TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 19 Sep 2018 14:03

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 185 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: Sun 30 Nov 2008 00:54 
Este util cand trebuie sa pleci undeva, sa stii dinainte la ce sa te astepti...

Chiar daca compunerea trenurilor nu este mereu acceasi, in acest topic vom putea scrie ce tipuri de vagoane avem sansa sa intalnim in calatoriile noastre.

Pentru inceput, sa vedem compunerea trenurilor care au sosit / plecat in / din Bucuresti Nord, azi sambata 29 noiembrie, in intervalul 16:45 - 18:15.

A1823 - Bucuresti Nord - Tg Jiu - Simeria - Cluj-Napoca
Vag 1 - clasa 2 - 20-55
Vag 2 - clasa 2 - 20-55
Vag 3 - clasa 2 - 20-55
Vag 4 - clasa 1 - 19-55
Vag 5 - clasa 1 - 19-55
Vag 6 - clasa 2 - 20-55
Vag 6bis - clasa 2 - 20-55
Vag 7bis - clasa 2 - 20-55
Vag 7 - clasa 2 - 20-55
Vag 8 - clasa 2 - 20-55


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Nov 2008 01:01 
P3004 - Brasov - Bucuresti Nord
- 1 vagon clasa 1 - 19-57
- 5 vagoane clasa 2 - 20-47 si 20-57

P5013 - Bucuresti Nord - Buzau
- 1 vagon clasa 1 - 19-50
- 6 vagoane clasa 2 - 20-50 si 20-57

P8124 - Slobozia - Bucuresti Nord
- 2 vagoane clasa 1 - 19-57 si 11-47
- 4 vagoane clasa 2 - 20-47 si 21-47


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Nov 2008 01:08 
IC553 - Bucuresti Nord - Suceava Nord
Vag 6 - clasa 2 - 21-76
Vag 5 - clasa 2 - 21-76
Vag 4 - bistro+clasa 2 - 89-87
Vag 3 - clasa 2 - 21-76
Vag 1 - clasa 1 - 10-91

IC561 - Bucuresti Nord - Iasi
Vag 1 - clasa 1 - 10-91
Vag 2 - clasa 2 - 21-76
Vag 3 - clasa 2 - 21-76
Vag 2bis - bistro+clasa 2 - 89-87
Vag 3bis - clasa 2 - 21-76
Vag 4 - clasa 2 - 21-76

IC576 - Galati - Bucuresti Nord
Vag 1 - clasa 2 - 21-76
Vag 2 - clasa 2 - 21-76
Vag 3 - bistro+clasa 2 - 89-87
Vag 4 - clasa 2 - 21-76
Vag 5 - clasa 2 - 21-76
Vag 6 - clasa 1 - 10-91


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Nov 2008 01:22 
A1643 - Bucuresti - Sighetu Marmatiei (grupa: Rodna Veche)
Vag 21 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 22 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 23 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 1 - clasa 2 - 20-55 (Rodna Veche)
Vag 2 - clasa 2 - 20-54 (Rodna Veche)
Vag 3 - clasa 1 - 19-55 (Rodna Veche)
Vag 4 - clasa 2 - 20-54 (Rodna Veche)
Vag 6 - clasa 2 - 20-55
Vag 7 - clasa 2 - 20-55
Vag 8 - clasa 1 - 19-55
Vag 9 - clasa 2 - 20-54
Vag 10 - cuseta cu 4/6 locuri - 44-31
Vag 11 - vag de dormit - 71-31

R798 - Craiova - Bucuresti Nord / plecat ca R795 - Bucuresti Nord - Craiova
Vag 6 - clasa 1 - 19-54
Vag 5 - clasa 2 - 20-55
Vag 4 - clasa 2 - 20-55
Vag 3 - clasa 2 - 20-58
Vag 2 - clasa 2 - 20-54
Vag 1 - clasa 2 - 20-55
Vag 1bis - clasa 2 - 20-55
(ordinea data la sosire)

