TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Mon 19 Nov 2018 16:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: Fri 13 Nov 2015 10:25 
http://www.cfrcalatori.ro/presa/Hunedoa ... 56/s-1/p-1

"Începând de vineri, 13 noiembrie 2015, trenurile CFR Călători revin pe trei noi rute Hunedoara – Simeria, Turnu Măgurele – Roșiori Nord și Cugir – Şibot – Teiuş,pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor din partea cetățenilor și a autorităților locale.

Ruta Hunedoara – Simeria va fi parcursă cu şase trenuri (3 dus/3 întors), iar rutele Turnu Măgurele – Roșiori Nordşi Cugir – Șibot – Teiuş vor fi parcurse cu câte patru trenuri (2 dus/2 întors). Acestea vor deservi locuitorii localităţilor din parcurs, asigurându-le şi legătura cu alte localități din proximitate.

Trenurile circulă în regim de tren Regio, iar tarifele sunt accesibile tuturor. De exemplu, un bilet la clasa a II-a costă 4 lei pe ruta Hunedoara - Simeria, 7 lei pe ruta Turnu Măgurele – Roșiori Nord şi 7,5 lei pe ruta Cugir – Șibot – Teiuş,iar preţul unui abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii este de 84 lei pe ruta Hunedoara – Simeria, 147 lei Turnu Măgurele – Roșiori Nord şi 157,50 lei pe ruta Cugir – Şibot – Teiuş. De asemenea, elevii și studenții beneficiază de 50% reducere din preţul biletelor şi de 75% reducere la abonamentele lunare la tren Regio (din tariful integral de transport).

CFR Călători mulțumeşte tuturor pasagerilor care își cumpără de fiecare dată bilet de tren!

Reamintim că în ultima perioadă, CFR Călători a reluat circulația pe 9 rute abandonate de operatorii feroviari privaţi: Golești – Câmpulung – Parcul Krețulescu, Alexandria – Zimnicea, Caracal – Corabia, Târgoviște – Pietroșița, Timișoara Nord – Jimbolia, Târgu Neamț – Pașcani, Sighișoara – Odorhei, Remetea Mică – Timişoara Nord şiCurtea de Argeș – Pitești.

Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia de a-şi procura biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete."


Attachments:
Hunedoara.jpg
Hunedoara.jpg [ 125.59 KiB | Viewed 6977 times ]
Top
  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 01 Dec 2015 15:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
O stire mai putin obisnuita, in contextul actual.

Ziarul Unirea wrote:
De 1 Decembrie 2015, ”Crăița din Apuseni” vine de la Zlatna spre Alba Iulia. Locomotiva cu abur ajunge în Orașul Marii Unirii într-o zi specială pentru întregul popor român – Ziua Națională


http://ziarulunirea.ro/de-1-decembrie-2 ... -z-351762/


Attachments:
tren-de-epoca.jpg
tren-de-epoca.jpg [ 276.37 KiB | Viewed 5346 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 02 Dec 2015 21:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Brassovia wrote:
O stire mai putin obisnuita, in contextul actual.

Ziarul Unirea wrote:
De 1 Decembrie 2015, ”Crăița din Apuseni” vine de la Zlatna spre Alba Iulia. Locomotiva cu abur ajunge în Orașul Marii Unirii într-o zi specială pentru întregul popor român – Ziua Națională




Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Dec 2015 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Livrete 2016.


Attachments:
Livrete 2016.rar [1.03 MiB]
Downloaded 189 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 14 Dec 2015 10:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
CFR Călători informează că, începând cu data de 13 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2015-2016, care va fi valabil până la data de 10 decembrie 2016.
Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orariilor şi a capacităţii de transport, cât şi prin asigurarea condiţiilor de confort pe categorii de trenuri, utilizându-se eficient resursele disponibile.

Zilnic se vor afla în circulaţie peste 1200 de trenuri, în funcție de perioada din an:

Trenurile Zăpezii vor circula spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, cum sunt cele de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Piatra Neamţ şi Petroşani (Staţiunile Straja şi Parâng). În plus, prin oferta tarifară Trenurile Zăpezii, în perioada 1 ianuarie – 29 februarie 2016, se vor acorda reduceri la bilete între 25% şi 56%.

Trenurile Soarelui vor asigura în perioada sezonului estival 2016 legături din toată țara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării.

În Traficul INTERN

Din data de 13 decembrie a.c. se vor acorda reduceri la bilete între 30% şi 50% la unele trenuri InterRegio de pe rutele: Bucureşti – Craiova, Galaţi – Brăila, Braşov - Iaşi, Caracal - Craiova, Oradea – Satu Mare, Oradea – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Beclean pe Someş, Piatra Olt – Craiova, Suceava- Ilva Mică, Cluj Napoca- Ilva Mică şi retur. Totodată, la anumite trenuri InterRegio se vor aplica tarife de tren Regio, atât la bilete cât şi la abonamente.

În anul 2016, CFR Călători va menţine în circulaţie trenurile pe rutele de pe care au ieşit operatorii feroviari privaţi: Golești – Câmpulung – Parcul Krețulescu, Alexandria – Zimnicea, Caracal – Corabia, Târgoviște – Pietroșița, Timișoara Nord – Jimbolia, Târgu Neamț – Pașcani, Sighișoara – Odorhei, Remetea Mică – Timişoara Nord, Curtea de Argeș – Pitești, Hunedoara – Simeria, Turnu Măgurele – Roșiori Nord şi Cugir – Șibot – Teiuş.

REDUCERI/achiziţionări bilete:

CFR Călători acordă importante reduceri în funcţie de perioada de anticipaţie cu care este achiziţionat biletul. Reducerile pornesc de la 10% pentru o anticipaţie de 6 zile şi ajung până la 25% pentru anticipaţia de peste 21 de zile. Reducerea pentru cumpărarea cu anticipaţie se cumulează cu reducerea de 5% acordată pentru toate biletele cumpărate online. Pentru celelalte tipuri de reduceri şi pentru facilităţile de călătorie acordate prin acte normative: elevi, studenți, pensionari, etc, călătorii sunt rugaţi să consulte website-ul nostru, www.cfrcalatori.ro / secţiunea Tarife şi Oferte Naţionale.

Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii, agenţii, automate de vânzare și distribuitori autorizați cu care există parteneriate de vânzare bilete.

În Traficul transfrontalier INTERNATIONAL

Începând din data de 13 decembrie 2015, rezervarea locurilor va fi opţională la vagoanele clasă de la toate trenurile internaţionale dintre România şi Ungaria.

De la aceeaşi dată, CFR Călători va introduce o nouă ofertă comercială „CFR–MAV Regio” pentru călătoriile internaţionale prin frontiera Valea lui Mihai.

Din 1 ianuarie 2016, oferta Interrail Global Pass va fi valabilă şi pe parcursul ţării de rezidenţă, pentru o călătorie dus-întors.

Şi în anul 2016, pasagerii vor putea să călătorească în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena (de la 39 Euro pe sens), Budapesta (de la 29 Euro pe sens) și Sofia.

De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta și din: Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj Napoca.

==================

Menţionăm că, trenurile de pe ruta București Nord – Constanţa vor avea durate de parcurs reduse, de aproximativ 2 ore.

Pe de altă parte, vor continua lucrările de reabilitare a tronsonului feroviar Sighișoara – Curtici pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers care va avea efect direct în diminuarea capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări) și posibile întârzieri accidentale.

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2015-2016” va putea fi achiziţionată din principalele gări şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 13 lei. Deoarece conţinutul poate fi actualizat, rugăm călătorii să solicite informaţii cu privire la mersul trenurilor de la staţiile şi agenţiile CFR sau să acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.

CFR Călători mulțumește tuturor pasagerilor care înţeleg să circule cu bilet sau abonament, dând dovadă de corectitudine și spirit civic. Prin plata călătoriei, pasagerii fac posibilă menținerea în circulație a trenurilor pe care le utilizează pentru a se deplasa către locul de muncă sau către o destinație de vacanță, evitând suprataxarea suplimentară în tren şi/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.

Tarifele CFR Călători reflectă misiunea socială a companiei, astfel ca transportul feroviar să fie accesibil tuturor categoriilor de călători, inclusiv acelora cu venituri mici. Site-ul www.cfrcalatori.ro permite achiziția rapidă a biletului de tren și oferă informații detaliate despre toate facilitățile de călătorie și reducerile comerciale.


Attachments:
Mersul trenurilor 2016.jpg
Mersul trenurilor 2016.jpg [ 131.43 KiB | Viewed 2837 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Dec 2015 09:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Noul plan de mers al trenurilor 2015-2016 înseamnă tăierea a peste 170 de trenuri, în medie, comparativ cu numărul garniturilor care au circulat în 2013.

Managementul defectuos și investițiile inoportune din sistemul feroviar au determinat ca trenurile de călători să circule în prezent cu o viteză medie de 43 km/h cu circa 20 km/h mai puțin față de anul 1990. Lucrurile nu par să se îndrepte în perioada următoare având în vedere că planul pe anul viitor al CFR Călători prevede reducerea numărului de trenuri. An de an, conducerea CFR Călători are grijă să reducă numărul trenurilor, dacă pentru anul viitor se anunță peste 1.200 de trenuri, în 2013, oficialii din calea ferată au pus la dispoziție călătorilor 1378 de garnituri.


http://www.capital.ro/cfr-calatori-a-de ... i-ani.html


Attachments:
tren.jpg
tren.jpg [ 55.57 KiB | Viewed 2818 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Dec 2015 23:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Numărul de călătorii efectuate cu trenul în ultimii ani:
2012: 59,911 milioane
2013: 60,75 milioane
2014: aprox. 68 milioane

Dacă numărul de călători a crescut, ce importanţă are numărul relativ de trenuri?

E drept, până la suta de milioane din 2005 - 2006 mai e mult de lucru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 16 Dec 2015 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Am rasfoit noul Mers al trenurilor, pt. rutele care ma intereseaza, de pe M200, M300, 208, 405. Acelasi orar tampit, intocmit de neispravitii incompetenti si indolenti de la "Serviciul Mersuri de Tren". Modificari? Aceleasi trenuri ce pleaca/sosesc cu cateva minute in plus/minus fatza de vechiul Mers. Doua perechi de trenuri, una dimineata, una dupa-masa/seara...

Nemernicii!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 17 Dec 2015 19:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Pe 200 şi 300 sunt lucrări, secţiile au capacitatea saturată, nu se pot introduce trenuri în plus. De asemenea, Pachetul Minim Social este încheiat pe an calendaristic, deci orice eventuală suplimentare de mers se poate face doar de la 1 ianuarie, nu de la noul mers. Chiar sunt prin mers trenuri cu nota ,,circulă de la 1.01.2016".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 01 Jan 2016 10:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
689 milioane de euro de la CE, pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat contracte de finanţare cu Comisia Europeană (INEA - Innovation and Networks Executive Agency) pentru 4 proiecte feroviare, în valoare totală de 689 milioane de euro, în cadrul Programului Connecting Europe Facility (CEF). Cofinanţarea naţională va fi asigurată din bugetul de stat, în proporţie de 15%.

