TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 19 Sep 2019 22:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 00:34 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 56
Location: Timisoara,Beius
Cel mai probabil vor fi deviate prin Oradea
Deja 1923 1924 circula deviat pe ruta Timisoara-Arad-Cluj-Sighetul Marmatiei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 00:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Ma gandesc de unde scot atatea Diesele de rezerva.... banuiesc ca au destule la cate anulari de trenuri s-au facut. Era mai frumos daca se intampla mai la iarna, sa fie nevoie si de incalzire... imi si inchipui LDH seria 80 cu IC de Timisoara pe la Piatra Olt... si cu caltorii congelati in vagoane, ca LDHul stie doar abur, iar vagoanele doar 1500 V 50 Hz c.a.. Sau cu Sulzer clasic, sa arate mai frumos :lol: Sau pe Timisoara - Oradea - Sighetu Marmatiei sa mearga trenul incalzit cu abur pana la Cluj-Napoca si de acolo poc-poc, ca aburul umezeste prizele pentru incalzirea electrica si nu mai poti s-o bagi dupa aia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 09:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
E o prostie sa devieze prin Oradea, calatorii din parcursul normal ce fac?

Cea mai logica deviere ar fi pe linia Ludus -Magherus Sieu, dar aia e la Regio si cred ca ar mai ramine Deda.
Sau daca toate trenurile spre Timisoara circula prin Oradea,pe parcursul neacoperit ar trebui sa fie trenuri limitate in Cimpia Turzii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 14:14 
Referitor la accidentul din Dambovita

21 septembrie 2009 - www.mt.ro

Circulaţia închisă între Târgovişte şi Ploieşti

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA vă informează că în jurul orei 15.00, în dreptul localităţii Gura Ocniţei, la o trecere la nivel semnalizată cu Crucea Sfântului Andrei, s-a produs o coliziune între o locomotivă care circula pe secţia feroviară Târgovişte – Ploieşti şi un tir care transporta cărămidă.
Din primele cercetări rezultă că şoferul tirului nu a respectat indicatorul rutier. În urma acestui eveniment nu există persoane rănite sau victime omeneşti.
Până la scoaterea camionului din gabarit, linia de cale ferată Târgovişte – Ploieşti este închisă.
Traficul feroviar nu este afectat deoarece primul tren de călători va circula pe această rută în jurul orei 17.00.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 14:20 
Referitor la accidentul din Cluj

21 septembrie 2009 - www.mt.ro

Circulaţia închisă între Cluj Napoca şi Câmpia Turzii

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA vă informează că în această după-amiază în jurul orei 16.45, pe secţia de circulaţie Cluj Napoca – Câmpia Turzii, între staţiile Valea Florilor - Boju, 7 (şapte) vagoane din compunerea unui tren de marfă care transporta produse petroliere au sărit de pe şine. Trenul este operat de SC UNIFERTRANS SA.

Echipe speciale de intervenţie din partea autorităţilor locale şi din cadrul Regionalei CF Cluj s-au deplasat la faţa locului. De asemenea, a fost constituită o comisie de anchetă care va stabili cauzele accidentului. În prezent, circulaţia feroviară între Cluj Napoca şi Câmpia Turzii este întreruptă pe ambele fire de circulaţie.

Trenuri care staţionează:

Acc. 1745 care circulă pe relaţia Bucureşti – Baia Mare staţionează în gara Câmpia Turzii de la ora 16.57.
P 3613/-2 care circulă pe relaţia Vinţu de Jos – Cluj Napoca staţionează în gara Câmpia Turzii de la ora 17.21.
Acc 1634 Cluj Napoca – Braşov ANULAT.
Acc 3086 Cluj Napoca – Teiuş ANULAT.
P 3091 Teiuş – Cluj Napoca ANULAT.



21 septembrie 2009 - www.mt.ro

Modificări în circulaţia trenurilor

Din cauza întreruperii circulaţiei între staţiile Boju – Valea Florilor, de pe secţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca, în circulaţia trenurilor de călători au intervenit următoarele modificări:

Anulări trenuri călători:

Accelerat 1634 Cluj Napoca – Braşov, în data de 21 septembrie
Accelerat 1637 Braşov – Cluj Napoca, în data de 22 septembrie
Accelerat 1633 Braşov – Cluj Napoca, în data de 22 septembrie
Accelerat 1638 Cluj Napoca – Braşov , în data de 22 septembrie
Personal 3086 şi Personal 3091 Cluj Napoca – Teiuş şi retur, în data de 21 septembrie
Personal 3088 Cluj Napoca – Teiuş, în data de 21 septembrie
Personal 3090 Cluj Napoca – Teiuş, în data de 21 septembrie


Trenuri pe rute deviate sau cu circulaţie modificată:

Intercity 531 Bucureşti Nord – Oradea, în data de 21 septembrie, se anulează pe relaţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca şi va circula pe relaţia Cluj Napoca – Oradea, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca.
Rapid 370-1 Bucureşti Nord – Curtici, în data de 21/22 septembrie, pe relaţia Braşov – Teiuş va circula fără garnitura trenului rapid 741.
Rapid 741 Teiuş – Satu Mare, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Teiuş – Dej Călători şi va circula ca tren suplimentar pe relaţia Braşov – Deda – Dej Călători - Satu Mare.
Rapid 742 Satu Mare – Teiuş, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Dej Călători – Teiuş şi va circula ca tren suplimentar pe relaţia Satu Mare – Dej Călători – Deda – Braşov – Bucureşti Nord.
Rapid 371-2 Curtici – Bucureşti Nord, în data de 21/22 septembrie, circulă pe relaţia Teiuş – Bucureşti Nord fără garnitura trenului rapid 742.
Rapid 839 Târgu Jiu – Cluj Napoca, în data de 22 septembrie, se anulează pe relaţia Teiuş - Cluj Napoca şi va circula conform graficului pe relaţia Târgu Jiu – Teiuş.
Accelerat 1923 Timişoara Nord – Sighetu Marmaţiei, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Timişoara Nord – Cluj Napoca şi va circula pe ruta deviată Timişoara Nord – Arad – Oradea – Cluj Napoca, apoi conform graficului până la Sighetu Marmaţiei.
Accelerat 1924 Sighetu Marmaţiei – Timişoara Nord, în data de 21 septembrie, se anulează în relaţia Cluj Napoca – Timişoara Nord, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Cluj Napoca – Câmpia Turzii. Pe relaţia Câmpia Turzii – Timişoara Nord călătorii vor circula cu trenul accelerat 1765.
Accelerat 1838 Timişoara Nord – Iaşi, în data de 21/22 septembrie se anulează pe relaţia Războieni – Cluj – Beclean pe Someş şi va circula pe ruta deviată Războieni – Târgu Mureş – Deda – Beclean pe Someş – Iaşi.
Accelerat 1766 Timişoara Nord – Iaşi, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Câmpia Turzii – Iaşi şi va circula pe relaţia Cluj Napoca – Iaşi, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca.
Accelerat 1765 Iaşi – Timişoara Nord, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Cluj Napoca – Câmpia Turzii şi va circula pe relaţia Cluj Napoca – Timişoara Nord, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca.
Accelerat 1745 Bucureşti Nord – Baia Mare/Satu Mare, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca şi va circula pe relaţia Cluj Napoca – Satu Mare, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Câmpia Turzii – Cluj Napoca.
Accelerat 1632 Oradea – Braşov , în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Cluj Napoca – Războieni – Braşov şi va circula pe ruta deviată Cluj Napoca – Dej Călători– Beclean pe Someş – Deda – Braşov .
Accelerat 1742 Satu Mare – Bucureşti Nord, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Cluj Napoca – Războieni – Braşov şi va circula pe ruta deviată Cluj Napoca – Dej Călători – Beclean pe Someş – Deda- Braşov.
Accelerat 1741 Bucureşti Nord – Satu Mare, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Braşov – Războieni – Cluj Napoca şi va circula pe ruta deviată Braşov – Deda – Beclean pe Someş – Dej Călători – Cluj Napoca.
Accelerat 1631 Braşov – Oradea, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Braşov – Războieni – Cluj Napoca şi va circula pe ruta deviată Braşov – Deda – Dej Călători – Cluj Napoca.
Accelerat 1837 Iaşi – Timişoara Nord, în data de 21/22 septembrie, se anulează pe relaţia Beclean pe Someş – Războieni şi va circula pe ruta deviată Beclean pe Someş – Deda – Războieni, apoi conform graficului până la Timişoara Nord.
Accelerat 1746 Satu Mare – Cluj Napoca, în data de 22 septembrie, se anulează pe relaţia Cluj Napoca – Câmpia Turzii, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Cluj Napoca- Câmpia Turzii.
Intercity 532 Oradea – Cluj Napoca, în data de 22 septembrie, se anulează pe relaţia Cluj Napoca – Câmpia Turzii, călătorii fiind transbordaţi cu mijloace auto pe relaţia Cluj Napoca – Câmpia Turzii.


