TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 12 Nov 2019 07:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 11:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
S-au prins si altii. As fi curios ce ar avea de spus Curtea de Conturi.

O investitie neclara a municipalitatii, pe bani de la UE
Primaria va investi in fiecare microbuz galben cite 17.000 de euro


Din motive aparent conjuncturale, microbuzele galbene ale RATP, care abia mai merg, isi vor dubla valoarea de inventar. Pe fiecare va fi montata cite o rampa speciala pentru persoanele cu handicap. Costul unei singure rampe se ridica la peste 17.000 de euro.

Municipalitatea se pregateste sa investeasca sume imense in microbuzele RATP. Un numar de zece mijloace de transport in comun urmeaza sa fie modificate pentru a permite accesul persoanelor cu handicap. Licitatia este estimata la 615.000 lei, fara TVA, adica in jur de 730.000 lei cu TVA.

Practic, pentru fiecare microbuz s-a estimat ca va fi nevoie de aproximativ 17.300 euro, cu tot cu TVA. Suma este imensa, avind in vedere ca microbuzele au deja in jur de sapte ani de utilizare. Practic, investitiile in rampe depasesc valoarea actuala a microbuzelor. Cu banii pregatiti pentru modificarea microbuzelor s-ar putea cumpara 11 Dacia Duster, cu cea mai scumpa echipare si motorizare.

Mai mult, in 2008, regia de transport din Brasov a achizitionat un microbuz second hand cu rampa de acces pentru persoane cu handicap locomotor. Investitia nu a necesitat decit 8.000 euro, mai putin de jumatate din suma pregatita de municipalitate pentru a modifica microbuzele RATP. Mijlocul de transport a fost cumparat de regia din Brasov de la o firma din Harghita, conform presei locale.

Microbuzele de la Iasi vor avea insa un sistem mult mai modern decit cel al microbuzului de la Brasov. Astfel, fiecare din cele zece microbuze Iveco vor avea platforma elevatoare electrohidraulica cu o latime minima de 800 mm si o lungime de 1.200 mm. Rampa va trebui sa suporte o greutate minima de 300 de kilograme. Paltforma elevatoare va functiona doar atunci cind microbuzul va fi oprit si va fi instalata in partea din spate a microbuzelor. Va avea si butoane pentru comenzile inchis/deschis/coborire/urcare.

Investitia, ce pare total nejustificata, ar putea avea ca motivatie faptul ca Primaria a introdus deja acele microbuze intr-un proiect cu finantare UE, intr-un moment in care finantarea parea ipotetica, iar acum, cind finantarea a fost aprobata, situatia nu mai poate fi remediata.

"Aceasta investitie va fi realizata pentru a asigura accesul persoanelor cu handicap in mijloacele de transport. Finantarea este asigurata prin proiectul Archimedes, cistigat pe programul Civitas. Vor fi lucrari destul de complexe. Microbuzele vor trebui modificate, se vor scoate scaune din partea din spate. Investitia face parte din proiect", a declarat Cosmin Coman, seful Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate din cadrul Primariei.

Licitatia este programata pentru data de 23 iulie. Un procent de 80% din punctaj va fi stabilit in functie de oferta financiara a firmelor participante.


http://www.ziaruldeiasi.ro/local/primar ... uro~ni6ekt


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 15:22 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3434
Este incredibil pe ce se pot cheltui bani in aceasta tara demna de Lumea a Treia. Dar nu mai conteaza, sfarsitul se apropie. Matematica nu tine cont de pareri si dorinte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jun 2010 18:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Cu banii aia inmatriculau definitiv 3 Van Hool, apoi scoteau dintr-unul sau doua scaunele pe o parte si faceau autobuze speciale pentru persoanele cu dizabilitati.
Dar nu, fara dube nu se poate in Rromania, e demonstrat stiintific.

P.S.: Stiu ca o sa fiu acuzat ca-mi bag bocancii plini de noroi in Regie.

Later edit: Iata si un vehicul la mana a 2a... costa mai putin decat o singura rampa din cele ce se doresc a se monta pe dubele galbene: LINK.


Attachments:
115_11_big.jpg
115_11_big.jpg [ 67.68 KiB | Viewed 7454 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jun 2010 18:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
RATP reia circulatia tramvaielor pe traseul 11

Masura intra in vigoare de astazi. Reprezentantii regiei de transport au specificat ca se va circula putin mai greu, din cauza faptului ca pe calea de rulare a tramvaielor vor circula si masinile.

"Va fi putin mai greu pentru ca circulatia auto este deviata tot pe sina de tramvai. Vom vedea cum vom colabora si cu cei de la Politia Rutiera, pentru a ne ajuta cu dirijarea traficului", a mentionat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP.

