bucureşti Nord
IR 1732 în relaţia Făurei - Braşov
IR 1773 Bucureşti Nord - Galaţi
IR 1774 Galaţi - Bucureşti Nord
IR 1870 şi 1871-2 Constanţa - Galaţi şi retur
R 7372 în relaţia Galaţi - Făurei
R 7373 în relaţia Traian Sat - Galaţi
R 7568 în relaţia Tecuci - Mărăşeşti
R 8201 în relaţia Făurei - Constanţa
R 8202 în relaţia Feteşti - Buzău
R 14069 în relaţia Buzău - Iaşi
R 14068 Iaşi - Ploieşti Vest

Întârzieri:
IR 1580: 90 minute
IR 1581: 139 minute
IR 1583: 90 minute
IR 1732: 177 minute
IR 1771: 80 minute, dar stă în Făurei de la 10:27
IR 1822-1: 114 minute
R 7002: 209 minute
R 7362: nu a fost expediat încă
R 8001: 142 minute, teoretic s-a format 13891 Feteşti - Constanţa care să meargă înaintea lui 8001
R 8002: 192 minute


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 19 Jan 2015 09:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Electroputere VFU Paşcani a reparat un automotor Siemens Desiro SR 20 D, în proprietatea CFR Călători, popular denumit „Săgeata Albastră” iar compania de stat a recepţionat trenul. „Al doilea automotor se află pe fluxul de reparaţie la societatea reparatoare”, spun reprezentanţii CFR Călători. Ambele trenuri aparţin Regionalei Cluj CFR Călători şi fac obiectul unui contract de reparaţii dintre Electroputere şi compania de stat. Potrivit contractului, Electroputere trenuie să facă toate lucrările necesare pentru a aduce automotoarele Siemens la parametrii iniţiali.

Pentru lucrările la primul automotor din contract Electroputere a trimis o factură de 1,65 milioane de lei către CFR Călători. Reprezentanţii companiei de stat estimează că reparaţiile la cel de-al doilea automotor vor costa tot atât, ceea ce ridică valoarea totală a contractului la circa 3,3 milioane de lei – 750.000 de euro.

Contractul cu Electroputere a fost semnat în februarie 2014. La acea dată, anunţul de licitaţie stabilea o valoare maximă de 50 de milioane de euro pentru reparaţii la trenurile „Săgeata Albastră” şi o valoare minimă de 1 milion de euro. Aparent, costul lucrărilor de reparaţie pentru două automotoare au fost chiar mai mici decât pragul minim estimat de CFR Călători.


http://www.economica.net/s-a-refacut-pr ... 94413.html


Attachments:
Sageata Albastra 1.jpg
Sageata Albastra 1.jpg [ 3.45 MiB | Viewed 9354 times ]
Sageata Albastra 2.jpg
Sageata Albastra 2.jpg [ 2.8 MiB | Viewed 9354 times ]
Sageata Albastra.jpg
Sageata Albastra.jpg [ 3.07 MiB | Viewed 9354 times ]
Sageata Albastra inainte.jpg
Sageata Albastra inainte.jpg [ 4.62 MiB | Viewed 9354 times ]
Sageata Albastra inainte 1.jpg
Sageata Albastra inainte 1.jpg [ 3.78 MiB | Viewed 9354 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 02 Feb 2015 19:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
http://cfrcalatori.ro/noLayout/19758

Comunicat de Presă
București, 02 februarie 2015

Luni 02 februarie 2015, Vasile Secară a demisionat din funcția de Președinte al Directoratului CFR Călători, funcție pe care o ocupa în structura de conducere executivă a companiei.

În continuare, conform statutului CFR Călători, conducerea executivă este asigurată de către ceilalți doi membri ai Directoratului: Ioan Bălănean și Iosif Szentes, atribuțiile de președinte fiind preluate de către Iosif Szentes.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 11 Mar 2015 21:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
CFR are un nou Consiliu de Administraţie, condus de Mircea Jorj, secretar general la Transporturi

CFR are un nou Consiliu de Administraţie, format din Dan M. Costescu, directorul general al companiei, Şerban Raicu, profesor la Facultatea de Transporturi, Marius Piţigoi, fost şef al Ţiriac Auto, Niculae Creţu, consilier în Ministerul Transporturilor şi Mircea Jorj, secretarul general al instituţiei.

Foştii administratori ai CFR, numiţi ca membri provizorii în martie 2014, au fost George Buruiană, Macarie Alexandru Moldovan, Adrian Nicuşor Nica, Radu Cernov şi Alina Pârâială.
Mircea Jorj, fost preşedinte al PSD Cluj-Napoca, a fost numit în vara anului trecut de premierul Victor Ponta în postul de secretar general al Ministerului Transporturilor, la cererea ministrului de resort, clujeanul Ioan Rus.

El este şi preşedintele Consiliului de Administraţie al ROMATSA.

CFR SA a anunţat la finele lunii februarie că a numit un nou director general, Dan Costescu, conducerea companiei fiind asigurată anterior, din poziţia de interimar, de Macarie Alexandru Moldovan, revenit la funcţia de director general adjunct.