R832 - Brasov - Bucuresti Nord - 8 vagoane etajate!
Vag 1 - clasa 2 - 26-16
Vag 2bis - clasa 2 - 26-16
Vag 2 - clasa 2 - 26-16
Vag 3 bis - clasa 1+2 - 36-16
Vag 3 - clasa 1+2 - 36-16
Vag 4 - clasa 2 - 26-16
Vag 5 - clasa 2 - 26-16
Vag 6 - clasa 2 - 26-16

R639 - Bucuresti Nord - Ploiesti Sud
Vag 1 - clasa 2 - 26-16
Vag 2 - clasa 2 - 26-16

A1895 - Bucuresti Nord - Pitesti - Craiova
3 garnituri Desiro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 Nov 2008 01:28 
R462 - Salonic/Istanbul - Bucuresti Nord
Vag 428 - vag de dormit - 51 52 70-30 502-9 (BDZ) - Sofia-Budapesta
Vag 429 - clasa 2 - 51 52 21-50 011-6 (BDZ) - Sofia-Bucuresti
Vag 474 - vag de dormit - 50 53 71-31 009-3 (CFR) - Salonic - Bucuresti
Vag 477 - clasa 2 - 51 53 20-50 088-4 (CFR) - Dimitrovgrad - Bucuresti
Vag 479 - cuseta - 51 75 50-40 017-3 (TCDD) - Istanbul - Bucuresti
Vag ??? - vag de dormit - 50 53 71-31 007-7 (CFR) - Istanbul - Bucuresti


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Dec 2008 16:41 
Data: 1 decembrie 2008

A1745 - Bucuresti - Brasov - Satu Mare
Vag 1 - clasa 2 - 20-54
Vag 2 - clasa 2 - 20-54
Vag 2bis - clasa 2 - 20-57
Vag 3 - clasa 1 - 19-50
Vag 3 bis - clasa 1 - 19-57
Vag 4 bis - clasa 2 - 20-54
Vag 4 - clasa 2 - 20-54
Vag 5 - clasa 2 - 20-54
Vag 6 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 7 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 8 - clasa 1 - 19-57 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 9 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 10 - clasa 2+biciclete - 84-96 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 11 - clasa 2 - 26-16 (suplimentar pentru Brasov)
Vag 12 - clasa 1+2 - 36-16 (suplimentar pentru Brasov)

A1746 - Satu Mare - Brasov - Bucuresti
Vag 1 - clasa 2 - 20-54
Vag 2 - clasa 2 - 20-54
Vag 3 - clasa 1 - 19-50
Vag 4 bis - clasa 2 - 20-47
Vag 4 - clasa 2 - 20-54
Vag 5 - clasa 2 - 20-54
Vag 6 - clasa 2+biciclete - 84-96 (suplimentar de la Brasov)
Vag 7 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)
Vag 8 - clasa 1 - 19-57 (suplimentar de la Brasov)
Vag 9 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)
Vag 10 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)
Vag 11 - clasa 2 - 26-16 (suplimentar de la Brasov)
Vag 12 - clasa 1+2 - 36-16 (suplimentar de la Brasov)

Grupa pentru Brasov a lui A1745 a ramas in Brasov si i s-a atasat lui A1746 la intoarcere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Dec 2008 16:49 
Data: 1 decembrie 2008

IC531 - Bucuresti - Brasov - Cluj-Napoca - Oradea (grupe pentru Arad si Tg Mures)
Vag 1 - clasa 2 - 21-76 (Oradea)
Vag 1bis - clasa 2 - 21-76 (Oradea)
Vag 2 - clasa 2 - 21-76 (Oradea)
Vag 3 - clasa 1 - 10-90 (Oradea)
Vag Bistro - 89-76 (Oradea)
Vag 100 - business - 85-76 (Cluj)
Vag 4 - clasa 1 - 10-90 (Cluj)
Vag 5 - clasa 2 - 21-76 (Cluj)
Vag 7 - bistro+clasa 2 - 89-87 (Arad)
Vag 8 - clasa 1 - 10-91 (Arad)
Vag 9 - clasa 2 - 21-76 (Arad)
Vag 10 - bistro+clasa 2 - 89-87 (Tg Mures)
Vag 11 - clasa 1 - 10-91 (Cluj)
Vag 12 - clasa 2 - 21-76 (Cluj)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Dec 2008 00:00 
Data: 1 decembrie 2008