Cel mai important proiect aprobat si finantat de Comisia Europeană in proportie de 85% este proiectul de modernizare a legăturii feroviare între Brașov și Sighișoara, secțiunea Brașov-Apaţa și Caţa-Sighișoara, care are o valoare de 677.739.059 milioane euro. Obiectivul principal al proiectului este promovarea mobilității sustenabile de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre, prin creșterea vitezei de circulație a trenurilor, reducerea timpului de călătorie pentru trenurile de călători și de marfă, creșterea siguranței circulației prin introducerea sistemelor moderne de management al traficului și semnalizare, şi, nu în ultimul rând, protejarea mediului în conformitate cu noile standarde de interoperabilitate și regulamente ale Uniunii Europene.

Un alt proiect cu un buget eligibil în proporţie de 100%, în valoare de 1.073.945 euro, este proiectul care vizează îmbunătățirea capacităţii instituționale şi de implementare a proiectelor în cadrul companiei, astfel încât să se asigure o calitate superioară, eficiență și transparență în gestionarea fondurilor UE în vederea pregătirii şi implementării în termen a proiectelor de infrastructură feroviară din România, aferente reţelei TEN-T eligibile pentru finanţare prin instrumentele financiare puse la dispoziţia statelor membre de căre Comisia Europeană în perioada 2014-2020.

Actualizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Calafat este cel de-al 3-lea proiect cu o finanţare nerambursabilă în valoare de 1.476.345,45 euro (85% FEN). Scopul proiectului constă în actualizarea documentaţiei în conformitate cu Standardele Tehnice de Interoperabilitate (STI) şi tinand cont şi de previziunile cererii de trafic de călători şi de marfă la nivel naţional şi international, precum şi lansarea imediată a procedurilor de licitaţie pentru proiectare şi execuţtie lucrări.

Iar ultimul proiect cu finanţare aprobată este cel cel referitor la realizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea liniei cf Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, care va beneficia de o finanţare nerambursabilă în valoare de 8.432.425 euro (85% FEN). Scopul proiectului constă în întocmirea documentației Studiului de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei de cale ferată Craiova - Drobeta Turnu Severin – Caransebeş la standardele impuse pentru coridoarele europene şi lansarea imediată a procedurilor de licitaţie pentru proiectare şi execuţie lucrări pe această secţiune.

"Accesarea fondurilor în cadrul mecanismului de finanţare CEF constituie o alternativă fezabilă de finanţare a proiectelor feroviare, care va conduce la îndeplinirea obiectivelor strategice ale României şi implicit ale CFR, de finalizare a lucrărilor de modernizare pe coridoarele de transport feroviar aparţinând reţelei TEN-T CORE din fonduri europene, în cadrul exerciţiului financiar comunitar 2014-2020, cu beneficii importante pentru întreaga societate şi impact direct în dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a declarat Marius CHIPER, director general al CFR SA.

Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmărește accelerarea investițiilor în domeniul rețelelor de transport, energie și telecomunicații transeuropene și mobilizarea finanțărilor publice sau private. De asemenea, CEF urmărește valorificarea sinergiilor dintre sectoarele de transport, telecomunicații și energie, sporind astfel eficacitatea intervențiilor UE și permițând optimizarea costurilor. De asemenea, CEF stabilește defalcarea resurselor care urmează a fi puse la dispoziție în cadrul financiar multianual, pentru anii 2014 - 2020.


Modernizari. Bune si alea. Nici o ruta noua...

Tronsonul Cata - Apata ramane nemodernizat?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 01 Jan 2016 20:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7967
Tronsonul Caţa - Apaţa implică modificări majore de traseu şi vreo 2 tuneluri... de fapt, acel tronson ar cam depăşi toată alocarea CEF pentru România.

Bine că nu mai e Dan-Coman Şova ministru, omul era convins că e mai bine ca, decât să facem proiecte de pe reţeaua TEN-T Core, finanţate cu 85% din cheltuieli (atenţie, e vorba de cheltuieli eligibile, adică SF + proiectare + execuţie + exproprieri, nu intră aici costurile cu TVA-ul şi numeroasele avize şi autorizaţii), mai bine facem autostrada Bucureşti - Brăila şi pod peste Dunăre, pentru care finanţarea CEF ar fi de 1% pentru că ,,oamenii aceia m-au votat şi au aşteptări". Mai mult, a susţinut asta în faţa reprezentanţilor Comisiei Europene. N-a îndrăznit nimeni să îl contrazică.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 08 Jan 2016 16:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
CFR Călători va investi în anul 2016, din surse proprii, în modernizarea unui număr de 30 de vagoane. Primul vagon a fost furnizat la finalul lui 2015 și va intra în circulație în perioada următoare.

Vagoanele pot circula cu viteza maximă de 160 km/h, îndeplinesc cerințele de operabilitate și dispun de sisteme de climatizare, de informare, oferind călătorilor condiții sporite de confort.

Tot în 2016, este prevazută de la Bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor, suma de 100 de milioane de lei pentru achiziția de rame electrice. Acestea vor fi destinate transportului feroviar de pasageri pe distanţe medii, în special pe sectoarele reabilitate București – Constanța, București – Brașov, dar și pe București – Craiova.

„E important să cumpărăm pentru CFR Călători și pentru România, materialul rulant de care avem nevoie, care să corespundă și să facă față condițiilor din țara noastră. Incepând din acest an sunt șanse reale de a începe reînnoirea parcului activ al CFR Călatori. Sunt investiții absolut necesare pentru îmbunătățirea serviciilor companiei, astfel încât să putem oferi pasagerilor noștri condiții decente de călătorie”, a afirmat Iosif Szentes Directorul General al CFR Călători.

De asemenea, CFR Călători dispune de alte 126 de milioane de lei pentru asigurarea cofinanțării proiectelor de achiziție material rulant din fonduri prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 sau prin alte scheme de finanțare.


http://www.cfrcalatori.ro/22854


Attachments:
Investitii CFR Calatori 2016.jpg
Investitii CFR Calatori 2016.jpg [ 112.64 KiB | Viewed 5245 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 15 Jan 2016 18:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Trenuri IR la pret de R.


Attachments:
CFR01.jpg
CFR01.jpg [ 112.16 KiB | Viewed 5164 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 14 Mar 2016 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Dacă pe Programul Operațional Sectorial Transporturi 2007 — 2013 compania a consemnat un grad de utilizare pe plăți pentru lucrările feroviare de aproximativ 78%, în cazul Programului Operațional Infrastructură Mare Marius Chiper dă asigurări că există o listă de proiecte și o strategie ''bine conturată" la nivelul CFR SA. Din punct de vedere al supra-contractării, aceasta e aproape dublă, de 192%.

Marius Chiper a vorbit și despre soluțiile găsite pentru reabilitarea podului de la Grădiștea și a liniei ferate spre Giurgiu, proiect care are ca target pentru finalizare anul 2018.

AGERPRES: Cum ați încheiat anul 2015 din punct de vedere financiar? Ați avut pierderi sau profit?
Marius Chiper: Suntem în faza de a avea date preliminare privind execuția bugetară pe anul 2015, care ne arată că țintele pe care le-am avut din punct de vedere financiar la nivelul companiei au fost realizate. Am avut o țintă de profit alocată de Ministerul Finanțelor de 106 milioane lei și, din calculele noastre, am realizat această cifră de profit. Poate am depășit-o puțin, dar nu foarte mult.

Trebuie să avem în vedere că o companie de căi ferate nu este o societate comercială orientată spre piața comercială, iar profitul nu este un scop în sine, pentru că profitul sau câștigurile realizate din activitate ar trebui să se regăsească în proiectele și acțiunile de îmbunătățire a infrastructurii feroviare. De aceea, pentru noul an, ne-am propus un buget echilibrat. Deja l-am promovat pentru aprobare și încercăm să facem pe toată lumea să înțeleagă că CFR trebuie să facă un profit zero, dar să-și realizeze obligațiile privind reabilitarea infrastructurii, executarea reparațiilor și înlăturarea punctelor sensibile care perturbă sau influențează circulația feroviară.

Referitor la profit, începând cu anul 2012 s-a luat decizia de acordare a subvențiilor pentru întreținerea căilor ferate și, din acel moment, o parte din activitatea noastră a fost acoperită de aceste subvenții și putem spune că societatea s-a stabilizat din punct de vedere financiar și poate să facă ținte de profit, numai că nu profitul este un scop în sine, pentru că nu ne ajută. Noi trebuie să investim banii și să reparăm liniile, să facem reparațiile capitale la obiective, la instalații, la poduri, la podețe etc.

AGERPRES: Care este situația arieratelor la nivelul companiei?
Marius Chiper: După cum știți, CFR SA a fost o companie monitorizată de-a lungul timpului de FMI și a avut ținte și pe acest capitol. Pot să spun că în anul 2015 am avut în jur de 270 milioane de lei ținta de arierate și, din datele preliminare, am realizat și această țintă. Regula este ca în fiecare an arieratele să se micșoreze cu 15% față de anul precedent. Asta e regula care se va aplica și pentru anul 2016.

AGERPRES: Care a fost nivelul absorbției fondurilor europene până acum la nivelul CFR SA?
Marius Chiper: Anul 2015 este un an final de program. Știm cu toții că s-a încheiat programul operațional POS-T și, evident, am făcut și noi socotelile în funcție de proiectele pe care le-am avut și de obiectivele pe care a trebuit să le realizăm. Pot spune că la nivelul Companiei Naționale de Căi Ferate, pe tot exercițiul 2007 — 2015, adică 2013 plus doi ani, noi am realizat plăți pe lucrări la un procentaj de circa 78%. Acum, depinde sursa de finanțare. Pe unele surse am mers mai bine, cum ar fi pe fonduri de coeziune, adică pe proiectele mari, unde am ajuns în jur de 79%. Pe proiectele mai mici, finanțate din FEDR, cota a fost mai redusă — aici sunt niște explicații: sunt proiecte mai mici, s-au licitat mai greu, au fost multe fragmentate, însă procentajul depășește 75%. Deci, în medie, avem un grad de utilizare pe plăți pentru lucrările feroviare la nivelul companiei de aproximativ 78%. Pentru aceste sume au fost transmise cereri de rambursare.

Nu pot să spun că sunt mulțumit de acest grad de utilizarea fondurilor pentru că, evident, puteam mai mult, dar, totuși, suntem realiști și ne dăm seama că nu putem recupera totul pe ultima sută de metri.

