TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 18 Aug 2019 16:32

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Mar 2010 09:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Exista o solutie simpla, dlor Nichita si Gherca
Opriti golania de pe RATP!


Mijloacele de transport in comun din Iasi au ajuns cele mai nesigure locuri in privinta infractionalitatii. O modalitate deloc costisitoare, dar cu efecte garantate si dovedite in majoritatea oraselor mari din Europa: montati camere video in acestea! Asta pentru a preintimpina agresiunile si furturile din autobuze ori tramvaie, evenimente aproape zilnice, terorizante deja pentru zeci de mii de ieseni. Anchetele Politiei sint ingreunate de lipsa ori teama martorilor si de lipsa unor mijloace de proba. Montarea unor astfel de camere in toate mijloacele de transport ar costa nu mai mult de 200.000 de lei. Adica doar un sfert din pretul unui singur autobuz MAZ.

Mijloacele de transport in comun ar putea deveni mai sigure daca in acestea sau in statiile de calatori s-ar monta sisteme de supraveghere video. Sistemul este aplicat cu succes in alte tari, si chiar in Bucuresti. Pe baza imaginilor video, politistii au putut rezolva multe cazuri de infractiuni.

Cel mai recent caz este cel al psihopatului care a intepat mai multe femei pe strada si care a fost identificat si cu ajutorul imaginilor video. Aceasta, in timp ce autobuzele si tramvaiele RATP au ajuns cimpul de actiune al hotilor si scandalagiilor.

Camere video sint acum doar in 10 microbuze

Camerele de supraveghere ar putea oferi o mai mare siguranta calatorilor care circula cu mijloacele de transport in comun. Fie ca sint montate in mijloacele de transport in comun sau in statii, acestea ar putea descuraja potentialii agresori sau hoti de buzunare. In acelasi timp, camerele video ar putea inregistra si comportamentul angajatilor RATP, atit al soferilor sau vatmanilor, cit si al controlorilor.

Chestionata asupra problemei, conducerea regiei de transport a afirmat ca va cauta solutii pentru a implementa un sistem de supraveghere video a mijloacelor de transport in comun. "Vom analiza aceasta posibilitate, unde s-ar putea amplasa, de cite camere video ar fi nevoie. Este o solutie care ar veni in primul rind in ajutorul calatorilor. Vom vedea si despre ce sume ar fi vorba", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a specificat ca, in prezent, sint montate camere de supraveghere in 10 microbuze.

Dispozitivele video au fost montate initial pentru supravegherea soferilor care luau bani de la calatori, fara a mai da si bilete de calatorie. "Am avut insa si probleme. Au fost situatii in care lentilele au fost date cu vaselina pentru a nu se mai vedea sau le-au schimbat unghiul. Fiecare microbuz are cite doua camere montate. Ne-au ajutat insa si la identificarea persoanelor care au agresat angajatii nostri", a mentionat Gherca. Camerele din microbuze au fost montate in urma cu aproximativ doi ani.

900 de lei, costul sigurantei din fiecare mijloc de transport

Preturile pentru sistemul de supraveghere video in interiorul mijloacelor de transport pleaca de la circa 900 de lei. Zilnic, RATP are la strada aproximativ 80 de tramvaie, 90 de autobuze si 30 de microbuze. Specialistii regiei de transport sustin insa ca mai eficace ar fi camerele de supraveghere montate in statii.

Cele din mijloacele de transport pot fi vandalizate si, in plus, la lasarea serii, acestea ar putea fi inutilizabile, din cauza iluminarii slabe. In prezent, strazile din municipiu sint impinzite cu aproximativ 80 de camere de supraveghere monitorizate de Politia Comunitara.

Reprezentantii municipalitatii sustin ca investitia in camerele video ar trebui facuta de RATP. "Ar trebui facut un efort de catre RATP pentru a monta astfel de sisteme. Nici un efort financiar nu ar trebui sa fie prea mare cind vine vorba despre siguranta calatorilor si a cetatenilor. In o parte din statii sint montate deja astfel de camere pe care le gestioneaza Politia Comunitara", a declarat Andrei Trofor, purtatorul de cuvint al Primariei.

Eficienta camerelor este in Iasi dovedita deja

Politistii sustin ca un sistem de supraveghere montat in mijloacele de transport in comun ar veni si in ajutorul lor in prinderea celor certati cu legea. "Experienta anterioara ne arata ca infractionalitatea a scazut foarte mult in zonele unde au fost montate camere de supraveghere. De exemplu, in zona Stefan cel Mare, in perioada 2003 - 2004 se inregistrau frecvent cazuri de tilharii, ceea ce nu se mai intimpla acum", a declarat comsiarul Lucian Mursa, seful Politiei Municipale Iasi. Acesta a adaugat ca traseele cu cele mai multe probleme sint 41 si 30, iar ca zone, capat Canta si Pacurari.

Si reprezentantii Politiei Comuniatre au afirmat ca prezenta camerelor de supraveghere descurajeaza raufacatorii. "Noi furnizam imaginile video atunci cind ne sint cerute de catre cei de la politie. Au un rol de descurajare pentru cei cu un comportament antisocial si ne-au ajutat la depistarea diferitor contraventii", a declarat Nicoleta Deciu, purtatorul de cuvint al Politiei Comunitare.

De exemplu, pe baza imaginilor video a putut fi prinsa anul trecut Claudia Bobocel, care, impreuna cu alte doua minore, actiona in zona Garii, furind din buzunarele si gentile trecatorilor. Tot camerele video au dus la prinderea altui infractor, Ciprian Caldararu, cunoscut si ca "hotul surdomut".

De-a lungul timpului, in mijloacele de transport in comun s-au inregistrat numeroase incidente de la furturi din buzunare pina la agresiuni fizice. Cel mai recent caz de acest fel este cel al politistei care a fost batuta in cursul saptaminii intr-un autobuz de pe traseul 41.

In urma cu citeva zile, un sofer de microbuz a fost agresat la Ciurea de trei calatori, dupa ce i-a luat la intrebari pe motiv ca nu-si compostasera biletele.

Reprezentantii RATP au specificat ca in 2009 au fost inregistrate 6 situatii in care angajatii regiei au fost agresati fizic, de la controlori care au incercat sa legitimeze calatori fara bilet pina la soferi si vatmani loviti dupa neintelegeri in trafic. In ce priveste furturile, aproape ca nu este iesean care sa nu fi avut o experienta nefericita in acest sens in tramvai ori autobuz.


6.03.2010
www.bzi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 11:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
www.transportiasi.ro

M-am uitat pe site. Simplu si eficient. Bravo!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Mar 2010 09:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Patru şoferi de autobuze, amendaţi cu un sac de bani!
RATP, „lucrat” din interior!


La omul sărac, nici boii nu trag. Este sintagma care se potriveşte ca o mănuşă regiei locale de transport public, după ce patru dintre angajaţii săi au fost amendaţi de Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Registrul Auto Român (RAR) cu… 15.000 lei fiecare. Motivul? Cei patru, şoferi pe autobuzele marca Van Hool, nu aveau asupra lor copia conformă a licenţei de transport, un document eliberat de autoritatea competentă pentru fiecare din vehiculele rutiere deţinute de operatorul de transport

„Este vorba despre un operator de transport persoane care are nevoie de o autorizaţie specială. Nu putem risca să mai avem tragedii pe şosele de genul celei de la Scânteia. În urma controalelor efectuate de reprezentanţii Poliţiei, s-a confirmat faptul că autobuzele de tip Van Hool nu sunt autorizate pentru transport persoane. Poliţia a dat o serie de amenzi, iar ARR urmează să ia măsurile legale în consecinţă”, ne-a declarat prefectul Dragomir Tomaşeschi.

De partea cealaltă, reprezentanÅ£ii RATP susÅ£in că, potrivit legislaÅ£iei în vigoare, nu erau obligaÅ£i să solicite acest act. „Într-adevăr, legea 102/2006, la articolul 3, denumeÅŸte copia conformă ca fiind un document eliberat de autoritatea competentă, însă aceeaÅŸi lege precizează, la articolul 2, că transportul public se reglementează prin legi speciale, cum ar fi Legea 92/2007 ÅŸi unde nu se face referire la actul pe care, potrivit ARR, ÅŸoferii noÅŸtri ar fi trebuit să-l deÅ£ină. Prin urmare, pentru transportul urban nu este necesar un astfel de act. Oricum, la nivelul conducerii regiei s-a luat decizia de a scoate de la stradă toate autobuzele marca Van Hool, tocmai cu scopul de a evita alte neplăceri. De asemenea, am contestat în instanÅ£ă amenzile primite de angajaÅ£ii noÅŸtri”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Autobuzele Van Hool A500 au fost închiriate în vara lui 2009 din Bulgaria, de la filiala unei societăţi din Olanda, Shans Tour Limited. „Am apelat la această formă în perioada în care erau executate lucrări de reabilitare ale şinei de tramvai. Contractul a fost încheiat pe 6 luni. În această perioadă, autobuzele au deservit în principal traseele afectate de lucrări, cum ar fi Tătăraşi - Copou. După expirarea perioadei, am decis să prelungim contractul de închiriere pentru alte 3 luni, deci pentru perioada ianuarie - martie 2010. Autobuzele au operat pe traseele 46 şi 19. Sigur că exista şi varianta achiziţionării lor, numai că nu am avut bani pentru taxa de primă înmatriculare. Acum a apărut şi această problemă, descoperită de ARR cu o săptămână înainte de expirarea noului contract de închiriere. De altfel, le-am cerut să-mi ofere un răgaz de două săptămâni pentru a le înmatricula, dar nu am găsit înţelegerea necesară”, susţine Maricel Ghercă, directorul RATP.