Costescu, 46 de ani, a înfiinţat, dezvoltat şi condus companii de inginerie feroviară, precum Forschung Mess - und Daten-Technik Zentrum (Germania) şi Sistematic Engineering (România).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 18 Mar 2015 12:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
De miercuri, 18 martie, vom introduce în circulație o serie de trenuri Regio pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de persoane pe următoarele rute:

Iaşi – Hârlău – Iași
Iaşi – Dorohoi – Iași

Braşov – Întorsura Buzăului – Brașov
Braşov – Zărneşti – Brașov

Piteşti – Goleşti – Câmpulung – Golești – Pitești
Piteşti – Curtea de Argeş – Pitești

Roşiori Nord – Turnu Măgurele – Roșiori Nord
Roşiori Nord – Alexandria – Zimnicea – Alexandria – Roșiori Nord

Timişoara Nord – Jimbolia – Timișoara Nord

Ploieşti Sud – Urziceni – Ploiești Sud

Caracal – Corabia – Caracal

Orele de plecare/sosire și numărul de trenuri de pe fiecare rută vor fi anunțate la nivel local.
Trenurile destinate navetistilor vor fi mentinute la aceleasi ore de plecare/sosire.

Puteţi primi informații actualizate despre circulația trenurilor CFR Călători pe aceste rute, la următoarele numere de telefon: Gara Iași - 0232/410636, Gara Brașov - 0268/952, Gara Pitești - 0731 990361, Gara Roșiori Nord - 0731 990371, Gara Timișoara Nord - 0256/493806, Gara Ploiești Sud - 0244 557 191, Gara Caracal - 0249/514100.

IMPORTANT!

Abonamentele achiziţionate la trenurile operatorului privat RegioTrans rămân valabile şi pot fi utilizate fără nicio o taxă suplimentară pentru călătoria cu trenurile CFR Călători.

Un bilet simplu (doar dus) pe aceste rute va avea ACELAŞI PREŢ ca cel practicat de operatorul privat. De exemplu, un bilet simplu de la Pitești la Golești costă 3,5 lei.

În plus pentru un bilet dus-întors CFR Călători acordă reducerea de 10%. De exemplu, un bilet dus-întors de la Pitești la Golești costă 6,3 lei.

La aceste trenuri sunt valabile toate facilităţile pentru elevi, studenţi, pensionari şi restul categoriilor stabilite prin acte normative, precum şi toate ofertele comerciale ale companiei.

Înainte de călătorie, vă recomandăm să vă asiguraţi că aţi achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia de a-şi procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete.

Pentru informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor, vă rugăm să consultaţi pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contactaţi la numărul de telefon 021/9521 (pentru traficul intern) sau să vă adresaţi personalului nostru din staţii.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 19 Mar 2015 16:50 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Deci "harburile" Regiotransului vor fi inlocuite cu materialul rulant deosebit de performant al CFR Calatori, plus personalul de bord din dotare, iar cursele numeroase din afara orelor de varf vor disparea, spre deplina satisfactie a dubarilor / autobuzarilor locali.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 19 Mar 2015 20:47 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Trenurile CFR Călători sunt formate din materialul rulant de rezervă şi garniturile care stăteau mai mult la cap de secţie, cu personalul de rigoare. În condiţiile astea, mersul CFR Călători nu are cum să satisfacă clienţii (călătorii), ca să nu mai vorbim de cheltuielile de operare, mult mai mari la un DA cu 2 vagoane faţă de un automotor X4500.

Deocamdată, compunerile ar fi:
Iaşi - Hârlău: Desiro
Iaşi - Dorohoi: DA cu 2 ... 3 vagoane (împrumutate de la Revizia Galaţi)
Braşov - Întorsura Buzăului: Desiro (şi o garnitură DA cu 2 vagoane, dar nu ştiu cine i-a dat voie, că secţia aia nu suportă locomotive Co'Co)
Braşov - Zărneşti: DA cu 2 vagoane (20-49.2 sau 20-55 sau combinaţie între ele)
Piteşti - Câmpulung: Malaxa 900
Piteşti - Curtea de Argeş: Malaxa 900
Roşiori Nord - Turnu Măgurele: Malaxa 700
Alexandria - Zimnicea: garniturile de pe Roşiori - Alexandria, una cu 3...4 etajate, cealaltă cu 2 vagoane de clasa I (19-47 + 10-56)
Timişoara Nord - Jimbolia: Desiro
Ploieşti - Urziceni: probabil DA cu 2...3 vagoane, care fuseseră închiriate la Regiotrans ca rezervă
Caracal - Corabia: Malaxa 900


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 03 Jun 2015 13:16 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Quote:
Fostul director general al CFR Mihai Necolaiciuc a fost condamnat la 10 ani de închisoare cu executare, pentru abuz în serviciu.
El ar fi prejudiciat compania cu circa 56,7 milioane de euro.
Decizia Judecătoriei Sectorului 1 nu este definitivă.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Sat 06 Jun 2015 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Locomotiva de epocă a fost adusă de la Buzău

Lucrările de reabilitare şi modernizare a staţiei CFR Brăila vor fi încununate cu amplasarea în imediata apropiere a gării a unei locomotive de epocă, scoasă demult din uz, însă recondiţionată şi vopsită. Este vorba despre modelul 50.504, cu an de fabricaţie 1930, staţionată până nu demult în remiza CFR Buzău, după care a intrat în procesul de recondiţionare în vederea amplasării ei la Brăila. De altfel, chiar la începutul acestei luni, cu ocazia Zilei Internaţionale a Copilului, locomotiva a fost adusă în gară şi prezentată copiilor invitaţi la un eveniment dedicat lor, organizat de Secţia Regională Transporturi Galaţi - Biroul Judeţean Transporturi Feroviare Brăila.