AGERPRES: Care au fost problemele cu care v-ați confruntat în procesul de absorbție?
Marius Chiper: Dacă privim retrospectiv, noi am început activitatea de pregătire a proiectelor exact în momentul în care a început Programul Operațional Sectorial Transporturi (POS-T). Deci, noi, la nivelul anului 2007, nu am avut niciun proiect capabil să fie promovat și să înceapă execuția pe el, astfel încât să înceapă să consume bani. Cu procedurile de licitație și această legislație care știți foarte bine ce probleme ridică — contestații în instanță, prelungiri etc. — am ajuns efectiv să semnăm primele contracte de lucrări în 2012. De fapt, majoritatea în primăvara lui 2012.

Toate proiectele noastre — chiar gândite de proiectanții pe care i-am avut angajați — aveau o durată de realizare de cel puțin 36 de luni. Deci, în mod normal, dacă ar fi fost totul perfect, teoretic am fi terminat în 2015, chiar 2016. Numai că au apărut alte probleme, am avut probleme cu exproprierile, cu lotizarea proiectelor, pentru că sunt niște proiecte cu valori foarte mari. Întreaga valoare a proiectelor contractate depășea 2 miliarde euro, deci a trebuit să lotizăm, ca să putem asigura condiții de participare pentru eventualii ofertanți, să poată contracta și executa aceste lucrări.

Evident că au apărut decalaje între datele de atribuire a loturilor și, atunci, am reușit, de exemplu, să atribuim lucrările civile și lucrările de cale ferată pe tronsonul Simeria — Sighișoara, însă lucrările de instalații feroviare de semnalizare și de implementare a noului sistem ERTMS au întârziat cu doi ani din cauza unor contestații în instanță. Întârzierea asta a răsturnat toate calculele pe care le puteam face. A trebuit să improvizăm, să găsim soluții, pentru că, la calea ferată, pe lângă faptul că sunt lucrări specifice — lucrările sunt suprapuse din punct de vedere al realizării, adică nu poți să faci terasamente de cale ferată și suprastructură fără să ai în vedere că pe sub ele trebuie să treacă niște canale de cabluri, niște sub-traversări în stație — sunt și lucrări destul de complicate.

Mai mult, reabilitarea căii ferate s-a prevăzut a fi realizată în general pe traseul existent și una dintre condițiile tehnice a fost menținerea sistemului vechi de semnalizare în funcție, să asigurăm o capacitate redusă, este adevărat, de trafic, dar să circule trenurile. La acest tip de lucrări, să tai jumătate din stație sau din linia curentă și să ții jumătate în funcțiune în condițiile în care se aplică standarde diferite — pentru că standardul de 160 kilometri/oră este un standard tehnic care presupune niște lucrări mai complexe, care afectează mai mult amplasamentul — se mărește, se stabilizează — creează probleme de abordare a execuției și problemele sunt reale, se pot dovedi și ele au cauzat întârzierile pe care le-am acumulat. Până la urmă, un lucru bun este că am reușit să trecem aceste hopuri.

Acum suntem în faza în care avem contracte, constructorii lucrează, sunt mobilizați.

Anul trecut am avut un program suplimentar de mobilizare a constructorilor, am încercat să-i ajutăm un pic pe partea de cash flow, pentru că o lucrare de genul celor feroviare se face cu bani, banii trebuie puși la dispoziție înainte, trebuie achiziționate materialele, iar dacă lucrurile întârzie și se derulează pe o perioadă mai lungă de timp rezervele oricui se termină și nu mai pot susține.

Eu cred că și constructorii au înțeles, majoritatea lor, că, dislocând resurse și făcând lucrări, este o șansă bună să-și recupereze costurile, să-și recupereze pierderile și s-au mobilizat anul trecut, cel puțin în limitele pe care le-am stabilit, și și-au îndeplinit obiectivele.

AGERPRES: Aveți datorii în momentul de față la constructori?
Marius Chiper: Nu. Chiar asta voiam să vă spun: că noi am avut suportul total atât al Ministerului Transporturilor, cât și al Ministerului Fondurilor Europene și am plătit. Am accelerat procedurile de plată chiar la termene de până la 7 zile, am plătit lucrările. Am plătit tocmai ca să creăm acest surplus, această linie de cash flow, care să facă posibilă continuarea lucrărilor și accelerarea lor unde se poate.

AGERPRES: Ce s-a întâmplat cu proiectele care au fost întârziate? Ați pierdut bani din cauza lor sau au fost fazate? Cum ați procedat?
Marius Chiper: Nu, aici este o discuție pe care putem s-o facem despre pierderea banilor. Eu consider că nu s-au pierdut. Noi am avut o sumă alocată pentru domeniul feroviar. Pe cotă de fonduri europene nerambursabile a fost în jur de 4,2 miliarde de lei. Noi, în baza acestei alocări, am semnat contracte de lucrări care ar fi trebuit să se realizeze în exercițiul 2007 — 2015 de aproape 8 miliarde de lei. Deci, în mod evident, am supra-contractat pentru a avea o rezervă și a încerca să cheltuim banii aceștia. Clar că nu toate contractele se puteau finaliza și plăti din POS-T, deci rămânea o componentă care trebuia automat fazată și translatată în următorul program. Asta a fost ipoteza pe care am plecat noi.

Așa cum am spus, din această cotă pe care am avut-o alocată, noi am cheltuit aproximativ 80%, ceea ce este puțin peste media națională de implementare a proiectelor și eu consider că am reușit ceva. Este comparabilă cu cota realizată și de alte țări europene — să nu vă închipuiți că alte țări consumă tot — și nu am făcut shortcut-uri, adică nu am afectat sau am dat pe repede înainte proceduri de licitație, nu am afectat dreptul de proprietate sau alte shortcut-uri care după aceea să genereze costuri adiționale.

Aici pot face o paranteză: din discuțiile pe care le-am avut cu colegii din Polonia, țară care la un moment dat era dată ca exemplu de succes în absorbția fondurilor, aceasta are acum procese și litigii cu constructorii sau alte entități, unele din motive de accelerare, care se ridică undeva la 4 miliarde de euro, ceea ce este o sumă considerabilă. Bine, Polonia este mai mare, dar este un cost care afectează.

Pot să spun că, la această dată, nu avem identificate litigii majore. Vor fi litigii, evident că o să le avem la acest tip de contracte, dar nu vor fi la un asemenea nivel și asta este un lucru bun, pentru că ne rămân bani ca să mergem mai departe în noul exercițiu financiar.

AGERPRES: Pe Programul Operațional Infrastructură Mare cât aveți alocat?
Marius Chiper: Programul a început, avem stabilită lista de proiecte și avem o strategie bine conturată la nivelul CFR SA. Vreau să spun că nu mai suntem în situația din 2007, când începeam un program fără proiecte. Acum avem și proiecte în execuție, care pot să consume bani destul de repede și proiecte în diferite faze de pregătire care de asemenea vor completa programul.

AGERPRES: Valoarea proiectelor depășește și acum alocarea pe POIM?
Marius Chiper: Evident, alocarea este mult sub valoarea proiectelor. Aici, noi încercăm și vrem să fim optimiști și sperăm că vom avea o suplimentare pe linia asta de finanțare a proiectelor. Suma alocată acum, la început de program, este de 1,2 miliarde de euro. Aceasta este cota de fonduri europene nerambursabile, numai că s-au mai schimbat un pic regulile jocului, în sensul că pe POS-T am avut o finanțare din partea Comisiei Europene de 85%, iar pe POIM cofinanțarea din partea CE va fi în jur de 75%. Deci, cu 10% se mărește cofinanțarea românească și permite promovarea unui număr mai mare de proiecte în cadrul acestui buget.

Din punct de vedere al supra-contractării, așa cum am mai spus, vom avea o supra-contractare care e aproape dublă, de 192%. Este principiul care se folosește în astfel de programe în care pregătești mai multe proiecte și le promovezi, pentru că ele nu consumă toate fondurile alocate din momentul semnării contractului, ci consumă în timp, și atunci există o perioadă fără presiune când poți să-ți faci lucrările la mai multe proiecte și, foarte probabil, la sfârșit să vii și cu realocări și cu alte fonduri suplimentare pentru a finaliza.


AGERPRES: Care sunt cele mai importante proiecte din fonduri europene pe POIM pe care le aveți în vedere?
Marius Chiper: Principalul obiectiv este cel de a finaliza lucrările pe Coridorul IV, ramura nordică, între Curtici — Brașov — Constanța, și alocăm majoritatea resurselor pentru aceste proiecte.


AGERPRES: Asta înseamnă creșterea vitezei trenurilor la 160 la oră?
Marius Chiper: Da, la 160 km/oră. Noi mergem de acum încolo pe proiectele de reabilitare cu viteza proiectată de 160 km/oră și introducerea noului sistem de semnalizare ERTMS nivel 2. Este un standard tehnic care tinde să devină obligatoriu la nivelul Comisiei, iar fără respectarea acestor condiții nu primim finanțare.

AGERPRES: Să revenim la proiecte...
Marius Chiper: Așa cum am spus, ne canalizăm pe acest coridor, Coridorul IV. Însă, doar o parte dintre proiectele acestui coridor vor fi susținute din POIM și aici mă refer la proiectul Radna — Gurasada — Simeria. Acest proiect a fost făcut și licitat la sfârșitul POS-T în 2014 — 2015. Acum suntem în faza finală de evaluare și probabil că vom avea anul acesta contractele semnate sub rezerva procedurilor de contestație, care sperăm să nu existe, iar valoarea lui totală estimată este în jur de 1,4 miliarde euro. Practic, toată suma alocată ar fi s-o cheltuim cu acest proiect. Numai că nu se aplică mecanismul acesta, pentru că, așa cum am spus, proiectele nu consumă toate fondurile din prima zi, iar noi nu suntem obligați să ținem banii blocați numai pentru acest proiect. Finanțăm și alte proiecte importante și cine vine primul consumă fondurile alocate programului.

Pe lângă proiectele majore de coridor, pe POIM avem și proiecte mai mici, dar totuși importante pentru noi, pentru că au impact mare la nivel zonal, și chiar regional, pentru dezvoltarea și a altor conexiuni feroviare. Mă refer aici — avem promovat și foarte repede începem să pregătim studiul de fezabilitate — la tronsonul Cluj — Oradea — Episcopia Bihor. Un proiect de reînnoire a căii ferate și electrificare a liniei, ceea ce este foarte important, pentru că vom reuși să realizăm a doua conexiune electrificată cu Ungaria, un mare câștig pentru noi din punct de vedere al traficului. Este un proiect important pe care noi l-am estimat în jur de 490 milioane de euro și ne propunem în anul 2017 să-l licităm și să-l putem executa până la sfârșitul programului. Deci, acesta este un alt proiect important pentru noi și care vrem să se finalizeze în POIM.