Control comandat de sindicaliÅŸti

Dacă timp de nouă luni, cele 20 de autobuze au putut circula fără probleme, dintr-o dată ARR decretează că acestea nu sunt autorizate pentru transportul public. Potrivit directorului Maricel Ghercă, acest lucru se datorează unui control comandat la autoritatea rutieră de… liderii de sindicat ai RATP. „Noi avem sindicalişti care se autoproclamă licenţiaţi în transportul public. Ei elaborează strategii pe tema rentabilizării regiei, ei trimit hârtii la prefect, în care indică ce să se verifice. Este vorba de Dan Vasiliu şi Adrian Nedelcu, cei care, de altfel, au încheiat un protocol de colaborare a sindicatelor pe care le reprezintă. Aş vrea să văd cum vor explica ei oamenilor faptul că, în locul unei prime de Paşti, acum suntem nevoiţi să trimitem acasă 40 de oameni”, a spus dl Ghercă.

Pe de altă parte, Adrian Nedelcu, lider al Sindicatului Liber „Solidaritatea”, susţine că este acuzat pe nedrept. „Nu eu am semnat hârtiile către prefect, ci Vasiliu (n.r. - liderul Sindicatului „Dreptatea”). Doar este membru PD-L. Cât priveşte protocolul semnat de mine, acesta face referire la acordarea tichetelor de masă, nicidecum la probleme de altă natură ale regiei”, susţine dl Nedelcu.

Aflat în concediu medical, dl Nedelcu crede că este arătat cu degetul pentru că a îndrăznit să-i înfrunte pe şefii RATP.„Conflictul este mai vechi, dar a culminat după ce i-am întrebat pe cei patru directori de ce RATP are pierderi de 12 miliarde de lei vechi pe lună”, a mai spus dl Nedelcu.

CITAT

„Transportul rutier public de persoane se efectuează de către operatorii de transport rutier numai cu autobuze la bordul cărora se află, pe toată durata transportului, o copie conformă a licenţei de transport, precum şi licenţa de traseu ori autorizaţia de transport internaţional sau documentul de transport corespunzător serviciilor ocazionale, după caz”

Art 32 din Legea 102/2006

Autobuzele Van Hool A500 au fost închiriate în vara lui 2009 din Bulgaria, de la filiala unei societăţi din Olanda, Shans Tour Limited.

„Am cerut să ni se ofere un răgaz de două săptămâni pentru a înmatricula aceste autobuze, dar nu am găsit înţelegerea necesară”- Maricel Ghercă, directorul RATP.


25.03.2010
www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Mar 2010 17:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Primaria tremura pentru un alt proiect european

Inca un proiect european din cele 8 prioritare incluse in Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Crestere (PIDPC) Iasi da semne de slabiciune.

Reabilitarea Axei Sud, Podu Ros-CUG, sta sub semnul intrebarii, intrucat sefii Primariei nu stiu daca se vor incadra in bugetul maxim de 20 de milioane de euro, suma la care este evaluat proiectul. Cele mai mari probleme sunt la pasarela Nicolina, pentru ca nu se stie deocamdata valoarea lucrarilor de reabilitare a acestuia. "Proiectul tehnic pentru reabilitarea pasarelei Nicolina va fi gata la sfarsitul acestei saptamani. Atunci vom sti valoarea lucrarilor si daca ne incadram in suma maxima de 90 de milioane de lei, prevazuta pentru proiect. Este foarte greu sa ne incadram in proiect in conditiile in care numai reabilitarea liniilor de tramvai va costa in jur de 10 milioane euro", a declarat Cosmin Coman, directorul Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate din cadrul Primariei.

Proiectul de modernizare a Axei de Transport Sud prevede reabilitarea liniei de tramvai Podu Ros-CUG, a tramei stradale si a trotuarelor de pe acest tronson.

Alte doua proiecte din cele 8 prioritare incluse in PIDPC sunt in dificultate, respectiv regenerarea urbana a Zonei Cuza Voda si proiectul Autogarii din Tudor Vladimirescu.


25.03.2010
http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/ ... 33588.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Mar 2010 13:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Biletele RATP se scumpesc. Urmeaza majorarea tarifelor de salubritate

Noile tarife de calatorie propuse de catre Regia Autonoma de Transport Public (RATP) au starnit deja nemultumirea consilierilor locali democrat liberali. Pe lista nemultumirilor acestora au intrat si alte proiecte de hotarare aflate pe ordinea de zi a sedintei de joi a Consiliul Local Municipal (CLM)Iasi.

"Bugetele institutiilor din subordinea CLM nu sunt destul de detaliate. As vrea sa stiu, de exemplu, cate dintre firmele cu care au contracte societatile subordonate sunt si sponsori la FC Politehnica Iasi. De asemenea, bugetul SC Termo-Service SA are prea multi bani alocati cheltuielilor de personal. In ceea ce ma priveste, nu voi vota proiectul de buget privind majorarea tarifelor de calatorie in mijloacele de transport al RATP. Nu sunt adeptul scumpirilor, ci al reducerii costurilor", a declarat viceprimarul Gabriel Grigore.

Pe de alta parte, primarul Gheorghe Nichita sustine ca RATP este nevoita sa majoreze tarifele intrucat se afla intr-o situatie financiara precara.

"Nu putem subventiona RATP la nesfarsit. Alta solutie nu avem, iar regia trebuie repusa pe picioare. Este o crestere operata din cauza costurilor la combustibil si la energia electrica. Problemele de la RATP nu sunt la noi, le stie si premierul Emil Boc, le stie si Guvernul. Ni s-a sugerat chiar sa aplicam falimentul in cazul RATP, intrucat nu ar exista alta solutie pentru datoriile mari pe care le inregistreaza unitatea la bugetul de stat. Este foarte posibil sa majoram si tarifele la salubritate, intrucat avem cele mai mici preturi din tara. Noi operam cu 4,2 lei pe metru cub, iar in Bucuresti sau Oradea tariful depaseste lejer 9 lei", a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Propunerea RATP presupune majorarea pretului unui bilet cu o calatorie de la 1,5 lei la 1,8 lei, al unui bilet cu 2 calatorii de la 2,5 lei la 3,5 lei, a unui set de bilete cu 10 calatorii de la 12 lei 15 lei si, in fine, a suprataxei de calatorie de la 20 la 40 lei.


31.03.10
http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/ ... 33900.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Mar 2010 13:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
RATP nu poate fi transformata in societate comerciala

In sedinta de Consiliu Local de maine, alesii iesenilor vor discuta modificarea contractului de concesiune a serviciului public de transport catre RATP.

Semnarea contractului de servicii intre Primarie si regia de transport este una dintre conditiile legale pentru efectuarea ultimei trageri de 2.089.000 euro din creditul BERD pentru modernizarea liniilor de tramvai. Cea de-a doua conditie era transformarea regiei in societate comerciala, insa acest lucru nu este posibil, deoarece noua unitate ar trebui sa preia toate datoriile RATP si ar putea fi expusa falimentului. Principalele modificari ce se aduc contractului de concesiune a transportului public fac referire la nivelul redeventei pe care RATP il plateste catre municipalitate. Astfel, daca in prezent, nivelul acesteia este de 52.700 de lei, in viitor, suma va fi negociata.

Falimentul este singura solutie

Primarul Gheorghe Nichita a spus ca operatorul public de transport trebuie sustinut in continuare, chiar si prin majorarea tarifelor. Cu toate acestea, el a precizat ca singura solutie pentru a scapa de datoriile istorice pe care le are regia este intrarea in faliment: "Incetul cu incetul, trebuie sa punem RATP pe picioare. In ultimii sase ani, am incercat sa fac ce nu s-a facut in ultimii 20 de ani. Regia era desfiintata si mergea spre faliment, in timp ce operatorii privati prosperau. Datoriile istorice ale regiei au fost adunate in toti acesti ani, cand nu s-au facut investitii. Cei de la Ministerul Finantelor au spus ca exista o lege a falimentului si trebuie aplicata si in cazul RATP".


30.03.10
http://www.iasiplus.ro/news/5/24328/RAT ... ciala.html


Attachments:
faliment_2.jpg
faliment_2.jpg [ 46.39 KiB | Viewed 7943 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 31 Mar 2010 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Unul din trei angajati ai RATP sta degeaba?

Personalul regiei iesene de transport este supradimensionat, ineficient si lipsit de constiinta serviciului in folosul comunitatii. Din cei 1.550 de angajati ai RATP, doar 530 sunt soferi si vatmani. Ani la randul, sefii regiei au amanat o restructurare a personalului, iar in consecinta municipalitatea cere reorganizarea intregii activitati a unitatii, astfel incat sa devina una eficienta.