Deja între clădirea gării şi cea a Poliţiei TF a fost amenajată o porţiune de cale ferată de câţiva metri lungime, cu şine, postament şi pietriş, iar acolo, cât de curând, va fi adusă şi amplasată locomotiva. Aşa cum a explicat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, va dura ceva timp până când va putea fi amplasată în gară. "Este vorba despre o locomotivă cu abur model 50.504 care a fost revopsită şi urmează a fi amplastă între clădirea staţiei CFR şi Poliţia Transporturi Feroviare Brăila. Singura problemă ţine de transportul acesteia la locul respectiv, fiind nevoie de o macara specială. Imediat ce, împreună cu autorităţile locale, va fi rezolvată această problemă, compania CFR va anunţa data când va avea loc amplasarea locomotivei", ne-a declarat sursa citată. Surse din cadrul autorităţii locale ne-au declarat că se doreşte ca undeva în cursul lunii în curs să fie adusă locomotiva şi expusă pe locul special amenajat din incinta gării.

Reamintim că, la finele anului 2011, Ministerul Transporturilor a semnat la nivel naţional opt contracte în valoare cumulată de circa 216 milioane euro pentru proiecte de infrastructură feroviară, finanţate din fonduri europene, privind modernizarea a cinci gări, reabilitarea a cinci tuneluri şi reabilitare a unui tronson de cale ferată. Printre contractele semnate se numără şi proiectul cu o valoare de aproape 8 milioane de euro ce vizează reabilitarea şi modernizarea Staţiei CFR din Brăila. De lucrările finalizate anul trecut s-a ocupat un consorţiu format din două firme româneşti, una din Galaţi (SC "Arcada"), iar cealaltă din Constanţa, precum şi o companie din Germania.


http://www.obiectivbr.ro/locomotiva-de- ... u_id104620


Attachments:
Braila.jpg
Braila.jpg [ 233.92 KiB | Viewed 9015 times ]
Braila 1.jpg
Braila 1.jpg [ 219.65 KiB | Viewed 9015 times ]
Braila 2.jpg
Braila 2.jpg [ 270.57 KiB | Viewed 9015 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 15 Jun 2015 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Introducere trenuri Regio pe ruta Timisoara N - Jimbolia si retur

14-06-2015

CFR Călători informează că de luni, 15 iunie, va introduce în circulație 12 trenuri Regio pentru asigurarea serviciului public de transport feroviar de pasageri pe ruta Timisoara Nord - Jimbolia si retur, astfel:

Plecari din Timisoara N catre Jimbolia:
07:05 -> R11331,
08:12 -> R11333,
13:33 - >R11335,
16:30 -> R11337,
19:26 - > R11339,
23:35 -> R11341

Plecari din Jimbolia catre Timisoara N:
05:20 -> R11330,
06:03 -> R11332,
08:40 - >R11334,
12:34 -> R11336,
14:44 - > R11338,
17:46 -> R11340

IMPORTANT!

Durata:
Trenurile au o durata medie de parcurs, intre Timisoara Nord si Jimbolia, de 50 de minute si opresc in: Clarii Vii, Carpinis, Beregsau, Sacalaz (informatii detaliate, la nivel local).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 01 Jul 2015 15:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Societățile feroviare private: Ministerul Transporturilor se implică în mod vădit în favorizarea companiilor de stat

Societățile feroviare private sunt nevoite să acționeze pe o piață care nu este reglementată la fel pentru toată lumea, iar Ministerul Transporturilor se implică în mod vădit în favorizarea companiilor de stat și în dezvoltarea afacerilor acestora, a declarat, marți, președintele Organizației Patronale a Societăților Feroviare Private din România, Vlad Nichita, într-o conferință de presă.

"Autoritatea Feroviară Română este în subordinea Ministerului Transporturilor și atunci riscă să aibă un comportament subiectiv față de operatorii feroviari. Credem că un for de supraveghere precum AFER trebuie să fie independent, lipsit de orice formă de subordonare ca să poată să-și facă treaba în mod nediscreționar. Ministerul Transporturilor se implică în mod vădit în favorizarea companiilor de stat, în dezvoltarea afacerilor acestora și este frustrant atunci când operatorii feroviari constată că ei trebuie nu doar să facă concurență companiilor de stat, ci și întregului aparat de stat reprezentat de Ministerul Transporturilor", a spus Nichita.

Potrivit acestuia, organizația solicită ca Autoritatea Feroviară să devină independentă și autonomă în raport cu Ministerul Transporturilor, tocmai pentru a se asigura că "arbitrul" este imparțial și le cere "cu fermitate" reprezentanților Ministerului Transporturilor să lase competiția economică liberă, guvernată doar de principiile pieței și nu de ingerințe politice.

În opinia societăților feroviare private din România, mediul concurențial este viciat și dezechilibrat în favoarea companiilor de stat, acest lucru aducând prejudicii economiei românești, deoarece productivitatea sectorului privat este afectată, putându-se încasa mai mult de pe urma lor, iar pe de altă parte pentru că societățile de stat nu își plătesc datoriile.

"Suntem nemulțumiți și de faptul că societățile feroviare sunt nevoite să subvenționeze concurența din sectorul auto în condițiile în care supra-acciza de 7 eurocenți se aplică și la motorina folosită pe calea ferată și doar transportatorii rutieri o recuperează parțial", afirmă reprezentanții societăților feroviare private.


http://www.agerpres.ro/economie/2015/06 ... t-13-56-39


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 02 Jul 2015 07:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Silviu wrote:
"Autoritatea Feroviară Română este în subordinea Ministerului Transporturilor și atunci riscă să aibă un comportament subiectiv față de operatorii feroviari. Credem că un for de supraveghere precum AFER trebuie să fie independent, lipsit de orice formă de subordonare ca să poată să-și facă treaba în mod nediscreționar. Ministerul Transporturilor se implică în mod vădit în favorizarea companiilor de stat, în dezvoltarea afacerilor acestora și este frustrant atunci când operatorii feroviari constată că ei trebuie nu doar să facă concurență companiilor de stat, ci și întregului aparat de stat reprezentat de Ministerul Transporturilor", a spus Nichita.