Mai avem proiecte propuse pentru a continua reabilitarea stațiilor. Noi am reușit — în cadrul POS-T și din alte surse (credite externe) să reabilităm 35 de gări din cele 41 din reședințele de județ și vrem să închidem acest program. Mai avem șapte gări: Timișoara, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgoviște, Târgu Jiu și Alexandria. Bucureștiul nu face parte din lotul acesta. Pentru București trebuie să avem o altă abordare, dar pe celelalte le-am propus să continuăm reabilitarea în cadrul POIM.

Apoi, am pregătit și am promovat — și va fi de viitor — un alt proiect de continuare a reabilitărilor de stații la nivelul centrelor importante feroviare, deci nu neapărat reședințe de județ, pentru că sunt zone în care noi avem flux mare de călători. Practic, este vorba despre conexiunile și zonele de intersecție a căii ferate. Și aceste puncte trebuie aduse la un standard relativ funcționabil, pentru a asigura condițiile de călători. Este vorba de un pachet de 40 de stații, noduri feroviare, puncte turistice — de exemplu Băile Herculane. Deci, nu sunt neapărat orașe mari, ci puncte de interes care merită să fie ridicate din punct de vedere al standardului și al facilităților pentru călători.

Mai avem un program de reabilitare a unor secții de cale ferată din punct de vedere al semnalizării. Am propus două proiecte pilot de reabilitare a acestor secții. Este vorba de Ilia — Lugoj și Siculeni — Adjud. Sunt secții pentru care se propune o metodă de exploatare modernă, de tipul centralizării electronice de secție. Încercăm să eficientizăm activitatea pe aceste secții din punct de vedere al coordonării traficului și să obținem un câștig din punct de vedere al consumului de resurse.

Mai avem niște centralizări de stații mici, de exemplu acum avem stația Videle și avem un program de reabilitare a podurilor și podețelor pe întreaga rețea. Programul este început în POST și continuă cu faza a II-a pe POIM. Pe toate regionalele avem 98 de poduri. Tot la nivelul siguranței feroviare mai avem un proiect care trebuie reluat — cel de îmbunătățire a condițiilor la 112 treceri la nivel, pe care îl avem într-o fază de pregătire a licitației.

Noi am susținut aplicarea unei anumite flexibilități în promovarea proiectelor feroviare, respectiv în cadrul unui Master Plan destul de bine stabilit și dimensionat, să avem — în cadrul măsurilor majoritare — o anumită elasticitate în a aborda proiectele, pentru că prioritățile se schimbă destul de repede și s-ar putea ca o prioritate stabilită acum, peste 4 sau 5 ani să nu mai fie de actualitate și să ne putem reloca dacă este cazul. Cred că asta se va întâmpla în viitorul proiect de Master Plan, care va fi aprobat.

AGERPRES: Venind vorba despre gări. Aveți în plan să redeschideți gara din Căciulata? E o gară frumoasă, mă refer la arhitectură. Am văzut că mai trece un singur tren cel de Craiova-Sibiu. V-ați gândit să reluați circulația pe acolo?
Marius Chiper: Acolo este o zonă expusă majoritar traficului rutier. Pe lângă programele acestea de investiții, despre care am spus că sunt bazate pe fonduri europene, noi mai avem programele proprii de reparație care se bazează pe surse proprii și care sunt făcute să susțină zonele care nu sunt acoperite de fonduri. Continuăm și cu acest tip de programe și executăm lucrări de reparații în care se păstrează arhitectura și construcția existentă, iar scopul final este același — îmbunătățirea condițiilor pentru călători. Nu știu dacă în momentul acesta putem confirma că din punct de vedere al eficienței stația Căciulata justifică investiții la nivelul fondurilor, pentru că știți foarte bine că atunci când mergem la fonduri ni se cer analize cost beneficiu, studii de trafic și, câteodată, lucrările care nu pot fi susținute nu pot fi promovate. Vrem să păstrăm funcționalitatea stațiilor existente și să îmbunătățim condițiile, iar asta putem face și facem din surse proprii.

Pe scurt, trebuie văzută eficiența rutei. Noi am făcut stația Râmnicu Vâlcea, care a fost o reconstrucție completă a stației. Încă nu e terminată și continuă în cadrul programului. A fost un proiect fazat și vom avea o stație nouă în Râmnicu Vâlcea. Acum poate exista și alternativa de a lega Vâlcea și cred că Vâlcea are un trafic feroviar mai bine conectat la partea de sud a țării și pe termen scurt poate fi promovată și alternativa transportului rutier de la Vâlcea la Căciulata. Gara Căciulata este o ipoteză pentru viitor.


AGERPRES: Care este situația lucrărilor pe sectorul Sighișoara — Coșlariu?
Marius Chiper: Când am început pregătirea aplicațiilor pentru POS-T 2007-2013, în prima fază l-am pregătit pentru niște condiții normale din punct de vedere al impactului costurilor în reabilitare, după care, din discuțiile cu Comisia, s-au impus noi parametri tehnici care să aducă plus-valoare și să reflecte nivelul acestor investiții în obiectivele realizate. Unul dintre parametrii revizuiți a fost ca pe acest Coridor IV să asigurăm o viteză de circulație medie de 160 km/h pe 80% din traseu. Evident că lucrul acesta — care și el a întârziat pregătirea aplicațiilor pentru că a trebuit să reproiectăm din nou toate condițiile pe acest coridor — ne-a forțat să găsim niște soluții noi pentru a îndeplini această condiție, pentru că era singura cale pentru promovarea proiectului și asigurarea finanțării lui.

În zona Brașov — Sighișoara, care de fapt era lotul I al acestui proiect, aveam problema cu traseul sinuos printre munți și una dintre soluțiile propuse și proiectate a fost o scurtare a traseului prin construirea a două tuneluri care au o lungime totală de aproximativ 13 kilometri. E adevărat că este un proiect foarte ambițios. Noi nu avem la ora actuală tuneluri de asemenea lungime. Aceste tuneluri vor fi o provocare pentru noi, atât din punct de vedere al mentenanței, dar și al asigurării condițiilor de siguranță pentru că, automat, trebuie să ne repliem pe această zonă, să asigurăm inclusiv exploatarea și mentenanța. Acest proiect sau această soluție tehnică, de a scurta traseul dintre Brașov și Sighișoara cu 20 de kilometri, este o soluție viabilă și consider că merită să fie promovată de noi.

Aceste tuneluri se vor construi pe secțiunea Apața — Cața, iar pe secțiunile limitrofe între Sighișoara — Cața și Brașov — Apața va fi cale ferată, la fel cum avem și pe celelalte apropiate, cale reabilitată în condiții de 160 km/oră.

AGERPRES: Ați demarat deja lucrările? În ce stadiu sunteți?
Marius Chiper: Aici vorbim despre o altă măsură de finanțare avută în vedere de noi, despre care nu am vorbit până acum. Este vorba despre mecanismul CEF — Connecting European Facilities — o altă măsură de sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii promovată de CE, în cadrul căreia noi avem alocată suma de 1,2 miliarde de euro. Pe acest instrument de finanțare — CEF—, care a avut primul call (apel de depunere a proiectelor — n. r.) anul trecut în februarie — am promovat primele două tronsoane de capăt: Sighișoara — Cața și Brașov — Apața, două denumiri simpatice care au creat mare confuzie la nivelul Comisiei. Proiectul s-a calificat și a fost acceptat la finanțare. Am semnat contractul de finanțare la sfârșitul anului, în noiembrie, am asigurat sursa de finanțare și suntem pregătiți să lansăm procedura de achiziție. Deci, îndeplinim toți pașii procedurali care ne permit să lansăm achiziția. Împreună cu colegii mei, lucrăm acum la pregătirea criteriilor de calificare ale constructorilor pentru aceste proceduri și eu sper ca în maximum o lună să lansăm la licitație acest proiect.

AGERPRES: Cât vor dura lucrările?
Marius Chiper: Având în vedere complexitatea, pentru că este o zonă puțin de munte, proiectantul, împreună cu noi, a estimat că lucrările acolo vor dura 48 de luni, pentru că sunt zone greu accesibile, sunt zone în care trebuie făcute organizări de șantier, drumuri tehnologice și consumă timp din punct de vedere al construcției.

AGERPRES: Vor afecta alte tipuri de trafic — rutier sau feroviar — în zonă?
Marius Chiper: Lucrările se vor desfășura cum s-au desfășurat până acum, adică pe traseul existent. Traficul feroviar va fi afectat, pentru că vom lucra pe un fir și pe jumătate de stație, iar pe cealaltă vom circula, urmând ca ulterior să facem schimbarea. Acesta este calendarul nostru și cu toate inconvenientele acest calendar ne va permite nouă, ca și companie națională de infrastructură, să încheiem într-o proporție majoră lucrările la Coridorul IV feroviar ramura nordică.

Tot în cadrul mecanismului CEF noi am promovat aplicații pe call-ul 1 și începem să pregătim Coridorul IV Sud, care intră în țară pe la Curtici — Arad — Caransebeș — Craiova — Calafat și deja acolo avem un contract semnat pe SF de la Arad la Caransebeș și am scos la licitație, după ce am semnat contractele de finanțare, studiile de fezabilitate între Craiova — Caransebeș și Craiova — Calafat.

Mai mult, în cadrul mecanismului CEF au rămas fonduri disponibile, tot alocate infrastructurii feroviare, și am depus aplicația pentru tronsonul Apața — Cața, pe care îl promovăm — la fel, iar după semnarea contractului de finanțare și asigurarea sursei vom face licitație și vom începe lucrările.

Putem vedea că nu mai suntem în situația din 2007, când efectiv nu am fost pregătiți. Am intrat în UE, am învățat mecanismele și am avut o perioadă de pionierat explicabilă. Eu zic că am depășit-o.


AGERPRES: Ați vorbit despre modernizarea gărilor și ați spus că în privința Gării de Nord aveți un proiect separat. Ce aveți în plan pentru modernizarea Gării de Nord?
Marius Chiper: Gara de Nord este un subiect foarte sensibil și foarte disputat. Toată lumea studiază Gara de Nord, inclusiv municipalitatea Bucureștiului, care a făcut un Plan de Mobilitate Urbană și studiază legături și o integrare a acestui complex în infrastructura de transport multimodală a Capitalei. Noi avem, de asemenea, niște discuții de a integra Gara de Nord în niște proiecte. De exemplu, a fost în discuție proiectul București-Aeroport Otopeni, care ne-ar fi permis să promovăm acest tip de lucrare și să îmbunătățim condițiile din Gara de Nord.

Gara de Nord este un proiect scump și, din păcate, la nivelul mecanismelor financiare existente la ora actuală, nu am identificat o sursă de finanțare pentru ea și din acest motiv încă ne mai gândim. Au fost niște inițiative gen PPP, concesiune, care ar fi permis o investiție din alte surse, dar până în acest moment nu avem identificată o sursă de finanțare care ar putea să dea drumul unui proiect major de investiții în Gara de Nord.