Falimentul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi este rezultatul lipsei de investitii in infrastructura si mijloace de transport noi, precum si a faptului ca pentru o lunga perioada de timp nu s-au platit subventiile pentru gratuitati. Sefii regiei spun ca au elaborat mai multe planuri de eficientizare a unitatii, in realitate, acestea nu au fost niciodata implementate. "Am elaborat mai multe strategii si planuri de eficientizare a regiei, nu as putea insa sa va spun de ce nu au intrat in Consiliul Local", a spus directorul RATP, Maricel Gherca. Pe de alta parte, la putin timp dupa ce a fost numit actualul director al regiei, unitatea a intrat in programul de modernizare cu bani de la BERD. Conform contractului cu banca, reorganizarea si rentabilizarea unitatii trebuie facuta de firmele de consultanta Getinsa si ETT. Acestea au propus externalizarea unor servicii, astfel incat in cadrul unitatii sa ramana numai activitatea efectiva de transport. Sefii regiei spun insa ca externalizarea serviciilor nu este o solutie buna, deoarece ar duce la cresterea costurilor si nu la scaderea lor.

La randul sau, reprezentantii municipalitatii cer restructurarea si eficientizarea intregii activitati. "La Primaria Iasi a venit un plan de masuri de la RATP, care nu poate fi luat insa in considerare. Ei vor sa-si acopere din subventii toate cheltuielile. Trebuie efectuata o restructurare a intregii activitati, astfel incat sa devina eficienta", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Potrivit planului elaborat de firmele de consultanta, cheltuielile regiei care nu sunt acoperite de venituri, trebuie acoperite cu subventii de la municipalitate, dar strict numai cheltuielile generate de serviciul de transport.

Personal supradimensionat

In prezent, regia are un numar de 1.550 de angajati, din care doar 530 sunt soferi si vatmani pe mijloacele de transport in comun. Personalul TESA reprezinta peste 6 la suta, adica 97 de angajati, iar restul sunt vanzatori de bilete (100 persoane), dispeceri (80 persoane), controlori, personal de intretinere si pentru siguranta circulatiei. O ocazie unica pentru reducerea si reorganizarea personalului a fost pierduta in 2005, la fuziunea dintre RATEC si Autobuzul. Maricel Gherca, care era director la Autobuzul si a fost numit la conducerea noii RATP, nu a reusit nici macar sa comaseze cele doua sectii de autobuze, pentru ca se pierdea un post de sef de sectie. In schimb, s-au inmultit posturile de director. In prezent, RATP are patru directori si cinci sefi de sectii. Nu este nevoie de un expert in mangament, pentru a afla ca sunt cam multi sefi pentru o regie care are datorii la bugetul statului de 100 milioane lei si merge lunar in pierdere.

Nevoia de modernizare

Dupa introducerea unui sistem modern de ticketing si a celui de monitorizare computerizata a traficului, regia ar putea functiona cu maximum 1.000 de persoane. Investitiile in modernizarea infrastructurii ar reduce mult si rolul personalului pentru siguranta circulatiei, precum si a celui de intretinere. Desi planuri de restructurare au mai avut loc si la alte unitati, exemplul cel mai apropiat fiind CET Iasi, directorul RATP, Maricel Gherca spune ca este dificil de realizat.
"Potrivit legii, la fuziunea a doua societati esti obligat sa preiei tot personalul. Un ulterior plan de restructurare nu este usor, trebuie sa lucrezi cu AJOFM pentru un plan de concedieri colective, sa le propui angajatilor un alt loc de munca, in cazul concedierilor trebuie sa le platesti doua salarii compensatorii", a declarat Maricel Gherca.

Multi dintre vatmani si soferi uita ca lucreaza pentru cetateni

Dincolo, de starea tehnica si financiara grea a regiei, aceasta unitate are o problema reala de imagine din cauza personalului care intra in contact direct cu pasagerii. Multi dintre vatmanii si soferii RATP nu au constiinta faptului ca executa un serviciu in folosul comunitatii. Reporterii Iasi Plus au surprins vatmani care pleaca de la bordul mijlocului de transport pentru a-si cumpara tigari sau ceva de mancare. Recent, in Alexandru cel Bun, pantograful unui tramvai a cazut pe strada avariind doua masini. Inca nu s-a aflat rezultatul anchetei. Sunt martori care spun insa, ca in momentul producerii incidentului, vatmanul vorbea la telefon, iar tramvaiul avea viteza prea mare. Luni dupa-amiaza, vatmanul unui alt tramvai aflat in statia Piata Unirii, vorbea la telefonul mobil in loc sa fie atent la imbarcarea pasagerilor. Un reporter Iasi Plus a fost martor la momentul in care, capul unui copil a fost prins intre usile din fata ale tramvaiului. Potrivit conducerii RATP, soferii si vatmanii sunt atentionati zilnic asupra atitudinii pe care o au la serviciu. "In fiecare dimineata li se spune ce este bine sa faca si ce nu. Sa se comporte civilizat. La unii sfaturile prind mai bine, la altii mai putin", precizeaza Maricel Gherca. La randul sau, Adrian Mihai, seful de personal a spus ca angajatii participa lunar la cursuri de perfectionare, iar odata la trei ani, vatmanii si soferii sunt supusi unui control psihologic. "Daca este nevoie, controlul se face si mai des. Exista un caz, in care un vatman care s-a certat cu un coleg, in urma verificarii psihologice nu a mai primit avizul pentru a desfasura aceeasi activitate profesionala si i s-a oferit alt post. In prezent, regia este in proces cu respectivul angajat", a spus Adrian Mihai. De altfel, mai multi angajati care au fost penalizati sau carora li s-a desfacut contractul de munca disciplinar au castigat procesele cu regia la Tribunalul Muncii. "Cei prinsi in neregula sunt sanctionati sau dati afara, dar fara dovezi clare si concludente, riscam sa fim obligati de instanta sa anulam sanctiunile sau sa-i reangajam", a precizat directorul RATP, Maricel Gherca.


28.03.10
http://www.iasiplus.ro/news/5/24230/Unu ... ba%3F.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 14:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Asta ne mai trebuia: biletele RATP se scumpesc cu 40%

Peste cateva zile, iesenii vor fi fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru a calatori cu mijloacele de transport ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Consilierii locali PSD si PNL au aprobat, in sedinta de joi a Consiliului Local Municipal (CLM) Iasi, majorarea tarifelor de transport cu aproape 40%. Hotararea a fost luata, desi alesii locali PDL s-au abtinut de la vot. Ca urmare, pretul unui bilet cu o calatorie se va majora de la 1,5 la 1,8 lei, iar al unuia cu 2 calatorii de la 2,5 la 3,5 lei. Totodata, setul de bilete cu 10 calatorii va costa 15 lei, cu 3 lei mai mult decat pana acum. De asemenea, cei care vor fi prinsi circuland fara bilet vor plati o suprataxa de 40 de lei, dublu fata de cea impusa in prezent.

Iasul ajunge, astfel, sa aiba cele mai scumpe bilete pentru transportul in comun din tara, depasind din acest punct de vedere orase ca Bistrita, Cluj-Napoca, Pitesti, Bacau si Bucuresti.

Reprezentantii RATP motiveaza scumpirea biletelor prin cresterea preturilor energiei electrice, energiei termice, apei potabile si industriale, serviciior de canalizare si salubritate, precum si carburantilor. La acestea se adauga cresterea cheltuielilor cu personalul, ca urmare a majorarii salariului minim pe economie.

Noile tarife vor intra in vigoare dupa ce hotararea aprobata joi de CLM Iasi va primi si avizul Prefecturii.

"Noi speram ca in maxim 15 zile sa intre in vigoare aceasta hotarare. Costurile noastre au crescut, iar numarul de calatori a scazut foarte mult pe fondul crizei economice si nu mai putem sa functionam cu aceste tarife", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Conform estimarii facute de catre reprezentantii regiei, numarul celor care circula cu mijloacele de transport in comun scade in 2010 cu aproape 77.000 fata de anul trecut.

Propuneri respinse: bilete valabile pentru 2 ore si micsorarea pretului biletului cu 2 calatorii

In mod suprinzator, tinand cont de impactul social al masurii, dezbaterile din cadrul sedintei CLM Iasi pe marginea acestei hotarari au fost anemice. Primul care a reactionat a fost consilierul PDL Florentin Ciobotaru.

"Un coleg de-al nostru, fostul consilier local Daniel Oajdea, a propus cu ceva timp in urma introducerea biletului valabil penru 2 ore. Ce s-a mai intamplat cu acel proiect de hotarare?", a intrebat democrat-liberalul.

"Am discutat cu domnul Oajdea aceasta propunere si l-am rugat sa-mi dea solutii pentru implementarea acestui proiect. Ca sa fie fezabil, ar trebui sa dotam toate mijloacele de transport cu validatoare care imprima ora si toate statiile trebuie sa fie dotate cu ceasuri, iar asta presupune fonduri. Cum nu am primit solutii de la dumnealui, propunerea a picat", a explicat directorul RATP.

Consilierul local liberal Radu Botez a propus ca pretul biletului cu 2 calatorii sa fie majorat doar pana la 3 lei.

"Ordinul 272/2007 emis de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Serviciilor Comunitare prevede ca pretul biletului cu 2 calatorii sa fie cel putin dublu fata de al celui cu o calatorie. Prin urmare, nu putem sa majoram mai putin pretul", a mai spus Maricel Gherca.