22 septembrie 2009 - www.mt.ro

Lucrări CF Valea Florilor-Boju

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că în urma accidentului de ieri, când 9 vagoane din compunerea unui tren de marfă au deraiat, între staţiile Valea Florilor – Boju, echipe speciale de intervenţii feroviare desfăşoară în acest moment lucrări de reparaţii la linia de cale ferată şi la linia de contact, astfel încât să se poată realiza operaţiunile de mutare a produsului petrolier din cele 2 cisterne deraiate în vagoane speciale.
După finalizarea operaţiunii de mutare a produsului petrolier, se va interveni cu mijloace tehnologice speciale - macara, vinciuri hidraulice/cremalieră - pentru repunerea pe şină a vagoanelor deraiate, astfel încât, până la sfârşitul zilei, să fie eliberat un fir de circulaţie, iar trenurile să-şi reia traficul.

În ceea ce priveşte traficul feroviar, vă informăm că pentru călătorii care au ca destinaţie sau punct de plecare staţia CF Cluj-Napoca s-au pus la dispoziţie mijloace auto între Cluj Napoca şi Câmpia Turzii, iar pentru celelalte staţii terminus trenurile circulă pe rută ocolitoare, pe relaţia Deda – Beclean pe Someş – Dej, ajungând la destinaţie cu întârzieri cuprinse între 120-180 de minute.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA recomandă publicului călător ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre modificările care s-au efectuat în circulaţia trenurilor şi întârzirile acumulate în parcurs la staţiile şi agenţiile CFR din Bucureşti şi din ţară, sau la telefon 9521.
CFR SA îi asigură pe călători că toate măsurile operative întreprinse de angajaţii feroviari, au ca principal scop reluarea circulaţiei feroviare în cel mai scurt timp.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 14:22 
Referitor la accidentul din Dolj

22 septembrie 2009 - www.mt.ro

Lucrări Craiova - Caracal

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că, în urma accidentului de ieri, când trenul Acc.1692 a sărit de pe şine între staţiile Banu Mărăcine – Malu Mare, la 10 km de Craiova, angajaţii feroviari au desfăşurat operaţiuni susţinute azi-noapte pentru ridicarea vagoanelor şi a locomotivei.
Locomotiva şi 6 (şase) vagoane au fost deja ridicate, ultimul vagon urmând să fie repus pe şină în cursul acestei zile. După finalizarea operaţiunilor de ridicare şi a ultimului vagon, vor începe lucrările de reparaţii la linie, astfel încât la până la sfârşitul zilei să poată fi reluat traficul pe un fir de circulaţie.

În prezent, circulaţia feroviară între Craiova şi Caracal este închisă, trenurile fiind deviate pe ruta ocolitoare Craiova – Piatra Olt – Caracal şi vor ajunge la destinaţie cu întârziere.
Înainte de efectuarea călătoriei, pasagerii sunt rugaţi să solicite în staţiile de cale ferată informaţii despre întârzierile care se vor înregistra în circulaţia trenurilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Sep 2009 22:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Silviu Sintea wrote:
Celestin Draganescu wrote:
Licitaţie deschisă pentru achiziţia unei ,,Locomotive electrică nouă, aptă să circule cu viteza maximă de 200km/h”

SNTFC „CFR Călători” SA organizează în data de 18 septembrie 2009, la sediul societăţii, procedura de licitaţie deschisă ce are ca obiect achiziţia de: ,,Locomotivă electrică nouă, aptă să circule cu viteza maximă de 200km/h”. COD CPV 34611000-3→ Locomotive

Sursa: www.cfrcalatori.ro


Unde sa circule? Pe calea ferata romaneasca? Cu 50-60 km/h???


Am fost citat in emisiunea "Realitatea in Direct" a d-ei Andreea Cretulescu. In esenta, referindu-ma la CFR-ul care ucide, am afirmat:

"Felicitari doamna Cretulescu pt. ca, in sfarsit, sunt chemati si oamenii care pot pune degetul pe rana deschisa numita CFR.

CFR va achizitiona locomotive ce pot rula cu viteza de 200 km/ora. Pe ce tronson de cale ferata din Romania poti circula cu 120, nu cu 200 km/h? Bani aruncati!!!

Pe pagina de internet a ONG-ului nostru sunt postate multe nemultumiri vizand activitatea CFR. Sunt postate si raspunsurile zeflemitoare date de catre Ministerul Transporturilor. Aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=3551&start=0
Sunt 4 pagini".

http://www.realitatea.net/emisiuni/real ... 94307.html


Attachments:
RealitateaTV.JPG
RealitateaTV.JPG [ 87.99 KiB | Viewed 11153 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 09:11 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 102
Location: BUCURESTI
Si la PROTV aseara la stiri erau mai multe interviuri cu mecanici de locomotiva care spuneau ca pe vremea locomotivelor cu aburi se circula cu o viteza de 100 - 120 km/ ora iar in zilele noastre s-a ajuns la a se circula cu automotoare Desiro cu 30 km / ora. Ei erau de parere ca actualul ministru al transporturilor ar trebui sa isi prezinte demisia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 17:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Marfarul deraiat în Cluj aparţine unui fost ofiţer KGB

Accidentul feroviar de la Boju – Cluj a fost catalogat de anchetatorii de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Cluj ca fiind o catastrofă feroviară.

Adrian Domnariu, procurorul care anchetează accidentul, a declarat că trenul de marfă aparţinea firmei Unicom Tranzit şi transporta 36 de vagoane încărcate la Ploieşti cu motorină şi benzină. Destinaţia finală: Cluj. Procurorul a declarat că trenul transporta 1.800 de tone de combustibili pentru lanţul de benzinării Lukoil (corporaţie rusească). Pe de altă parte, compania Unicom Tranzit este patronată de fostul general KGB, Constantin Iavorski, implicat în afaceri pe bani publici cu păcură şi cărbune.

Ipoteze de anchetă

Anchetatorul clujean a declarat că ce a găsit la faţa locului l-a îngrozit: şine contorsionate şi vagoane rasturnate pe terasamentul căii ferate. “Este prematur să vorbim despre cauze, dar putem vorbi, deocamdată, despre două ipoteze, eroare umană şi starea precară a terasamentului căii ferate. În prima dintre ipoteze, este posibil ca cele două locomotive care trăgeau şi, respectiv, împingeau trenul să nu se fi sincronizat. Este foarte
probabil ca locomotiva din spate să fi împins mai tare decât cea din faÅ£ă, iar vagoanele aflate între cele două mijloace de tracÅ£iune să se fi făcut acordeon ÅŸi, astfel,să se producă deraierea”, explică procurorul Domnariu.

A doua ipoteză luată în calcul este legată de vechimea liniilor. “Din primele investigaţii reiese că şinele erau foarte ruginite, deşi în documente se arată că sunt întreţinute la zi. Mai trebuie să verificăm şi dacă vagoanele erau în stare bună şi dacă aveau inspecţia tehnică făcută la zi”, a mai spus magistratul.