Lucrările de reparații se vor face, ea va rămâne în forma în care este. Vom face întreținere, vom repara acoperișul, zidărie, dar sursa pentru un proiect de modernizare din păcate nu avem.

AGERPRES: Care ar fi costurile modernizării? Aveți o estimare?
Marius Chiper: Pot să vă spun estimativ că este vorba de peste 200 de milioane de euro, dar depinde mult de ce vrem să facem, de soluțiile tehnice prognozate. Depinde mult dacă vrem să introducem, așa cum se face în țările europene, liniile în subteran, depinde de foarte multe condiții. Din păcate, v-am spus că nu am identificat o sursă de finanțare care să ne dea posibilitatea să mergem într-o parte sau în alta.

AGERPRES: Ce ne puteți spune despre reabilitarea podului de la Grădiștea și liniei ferate spre Giurgiu.
Marius Chiper: Toată lumea știe despre podul de la Grădiștea și epopeea podului de piatră care s-a dărâmat nefericit. Noi avem povestea noastră pe care am trăit-o împreună cu colegii mei. Am încercat de nenumărate ori să identificăm niște surse de finanțare care să ne permită refacerea podului. Am încercat varianta cea mai ușoară: să refacem podul existent. Nu am reușit, din păcate, din cauză că a mai fost promovat un proiect în zonă, respectiv canalul Dunăre — București, care a schimbat condițiile de construcție în această zonă și, practic, dacă am fi vrut să reconstruim un pod el trebuia făcut la standarde de canal navigabil și lucrurile s-au complicat. Am căutat soluții să reconstruim podul pe fonduri europene. Din păcate, o investiție pe fonduri europene, dacă nu este susținută de un studiu de fezabilitate și de o analiză de cost-beneficiu care să-i dea sustenabilitate, nu este aprobată. Am ajuns la un cost destul de mare, care, practic, nu a fost acceptat de Comisia Europeană pentru a fi finanțat.

AGERPRES: Despre ce sumă era vorba?
Marius Chiper: Am studiat mai multe variante și era vorba de o sumă în jur de 60 de milioane de euro un pod nou la gabarit navigabil, o singură deschidere și lungime de aproximativ 120 de metri. Dar să nu uităm că acolo sunt, odată, rampele de acces și se ridică gabaritul la o înălțime de 14 metri deasupra albiei, ceea ce presupune o reconfigurare a zonei, presupune aproximativ 1,5 km sau chiar mai mulți kilometri de viaduct, plus încă vreo doi kilometri de terasamente înalte, deci se complică mult. Stația Grădiștea trebuie relocată, adică sunt complicații tehnice. Nu e doar podul simplu — și nu am reușit.

Acum am schimbat un pic abordarea. În cadrul POIM avem o măsură de finanțare care se cheamă "quick wins" — "câștiguri rapide" pentru infrastructură. Secția București-Giurgiu este în acest program ca fiind una pe care se acceptă investiții de tipul quick wins și am optat pentru varianta utilizării acestei resurse care este în jur de 70 de milioane de euro pentru secția București-Giurgiu pentru a aborda un fel de reabilitare la standard de viteză sporită, îl denumim noi, adică la standardul de viteză de 120 km/oră, linie simplă a segmentului București — Giurgiu. Noi ne-am gândit să lotizăm proiectul, iar în primul lot să facem podul, apoi, în funcție de disponibilul de finanțare, să completăm acele lipsuri care au apărut din cauza neexploatării în timp a liniei — s-au distrus, s-au mai sustras tot felul de dispozitive din cale, iar linia s-a degradat în timp stând neutilizată și fără mentenanță. În acești 70 de milioane de euro noi ne propunem să deschidem circulația pe București-Giurgiu cu pod, în condițiile actuale. În faza a doua, ne propunem să reabilităm întreaga secțiune în sensul electrificării, dacă e cazul, și al îmbunătățirii caracteristicilor tehnice.

AGERPRES: Care ar fi orizontul de timp pentru cele două faze?
Marius Chiper: Pentru prima fază, noi am pregătit deja documentația pentru studiul de fezabilitate în varianta quick wins. Aici avem un termen redus, pentru că nu e complicat, nu facem foarte multe studii de teren, nu este o reabilitare majoră. Este podul, plus mici corecții de suprastructură, și noi sperăm ca în maximum 9 luni să avem studiul făcut, cu tot cu licitație, iar în prima parte a anului 2017 să dăm drumul la lucrare și să ne încadrăm în 2 ani să construim podul și să îl finalizăm undeva la sfârșitul lui 2018. Anul 2018 este un target. Poate nu este foarte optimist din punct de vedere al călătorilor din zonă, dar e realist. Mai mult nu se poate și, după cum v-am spus, am fost nevoiți de foarte multe ori să ne adaptăm, să schimbăm scenariile, ca să putem aborda această problemă.

AGERPRES/(A — autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Anda Badea)


http://www.agerpres.ro/economie/2016/03 ... e-12-18-00


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 22 Mar 2016 09:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
Ştiaţi că din 18 martie există variantă directă de călătorie de la KIEV LA BUCUREŞTI ŞI RETUR?

Astfel, trenurile IR 381/380 au în compunere, O DATĂ PE SĂPTĂMÂNĂ, un vagon direct de la/ pentru Kiev.

Doritorii au posibilitatea de a călători:
- cu plecare de la Kiev în zilele de vineri şi sosire la Bucureşti (sos. 22:50) sâmbătă, respectiv

- cu plecare de la Bucureşti (pl. 06:15) în zilele de duminică spre Kiev.


https://www.facebook.com/CFRCalatori.ro ... 5336870016

https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-0 ... -saptamana


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 31 Mar 2016 08:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
COMUNICAT DE PRESĂ ȘEDINȚĂ DE GUVERN Contractul de activitate a C.N. CFR - S.A. si contractele de servicii publice, aprobate de Guvern

Executivul a aprobat, printr-o Hotărâre, Contractul privind activitatea Companiei Naționale de Căi Ferate 'CFR'—S.A. pentru perioada 2016-2020, încheiat între Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' — S.A. și Ministerul Transporturilor. Contractul de activitate se actualizează anual, după aprobarea bugetului de stat.

Prevederile actualul normativ se referă, în principal, la:

1. Obligațiile 'C.F.R.' — S.A. pentru anul 2016 de a asigura starea tehnică și de exploatare a infrastructurii feroviare care să permită desfășurarea transportului feroviar în condiții de siguranță a circulației;

2. Indicatorii de calitate și performanță privind funcționarea infrastructurii feroviare pe anul 2016 în concordanță cu Programul de Guvernare;

3. Programele prioritare de dezvoltare, modernizare și investiții ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2016, prevăzute în Programul de Guvernare;

4. Metodologia de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice pentru 2016;

5. Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2016 și care fac obiectul contractelor de servicii publice care se încheie cu operatorii de transport feroviar de călători și, implicit, obligația CFR S.A. de a asigura capacitatea de circulație necesară pentru execuția acestui pachet. Această listă cuprinde și un pachet minim social de rezervă pentru secțiile de circulație neinteroperabile neînchiriate, administrate de CFR, dar pe care la acest moment nu se realizează transport feroviar de călători și care va fi distribuit operatorului/ operatorilor care va/ vor prelua volumul minim de transport de călători pe secția/ secțiile respective, potrivit legii;

6. Obligatiile Ministerului Transporturilor de a acorda administratorului infrastructurii feroviare stimulente pentru reducerea costurilor unitare si a valorii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, precum și pentru îmbunătățirea indicatorilor privind performanțele activității. Stimulentele vor fi acordate pentru reducerea în anul 2016 a costurilor unitare și a valorii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, precum și pentru îmbunătățirea indicatorilor privind performanțele activității.

De asemenea, actul normativ prevede posibilitatea ca veniturile din surse proprii ale CN CF CFR-S.A. să fie folosite atât pentru reparații la infrastructură feroviară din domeniul privat al Companiei, cât și la infrastructură feroviară din domeniul public al statului.

Tot astăzi, printr-o altă Hotărâre, Guvernul a aprobat contractele de servicii publice în transportul feroviar public de călători pentru anul 2016 până la 2 decembrie 2019, încheiate între operatorii de transport feroviar — Regiotrans SRL, SC Interregional Călători SRL, SC Transferoviar Călători SRL, SC SOFTRANS SRL cu Ministerul Transporturilor, prin Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători 'CFR Călători'S.A. Anual, după aprobarea bugetului de stat, aceste contracte de servicii publice vor fi actualizate.

Prin acest act normativ se stabilesc principalele obligații de serviciu public ale operatorilor de transport feroviar de călători pentru 2016, precum și estimarea acestora pentru întreaga perioadă de valabilitate, între care și acordarea pachetului minim social susținut prin compensația alocată de la bugetul de stat, conform legislației în vigoare.

Proiectele de acte normative au fost postate spre consultare publică la:

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-dec ... 29022016df

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-dec ... 9022016df1

Biroul de presă


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 31 Mar 2016 08:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
Proiectul de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A. pentru perioada 2016-2020


Attachments:
instrument_motivare.doc [92 KiB]
Downloaded 87 times
text_proiect_08_03.doc [3.42 MiB]
Downloaded 94 times
anexa.doc [3.41 MiB]
Downloaded 87 times
ghid_propuneri.pdf [420.02 KiB]
Downloaded 89 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Thu 31 Mar 2016 08:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
Proiectul de HOTĂRÂRE A GUVERNULUI pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada 2016 – 2020 în transportul feroviar public de călători


Attachments:
instrument_motivare.doc [117.5 KiB]
Downloaded 78 times
text_proiect.doc [45.5 KiB]
Downloaded 101 times
anexa.doc [2.4 MiB]
Downloaded 98 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 15 Apr 2016 16:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Azi pe ecrane: CFR-ul; bietul CFR, furat de nu mai ramane imediat nimic din el...

Pe cand aflam ceva si de mafia benzinarilor / taximetristilor / dubarilor care sug de decenii marile RAT-uri, fie ele boccii, scripcareze ori mazarinene?

Nu putem decat sa ne dorim ca anchetele sa atinga rapid si restul tarii, pe principiul "Azi in Timisoara, maine-n toata tara"!

http://www.evz.ro/perchezitii-cum-isi-c ... video.html

Quote:
Poliţiştii Direcţiei Transporturi din cadrul IGPR, cei de la DGA, Poliţia de Frontieră împreună cu trupele speciale ale Poliţiei Timiş și ale Jandarmeriei au descins, dimineața aceasta, la Depoul de locomotive al SN CFR SA din Timişoara, dar şi la alte peste 40 de adrese. Se acționează în cadrul unui dosar care anchetează activitatea unei grupării suspectate că de ani de zile fură combustibil. În fapt e vorba de aproximativ 22 de mecanici de locomotive care se pare că furau motorină cot la cot cu directorul Depoului, Cristian Jigaria, cu liderul de sindicat Ioan Boloș, cu sprijinul angajaţilor de la laboratorul de constatări fizico – chimice, dar şi dar și al unui agent de la Poliţia Transporturi Feroviare.