Potrivit acestuia, organizația solicită ca Autoritatea Feroviară să devină independentă și autonomă în raport cu Ministerul Transporturilor, tocmai pentru a se asigura că "arbitrul" este imparțial și le cere "cu fermitate" reprezentanților Ministerului Transporturilor să lase competiția economică liberă, guvernată doar de principiile pieței și nu de ingerințe politice.

Exact asta solicită şi Comisia Europeană, avem infringement din cauza asta. Problema e că circuitul extern al unei astfel de HG e... mă rog, să zicem că durează de un an jumate deja.

Quote:
"Suntem nemulțumiți și de faptul că societățile feroviare sunt nevoite să subvenționeze concurența din sectorul auto în condițiile în care supra-acciza de 7 eurocenți se aplică și la motorina folosită pe calea ferată și doar transportatorii rutieri o recuperează parțial", afirmă reprezentanții societăților feroviare private.

MT s-a opus acestei supraaccize pentru domeniul feroviar şi naval. MFP a respins orice observaţie.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 09 Jul 2015 14:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Începând cu data de 1 august 2015, toate trenurile R cu mers de IR (opriri în mai puţin de 70% din numărul total de halte, staţii şi puncte de oprire de ep traseu) vor trece la rangul IR, cu tarifarea aferentă acestui rang.
Fac excepţie trenurile puse în circulaţie pentru încadrarea pe traseu (deci trenuri care merg fără oprire de la depou până la o anumită staţie, de unde continuă cu oprire în toate staţiile, de exemplu o să rămână trenul Bucureşti - Giurgiu care merge fără oprire până la Videle că nu au din ce să formeze tren de Navetişti la 6:00 din Videle), cu condiţia să circule în intervalul orar 23 - 5.
Sunt vizate atât trenurile de sine stătătoare (inclusiv sezonierul 2801/2 Sibiu - Mangalia), cât şi grupele de vagoane ale unor IR care circulau ca R pe anumite relaţii (de ex. Jibou - Zalău, Dej - Satu mare, Beclean - Bistriţa, Deda - Tg. Mureş sau R 2112 Sibiu - Bucureşti N, ramură pentru 1527 spre Bucureşti). Unele dintre aceste trenuri vor păstra mersul de R pe anumite relaţii (de exemplu R 2112 între Sibiu şi Făgăraş), dar la tarif de IR! E posibil ca între anumite staţii să se perceapă tarif de R, probabil doar pentru abonamente şi biletele întregi, nu şi pentru elevi şi studenţi (pentru ei doar la abonamente, nu la bilete).
Deja se găsesc pe infofer şi se pot cumpăra bilete pentru ,,noile" trenuri. Excepţia, deocamdată, o reprezintă trenurile care circulă pe relaţia Bucureşti Craiova (9001, 9002, 9003, 9004, 2021) şi R 2026+2022 Cluj - Tg. Jiu - Bucureşti Nord, dar am senzaţia că în curând vor trece şi ele la rangul de IR.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Şeful Regionalei CFR Iaşi: „Calea ferată spre Putna ar putea fi salvată cu implicarea autorităţilor locale”

Directorul Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, consideră că linia ferată secundară Suceava-Putna, care are în spate o istorie de peste o sută de ani, nu este închisă definitiv şi ar putea fi reînviată, atât în scop comercial cât mai ales în scop turistic. El a precizat că linia secundară 515, până la Putna, este într-o stare care ar permite redeschiderea traficului, e drept, cu multe restricţii de viteză.

„Din punctul meu de vedere această linie nu trebuie considerată moartă. Calea ferată spre Putna ar putea fi salvată cu implicarea autorităţilor locale. Nici o autoritate, de la nivel de primării şi până la nivel de Consiliu Judeţean Suceava, nu a venit cu propuneri în acest sens, bazate pe necesităţi de trafic ori de exploatare turistică”, a declarat Constantin Axinia.

CFR operează, după o logică greu de explicat, doar până la Dorneşti

În momentul de faţă trenurile CFR circulă de la Suceava până la Dorneşti, deşi ar putea ajunge măcar până la Rădăuţi. O rută Suceava-Rădăuţi ar avea cu siguranţă mai mulţi călători decât ruta Suceava-Dorneşti, a admis şi şeful Regionalei CFR Iaşi. Un proiect de acest gen a existat, în 2014, însă în cele din urmă nu a fost aprobat de conducerea CFR. Şi atunci s-a dat vina tot pe autorităţile locale. Justificarea a fost că există o concurenţă auto prea puternică, dar şi că autorităţile locale din Rădăuţi ori locuitorii nu au dat semnale clare că vor ca trenul să ajungă până în localitatea lor.

Trei ani de când trenurile nu mai ajung la Putna

Constantin Axinia a preluat recent conducerea regionalei care coordonează activitatea CFR Călători pe Moldova, de la Iordan Vintilă. De altfel, cei doi au fost şefi ai regionalei prin rotaţie în ultimii ani, după ce Axinia a fost repus pe funcţie în mai multe rânduri de instanţele de judecată.