Un poliţist implicat în anchetă a confirmat pentru EVZ că se cercetază şi modul prin care Unicom Tranzit a achiziţionat vagoanele de la CFR Marfă: “Este foarte posibil ca acestea să fi fost vândute ca fier vechi, dar să fie repuse în circulaţie”.

Sabotajul, exclus

Reprezentanţii Regionalei CFR Cluj exclud un eventual sabotaj dintre cauzele care au stat la baza producerii catastrofei feroviare. Gheorghe Şurubaru, directorul Regionalei CFR Cluj, susţine nu se poate vorbi despre o “mână criminală”. “Nu luâm în calcul sabotajul, nu există dubii. Rămâne de văzut în zilele următoare care sunt cauzele reale ale producerii evenimentului feroviar. Calea de rulare era în stare bună, dar vom vedea”, a promis directorul Şurubaru. El a adugat că, în cel mai scurt timp, va fi reparată a doua linie de circulaţie, iar traficul feroviar spre direcţia Bucureşti-Cluj Napoca – Baia Mare-Satu Mare
va fi reluat.

Cine este Iavorsky

Trenul de marfă implicat în accidentul feroviar din judeţul Cluj aparţine holdingului Unicom, controlat de Constantin Iavorski. Fost general KGB şi ex-ministru al industriilor în Republica Moldova, Iavorski a monopolizat livrările de cărbune şi păcură pentru termocentralele româneşti de stat. De-a lungul timpului, afaceristul s-a înconjurat în firmele pe care le deţine de o armată de ofiţeri SRI.

EVZ a dezvăluit că Iavorski a câştigat pe bandă rulantă contracte de furnizări energetice pentru stat, prin metoda caietelor de sarcini ”prietenoase” – cele care pretind exact standardele oferite de firma privată favorizată (experienÅ£ă, număr de contracte, număr de utilaje etc)

Dacă în timpul guvernării Năstase, Iavorski era perceput ca fiind unul dintre clienţii economici ai PSD, acum numele influentului afacerist figurează şi pe lista sponsorilor PD-L cu o donaţie în valoare de 100.000 de lei.



Mihai Åžoica, 22.09.2009
Evenimentul Zilei
www.evz.ro
Foto: Agerpres


Attachments:
evz.jpg
evz.jpg [ 33.13 KiB | Viewed 11071 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 17:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Infrastructura de cale ferată, la pământ

Infrastructura de cale ferată din România este grav deteriorată, fapt confirmat ÅŸi de accidentele din ultima vreme. ÃŽn consecinÅ£ă, de la 1 ianuarie, vom pierde culoarul Paneuropean, din cauza limitărilor de viteză.

De anul viitor, viteza de rulare pe coridorul IV Paneuropean va fi de 160 kilometri pe oră, faÅ£ă de 140 km/oră cât este în prezent. Prevederea este o condiÅ£ie impusă de Uniunea Europeană. Florin Dobrescu, liderul sindicatului "Drum de Fier", susÅ£ine că România va pierde banii din taxele de tranzit, pentru că niciun transportator nu va accepta să se deplaseze cu viteze de 30-40 de kilometri pe oră.

Oricare dintre noi, pasager într-un tren de călători, trebuie să ştie că viteza redusă de circulaţie a trenului, pe anumite segmente de drum, este indiciul că şina şi trasamentul sunt nesigure.

Florin Dobrescu, liderul sindicatului "Drum de Fier", susţine că în ultimii patru ani nu s-au mai făcut niciun fel de investiţii în infrastructura căilor de rulare. "În 2006, banii pentru reviziile capitale au ajuns pentru revizia a opt kilometri de cale ferată, iar în 2007 pentru doar trei kilometri. Zero în 2008, zero în 2009. Tragedia este că în 2004 şi 2005 au fost reabilitate prin reviziile capitale mai puţin de 100 de kilometri de cale ferată, în toată ţara". Concret, 5.500 de kilometri de şină sunt scadente la reparaţii capitale care nu s-au efectuat şi nu se pot efectua din cauza lipsei de bani.

Dobrescu a mai spus că starea de degradare a infrastructurii feroviare a fost accentuată de inundaţiile din 2005 şi 2006, în condiţiile în care fondurile alocate pentru reparaţii şi întreţinere au fost egale cu zero.

Peste poduri care stau să cadă

Termenele la revizie capitală au fost depăşite pentru mai mult de 11.000 de poduri ÅŸi podeÅ£e, pe care circulă trenuri de marfă ÅŸi de persoane. ÃŽn prezent, 642 de poduri ÅŸi podeÅ£e necesită înlocuire de urgenÅ£ă, fiind considerate oficial, conform scriptelor Ministerului Transporturilor ca fiind EXPIRATE.

"Sunt poduri ÅŸi podeÅ£e pe care se circulă cu restricÅ£ii maxime de viteză, pentru că sunt un adevărat pericol pentru siguranÅ£a circulaÅ£iei. Sunt poduri ÅŸi podeÅ£e pe care trec trenuri de călători", a subliniat Dobrescu. Din cele peste 11.000 de podeÅ£e la care revizia capitală nu a putut fi efectuată din cauza lipsesi de fonduri, 3.195 au durata de viaÅ£ă depăşită. La fel de rău stau lucrurile ÅŸi în ceea ce priveÅŸte situaÅ£ia tunelurilor din România, 67 dintre acestea fiind cu perioada de revizie depăşită, din cele 170 care sunt folosite.

Siguranţa circulaţiei în revizie

O situaÅ£ie similară se înregistrează la instalaÅ£iile de siguranÅ£ă a circulaÅ£iei, la cele de semnalizare ÅŸi pe liniile automate. Au fost depăşite datele scadente ale reviziilor capitale pentru 17.000 de macazuri din cele 22.000 care există în toată reÅ£eaua de cale ferată din România.

"Situaţia este şi mai gravă în ceea ce priveşte linia de rulare, şina de cale ferată. Mai mult de 5.000 de kilometri de cale ferată sunt cu limita de revizie depăşită sau au nevoie de reparaţii care nu se pot realiza pentru că nu sunt bani", afirmă liderul de sindicat de la "Drum de Fier".

Firele de înaltă tensiune, "la pământ"

Liniile de înaltă tensiune, pe tronsoanele de cale ferată electrificată sunt în stare critică. Reţeaua de cale ferată electrificată reprezintă un total
de 10.400 de kilometri, din care pentru 8.800 trebuia realizată revizia. Termenele au fost amânate pentru anul viitor din lipsă de fonduri, iar trenurile circulă in
virtutea inerţiei.

Efecte şi soluţii


În România, regula lui "merge şi aşa" a fost ridicată la politică de stat şi regulă de bază a economiei
naţionale.

"Cifrele arată realitatea. Şi nu se pot face niciun fel de comentarii decât că situaţia este dramatică şi atât. Soluţia, singura posibilă, ca să se poată respecta regula siguranţei în trafic a fost reducerea vitezelor", a afirmat Dobrescu. Dacă în Europa se circulă cu 160-200 de kilometri pe oră pentru trenurile de călători şi 70-80 pentru trenurile de marfă, în România se merge, pentru trenurile de persoane, cu maximum 80, rar şi pe segmente mici cu 100, iar pentru transportul de marfă cu 30, maximum 50 de kilometri pe oră.

"RestricÅ£iile ÅŸi limitările de viteză sunt singura soluÅ£ie pentru a putea face SNCF-ul să meargă în continuare", a arătat Dobrescu. Acesta a mai spus că cel mai grav este faptul că România va pierde culoarul Paneuropean, ca urmare a restricÅ£iilor de viteză, obligatorii, din motive de siguranÅ£ă.


"O să ieşim de pe coridorul IV Paneuropean, o să pierdem banii pe care îl primeam din taxele de tranzit, pentru că niciun transportator care foloşeşte calea ferată nu acceptă să se deplaseze cu viteze de 30-40 de kilometri pe oră, când poate merge prin Bulgaria, Ungaria, Ucraina sau Croaţia, cu dublul acestei viteze şi fără riscuri", Florin Dobrescu.