Șeful Depoului CFR Timișoara, Cristian Jigorie, a fost adus la audieri. ”Grupul infracțional organizat s-a constituit în jurul persoanelor cu atribuții de conducere, organizare și control din cadrul Depoului de Locomotive Timișoara, respectiv șeful unității, adjunctul șefului de unitate, contabila șefă, gestionarul șef, și liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timișoara, suspecții având sarcini și roluri clar definite în cadrul grupării. Suspecții mai sus-menționați, cu prilejul exercitării atribuțiilor de serviciu, coordonau activitatea de sustragere a unor cantități uriașe de motorină din gestiunea unității, prin diferite manopere dolosive, acoperite scriptic prin evidențierea în documentele unității a unor consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, manopere care permiteau însușirea și sustragerea surplusului rămas în gestiune. În această activitate, au fost atrași de-a lungul timpului marea majoritate a angajaților Depoului de Locomotive Timișoara care își aduceau aportul la activitatea infracțională în funcție de poziția ocupată în cadrul unității. La grupul infracțional constituit piramidal, au aderat administratorul unei societăţi comerciale ce funcționează ”clandestin” lângă rezervoarele principale ale Depoului de Locomotive Timișoara precum şi alte două persoane care aveau rolul de a valorifica combustibilul sustras. Activitatea infracțională era gândită foarte laborios și pusă la punct în cel mai mic detaliu, membrii grupului evidențiind în documentele unității consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, făcând astfel posibilă, însușirea și sustragerea surplusului rămas în gestiune. Totodată, în activitatea infracțională au fost atrași și au contribuit și angajații laboratorului de determinări fizico-chimice din cadrul Depoul de Locomotive Timișoara, prin utilizarea unor formule de calcul fictive în buletinele de analiză care permiteau producerea surplusurilor în gestiune. Ulterior, pentru corelarea acestor cifre cu cantitățile alimentate și cele menționate în documentele justificative, gestionarul șef al Depoului de Locomotive Timișoara consemna în registrele aferente cifre nereale ale cantităților de motorină alimentate în timp ce primitor-distribuitorii din subordinea sa foloseau pentru consemnarea cantităților alimentate foi volante, astfel încât să poată fi reglate ulterior cifrele în registrul înseriat, așa cum prevede procedura de alimentare”, transmit reprezentanții DIICOT Timișoara, printr-un comunicat de presă. Tot ei arată că din motorina vândută sub prețul pieței unor persoane fizice și juridice, sindicaliștii cotizau cu sume între 50 și 100 de euro lunar la liderul de sindicat Ioan Boloș.

Agentul de poliție TF Ilarie Nanu avea rolul de a-i verifica pe cei care li se păreau suspecți celor din depoul de locomotive sau celor de la stația de combustibil racordată clandestine la rezervoarele din gară.

Oamenii legii au descins joi dimineața la depou dar și la locuințele celor implicați și, de asemenea, la sediul unei firme prin intermediul căreia se fura și se trafica mototina furată.

Ancheta DIICOT arată că gruparea era foarte bine organizată. De ani de zile, motorina se fura instituțional: în momentul în care locomotivele veneau să se alimenteze acestea erau încărcate cu o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută în acte. Toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele măsluite. Cei de la laboratorul de constatări fizico – chimice transmiteau raportări fictive la București, pentru că la rândul lor își primeau partea. Surplusul de motorină era apoi scos din depou de mecanicii de locomotivă cu bidoanele.

Anchetatorii au avut parte de o surpriză în timpul perchezițiilor de dimineață: hoții de motorină mai furau și printr-o instalație clandestină prin care au conectat o stație de benzină de pe strada Dunărea, din apropierea Gării de Nord, cu rezervoarele Depoului de locomotive, astfel că își alimentau direct mașinile, la pompă.

Prejudiciul estimat până acum depășește un milion de euro, arată surse apropiate anchetei.


http://www.opiniatimisoarei.ro/cum-se-f ... 14/04/2016

Quote:
Valorificarea combustibilului se realiza in urmatoarele moduri:

Astfel, cu ajutorul reprezentantului unei societati comerciale ce functiona ”clandestin” langa rezervoarele principale ale Depoului de Locomotive Timisoara, cantitatea de motorina era livrata direct din rezervoarele Depoului printr-un furtun tip ”pompieri”, cat si prin intermediul unor conducte subterane ce fac legatura intre rezervoarele depoului si o pompa de alimentare tip PECO aflata in spatiul apartinand CFR.

O alta modalitate de valorificare a surplusului de motorina se desfasura prin intermediul angajatilor depoului care scoteau motorina cu autoturismele personale, in acest sens fiind elocvente prinderile in flagrant realizate pe parcursul cercetarilor.

Prejudiciul cauzat prin activitatea infractionala este estimat pana la acest moment al cercetarilor la suma de 3.997.068 lei lei.

Cu ocazia perchezitiilor au fost gasite şi ridicate importante sume de bani fiind totodata identificate şi conductele artizanale mentionate mai sus.


Quote:
În biroul șefului Depoului, Ion Borza au fost găsiți 85.000 lei, 2.000 euro, forinți, dolari, precum și mai multe sticle de whisky.


http://www.dcnews.ro/comoara-ho-ilor-de ... 02929.html

Quote:
Procurorii DIICOT Timişoara au scos la iveală detalii despre tupeul incredibil cu care acţionau membrii grupării din "dosarul motorina" de la depoul CFR Timișoara, dar şi despre luptele care se dădeau pentru influenţă şi putere. În urma perchezițiilor, toți suspecții au fost reținuți.

Joi, toată conducerea Depoului de locomotive Timişoara, liderul de sindicat, 22 de mecanici, patronul unei firme şi un poliţist au fost ridicaţi fiind acuzaţi că au furat din rezervoarele CFR motorină de aproximativ un milion de euro conform primelor estimări.

Percheziţiile din incinta depoului au scos la iveală că un rezervor dezafectat, care era folosit în urmă cu câţiva ani pentru alimentarea maşinilor, a fost legat la rezervoarele unde era motorina pentru locomotive. De aici, cu ajutorul unui furtun, motorina ajungea câteva sute de metri mai încolo la firma lui Liviu Martin, care era cel care se ocupa de vânzarea combustibilului furat.

Interesant este că anul trecut Liviu Martin a reclamat Poliţei Timiş faptul că hoţii l-au prădat şi i-au furat nu mai puţin de 150.000 de euro. Rezervorul fantomă folosit pentru transferul motorinei era chiar lângă clădirea unde-şi are biroul gestionarul şef Gheorghe Borza în biroul căruia s-au găsit 100.000 lei cash şi valută. De altfel, din casele acestuia au mai fost ridicaţi 130.000 euro, 8.000 lire sterline şi 3.000 de dolari.

Anchetatorii au mai descoperit şi 24 de ducaţi de aur Franz Josef mari. Comoara a fost, de asemenea, ridicată de către poliţişti.

Cum controla sidicalistul şef Boloş situaţia

O parte dintre mecanicii audiaţi au recunoscut faptul că de fiecare dată consumul locomotivelor era supradimensionat, uneori în documente cantitatea alimentată fiind "umflată" şi cu 30% şi că plăteau lunar o "cotizaţie" liderului de sindicat Ioan Boloş. Monitorizarea acestuia a scos la iveală faptul că Boloş avea grijă ca atunci când interesele gruupului erau în pericol să-i avertizeze pe cei de la regionala CFR Timişoara că există riscul declanşării unor greve şi va fi paralizată întreaga activitate.


Attachments:
cfr03.jpg
cfr03.jpg [ 41.35 KiB | Viewed 5186 times ]
lider-sindicat-mecanici-locomotiva-bolos-7.jpg
lider-sindicat-mecanici-locomotiva-bolos-7.jpg [ 128.91 KiB | Viewed 5185 times ]
dosar_motorina_cfr.jpg
dosar_motorina_cfr.jpg [ 132.32 KiB | Viewed 5181 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 15 Apr 2016 22:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3448
Brassovia wrote:
Azi pe ecrane: CFR-ul...
S-a spart buboiul. Si miroase urat de tot.

Quote:

Gestionarul-şef al Depoului de Locomotive Timişoara, Gheorghe Borza, şi liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă, Ioan Boloş, ar fi coordonat furtul de motorină din locomotive la Regionala CFR Timişoara, prin ameninţări şi constrângeri, dar şi prin influenţarea angajărilor, arată procurorii în referatul cu propunerea de arestare preventivă a celor doi şi a altor cinci persoane.

Potrivit sursei citate, şapte persoane au fost prezentate, vineri, Tribunalului Timiş cu propunere de arestare preventivă în dosarul furtului de motorină din locomotive de la Regionala CFR Timişoara.

Astfel, este vorba despre Gheorghe Borza, şeful de aprovizionare de la Regionala CFR Timişoara, acuzat de fals intelectual, grup infracţional organizat, uz de fals şi delapidare; Ioan Boloş, lider de sindicat şi expert în relaţii sociale la Depoului de Locomotive Timişoara, acuzat de grup infracţional organizat, fals intelectual, uz de fals, complicitate la delapidare, luare de mită şi şantaj; Cristian Aurel Jigoria, şeful Depoului de Locomotive Timişoara, Alina Apostol, adjunct al şefului Depoului Timişoara, şi Florina Silaghi, coltabil şef la Depoul de Locomotive, toţi trei acuzaţi de grup infracţional organizat, fals intelectual, uz de fals şi delapidare; precum şi despre Liviu Martin, poreclit ”Motorina”, administrator al unei firme private, acuzat de grup infracţional organizat şi complicitate la delapidare cu consecinţe deosebit de grave, şi Ilarie Nanu, poliţist, acuzat de aderare şi sprijinire a unui grup infracţional organizat, favorizarea infractorului.

În referatul cu propunerea de arestare preventivă se arată că grupul infracţional a fost constituit în jurul gestionarului şef Gheorghe Borza şi al liderului de sindicat Ioan Boloş.

Conform sursei citate, Borza se ocupa personal de organizarea, supravegherea şi îndrumarea activităţii biroului de aprovizionare şi coordona activitatea de creare de plusuri în gestiune şi de întocmirea de documente justificative false.

Cu ajutorul mai multor angajaţi ai depoului ”cu atribuţii în primirea-predarea cantităţilor de combustibil (numiţi generic pompagii), pe care Gheorghe Borza îi coordona, locomotivele erau alimentate cu o cantitate de combustibil mai mică decât cea alocată prin cotele de consum, întocmind în acest sens, documente justificative de consum false”.

