TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 16 Feb 2019 08:28

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 218 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Aug 2010 16:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Mircea Hirjau wrote:
Halucinatii

Da, Bercenaru-Mercenaru se plange ipocrit de gropile din Transfagarasan. Dar nu l-am auzit niciodata sa se planga macar formal de starea transportului feroviar. Si a fost ministru de cateva ori in ultimii 20 de ani, in rest fiind printre altii ministru si seful lui si o alta prietena din gasca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 25 Aug 2010 23:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Da, mai importante decat podurile de la Gradistea sau Arpasu, mai importante decat insasi disparitia tragica a transportului feroviar din Romania sunt biletele pe hartie termosensibila.

http://www.jurnalul.ro/stire-special/cu ... 52905.html

Cum arde CFR banii publici

Practic, în luna februarie sunt achiziÅ£ionate imprimantele termice pentru emiterea legitimaÅ£iilor de călătorie în trafic internaÅ£ional ÅŸi ulterior este atribuit aceleiaÅŸi firme ÅŸi contractul privind biletele de hârtie termică. Contractul are o formă-cadru ÅŸi o durată de desfăşurare până în 2014, putând fi bineînÅ£eles modificat prin acte adiÅ£ionale. Firma care a câştigat visul european al CFR-ului - ce tocmai ne ameninÅ£ă cu scumpirea preÅ£ului biletelor - se cheamă Tera Software & Consulting TSC SRL. Potrivit propriei pagini de internet, societatea s-a înfiinÅ£at în 1998, este reprezentant comercial al unor producători IT de prestigiu ÅŸi, în acelaÅŸi timp, oferă servicii de programare. Societatea se laudă cu numeroase contracte pe bani publici cu Ministerul Transporturilor sau societăţile subordonate acestuia, dar ÅŸi cu Tarom, Ministerul JustiÅ£iei, PoÅŸta Română sau Curtea de Conturi. Aceste informaÅ£ii nu se regăsesc însă în Sistemul Electronic de AchiziÅ£ii Publice, informaÅ£ie care ridică serioase semne de întrebare.

Lista ciudăţeniilor continuă însă după verificarea datelor de la Registrul Comerţului cu privire la această firmă. Mulţi ani, unic asociat şi administrator al acesteia a fost Elisaveta Ionescu, o septuagenară, născută în 1929. Timp de şapte ani, femeia s-a ocupat de bunul mers al afacerii IT. Abia în urmă cu cinci ani, în aprilie 2005, soţii Elena şi Ilie-Marcel Ionescu i-au luat din spate pensionarei dificila sarcină de a munci într-un domeniu atât de sofisticat. De altfel, în perioada 2001-2003, Elisaveta Ionescu a fost acţionară în Thema SA, o altă societate cu obiect de activitate referitor la importul echipamentelor IT.

Ionel-Marcel Ionescu s-a regăsit, într-o perioadă, alături de Mariana Petrec, americanul Andrew Arthur Littauer şi irlandezii de la Angelo Costa International Limited, în societatea Dollar Express Romania SRL, concesionar de servicii de transfer de bani. Printre altele, feciorul septuagenarei Elisaveta Ionescu, Ilie-Marcel, are la capitolul realizări ridicarea unei clădiri de birouri, sub titulatura Centrul de Afaceri Nord, în Strada Siriului, numerele 6-8, din Sectorul 1, Bucureşti.

Contractele pe care Tera Software & Consulting TSC SRL le-a semnat în acest an cu CFR nu sunt puţin lucru în an de recesiune puternică. Investiţia în biletele termoactive din bani de la buget trebuie să fi fost însă extrem de necesară. Într-o ţară în care companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, unite de acronimul CFR, concediază lunar mii de oameni, iar gările au rămas în întuneric din cauză că nu sunt bani pentru facturi, cineva a inventat o metodă de a arde bani cu acte în regulă. CFR Călători SA a achiziţionat acest sistem de tichete termice. Mai întâi a cumpărat imprimantele necesare. S-a întâmplat chiar în luna februarie când în CFR nu mai era loc de câţi angajaţi umblau zăbăuci de la un birou la altul pentru a-şi primi condamnarea la şomaj. Şase luni mai târziu, CFR Călători a cumpărat şi biletele.

Specialiştii în investiţii necesare pe vremuri de restrişte financiară au publicat un anunţ de atribuire din care rezulta că acest sistem performant de tichetare va fi folosit pentru trenurile internaţionale. În mod real, aşa cum reiese din declaraţiile directorului de comunicare CFR Călători, Alexandru Dumitrescu, contractul-cadru a fost semnat încă de anul trecut, deşi potrivit SEAP, atribuirea a avut loc anul acesta. Dumitrescu declara în luna ianuarie pentru Newsin: "Există un contract-cadru valabil patru ani care a fost câştigat (...) de firma Tera Software&Consulting. Aceasta se obligă să furnizeze bilete termoactive pentru editarea legitimaţiilor de călătorie, fiind vorba de partea brută a legitimaţiilor de călătorie. Avem nevoie de cantităţi însemnate, mai ales dacă ţinem cont că sunt aproximativ 250.000 de călători pe zi, iar achiziţiile pentru matriţa pretipărită pe care se editează ulterior datele călătoriei se vor face etapizat". Potrivit acestuia, acordul-cadru a implicat încheierea de contracte anuale într-o limită de maximum 270 milioane de bilete şi un minimum de 200 milioane de bilete pentru patru ani la un preţ de 23 lei pe mia de bucăţi.

Deocamdată, sistemul va fi aplicat numai pentru trenurile internaţionale, puţine la număr, ce-i drept. Sistemul va fi însă extins şi în ţară, aşa cum lesne se înţelege din explicaţiile lui Alexandru Dumitrescu. Pentru ca investiţia să fie cât mai credibilă, achiziţia s-a făcut prin Bursa Română de Mărfuri, o societate privată, deşi această procedură de achiziţie publică este prevăzută în legislaţie expres doar pentru produsele cotate la bursele internaţionale, cum ar fi petrol sau grâu. La bursa din New York nu se vând însă în nici un caz bilete la CFR sau alte hârtii termoactive.

După ce mai întâi a cumpărat imprimantele la un preţ de doar 250.000 de euro, valoare uşor de trecut cu vederea într-o Românie cocoşată de cheltuieli inutile, şefii CFR Călători s-au dus fix la aceeaşi societate să cumpere biletele - hârtia. Singurul element comun între cele două achiziţii, cea din februarie, când s-au luat imprimantele, şi cea din iunie, când s-au luat cartoanele pe care vor fi tipărite datele de călătorie este furnizorul: una şi aceeaşi societate. El corespunde şi "premoniţiilor" lui Alexandru Dumitrescu.

CFR, în colaps total: restructurări masive până la 1 septembrie

ÃŽn ciuda problemelor cu care se confruntă, CFR pare să nu renunÅ£e la investiÅ£iile pasionale din domeniu. Dacă în privinÅ£a atragerii de fonduri UE, situaÅ£ia este departe de a fi încântătoare, micile achiziÅ£ii pe bani publici merg pe bandă rulantă. Chiar la începutul săptămânii, Ministerul Transporturilor ÅŸi Infrastructurii (MTI) anunÅ£a că trebuie să disponibilizeze între 7.100 ÅŸi 8.300 de angajaÅ£i de la societăţile feroviare. Radu Berceanu (foto), ministrul Transporturilor, îşi doreÅŸte ca măsurile să intre în vigoare chiar de la 1 septembrie. Negocierile cu sindicatele sunt însă destul de strânse. Numărul concedierilor variază în funcÅ£ie de disponibilitatea tuturor angajaÅ£ilor CFR de a renunÅ£a la unele drepturi, cum ar fi bonurile de masă, ajutoare materiale de PaÅŸte, Crăciun ÅŸi Ziua Feroviarului, prime de vacanÅ£ă ÅŸi autorizaÅ£ii ÅŸi permise. Unele dintre aceste drepturi ar urma să fie suspendate pentru anul 2011. Cei mai mulÅ£i disponibilizaÅ£i vor fi la CFR Marfă (între 3.400 ÅŸi 4.600 de persoane). Celelalte persoane afectate sunt angajate la CFR Călători (2.075) ÅŸi CFR SA (1.630). ÃŽntr-un comunicat de presă, Ministerul Transporturilor preciza că la CFR Călători economiile urmează a fi de 200 milioane de lei. Ieri, sindicatele din CFR au anunÅ£at că vor prezenta în scris, luni, conducerii MTI propunerile lor pentru echilibrarea veniturilor, astfel încât să fie evitate anunÅ£atele disponibilizări. PreÅŸedintele FederaÅ£iei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a precizat că cel puÅ£in până la începutul săptămânii viitoare sindicaliÅŸtii nu vor lua nici o decizie privind eventuale proteste.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Sep 2010 23:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 682
Perechea de trenuri Satu Mare-Mangalia figureaza pe www.mersultrenurilor.ro ca fiind anulata incepand cu 31 august. Asta in conditiile in care:
-este in desfasurare programul "Litoralul pentru toti"
-a fost deviat de pe linia 501 pe magistrala 300, aglomerand si mai mult Valea Prahovei
-a fost deviat intre Jibou si Satu Mare pe traseul Jibou-Zalau-Carei in loc de Jibou-Baia Mare-Seini
Altfel spus, un tren batut de soarta: odata e deviat de pe Ghimes pe Predeal, apoi de pe ruta Baii Mari pe cea a Careiului pentru ca, in final, sa dispara cand, teoretic, ar fi cea mai mare nevoie de el. In conditiile normale (fara intarziere) facea 21 de ore. Cu intarzieri... putea sa se apropie de 24.

Totusi, care e ratiunea de a desfiinta trenuri sezoniere tocmai acum cand se desfasoara "Litoralul pentru toti?" sau se merge pe ideea ca sa le mai dam si transportatorilor rutieri ceva? De asemenea, care e ratiunea pentru care tocmai acum (cand e sezon estival) se lucreaza la linia care leaga Baia Mare de Satu Mare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Sep 2010 01:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Daca lucrau pe Baia Mare - Satu Mare in afara sezonului estival, s-ar fi gasit altii care sa spuna ca sunt navetisti si intarzie la munca din cauza asta. Oricum, e bine ca se fac ceva lucrari, la ce conducere a avut MT cand au inceput lucrarile.