2.04.2010
http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/n ... 34007.html

Quote:
Am discutat cu domnul Oajdea aceasta propunere si l-am rugat sa-mi dea solutii pentru implementarea acestui proiect. Ca sa fie fezabil, ar trebui sa dotam toate mijloacele de transport cu validatoare care imprima ora si toate statiile trebuie sa fie dotate cu ceasuri, iar asta presupune fonduri. Cum nu am primit solutii de la dumnealui, propunerea a picat.

Sintea: Doar refractar? Sau mai mult decat atat?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 17:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
RATP a elaborat un nou program de transport pentru ieÅŸeni
Trasee noi, rute modificate


Adoptat în urmă cu ÅŸase ani, Regulamentul pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în municipiul IaÅŸi va fi înlocuit de unul nou, în care apar unele dintre propunerile exprimate de o firma spaniolă de consultanÅ£ă, angajată de RATP pentru a identifica soluÅ£ii vizând eficientizarea activităţii regiei ieÅŸene

„Nu am împărtăşit în totalitate punctele de vedere ale spaniolilor de la Getinsa. De altfel, nici nu puteam pune în practică modificările de trasee propuse de iberici din moment ce nu dispunem de punctele de transbordare sau de trafic nodal care au stat la baza studiului. Prin urmare, s-a decis păstrarea celor mai multe trasee, dar şi modificarea câtorva”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Toate modificările în ceea ce priveşte traseele RATP se referă la autobuze. Deservit până acum de microbuzele Unistil, traseul 6B va fi operat de RATP, cu mijloace de transport de 104 locuri. Cele 9 autobuze puse în circulaţie în zilele lucrătoare, care se vor succeda la un interval de 7-8 minute, vor urma traseul Piaţa Dacia – Zimbru – Familial – Subpasaj ACB – Gară – Independenţei – Universitate – Triumf – George Coşbuc – Stadion – Rond Copou – Seminarul Teologic – Terasa Breazu.

A doua modificare se referă la traseul 19, care nu va mai circula prin Canta, oprindu-se la Billa: complex Billa – Gară – ACB – Pod Piatră – Pod Cantemir – Podu Roş – Casa Sindicatelor – Pasaj Bucium – cămine CUG – Depozite – Liceul CUG – blocuri Cetăţuia – Rond CUG.

Şi traseul 28 va fi scurtat, în sensul că autobuzele vor întoarce la Triumf, în loc de Rond Agronomie.

O modificare importantă se referă la traseul 41B, acesta fiind singurul care va ajunge la blocuri Ciurea (anterior, acest punct era atins de microbuzele de pe traseul 14 sau maşinile Unistil de pe traseul 27). Pe de altă parte, traseul 41B a fost scurtat, autobuzele întorcând la Triumf, în timp ce traseul 46 va avea ca punct terminus Han Trei Sarmale, în loc de Bucium.

Apar şi rute noi. Astfel, 43B, extensia traseului 43 (Rond Păcurari – Rond CUG) devine traseul 42 şi va circula pe ruta Rond CUG – Bl. Cetăţuia – Liceul CUG – Depozite - Cămine CUG – Pasaj Bucium – Casa Sindicatelor – Ţesătura (Sinta) – Şcoala „I. Ghica” – Splai Bahlui (RATP) – T. Vladimirescu – Bucşinescu – Elena Doamna – Tg. Cucu – Independenţei – Universitate – Triumf.

Un alt traseu nou este 103, care înlocuieşte traseul 29. Rămas în operarea SC Unistil, acesta va avea o lungime de 11,8 km, pe ruta Baza 3 – Mittal Steal – Agmus – Tehnoton – Ceramica – IVV – Blocuri Tomeşti.

În fine, traseul 121 al Unistil va deveni 47, traseul rămânând neschimbat.

Reprezentanţii RATP au prins în programul de transport şi traseul de tramvai 8, care va fi reactivat în momentul în care se vor încheia lucrările de la Hala Centrală, iar tramvaiele de pe traseele 1 şi 13 vor reveni pe ruta veche, circulând pe Strada Palat – Pd. Roş – Baza 3.


2.04.2010
http://www.evenimentul.ro/articol/trase ... icate.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 17:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Se pare ca se repeta istoria de la Sibiu: a fost angajata firma straina (nu am cautat detalii referitoare la modul de atribuire a contractului celor doua firme spaniole) care au venit cu niste propuneri (nu am detalii despre perioada de timp in care firma a realizat documentarea, unde, cum si cu cine), iar operatorul de transport le-a "ajustat". De ce au mai fost aruncati bani daca RATP a stabilit planul final de transport? Nu putea sa realizeze acest lucru cu proprii specialisti?

Am cautat programul pe site-ul RATP, dar nu este afisat.

Despre troleibuze, nimic, nimic, dar microbuzele si conceptul de maxi-taxi sunt prezente.

Ce s-a publicat pe site-ul Primariei Iasi (am corectat greselile de tastare fara sa corectez limbajul de lemn folosit):

Regia Autonoma de Transport Public ar putea fi transformata in societate comerciala

Doua companii de consultanta din Spania, ETT si Getinsa, au finalizat un raport cu privire la modernizarea si rentabilizarea RATP Iasi * Solutia cea mai buna: transformarea regiei in societate comerciala * Consultantii spanioli au prezentat un plan de afaceri si un plan de investitii, care se va desfasura pe o perioada de mai multi ani * Investitiile se ridica la peste 456 de milioane de euro


Municipalitatea a primit in cursul lunii noiembrie documentatia privind rentabilizarea transportului public de calatori din municipiul Iasi, respectiv eficientizarea si rentabilizarea activitatii Regiei Autonome de Transport Public Iasi (RATP). Documentatiile au fost intocmite de catre consultanti cu experienta in domeniul transportului public. Este vorba despre companiile de consultanta ETT si Getinsa din Spania, care au conceput studiile in colaborare cu S.C. Metroul S.A. Bucuresti. Acestea au prezentat o serie de solutii care ar conduce la rentabilizarea RATP Iasi si modernizarea transportului public de calatori din oras.

Consultantii propun infiintarea unei noi societati de transport

Conform raportelor finale prezentate municipalitatii, solutia propusa de consultanti este infiintarea unei noi societati care sa gestioneze transportul public in municipiul Iasi. Noua societate, denumita S.C. "Transport Public" S.A, va prelua toate activitatile de transport desfasurate in prezent, RATP urmand a ramane doar o societate care va gestiona datoriile istorice, care se ridica in prezent la peste 66 milioane lei.

Complexitatea problemelor pe care le ridica reorganizarea RATP Iasi in societate comerciala, consultantii propun in raport o etapizare a acestui proces dupa cum urmeaza:
- Etapa I: Constituirea unei societati comerciale de transport public si de servicii pentru transportul public, denumita Societatea Comerciala de Transport Public Iasi si mentinerea RATP ca regie in subordinea municipalitatii, avand ca obiect principal de activitate gestionarea datoriei si a creantelor ramase de la fosta regie.
- Etapa II: Restructurarea activitatii noii societati comerciale.
- Etapa III: Restructurarea RATP – urmarirea lichidarii creantelor, datoriilor si pierderilor ramase dupa constituirea S.C. "Transport Public" S.A. Reglementari necesare a fi adoptate in vederea restructurarii serviciilor de transport Realizarea sarcinilor de reorganizare, restructurare si eficientizare a transportului public in municipiul Iasi si zona metropolitana, pe principii de concurenta si transparenta a relatiilor contractuale, necesita aplicarea prevederilor legislatiei interne si reglementarilor europene in domeniul serviciilor publice de transport local si regional.

Primul pas in reorganizarea intregului sistem de transport este reorganizarea RATP, in una (sau mai multe) societate comerciala. Modul cum aceasta va fi reorganizata trebuie sa reflecte vointa municipalitatii de dezvoltare viitoare a transportului public, oferind sansa noii societati sa se modernizeze si eficientizeze, astfel incat sa devina competitiva intr-o perioada cat mai scurta de timp. Pe langa aplicarea reglementarilor necesare restructurarii regiei, este nevoie de adoptarea de catre Consiliul Local Municipal Iasi a unor Reglementari privind politica in domeniul transportului public de calatori. Acest document trebuie sa stabileasca nivelul de delegare a serviciului de transport public, politica cu privire la subventionarea operarii transportului public, la regimul bunurilor ce sunt considerate de importanta strategica in transportul de calatori (care vor ramane in patrimoniul municipiului), la modul de executare, coordonare si control al activitatii de transport a tuturor operatorilor. Totodata, Primaria Municipiului Iasi, Consiliul Judetean si localitatile din cadrul Zonei Metropolitane Iasi trebuie sa-si defineasca optiunea in ceea ce priveste constituirea Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru furnizarea serviciului de transport in regiune.

S-a intocmit si un plan de afaceri

Pentru ca cele trei etape generale prezentate mai sus sa duca la rentabilizarea transportului public din Iasi, consultantii au intocmit si un plan de afaceri. Acest plan pastreaza principalele obiective privind eficienta, serviciul si fezabilitatea economica a societatii. Printre aceste obiective se numara:
1. utilizarea tramvaielor pe traseele principale pentru transportarea unui numar mare de calatori, cu statii relativ putine si viteze comerciale mari; 2. utilizarea autobuzelor pe trasee mai pu]in importante cu un numar de calatori mai mic si mai multe statii;
3. utilizarea autobuzelor pentru trasee importante secundare de legatura, ceea ce ofera bune posibilitati de transbordare din si in principalele linii de tramvai si autobuz;
4. utilizarea maxi-taxiurilor pe traseele cele mai putin importante, cu numar scazut de calatori si statii dese; 5. utilizarea maxi-taxiurilor pe traseele colectoare mai putin importante, cu un numar scazut de calatori si statii dese oferind posibilitati de transfer catre si dinspre liniile principale de tramvai si autobuz.

