bercenicity wrote:
Atasat niste poze cu propunerea Inekon - tramvaiul Superior Plus - pentru un tramvai 100% low-floor pentru reteaua din Toronto (care are curbe cu raza de pana la 11-12 m). Inekon se pare ca nu mai participa la licitatie din motive "politice" (hint: Bombardier e companie canadiana).
Boghiurile sectiunilor din mijloc sunt conectate prin niste parghii precum Tatrele KT4, astfel incat intr-o curba cu raza de 12m toate boghiurile pivoteaza cu doar 4.9 grade fata de respectivele sectiuni.
Atasate si versiuni PDF la calitate mai mare.
Site-ul Inekon Superior Plus 100% low-floor:
http://www.inekon-trams.com/toronto/sup ... -tram.html
Astazi a fost anuntata finantarea pentru achizitia a 204 tramvaie Flexity Outlook cu podea coborata 100% pentru reteaua din Toronto. Pretul de baza este de circa 993 milioane CAD (aprox. 615 milioane Euro) pentru cele 204 tramvaie, la care se adauga alte optiuni. Valoarea totala a contractului este de aprox. 1,2 miliarde CAD (796 milioane EURO).
Raportul il gasiti aici:
http://www3.ttc.ca/About_the_TTC/Commis ... ort_Lo.pdf
Vad ca stirea inca nu apare pe site-ul Bombardier.
Designul este adaptat retelei de aici, tramvaiele avand cateva caracteristici mai speciale:
- adaptabilitate la curbe cu raza mica (11 m) si pante cu inclinatia de pana la 8%.
- alimentarea la retea printr-un troleu asemanator cu cel de troleibuz (utilizarea pantografelor nu este posibila din cauza elementelor speciale de retea).
- re-design al boghiurilor datorita macazelor divergente cu o singura limba mobila.
O optiune in contract prevede achizitia in urmatorii 10 ani unui numar de pana la 400 de vagoane pentru liniile noi de tramvai aprobate.
Pana la sfarsitul anului se vor comanda inca 200 de tramvaie pentru primele 3 noi linii in lungime totala de 64 km c.d. care vor intra in exploatare incepand din 2012.