A1622 - Timisoara Nord - Brasov - Bucuresti Nord
Vag 1 - clasa 2 - 20-55
Vag 2 - clasa 2 - 20-55
Vag 3 - clasa 2 - 20-54
Vag 4 - clasa 1 - 19-55
Vag 5 - clasa 2 - 20-55
Vag 6 - clasa 2 - 20-54
Vag 7 - clasa 2+biciclete - 84-96 (suplimentar de la Brasov)
Vag 8 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)
Vag 9 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)
Vag 10 - clasa 2 - 20-47 (suplimentar de la Brasov)
Vag 11 - clasa 2 - 20-47 (suplimentar de la Brasov)
Vag 12 - clasa 2 - 20-57 (suplimentar de la Brasov)


A1824 - Cluj-Napoca - Simeria - Tg Jiu - Bucuresti Nord
Vag 1 - clasa 2 - 20-55
Vag 2 - clasa 2 - 20-55
Vag 3 - clasa 2 - 20-57
Vag 4 - clasa 1 - 19-55
Vag 5 - clasa 1 - 19-55
Vag 6 - clasa 2 - 20-55
Vag 6bis - clasa 2 - 20-55
Vag 7bis - clasa 2 - 20-55
Vag 7 - clasa 2 - 20-55
Vag 8 - clasa 2 - 20-55
Vag 9 - clasa 2 - 20-59

R632 - Iasi-Bucuresti Nord
Vag 10 - clasa 2 - 22-96
Vag 9 - clasa 1 - 30-76
Vag 8 - clasa 2 - 22-96
Vag 7 - clasa 2 - 22-96
Vag 6 - clasa 2 - 22-96
Vag 5 - clasa 2 - 22-96
Vag 4 - clasa 1 - 30-76
Vag 3 - clasa 2 - 22-96
Vag 2 - clasa 2 - 22-96
Vag 1 - clasa 2 - 22-96

R694 - Timisoara Nord - Bucuresti Nord
Vag 1 - clasa 1 - 30-76
Vag 3 - clasa 2 - 22-96
Vag 4 - clasa 2 - 22-96
Vag 4bis - clasa 2 - 22-96
Vag 5 - clasa 2 - 22-96
Vag 6 - clasa 2 - 22-96
Vag 7 - clasa 2 - 22-96


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Dec 2008 00:13 
A1635/1631 - Constanta - Bucuresti Nord - Brasov - Sibiu (grupa Brasov - Oradea)

Sosire in Bucuresti Nord de la Constanta
Vag 51 - clasa 2 - 20-55 (Constanta - Sibiu)
Vag 52 - clasa 2 - 20-54
Vag 53 - clasa 1 - 19-55
Vag 54 - clasa 2 - 20-55
Vag 55 - clasa 2 - 20-55
Vag 41 - clasa 2 - 20-55 (Constanta - Oradea)
Vag 42 - clasa 1 - 19-55
Vag 43 - clasa 2 - 20-55
Vag 21 - clasa 2 - 26-16 (Constanta - Bucuresti Nord)
Vag 22 - clasa 2 - 26-16
Vag 23 - clasa 1+2 - 36-16

Plecare din Bucuresti Nord catre Oradea si Sibiu
Vag 3 - cuseta - 40-31 (Bucuresti Nord - Oradea)
Vag 4 - cuseta - 40-31
Vag 5 - vag dormit - 71-31
Vag 6 - vag dormit - 71-31
Vag 7 - vag dormit - 71-31
Vag 8 - vag dormit - 71-31
Vag 9 - vag dormit - 71-31
Vag 43 - clasa 2 - 20-55 (Constanta - Oradea)
Vag 42 - clasa 1 - 19-55
Vag 41 - clasa 2 - 20-55
Vag 55 - clasa 2 - 20-55 (Constanta - Sibiu)
Vag 54 - clasa 2 - 20-55
Vag 53 - clasa 1 - 19-55
Vag 52 - clasa 2 - 20-54
Vag 51 - clasa 2 - 20-55