Alaturi de planul de afaceri, consultantii au intocmit si un plan de marketing si un plan de actiune in domeniul protectiei mediului, cat si criteriul de organizare pentru societatea comerciala nou-infiintata. Planul de Marketing se concentreaza in mod special pe o noua strategie de informare a calatorilor cu scopul de a facilita accesul si utilizarea retelei de transport public.

Investitii in valoare de peste 456 milioane euro

Consultantii spanioli au precizat in rapoartele finale ca realizarea transportului public in Iasi la standardul practicat in tarile din Uniunea Europeana necesita investitii masive in infrastructura de transport.In ceea ce priveste necesitatile de Investitii, Planul ia in considerare urmatoarele aspecte:
a) implementarea sistemului integrat de taxare si de management;
b) realizarea de statii intermodale pentru facilitarea transferului intre modurile de transport;
c) reabilitarea si modernizarea infrastructurii de tramvai;
d) reabilitarea infrastructurii de autobuz;
e) masuri de acordare a prioritatii pentru transportul public
f) statii (reabilitare, modernizare)
g) inlocuirea tramvaielor si cresterea numarului acestora;
h) inlocuirea autobuzelor si cresterea numarului acestora;
i) microbuze

Planul de investitii a fost programat pe termen lung (2009 - 2017), totalizand 20 de actiuni cu o valoare totala de peste 456 milioane euro. Dintre acestea, noii societati comerciale de transport i-ar reveni cinci actiuni in valoare totala de aproximativ 260 milioane euro.

"Dupa un an si jumatate de munca am ajuns la primul program-pilot pentru restructurarea, modernizarea si rentabilizarea transportului public in municipiul Iasi. Contractul cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, cea care a finantat reabilitarea liniilor de tramvai, considera transformarea RATP in societate comerciala drept una din solutiile cele mai bune. Pana la sfarsitul acestui an vrem sa obtinem toate avizele pentru a pune in practica planurile de reorganizare propuse de consultanti. Am solicitat acestora sa ne ofere si o prognoza pe 10 ani in legatura cu nivelul subventiei pe care o va plati Primaria, precum si cu profitul pe care il va inregistra noua societate. Aceasta din urma ar putea fi constituita in maxim jumatate de an", a declarat primarul Gheorghe Nichita, in legatura cu raportul celor doua companii de consultanta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Apr 2010 18:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Traseele 19 si 46 afectate de decizia ARR de retragere a 20 de autobuze

RATP a contestat decizia in baza unei adrese primite de la ARR in 2005 care precizeaza ca OUG 109/2005 nu este incidenta asupra transportului de persoane ca serviciu public

Regia Autonoma de Transport Public Iasi a contestat decizia Autoritatii Rutiere Romane conform careia cele 20 de autobuze inmatriculate in Bulgaria au fost scoase de pe traseu, precum si amenzile in valoare totala de 60.000 de lei..

Intr-o conferinta de presa sustinuta in Sala Mare a Primariei, primarul Gheorghe Nichita a prezentat o adresa venita de la ARR in anul 2005, in urma solicitarii RATP Iasi de precizari cu privire la OUG 109 / 2005. Adresa precizeaza ca ordonanta respectiva nu este incidenta asupra transportului public de persoane ca serviciu public, prin urmare ea neputand fi aplicata in cazul celor 20 de autobuze inmatriculate in Bulgaria.

“Este regretabil ca o asemenea decizie contrasteaza puternic cu eforturile municipalitatii de a asigura conditii adecvate pentru transportul public in comun. Practic, prin retragerea de pe traseu a acestor autobuze se diminueaza capacitatea de transport a RATP Iasi, fiind afectati iesenii care calatoresc pe traseele 19 si 46. Facem toate demersurile necesare pentru rezolvarea acestei situatii in timpul cel mai scurt posibil si fac apel public la cei responsabili sa se implice.” – a afirmat primarul Gheorghe Nichita.

Linia 19 deserveste iesenii care circula pe traseul Canta – Gara – Podu Ros – CUG, iar linia 46 deserveste iesenii care circula pe traseul Pacurari – Tudor Vladimirescu – Bucium.


29.03.2010
http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 81&nid=617


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Apr 2010 08:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
RATP s-a decis sa cumpere autobuzele bulgaresti

RATP s-a decis sa inmatriculeze pe Romania autobuzele olandeze cu numere bulgaresti. Oficialii regiei au afirmat ca in urmatoarele zile urmeaza sa fie incheiate si actele.

Desi RATP cumpara toate cele 20 de autobuze care au fost inchiriate, doar 10 vor fi inmatriculate, si asta din cauza costurilor mari. Mai exact, inmatricularea pentru un singur autobuz inchiriat din Olanda variaza in jurul sumei de 26.000 lei.

"Preturile de achizitie ale mijloacelor de transport sint intre 200 si 600 de euro. Nu avem bani decit pentru inmatricularea a 10 unitati. Restul unitatilor vor fi folosite pentru piese de schimb", a explicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

In aceasta perioada expira si contractele de inchiriere a autobuzelor. Regia de transport a inchiriat la jumatatea anului trecut 20 de autobuze marca Van Hool, pentru a suplini lipsa tramvaielor, platind cite 4.500 euro pe unitate pentru o perioada de 6 luni. Autobuzele au circulat pina in luna martie pe traseele din Iasi.

Conducerea regiei a decis retragerea autobuzelor Van Hool de la strada in urma unor amenzi primite de la agentii de la Politia Rutiera. Concret, politistii au oprit in trafic patru autobuze inchiriate si au aplicat amenzi in suma totala de 60.000 lei pentru faptul ca soferii nu aveau si copii conforme a licentei de transport. Sanctiunile primite au fost contestate in instanta de catre conducerea RATP.


16.04.2010
http://www.ziaruldeiasi.ro/local/ratp-s ... sti~ni6a5f


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Apr 2010 17:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Reîncepe coşmarul lucrărilor la liniile de tramvai
RATP se pregăteşte să atace Podul de Piatră


Primul şantier pe care municipalitatea îl deschide în acest an este cel din zona Podul de Piatră, unde vor fi efectuate lucrări de reabilitare ale şinei de tramvai Intenţia celor de la RATP, care vor executa proiectul, este de a demara lucrările săptămâna viitoare, însă acest lucru depinde de găsirea unor autobuze care să înlocuiască tramvaiele de pe traseele 5 şi 11, ce urmează să fie retrase în depou pentru aproximativ 90 de zile.

„Lucrările executate anul trecut s-au oprit înainte de pod. În proiect nu era prinsă la acea vreme realizarea hidroizolaţiei podului, aşa că s-a decis amânarea lucrărilor pentru acest an, când va fi înlocuită şi şina de tramvai. Am luat în calcul varianta devierii transportului electric pe un singur fir, însă în cele din urmă s-a ajuns la concluzia că este mai bine să suspendăm o lună şi jumătate traseul 2, iar tramvaiele de pe traseele 5 şi 11 să le înlocuim cu autobuze Van Hool. Ne-am fi dorit să începem lucrările luni, însă acest lucru nu este posibil, deoarece nu am reuşit să înmatriculăm decât cinci autobuze, în loc de zece. Căutăm bani pentru celelalte cinci, iar când vom reuşi înmatricularea lor, ne apucăm de treabă”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a menţionat că ieşenii care călătoreau pe traseul 2 au la dispoziţie maşinile de pe traseul 19. Traseul de tramvai 6 nu va fi afectat de lucrări.


22.04.2010
http://www.evenimentul.ro/articol/ratp- ... iatra.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 May 2010 10:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Fara tramvaie de pe 15 iunie

La mijlocul lunii iunie, utilizatorii serviciilor de transport in comun ar putea ramane fara jumatate din traseele de tramvai care circula prin oras. Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi intentioneaza sa prelungeasca lucrarile de reabilitare a sinelor de tramvai incepute in rondul din Targu Cucu. De fapt, interesul cel mai mare se concentreaza pe tronsonul caii de rulare cuprins intre Targu Cucu si intersectia Cinci Drumuri, care se afla intr-o stare de degradare, din cauza traficului intens din zona. Profitand de vacanta elevilor, reprezentantii regiei iesene vor paraliza, pentru aproximativ doua luni, trecerea tramvaielor prin cel mai important nod al traseelor mijloacelor de transport in comun. Inceperea lucrarilor de modernizare este, insa, conditionata de parcul auto de care dispune RATP Iasi, intrucat itinerariile suspendate vor trebui suplimentate cu autobuze si microbuze. Vor fi, astfel, scoase din circulatie vagoanele de tramvai care circula pe traseele numarul 1, 3, 7 si 13. Daca pana la jumatatea lunii viitoare nu se va incheia refacerea rondului din Targu Cucu, este foarte posibil ca nici traseul numarul 6 sa nu functioneze. Conducerea RATP Iasi depune toate eforturile necesare inmatricularii celor zece autobuze galbene, marca Van Hool, trase pe dreapta in cursul lunii trecute, de care depinde, practic, transportul public iesean, dupa retragerea tramvaielor. "In functie de incasari, vom scoate la strada si autobuzele cu numere de Bulgaria. Nu a fost stabilita o data exacta pentru inceperea modernizarii caii de rulare de dupa rondul din Targu Cucu, insa cel mai probabil aceasta va coincide cu inceperea vacantei de vara, cand numarul utilizatorilor serviciului de transport in comun va scadea", a explicat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi.