Tot el s-a ocupat şi de valorificarea în afara unităţii a combustibilului sustras, prin atragerea în activitatea infracţională, a unor inculpaţi, din afara societăţii, care au preluat şi valorificat combustibilul.

”Boloş Ioan Irimie, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara, a facilitat activitatea de delapidare de la Depoul Timişoara, printr-o politică de protejare a membrilor agresivă, exercitând presiuni asupra factorilor de decizie şi de control din Regionala CFR Timişoara, în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de combustibil sau cu privire la faptele de sustragere constatate de către organele judiciare sau organele de control interne ale societăţii”, se arată în documentul citat.

De asemenea, Borza, ”printr-o poziţie de forţă, a influenţat angajările la depou, prin numirea şi angajarea unor persoane obediente, care erau de acord să adere şi să se implice în activitatea infracţională generalizată”.

”În acest sens, cea mai mare parte a mecanicilor de pe locomotivele care funcţionau cu combustibil convenţional, erau membri ai sindicatului inculpatului şi erau implicaţi în activitatea de delapidare şi sustragere de combustibil. Pentru rolul protecţionist asumat şi pentru angajările în societate, inculpatul Boloş Ioan Irimie, percepea periodic de la membrii de sindicat, mecanici de locomotivă, sume de bani sau alte avantaje materiale. Faţă de membrii de sindicat care refuzau să efectueze plăţile periodice, inculpatul a exercitat constrângeri personal şi prin factorii de decizie ai societăţii, a determinat măsuri de mutare sau detaşare a mecanicilor sau a altor funcţionari, în alte unităţi sau pe alte linii de muncă, care nu necesita implicarea în activitatea locomotivelor Diesel, în jurul cărora era concentrată activitatea infracţională”, mai arată sursa citată.

Totodată, în schimbul sprijinirii activităţii infracţionale, Boloş primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicat, sume cuprinse între 50-100 de euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras.

”Activitatea infracţională era gândită foarte laborios şi pusă la punct în cel mai mic detaliu, membrii grupului evidenţiind în documentele unităţii consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, făcând astfel posibilă, însuşirea şi sustragerea surplusului rămas în gestiune. (...) În vederea eficientizării sustragerilor, inculpaţii au improvizat şi pus la punct, dispozitive tehnice (rezervoare, racorduri, furtune), care au permis transferul rapid, din depou în afara unităţii a combustibilului”, se mai precizează în referatul procurorilor.

În activitatea infracţională au fost atraşi şi au contribuit şi angajaţi ai Laboratorului de determinări fizico-chimice de la Depoul de Locomotive Timişoara.

Aceştia au utilizat formule de calcul în buletinele de analiză, ”care au avut în vedere parametri tehnici nereali, permiţând astfel producerea surplusurilor în gestiune”. Astfel, din declaraţia unui martor a reieşit faptul că Gheorghe Borza le dădea uneori indicaţii cu privire la indicele de densitate care trebuia stabilit.

Şeful Depoului de Locomotive Timişoara, Cristian Aurel Jigoria, nu era străin de neregulile de la Regionala CFR Timişoara.

”Jigoria Cristian Aurel, având funcţia de şef Depou Timişoara, a arătat că avea cunoştinţă de delapidările de motorină săvârşite de către Borza Gheorghe în înţelegere cu mecanicii de locomotivă. El a mai arătat că mecanicii erau de acord să lase în rezervor o parte din cota de motorină alocată uneia dintre curse în schimbul căreia primeau sume de bani cuprinse între 0,8 şi 1 leu/litru de motorină lăsată în rezervor. De asemenea, în anul 2013, el i-a semnalat lui Borza Gheorghe că sunt cam mari cotele de combustibil normate pentru fiecare traseu, însă acesta a justificat că aceste cote s-au fixat de personalul tehnico-ingineresc din Depou. Perioadă din care a încercat să reducă permanent nivelul acestor cote reuşind ca în anul 2015 acestea să ajungă la un nivel rezonabil. El a mai precizat că de fiecare dată când a făcut astfel de demersuri a întâmpinat opoziţie din partea lui Boloş Ioan în mod direct şi a lui Borza Gheorghe în mod voalat. Acesta concluzionează că delapidările masive s-au făcut de către Boloş Ioan, Borza Gheorghe şi Apostol Alina”, se mai arată în documentul citat.

Jigoria le-a spus anchetatorilor, la audieri, că avea cunoştinţă şi de angajările la Regionala CFR Timişoara, de care s-a ocupat liderul de sindicat Ioan Boloş şi pentru care acesta din urmă ar fi primit bani.

”Jigoria Cristian Aurel, având funcţia de şef Depou Timişoara, a arătat că odată cu angajările recente de la Depou a auzit că liderul de sindicat Boloş Ioan ar fi primit de la candidaţi suma de aproximativ 2.000 de euro precizând că nu a făcut parte din comisia de examinare şi s-a trezit cu noi salariaţi în curte, examenul fiind susţinut în cadrul Regionalei”, se mai arată în document.

Anchetatorii mai spun că CFR a făcut verificări, vineri, la Regionala CFR Timişoara, iar în urma acestora s-a constatat ca lipseşte motorină din locomotive.

”În urma verificării făcute de către o comisie de la CFR Călători vineri la trenurile 9609/9608 care circulă pe ruta Timişoara Nord-Buziaş şi retur şi 9585/9588 care circulă pe relaţia Timişoara Nord-Jimbolia şi retur s-a constatat că consumul efectiv de motorină realizat pe aceste trenuri este de 84 de kilograme, în timp ce normele de consum pe aceste trenuri, stabilite în baza actului cu nr. T31/6/4/1056/2016 aprobat de conducerea Depoului Timişoara este de 140 de kilograme. Diferenţa dintre consumul real al acestor locomotive pe ruta menţionată şi consumul stabilit de conducerea Depoului este de 56 de kilograme, reprezentând un procent de aproximativ 60% cantitate plus faţă de consumul real”, se mai menâionează în document.

Procurorii DIICOT au făcut, joi, 47 de percheziţii în judeţele Timiş şi Caraş-Severin, pentru destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în delapidare cu consecinţe deosebit de grave, complicitate la delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.

Din anul 2010 şi până în prezent, la Depoul de Locomotive Timişoara s-a constituit şi a acţionat un grup infracţional organizat, având ca scop însuşirea şi sustragerea combustibilului din gestiune, ”în baza unui plan infracţional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii grupării”, se arăta într-un comunicat al DIICOT.

”Grupul infracţional organizat s-a constituit în jurul persoanelor cu atribuţii de conducere, organizare şi control de la Depoul de Locomotive Timişoara, respectiv şeful unităţii, adjunctul şefului de unitate, contabila şefă, gestionarul şef şi liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara, suspecţii având sarcini şi roluri clar definite în cadrul grupării. Suspecţii mai sus-menţionaţi, cu prilejul exercitării atribuţiilor de serviciu, coordonau activitatea de sustragere a unor cantităţi uriaşe de motorină din gestiunea unităţii, prin diferite manopere dolosive, acoperite scriptic prin evidenţierea în documentele unităţii a unor consumuri de combustibil mai mari decât cele reale, manopere care permiteau însuşirea şi sustragerea surplusului rămas în gestiune”, mai arăta DIICOT.

La grupul infracţional, constituit piramidal, au aderat administratorul unei societăţi comerciale ce funcţionează ”clandestin” lângă rezervoarele principale ale Depoului de Locomotive Timişoara, precum şi alte două persoane care aveau rolul de a valorifica combustibilul furat.

Joi seară, 25 de angajaţi ai Regionalei CFR Timişoara, printre care Ioan Boloş, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă, Gheorghe Borza, gestionarul-şef al Depoului de Locomotive Timişoara, şi Alina Apostol, adjunctul şefului de depou, au fost reţinuţi în acest dosarul de furt de motorină.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Salonic
PostPosted: Wed 15 Jun 2016 17:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
CFR Călători informează că în acest sezon estival cei care vor dori să ajungă în Grecia cu trenul vor avea o legătură directă între București Nord – Sofia – Salonic și retur, începând de vineri 17 iunie şi până pe 4 septembrie a.c.

Pentru destinaţia Salonic, trenul va avea în compunere 4 vagoane (două clasa a 2-a, unul de dormit şi unul cuşetă) şi va circula o dată pe săptămână, cu plecare din Bucureşti vinerea şi întoarcere din Salonic duminica.

Un bilet pentru o călătorie dus, Bucureşti – Salonic, costă aproximativ 45 euro la vagon clasa a 2-a, 52,10 euro la vagon cuşetă de 6 locuri şi 58,50 euro la vagon de dormit de 3 locuri. De asemenea, pentru cei care doresc să efectueze călătorii nelimitate,într-o anumită perioadă, cu trenul, în Grecia, recomandăm oferta tarifară internaţională Balkan Flexipass. Biletele pot fi achiziţionate din staţiile şi agenţiile CFR Călători deschise traficului internaţional.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei http://www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon 021/9521 (trafic intern), 021.314.5528 (trafic internațioal Gara de Nord București) sau să se adreseze personalului nostru din stații.


Attachments:
tren Salonic.png
tren Salonic.png [ 278.92 KiB | Viewed 5102 times ]
24484.jpg
24484.jpg [ 50.24 KiB | Viewed 5102 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Sun 19 Jun 2016 09:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a finalizat lucrările de reparații pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe secția CF București Nord-Videle, între stațiile Grădinari — Vadu Lat, Jilava — Vârteju și racordare stația Jilava. Programul pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație continuă cu lucrările de întreținere și reparații curente pe alte intervale de stații de pe raza regionalelor Iași, Brașov și Constanța. Valoarea totală estimată a lucrărilor programate a se executa în perioada următoare este de 10,2 milioane lei, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Pe raza Regionalei CF Iasi vor demara în perioada următoare lucrări de reparații la instalațiile de dirijare a traficului (CED/BLA) pe intervalele de stații Fărăoani-Valea Seacă, Vama — Prisaca Dornei, și în stațiile Bacău, Cristești, Câmpulung Est, Vama, lucrări în valoare de 2,07 milioane lei, care vor contribui la creșterea siguranței și a gradului de confort. De asemenea, tot pe raza acestei regionale s-a emis ordinul de începere a lucrărilor de reparații în vederea ridicării restricțiilor de viteză în valoare totală de 2,48 milioane lei. Segmentele de cale ferată unde se deschid șantierele feroviare sunt: Măgura Ilvei — Ilva Mare (km 22+292-22+852), Sadova — Pojorâta (Km 74+350-75+150), Nicolina — Ungheni Prut Socola Triaj — Socola Mărfuri (Km 414+665-416+283), Pașcani — Ruginoasa și în stația Verești.