Programul ,,Litoralul pentru toti" s-a cam dovedit a fi un esec, mai ales ca cine vrea mare si soare se duce la bulgari, unde il costa putin mai mult decat ,,Litoralul pentru toti", dar are conditii de 3 ori mai bune si plaje de 3 ori mai curate. Oricum, la vremea de zilele astea, ma indoiesc ca mai merge cineva la mare. Hotelierii deja trag linie si se pregatesc sa inchida pana in vara viitoare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 06 Sep 2010 15:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Ieftin si bun nu se poate in Romania. Scump si prost, da.

"Litoralul pentru toti, cu transbordare la Bucuresti Nord si calatorii infernale de peste 12 ore"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Oct 2010 21:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
O descriere cat se poate de exacta si completa a amenintarii actuale ce planeaza asupra patrimoniului CFR din Brasov. Nu vad ce ar mai fi de adaugat. Din pacate aprecierile la adresa parcului circulant al Regiotrans nu sunt tot atat de obiective. Citat din scrisoarea unor ceferisti, trimisa presei.

http://sebastiandan.blogspot.com/

Sediul central al CFR din Brasov, in atentia baietilor destepti care capuseaza CFR

"Într-o perioadă în care suntem ameninţaţi cu şomajul, în care ni se diminuează salariile şi Dumnezeu mai ştie cum să supravieţuim, unii prosperă
prin punerea pe butuci şi prăduirea a ceea ce a mai rămas din bunul public, în cazul nostru CFR - ul, una dintre companiile naţionale pe care legea încă le consideră ca fiind de interes strategic.

Despre ce este vorba?
AceeaÅŸi caracatiÅ£ă, acelaÅŸi sistem de însuÅŸire a patrimoniului public de către indivizi obscuri pe care parcă-i cunoaÅŸtem de pe undeva.
Guvernul a decis că instituţiile, regiile, companiile statului trebuie să-şi
rentabilizeze activitatea, fapt ce presupune întradevăr, în anumite situaţii chiar reducerea de activitate. Nici noi, CFR - ul, nu facem excepţie, ceea ce, până la un preţ, putem înţelege.

Băieţii isteţi au sesizat imediat că în discuţie sunt terenuri şi clădiri care sub masca restrângerii de activitate pot fi prăduite în interes personal.
Aici intră in scenă oneştii oamenii de afaceri braşoveni GANEA IORGU şi COMANA COSTEL (am văzut că unele ziare centrale au tot scris despre cum reuşesc aceştia prin firmele REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL să trăiască pe banii noştrii - de la buget - fără sr facă nimic) sub oblăduirea şi atenta îndrumare a primarului GEORGE SCRIPCARU şi a directorului nostru NICOLAU COSTACHE, dar ... nu se întâmplă nimic şi nimeni de la Minister nu vrea să audă.
GANEA IORGU şi COMANA COSTEL sunt patronii REGIOTRANS SRL şi RC CF TRANS SRL din Braşov, care efectuează transporturi feroviare de călători.
Chipurile aceste transporturi constituie SERVICIU SOCIAL în accepţiunea statului, chestiune care ar putea fi valabilă dacă trenurile lor nu ar circula permanent goale şi dacă singura lor preocupare nu ar fi aceea de a se substitui companiei feroviare naţionale şi de a o aduce in stare de faliment pentru a putea ulterior domina piaţa.
Este deja de notorietate, presa a semnalat repetat acest lucru, atât practica REGIOTRANS SRL de a suge fonduri consistente de la Guvern, sub masca aşa zisei subvenţii încasate pentru transportul de călători - care de fapt înseamnă bani de la buget pentru trenuri goale - ca şi faptul că aceste două firme particulare au acaparat toate rutele profitabile şi se substituie practic CFR - ului, care este trimis astfel spre faliment. Dar acesta este un alt subiect.

Mai nou, deşi cu toţii suferim ca urmare a restrângerilor de activitate şi cu toate că urmează a fi realizat Coridorul IV - Pan European (ceea ce ar trebui să aducă mulţi bani în CFR), SCRIPCARU, COSTACHE, GANEA şi COMANA au ajuns la concluzia cd CFR - ul nu mai are nevoie nici de triaj şi nici de sediul administrativ din Braşov.
Aflăm cu stupoare că un anume STINGHE NECULAE (deşi până la final acesta pare să fie doar un pion) a descoperit că sediul central al RCF Braşov, situat "din întâmplare" în centrul istoric al oraşului, nu-şi mai are rostul (dacă tot ne restrângem activitatea) mai mult, că este în stare avansată de degradare, stare de fapt pe care "salvatorul" STINGHE NECULAE o poate însă rezolva.
Cum? Printr-un schimb de imobile (evident cel oferit la schimb fiind într-o zonă mult periferică) sau asocierea cu CFR - ul in vederea administrării clădirii. Solicitarea "caritabilă" a lui STINGHE NECULAE a fost transmisă rapid şi direct spre aprobare către ministrul ANCA BOAGIU!!!!!!!!!!.
Brusc, deşi în cazuri similare cererile au fost uitate ani de zile prin sertare, toţi subordonaţii doamnei BOAGIU se zbat să motiveze un material care să legitimeze că CFR - ul se poate dispensa de clădirea sa emblematică, fiindu-i suficient un imobil pe la marginea oraşului.

În Regională se vorbeşte că doamna ministru a decis deja transferul de proprietate ca urmare a influenţei pe care o are domnul primar GEORGE SCRIPCARU.
Să fie oare întâmplător că firma lui STINGHE NECULAE funcţionează în sediul deţinut de GANEA IORGU şi COMANA COSTEL în str. Oltului nr.2 din Braşov?
Să fie întâmplător că cei cei doi au o pensiune în Poiana Braşov (DENISA) unde se organizează des chiolhanuri la care participă mulţi ministeriabili din Bucureşti şi primarul nostru ? .
Afacerile merg prost pe criză.
Şi atunci NICOLAU COSTACHE şi GANEA IORGU s-au gândit că CFR - ul nu mai are nevoie nici de triaj în Brasov (că doar terenul are o ridicată valoare).
Zis şi făcut. Domnul director a şi comandat un studiu prin care triajul ar fi mult mai util la vreo 20km, undeva prin localitatea Bod. Ce ar trebui să se întâmple cu terenul? Să fie preluat de Primăria Braşov care imediat s-ar asocia cu GANEA IORGU şi COMANA COSTEL, probabil şi cu STINGHE NICOLAE.
Preocuparea pentru aranjamente cu terenuri între NICOLAU COSTACHE şi GANEA IORGU şi pentru muşamalizarea unor prejudicii de ordinul milioanelor de lei este veche.
La începutul anului Curtea de Conturi a realizat auditul public la Regionala Braşov găsind o mulţime de ilegalităţi la contractele comerciale încheiate de Regionala Căi Ferate Brasov cu terţi care au indus un prejudiciu financiar Companiei Nationale Căi Ferate CFR SA Bucureşti de mai multe sutre de milioane de lei. Pagube mari au adus contractele cu societăţile REGIOTRANS SRL Brasov, RC CF TRANS SRL Brasov, ANALIT SRL Brasov, DISTRIB IZO SRL Săcele, EGOMET SRL Brasov si D F PALETA SYSTEM SRL Săcele care au avut /au ca obiect închirierea de terenuri şi spaţii din municipiul Braşov aflate în patrimoniul administraţiei feroviare.
Când au verificat documentele auditorii s-au îngrozit: lipseau documente care să evidenţieze plata serviciilor de închiriere, erau diferenţe mari între situaţia scriptică şi cea faptică (chiriaşii foloseau terenuri mult mai mari decât cele contractate), nu existau acte adiţionale la contractele de închiriere, preţul chiriei era extrem de mult sub preţul pieţei şi multe, multe, altele.
Firmele ANALIT SRL Brasov, DISTRIB IZO SRL Săcele, EGOMET SRL Brasov şi D F PALETA SYSTEM SRL Săcele nici nu au avut documente contractuale, acestea fiind încheiate în timpul controlului. Mai mult, societăţile menţionate nu au plătit chiria pentru spaţiile folosite de aproape 4 ani.
La contractele încheiate cu REGIOTRANS SRL ÅŸi RC CF TRANS SRL chiriile pentru terenuri sunt fixate în bătaie de joc. Aceste două firme au închiriat terenuri în: Depoul CFR Brasov (StaÅ£ia BraÅŸov Triaj, grupele de linii, magazia de mărfuri CE "Elena"), strada Automotoarelor BraÅŸov (8 ha care a apartinut Sectiei Ll Brasov) ÅŸi pe locaÅ£ia SC SERE si PEPINIERE CFR SA Brasov (suprafaÅ£ă de 96,727 mp), aici pentru o perioadă de 20 ani cu 70.000 lei/lună adicei 0,9 lei/mp.
Afacere pe banii statutului, iar CFR - ul plânge că nu e rentabil şi ne dă afară.
Adicăi Ganea şi Comana folosesc infrastructura CFR - ului pe 2 bani (iar CFR - ul bagă bani grei s-o întreţină ca să prospere cei doi domni), plimbă trenuri goale şi statul îi mai şi plăteşte pentru deranj, ba mai mult, le cedează cele mai profitabile trase sub motivul că pentru CFR nu sunt rentabile.
Pe parcursul controlului NICOLAU COSTACHE a avut grijă ca GANEA IORGU să ştie că echipa de control a verificat contractele de închiriere a terenurilor şi a găsit o serie de ilegalităţi şi exista riscul ca acesta alături de persoanele care au susţinut finalizarea contractelor în condiţii avantajoase pentru omul de afaceri braşovean să fie trase la răspundere în condiţiile legii penale pentru abuz.
Strâns cu usa, GANEA IORGU a apelat la BOURCEANU OTO, directorul organismului de control, pentru a muşamaliza ilegalitătile de natură penală descoperite de ANITESCU FILOMICA si STANCU CERASELA şi pentru a-şi proteja relaţiile avute la nivelul ministerului pe care Dumneavoastră î-l conduceţi.