Măsura va fi luată din ianuarie anul viitor, când viteza de rulare pe coridorul IV Paneuropean va fi de 160 kilometri pe oră, faÅ£ă de 140 km/oră cât este în prezent. Prevederea este o condiÅ£ie impusă de Uniunea Europeană.

Amintiri despre viitor


Fostul ministrul al Transporturilor, Ludovic Orban, a negociat cu Uniunea Europeană o viteză medie, pentru România, începând cu 1 ianuarie 2010, de 140 de kilometri pe oră. Această valoare de viteză nu va putea fi respectată, susţin sindicaliştii. Despre promisiunea lui Ludovic Orban de a reablita până în 2012, 6.000 kilometri de cale ferată, nici nu mai poate fi vorba.


Silvana Patrascanu, 22.09.2009
Evenimentul Zilei
www.evz.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 17:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Cele mai grave accidente feroviare

Ziua accidentelor de cale ferată în România, consumată ieri cu trei evenimente în Cluj, Dolj şi Dâmboviţa, readuce în discuţie problema siguranţei feroviare. În ultimul secol, numeroase accidente feroviare au avut loc în lume, iar cele mai grave au avut drept cauze inconştienţa şi nepăsarea.

Cel mai mare accident feroviar din istorie a avut loc în decembrie 2004, în Sri Lanka. Într-o regiune de pe coasta statului asiatic, un tren cu peste 1.500 de pasageri a fost spulberat de tsunami-ul provocat de cutremurul din Oceanul Indian. Pentru creştini, era a doua zi de Crăciun, iar pentru budişti - sărbătoarea lunii pline, astfel încât trenul care făcea legătura dintre capitala Colombo şi staţiunea turistică Galle era plin.

Cutremurul produs în Indonezia a provocat valuri uriaşe, care au lovit rapid coasta din Sri Lanka. După primele valuri mari, care au inundat aşezările din zonă, localnicii au crezut că linia ferată şi trenul imobilizat pe ea este refugiul perfect. Unii s-au căţărat pe vagoane, alţii s-au ascuns sub garnitura feroviară. Dar, la scurt timp, un val gigantic a lovit zonă, aruncând pur şi simplu trenul de pe şine. Peste 2.000 de oameni au murit, mulţi dintre ei înecaţi în vagoanele ale căror uşi nu au putut fi deschise din cauza îngrămădelii.

Soldaţi morţi la întoarcerea de pe front

Un accident de neimaginat a avut loc în Franţa anului 1917, fiind provocat de inconştienţa unor conducători ai armatei din Hexagon. Un grup de soldaţi francezi se întorcea acasă, după luptele din nord-estul Italiei. În timpul războiului, erau puţine locomotive capabile să circule pe dificilele rute feroviare din Alpi. Astfel, cei aproape 1.000 de soldaţi au urcaţi în 19 vagoane, care urmau să fie trase de o singură locomotivă. Mai mult, doar primele trei vagoane aveau sisteme de frânare cu aer comprimat.

Mecanicul a refuzat să circule cu asemenea depăşire de gabarit, dar, ameninţat, a pornit în primejdioasa călătorie. La Modane, localitate alpină din sud-estul Franţei, la o coborâre printr-o vale, frânele nu au putut rezistă încărcăturii şi garnitura a gonit la vale cu o viteză de 120 de kilometri la oră. După aproximativ şapte kilometri, primul vagon a deraiat. Întreaga garnitură a zburat de pe şine, declanşând un imens incendiu. Doar 425 dintre cei aproape 1.000 de morţi au fost identificaţi.

Sute de copii, uciÅŸi de explozie

Cel mai ciudat accident a avut loc în Rusia, în luna iunie a anului 1989. Un tren care mergea spre Marea Neagră şi unul care de întorcea din staţiunile de pe litoral s-au întâlnit la Asha, un oraş din apropiere de Ufa (sud-vestul Rusiei). În apropierea liniei ferate se afla o conductă de gaz petrolier lichefiat, care avea pierderi. Scânteile provocate de cele două garnituri au ajuns în apropierea conductei, care a explodat.

În cele două trenuri se aflau peste 1.200 de pasageri, majoritatea copii. 575 au murit, potrivit bilanţului oficial, iar peste 600 au fost răniţi. Explozia a fost atât de puternică încât un geam a fost spart chiar şi la 13 kilometri de locul producerii ei. Cu trei ore înainte de tragedie, inginerii petrolişti remarcaseră o scădere de presiune în conductă, dar nu au început să caute eventualele scurgeri.

România, pe harta neagră

În ultimii ani, România a avut parte de numeroase incidente feroviare, dintre care câteva grave. La 10 mai 2008, un tren care circulă pe ruta Bucureşti - Iaşi a deraiat în Prahova, în apropierea localităţii Valea Călugărească. Accidentul a avut loc pe un tronson cu limitare de viteză la 70 de kilometri la oră. Totuşi, trenul avea o viteză inferioară, de 68 de kilometri la oră. O fată în vârstă de 17 ani a decedat, iar alte patru persoane au fost rănite, după ce locomotiva şi trei vagoane au deraiat. Se pare că accidentul a fost cauzat de un macaz defect.

Un alt accident a avut loc la 12 septembrie 2008, când două persoane au murit după ce două trenuri s-au ciocnit în Neamţ. Accidentul a fost provocat de o defecţiune la sistemul de frânare a unuia dintre trenuri.

Anul trecut, cele mai multe accidente feroviare au avut loc în China, India şi statele din Orientul Mijlociu. Foarte
multe accidente au loc ÅŸi în Statele Unite sau Marea Britanie, dar măsurile de siguranÅ£ă moderne fac ca numărul victimelor să scadă.


Dan Arsenie, 22.09.2009
Evenimentul Zilei
www.evz.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Sep 2009 21:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
CFR: Căile Ferate Ruginite

Evenimentele feroviare nefericite care au avut loc în cursul zilei de luni au readus în mijlocul atenţiei starea deplorabilă în care se află căile ferate din România.

Deşi ministrul Radu Berceanu spunea după incidentul petrecut lângă Craiova că este foarte posibil să fie vorba de o „mână criminală” care să fi provocat deraierea unui tren cu 300 de persoane, din declaraţiile mai multor oficiali ai ministerului şi ai CFR SA reiese faptul că menţinerea trenurilor pe şine este mai mult o chestiune de noroc.

Banii alocaţi sunt puţini, dar nici aceştia nu ajung „în şine”

Subsecretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Constantin Axinia, a declarat pentru capital.ro că deşi infrastructura feroviară ar avea nevoie de circa 1,1 miliarde de euro anual pentru reabilitare şi întreţinere, abia 20% din aceşti bani ajung la CFR SA, compania care are în gestiune reţeaua de căi ferate.

De asemenea, preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier, Sorin Dobrescu, este de părere că nivelul de 8% din bugetul Ministerului Transporturilor alocat pentru Căile Ferate este insuficient. „În Cehia, 36% din bugetul Ministerului Transporturilor este destinat reţelei feroviare, În Austria 60%, iar în Franţa 42%. Numai la noi sunt repartizate 8 procente. Este şi normal ca infrastructura feroviară să se afle în această stare dacă banii nu ajung la noi”, a spus Dobrescu.

Reparaţiile periodice lipsesc

Directorul general al CFR SA, Ion Garoseanu, a precizat că este foarte dificil de apreciat vechimea medie a şinelor de cale ferată instalate. Garoseanu a spus că „din toată lungimea reţelei de cale ferată, anumite porţiuni sunt schimbate frecvent, în funcţie de uzură”. Şeful CFR SA a explicat că acest lucru se face conform unor norme interne, stipulate prin instrucţiuni de lucru. Totuşi, reprezentanul companiei feroviare a adăugat că „nu există un inverval anume, dar în general, la 5 ani sunt desfăşurate operaţiuni de reparaţie şi întreţinere a liniei”. Directorul general al CFR SA a mai spus, pentru capital.ro, că şinele sunt verificate zilnic de către revizorii de cale ferată, fiecare linie fiind împărţită în districte (unităţi de bază care gestionează un numit număr de kilometri de şine).