Pe raza Regionalei CF Brașov s-au lansat proceduri de licitație în valoare de 3,68 milioane lei pentru lucrări de reparații la linii și aparate de cale în vederea ridicării restricțiilor de viteză pe linii directe din stația Stânceni și pe intervalele de stații Podul Olt — Talmaciu — Selimbar (km 372+000-387+300) și Predeal — Timișul de Sus (km 144+500-145+200).

Pe raza Regionalei CF Constanța a fost semnat contractul în valoare de 1,97 milioane lei, pentru lucrări de reparații la componentele infrastructurii feroviare care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteza pe linii curente, directe și din stații pe intervalul Palas — Constanța Port B (Km 0+000-6+500).

Lucrările de reparații se vor executa în cursul acestui an, în paralel cu asigurarea traficului în condiții optime pe toate segmentele de cale ferată menționate și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de călătorie prin creșterea vitezei de circulație și a gradului de confort.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Mon 18 Jul 2016 18:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Reabilitarea tronsonului Cluj - Oradea - Episcopia Bihor a intrat în linie dreaptă

S-a finalizat procedura de licitaţie pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării şi reabilitării liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor. Câstigatoarea licitaţiei este Asocierea ACCIONA Ingenieria S.A – Baicons Impex S.R.L, cu o ofertă financiară finală în valoare de 4,55 milioane lei (fără TVA).

Reactualizarea studiului de fezabilitate este necesară pentru evaluarea caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale liniei existente, analiza mediului socio-economic, instituţional şi juridic şi pentru realizarea scenariilor de dezvoltare.

CFR SA şi-a propus ca obiectiv strategic realizarea celei de-a doua rute complet electrificată în relaţia cu Ungaria. Astfel, prin electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor, se va asigura circulaţia trenurilor pe linie electrificată cu viteze maxime de pâna la 120 km/oră. Aceasta investiţie va contribui la preluarea parţială a traficului dinspre/spre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV pan-european de pe teritoriul României.

“Tronsonul Cluj — Oradea — Episcopia Bihor are un mare impact zonal, contribuind în mod direct la dezvoltarea economică şi la îmbunătăţirea fluxurilor de mărfuri ale industriei locale cu vestul Europei. Reabilitarea acestui segment de cale ferată va deschide a doua conexiune electrificată cu Ungaria, cu efecte directe asupra traficului feroviar în frontiera de vest”, a declarat Marius CHIPER, directorul general al CFR SA.


Attachments:
Gara Cluj Napoca.jpg
Gara Cluj Napoca.jpg [ 105.51 KiB | Viewed 4864 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 30 Aug 2016 20:39 
Online

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 328
Location: Timisoara
5 pagini cu poze istorice superbe:

https://thetransportlibrary.co.uk/produ ... e/romania/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 04 Oct 2016 11:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
CFR Călători a reparat peste 300 de vagoane anul acesta, ajungând la un parc activ de 1.200 de vagoane, însă mai are nevoie de încă 400 de vagoane pentru a răspunde cererii, potrivit oficialilor companiei.

Pentru a răspunde cerinţelor pieţei şi nevoii de mobilitate a românilor, este necesar ca parcul de exploatare vagoane al CFR Călători să aibă circa 1.600 de unităţi, de la 1.200 câte sunt în prezent, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanţii companiei de transport feroviar.

Potrivit acestora, parcul activ de vagoane al CFR Călători a crescut în 2016 la 1.200 de vagoane, de la 884 anul trecut, în urma reparaţiilor programate din fonduri proprii.

“În ceea ce priveşte activitatea de reparaţii planificate, CFR Călători a derulat şi derulează periodic programe de reparaţii din fonduri proprii, pentru asigurarea unui transport în condiţii de siguranţă şi confort. În 2016, în societățile reparatoare de profil din România au fost reparate 313 vagoane și 21 automotoare Săgeata albastră”, au precizat reprezentanţii companiei.

Ei au reamintit că încă din anul 2011 CFR Călători nu a mai beneficiat de fonduri financiare de la bugetul de stat pentru programe de investiții în materialul rulant.


http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 7&page=679


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 03 Jan 2017 09:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
CFR Călători informează că, începând cu data de 11 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2016-2017, care va fi valabil până la data de 9 decembrie 2017.

Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea graficelor de circulație şi a capacităţii de transport, cât şi prin asigurarea condiţiilor de confort pe categorii de trenuri, în limita resurselor disponibile.

Zilnic se vor afla în circulaţie între 1200 și 1300 de trenuri, în funcție de perioada din an:

Trenurile Zăpezii circulă din 11 decembrie către destinații montane: Valea Prahovei, Vatra Dornei, Piatra Neamţ şi Petroşani (staţiunile Straja şi Parâng). În zilele de weekend biletele pentru călătoriile de pe Valea Prahovei (pe rute între Sinaia – Brașov și retur) au reduceri între 31% și 56%. În plus, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2017, biletele valabile la Trenurile Zăpezii vor fi reduse cu 25%*, de luni până joi.

Trenurile Soarelui vor asigura în perioada sezonului estival 2017 legături din toată țara către staţiunile de la Marea Neagră şi Delta Dunării. Precizăm că trenurile de pe ruta București Nord – Constanţa își vor menține duratele reduse de parcurs, de aproximativ 2 ore.
*Reducerea de 25% se aplică la tariful de transport pentru adult și copil, tichetul de rezervare a locului plătindu-se integral.

În Traficul intern durate reduse de călătorie

Se introduc în circulație noi trenuri cu durate de parcurs reduse de la București către: Suceava și Cluj Napoca. De exemplu un tren InterRegio București Nord – Cluj Napoca va face aproximativ 9 ore și 40 de minute, față de 10 ore și 40 de minute. Un tren InterRegio București Nord – Suceava va face 5 ore și 40 de minute, față de 6 ore și 52 de minute. La fel și trenurile de întoarcere.

Trenuri pentru studenți

Pe ruta Bacău – Pașcani – Iași și retur vor circula noi trenuri, cu plecare duminica de la Bacău și vinerea de la Iași. Trenurile Studenției vor prelua fluxul mare de studenți din Centrul Universitar Iași.

Trenuri pentru navetiști

Pentru cei care fac naveta pe Valea Prahovei se introduce un nou tren InterRegio de la Brașov, cu sosire în București la ora 07:30.

Pentru pasagerii din zona Țăndărei, Slobozia Veche și Fetești se introduc noi trenuri cu legături către București și Constanța:

2 trenuri Regio pe ruta Fetești – Slobozia Veche și retur
6 trenuri Regio pe ruta Țăndărei – Slobozia Veche și retur
2 trenuri InterRegio pe ruta București Nord – Slobozia Veche și retur
Trenuri către aeroport

Zilnic, la cadență de aproximativ o oră, va exista legătură feroviară București – Aeroport și retur.

Reduceri tarifare

Pe lângă facilitățile acordate prin acte normative diferitelor categorii de călători (de ex. elevi, studenți, pensionari etc), CFR Călători oferă o serie de reduceri tarifare (vezi anexă). Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale : online, staţii, agenţii, automate de vânzare și distribuitori autorizați cu care există parteneriate de vânzare bilete.

În Traficul internațional

Şi în anul 2017, pasagerii vor putea să călătorească în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena (de la 39 Euro pe sens) și Budapesta (de la 29 Euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia și Salonic. Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană.

De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta și din: Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj-Napoca.

Începând din data de 11 decembrie 2016, CFR Călători va introduce o nouă ofertă comercială City Star Germania pentru călătoriile către Germania. Din 1 ianuarie 2017, pentru oferta Interrail Pass (abonament valabil în toată Europa sau pe o anumită țară din Europa), limita maximă de vârstă la tânar se va modifica de la 26 la 28 de ani.

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2016-2017” va putea fi achiziţionată din principalele gări şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 14 lei. Deoarece conţinutul poate fi actualizat, rugăm călătorii să solicite informaţii cu privire la mersul trenurilor de la staţiile şi agenţiile CFR sau să acceseze site-ul http://www.cfrcalatori.ro .


Attachments:
mers tren 2016.2017.png
mers tren 2016.2017.png [ 685.71 KiB | Viewed 2403 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 03 Jan 2017 09:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Peste 130 de trenuri InterRegio cu tarife mai mici, aferente rangului de tren Regio, atât la bilete cât şi la abonamente!

În plus, la unele trenuri InterRegio de pe rutele Bucureşti –Galaţi, Galaţi – Buzău, Braşov – Iaşi, Oradea – Cluj Napoca, Cluj-Napoca - Salonta şi retur, preţurile biletelor de clasa a 2-a, la tarif întreg (adult şi copil), sunt reduse procentual cu 10% - 35%.


http://cfrcalatori.ro/ro/oferte/reducer ... si-trenuri


Attachments:
TrenuriIRtarifateRpeDistDec2016.pdf [341.92 KiB]
Downloaded 45 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Tue 03 Jan 2017 09:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Trenurile Zăpezii 2017 / reduceri tarifare între 25 și 56%

În perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2017 prețul biletelor de călătorie la „Trenurile Zăpezii” vor fi mai mici cu până la 56% pe anumite rute.

Reducerile tarifare se aplică la trenurile care au ca destinație/plecare sau care tranzitează stațiunile montane de pe Valea Prahovei, Vatra Dornei, Petroșani (pentru stațiunile Straja și Parâng) și Piatra Neamț.

Detalii pe: www.cfrcalatori.ro/798


Attachments:
15731978_1893593427535539_8490112077878000831_o.jpg
15731978_1893593427535539_8490112077878000831_o.jpg [ 704.11 KiB | Viewed 2403 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Wed 18 Jan 2017 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
In Muzeul de Locomotive din Sibiu :)


Attachments:
15875090_1188373127915857_4121563431784653316_o.jpg
15875090_1188373127915857_4121563431784653316_o.jpg [ 263.95 KiB | Viewed 1891 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Stiri Romania
PostPosted: Fri 31 Mar 2017 09:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46561
Quote:
CFR Infrastructură va reabilita linia ferată existentă între Gara de Nord şi staţia Odăile şi va construi alţi 2,3 kilometri de cale ferată nouă spre aeroportul Otopeni, astfel încât pasagerii vor putea ajunge la aeroport în 18 minute din 2018, a declarat marţi Sorin Buşe, ministrul Transporturilor.

"Proiectul presupune reabilitarea şi electrificarea liniei existente şi alţi 2,3 km noi de cale ferată, o staţie provizorie şi un trotuar rulant până la terminalele aeroportului", a spus ministrul.

Investiţia totală se ridică la 88 de milioane de euro, iar lucrările vor fi gata în aprilie 2018, a adăugat Buşe.

Şeful de la Transporturi a efectuat marţi o vizită la staţia Odăile, unde coboară călătorii care acum merg cu trenul spre aeroport şi de unde sunt preluaţi cu un microbuz.

O călătorie cu trenul spre aeroport va costa 3,99 lei, după reabilitarea rutei.


http://www.capital.ro/ministrul-transpo ... ropor.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group