Şeful Curţii de Conturi (Bourceanu Oto), le-a cerut controlorilor să schimbe concluziile controlului, care în prima etapă au fost recunoscute şi semnate de domnul director al Regionalei.
Şefii mari au scăpat si acuma plătesc oalele sparte tot felul de necăjiţi de pe la Serviciul contracte-comercial din Divizia Patrimoniu a Regionalei Căi Ferate Brasov care urmează să suporte şi recuperarea prejudiciului - ca şi cum ar fi făcut toate cele de capul lor.
Cât timp a durat controlul, GANEA IORGU a fost prezent permanent la regională ca să afle ce au găsit cei de la Curtea de Conturi.
Domnul director NICOLAU COSTACHE i-a amenintat pe cei de la contracte si i-a pus să falsifice documente care să acopere hoţiile făcute pentru jefuirea CFR - ului si îmbogăţirea celor de la Regiotrans.
Şi nimeni nu vede şi nu face nimic. Nici Societatea Naţională, nici Poliţia, nici Garda Financiară, nici SRI - ul, nici Procuratura şi nici Ministrul.
Nimeni nu se întreabă: de ce dacă activitatea feroviară nu mai e rentabilă ca pe vremea comuniştilor, particularii prosperă şi CFR - ul intră in faliment?
Din controlul făcut de Curtea de Conturi nu s-a ales nimic. S-au făcut documente false şi s-a acoperit totul.
Vorbim de Europa ÅŸi de transport modern.
Venţi in Gară şi o să vedeţi ce rable de trenuri adunate de pe la fier vechi pune Regiotrans in circulaţie: hârburi vechi, vopsite pe ascuns ca să pară fiţoase - pe care nici Ceausescu nu le mai folosea de prin anii 70.
Trenurile noastre vechi sunt oricum mai bune şi mai sigure. Verificaţi câte accidente s-au produs în care sunt implicate vechiturile de la Regiotrans şi RC CF Trans.
Uitati-vă cum sunt planificate şi pleaca trenurile lui Comana cu câteva minute înaintea trenurilor CFR - ului, pe aceleaşi trasee, cu aprobarea lui Nicolau, ca să fure călătorii de la CFR şi o sa intelegeţi de ce intră- CFR - ul în faliment, că Regiotrans şi RC CF Trans au acoperit "x" regionale.
Cui îi pasă? Domnmului Costache Nicolau care e mai degrabă angajatul lui Comana şi nu al statului?"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Nov 2010 19:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
O locomotivă a unui tren accelerat a luat foc, la Suceava

Potrivit reprezentanÅ£ilor Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de UrgenÅ£ă (ISU) Suceava, pasagerii au fost evacuaÅ£i, iar echipajele s-au deplasat la faÅ£a locului.

Incendiul a izbucnit pe o linie neelectrificată la locomotiva trenului accelerat Botoşani-Timişoara, între localităţile Bucecea (Botoşani) şi Vereşti (Suceava), în zona Dumbrăveni.

Cele trei vagoane ale trenului accelerat 1555 au fost decuplate de la locomotivă pentru a preveni extinderea incendiului.

ISU Suceava a intervenit cu două autospeciale, nefiind solicitată şi intervenţia unei ambulanţe.

"Incendiul a fost stins, încă nu se È™tie exact de la ce a izbucnit, urmează să se facă ancheta. Călătorii au urcat în vagoane pentru că CFR a trimis o altă locomotivă din VereÈ™ti pentru a se putea continua drumul", a declarat Alin Găleată, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului SituaÈ›iilor de UrgenÈ›ă, Suceava.


http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 64132.html


Attachments:
dumbraveni.jpg
dumbraveni.jpg [ 25.12 KiB | Viewed 11206 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Nov 2010 21:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Inca una...
E, nu-i bai, a inceput RK-ul locomotivelor din Dep. Iasi modernizate acum cativa ani (!). Ce daca se mai trimite una? Trebuie facuta vanzare la suspensii half-hourglass + amortizoare si la computere de bord Softronic sau INDA (in functie de cine a castigat licitatia).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 14:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Brassovia wrote:
O descriere cat se poate de exacta si completa a amenintarii actuale ce planeaza asupra patrimoniului CFR din Brasov.

http://sebastiandan.blogspot.com/


Partea a doua (scrisoare anonima a unor angajati CFR).
Din pacate si aici apare o confuzie. Cladirea care este oferita la schimb pentru cea a Regionalei nu este accea despre care s-a amintit ca este in pericol de executare silita, ci una alaturata acesteia, fost sediu al CCCF.

Asta nu inseamna ca marsavia ar fi scuzabila.

"În luna mai 2009, neîncasând contravaloarea curentului electric furnizat către Regionala CFR Brasov, ELECTRICA TRANSILVANIA a declanşat procedura de executare silită a imobilului deţinut de CNCF CFR SA prin Regionala Braşov, în str. Iuliu Maniu nr.45 A, Corp B, pentru o datorie financiara de circa 200.000.000 lei.
Acţiunea de executare se derulează prin Biroul Executorului Judecătoresc MANOLACHE MARCEL IULIAN, din Brasov, strada I.Maniu nr. 68, bl. 3, sc. B, ap.6.
Aici sunt deia mai multe lucruri majore de precizat:
- procedura de executare silită nu trebuia acceptată deoarece aceasta se efectuează de către stat pe un bun proprietatea statului;
- CNCF CFR SA nu a făcut nici un demers sau tentativă de plată ori de compensare acceptând şi parcă dorindu-şi executarea
- formal, Regionala CFR Brasov a efectuat in 27.05.2009 plata cauţiunii in valoare de 224.000 lei pentru a reintroduce pe rolul instanţelor de judecată suspendarea executării judiciare a imobilului Corp B;
- evaluarea imobilului de către societatea agreată/aleasă de ELECTRICA TRANSILVANIA s-a realizat printr-un studiu de expertizare subevaluat, atribuind o valoare de 106 euro/mp, cu mult mai mică decât valoarea reală de cel puţin 710 euro.
- indicatorii economici rezultaţi din consumul de energie electrică pentru structurile din subordinea Regionalei CFR Brasov, gări, aparate de cale şi semnalizare, evidenţiază că acesta este foarte mic în comparaţie cu cel folosit de către transportatorii feroviari privati care utilizeaza infrastructura. Interesant nu? Mai ales că o parte importantă a sumei ce trebuia plătita către ELECTRICA trebuia să provină din achitarea de către GANEA IORGU si COMANA COSTEL a TUI — taxa de utilizare a infrastructurii, taxă pe care tot COSTACHE NICOLAU şi alţi binevoitori din CNCF CFR SA, SNTFC CFR SA si MTI au tolerat să fie plătită cu mari întârzieri.
- pe fondul lipsei sumelor de plată a facturilor de energie electrică, Regionala CFR Brasov, ca parte contractantă, preia toate efectele/răspunderea juridico-comercială pentru întârzierile de plată şi penalităţile aferente.
La prima ÅŸedinÅ£ă de vânzare din data de 23.11.2009 s-a licitat la valoarea de 16 milioane lei dar nu s-a prezentat nici un solicitant, procedurile stipulând că, în termen de 30 de zile se reia licitaÅ£ia, iar valoarea obiectivului se poate diminua cu 25%. ÃŽn situaÅ£ia în care nici după aceasta procedură nu se prezenta un solicitant, potenÅ£ial cumpărător, în etapa a treia preÅ£ul urma să fie diminuat cu 50%.
În data de 06.05.2010 are loc a treia licitaţie (după ce nici la a doua licitaţie nu se prezinta nimeni) valoarea de 16 mil. lei fiind scăzuta la 12 milioane lei , acoperind deja doar o mică parte din datoria către ELECTRICA).

Interesant şi poate esenţial este că deja, la licitaţia din 06.05.2010, apare în scenă LEANCU VIRGIL - fost preşedinte al CNCF CFR SA şi fost director general al RCF Braşov (apreciat de toti actorii implicati ca „omul primarului") bun prieten cu COSTACHE NICOLAU, care negociază impreuna cu un partener chipurile din Olanda.
LEANCU VIRGIL demareaza procedurile de participare la licitaţie prin intermediul unei case de avocatură reprezentată de avocatul TEPELUS BOGDAN MIHAI de asemenea amic cu COSTACHE NICOLAU.
Fara cerere pe piaÅ£ă licitaÅ£ia se replanifică iniÅ£ial pentru 31.08.2010 ÅŸi se amână iar pentru 04.06.2010 la suma de 2,9 milioane Euro, adica tot vreo 12 milioane lei, urmand sa fie din nou replanificată, de data asta cu o diminuare de 50% ca doar aÅŸa prevede legea.
Adjudecarea imobilului si a terenului limitrof în care funcţioneaza o parcare auto nu a fost încă realizată (18.10.2010).
Aparent fară nici o legatură, la data de 01.10.2010, NECULAE STINGHE depune la MTI o solicitare de schimb imobiliar intre el şi CNCF CFR SA având ca obiect cedarea sediului ultra — central al RCF Braşov contra unui „imobil nou si modern de 3000 mp cu parcare proprie in str. Gheorghe Lazar din Brasov".
Aici însă avem o mare problemă. Sediul oferit de NECULAE STINGHE şi tratat cu atâta seriozitate de ANCA BOAGIU pare să fie tocmai imobilul detinut de CNCF CFR SA prin Regionala Brasov in str. Iuliu Maniu nr.45 A, Corp B (reprezintă practic aceeaşi locatie cu str. Gheorghe Lazar) şi pus în executare silită de către ELECTRICA.
De unde această concluzie?
La adresa indicată de NECULAE STINGHE în str. Gheorghe Lazar (locaţie ce poate fi considerată ca situandu-se şi pe str. Iuliu Maniu nr.45 atâta timp cât vorbim practic de o curte cu mai multe imobile) şi de altfel în toată zona limitrofă există practic un singur imobil ce corespunde descrierii (nou, modern, 3000mp şi parcare proprie) şi acela este imobilul executat de ELECTRICA. In zona mai există o cladire disponibila teoretic, însă foarte mica şi extrem de degradată, fără parcare, care este de fapt fostul sediu al SCCF — ului, cumparat cu ani in urma de Nicolae şi vândut unor terti.
INGENIOS NU?
În final vă propun doar sa analizăm impreună următoarea supoziţie machiavelică:
CINEVA !!! vrea mult de tot sediul ultra - central al RCF Brasov. Având toate legăturile necesare, determină acumularea şi neplata unei datorii imense de către CNCF CFRA SA — RCF Brasov către ELECTRICA tolerând chiar şi neîncasările de la operatorii privaţi. Logic, ELECTRICA trece la executarea unei proprietăţi a companiei, alta decât cea dorită efectiv de acel CINEVA.