„AngajaÅ£ii desemnaÅ£i trebuie să verifice zilnic starea de siguranÅ£ă a liniei, iar conducătorii unităţilor regionale trebuie să raporteze lunar un anumit număr de kilometri de linie verificată”, a menÅ£ionat Ion Garoseanu. „Intervalul de timp în care trebuie intervenit pentru întreÅ£inerea căii ferate diferă în funcÅ£ie de zonă. ÃŽn general, acest lucru se face din 4 în 4 ani, adica schimbarea ÅŸinelor cu totul. Dacă nu se face acest lucru, ÅŸina îmbătrâneÅŸte, iar traversa se deteriorează, a explicat la rândul său, Sorin Dobrescu.

Liderul sindical a adăugat că deşi reparaţiile trebuie făcute, în realitate acest lucru nu s-a întâmplat aproape deloc. „În 2009 au fost schimbaţi 0 km de şină, în 2008 tot 0, iar în 2007 au fost schimbaţi 8 km. de şină. Adica au suferit reparaţii capitale” a explicat Sorin Dobrescu.

Viteză mică, pentru a evita accidentele

Preşedintele Federaţiei Naţionale Drum de Fier a declarat că limitele de viteză impuse pe căile ferate din România au principal rol evitarea accidentelor. „Limita de viteză impusă trenurilor are un singur scop: să nu dăm cu ele pe jos!”, a spus Dobrescu. Acesta a menţionat că atât în cazul acidentului din judeţul Cluj, unde luni a deraiat un tren de marfă ce transporta motorină, cât şi în cazul incidentului de lângă Craiova, cauzele ar putea fi „ori starea proastă a liniei, ori a vagoanelor”.

Un sistem feroviar vechi ÅŸi deteriorat

Potrivit Programul Operaţional Sectorial de Transport 2007-2013, din cauza gradului avansat de uzură al căii ferate şi a structurilor asociate (sisteme de semnalizare, comunicaţii şi control), viteza maximă de deplasare este restricţionată pe mai multe rute. Circa 27% din reţeaua de cale ferată are o restricţie de viteză de 50 km/h, în timp ce pe încă 39% din reţea viteza maximă este restricţionată la 80 km/h.

Ca măsură a condiţiilor de deteriorare a reţelei de cale ferată, numărul restricţiilor de viteză a crescut în ultimii ani de la circa 400 de kilometri în 1995, la peste 600 de kilometri în prezent. S istemul de transport feroviar suferă de o lipsă cronică a întreţinerii, evidenţiată de-a lungul anilor, iar sumele de bani necesare reabilitării sistemului feroviar sunt greu de apreciat. Programul de reabilitare a infrastructurii feroviare a început în anul 1999 cu tronsoanele Bucureşti - Câmpina (90 de kilometri, finalizată), Câmpina - Predeal (40 de kilometri) şi Bucureşti - Constanţa (225 de kilometri).

ÃŽn anul 2001, aproximativ 4.000 de kilometri de cale ferată au fost propuÅŸi reabilitării. AceÅŸtia reprezintă aproximativ 30% din întreaga reÅ£ea.Pe de altă parte, majoritatea locomotivelor au o vechime medie de 30 de ani, în timp ce vagoanele pentru pasageri au o vechime de circa 25 de ani, ceea ce înseamnă depăşirea mediei de viaÅ£ă de 20 de ani.


Andrei Hărăguş, 22.09.2009
Evenimentul Zilei
www.evz.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Sep 2009 10:36 
Ei, accidente feroviare s-au petrecut aproape fara intrerupere in ultimii ani, doar ca "opinia publica" e cam "uituca", ca altfel s-ar speria pe buna dreptate.
Un individ de la televizor a spus o chestie care m-a lasat masca: exprimandu-se vis-a-vis de faptul ca romanii sunt atat de natafleti incat merg si voteaza inca o data si inca o data aceiasi mincinosi politici, individul a spus, nici mai mult nici mai putin decat ca memoria romanilor "tine" 6 luni - treaba studiata de specialisti - asa ca la 6 luni de la un eveniment, o minciuna etc, majoritatea covarsitoare a romanilor se "reseteaza" si sunt numai buni pentru o noua prosteala.

Revenind la accidente, o sa va aduc aminte de doar cateva grave, de care imi aduc eu aminte, fara sa pretind ca astea sunt toate:
- accidentul de la Dragos Voda (800) cand un tren cu cisterne a intrat in coliziune cu unul de persoane si au luat foc, multi calatori alegandu-se cu arsuri grave.
- accidentul de la Radomiresti (900, asa parca ii zicea) cand un marfar s-a facut terci, deraind. Am trecut a 2-a sau a 3-a zi pe acolo si m-am infiorat, vagoanele de calatori ale trenului in care eram treceau la 25-30 de centimetri de resturile vagoanelor Eacs; e incredibil, cutiile de Eacs erau, unele, dispuse vertical (!), altele erau unele peste altele...
- accidentul de la Podurile Dunarene, cand un tren de cisterne s-a prabusit de pe rambelul rampei de acces pe viaductul podului si a ajuns in paduricea aia de pe margine. Tone de motorina s-au scurs in padure, a fost o poluare imensa...
- cel mai recent, de la Valea Calugareasca, cand deja s-a trecut la victime
- un alt incident, tot pe linia 900, acum cativa ani, cand niste indivizi au furat pur si simplu cateva cupoane(tronsoane) din linia magistrala 900
Nu mai pun la socoteala accidentele "marunte", cand la orice ploicica, linia o ia la vale...

O repet, e problema doar de timp pana la catastrofe majore, pentru ca astia par incapabili sa gestioneze situatia: de investit nu se investeste mai nimic in infrastructura, investitiile care se fac se fac ... cum se fac, uitati-va la linia de "mare viteza" - coridorul IV, unde deja sunt cel putin 5(!) zone cu restrictii de viteza, iar pe restul liniei de "200 km/h" deja simti denivelarile...
Iar efectele "muncii" discriminatilor-magneti se vad si ele, orice particica de metal dispare, "ca sa mananca si gura lor" ceva cand merg cu Mertanele...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Sep 2009 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Tragedie evitata: Trenul rapid 661 Bucuresti-Iasi a fost la un pas de a se lovi de o alta garnitura aflata pe aceeasi linie

Mecanicul de locomotiva a ignorat semnalul rosu al unui semafor.

Un vagon al trenului rapid Bucuresti-Iasi a deraiat in dreptul localitatii Berheci din judetul Galati, anunta RealitateaTV. Din primele date, accidentul se datoreaza unei erori a mecanicului locomotivei, care a trecut pe culoare rosie, a declarat duminica, pentru Agerpres, Constantin Axinia, sub-secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii. ''Din ce stim pana la aceasta ora, este vorba despre o eroare umana, se pare ca mecanicul a trecut pe culoarea rosie si in incercarea de a reveni pe linie s-a produs deraierea celui de-al treilea vagon. Mecanicul ar putea fi sanctionat cu desfacerea contractului de munca '', a explicat Axinia.Mecanicul a incercat sa dea inapoi pe linie pentru a preveni coliziunea. Macazul trenului trecuse deja in pozitia inchis, astfel incat trenul nu a putut reveni pe linia initala, iar al treilea vagon a deraiat.
Ipoteza a fost confirmata si de prefectul judetului Galati, Claudiu Branzan. Acesta a spus ca trenul Bucuresti-Iasi s-a oprit la numai 300 de metri de o alta garnitura aflata pe aceeasi linie."Trenul rapid 661 Bucuresti-Iasi a depasit un semnal si, la o manevra de dat inapoi, a deraiat al treilea vagon. Practic, unul dintre cele doua boghiuri a cazut de pe sina", a declarat, la randul sau, directorul regionalei feroviare iesene de infrastructura, Sorin Flutur, citat de NewsIn.Conform aceleiasi surse, in vagonul care a sarit de pe sine se aflau calatori, insa niciunul dintre acestia nu a fost ranit.La randul sau, unul dintre pasagerii trenului a declarat ca garnitura ar fi franat brusc cu putin timp inainte de a deraia pentru a evita un impact frontal cu un alt tren.Potrivit directorului CFR Calatori, Razvan Stoica, incidentul s-a petrecut la o viteza foarte mica, garnitura nefiind grav avariata. ''Circulatia feroviara va reveni spre normal peste cateva ore'', a precizat el.Pasagerii trenului vor fi dusi la destinatie cu autocarele. De asemenea, toate trenurile care ar fi trebuit sa treaca prin zona incidentului au fost anulate.Trenul ar fi trebuit sa ajunga la Iasi la ora 19.00.