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 00:16 
Sambata 3 ianuarie 2009

R741 / EN370 - Bucuresti Nord - Teius - Satu Mare (grupa Budapesta)

Vag 1bis - clasa 2 - 20-55 (Satu Mare)
Vag 1 - clasa 2 - 21-86
Vag 2 - clasa 2 - 21-86
Vag 3 - cuseta - 40-31
Vag 4 - cuseta - 40-31
Vag 5 - vag dormit - 71-31
Vag 6 - vag dormit - 71-31
Vag 7 - vag dormit - 71-31
Vag 8 - vag dormit - 71-31
Vag 421 - vag dormit - 71-31 (Budapesta)
Vag 422 - vag dormit - 71-31
Vag 423 - cuseta - 40-31
Vag 424 - restaurant - 88-96
Vag 425 - clasa 2 - 21-86
Vag 426 - clasa 2 - 21-86


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 00:26 
Sambata 3 ianuarie 2009

R754 - Botosani (Suceava) - Bucuresti Nord

Vag 21 - clasa 2 - 20-54 (grupa Suceava)
Vag 1 - clasa 2 - 20-76
Vag 2 - clasa 2 - 20-76
Vag 3 - clasa 1 - 19-76
Vag 4 - clasa 2 - 20-76
Vag 5 - clasa 2 - 20-76
Vag 8 - clasa 2 - 20-76 (grupa Botosani)
Vag 9 - clasa 2 - 20-76
Vag 10 - clasa 1 - 19-76
Vag 11 - clasa 2 - 20-76
Vag 12 - clasa 2 - 20-76


A1653 - Bucuresti Nord - Vatra Dornei (Botosani)

Vag 30 - cuseta - 44-31 (grupa Vatra Dornei)
Vag 31 - vag dormit - 71-31
Vag 1 - cuseta - 44-31
Vag 2 - vag dormit - 71-31
Vag 3 - clasa 1 - 19-55
Vag 4 - clasa 2 - 20-55
Vag 5 - clasa 2 - 20-54
Vag 6 - clasa 2 - 20-55
Vag 7 - clasa 2 - 20-54
Vag 8 - clasa 2 - 20-55
Vag 9 - clasa 2 - 20-55
Vag 10 - clasa 2 - 20-55 (grupa Botosani)
Vag 11 - clasa 1 - 19-55
Vag 12 - clasa 2 - 20-55
Vag 13 - clasa 2 - 20-55


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 00:40 
3 ianuarie 2009

A1622 - Timisoara Nord - Brasov - Bucuresti Nord

Vag 1bis - clasa 2 - 20-55
Vag 1 - clasa 1 - 19-55
Vag 2 - clasa 2 - 20-54
Vag 3 - clasa 2 - 20-55
Vag 4 - clasa 2 - 20-55
Vag 5 - clasa 2 - 20-54
Vag 6 - clasa 2 - 20-55
Vag 7 - clasa 2 - 20-54 (suplimentar de la Brasov)
Vag 8 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)
Vag 9 - clasa 2+biciclete - 84-96 (suplimentar de la Brasov)
Vag 10 - clasa 2 - 20-47 (suplimentar de la Brasov)
Vag 11 - clasa 2 - 20-57 (suplimentar de la Brasov)
Vag 12 - clasa 2 - 20-47 (suplimentar de la Brasov)
Vag 13 - clasa 2 - 20-55 (suplimentar de la Brasov)


A1824 - Deva - Tg Jiu - Bucuresti

Vag 20 - clasa 1 - 19-54
Vag 1 - clasa 1+2 - 36-16
Vag 2 - clasa 2 - 26-16
Vag 3 - clasa 2 - 26-16
Vag 4 - clasa 2 - 26-16
Vag 5 - clasa 2 - 26-16
Vag 6 - clasa 2 - 26-16