Fiind criză ÅŸi o lipsă acută de clienÅ£i, imobilul se tot licitează până se cumpără pe mai nimic ÅŸi de preferinÅ£ă printr-un intermediar sau mai multi (NECULAE STINGHE, LEANCU VIRGIL, olandez....pakistanez....).
Noul proprietar fiind un bun samaritean propune rapid un schimb pentru a eficientiza CFR — ul şi a valorifica superior imobilul central. Schimbul este acceptat cu braţele deschise de ANCA BOAGIU.
Si uite aşa, un sediu ultra-central al CFR —ului (care poate deveni rapid hotel de lux) este adus in proprietatea unui CINEVA!!! in schimbul unui imobil care era de fapt, frumos nu??!!!....... tot al CFR— ului.
Să ne trăiască !!!"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Nov 2010 09:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
RobertC wrote:
Cum isi poate bate joc CFR de calatori?
Fireste, in toate felurile existente.


Sa va mai povestesc si eu una... ieri, avand de mers cu A 1745, ma duc la casa de bilete, cerand bilet la vagonul pentru biciclete (care are si geamuri care se deschid)... casiera se uita destul de urat la mine, dar in cele din urma imi ofera loc in vagonul dorit (de altfel, ea poate da loc in orice vagon, oricand, dar nu vrea). Ajung la tren... trebuiau sa fie 2 vagoane de biciclete, un 84-96/84-76 si un 84-83. 84-96/76 are un compartiment intreg pentru biciclete, iar 84-33 doar 2 suporti, avand, in schimb, lift pentru persoanele cu handicap (adica a avut, ca fusese demontat). Date fiind conditiile din 84-83, o minte luminata din Revizia Grivita a trimis un 22-96 (!) in locul vagonului 84-96. S-a lasat cu ceva scandal intre vreo 20 de biciclisti si cei doi nasi, care nu ii lasau in tren (,,Mergeti la vagonul pentru biciclete"). Pana la urma, dupa ce unul dintre nasi a fost luat de mana si i s-a aratat ce era in locul vagonului de biciclete, calatorii cu pricina au fost primiti in 84-83, umpland holul din mijloc si peroanele de acces cu biciclete.

La intoarcere, A 1746 a avut un 84-76 si un 83-33... dar si un vagon suplimentar, 20, care a fost pus imediat dupa locomotiva. Astfel, numerotarea trenului era 20 - 1 - 2 - 3 s.a.m.d.. Desigur, oamenii nu s-au uitat la numar si au aparut certuri intre calatorii care credeau ca vagonul 20 e vagonul 1, mai ales ca se anuntase ca numerotarea vagoanelor se face de la locomotiva cu vagonul nr. 1. A 1746 nu opreste in Azuga (unde opreste IC 531...), iar in Busteni si Sinaia abia incap primele 7 vagoane la peron (asta daca mecanicul e priceput si opreste cu locomotiva chiar la semnalul de iesire)...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 18:58 
Offline
User avatar

Joined: Sat 26 Apr 2008 15:11
Posts: 29
Location: Bucuresti
Dr2005 wrote:
ma duc la casa de bilete, cerand bilet la vagonul pentru biciclete (care are si geamuri care se deschid)... casiera se uita destul de urat la mine, dar in cele din urma imi ofera loc in vagonul dorit (de altfel, ea poate da loc in orice vagon, oricand, dar nu vrea)


Chiar poate?! :shock: fiind ca si eu am mai cerut din cauza ca luand un accelerat care ii prea lung pentru unele statii, coborii pe pietre daca primesti la primu sau ultimul vagon riscand sa iti sucesti o glezna sau chiar mai rau sa iti rupi piciorul mai ales daca ii intuneric bezna, poate ploua ... si nu mi-a dat pe motiv ca da unde vrea calculatoru' si nu mi sa intamplat numai la o caserita ci mai multe mi-au dat acelasi raspuns.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 19:03 
Pentru ca n-au chef sau pentru ca le e pofta de o ciocolata...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 00:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
RobertC wrote:
Pentru ca n-au chef sau pentru ca le e pofta de o ciocolata...

Lasa ca le serveste azi-maine cu ciocolata domnu boc si boagioaica, de o sa le stea in gat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Nov 2010 08:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Pledoarie pentru salvarea unui monument istoric
S.O.S. Gara IÅ£cani!


Clădirea care deserveşte Gara Iţcani din municipiul Suceava se află într-o stare avansată de degradare. Nu trebuie să fii nici constructor şi nici un mare istoric ca deplângi soarta acestui imobil, care era odinioară mândria oraşului şi care astăzi a ajuns să fie o casă bântuită şi vandalizată de golanii cartierului Iţcani. Trebuie să fii doar un simplu călător...

Zilele trecute, m-am oprit, pentru prima dată, după multe luni de zile, în faţa măreţei clădiri. Fără îndoială imobilul arată mai rău decât în primăvară, când de pe acoperişul acestuia s-a prăbuşit o bucată imensă de tablă. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

Exteriorul clădirii de patrimoniu arată jalnic: geamuri sparte, tencuială scorojită, urme de bocanci... Nu m-am putut abţine să nu mă gândesc cu ce le-a greşit clădirea-monument istoric, ridicată în 1871, vandalilor ei? Pe trepte m-au oprit doi jandarmi, care s-au simţit obligaţi să-mi spună că gara fusese distrusă cu mult timp înainte ca şefii lor să le dea misiunea de a o păzi. Fie vorba între noi, nu i-am crezut pe cuvânt, însă nici nu am avut puterea să-i contrazic.

Înăuntru, e şi mai rău. Doar mozaicul colorat, vechi de peste 100 de ani (aşa cum ne-a informat Constantin Blănaru, arhitectul Direcţiei pentru Cultură Suceava), a rămas intact. Şi când te gândeşti că pavelele de pe trotuarele Sucevei s-au ros la nici 5 ani de la montare... Dar asta este o altă poveste.

„Îmi vine să plâng!”

Clădirea vandalizată a Gării Iţcani crează răni adânci şi în sufletul şefului Direcţiei pentru Cultură, Aurel Buzincu. „Gara Iţcani este o clădire extraordinar de frumoasă şi trebuie reabilitată, pentru că este un monument istoric. Este o clădire care pică, realmente, şi riscă să producă victime. Este evident neglijată şi cârpită de ani de zile. O mulţime de lucrări făcute acolo sunt ilegale! S-au montat fără autorizaţie tot felul de panouri. Îmi vine să plâng, deoarece gara aceasta creează impresia că cineva vrea să-şi bată joc de un lucru. Este dezolant ce se poate vedea într-o gară care a făcut cândva faimă Bucovinei.

A existat cu ani în urmă un fel de reabilitare, s-au făcut nişte investiţii destul de superficiale. S-au făcut lucrări de sprijinire a acoperişului de pe peron”, ne-a declarat Aurel Buzincu.

Şeful Direcţiei pentru Cultură este de părere că imobilul nu trebuie recondiţionat doar pentru că se află într-un judeţ turistic, ci pur şi simplu pentru că are o valoare istorică de necontestat.

CFR nu mai are nevoie de monumentul istoric

Actualul proprietar al imobilului de la Iţcani nu intenţionează să restaureze Gara Iţcani. Cel puţin aşa susţine directorul Regionalei Iaşi, Sorin Flutur, care a pus dureroasa decizie pe seama crizei economice. Nu sunt bani pentru salvarea monumentului istoric.

Nici Primăria Suceava nu poate face nimic întrucât nu este proprietarul clădirii. Primarul Ion Lungu susţine că nu a stat cu mâinile încrucişate şi a făcut demersuri la Ministerul Transporturilor pentru a obţine fonduri pentru restaurare. „Nu putem mişca lucrurile, pentru că proprietarul este CFR. Totul se rezumă la bani. Chiar dacă am avea aceşti bani, primăria nu poate să investească, pentru că nu are în proprietate această gară”, ne-a declarat Ion Lungu.

Cel mai probabil, CFR nu mai are nevoie de Gara Iţcani, întrucât în municipiul Suceava mai există o staţie CFR în cartierul Burdujeni. Iar la Iţcani trag din ce în ce mai puţine trenuri...

Monumentul de la Iţcani, care a fost construit de austrieci în 1871, fiind o replică a unei alte gări austriece de la acea vreme, îşi poate schimba destinaţia în cazul în care CFR decide să renunţe la funcţionalitatea actuală. Aşa au făcut, de pildă, mexicanii, care şi-au transformat clădirile-monument care nu mai puteau deservi gările în teatre, operă sau muzee. Astfel, clădirea Gării Iţcani, care a fost inclusă în lista monumentelor istorice din judeţul Suceava în anul 2004, poate deveni cu succes un muzeu al CFR.


http://www.evenimentul.ro/articol/sos-gara-itcani.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Nov 2010 13:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
Iata confortul pe care ni-l ofera CFR Calatori!!

