TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 12:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 06 Dec 2015 00:37 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 101
Harta cu toate liniile, statiile si operatorii:

http://www.nationalrail.co.uk/static/do ... apzoom.pdf


Attachments:
nationalrailoperatorsmapzoom.pdf [897.26 KiB]
Downloaded 93 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 22 Feb 2016 02:04 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 101
Cum functioneaza sistemul:

a. pe insula Marea Britanie, toata infrastructura e proprietate de stat (a fost renationalizata dupa privatizarea esuata din anii 80), dar operarea trenurilor si administrarea statiilor este privatizata. National Rail face asa-numite francize pentru anumite clase de servicii (ex. Southeastern - trenurile locale dinspre Londra spre sud-est, CrossCountry - trenuri de lung parcurs care nu trec pe la Londra, etc), pe care le liciteaza pentru un anumit numar de ani. Interesant este ca o gramada de francize au ajuns sa fie operate de operatori de stat din alte parti: CrossCountry e acum la Deutsche Bahn; si Arriva, adica tot Deutsche Bahn, opereaza diverse alte francize; Abellio e al olandezilor de la NS; si si francezii sunt implicati.

Cei care doresc pot opera servicii suplimentare pe langa acest sistem, asa-numitii "open access operators"; eu stiu de Hull Trains si Heathrow Express / Heathrow Connect (serviciul fara, respectiv cu opriri intermediare de la aeroport in oras). De regula fiecare are propria schema de vopsire.

Franciza London Overground e licitata de primaria Londrei. E vorba de linii pe care circula si alte trenuri (inclusiv de marfa), deci nu pot fi transferate de la National Rail la Transport for London si deci scoase din sistemul national.

Linia catre Franta are un statut aparte.

Franciza regionala din Tara Galilor e licitata de guvernul regional (acum Arriva Trains Wales / Trenau Arriva Cymru) si sunt obligati sa ofere servicii bilingve engleza-galeza. Franciza regionala din Scotia (ScotRail) e licitata de guvernul regional, nu apare numele operatorului si schema de vopsire e impusa de guvern. Franciza trenurilor de noapte Londra-Scotia este si ea administrata tot de guvernul regional scotian. E vorba de Lowland Caledonian Sleeper: Londra - Glasgow / Edinburgh, si Highland Caledonian Sleeper: Londra - Edinburgh - Aberdeen / Inverness / Fort William. Acestea sunt si singurele trenuri de noapte din Regat.

b. in Irlanda de Nord, Northern Ireland Railways, departament al guvernului regional, detine infrastructura si materialul rulant si opereaza trenurile. Trenul transfrontalier Belfast-Dublin, numit Enterprise, e operat impreuna cu Iarnrod Eireann, operatorul de stat din Republica Irlanda.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 22 Feb 2016 13:56 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 101
La trenurile Eurostar spre continent situatia e astfel:

Statul britanic impune ca toate in garile deservite este obligatoriu sa existe peroane ermetic separate pentru traficul international, cu acces controlat (in genul zonei libere din aeroporturi) si pasagerii si bagajele acestora sa fie controlate (in stilul controlului de securitate de la aeroporturi). Controlul de frontiera se face "opus": la intrarea zona inchisa din Londra (gara St. Pancras International) controalele sunt facute de politia franceza. Ei verifica bagajele, persoanele, documentele de calatorie si stampileaza pasaportul, viza unde e cazul, si cauta persoana in baza de date a politiei (asta doar pentru cetateni care nu sunt din UE, Norvegia, Elvetia, Islanda si microstatele europene - Insulele Feroe si teritoriile externe britanice, precum Sf. Elena, Falkland, Insulele Virgine, etc sunt considerate non-UE, exceptia este Gibraltarul). Peroanele respective sunt sub autoritate franceza (insa spatiile comerciale se supun legislatiei britanice), si politia franceza are dreptul sa faca arestari, sa foloseasca arma, etc. Si la celelalte doua statii de pe teritoriu britanic, Ebbesfeet International si Ashford International, este cam la fel. Exista in ambele cate trei perosane-insula, doua pentru trenurile interne, unul pentru cele internationale, si peronul international este separat, cu acces restrictionat, si controlat de politia de frontiera franceza.

Similar, pentru accesul la peroanele restrictionate din Bruxelles Midi / Brussel Zuid, Lille Europe, Calais Frethun, Paris Gare du Nord, Marne-la-Vallee Chessy (adica Disneyland Paris) trebuie trecut de controlul de frontiera britanic si peroanele respective se afla sub jurisdictie britanica.