Tot de astazi, regia trece la programul de vara. Acest lucru inseamna ca traseele sint deservite de mai putine mijloace de transport in comun.

Oficialii RATP au specificat ca s-a micsorat numarul microbuzelor, autobuzelor si tramvaielor care circulau suplimentar la orele de virf.


http://www.ziaruldeiasi.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Jun 2010 14:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Bagă milioane de euro în şinele de tramvai

AleÅŸii locali au aprobat într-o ÅŸedinÅ£ă extraordinară contractarea unui nou împrumut de 50 de milioane de euro. După ce au cheltuit în doi ani 200 de milioane de lei luaÅ£i de la banca Dexia, ÅŸefii Primăriei ÅŸi-au dat seama că au vistieria goală ÅŸi că au nevoie de încă 51,2 milioane de euro.

Ca să aibă bani de refacere a trei tronsoane de linii de tramvai, pentru 50 de autobuze noi, să termine groapa de gunoi de la Ţuţora, dar şi să acopere craterul de la Hala Centrală, şefii municipalităţii susţin că au nevoie de 21,2 milioane de euro. Alte 30 de milioane sunt necesare pentru co-finanţarea a 12 proiecte estimate la 152 de milioane de euro din fonduri europene. Investiţiile pe care şefii municipalităţii vor să le deruleze cu bani nerambursabili sunt în stadiul documentaţiilor, cu excepţia celui de amenajare a zonei de agrement Ciric.

Noul împrumut aprobat cu abţineri

SoluÅ£ia găsirii unei finanţări rapide găsită de edili ÅŸi aprobată de o parte din aleÅŸii locali este cea a contractării unui nou credit bancar. „A lua împrumutul astăzi ÅŸi a-l plăti în 20 de ani este un lucru avantajos. Cu banii din buget nu putem decât să menÅ£inem funcÅ£ional oraÅŸul“, a afirmat primarul Gheorghe Nichita. Proiectul de hotărâre prezentat astăzi în grabă într-o ÅŸedinÅ£ă extraordinară a fost aprobat cu 15 voturi, iar alÅ£i 12 aleÅŸi locali s-au abÅ£inut.

„Proiectele pentru care se doreşte contractarea unui nou împrumut sunt consumatoare de bani şi nu aduc venit pentru a plăti ratele şi dobânzile la credit. Cu excepţia investiţiei de la Ciric, a autobuzelor şi poate a gropii de gunoi, în toate celelalte doar se bagă bani“, a spus consilierul Sorin Ionescu. Pe de altă parte, alesul local Radu Botez, care a votat proiectul de contractare a împrumutului a solicitat informaţii privind modul în care creditul Dexia a fost folosit. Jumătate din cei 200 de milioane de lei au fost alocaţi pentru asfaltări. Din acest împrumut s-au mai dat bani pentru modernizarea iluminatului public şi la groapa de gunoi de la Ţuţora.

Primăria va deschide ofertele băncilor interesate să ofere împrumutul pe 18 iunie.

Investiţiile pentru credit
- Linie de tramvai BucÅŸinescu-3 milioane de euro;
- Linii de tramvai Tătăraşi-2,5 milioane de euro;
- Linie de tramvai Nicolae Iorga-2,2 milioane de euro;
- Achiziţii 50 de autobuze-10 milioane de euro;
- Managementul deÅŸeurilor-1,5 milioane de euro;
- Pasajul de la Hala Centrală-2 milioane de euro;
- La alte 12 proiecte de investiţii cu bani UE este necesară o co-finanţare de 30 de milioane de euro.


15.06.2010
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 72257.html


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 141.24 KiB | Viewed 7395 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jun 2010 10:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Desi suntem in 2010, RATP a prezentat un material despre proiectul Tapestry la Iasi, implementat in anul 2002. Autor: Carmen Gherca.

Daca familia Miron Mitrea are in componenta un senator si un deputat, familia Basescu un presedinte de tara si un europarlamentar de ce n-ar avea si familia Gherca un director general si un sef serviciu la RATP?

Document prezentat la Bucuresti cu prilejul aniversarii a 20 de ani de la infiintarea URTP.
www.urtp.ro


Attachments:
6RATPIasiCGherca.pdf [1.89 MiB]
Downloaded 133 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Jun 2010 11:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Fonduri europene pt. transportul public din Iasi. Autor: Maricel Gherca.