Trenul este P8016 Fetesti-Bucuresti Obor, vagonul 51 53 39-50 005-7. Am trecut cu vederea alte aspecte, precum:
- iluminatul de pe culoar si peroanele de acces nu merge, poti cadea linistit printr-o usa deschisa
- bucata de lemn ce adaposteste mecanismul de inchidere a geamului si ,,sina" perdelei a picat peste calatori (noroc ca stim noi sa o punem la loc si avem cu ce sa batem cuiele picate)
- cojile de seminte si ambalajele de pe jos si de sub scaune
- intrerupatoarele sparte sau lipsa
... dar atat, in niciun caz nu tolerez GANDACII DE BUCATARIE care merg la clasa I!
Desigur, supracontrolul s-a facut ca nu ii vede... in schimb a avut grija sa faca exces de zel (bilete, legitimatii, acte, stampile de nu-stiu-unde s.a.m.d.).


Attachments:
IMG_3211.jpg
IMG_3211.jpg [ 394.64 KiB | Viewed 13424 times ]
IMG_3212.jpg
IMG_3212.jpg [ 376.46 KiB | Viewed 13422 times ]
IMG_3237.jpg
IMG_3237.jpg [ 366.32 KiB | Viewed 13422 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Nov 2010 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Boagiu cedează o clădire de 25 milioane de euro din centrul Braşovului. Sediul Regionalei CFR Braşov, ţinta unui mega-tun imobiliar

ÃŽn timp ce la cele trei societăţi CFR se anunÅ£ă mii de disponibilizări, iar Ministerul Transporturilor execută administratorul căii ferate de Palatul CFR, “băieÅ£ii deÅŸtepÅ£i” din industria feroviară prăduiesc ce a mai rămas din sistemul feroviar. Dacă tot se desfiinÅ£ează Regionala CFR SA BraÅŸov, STS Trading BraÅŸov, care funcÅ£ionează în sediul deÅ£inut de Costel Comana, patronul Regiotrans, companie ce primeÅŸte, sub imperiul PDL, subvenÅ£ii de zeci de milioane de euro, a pus ochii pe clădirea care valorează peste 25 milioane de euro. Consilierii ministrului Anca Boagiu ÅŸi angajaÅ£ii companiei CFR SA sunt pe cale să finalizeze un raport în favoarea cedării clădirii monumentale din centrul BraÅŸovului, imobil pe care mafia imobiliară îl poate transforma într-un hotel de lux.

Ziarul „Puterea“ a intrat în posesia solicitării transmise de un anume Stinghie Neculae, directorul firmei STS Trading, direct ministrului transporturilor, Anca Boagiu, în care cere sediul central al Regionalei CFR Braşov, situat în Centrul istoric al oraşului, la schimb cu un alt imobil situat într-o zonă de categorie mult inferioră. Chiar dacă sute de cereri asemănătoare au fost aruncate la gunoi sau au fost uitate prin diverse sertare, ministrul transporturilor, Anca Boagiu, şi directorii din CFR par foarte interesaţi de solicitarea acestei firme din Braşov. “În centrul oraşului Braşov, pe strada pietonală Republicii, se află sediul Regionalei CFR Braşov, o clădire care privită din afară pare pustie şi nevalorificată corespunzător, în opinia noastră. În condiţiile reducerii activităţilor feroviare dorim să vă supunem atenţiei dumneavoastră posibilitatea unui parteneriat privind această clădire sau a unui schimb imobiliar. În cazul schimbului imobiliar vă putem oferi o clădire complet renovată cu spaţii de birouri clasa A ce depăşeşte 3.000 mp şi cu locuri de parcare proprii, pe strada Gheoghe Lazăr în Braşov, în apropiere de Universitatea Transilvania. Dacă consideraţi că propunerile noastre prezintă interes, vă rugăm să dispuneţi modalităţi de colaborare”, se arată în solicitarea transmisă ministrului transporturilor.

Surprinzător, Anca Boagiu şi-a găsit timp pentru a analiza solicitarea firmei STS Trading şi i-a rugat pe secretarul general al MTI, Gheorghe Dobre, şi pe consilierul personal Gheorghe Popa să răspundă cererii “băieţilor deştepţi” din Braşov. Mai mult, Biroul Mijloace Fixe a cerut o analiză la Regionala CFR Braşov şi o “notă de informare pentru d-na Ministru”.

Direcţia Patrimoniu din CFR SA cere estimarea costurilor de mutare

Chiar dacă secretarul general al Ministerului Transporturilor, Gheorghe Dobre ÅŸi consilierul personal al ministrului Anca Boagiu, încă nu s-au pronunÅ£at în privinÅ£a cedării clădirii emblematice a Regionalei BraÅŸov către firma STS Trading, DirecÅ£ia Patrimoniu din cadrul companiei CFR SA a cerut Regionalei CF BraÅŸov o estimare a costurilor de mutare ÅŸi reinstalare a echipamentelor aferente. “Referitor la solicitarea societăţii comerciale STS Trading privind efectuarea unui schimb imobiliar în urma căruia se preia clădirea situată în BraÅŸov, strada Politehnicii, nr. 1, în care se află sediul sucursalei regionale CF BraÅŸov, vă rugăm să ne comunicaÅ£i în regim de urgenÅ£ă o estimare a costurilor de mutare ÅŸi reinstalare a echipamentelor aferente”, se arată solicitarea semnată de directorul de patrimoniu al CFR SA, Dorina Voicu.

STS Trading “îşi bea cafeaua” cu ceferiştii care “trăiesc” din subvenţie

Întâmplător, firma STS Trading, al cărei director este Stinghie Neculae, funcţionează în strada Oltului nr. 2 din Braşov, sediul deţinut de celebrii afacerişti din industria feroviară Costel Comana şi Iorgu Ganea, patronii firmei de transport feroviar RegioTrans, care primeşte subvenţii de zeci de milioane de euro de la stat. “Unii directori din compania care gestionează infrastructura feroviară pun umărul la această acţiune de devalizare a companiei. Prin cedarea clădirii din centrul Braşovului se încurajează anumite intenţii din partea unor grupuri de interese obscure de a pune mâna pe clădirea regionalei”, ne-au spus angajaţi din cadrul CFR Braşov.


http://www.puterea.ro/news12112/Boagiu- ... biliar.htm


Attachments:
doc_boagiu.pdf [1.73 MiB]
Downloaded 235 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Nov 2010 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Iaşi: Locomotivă în flăcări în Gara Grajduri. Trei autospeciale au intervenit la stingerea incendiului

Pompierii au intervenit marţi seară, în jurul orei 19.40, pentru a stinge un incendiu izbucnit la acceleratul Iaşi-Galaţi. Trenul a fost oprit la Grajduri.

Ora 20.50 Reprezentanţii CFR susţin că urmează ca la Grajduri să ajungă o nouă locomotivă pentru acceleratul Iaşi-Galaţi. „Sunt câteva trenuri care au întârziat din cauza incendiului, cum ar fi personalul spre Vaslui. Cea mai mare întârziere o va trenul la care s-a produs incendiul. Mecanicul a sesizat încă de la Bârnova nişte probleme, dar le-a remediat. La scurt timp după ce a plecat de la Bârnova şi-a dat seama că locomotiva a luat foc. Cel mai important este că nu sunt victime“, a spus Vasile Cozubaş, şeful Diviziei Trafic din Regionala Iaşi.

Ora 20.30 Locomotiva trenului accelerat IaÅŸi-GalaÅ£i a luat foc, iar în gara de la Grajduri a fost oprită. „Am primit un apel la ora 19.40. La faÅ£a locului am trimis o ambulanÅ£ă ÅŸi trei autospeciale, dar focul a fost stins în scurt timp. Trenul a fost oprint la Grajduri unde aÅŸteaptă o altă locomotivă. Vagoanele au fost decuplate imediat după sesizarea pericolului. Nu au fost înregistrate victime“, au anunÅ£at reprezentanÅ£ii Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de UrgenÅ£ă IaÅŸi.

Acceleratul a plecat din Iaşi la 18.12. Se pare că incendiul a fost provocat de unele defecţiuni la locomotivă.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Loco ... 62958.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Nov 2010 06:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7975
De fapt, s-a aprins jegul (amestec de ulei, praf, frunze ş.a.) pătruns în boghiuri şi pe motoare... s-a rezolvat cu stingătoarele din dotare.
Deh... nu mai sunt mecanicii titulari pe locomotive să le cureţe, iar personalul de la curăţenie nu se bagă la aspirat locomotivă, ,,că nu vede călătorii aici". Tot din cauza asta a mai luat foc şi un LDH între Paşcani şi Iaşi acum vreo câteva săptămâni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Dec 2010 20:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Accident feroviar în municipiul Bacău

Șapte persoane au fost rănite în urma impactului dintre un tren cu 15 vagoane şi un vehicul pentru transporturi uşoare pe calea ferată.

ORA 19.15 O parte dintre răniÈ›i au ajuns la spital cu maÈ™ini civile iar alÈ›ii au fost preluaÈ›i de echipajele de la AmbulanÈ›ă È™i de la SMURD.

"Noi am transportat la spital trei răniÈ›i, iar pompierii unul. Din ce am înÈ›eles de la colegii mei au traumarisme cranio crebrale È™i fracturi de membre superioare È™i inferioare. Niciunul nu este în stare de comă", ne-a declarat dr. Adrian Colibaba, director medical la Serviciul de AmbulanÈ›ă Bacău.

ORA 18.55. Mai multe echipaje de la Inspectoratul pentru SituaÈ›ii de UrgenÈ›ă al judeÈ›ului Bacău È™i de la AmbulanÈ›ă au ajuns la faÈ›a locului. Potrivit reprezentanÈ›ilor de la ISUJ È™apte persoane au ajuns la Unitatea de Primiri UrgenÈ›e a Spitalului JudeÈ›ea Bacău cu răni uÈ™oare.