27.09.09 www.ziua.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 01:11 
In mod normal, daca un tren trece pe rosu, nu exista niste masuri de siguranta ce implica si franarea automata? Sau poate ca in Romania aceste masuri sunt trecute cu vederea...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 03:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Exista instalatia INDUSI, care franeaza trenul daca semnalul e rosu (inductorul e plasat cu suficient spatiu inainte de semnal pentru a putea frana trenul). Insa, se poate face ,,depasire ordonata" (se apasa un buton) si se anuleaza instalatia... dar asta doar daca asa comunica IDM de la statia de care tine semnalul. Si prin comunicare inteleg sa vina pe jos la mecanic cu ordinul de circulatie. Probabil IDM-ului i-a fost lene, i-a dat prin statie mecanicului sa treaca si dupa aia a vazut ca are tren din sens opus. Dar cum nu a semnat, doar mecanicul e bun de plata.
O alta varianta ar fi ca semnalul sa se fi schimbat dupa ce locomotiva a trecut de inductor, deci mecanicul a vazut galben sau verde, deci putea sa treaca, numai ca, intre timp, blocul de linie a fost ocupat de alt tren venit din sens opus. Cum blocul de se ocupa (si schimba semnalul in consecinta) numai dupa ce prima osie intra pe el (uneste cele 2 sine si inchide circuitul - puteti incerca cu o sarma sa puneti pe rosu semnalizarea BLA - Bloc de Linie Automat)... a iesit ce a iesit. Asta e cauza pentru care mai exista IDM... sa nu se ajunga la situatii din astea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 08:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 103
Location: Bucuresti
Instalatia BLA nu permite punerea a doua semnale pe liber ce ar face ca 2 trenuri sa se loveasca si nici schimbarea unui macaz daca un tren se afla pe el, indiferent de situatie.
Pupitrul de comanda ramane blocat in functia "inceperea comenzii" daca se incearca o situatie descrisa mai sus.

Ce ma intriga pe mine este de ce macazul s-a schimbat atata timp cat exista tren pe el, trecut sau nu de semnal. Poate fi o defectiune a macazului si/sau a instalatiei BLA. De asemenea si mecanicul trenului este vinovat pentru ca a trecut pe rosu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 11:32 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 56
Location: Timisoara,Beius
Daca iti pune semnalu de intrare pe alb lunar clipitor "semnal de chemare" care indica avaria semnalului de intrare meanicul nu are nevoie de ordin, el trece are dreptul sa il depaseasca cu "depasire ordonata" cu maxim 15 km/h.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 12:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Celestin Draganescu wrote:
de ce macazul s-a schimbat atata timp cat exista tren pe el


Pai trenul a trecut de tot de macaz. Dupa aia a dat inapoi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 12:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 103
Location: Bucuresti
Si cum a deraiat? Ca daca macazul era schimbat... trebuia sa se duca pe linia cealalta... zic eu...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 14:36 
Am si eu un posibil scenariu, macar credibil, fara pretentia de a fi adevarat; presupun ca trenul avea in fata o jonctiune, un macaz Y tip "insumare", ca sa zic asa, ca sa inteleaga toata lumea, adica din 2 linii se facea una.

Din motive care-mi scapa, trenul a depasit semaforul aflat pe rosu si a franat sau a fost franat DUPA ce apucase sa treca PARTIAL peste macaz. Dupa cum stiti, daca un macaz este atacat pe la calcai, el poate fi "FORTAT", adica limba macazului este impinsa, de fiecare data in parte, de rotile locomotivei si vagoanelor, care "trec" mai departe, fara ca neaparat sa deraieze, mai ales la viteza mica, or trenul era in franare, aproape de oprire.

Trenul s-a oprit dupa ce a trecut doar PARTIAL peste macaz, adica locomotiva si cateva vagoane au trecut de macaz, iar alt sau alte vagoane au ramas inainte de macaz.

Se pare ca mecanicul a incercat sa dea trenul inapoi si ca limba macazului, impinsa anterior de rotile care au trecut de ea, a revenit la pozitia initiala, asa ca rotile ajunse inapoi la macaz au luat-o pe cealalata linie decat cea pe care era "coada" trenului, astfel ca un vagon a ramas pe o linie, altul a luat-o pe alta, pana cand unul dintre vagoane a fost aruncat de pe sine...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Sep 2009 15:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Pai... vagonul deraiat era ultimul din garnitura, ceea ce inseamna ca trenul depasise complet macazul. Macazul a fost talonat de tren si, probabil, a incercat sa revina in pozitia initiala, insa se defectase. Cand trenul a dat inapoi, rotile au ajuns intre acele macazului. Asa mi se pare logic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Oct 2009 16:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
România a ales macazul greşit pe calea ferată

Traficul feroviar a scăzut cu 36% la noi, în timp ce în UE a crescut cu peste 6%. Mai mult, ţara noastră nu a reuşit să atragă bani europeni.

Traficul feroviar în Uniunea Europeană a crescut, în medie, cu 6,6%, în timp ce în România a scăzut cu 36% în ultimii şapte ani. Cu toate acestea, taxele sunt foarte mari în comparaţie cu media europeană, a remarcat şeful Direcţiei Energie şi Transport a CE, Enrico Pasquarelli.

„Se impune o strategie viabilă pentru dezvoltarea transportului feroviar, însă fără o susţinere politică procesul de scădere a traficului va
continua. Neconcordanţa dintre transportul feroviar şi cel rutier afectează bunul mers al transporturilor, iar România nu stă bine la capitolul acces pe calea ferată”, a declarat Pasquarelli la evenimentul „Zilele Feroviare”. El este de părere că România va cheltui mai mulţi bani decât poate primi de la UE pentru transportul feroviar, dacă nu va absorbi sumele.

Ne apropiem de colaps

Directorul Comunităţii Companiilor Europene de Cale Ferată şi Infrastructură, Johannes Ludewig, consideră că România se află pe ultimul loc între statele membre UE în funcţie de investiţiile în infrastructura feroviară şi că o eventuală continuare a subfinanţării va duce la „un colaps total al sistemului feroviar”.

„Este o totală contradicţie între ceea ce se întâmplă în România şi ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană. Guvernul sprijină transportul rutier şi asta nu este politica şi strategia UE”, a spus Ludewig. În opinia sa, este obligaţia guvernului să subvenţioneze costul biletelor şi „nu e nicio surpriză că totul se prăbuşeşte, iar operatorii naţionali au adunat datorii imense”, deoarece guvernul alocă prea puţini bani.

Departe de a se gândi la investiţii, autorităţile sunt mulţumite că deocamdată au de unde să dea bani pentru salarii. Reprezentanţii ministerului îşi pun baza în disponibilizări pentru viitoare economii şi promit că vor analiza motivele pentru care „situaţia de pe calea ferată este dezastruoasă”. „Sindicatele nu o să spună niciodată că sunt de acord cu disponibilizările, dar, oricum, până la sfârşitul anului, avem fondurile pentru plata salariilor”, a afirmat subsecretarul de stat Constantin Axinia.

PROPUNERE

„Rabla” la vagoane

Valeriu Blidar, patronul Astra Vagoane Arad, vrea să propună guvernului să iniţieze programul „Rabla” şi la vagoanele de călători. „Decât să bage bani în modernizarea vagoanelor vechi, mai bine le-ar înlocui cu unele noi”, ne-a spus Blidar.