12.05.2010
http://www.bzi.ro/fara-tramvaie-de-pe-15-iunie-169555


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 May 2010 11:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
RATP, amenintata cu taierea curentului

Din cauza faptului ca prin conturile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi bate vantul, iesenii risca sa ramana fara tramvaie, incepand cu 1 iunie. Incasarile mici din ultima perioada si bugetul redus alocat de primarie nu pot acoperi facturile pentru curent electric. Compania Tinmar - IND SA din Bucuresti a trimis o somatie de plata pentru consumul de electricitate regiei de transport iesene, care, daca in urmatoarele doua saptamani nu reuseste sa achite macar o parte din suma restanta de 1,5 milioanei lei, va fi nevoita sa trimita toate tramvaiele la depou.

RATP Iasi are incheiat un contract cu firma din capitala, care furnizeaza energie electrica la pretul de 0,35 lei pentru un kilowat ora. Aspectul aplicarii penalitatilor, in cazul nerespectarii contractului cadru, a facut ca regia de transport sa renunte, acum doi ani, la serviciile oferite de compania E.ON Distributie SA, care aproba o marja de eroare de doar zece la suta din consumul efectiv de energie electrica, in timp ce firma bucuresteana accepta o variatie de consum de pana la 30 la suta din conventia initiala. RATP Iasi este unul din cei mai mari consumatori de curent din oras, folosind peste un milion de kilowati ora intr-o luna, pentru deplasarea tramvaielor, iar facturile depasesc valoarea de trei sute mii lei pe luna.

"Piata de energie s-a liberalizat, asa ca am ales sa incheiem contract cu firma Tinmar. E.ON a fost cea de-a doua companie care s-a prezentat la licitatia organizata acum aproximativ doi ani, insa oferta firmei din capitala a fost mult mai convenabila. In primul rand, pretul de vanzare a unui kilowat ora era mult mai mare decat valoarea pe care o achitam firmei Tinmar. In plus, conditiile contractuale erau mult mai dure, in cazul companiei E.ON, pentru ca platile se faceau in avans, inainte de regularizarea facturilor. Vom face tot posibilul sa achitam toate datoriile, in functie de incasari, sau sa cerem o reesalonare a platii catre furnizorul de energie electrica", a explicat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi.


13.05.2010
http://www.bzi.ro/ratp-amenintata-cu-ta ... lui-169758


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 May 2010 11:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Buna Ziua Iasi wrote:
Incasarile mici din ultima perioada si bugetul redus alocat de primarie nu pot acoperi facturile pentru curent electric.
..............................

"Vom face tot posibilul sa achitam toate datoriile, in functie de incasari, sau sa cerem o reesalonare a platii catre furnizorul de energie electrica", a explicat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iasi.



Sa platesti datoriile in functie de incasari? E logic. Ai vrea cumva ca primaria sa-ti plateasca curentul? Da' cu managementul firmei cum e?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 May 2010 13:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Populism si economie de piata reala nu se pot impreuna. Ori lasi preturile libere si nu impiedici oamenii intreprinzatori sa castige pe masura, ori faci preturi electorale si te intorci incet-incet in comunism. Daca biletul de tramvai are un pret derizoriu, cineva trebuie sa plateasca diferenta. Adica tot contribuabilul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 May 2010 18:20 
Din nou se scot la licitatie vehicule apartinand RATP Iasi, respectiv autobuze si troleibuze.

http://anunturi.ziaruldeiasi.ro/diverse ... nuri~adh08


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 May 2010 08:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Nemţii şi americanii s-au plimbat cu tramvaiele de epocă ale RATP

Închirierea tramvaielor de epocă pare a fi o activitate profitabilă pentru regia locală de transport public. La două săptămâni după vizita unei delegaţii daneze, ieri a fost rândul nemţilor şi al americanilor să se plimbe cu tramvaiele restaurate de echipa condusă de inginerul Dorian Geba

În cursul dimineţii, vagonul cu numărul 1 a putut fi zărit din nou pe străzile oraşului, fiind închiriat de un grup de 20 de persoane venite din Germania. „Este vorba de membrii unei organizaţii create în 1967 în oraşul Karlsruhe. Sunt pasionaţi de tot ceea ce înseamnă tramvaie şi trenuri electrice. De altfel, această organizaţie numără 2.200 de membri răspândiţi în toată lumea, mulţi dintre ei fiind editorii unor publicaţii destinate transportului electric”, ne-a declarat Cristina Albu, translator în cadrul RATP.

Cea de-a doua delegaţie care a vizitat depoul RATP şi s-a plimbat cu tramvaiele de epocă provine din SUA. „Sunt membrii unei organizaţii cu sediul în New York, intitulată Electric Railroaders Association şi care a fost creată în 1934. RATP le-a pus la dispoziţie acestora vagonul nr. 1, vagonul ITB, vagonul GT5 şi vagonul Be4/4, cu care s-au plimbat pe străzile oraşului”, a mai spus d-ra Albu. Acesta este cel de-al 10-lea tur pe care membrii ERA îl fac în Europa şi primul în România. Început pe 14 mai, turneul include vizitarea a 13 oraşe (Bucureşti, Brăila, Galaţi, Iaşi, Botoşani, Piatra Neamţ, Ploieşti, Sibiu, Cluj Napoca, Oradea, Reşiţa, Arad şi Timişoara) şi se va încheia cu un tur al Budapestei. Pentru 14 zile, fiecare membru a plătit 2.575 de dolari, aici fiind inclus şi tariful cerut de RATP pentru închirierea tramvaielor de epocă: 100 de euro/oră pentru fiecare tramvai.

100 de euro pe oră este tariful perceput de RATP pentru închirierea tramvaielor de epocă.


19.05.2010
www.evenimentul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 14:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
RATP nu are destule autobuze

RATP a reusit sa inmatriculeze 15 dintre cele 20 de autobuze Van Hool aduse din Olanda, iar in perioada urmatoare, vor fi inmatriculate si celelalte cinci dupa ce vor fi pregatite pentru a fi introduse la strada. Cu toate acestea, regia face fata destul de greu la nevoia de transport public existenta la nivelul municipiului. "Daca pana pe 1 iunie, se termina lucrarile de la Podul de Piatra si se incep cele de la Tg. Cucu, vom avea nevoie de 20 de autobuze pentru a inlocui tramvaiele de pe traseele care se desfiinteaza", a spus Maricel Gherca, directorul RATP. El a precizat ca, cel mai probabil, lucrarile de la Tg. Cucu vor fi incepute de pe 15 iunie, cand elevii pleaca in vacanta si nevoia de transport va fi mai redusa.
In prezent, din cauza lucrarilor din Podul de Piatra au fost desfiintate liniile de tramvai 11, 2 si 5, in loc fiind introduse autobuze sau microbuze. Cu toate acestea, sectorul de drum dintre Podul de Piatra si Podu Ros a ramas neacoperit. "Din Dacia pana la Podul de Piatra sunt autobuze, iar de la Podu Ros pana la Tutora sunt cinci microbuze. Nu am pus autobuze pe tot traseul 5, pentru ca ele nu au cum sa depaseasca zona de santier din Podul de Piatra", a mai spus Gherca.


20.05.2010
http://www.iasiplus.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 May 2010 14:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Cum sa fie autobuze? Ikarusurile merg numai pe conventii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 May 2010 17:52 
"Din Dacia pana la Podul de Piatra sunt autobuze, iar de la Podu Ros pana la Tutora sunt cinci microbuze. Nu am pus autobuze pe tot traseul 5, pentru ca ele nu au cum sa depaseasca zona de santier din Podul de Piatra", a mai spus Gherca.

De asemenea traseul tramvaiului 11 (Rond Dacia-Tatarasi Nord) este asigurat de autobuze MAZ !


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 May 2010 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Edilii sunt nemultumiti de organigrama RATP

Viceprimarul Gabriel Grigore a acuzat ieri modul in care a fost facuta noua organigrama a Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Edilul a subliniat faptul ca sunt compartimente financiar-contabile care nu justifica numarul mare de angajati, in timp ce la compartimente de productie numarul este mult mai mic. "Mi se pare supradimensionat. La resurse umane sunt 11 oameni, in timp ce la biroul de exploatare sunt patru oameni. La salarizare sunt 9 persoane, iar la contabilitate 7 persoane. Ce fac atatia acolo? Va dati seama ce eficienta este regia...", a spus viceprimarul. Noua organigrama va fi supusa votului in plenul sedintei de Consiliu Local de pe data de 31 mai. Conform noii organigrame, la RATP se va ajunge la un numar de 1.434 de posturi, fata de 1.597 cate erau pana acum. "S-a datorat in cea mai mare masura investitiilor realizate: modernizarea a peste 20 kilometri cale de rulare, retehnologizarea unor procese de productie, inlocuirea unor mijloace de transport ce necesitau o cantitate mare de manopera pentru reparatii. In prezent, un numar de 78 de posturi din actuala organigrama, propuse pentru reducere, sunt libere prin incetarea activitatii salariatilor, survenita prin incetarea de drept sau la cerere a contractelor de munca ale acestora. Reducerea posturilor din organigrama se va realiza etapizat, incepand cu data de 1 iunie 2010, in functie de implementarea noului program de transport", se arata in proiectul de hotarare. Chiar daca pentru data de 31 mai este anuntata greva generala, secretarul Consiliului Local, Cristina Oteleanu, a precizat ca sedinta de Consiliu nu va fi amanata.


http://www.bzi.ro/edilii-sunt-nemultumi ... atp-171623


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 30 May 2010 22:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Pierderi de 10 milioane lei pentru RATP

Consilierii locali vor analiza luni situatia financiara dezastruoasa a regiei de transport in comun.