Accidentul s-a produs între o drezină și un tren de marfă. "Din primele cercetări se pare că o garnitură de 15 vagoane, care transporta fier vechi a rămas fără combustibil pe linia ferată. Dinspre Orbeni venea această drezină cu echipajul care efectuase lucrări în zonă. I s-a dat semnal galben dar a observat prea târziu și a intrat în capătul trenului", ne-a declarat Ilie Halasanu, ofițer ISUJ Bacău.


http://www.adevarul.ro/locale/bacau/Acc ... 61839.html


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 23.4 KiB | Viewed 13092 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Dec 2010 14:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Tren de persoane, deraiat în gara Bacău

Incidentul a avut loc la zece minute după ce călătorii au coborât din vagoane, în timp ce se efectuau manevre de împingere a trenului pe o linie secundară în vederea igienizării.

Trenul personal Piatra Neamț - Bacău a deraiat ieri seară în gara Bacău. Unul din cele trei vagoane ale trenului a sărit de pe șine iar deraierea s-a produs din cauza unei manevre greșite efectuate de mecanici, în zona unui macaz. "A cedat osia unei roți la un vagon din cauza manipulării greșite a unui macaz. Nu au fost victime pentru că oamenii erau coborâți deja din tren, gara Bacău fiind capăt de linie", a spus Neculai Schirliu, șeful poliției TF Bacău.

Trenul a fost repus pe șine după aproape două ore cu ajutorul unei macarale și a unor cricuri speciale. Chiar dacă vagoanele nu au suferit avarii semnificative garnitura de tren va fi totuși trasă pe linie moartă.

"Pe ruta Piatra Neamț - Bacău va fi folosită o altă garnitură de tren. Urmează efectuarea unei anchete pentru a se stabili cine se face vinovat de incidentul de aseară. S-a întocmit deja un dosar penla în cauză", a mai spus Schirliu. Acestea este ce-al de-al doilea incident petrecut în această săptămână în gara Bacău , după ce luni un vagon a luat foc în timp ce era tăiat cu flexul pentru a fi casat.


8.12.2010
http://www.adevarul.ro/locale/bacau/Tre ... 61560.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Dec 2010 20:22 
Sau va fi salvarea CFR-ului sau calea cea dreapta spre faliment! :x

Boagiu vrea management privat la societăţile de căi ferate

Autor: Teodora Vasâlca

Ministerul Transporturilor intenţionează să înlocuiască conducerile companiilor din sectorul căilor ferate cu management privat, din anul 2011, altfel "vom rămâne în istorie ca fiind ţara care a distrus calea ferată", a declarat astăzi ministrul de resort, Anca Boagiu.
CFR Calatori merge cu pierderi

"Va trebui să dispunem schimbarea managemenului societăţilor de căi ferate. Acesta ar trebui înlocuit cu management privat, chiar începând cu anul viitor. Este valabil pentru toate societăţile înfiinÅ£ate în ultima perioadă. Dacă nu intrăm în forÅ£ă, rămânem în istorie ca fiind Å£ara care am distrus calea ferată", a afirmat Boagiu, potrivit Agerpres, la prezentarea bugetului ministerului comisiilor parlamentare de politică economică ÅŸi industrii.


Cele trei mari companii feroviare, CFR SA, CFR Călători şi CFR Marfă înregistrau datorii totale de 5,6 miliarde lei, la sfârşitul luni august. De asemenea, pierderile cumulate se ridicau la 720 milioane lei, pe primele opt luni ale anului.

La capitolul datorii, CFR SA avea datorii de 4,2 miliarde de lei, cele mai mari fiind către Electrica - 1,7 miliarde lei, CFR Marfă - 803 milioane de lei, din această sumă 264,3 reprezintă datoria către CFR SA reprezentând taxa de utilizare a infrastructurii neachitată.

Şi CFR Călători avea de achitat peste 322 milioane lei către CFR SA, datoria totală fiind de 588 milioane de lei.

Jaf È™i incompetenÈ›ă

Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a vorbit de multe ori, în ultimul timp, despre situația dezastruoasă de la căile ferate. Recent, ea a afirmat că toate companiile de cale ferată au o situaţie foarte proastă şi trebuie restructurate, pentru că ceea ce s-a întâmplat acolo a fost "jaf".

De asemenea, Boagiu a declarat, în luna octombrie, la emisiunea "2+1" difuzată de B1 TV, că una dintre cele mai mari probleme în instituţiile subordonate Ministerului Transporturilor este incompetenţa. "Avem o cale ferată care mai are puţin şi devine amintire numai din cauza unui management defectuos, ca să nu zic a incompetenţei", a afirmat Boagiu.

Ea a adăugat, de asemenea, că foarte multe multe contracte ale Companiei de autostrăzi ÅŸi drumuri naÅ£ionale au fost încheiate strict în favoarea constructorului, ceea ce demonstrează "incompetenÅ£ă, rea-voinÅ£ă ÅŸi chiar corupÅ£ie" în interiorul acestei structuri.

EvZ


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Jan 2011 21:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Manual pentru distrugerea cu zile a CFR-ului

Nu e nevoie de Mihai Necolaiciuc în fiecare regională CFR pentru a da o lovitură fatală Căilor Ferate Române. Este suficient ca la cîrma Transporturilor să pui un inginer de aviaţie, al cărui hobby este să zboare cu deltaplanul, ca de planurile de dezvoltare a CFR să se aleagă praful. Întîi se aduce la Regionala CFR Timişoara un director general numit de Radu Berceanu, pedelistul Ioan Valeriu Trică. Apoi, se menţine la şefia CFR Marfă Timişoara directorul agreat de Radu Berceanu, pe nume Dan Ioan Dănuţ. După aceea se lasă ca directorii Ioan Valeriu Trică şi Dan Ioan Dănuţ să vîndă societatea la preţuri de nimic, pe ştifturi şi subansambluri. Bunăoară, soţia deputatului portocaliu Alin Popoviciu îşi deschide, pentru început, gogoşeria Prozax SRL, în gara Timişoara Nord.

În cursul anului trecut, Prozax SRL se umflă ca o gogoaşă fermecată şi închiriază cei o mie de metri pătraţi ai clubului CFR din centrul Timişoarei pentru 15 ani, pentru o chirie de 4.000 de lei. Motivaţia chiriei aberant de mici este că în clădirea închiriată de nevasta deputatului cu frizura parcă linsă de vacă se vor desfăşura activităţi culturale pentru copii. Popoviciu minte ca un măgar, deoarece în incinta fostului club CFR a inaugurat un club de jocuri cu lasere, la preţuri prohibitive. Concomitent, Popovicenii pun laba pe Agenţia de Voiaj CFR, situată în buricul Timişoarei, pentru chiria de un euro pe metrul pătrat. Planul lui Berceanu, de a desfiinţa cea mai veche şi dezvoltată regională CFR din ţară, în favoarea Regionalei CFR Craiova, funcţionează ca uns.

Nu contează că Oltenia are o reÅ£ea feroviară de căcat ÅŸi că Bănia este un nod de trei surcele, important e ca Berceanu să-ÅŸi vadă visul cu ochii. Zboară Berceanu, dar visul lui de deltaplanorist de doi lei este executat de inginerul hidrotehnist Anca Boagiu, în fix 72 de ore: pe 1 noiembrie, a fost închisă societatea CFR Marfă, pe 2 noiembrie s-a pus cruce pe CFR Călători, iar pe 3 noiembrie a dat în primire, fără drept de apel, CFR Infrastructură. Să nu vă miraÅ£i că România va rămîne în curînd singura Å£ară fără căi ferate din Uniunea Europeană. Acest plan diabolic, care ne lasă fără autostrăzi, flotă maritimă ÅŸi reÅ£ea de căi ferate, desfăşurat de-a lungul a peste nouăsprezece ani, a fost executat pe răstimpul a cinci mandate de un marinar, a două mandate de un deltaplanorist ÅŸi al altor două de un hidrotehnist luat de ape. ÃŽn orice Å£ară din lume, protagoniÅŸtii acestui sabotaj erau judecaÅ£i pentru înaltă trădare ÅŸi condamnaÅ£i la închisoare pe viaÅ£ă.


http://catavencu.ro/manual-pentru-distr ... ului-38058

Se pregateste: Regionala Brasov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Jan 2011 23:26 
Offline
User avatar

Joined: Fri 11 Jan 2008 00:41
Posts: 56
Location: Timisoara,Beius
Articol facut cu posteriorul ca sa spun asa...

Doar sucursala CFR Marfa a fost desfintata si unita cu sucursala Craiova.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Feb 2011 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Accident de tren în Germania: 10 morţi

Cel puţin 10 oameni au murit ieri seară într-un accident feroviar în estul Germaniei. Un tren de pasageri şi unul de marfă s-au ciocnit frontal în apropierea oraşului Magdeburg, notează BBC.

Cauza ciocnirii este deocamdată neclară. Trenul de pasageri, HarzElbeExpress, cu 45 de călători, circula pe un segment cu o singură cale ferată, între Magdeburg şi Halberstadt.

Ministrul adjunct de interne al landului Saxonia-Anhalt a apreciat că accidentul a avut loc într-un moment în care cele două garnituri aveau viteză maximă. Mai multe vagoane au deraiat în urma coliziunii şi s-au răsturnat.

Un purtător de cuvânt al poliţiei regionale a declarat că peste 150 de pompieri, poliţişti şi salvatori au venit la locul accidentului. Operaţiunile de salvare continuau azi dimineaţă.

Oficialii au declarat că numărul victimelor ar putea să crească. Cel puţin 33 de persoane au fost rănite, opt dintre ele grav.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/acciden ... 19710.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Mar 2011 17:49 
Evolutia calatoriei cu trenul Bucuresti-Constanta...