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 01:00 
3 ianuarie 2008

R360 - Bucuresti Nord - Timisoara - Belgrad

Vag 466 - vag dormit - 70-80 (Serbia) - Belgrad
Vag 465 - cuseta - 50-30
Vag 464 - clasa 1+2 - 39-50
Vag 463 - clasa 2 - 20-50
Vag 462 - clasa 2 - 20-50
Vag 4 - clasa 2 - 20-50 - Timisoara
Vag 3 - clasa 2 - 20-50
Vag 2 - clasa 1 - 19-50
Vag 1 - clasa 2 - 20-50

Obs: Jalnice rau vagoanele pentru un rapid. Mai ales la clasa a II-a :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 18:10 
IC-576 Galati - Bucuresti Nord


1- 10-90 vag.cl.-1
2- 89-87 vag. Bistro+cl.2
3- 21-76 vag. cl.2
4- 21-76 vag. cl.2
5- 21-76 vag. cl.2
6- 21-76 vag. cl.2


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 18:33 
A1966 Galati - Iasi (la Galati-Barbosi se cupleaza/ataseaza la trenul Mangalia--Iasi)

1- 26-16 cl.2
2- 36-16 cl.1


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 19:38 
R347 - "Dacia" - Viena - Curtici - Bucuresti Nord

Vag 1bis - clasa 1 - 10-90 - de la Curtici
Vag 1 - clasa 2 - 21-86
Vag 2 - clasa 1 - 19-54
Vag 719 - cuseta - 40-70 - de la Viena (suplimentar)
Vag 819 - vag dormit - 71-70 (suplimentar)
Vag 419 - vag dormit - 71-70
Vag 417 - cuseta - vagon 59-70 OBB
Vag 418 - vag dormit - 72-71 OBB
Vag 422 - clasa 2 - 21-90
Vag 423 - clasa 2 - 21-90
Vag 424 - clasa 2 - 21-90
Vag 924 - clasa 2 - 21-91 OBB (suplimentar)
Vag 824 - clasa 2 - 21-90 OBB (suplimentar)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 19:57 
4 ianuarie 2009

R798 Craiova - Bucuresti Nord / plecat ca R795 Bucuresti Nord - Craiova

Vag 6 - clasa 1 - 19-76
Vag 5 - clasa 2 - 20-76
Vag 4 - clasa 2 - 20-76
Vag 3 - clasa 2 - 20-76
Vag 2 - clasa 2 - 20-76
Vag 1 - clasa 2 - 20-76
Vag 1bis - clasa 2 - 20-54


A1735 - Bucuresti Nord - Campina

Vag 1 - clasa 1 - 19-56
Vag 2 - clasa 2 - 26-16
Vag 3 - clasa 2 - 26-16
Vag 4 - clasa 2 - 26-16

Obs: Un tren complet inutil, care opreste si in Buftea, Crivina si Ploiesti, si care pleaca cu 6 minute inaintea personalului care tot acolo ajunge.
Cu 5 min inainte de plecare erau 8 calatori la cl.2 si unul la cl.1.

A1735 - Buc 16:20 - Buftea 16:35 - Crivina 16:51
P3007 - Buc 16:26 - Buftea 16:48 - Crivina 17:18
pret accelerat pt Buftea: 8.1 lei
pret personal pt Buftea: 2.7 lei

Bravo CFR!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Jan 2009 23:03 
Sa nu fie cu suparare dar informatiile despre tipul de vagoane existente si transmise de catre CFR in celebra publicatie ,,Mersul Trenurilor" este departe de adevar!!! Foarte departe!...
O chestie interesanta am observat la cele doua perechi de IC care fac Galati--->Bucuresti.Nord si retur! Asadar avem IC-571 si IC-572 si cea de-a doua pereche IC-575 si IC-576! Ceea ce este interesant la aceste perechi este diferentierea lor dpdv al vagoanelor si tipul de vagoane ce intra in alcatuirea lor! De exemplu o pereche are vagon bistro pe cand cealalta nu! Mi se pare cam haotica oranduirea vagoanelor si alcatuirea neomogena a garniturilor! Iata ce avem!