El propune ca vagoanele de peste 40 de ani să fie vândute la fier vechi, şi cu banii CFR să plătească avans pentru unele noi făcute de Astra, la 500.000 de euro
/bucata. Constantin Axinia spune că programul nu e fezabil acum, prioritatea fiind infrastructura.


Teodora Trandafir
07.10.2009
www.evz.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Oct 2009 17:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Die Presse: Caile ferate ale Romaniei sunt in pericol

Guvernul Romaniei intentioneaza sa desfiinteze 10.300 de locuri de munca in timp ce conducerea CFR si sindicatele se lupta de luni de zile pentru plata salariilor a 75.000 de angajati, scrie, miercuri, ziarul austriac Die Presse, citat de Agerpres. ''Numai romanii sa nu fie!'', spuneau feroviarii maghiari atunci cand, printre cei care depusesera oferte pentru preluarea MAV Cargo (subsidiara de marfa a cailor ferate maghiare - n.r.), se numara si CFR Marfa. Dorinta muncitorilor maghiari era intemeiata in special pe situatia dezastruoasa de la CFR, si asta nu doar dupa ultimul accident de cale ferata de la Craiova, noteaza publicatia austriaca.

In septembrie, ministrul transporturilor Radu Berceanu afirma ca ''cineva stia cum se creeaza un accident'' si ca acel cineva a scos suruburi de la sine. In schimb, feroviari romani au dat vina pe starea proasta a sinelor si lipsa de personal.

Mai mult, recent a fost publicat un raport intern CFR, referitor la un necesar de investitii de 3,93 de miliarde lei, esentiale pentru aducerea intr-o stare acceptabila a retelei feroviare romanesti, in conditiile in care, 5.148 de kilometri, un sfert din intreaga retea, ar trebui sa fie complet renovati iar 1.054 de kilometri sunt considerati drept periculosi pentru circulatie.

Jurnalistii de la Die Presse mai atrag atentia asupra faptului ca CFR tocmai a cumparat o locomotiva moderna de la firma Softronic, la pretul de 9,39 de milioane lei, locomotiva care poate circula cu 200 de kilometri pe ora, insa doar teoretic, pentru ca reteaua ferata romaneasca, lunga de 20.347 kilometri nu corespunde exigentelor europene de viteza, de 160 kilometri pe ora pentru trenurile de persoane si 120 kilometri pe ora pentru trenurile de marfa.

CFR are voie, prin decret, sa cheltuiasca anul acesta 1,245 miliarde lei insa primeste de la stat doar 582 de milioane de lei, restul urmand sa fie finantat din credite. Conducerea si sindicatele lupta de luni de zile pentru plata salariilor celor 75.000 de angajati, din care fiecare al zecelea a fost in vara in concediu fortat de trei luni. Conturile CFR au fost blocate temporar, pentru ca societatea datoreaza sume mari statului. Acum urmeaza o reducere dura de personal, guvernul, ramas minoritar dupa plecarea socialistilor, stabilind prin decret concedierea a 10.300 de feroviari.

Sindicalistii cer acum plecarea ministrului transporturilor si a secretarului sau de stat Constantin Axinia, considerati responsabili de situatie.§tefan Roseanu, secretar general al Asociatiei Industriei Feroviare, vorbea in vara de un al doilea motiv si anume ca CFR a dat in chirie 50 de tronsoane, care ar fi devenit rapid rentabile. Daca inainte, salariile inghiteau 93% din venituri, acum procentajul este de 110%, fiecare drum reprezentand astfel o pierdere. Roseanu prognoza ca, in aceste conditii, CFR va ajunge in incapacitate de plata la sfarsitul anului.

Deja circula zvonuri cum ca Guvernul ar urma sa vanda subsidiara CFR Marfa, mai noteaza publicatia citata.


7.10.2009
www.ziua.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Nov 2009 10:57 
Astazi am avut parte de cea mai bizara dovada de "modernitate" stil CFR: calatorind cu acceleratul 1554 Buzau - Bucuresti, compus din vagoane seriile 26-16 si 36-16, in apropiere de Mizil urechile mi-au fost luate cu asalt de un bazait infernal pe fundalul caruia se auzea stins o voce electronica feminina care anunta: Next station: MIZIL :shock: :twisted: :twisted: :twisted:

Asta e cea mai tare! Daca mai zicea si "Connection with carutza and maxi-taxi at platform WITHOUT", chiar ca luam si mai in serios varianta emigrarii...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Dec 2009 01:25 
Mai nou si site-ul oficial al mersului trenurilor CFR este o mare bataie de joc.
CFR face actualizari pe data de 31 noiembrie :shock: si ne invita sa aflam cand vom muri!!! :shock: :shock: :shock:

PS: Probabil intr-un nou accident feroviar :x


Attachments:
infofer.JPG
infofer.JPG [ 90.12 KiB | Viewed 10503 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Jan 2010 11:49 
Offline

Joined: Mon 07 Nov 2005 11:42
Posts: 7
Emisiunea "Reporter Special" din 23 ianuarie cu titlul "Podurile indolentei" are ca subiect dezinteresul pentru podurile CFR Gradistea (rupt din august 2005) si Carta (din iulie 2009), care afecteaza transportul feroviar pe liniile Bucuresti-Giurgiu si respectiv Brasov-Sibiu

http://85.9.12.243/a3/watch3.php?year=2 ... er_special

(emisiunea incepe la min.14)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Jan 2010 13:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
minimal wrote:
Emisiunea "Reporter Special" din 23 ianuarie cu titlul "Podurile indolentei" are ca subiect dezinteresul pentru podurile CFR Gradistea (rupt din august 2005) si Carta (din iulie 2009), care afecteaza transportul feroviar pe liniile Bucuresti-Giurgiu si respectiv Brasov-Sibiu.

http://85.9.12.243/a3/watch3.php?year=2 ... er_special

(emisiunea incepe la min.14)


Da, o marturie incredibila a subminarii unei componente strategice a statului roman, calea ferata.

Am postat emisiunea pe forum, cu multumirile adresate userului "bercenicity" pt. ajutor. O puteti salva de aici: http://forum.transira.ro/files/reporter_Antena1.flv


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Feb 2010 16:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48442
Vagon în flăcări la Bâldana

Un vagon al trenului personal 9101 care se deplasa pe ruta BucureÅŸti -PietroÅŸiÅ£a a luat foc, în această dimineaÅ£ă la ora 06,40, între staÅ£iile CiocăneÅŸti ÅŸi Bâldana.

În urma incendiului doi călători au fost intoxicaţi cu fum şi transportaţi la spitalul din Titu. “Unul dintre ei are arsuri de gradul întâi în zona urechii şi o stare de hipotermie dar şi o intoxicaţie cu monoxid de carbon, este la Terapie Intensivă în acest moment, dar stabilizat. Al doilea pacient are o intoxicaţie cu monoxid de carbon”, a declarat asistentul medical Alexandrina Iliescu, de la Spitalul Orăşenesc Titu.

Mecanicul de locomotivă ÅŸi conductorul garniturii feroviare compuse din locomotivă ÅŸi ÅŸase vagoane au observat că la ultimul vagon a izbucnit un incendiu ÅŸi au decis să oprească trenul ÅŸi să-i evacueze pe călători. “Au urcat cei 20 de călători din ultimul vagon în celelalte vagoane ÅŸi au chemat pompierii militari de la Inspectoratul pentru SituaÅ£ii de UrgenÅ£ă DâmboviÅ£a, care, din cauza terenului accidentat din zonă, undeva între staÅ£iile CFR CiocăneÅŸti ÅŸi Bâldana au fost nevoiÅ£i să ajungă pe jos”, a declarat comisarul Marius Lazăr, ÅŸeful PoliÅ£iei Transporturi Feroviare DâmboviÅ£a.