88/89
- cu rapidul (R87, R89) fara opriri - aprox. 2h40' - 2h50'

94/95
- cu rapidul (R85, R87) fara opriri - aprox. 2h20' - 2h25'
- cu acceleratul (A823) cu opriri - aprox. 2h45'

95/96
- cu IC (983) fara opriri - aprox. 2h05'
- cu rapidul (R85, R87) fara opriri - aprox. 2h10'-2h20'


96/97
- cu IC (581) fara opriri - aprox. 2h10'
- cu rapidul (R681, R687) fara opriri - aprox. 2h15'-2h20'

99/00
- cu IC (501) fara opriri - aprox. 2h35'
- cu rapidul (R681) cu opriri - aprox. 2h50'

03/04
- cu IC (581) fara opriri - aprox. 2h30'
- cu rapidul (R681) cu opriri - aprox. 2h50'-2h55'

04/05
- cu IC (581) fara opriri - aprox. 2h25'
- cu rapidul cu opriri - aprox. 2h40'-2h50'

07/08
- cu rapidul cu opriri - aprox. 4h50'-5h

10/11
- cu rapidul sau acceleratul cu opriri - aprox. 3h45'-4h10'


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Mar 2011 13:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
România riscă să piardă 2,5 miliarde de euro pentru Coridorul IV paneuropean. Comisia Europeană a respins documentaţia pentru reabilitarea căii ferate Curtici-Simeria

România riscă să piardă 2,5 miliarde de euro, fonduri europene pentru reabilitarea sistemului feroviar de pe Coridorul IV paneuropean, ne-au declarat surse guvernamentale. Comisia Europeană (CE) a sistat finanţările pentru reabilitarea căii ferate de pe tronsonul Curtici-Simeria, întrucât documentaţia transmisă de partea română conţine grave inadvertenţe şi încercări de „umflare” a unor lucrări cu sume considerabile. Astfel, CE reclamă inadvertenţe legate de tehnică, analiză financiară, cost-beneficiu şi aspectele de mediu

IndolenÅ£a directorilor ÅŸi a consilierilor „înrădăcinaÅ£i” în CFR SA, care lucrează cu fonduri externe ÅŸi care au transmis în bătaie de joc documentaÅ£ia cerută de CE, precum ÅŸi jocurile de culise ale producătorilor de materiale de cale ferată protejaÅ£i de actuala putere au condus, încă o dată, la ratarea finanţării imediate pentru cel mai important proiect feroviar de importanÅ£ă naÅ£ională ÅŸi europeană. Odată cu blocarea acestor proiecte, cele trei companii feroviare ar putea disponibiliza încă peste 10.000 de ceferiÅŸti care urmau să lucreze pe tronsoanele ce urmau să fie reabilitate.

Conducerea Ministerului Transporturilor şi directorii din CFR aruncă din nou România în zona neagră a absorbţiei de fonduri europene. Deoarece angajaţii pe banii publici din CFR refuză să aplice prevederile legislaţiei comunitare şi încearcă să impună tehnologii care fac jocurile de casă a unor protejaţi politic, licitaţiile de pe Coridorul IV feroviar sunt din nou amânate pe termen nedefinit. Conform unui document incendiar aflat în posesia ziarului nostru, legătura feroviară cu Europa este „dinamitată” pentru o lungă perioadă. După ce lipsa de viziune a conducerii CFR a condus la realocarea fondurilor europene de pe secţiunea de 400 km dintre Curtici şi Braşov, pe o secţiune de numai 200 km, se pare că anul 2013 va veni fără ca România să poată atrage fondurile de 2,5 miliarde de euro din sectorul de cale ferată.

CFR nu ştie câţi kilometri de cale ferată administrează

Jean-Marie Syler, oficial din cadrul CE pentru politică regională privind Bulgaria, Cipru, Greciu, Ungaria ÅŸi România, a transmis o scrisoare Ministerului Transporturilor (respectiv directorului responsabil, Åžerban Cucu) în legătură cu proiectul “Reabilitarea liniei de cale ferată de frontieră - Curtici-Simeria, componentă a PA22 TEN-Т”. Documentul precizează că procedura de evaluare pentru acest proiect a fost întreruptă de CE, din cauza unor aspecte tehnice, financiare ÅŸi de mediu. “ InformaÅ£iile despre proiect ÅŸi descrierea sunt incomplete ÅŸi uneori incoerente. (…) Proiectul trebuie să aibă la ambele capete o staÅ£ie de cale ferată principală, pentru a asigura pe deplin funcÅ£ionalitatea din secÅ£iunea modernizată, cum a fost adesea indicat autorităţilor naÅ£ionale. Această cerinÅ£ă nu pare să fie îndeplinită în proiectul curent (...), proiectul trebuie modificat în consecinÅ£ă. ÃŽn anexa XXI la punctul B.4.1 se menÅ£ionează că linia de cale ferată pe lângă frontiera maghiară la km 614 este de 31,635 km cale dublă, cu excepÅ£ia a 9,55 km,
care este cale simplă. La punctul B.4.2 principalii indicatori sunt 35,624 km pentru pista dublu interoperabilă reabilitată şi 5,561 km pentru cale simplă interoperabilă reabilitată”, sunt inadvertenţe constatate de CE.

Potrivit documentului semnat de Jean-Marie Syler, “serviciile CE consideră că programul prezentat este nerealist, având în vedere trecutul ÅŸi experienÅ£a curentă pentru acest tip de proiecte”. “Vă rugăm să detaliaÅ£i modul în care terminalele de marfă vor fi modernizate ÅŸi să întocmiÅ£i o hartă a proiectului, la o scară adecvată. ÃŽn privinÅ£a numărului de staÅ£ii, la fel ca în anexa XXI, se face trimitere la 5 gări, iar în JASPERS (n.r. - asistenÅ£ă comună pentru susÅ£inerea proiectelor în regiunile europene), la 6 gări. Vă rugăm să clarificaÅ£i”, se mai arată în documentul citat.

CFR a „umflat” cu 500.000 de euro costul aparatelor de cale

Unul din punctele contestate de oficialii Comisiei Europene în documentaţia transmisă de România se referă la introducerea în proiect a unor aparate de cale mai scumpe cu 500.000 de euro decât cele pentru tipul de linie care se reconstuieşte în UE. “Vă rugăm să explicaţi soluţiile tehnice alese cu privire la macazuri: în nota JASPERS este subliniat faptul că utilizarea de macazuri cu broaşte mobile are un cost suplimentar de aproximativ 500.000 euro, costul sistemului de centralizare electronică, şi ar duce la creşterea suplimentară a întreţinerii de care un mecanism are nevoie şi are un risc mai mare de defecte. Instalarea de macazuri cu broaşte mobile este recomandat numai pentru liniile cu o viteză mai mare de 160 kilometri pe oră. Astfel, utilizarea lor pentru acest proiect ar trebui să fie explicat, având în vedere costurile mai ridicate”, se mai arată în documentul semnat de oficialul CE. Surprinzător, unul dintre producătorii de material rulant, respectiv firma VAE Apcarom, care produce astfel de macazuri, a raportat un profit de aproximativ 30% în an de criză.

Deficienţe constatate şi la Telecomunicaţii CFR

Pe lângă aparatele de cale ÅŸi neclarităţile legate de proiect, oficialii CE precizează că explicaÅ£iile oferite la capitolul “TelecomunicaÅ£ii” ÅŸi „ERTMS / ETCS 2” sunt „vagi ÅŸi nestructurate”. „Avem nevoie de informaÅ£ii clare cu privire la arhitectura de ansamblu a sistemului, o explicaÅ£ie cu privire la baza de date ARGUS, IRIS ÅŸi a subsistemelor ÅŸi dacă upgrade-urile lor sunt de importanÅ£ă naÅ£ională ÅŸi făcute la nivel central sau local /regional. Conceptul de cablu cu fibră optică ÅŸi capacitate se pare că ar avea redundanÅ£e planificate. Legătura între zonele de centralizare electronică ÅŸi staÅ£ii se va face cu 2
cabluri din fibre optice. AÅŸa cum a subliniat JASPERS, compania TelecomunicaÅ£ii CFR deja operează cu cabluri din fibre optice de-a lungul liniei ÅŸi ar fi dispusă să aloce fibre gratuite pentru servicii de semnalizare. Această redundanÅ£ă, prin urmare, pare nejustificată ÅŸi o referire generală la siguranÅ£ă nu oferă o explicaÅ£ie suficientă”, se mai arată în document.


http://www.puterea.ro/news17424/Romania ... imeria.htm


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 May 2011 09:15 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 16
Location: Galati
Se intampla pe linia Galati-Birlad, inchiriata de ceva timp unui operator privat

http://www.viata-libera.ro/articol-Aten ... ara_2.html

Atentate la siguranţa feroviară

Quote:
Transferoviargrup (TFG), cu sediul în Ardeal, la Cluj, ca operator privat pe calea ferată Galaţi-Bârlad, a avut de întâmpinat, la propriu, din luna martie încoace, obstacole: piatră luată de la terasament, pământ şi dale de beton puse în calea automotoarelor sale.

Primul eveniment s-a înregistrat în dimineaÅ£a zilei de joi, 17 martie, între Halta Chiraftei ÅŸi FolteÅŸti. Următoarele două, pe 8 aprilie. AcelaÅŸi tren personal, aceeaÅŸi direcÅ£ie de mers – de la GalaÅ£i spre Bârlad – ÅŸi acelaÅŸi fel de movile de piatră ridicate pentru a speria mecanicii ÅŸi călătorii – să-i facă să nu se simtă în siguranÅ£ă.

Unul ridicat între Chiraftei şi Folteşti; al doilea, spre Umbrăreşti, mai exact, în dreptul locului unde se ţinea târgul săptămânal de la Chiraftei. După unele „voci”, răufăcătorii, respectiv, cei care n-ar „înghite” TFG-ul, le-ar fi dat clujenilor un avertisment: luaţi-vă trenurile şi duceţi-le înapoi în Ardeal, că ne încurcaţi afacerile!

ÃŽntrucât PoliÅ£ia Transporturi Feroviare, poliÅ£iile de la Măstăcani, FârţăneÅŸti ÅŸi Tg. Bujor ÅŸi Parchetul au cazurile în cercetare atentă, ne oprim aici cu amănuntele, dar nu înainte de a observa că pentru manevrarea dalelor a fost nevoie de bărbaÅ£i viguroÅŸi. De asemenea, ca să ridice „bariere” aflate la mare distanÅ£ă între ele, autorii s-au folosit de un mijloc de deplasare rapid.