Document prezentat la Bucuresti cu prilejul aniversarii a 20 de ani de la infiintarea URTP.
www.urtp.ro


Attachments:
2RATPIasiMGherca.pdf [4.7 MiB]
Downloaded 155 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Jun 2010 12:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
RATP risca sa ramana fara electricitate

• Firma Tinmar IND a amenintat in trei randuri ca va lasa societatea fara curent electric din cauza datoriilor • RATP are de achitat o datorie de 1,5 milioane lei si la aceasta suma se adauga si factura lunara care este estimata la 350 mii lei

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) a reusit intr-un final sa-si asigure mijloacele de transport, iar politile de asigurare vor fi incheiate cu aceeasi societate de asigurari. Astfel, Omniasig Vienna Insurance Group si Astop Broker de Asigurare Bihor vor livra politele de asigurare pentru mijloacele de transport ale RATP pentru urmatoarele sase luni. Contractul a fost incheiat pentru jumatate de an din cauza contestatiilor depuse de catre Allianz Tiriac Asigurari. "Noi am demarat licitatia inca de anul trecut, stabilind o prevedere financiara de 700 mii lei. Procedura a fost contestata, astfel ca am fost nevoiti sa incheiem un act aditional cu fosta societate de asigurari. Acum am incheiat un nou contract, valabil pana la sfarsitul anului. Astfel, in loc de 700 de mii lei, noul contract s-a redus la 285 mii lei, dar pentru jumatate de an", a explicat Maricel Gherca, directorul RATP. Curios este insa faptul ca acelasi cuantum al ofertei a fost avansat de catre Omniasig Vienna Insurance Group si la licitatia organizata la sfarsitul anului trecut, lucru contestat de altfel de catre reprezentantii Allianz Tiriac Asigurari la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC). Atunci, CNSC a respins contestatiile privind anularea licitatiei si reluarea procedurii, dar a admis o cerere de interventie in interes propriu, formulata de catre Omniasig Vienna Insurance Group. Astfel, procedura de atribuire a continuat, iar RATP a ramas cu acelasi operator de asigurari. Conform contractului, RATP va primi polite de asigurare pentru 111 tramvaie, 87 de autobuze, 50 microbuze, precum si 31 de autovehicule din parcul auxiliar.

In alta ordine de idei, o problema legata de furnizorul de energie electrica apasa din nou pe RATP. Firma Tinmar IND a amenintat in 3 randuri ca va lasa societatea fara curent electric din cauza datoriilor. RATP are de achitat o datorie de 1,5 milioane lei. La aceasta suma se adauga si factura lunara care este estimata la 350 mii lei. "Ei ne-au somat in trei randuri sa le achitam 2,5 milioane lei. Am platit in ultima clipa un milion de lei pentru a nu ramane fara curent. Am ramas cu o datorie de 1,5 milioane lei, pentru care am reusit sa obtinem o esalonare. Am consumat foarte mult curent pe timp de iarna, dar il vom reduce acum pentru a ne putea plati datoriile", a mai spus Maricel Gherca.


http://www.bzi.ro/ratp-risca-sa-ramana- ... te-175325#


Attachments:
w240xh240_tramvaie_defecte_pe_calea_chisinaului.jpg
w240xh240_tramvaie_defecte_pe_calea_chisinaului.jpg [ 38.68 KiB | Viewed 7279 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jun 2010 08:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Mâine sosesc zece tramvaie second hand din Elveţia
Åžine noi, vagoane vechi


Chiar dacă municipalitatea a demarat un vast program de reabilitare a căii de rulare a transportului electric, pe şinele de tramvai complet schimbate vor continua să circule tramvaie second hand

În următoarele zile vor sosi la Iaşi zece tramvaie donate de Guvernul elveţian. Fabricate în 1970, vagoanele au fost modernizate în 1990 şi, potrivit reprezentanţilor RATP, se pretează perfect pentru transportul public din Iaşi. „Ne aşteptam ca aceste vagoane să sosească ceva mai târziu, la începutul lunii iulie, însă lucrurile s-au mişcat mai repede decât ne-am fi închipuit. Duminică, tramvaiele se aflau la Deva, aşa că miercuri vor sosi la Iaşi. Sunt vagoane de tipul Be8/8, articulate, pentru care nu vom plăti nici un euro, elveţienii obligându-se să suporte toate costurile, inclusiv cele legate de transportul tramvaielor”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Cele zece vagoane fac parte din programul „Donaţie de tramvaie”, încheiat între Guvernul elveţian şi RATP. „Ajutorul oferit de elveţieni este substanţial. Nu trebuie uitat faptul că pe lângă cele douăsprezece tramvaie donate anterior regiei, aceştia au alocat fonduri pentru un laborator PRAM, pentru modernizarea unei hale unde sunt rectificate bandajele tramvaielor şi pentru amenajarea unei staţii de vopsitorie”, a mai precizat oficialul RATP.