- Ora 5.35 dimineata, Bucuresti-Nord! IC-571 pleaca spre Galati avand urmatoarea compunere:
6 - 10-90 cl.1
5 - 89-87 Bistro-Bar+ cl.2
4 - 21-76 cl.2
3 - 21-76 cl.2
2 - 21-76 cl.2
1 - 21-76 cl.2

-Aceeasi ora 5.00, dar Galati! IC-572 pleaca spre Bucuresti-Nord avand urmatoarea compunere:
1- 30-76 cl.1
2- 21-76 cl.2
3 - 21-76 cl.2
4 - 21-76 cl.2
5 - 21-76 cl.2
****************************
- Ora 15.40 dupa-amiaza !Bucuresti-Nord! IC-575 pleaca catre Galati avand in compunere 4 vagoane cl.2-a seria: 21-76 (,,express")+ 1 vagon cl.1 seria: 30-76! Hilar: la cl. a-2-a vagoane AVA noi cu usi actionate automat,...iar la cl 1 vagon refacut si cu usi actionate...manual!
-aproximativ la aceeasi ora dar din Galati, pleaca IC-576 (perechea lui IC-575) acand urmatoarea compunere:
1 - 10-90 cl.1
2 - 89-87 Bistro-Bar+ cl.2
3 - 21-76 cl.2
4 - 21-76 cl.2
5 - 21-76 cl.2
6 - 21-76 cl.2

In mersul Trenurilor este gresit cand s-a stipulat ca IC-572 de dimineata care pleaca din Galati ar avea vag. Bistro cand de fapt cel de dupa amiaza de la ora 15.15 are asa ceva.In fine,..ideea este ca sunt cam amestecate vagoanele nu-s asezate intr-o ordine...
Aste e ceea ce am vazut azi 4-Ianuarie-2009


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 16:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 60
Location: Sag Timis
Quote:
A1966 Galati - Iasi (la Galati-Barbosi se cupleaza/ataseaza la trenul Mangalia--Iasi)