Miercuri, să nu ne vină să credem: acelaÅŸi tren a luat „în bot”, la Băneasa, o tablă metalică groasă, în greutate de 100-110 kilograme, de la podul de peste strada dintre DJ 242 B ÅŸi centrul localităţii de reÅŸedinÅ£ă a acestei comune nord-gălăţene.

Din nou, pentru Poliţie, alertă de gradul zero. Garată, de nevoie, la Bereşti, pe o linie secundară, garnitura de tren a fost verificată pe toată lungimea sa, de mecanici de întreţinere, ingineri, impiegaţi de mişcare, poliţişti, între care şi criminalişti.

Nimeni nu şi-a putut explica de ce tabla în cauză, oţelită, la impactul cu trenul avea un capăt ridicat în sus, cât să poată provoca deteriorări în serie instalaţiilor de sub podeaua vagoanelor. Am văzut o baie de ulei fisurată, un rezervor pentru motorină lovit serios, alte stricăciuni la ansambluri şi piese importante.

Forţată de viteza trenului să devină, prin rulare, sul metalic, tabla de la Băneasa intră şi ea, ca necunoscută, în şirul investigaţiilor ce se fac pentru a se răspunde la întrebările prioritare „Cine a pus în pericol trenurile personale la Chiraftei?” şi „Tabla de la Băneasa a fost îndoită de la locul său de o mână criminală?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jun 2011 08:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46995
Tren internaţional, fără vagon de dormit

Un călător reclamă faptul că trenurile pe ruta Bucureşti - München nu au cuşete, ceea ce face ca drumul să fie foarte obositor

Cine vrea să călătorească spre Germania cu trenurile CFR trebuie să ştie că riscă să ajungă extrem de obosit la destinaţie. Cu această problemă s-a confruntat A. Baeram, care nu a avut unde să doarmă în timpul călătoriei spre Bavaria.

„Pe ruta CFR dintre Bucureşti şi München, nu există niciun vagon de dormit ataşat trenului. Cine doreşte să călătorească la vagon de dormit, respectiv la cuşetă, se urcă la Budapesta în vagoanele ungureşti ca să doarmă. La întoarcere, spre ţară, dacă vii cu vagonul de dormit de la München şi ai bilet pentru Bucureşti, la Budapesta te dai jos din vagonul unguresc şi fugi la vagonul de clasă românesc”, explică bărbatul singura metodă de a avea parte de câteva ore de somn.

Trenul are vagoane de dormit doar vara şi de sărbători

Reprezentanţii CFR au precizat că în acest moment se fac lucrări de modernizare, motiv pentru care vagonul de dormit este ataşat la tren doar în sezonul de vară şi pe perioada sărbătorilor de iarnă.

„Până la începerea lucrărilor la infrastructura căii ferate pe tronsonul Ploieşti – Braşov, acest vagon circula zilnic în compunerea celor două trenuri care asigurau relaţia spre Munchen. După începerea lucrărilor de modernizare ce au necesitat reducerea numărul de trenuri care puteau trece pe tronsonul Câmpina – Predeal, trenul IC 374/375 Pannonia a fost limitat la staţia Braşov în perioadele de extrasezon”, explică Cornelia Bolînă, purtător de cuvânt al CFR Călători.

Oficialul CFR a mai precizat că această decizie a fost luată atât din considerente tehnice, cât şi financiare. Societatea care deserveşte vagoanele de dormit, cuşeta şi restaurantul care circulă în compunerea trenurilor de călători pe reţeaua românească şi în traficul internaţional, este CFR-Gevaro SA, filială a SNTFC CFR Călători SA.

Probleme multe ÅŸi diferenÅ£e majore faÅ£ă de condiÅ£iile din Vest

Condiţiile de călătorie generează de multe ori indignarea pasagerilor.

„Sunt două lumi diferite între calea ferată din Vest şi cea de la noi. Eu am mers cu trenul vara trecută de la Bucureşti până la Madrid. Parcă drumul de la Bucureşti la Budapesta a fost cel mai lung şi cel mai obositor. Praf în vagoane, mizerie, întârzieri mici, dar întârzieri, nu poţi dormi, nu poţi mânca civilizat. Cum ajungi în Austria, parcă e altă lume, acolo îşi respectă afacerea şi consumatorii”, povesteşte un alt călător.

Monopolul CFR, vinovat de deficienţele din transportul feroviar

Pentru nenumăratele probleme ale căii ferate, Meglena Kuneva - consilierul special al vicepreşedintelui Comisiei Europene, a declarat în timpul unei vizite recente în România că monopolul deţinut de Căile Ferate Române poartă o parte din responsabilitate.

„Dacă sunt probleme, trebuie să ne punem şi unele întrebări pentru a putea rezolva deficienţele. Să vedem câţi operatori aveţi, câte trenuri, câte linii de cale ferată şi ale cui sunt. Dacă aveţi monopol, înseamnă că nu vă puteţi îmbunătăţi condiţiile”, a spus pe un ton vehement consilierul Meglena Kuneva.

"Dacă sunt probleme, trebuie să ne punem întrebări. Să vedem câţi operatori aveţi, câte trenuri, câte linii de cale ferată şi ale cui sunt. Dacă aveţi monopol, înseamnă că nu vă puteţi îmbunătăţi condiţiile."
MAGLENA KUNEVA, consilier al vicepreÅŸedintelui Comisiei Europene


http://www.evz.ro/detalii/stiri/tren-in ... 32639.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jun 2011 13:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3444
Sabotaj la cel mai inalt nivel...
Probabil pentru compromiterea CFR Calatori SA, caci de compromiterea domnisoarei Anca nu mai era nevoie.

Si apoi, happyend: tot mogulii sunt de vina!

Cum pune în pericol Boagiu viaţa oamenilor: un tren a fost reparat cu un băţ, sârmă şi scotch
http://www.realitatea.net/cum-pune-in-p ... 41381.html

S-a întamplat vineri. Ministrul Anca Boagiu a luat jurnaliştii cu ea în tren pentru a le arata cum se merge până la munte. Pe drum, trenul s-a stricat. Iar jurnaliştii au filmat cum în România lui 2011 un motor este reparat cu o creangă ruptă dintr-un copac, o sârmă luată de pe marginea drumului şi niste scotch.

Echipa ministrului a ascuns jurnaliştilor importanţa defecţiunii. Abia sâmbătă, alţi specialişti din CFR au dat verdictul: viaţa oamenilor a fost pusă în pericol. Trenul a circulat fără frâne!

De menţionat două lucruri importante: reparaţia cu băţul şi sârma s-a făcut fix sub ochii ministrului Transporturilor. Şi doi, automotorul depăşise cu 300.000 de kilometri termenul obligatoriu pentru revizie.

Reprezentanţii CFR spun că angajaţii lor s-au pierdut pentru că era ministrul Transporturilor în tren, însă nu au folosit creanga la reparaţii.

"S-au pripit, s-au pierdut era ministru în tren nu au ştiu ce să facă, nu au ştiu ce să facă fiind ministru în tren. Au luat creanga.Nu au avut la ce să o folosească. S-a rezolvat problema închizând un robinet", a declarat Liviu Pescăraşu, director general CFR.


Ministrul Transporturilor dă vina pe ziarişti pentru incidentul din tren
http://www.realitatea.net/ministrul-tra ... 41444.html

Ea spune că un jurnalist a provocat oprirea trenului pentru că ar fi apăsat pe un buton - lucru negat însă de specialiştii în domeniu, care spun că un asemenea buton nu există. În plus, ministrul recunoaşte că a avut o înţelegere cu reprezentanţii mass-media ca acest subiect să nu apară în presă.

Ministrul s-a arătat iritat că jurnaliştii au făcut publice incidentul şi modul în care trenul a fost reparat.

"Nu a fost niciun incident. Am avut o înţelegere cu colegii voştri care au făcut o greşeală şi puteau să tacă. Dacă vor să facă ştiri din orice atunci .... Ei trebuie să-şi asume butonul pe care au apăsat din greşeală. În deontologia profesională, cu tot respectul, intră şi asumarea greşelilor pe care le facem. Dacă un coleg de-al dumneavostră a apăsat unde nu trebuie, ce trebuia să se întâmple?", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.

Ministrul Anca Boagiu a luat jurnaliştii cu ea în tren pentru a le arata cum se merge până la munte. Pe drum, trenul s-a stricat. Iar jurnaliştii au filmat cum în România lui 2011 un motor este reparat cu o creangă ruptă dintr-un copac, o sârmă luată de pe marginea drumului şi niste scotch.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jun 2011 15:40 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 16
Location: Galati
Silviu Sintea wrote:
Tren internaţional, fără vagon de dormit


Monopolul CFR, vinovat de deficienţele din transportul feroviar

Pentru nenumăratele probleme ale căii ferate, Meglena Kuneva - consilierul special al vicepreşedintelui Comisiei Europene, a declarat în timpul unei vizite recente în România că monopolul deţinut de Căile Ferate Române poartă o parte din responsabilitate.

„Dacă sunt probleme, trebuie să ne punem şi unele întrebări pentru a putea rezolva deficienţele. Să vedem câţi operatori aveţi, câte trenuri, câte linii de cale ferată şi ale cui sunt. Dacă aveţi monopol, înseamnă că nu vă puteţi îmbunătăţi condiţiile”, a spus pe un ton vehement consilierul Meglena Kuneva.

"Dacă sunt probleme, trebuie să ne punem întrebări. Să vedem câţi operatori aveţi, câte trenuri, câte linii de cale ferată şi ale cui sunt. Dacă aveţi monopol, înseamnă că nu vă puteţi îmbunătăţi condiţiile."
MAGLENA KUNEVA, consilier al vicepreÅŸedintelui Comisiei Europene


http://www.evz.ro/detalii/stiri/tren-in ... 32639.html


Nu cred ca monopolul ar fi problema in conditiile in care CFR are concurenta foarte serioasa din partea companiilor de transport rutier. Problema e lipsa interesului: Cum pui tren personal (care opreste in fiecare statie si se consuma mult pentru repornire) cu locomotiva si 4 vagoane daca toti calatorii din tren ar incapea intr-un microbuz sau chiar taxi?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 218 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group