Circulaţia de pe linia secundară Dorneşti-Rădăuţi-Putna a fost întreruptă în 2012, CFR renunţând să mai opereze şi limitând deplasarea trenurilor doar de la Suceava la Dorneşti, pe porţiunea care face parte din magistrala 500. Secţia secundară 515 continuă de la Gura Putnei tocmai până la Nisipitu, în comuna Ulma, însă această porţiune a ieşit definitiv din calcule, după ce a fost distrusă de inundaţiile din 2008 şi abandonată de CFR.

Linia Fălticeni-Dolhasca nu are nici ea viitor

L-am întrebat pe şeful Regionalei CFR Iaşi şi despre soarta unei alte căi ferate secundare din judeţ, Fălticeni-Dolhasca, abandonată de câteva luni de zile de operatorul privat Regiotrans. Constantin Axinia a precizat că pe termen scurt nu există vreo şansă de reluare a traficului, cu atât mai mult cu cât nici în acest caz autorităţile locale din Fălticeni nu au dat nici un semn că ar mai avea nevoie de tren. Prin comparaţie, pentru o altă linie secundară din Moldova, Paşcani-Târgu Neamţ, s-au primit nenumărate solicitări de reluare a traficului. În acest sens s-a depus şi o petiţie semnată de sute de oameni care au nevoie de trenurile care să-i ducă de la Târgu Neamţ la Paşcani, de unde au legături cu majoritatea oraşelor din ţară.


https://www.monitorulsv.ro/Local/2015-0 ... lor-locale


Attachments:
putna tren.jpg
putna tren.jpg [ 41.41 KiB | Viewed 8641 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 03 Sep 2015 19:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Vești bune pentru navetiștii din zona Pașcani- Târgu Frumos: a fost reluată circulația feroviară pe această rută, după ce în primăvara acestui an a fost sistată, în urma unui control efectuat de Autoritatea Feroviară.

Pe 17 martie, companiei private Regiotrans i-au fost suspendate drepturile de circulație pe acest traseu feroviar, din cauza unor probleme tehnice, iar acum ruta a redevenit circulabilă după aproape 6 luni, începând de mâine, fiind preluată de SNCFR – CFR. Este vorba de 6 curse dus-întors între Pașcani și Târgu Neamț, în regim ”regio”, care vor asigura în special transportul navetiștilor, fie că e vorba de elevi, studenți sau de cei care lucrează în această zonă.

Orașul Târgu Neamț a fost repus pe harta feroviară în urma demersurilor făcute de primarul localității, Daniel Harpa, la instituțiile abilitate, reușind să rezolve această problemă importantă a comunității, iar redeschiderea tronsonului feroviar va avea loc în cadru festiv, mâine pe 4 septembrie, la ora 12.00, pe peronul gării din oraș.

La acest eveniment, care deschide Zilele Orașului, va participa și un reprezentant al Ministerului Transporturilor, Maria Magdalena Grigore, secretar de stat.

Precizăm că în luna aprilie au fost făcute demersuri și din partea navetiștilor, care trebuiau să plătească mai mult pentru a ajunge la destinație cu alte mijloace de transport, iar CFR promisese că va prelua ruta în scurt timp. A fost inițiată o petiție în mediul on line ce a adunat mai bine de 1000 de semnături în scurt timp, lista lor fiind adusă și în atenția autorităților locale, dar problema a fost rezolvată după aproape jumătate de an, la insistențele primăriei din Târgu Neamț.


http://m.ziaruldeiasi.ro/article/6-curs ... e-id=45920


Attachments:
Tg. Neamt.jpg
Tg. Neamt.jpg [ 72.37 KiB | Viewed 8488 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 03 Sep 2015 19:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
http://www.cfrcalatori.ro/6524


Attachments:
Trenuri Regio.jpg
Trenuri Regio.jpg [ 118.51 KiB | Viewed 8558 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 04 Sep 2015 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Peronul Gării Constanţa găzduieşte o „bătrânică” de peste 100 de ani, frumos dichistă, pentru plăcerea celor care aşteaptă un tren sau altul. Vorbim despre o locomotivă fabricată în 1911, găsită în incinta companiei petroliere Oil Terminal, garată pe o linie moartă. „Era într-o stare de avansată degradare, în condiţii de fier vechi. Pentru că locomotiva, fiind din 1911, reprezintă, din punctul meu de vedere, un obiect de patrimoniu, cu importanţă istorică, am depus toate diligenţele pentru a o recondiţiona şi, în colaborare cu CFR Constanţa, am expus-o în Gara Constanţa”, a declarat, pentru „Replica”, directorul general al Oil Terminal, Sorin Ciutureanu.

„Locomotiva se află pe peronul Gării, convins fiind că cetăţenii oraşului şi turiştii care ajung la noi în oraş vor fi interesaţi să o admire şi plăcut impresionaţi”, a mai spus Ciutureanu. În cursul zilei de ieri, compania a transmis şi un comunicat de presă, prin care preciza şi următoarele: „Societate cu o lungă tradiţie în domeniul activităţii de export produse petroliere, Oil Terminal SA manifestă un profund respect pentru istoricul şi valorile patrimoniale naţionale. În acest sens, a recondiţionat şi a atribuit în custodia CFR o locomotivă fără foc - cu abur înmagazinat, care urmează să fie expusă publicului.

Aceasta a fost construită în anul 1911, special pentru manevre în locaţii ce prezintă pericol de foc şi explozie: rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare şi fabrici de muniţii sau produse periculoase. Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, cu o putere de 60H.P, viteza maximă de 15km/ora, lungime de 5.9 metri, cu o greutate 18.000 kg, fabricată de Orenstein & Koppel pentru Rafinaria Astra Ploieşti în anul 1911 reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip din România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu”.