1- 26-16 cl.2
2- 36-16 cl.1

Poate parea o intrebare prosteasca, dar cum se rezolva tractiunea?
Masina care aduce cele 2 vagoane ar trebui sa fie diesel ca sa duca trenul spre Tecuci.
Iar partida trenului pina la Barbosi?pentru ca in mod cert cele doua vagoane au sef de tren.Cum se schimba locomotiva si partidele de tren?
-------------------------------
Ce e cu sistemul asta de numerotare al vagoanelor?
unul e 1 bis altul e 100 altul e 32, 52 iar la internationale e si mai vraiste 400, 800 700?
inteleg ca de multe ori sint introduse suplimetar pentru a prelua surplusul de calatori, dar nu pot avea numere consecutive?
Sau numerotarea lor se face strict pentru a sti calatorii in ce vagon sa urce si atunci n-are relevanta ca 4 vagoane au numere diferite?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 21:25 
Din cate stiu, trenul care venea de la Mangalia( acum in afara sezonului merg numai pana la Constanta) era treactat cu Electrica! Se decupla electrica,...veneau de la Galati DA( un GM)+ 2 vagoane etajate car se atasau la capatul garniturii! Dupa care pleca mai departe pe submagistrala 704!
Legat de numerotarea vagoanelor,..Dane,...am patit-o cu multi ani in urma in Craiova pe vremea cand era un nu mai celebru Rapid ...,,Carpaty"! Eram in Craiova si am cerut un bilet pana la Bucuresti( 6.00 plecare din Craiova...venind...de la Budapesta parca...) si-mi da bilet la vag. 422!!! Am crezut ca e o greseala dar doamna de la ghiseu m-a lamurit spunandu-mi ca e: ,,Numerotare internationala!" ...Ma rog...trenul deja sosise si cum nu statea mai mult de 2-3 minute...nu prea am mai avut timp si chef sa-i cer mai multe detalii ...plus ca inscriptia de pe placuta: R -??? ,,CARPATY" Budapest(???)---Timisoara-N---Bucharest <Vag>.... m-a linistit si lamurit totodata!
La fel era si ,,Transbalkan"-ul( azi....,,Romania")! Avea un soi de numerotare de te durea craniul!!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 21:42 
In mod normal numerotarea vagoanelor pe circulatie interna este: 1,2,etc.
Vagoanele suplimentare pe circulatie interna sunt de obicei X "bis", insa am vazut ca se practica de la o vreme si ceva de tipul 21,22,etc sau 41,42,etc
Unele trenuri pot avea de fapt doua trenuri intr-unul si atunci al doilea tren poate avea si el vagoane de genul 51,52,etc.
Vagoanele in circulatie internationala de obicei sunt 4xx, numai ca aceast xx nu incepe de la 00 sau 01 cum ar fi normal ci ciudat, dupa parerea mea fara nici o noima (in fine poate or avea vreo logica la CFR). Din ce am observat vag suplimentare internationale se cheama 7xx, 8xx sau 9xx, de ex. vag normal e 420, ala suplimentar poate fi 820, 920 etc.
Poate ne lamureste mai bine cineva care lucreaza la CFR...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 22:53 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
RobertC wrote:
Vagoanele in circulatie internationala de obicei sunt 4xx, numai ca aceast xx nu incepe de la 00 sau 01 cum ar fi normal ci ciudat, dupa parerea mea fara nici o noima (in fine poate or avea vreo logica la CFR). Din ce am observat vag suplimentare internationale se cheama 7xx, 8xx sau 9xx, de ex. vag normal e 420, ala suplimentar poate fi 820, 920 etc.
Poate ne lamureste mai bine cineva care lucreaza la CFR...


Sunt numerotate in functie de zona unde merg... Dar pe ce criteriu.... e greu de gasit unul :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Jan 2009 23:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Ce am observat este ca numerele de trei cifre ale vagoanelor internationale nu se repeta de la un tren la altul (tren, in sensul de garnitura dus-intors). Deci, daca stii numarul vagonului, practic stii si din ce tren face parte. Sper ca nu ma insel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jan 2009 00:02 
Nu e asa. Raspunsul il gasesti mai sus la compunerea lui EN370 si a lui R347. Apar vagoane cu acelasi numar.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jan 2009 00:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Da, ciudat, mai ales ca traseele celor doua trenuri se suprapun. Ramasesem cu impresia ca nu se repeta, din vremea anilor 80.
Prima cifra ar arata diferentierea vagon normal / suplimentar, iar urmatoarele doua ar fi numarul de ordine... Restul logicii imi scapa; sau poate nu exista.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jan 2009 00:14 
Interesant e ca prin Germania, in trenurile care merg catre Franta, Olanda sau Austria nu am vazut numerotari d-astea fanteziste... Acolo se cheama simplu: 1, 2, 3 etc.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jan 2009 00:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
RobertC wrote:
Interesant e ca prin Germania, in trenurile care merg catre Franta, Olanda sau Austria nu am vazut numerotari d-astea fanteziste... Acolo se cheama simplu: 1, 2, 3 etc.