In cifre seci, RATP a incheiat anul trecut cu o pierdere de aproximativ 9,6 milioane lei. "Sint mai multe motive care au condus la acest rezultat. Au fost si lucrarile de modernizare a caii de rulare care pe de o parte au avut ca efect intreruperea circulatiei tramvaielor, iar pe de alta parte trimiterea in somaj tehnic a circa 200 de oameni, timp de 3 luni. Apoi se adauga diferentele de curs valutar inregistrate, majorarile si penalitatile", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Mai exact, pierderile din acest an se datoreaza in mare parte cheltuielilor cu dobinzi de 2,04 milioane lei, diferente din curs valutar de 1,5 milioane lei, cheltuieli cu penalitati si despagubiri pentru neplata la timp a datoriilor de 715.000 lei sau cheltuieli cu tramvaiele, troleibuzele si autobuzele executate de Fisc in suma de aproape 600.000 lei.

In bilantul RATP se regasesc si sumele provenite din majorari si penalitati din anii trecuti, de circa 23 milioane lei sau datoriile de la fosta SC Autobuzul de 14 milioane lei. Oficialii regiei sustin ca, la 31 decembrie 2009, municipalitatea avea de dat catre RATP aproape 12 milioane lei reprezentind sume restante nedecontate.

Fata de anul trecut, pierderea inregistrata de RATP este mai mica cu 7%. La sfirsitul lui 2008, regia incheia exercitiul financiar cu un minus de 10,3 milioane lei. Anul trecut, veniturile totale au fost de aproape 76 milioane lei, cu 9,6% mai mari decit in 2008, iar cheltuielile totale de 85,6 milioane lei, cu 7,4% mai mari. In 2009, cheltuielile cu salariile au crescut cu 7,7%.

Daca in 2008, RATP avea un numar de 1.569 angajati, iar salariul mediu brut era de 1.530 lei, in 2009, numarul salariatilor a crescut la 1.602, iar salariul mediu brut la 1.614 lei. "Personalul a crescut pentru ca au fost achizitionate si tramvaie, si autobuze, si am avut nevoie de oameni. In ceea ce priveste salariile, a trebuit sa crestem salariul minim pe economie de la 540 de lei la 600 de lei", a explicat Gherca.

In prezent, regia are 1.597 de angajati, iar conducerea a anuntat disponibilizari. Sefii RATP sustin ca vor fi restrinse 78 de posturi din toate sectoarele, noua organigrama urmind sa aiba 1.434 de posturi.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/pierde ... atp~ni6dgs


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 May 2010 13:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Copiii, invitaţi să se plimbe cu tramvaiul de epocă

RATP se implică în proiecte pentru copii.

Ieri, spre exemplu, în Orăşelul Copiilor din Parcul Copou, şcolarii au avut ocazia de a cunoaşte, sub formă de joc, fiecare instituţie a statului în parte, sarcina reprezentanţilor RATP fiind de a-i învăţa pe cei mici cum să contribuie la păstrarea oraşului curat utilizând mijloacele de transport public ecologice. De asemenea, reprezentanţii regiei au pus la dispoziţia celor mici, în weekend, tramvaiul de epocă, lucru care va fi repetat pe 1 iunie.


http://www.evenimentul.ro/articol/copii ... epoca.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jun 2010 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
In Iasi nu vor mai circula autobuze noi

Iesenii isi pot lua gandul de la faptul ca vor circula in curand cu autobuze noi. Criza economica a ingropat definitiv proiectul de cumparare a celor 50 de autobuze, achizitie care face parte din programul de modernizare a transportului public in comun. Sefii RATP doreau sa faca aceasta achizitie pentru a prelua traseele administrate acum de catre Unistil. Cum nu sunt bani, autobuzele firmei private vor continua sa circule. "Am tot incercat sa le achizitionam, dar nu am gasit banii necesari. Efectele crizei economice fac imposibila aceasta achizitie acum. Noi am inceput procedura, am elaborat chiar si caietul de sarcini, am avut si cateva oferte, dar nu sunt bani", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. In locul autobuzelor noi, la Iasi ar putea ajunge autovehicule second-hand. Sefii RATP vor sa achizitioneze inca zece autobuze de tip Van Hool A 500, care circula deja prin Iasi. "Noi am cumpara inca zece autobuze de acest tip, care sunt foarte ieftine ca pret. Problema este la taxa de prima inmatriculare care este foarte mare. Aceste autobuze le vom folosi pentru a acoperi traseele care vor ramane descoperite atunci cand vor incepe lucrarile in Targu Cucu", a completat Maricel Gherca.

RATP a inchiriat anul trecut 20 de autobuze Van Hool A 500, care au fost aduse la Iasi de o firma din Bulgaria. Acestea au fost achizitionate recent la un pret de 600 de euro pe bucata. Pentru a le inmatricula, reprezentantii RATP au achitat inca 6.000 de euro pentru fiecare autobuz. Pana acum, din cele 20 de autobuze, 14 au fost inmatriculate definitiv, iar doua temporar. Restul de patru autobuze vor fi folosite pentru piese de schimb.


4.06.2010
http://www.bzi.ro/in-iasi-nu-vor-mai-ci ... noi-172988


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 10:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Autobuzele bulgaresti ajung la Parchet

Sefii Finantelor Judetene au sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi cu privire la conditiile in care Regia de Transport Public a inchiriat autobuze de la societatea SHANS TOUR Ltd. Bulgaria.

Principalele nereguli:

- R.A.T.P. a efectuat plata autobuze inainte sa le primeasca;

- locul stabilit pentru predarea autobuzelor a fost schimbat rezultand cheltuieli suplimentare;

- R.A.T.P. a acceptat si inregistrat facturi emise de firma din Bulgaria in valoare mai mare decat cea stabilita prin contract si prin actul aditional.

Inspectorii Fiscului au realizat un control financiar cu privire la administrarea si gestionarea resurselor materiale si financiare la Regia Autonoma de Transport Public Iasi si au constatat unele aspecte care ar putea intruni elementele constitutive ale unei infractiuni, in conditiile prevzute de legea penala.

In luna mai 2009, compartimentul investitii din cadrul R.A.T.P. Iasi intocmeste o nota justificativa privind selectarea procedurii de achizitie pentru atribuirea contractului de servicii de inchiriere autobuze. Se invoca faptul ca tramvaiele trebuie inlocuite cu autobuze si microbuze, in zonele in care se executa lucrari de inlocuire a caii de rulare a tramvaielor. Prin acea nota se face si o estimare a achizitiei - 399.000 lei (95.000 euro).

R.A.T.P. organizeaza procedura de achizitie/inchiriere autobuze, iar unic ofertant este SHANS TOUR Ltd. Bulgaria.

Contractul a fost incheiat cu aceasta societate in data de 4 iunie 2009. Surpriza este ca R.A.T.P. a virat bani catre aceasta societate inainte sa se incheie contractul.

Inspectorii Directiei Generale de Finante au studiat acest contract si au observat la articolul 6, alin.1: "pretul total al contractului este de 90.000 euro, la care se adauga TVA in valoare de 18.000 euro, adica 108.000 euro (20 autobuzeX4500 euro + 18.000 TVA) platibil la preluarea autobuzelor".

La articolul 3 se prevede "Cheltuielile de intretinere a autobuzelor, precum si asigurarea de raspundere civila auto, inspectia tehnica, inmatricularea nu sunt incluse in pretul contractului pe durata inchirierii".

Totusi, societatea SHANS TOUR Ltd. Bulgaria se obliga prin contract (art.8) ca autobuzele "sa aiba inspectia tehnica periodica, sa aiba polita de asigurare RCA sau orice alta forma agreata de CE pe toata durata contractului, sa puna la dispozitia R.A.T.P. toate documentele necesare circulatiei pe drumurile publice din CE".

R.A.T.P. are obligatia, prin contract "sa suporte costurile primei de asigurare facultativa de raspundere civila auto, incheiate cu valabilitate in afara teritoriului Romaniei (cartea verde) cat si costurile cu inspectiile tehnice, cu inmatricularile".

Ulterior, contractul a fost prelungit cu 3 luni (prin actul aditional 196 din 17 decembrie 2009) valoarea initiala a contractului fiind suplimentata cu 30.000 euro (500 euro X 20 autobuze X 3 luni = 30.000 euro) la care se adauga TVA in suma de 6000 euro. Suma totala ajunge la 144.000 euro, respectiv 600.085 lei.

Verificarile facute in contabilitatea R.A.T.P. au scos la iveala facturi emise de SHANS TOUR Ltd. Bulgaria in valoare de 183.600 euro, respectiv 766.810 lei, rezultand o diferenta de 166.725 lei fata de contractul completat cu actul aditional amintit.