Inedita locomotivă expusă la Constanţa a stârnit şi interesul oamenilor care trec prin zona Gării, unul dintre ei declarând, pentru „Replica” de Constanţa, că este încântat să o vadă, mai ales că îi ştie istoricul. „Această locomotivă a deservit fosta societate Astra Română. Se făceau cu ea manevrele la vagoanele cu cisterne, cu produsele petroliere pe calea ferată. Ea se încărca cu abur şi avea o autonomie destul de mică. A fost funcţională zeci de ani, cel puţin 70 de ani. Ştiu locomotiva aceasta de când aveam 5 anişori.

Ea a fost depozitată în actualul Oil Terminal, unde a activat fosta societate Astra Română. Acolo a stat până acum câţiva ani. Nu era funcţională, nici acum nu cred că este. Eu m-am gândit că a fost casată, că au dat-o la fier vechi! Dar am fost surprins să o văd“, a declarat M.S., din Constanţa.


http://www.replicaonline.ro/locomotiva- ... ii-237674/

O locomotivă cu abur înmagazinat a fost expusă publicului constănțean de reprezentanții unei societăți comerciale.

Aceștia au recondiționat și atribuit în custodia CDR o locomotivă fără foc, cu abur înmagazinat, construită în anul 1911 speciale pentru manevre în locații care prezintă pericol de foc și explozii (rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare, fabrici de muniții).

Locomotiva tip Bft-n2, numărul 4709, are o putere de 60H.P, viteza maximă de 15km/ora, lungimea de 5,9 metri, o greutate 18.000 kg și a fost fabricată de ORENSTEIN & KOPPEL pentru Rafinaria Astra Ploiești.

Locomotiva este una dintre cele două exemplare de acest tip din România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.


http://www.reporterntv.ro/flux/locomoti ... lerie-foto


Attachments:
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11081.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11081.jpg [ 104.41 KiB | Viewed 8539 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11082.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11082.jpg [ 98.02 KiB | Viewed 8539 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11083.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11083.jpg [ 101.25 KiB | Viewed 8539 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11084.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11084.jpg [ 105.06 KiB | Viewed 8539 times ]
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11085.jpg
locomotiva-cu-abur-expusa-in-fata-garii-cfr-constanta-galerie-foto-11085.jpg [ 93.26 KiB | Viewed 8539 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 11 Sep 2015 14:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Remetea Mică –din nou pe harta CFR Călători.


Attachments:
Remetea Mica.jpg
Remetea Mica.jpg [ 68.13 KiB | Viewed 8486 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 30 Sep 2015 16:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Pietroșița revine pe harta CFR Călători

Începând cu 1 octombrie 2015, CFR Călători revine pe ruta Târgoviște - Pietroșița, după ce, urmare a numeroaselor solicitări și demersuri din partea cetățenilor și a autorităților locale, a reluat în acest an circulația pe alte 4 rute : Timișoara Nord – Jimbolia, Târgu Neamț – Pașcani, Sighișoara – Odorhei și Remetea Mică - Timişoara Nord.

„După ce în ultimii ani CFR Călători a ieșit de pe anumite secții feroviare, consider importantă revenirea pe o parte dintre acestea. Beneficiarii direcți sunt în primul rând navetiștii - elevii, studenții și persoanele al căror loc de muncă depinde de legătura cu localitățile limitrofe. Trenurile introduse pe toate aceste rute sunt accesibile pentru călători din punct de vedere al prețului la bilete. Operatorul naţional feroviar de pasageri, cu susținere din partea Guvernului, își îndeplinește astfel angajamentul față de societate, fiind un garant al libertății și al dreptului la mobilitate pentru toate categoriile de cetățeni”, a declarat Iosif Szentes – Director General CFR Călători.

Patru trenuri vor parcurge distanța Târgoviște – Pietroșița și retur în aprox. o oră şi vor deservi locuitorii tuturor localităţilor din parcurs (Doicești, Pucioasa, Fieni, etc), asigurându-le astfel legătura cu Bucureștiul și cu alte localități de pe harta feroviară a județelor Dâmbovița, Argeș, Prahova.

Acestea vor circula în regim Regio, un bilet clasa a 2-a costă 5,50 lei, un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii 115,50 lei, iar pentru elevi și studenți abonamentul lunar este 57,75 lei, aceștia beneficiind de 75% reducere din valoarea tarifului integral de transport.


http://www.cfrcalatori.ro/22059


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 30 Sep 2015 17:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Ciudat imi pare ca si TFC-ul intra pe aceasta ruta, Târgoviște - Pietroșița, incepand cu data de 15 octombrie a.c.: http://www.transferoviarcalatori.ro/mer ... osita.html

Bine ca atatia ani nu au circulat trenuri pe ruta respectiva :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 01 Oct 2015 17:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Consilierul judeţean PSD Neculai Bosancu a anunţat marţi că linia de cale ferată dintre Suceava şi Putna ar putea fi redeschisă în totalitate traficului feroviar de persoane.

Bonsancu a declarat în plenul Consiliului Judeţean că a discutat despre redeschiderea acestei linii cu directorul general adjunct al CFR Călători, precizând că „este posibil ca această linie să fie redeschisă”. Reamintim că treburile de la Suceava şi până la Putna aui fost anulate în anul 2012, iar de atunci acestea circulă doar de la Suceava şi până la Dorneşti.

Neculai Bosancu a precizat că din discuţiile cu reprezentanţii conducerii CFR Călători, aceştia au anunţat că există posibilitatea asigurării garniturii de tren şi a locomotivelor pentru acest traseu. „ S-a stabilit că se poate realiza acest vis al călătorilor şi al unor primari”, a spus Bosancu.