La garile deservite de trenurile sezoniere dinspre Londra (vara Avignon si Coasta de Azur, iarna statiunile de schi din Alpii Francezi) se instaleaza bariere temporare demontabile si sunt detasati temporar politisti de frontiera britanici pentru orele plecarilor acestor trenuri.

Si cei care merg cu masina in tren (Calais-Folkerstone, Eurotunnel Shuttle) sunt controlati in acelasi mod. Statiile de imbarcare-debarcare si spatiile de asteptare sunt izolate de restul lumii prin sarma ghimpata, in Calais patruleaza britanicii, in Folkerstone francezii.

Marea Britanie nu face controale la iesire (nici in aeroporturi). Odata pasaportul stampilat de francezi, calatorul a parasit in mod legal Marea Britanie si a intrat in spatiul Schengen.

Aceasta cerinta ferma a guvernului britanic este principalul motiv pentru care alti operatori nu circula intre UK si continent. Deutsche Bahn era la un moment dat interesat, au avut si curse de probe pana la Londra. Tot de asta nu exista trenuri internationale spre alte destinatii din Regat.

Si la feriboturi tot asa se procedeaza: francezii fac controlul de frontiera pe partea britanica a Canalului Manecii (in porturile Dover, Portsmouth, etc), si britanicii in porturile franceze (Calais, Le Havre, St. Malo, etc).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 24 Feb 2016 14:13 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 101
Are de-a face cu ce am scris mai sus.

a. Stampila de pasaport de intrare in zona Schengen, punctul de frontiera "LFT Londres", adica gara St. Pancras
b. Stampila de pasaport de intrare in Regatul Unit, punctul de frontiera Paris (gara de nord).
c. Accesul inspre peroanele Eurostarului din Bruxelles. Controlul belgian de iesire din spatiul Schengen si controlul de intrare in Marea Britanie.

Schema garii St. Pancras. Se vede clar cum peroanele Eurostarului sunt un spatiu inchis.
http://www.nationalrail.co.uk/SME/html/ ... rtnloc=STP


Attachments:
France_LFT_Londres_passport_stamp.jpg
France_LFT_Londres_passport_stamp.jpg [ 30.47 KiB | Viewed 1268 times ]
Uk_paris_entry.jpg
Uk_paris_entry.jpg [ 106.35 KiB | Viewed 1268 times ]
Bruxelles-Midi-Eurostar-Check-in-and-Passport-Control03.JPG
Bruxelles-Midi-Eurostar-Check-in-and-Passport-Control03.JPG [ 3.15 MiB | Viewed 1268 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 24 Feb 2016 18:16 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 101
Am cumparat zilele trecute online niste bilete de tren (calatorii interne in Marea Britanie, si am folosit un card britanic pentru a plati). Azi cand mi-am verificat tranzactiile in netbank mi-a aparut astfel:

Quote:
23 Feb 16 CROSS COUNTRY LUXEMBOURG ON 21 FEB BCC -£31.40


Asta inseamna ca am cumparat biletele de tren din... Luxemburg!!! Sistemul este, aparent, astfel: fiindca exista un singur TVA european (doar ratele si reducerile difera de la o tara la alta si uneori si in cadrul aceleiasi tari), acesta se plateste acolo unde este inregistrata firma. In plus, respectiva firma trebuie sa intretina si un cont bancar in lire sterline la o banca luxemburgheza, pentru a nu se aplica comisioane sau schimburi valutare dezavantajoase clientilor. Fiindca e vorba de un operator britanic de cale ferata, evident britanicii sunt principalul public-tinta.

Luxemburg are de departe cel mai mic TVA din Uniunea Europeana. Rata standard este de 17%, si pentru activitatile de transport public doar 3%, plus avantajul sistemului financiar secretos! Si o gramada de alte firme care fac vanzari online din toata Uniunea au sediu in Luxemburg din exact acest motiv.

...ce fac unii pentru a economisi bani... economie care este in acest caz si spre avantajul clientului. E totusi cumva necinstit: statul luxemburghez incaseaza TVA pentru o activitate economica desfasurata altundeva (chiar daca vanduta de o firma inregistrata in Luxemburg), in timp ce statul britanic pierde.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 09 Dec 2016 17:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48641
Mersul trenurilor.

https://www.networkrail.co.uk/running-t ... timetable/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 15 May 2017 00:14 
Offline

Joined: Sat 05 Nov 2005 00:26
Posts: 101
Undeva in Anglia, astazi...


Attachments:
18449335_1452623528092114_7325792370396346975_o.jpg
18449335_1452623528092114_7325792370396346975_o.jpg [ 227.77 KiB | Viewed 934 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group