Finantistii au descoperit ca R.A.T.P. a efectuat plati inainte sa primeasca autobuzele, desi contractul prevedea ca plata sa fie facuta dupa preluarea mijloacelor de transport in comun. R.A.T.P. a efectuat plata serviciilor de inchiriere in data de 3 iunie 2009, in valoare de 452.779 lei in baza unor facturi proforme emise de societatea bulgara avand data de 2 iunie 2009, inainte de incheierea contractului, respectiv data de 4 iunie 2009.

Contractul nu a fost respectat nici in privinta locului de predare a autobuzelor. In document este prevazuta localitatea Tsarevo, insa autobuzele au fost predate in localitatea Burgas. "Urmare verificarii efectuate s-a constatat ca autobuzele au fost preluate din Olanda, pe cheltuiala R.A.T.P., valoarea acestor cheltuieli insumand 63.394 lei".

Explicatiile RATP

Directorul General Maricel Gherca a dat o nota explicativa, la solicitarea organelor de control, in care a explicat motivele care au determinat acceptarea unor facturi care insumate depasesc valoarea contractului nr.92/2009 si actului aditional de prelungire a perioadei de inchiriere:

-imposibilitatea determinarii cu exactitate la data incheierii contractului de inchiriere nr.92/04.06.2009 a cheltuielilor privind inmatricularea, inspectia tehnica sau raspunderea civila auto;
-proprietarul autovehiculelor poate solicita inctomirea documentelor amintite anterior;
-transportul autobuzelor s-a efectuat cu salariatii regiei pentru a se angaja cheltuieli mai mici.

Directorul general al R.A.T.P. a mai explicat:

-semnarea contractului nr.92/04.06.2009 s-a realizat in data de 02.06.2009 atunci cand societatea SHANS TOUR Ltd. Bulgaria a fost invitata la sediul regiei;
-plata in avans se considera a fi legala avand ca document contractual formularul de oferta care la pct.4 prevede: "pana la incheierea si semnarea contractului de achizitie publica aceasta oferta, impreuna cu comunicarea transmisa de dumneavoastra, prin care oferta noastra este stabilita castigatoare, vor constitui un contract angajat intre noi".
plata s-a realizat cu anticipatie deoarece autobuzele nu puteau fi ridicate din Olanda decat dupa plata costului contractului.

In privinta locului predarii autobuzelor, Maricel Gherca a explicat:
-au fost analizate mai multe variante de inmatriculare si in final s-a optat pentru Bulgaria, aceasta fiind solutia cea mai avantajoasa;
pentru ca autobuzele sa poata fi inmatriculate in Bulgaria, proprietarul trebuia sa aiba sediul firmei in Bulgaria, motiv pentru care in contract a fost prevazut ca predarea sa se realizeze in Tsarevo;
-inmatricularea autobuzelor s-a realizat in Burgas deoarece acolo s-a eliberat cartea de identitate a autovehiculului, Burgas fiind centrul zonal pentru inmatriculari de autovehicule.

Din data de 26.03.2010, cele 20 autobuze au fost retrase din circulatie, deoarece organele de politie la un control in trafic au constatat ca acestea nu detin copia conforma a licentei de transport si au intocmit procese verbale de sanctionare a contraventiilor pentru trei dintre autobuzele verificate, in valoare de cate 15.000 lei fiecare.

R.A.T.P. a depus plangere impotriva celor trei procese verbale, iar in prezent se asteapta solutionarea acestora de catre instanta.


8.06.2010
http://www.telem.ro/telem/local/25555-a ... rchet.html


Attachments:
van_hool.jpg
van_hool.jpg [ 11.04 KiB | Viewed 7817 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Jun 2010 12:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Tramvaie din 1970, donate ieÅŸenilor

Elveţienii au donat Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi zece tramvaie dublu-articulate fabricate în 1970 şi modernizate după 1990. Bătrânele tramvaie vor fi aduse la Iaşi cu trenul, iar elveţienii vor suporta transportul.

Cele zece tramvaie de tip Be 8/8 au fiecare o capacitate de 150 de locuri şi vor circula pe rutele unde se înregistrează cel mai mare număr de călători. Tramvaiele vor ajunge la Iaşi prin programul „Donaţie de tramvaie”, încheiat între Guvernul elveţian şi RATP.

„Mijloacele de transport donate de elveţieni vor ajunge la Iaşi până la sfârşitul lunii. Până acum elveţienii ne-au ajutat foarte mult, ne-au donat în trecut şi alte tramvaie, ne-au dat şi piese de schimb, o staţie de vopsit, un laborator, un utilaj special pentru rectificarea bandajelor pe vagon, au trimis şi specialişti care i-au instruit pe oamenii noştrii să facă revizia şi reparaţia tramvaielor. Deşi sunt din 1970, cele zece tramvaie se află în stare foarte bună de funcţionare, au intrat în reparaţie capitală înainte de a fi trimise la noi. Elveţienii au decis să ne facă această donaţie consistentă pentru că au văzut că întreţinem tramvaiele pe care le-au trimis în anii trecuţi, le ţinem în circulaţie”, a declarat Adrian Mihai, purtător de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Public Iaşi.



4.06.2010
http://www.evz.ro/detalii/stiri/tramvai ... 97306.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jun 2010 09:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48285
Vad posibil ceea ce se scrie in articolul de mai jos. A fost desfiintata reteaua de troleibuz de pe traseul 44, pt. ca firma privata sa nu aiba probleme. De se sa nu se intample la fel si cu restul retelei de troleibuz?

Va anunt: incep ofensiva pt. reintroducerea troleibuzelor. O sa fac tot ceea ce este omeneste posibil in acest sens.


Intr-un an de zile,
Unistil ar putea inghiti RATP


Transportul public auto din oras ar putea fi preluat, pe viitor, de catre SC Unistil. Desi nu exista inca o confirmare oficiala din partea sefilor Regiei Autonome de Transport Public (RATP), surse din cadrul institutiei sustin ca aceasta este cea mai optima varianta pentru a rezolva criza financiara in care se zbate societatea. Practic, sefii institutiei ar urma sa scoata la licitatie partea auto de transport, care poate sa fie preluata de catre SC Unistil, firma de casa a administratiei Nichita (nume conspirativ Mihai). Intrebat, seful Unistil sutine ca nu s-ar da la o parte din calea unei astfel de oferte, dar nu mai devreme de un an. "Deocamdata nu se pune problema, intrucat este un an de criza in care mi-a fost foarte greu. Daca s-ar organiza o astfel de licitatie intr-o luna-doua, nu cred ca as putea sa particip. Anul viitor insa, cine stie? Este posibil orice in conditiile actuale. Depinde foarte mult de cum va evolua firma din punct de vedere economic. In ce ma priveste, fara 1,5 milioane euro nu ai ce cauta intr-o astfel de afacere. Eu acum am acoperit toate traseele si urmeaza sa mai aduc inca patru autobuze pe gaz din Austria. Am auzit si eu de varianta aceasta, chiar m-au intrebat si angajati de-ai mei daca este posibil sa preiau activitatea aceasta de la RATP", a declarat Vasile Puscasu, patronul SC Unistil.

Seful RATP: "Este imposibil"

De cealalta parte, sefii RATP neaga cu vehementa aceasta varianta, dar nici nu au avansat o alta solutie pentru iesirea societatii din situatia financiara dificila in care se afla. Datoriile acesteia la bugetul de stat se ridica acum la 100 de milioane lei. Reprezentantii RATP sustin ca nu pot desparti transportul local auto de cel electric si daca un privat va prelua vreodata RATP, acesta va trebui sa investeasca puternic. "Eu le urez succes celor care doresc o astfel de afacere, dar nu cred ca este posibila. In primul rand, nu putem da transportul auto deoparte si sa lasam partea de tramvaie cu datoriile. Cel care va dori sa ne preia va trebui sa vina cu mijloace de transport mult mai bune decat ale noastre. Dar nu e cazul Unistil", a declarat directorul RATP. Totusi, varianta preluarii activitatii auto a RATP de catre SC Unistil nu este chiar atat de imposibila. Astfel, din punct de vedere al amplasamentului, problema este ca si rezolvata, SC Unistil avand garajele in Tudor Vladimirescu, exact langa sectia I de autobuze si microbuze a RATP. In al doilea rand, firma din Negresti este noul proprietar al statiei de carburanti din Tudor Vladimirescu, statie care a fost candva a RATP. Tot in Tudor Vladimirescu, Unistil mai detine si un atelier de reparatie si diagnostic pentru autobuze. Mai mult, conform unei clauze in contractul incheiat intre RATP si SC Unistil, acesta poate fi prelungit automat cu inca 5 ani la finalul intelegerii.


http://www.bzi.ro/unistil-ar-putea-inghiti-ratp-174009


Attachments:
unistil.jpg
unistil.jpg [ 52.77 KiB | Viewed 7777 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jun 2010 12:18 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Buna Ziua Iasi wrote:
surse din cadrul institutiei sustin ca aceasta este cea mai optima varianta

"Cea ma optima" varianta ar fi ca Judetul Iasi (si nu numai) sa ceara alipirea la Republica Moldova si astfel s-ar ajunge probabil si la reintroducerea troleibuzelor. In Romania, niet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group