El a arătat că deja s-a dispus verificarea stării tehnice a căii ferate de la Dorneşti la Putna, în condiţiile în care se estimează că viteza cu care ar putea circula trenurile în momentul de faţă ar fi de doar 30 km/h. „Asta ar însemna că nu vom avea călători deoarece microbuzele maxi-taxi şi celelalte mijloace de transport pot asigura condiţii mult mai convenabile şi mai atractive pentru călători în momentul de faţă. În 30 de zile vom şti exact data când se va putea relua traficul şi cum se va putea face. Acum nu putem şti deoarece problema este foarte veche şi sunt necesare unele verificări ale infrastructurii”, a explicat consilierul judeţean sucevean. Bosancu a arătat că în acelaşi timp s-a solicitat şi o estimare a costurilor pentru readucerea în parametrii normali de circulaţie a tronsonului de cale ferată de la Dorneşti la Putna.

El a declarat că în discuţiile cu directorul adjunct al CFR Călători s-a pus în discuţie introducerea unui pachet minim social, ceea ar putea permite compensarea diferenţelor dintre costuri şi venituri de la bugetul de stat, astferl încât aceste diferenţe să nu mai fie suportate de către Consiliul Judeţean sau de către primăriile de pe acest traseu.
Neculai Bosancu a subliniat faptul că pentru ca aceste demersuri în vederea redeschiderii traseului de la Suceava la Putna ar fi nevoie şi de „anumite presiuni” din rândul opiniei publice, cum ar fi strângerea de semnături de la cei care îşi doresc acest lucru.


https://svnews.ro/linia-de-cale-ferata- ... ate/62760/


Attachments:
Putna.jpg
Putna.jpg [ 60.71 KiB | Viewed 8309 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 06 Oct 2015 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Începând de astăzi 5 octombrie 2015, CFR Călători revine și pe ruta Alexandria - Zimnicea, după ce, urmare a numeroaselor solicitări și demersuri din partea cetățenilor și a autorităților locale, a reluat în acest an circulația pe alte 5 rute: Târgoviște – Pietroșița, Timișoara Nord – Jimbolia, Târgu Neamț – Pașcani, Sighișoara – Odorhei și Remetea Mică - Timişoara Nord.

Patru trenuri vor parcurge distanța Alexandria – Zimnicea și retur în aproximativ o oră şi vor deservi locuitorii tuturor localităţilor din parcurs (Zimnicea, Soimu, Pauleasa, Smardioasa, Branceni și Tiganesti), asigurându-le astfel legătura cu Bucureștiul, prin Roșiori, și cu alte localități de pe harta feroviară a județelor Teleorman, Olt și Dolj. Acestea vor circula în regim Regio, un bilet clasa a 2-a costă 7 lei, un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii 147 lei, iar pentru elevi și studenți abonamentul lunar este 73,5 lei, aceștia beneficiind de 75% reducere din valoarea tarifului integral de transport.

În plus trenul Regio 9370, Alexandria (pl.19.08) – Roșiori Nord (sos.20.06), va circula zilnic, iar trenurile Regio 11223 si 11224, Roșiori Nord – Alexandria - Zimnicea și retur vor înlocui între Roșiori Nord și Alexandria trenurile Regio 9367 și 9368.

CFR Călători mulțumește tuturor celor care prin faptul că își vor cumpără bilete de tren sau abonamente vor contribui nemijlocit la menținerea acestor trenuri în circulație.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire : Zimnicea, Soimu, Pauleasa, Smardioasa, Branceni si Tiganesti, unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia de a-şi procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete.


www.cfrcalatori.ro/22079


Attachments:
Alexandria - Zimnicea.jpg
Alexandria - Zimnicea.jpg [ 43.84 KiB | Viewed 8246 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 06 Oct 2015 17:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Miercuri, 7 octombrie a.c., CFR Călători reia circulația trenurilor pe ruta Caracal - Corabia, beneficiarii direcți fiind navetiștii - elevi, studenți și persoane al căror loc de muncă depinde de legătura cu localitățile limitrofe.

Prin această decizie, CFR Călători răspunde numeroaselor solicitărilor sosite din partea cetățenilor și a autorităților locale, asigurând astfel conectarea locuitorilor din zonă cu orașe importante din țară precum București, Craiova, Slatina, Roșiori și cu alte localități de pe harta feroviară a județelor Olt, Teleorman, Vâlcea și Dolj.

Operatorul naţional feroviar de pasageri, cu susținere din partea Statului român, oferă un serviciu public social care se adresează tuturor categoriilor de cetățeni, indiferent de venitul acestora și locul/domiciliul în care se află la un moment dat pe teritoriul României. CFR Călători își îndeplinește astfel angajamentul față de societate, fiind un garant al libertății și al dreptului la mobilitate pentru toate categoriile de cetățeni.

Șase trenuri vor parcurge distanța Caracal – Corabia și retur în aprox. o oră şi vor deservi locuitorii tuturor localităţilor din parcurs (Corabia, Vișina Veche, Vișina, Studina, Studinița, Frăsinet, Deveselu, Grupa Tehnică Caracal și Canton 239+700). Acestea vor circula în regim Regio, accesibile din punct de vedere al prețului de achiziție al biletelor de călătorie. Un bilet clasa a 2-a costă 7 lei, un abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii 147 lei, iar pentru elevi și studenți un abonament lunar costă 73,5 lei, aceștia beneficiind de 75 % reducere din tariful inițial de transport.