Da, pentru ca frontierele Germaniei sunt de mult timp libere, nu ca ale noastre. CFR a impus aceasta distinctie in numerotare deoarece existau reguli speciale in eliberarea de locuri in vagoanele cu regim international, si cred ca mai exista si acum. In primul rand, se evita odinioara pe cat posibil utilizarea acestora de catre calatorii romani in trafic intern. Apoi, nu se dadeau locuri cu anticipatie la aceste vagoane, de multe ori nici macar in ziua plecarii trenului, asa cum stipula regulamentul. Se invoca un necesar de minimum 6-8 ore (de ce nu 10?) pentru transmiterea diagramei. De fapt, cred ca era o forma de cenzura. In fine, de multe ori am constatat ca, desi locurile din aceste vagoane erau in majoritate neocupate, statiile CFR refuzau sa elibereze tichete pentru ele, indrumand calatorii spre alte trenuri (bilete fara loc nu se dadeau la internationale inainte de 1990). Nu in ultimul rand, aceste locuri (mai confortabile decat restul, in anii 80, si avand avantajul comertului cu Coca-Cola si ciocolata ungureasca) erau obiect al traficului de influenta. Erau tinute pentru clientii casei, cu alte cuvinte. Nu deranja ca trenul circula gol, in timp ce alte trenuri se tarau cocosate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 04:56 
Offline

Joined: Thu 11 Dec 2008 04:35
Posts: 2
Location: slatina
In data de 28-08-2008 am cumparat bilet din Constanta pentru Bucuresti Nord la A 1684 la vagonul 81 ! Deci e posibil orice si tocmai asta era ultimul vagon al trenului nici numai era peron unde m-am urcat deja era in curba catre Mangalia. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jan 2009 10:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3455
Apropo de numerotarea vagoanelor in trafic international, mi-am adus aminte cateva lucruri din anii 80-90. Existau inca pe atunci in circulatie in tara noastra trenurile "Orient Express" (R 23 / R 24, Bucuresti Nord-Sighisoara-Curtici-Budapest Kelleti PU-Wien WBf [-Paris/Munchen]) si "Balt Orient Express" (R 31 / R 32, Bucuresti Nord-Sighisoara-Episcopia Bihorului-Budapest Kelleti PU-Praha Hladni N-Berlin Lichtenberg).

Orient Express-ul avea vagoane pentru Budapesta numerotate cu doua cifre (cred ca ceva de genul 8x), iar pentru Viena cu trei cifre (de ex. 393). De doua ori pe saptamana circula vagon de cl. II pentru Paris (avea nr. 96), iar la un moment dat a aparut si vagonul de Munchen, care se atasa la alt tren din Budapest Kelleti (sper ca nu gresesc cand spun ca pleca din Romania tot cu acest tren, avand nr. 811).

Mai exista "Karpaty Express" (R25 / R26), catre Budapest-Praha/Warszawa, care circula prin Sibiu-Vintu de Jos (!), si inca un tren pentru Ungaria (parca "Pannonia Express"). In sezonul estival, a fost o vreme mai veche cand a circulat si "Wiener Walzer", precum si un tren cu vagoane cehoslovace. Nu mai sunt sigur daca sezonierul "Mamaia" (R 812/311, R312/811, Constanta-Bucuresti Baneasa-Sighisoara-Oradea...) avea si vagoane internationale. Cam astea erau toate posibilitatile de legatura cu Occidentul, in afara de variantele prin Belgrad. Dupa 90, s-au inmultit numarul trenurilor internationale, fiind foarte solicitate o vreme, acum s-au redus din nou. Intotdeauna vagoanele internationale au avut numere mai mari de 20, uneori din trei cifre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 00:02 
11 ian 2009

A 1741 - Bucuresti Nord - Satu Mare

Vag 1 - clasa 2 - 20-59 - grupa pentru Cluj-Napoca
Vag 2 - clasa 2 - 20-47
Vag 3 - clasa 1 - 19-57
Vag 4 - clasa 2 - 20-57
Vag 5 - clasa 2 - 20-57
Vag 6 - cuseta - 44-31 - grupa pentru Satu Mare
Vag 7 - clasa 2 - 20-57
Vag 8 - clasa 2 - 20-57
Vag 9 - clasa 1 - 19-57
Vag 10 - clasa 2 - 20-47
Vag 11 - clasa 2 - 20-57
Vag 12 - cuseta - 44-31 - grupa pentru Oradea
Vag 13 - cuseta - 44-31
Vag 14 - vag dormit - 71-31
Vag 15 - vag dormit - 71-31


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 185 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group