Pompierii au fost nevoiţi să parcurgă pe jos ultimii doi kilometri

Pompierii militari au reuÅŸit stingerea focului după aproape o oră de intervenÅ£ie, operaÅ£iunea fiind dificilă din cauza terenului inaccesibil din zona unde a luat foc vagonul. “Am trimis două autospeciale, dar le-am lăsat la o distanÅ£ă de doi kilometri de locul incendiului deoarece în zona aceea nu se putea ajunge cu maÅŸina. La sosirea pompierilor la locul incendiului, focul ardea mocnit, era mult fum, iar colegii mei au intervenit cu lopeÅ£i ÅŸi cu bidoane cu apă. Din primele constatări rezultă că a ars aproape în totalitate mobilierul trenului, tip cuÅŸetă, iar cauza este un scurtcircuit electric la sistemul de încălzire", a declarat maior Eduard Å¢elea, purtător de cuvânt al Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de UrgenÅ£ă DâmboviÅ£a.

Trenul personal 9101 a ajuns în gara Târgovişte cu o întârziere de două ore. Unul dintre martorii incendiului ne-a povestit impresionat de ceea ce i-a fost dat să vadă. “Ardea tare rău, erau flăcări mari şi bătea vântul. Cum sufla mai tare cum se înteţea, dintr-o dată se înălţau flăcările. Vagonul a ars total, l-au lăsat în câmp acolo. Am văzut că a venit şi SMURD-ul, un domn care era mai rău a fost dus la spital la Titu”, a declarat Constantin Groza, unul dintre pasagerii trenului personal 9101 şi martor al incendiului.


7.02.2010
www.adevarul.ro


Attachments:
ADVAZI20100207_0032.jpg
ADVAZI20100207_0032.jpg [ 128.7 KiB | Viewed 10210 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 15 Feb 2010 17:51 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Strategia Bechtel, aplicata cu succes si pe linia Campina-Predeal
"Moda" Bechtel: O firma austriaca se cazneste de 3 ani sa repare cea mai aglomerata cale ferata din Romania

CFR S.A. promite sa faca in cele opt luni ramase de trei ori mai mult decat a facut in ultimii doi ani pentru a finaliza la termen lucrarea


Doru Cireasa
Luni, 15 Februarie 2010

» Procurorii parchetului anticoruptie Prahova incearca sa afle in ce buzunare au ajuns banii pentru repararea celei mai aglomerate cai ferate din Romania, Campina-Predeal.
» La mai bine de doi ani dupa inceperea lucrarilor si cu opt luni inainte de predare, linia e gata doar pe sfert. Calea ferata, una dintre cele mai dificile din Romania, ca urmare a faptului ca atinge altitudini ridicate, avand curbe stranse pe Valea Prahovei, urmeaza sa fie reparata de firma austriaca Porr, specializata - atentie! - in sosele.
» Pentru ca firma Porr nu a respectat graficul de lucrari, pe acest tronson au fost introduse restrictii de viteza, fapt ce a condus la intarzierea trenurilor de foarte multe ori, spre nemultumirea calatorilor. Culmea, tot Porr a formulat pretentii financiare sub forma de penalitati in valoare de 9,6 milioane de euro.

Romanii vor mai avea de asteptat ani buni pana vor putea circula la viteze europene pe calea ferata Campina-Predeal, 47 km, a carei reabilitare urma sa se incheie in 2008, dar care, cel mai probabil, nu se va termina nici la noul termen, respectiv octombrie 2010. In 2007 statul roman organiza o licitatie pentru repararea acestui tronson, beneficiind de fonduri europene gratuite ISPA in valoare de 149 milioane euro, respectiv 75% din valoarea eligibila a proiectului, cifrata la 199 milioane euro, cea totala fiind de 214 milioane euro. S-a stabilit ca lucrarile urmau sa aduca viteza trenurilor de calatori la 160 km/ora si pe cea a trenurilor de marfa la 120 km/ora. Lucrarile au fost impartite pe mai multe bucati.
Repararea infrastructurii si suprastructurii a revenit firmei austriece Porr pe baza unui contract de 139 milioane euro. Podetele de beton noi vor fi reconstruite de catre firma Arcada pentru 18,45 milioane euro, iar cele vechi metalice vor fi reparate de firmele Franz Kassechker si Bilfinger Berger pentru suma de 68 milioane euro. De linia de contact urmau sa se ocupe companiile Spie Rail si ISAF, pentru 13 milioane euro, iar semnalizarile si telecomunicatiile au picat in sarcina firmei italiene Ansaldo, cu un contract de 16 milioane euro. Data de finalizare a lucrarilor a fost prevazuta pentru octombrie 2010, iar cea de cheltuire a banilor europeni - decembrie 2010, data dupa care, daca nu sunt cheltuiti si justificati, banii europeni sunt pierduti.

CFR da steroizi caii ferate

La doi ani de la semnarea imprumutului, lucrarile sunt gata in proportie de 28%, iar CFR SA promite sa faca in cele opt luni ramase de trei ori mai mult decat a facut in ultimii doi ani pentru a termina la termen lucrarea. "Estimam ca lucrarile vor fi finalizate pe 31.12.2010, conform termenului prevazut in Memorandumul de finantare. Banii necheltuiti pot fi pierduti daca depasim perioada mentionata in memorandum", spune un raspuns oficial al CFR SA. Nimeni de la CFR nu crede insa aceasta. "Cel mai probabil, lucrarile nu vor fi terminate in acest an. Speram sa nu pierdem banii ISPA si sa ii cheltuim, urmand ca anul viitor lucrarile sa fie finantate de la buget", spune unul dintre oficialii CFR. El lasa sa se inteleaga ca de vina pentru intarzierea lucrarilor este firma austriaca Porr. "Exista doua tipuri de firme: unele serioase, care isi vad de proiect, si altele care castiga licitatiile cu preturi mici si cauta sa speculeze totul pentru a-si rotunji veniturile." In cazul de fata, Romania a avut nesansa sa dea peste al doilea tip de firma, lasa directorul sa se inteleaga.

CFR si Porr se bat in penalitati

Potrivit CFR, firma Porr a formulat pretentii financiare sub forma de penalitati in valoare de 9,6 milioane euro, iar CFR SA nu s-a lasat mai prejos si a cerut, la randul ei, austriecilor penalitati de 10 milioane euro pentru "depasirile de inchideri de linie".
Potrivit oficialului CFR, o posibila problema este lipsa de experienta a firmei Porr in lucrari de cale ferata. "Sunt firme mai putin experimentate in domeniu", raspunde acesta la intrebarea despre cauza intarzierilor. Rugat sa mentioneze ce alte lucrari feroviare a facut firma pe care o reprezinta in Romania, Mario Proll, directorul filialei romanesti Porr, ne trimite pe site-ul companiei pentru a vedea proiectele. Prezentarile de pe paginile de internet romaneasca si austriaca ale Porr arata o firma mare in zona constructiilor de cladiri, sosele, tuneluri, aeroporturi, fabrici, care nu a facut insa pana acum nici o cale ferata. Desigur, cu exceptia liniei Campina-Predeal.

DNA verifica respectarea destinatiei fondurilor

Contractul si derularea acestuia au ajuns in faza cercetarilor preliminare la procurorii anticoruptie din Prahova. "Pe rolul Directiei Nationale Anticoruptie - Serviciul Teritorial Ploiesti se afla un dosar penal in care procurorii efectueaza acte premergatoare privind respectarea destinatiei fondurilor alocate derularii Proiectului ÇReabilitare linie de cale ferata Bucuresti-Brasov, Tronson Campina-Predeal, Lot 1 - ISPA", spune procurorul-sef Mihai Gheorghe. "Avand in vedere stadiul cercetarilor, nu va putem comunica mai multe detalii privind actele procedurale sau identitatea persoanelor vizate", adauga el.

Tiberiu Angelescu, director CFR pentru fonduri externe, spune: "Avem cunostinta de existenta unui astfel de dosar, dar va asigur ca acesta nu se refera la CFR SA sau la angajati ai CFR SA". Mario Proll refuza sa precizeze daca angajati ai Porr Construct SRL sunt cercetati de DNA. "Nu va pot furniza un astfel de raspuns", declara scurt acesta.


http://www.romanialibera.ro/dezvaluiri/ ... mania.html


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 226 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group