În plus, trenurile R 9400 / R 9409 în relația Piatra Olt – Caracal și retur vor avea orarul adaptat la ora de plecare la legătură a noilor trenuri.CFR Călători mulțumește tuturor celor care prin faptul că își vor cumpără bilete de tren sau abonamente vor contribui nemijlocit la menținerea acestor trenuri în circulație.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire: Corabia, Vișina Veche, Vișina, Studina, Studinița, Frăsinet, Deveselu, Grupa Tehnică Caracal și Canton 239+700, unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia de a-şi procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete.


www.cfrcalatori.ro/22089


Attachments:
Corabia.jpg
Corabia.jpg [ 72.54 KiB | Viewed 8233 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 14 Oct 2015 17:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Începând cu data de 15 octombrie 2015, CFR Călători revine pe ruta Golești – Câmpulung – Parcul Krețulescu și retur ca urmare a numeroaselor solicitări și demersuri din partea cetățenilor și a autorităților locale.

Distanța Golești – Câmpulung – Parcul Krețulescu și retur va fi parcursă de patru trenuri, în aprox. o oră, deservind locuitorii localităţilor din parcurs (Parcul Krețulescu, Câmpulung, Stâlpeni, Ciumeşti și Ştefăneşti Argeş) asigurându-le și legătura cu Bucureștiul și cu alte localități de pe harta feroviară a județelelor Argeș și Dâmbovița.

Trenurile circulă în regim InterRegio, iar tarifele sunt la nivel de tren Regio pentru călătorii urcaţi/coborâţi în/din staţiile Parc Kreţulescu, Câmpulung, Stâlpeni, Ciumeşti şi Ştefanesti Argeş, având ca destinaţie/plecare staţia Bucureşti Nord sau una dintre staţiile de pe secţia Parcul Kreţulescu – Ştefănești Argeş (inclusiv).

De exemplu, pe ruta Câmpulug Muscel - București, pentru elevi și studenți prețul unui bilet la clasa a 2-a este 10,75 lei, iar un abonament este 225,75 lei.


www.cfrcalatori.ro/22126


Attachments:
Campulung.jpg
Campulung.jpg [ 82.82 KiB | Viewed 8153 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 30 Oct 2015 18:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Din 1 noiembrie, la Curtea de Argeş cu trenurile CFR Călători.


Attachments:
Curtea de Arges.jpg
Curtea de Arges.jpg [ 108.31 KiB | Viewed 8140 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 13 Nov 2015 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Compania CFR Călători a fost amendată cu 15.000 de lei de Protecţia Consumatorului Harghita, pentru condiţiile din gara din localitatea Siculeni - scaune rupte, pereţi arşi şi afumaţi, lipsa căldurii -, comisarii constatând, totodată, că autorizaţia emisă de Autoritatea Feroviară Română nu mai este valabilă.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, joi, de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Harghita, mai multe persoane au depus reclamaţii privind ”condiţiile groaznice” oferite de CFR Călători în sălile de aşteptare din gări, în special în cele din zonele rurale din judeţ.

Şeful CJPC Harghita, Laurenţiu Moldovan, a declarat, corespondentuui MEDIAFAX, că, în urma controlului făcut la gara din localitatea Siculeni, comisarii au constatat că oamenii trebuia să aştepte trenul într-o sală insalubră, neîncălzită şi neluminată, cu scaune rupte şi pereţi murdari şi afumaţi.

”Scaune murdare, rupte, cu diferite şuruburi ieşite, pereţi murdari, arşi, afumaţi. Nu există nicio sursă de căldură. Astfel, temperatura este aproape identică celei de afară, deoarece tâmplăria este stricată. În gară nu există corpuri de iluminat aproape deloc, fiind întuneric pe timp de noapte”, a spus Laurenţiu Moldovan.

Totodată, comisarii de la Protecţia Consumatorului au consemnat că la data întocmirii procesului verbal de constatare a contravenţiei ”a fost prezentată o autorizaţie emisă de Autoritatea Feroviară Română – AFER, care nu mai era valabilă”.

”Autorizaţia în cauză atestă şi condiţiile de calitate a serviciilor, dar operatorul economic, la solicitarea comisarilor CJPC Harghita, nu a prezentat o altă autorizaţie valabilă”, a mai spus şeful CJPC Harghita.

Aşadar, operatorul economic în administrarea căuia se află gara din Siculeni, respectiv CFR Călători, a fost sancţionat cu 15.000 de lei, punându-i-se în vedere, totodată, să remedieze deficienţele constatate.

Gara din Siculeni nu este singura din judeţul Harghita fără curent electric şi încălzire, altele nu au nici canalizare sau apă curentă.

În 22 septembrie, când angajaţii CFR au intrat în grevă japoneză, nemulţumiţi, între altele, că nu le-au fost majorate salariile, preşedintele Organizaţiei Sindicatului Independent din Mişcare (OSIM) CFR Harghita, Cosmin-Sorin Micloş, a declarat corespondentului MEDIAFAX, că de la Bodoc (judeţul Covasna) şi până la Sâncrăieni (Harghita), cu excepţia staţiunii Băile Tuşnad, nicio staţie CFR nu are curent electric, iar unele dintre ele nu au nici apă potabilă, canalizare şi toalete. La Mădăraş, clădirea gării se află într-o stare avansată de degradare.


http://www.gandul.info/stiri/cfr-a-pier ... a-14883390


Attachments:
gara-siculeni.jpg
gara-siculeni.jpg [ 51.39 KiB | Viewed 7755 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group