Fabricate în 1970, vagoanele au fost modernizate în 1990 şi, potrivit reprezentanţilor RATP, se pretează perfect pentru transportul public din Iaşi.


http://www.evenimentul.ro/articol/ine-n ... vechi.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jun 2010 09:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Odata cu inlocuirea sinelor nu s-a inlocuit si infrastructura retelei electrice?

Peste zece tramvaie blocate în Tătăraşi din cauza unui pantograf rupt

Blocaj tramvaie în TătăraşiIncidentul a avut loc luni, în jurul orei 15.45, când un tramvai a rămas fără pantograf în apropiere de Ateneul Tătăraşi. Reprezentanţii RATP Iaşi cred că unul dintre motive poate fi o defecţiune la reţeaua electrică din cauza căldurii.

Tramvaiul în cauză circula pe ruta Dacia-Tg. Cucu, dinspre Tătăraşi către Piaţa Chirilă. Lângă Ateneul Tătăraşi Pantograful tramvaiului s-a rupt iar vagonul a rămas fără curent electric pe şine.

Până la sosirea echipei de intervenţie din partea RATP-ului care a întrerupt curentul electric, în spatele tramvaiului defect s-au adunat peste zece vagoane.

„Este foarte cald şi liniile de înaltă tensiune s-au lăsat în jos. Probabil de asta s-a rupt pantograful", a spus vatmanul tramvaiului defect.

„O defecţiune a cablurilor electrice este destul de plauzibilă pentru că şinele sunt bune în zona incidentului iar vagonul nu avea cum să intre în balans", a afirmat şi Adrian Mihai, purtător de cuvânt al RATP Iaşi.

Călătorii care au aÅŸteptat în arÅŸiÅ£ă nu s-au arătat satisfăcuÅ£i de explicaÅ£ia incidentului. „Vă daÅ£i seama cât de bune pot fi liniile de tensiune dacă cedează atât de uÅŸor", a spus unul dintre călători. „Poate ar fi mai bine ca muncitorii de la RATP să efectueze controale pe timp de noapte la linii dacă acestea pot ceda de la căldură", a cerut un alt pasager care a înfruntat căldura în TătăraÅŸi.


21.06.2010
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 72024.html

Pozele care insotesc articolul sunt de la alta avarie.


Attachments:
blocaj tramvaie.jpg
blocaj tramvaie.jpg [ 33.26 KiB | Viewed 7218 times ]
2.jpg
2.jpg [ 34.3 KiB | Viewed 7219 times ]
3.jpg
3.jpg [ 33.57 KiB | Viewed 7218 times ]
4.jpg
4.jpg [ 25 KiB | Viewed 7220 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jun 2010 15:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Silviu Sintea wrote:
Odata cu inlocuirea sinelor nu s-a inlocuit si infrastructura retelei electrice?


Nu. Sau chiar daca s-a inlocuit... s-a folosit tot sistemul clasic, deci firul nu e tensionat in niciun fel... normal ca vara se dilata si face ,,burta", eventual impreuna cu traverseele de care e prins.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jun 2010 16:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Dr2005 wrote:
Silviu Sintea wrote:
Odata cu inlocuirea sinelor nu s-a inlocuit si infrastructura retelei electrice?


Nu. Sau chiar daca s-a inlocuit... s-a folosit tot sistemul clasic, deci firul nu e tensionat in niciun fel... normal ca vara se dilata si face ,,burta", eventual impreuna cu traverseele de care e prins.


Da sau nu, asta intreb. Ca fenomenul il inteleg. Exista si reglarile sezoniere obligatorii, insa eu ma intrebam daca firul de contact este foarte uzat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jun 2010 07:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Austriecii, ingrijorati ca Primaria va falimenta RATP

Partenerii austrieci ai Regiei Autonome de Transport Public sunt ingrijorati de soarta institutiei • Acestia au solicitat lamuriri suplimentare de la reprezentantii primariei, intrucat au auzit ca RATP va intra in faliment • Austriecii se tem astfel ca vor pierde banii investiti in compartimentul de restaurari tramvaie al RATP

Managementul lui Gheorghe Nichita (nume conspirativ Mihai) i-a speriat pana si pe partenerii austrieci ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Acestia s-au aratat ingrijorati de o posibila falimentare a institutiei de catre Primaria ieseana. Astfel, Alfred Fleissner, reprezentantul MT-Eisenbahnbedarf, care detine Muzeul tramvaielor din Mariazell (Austria), a cerut lamuriri vizavi de soarta RATP, cu care colaboreaza de mai bine de 10 ani pentru restaurarea tramvaielor de epoca. Acesta se teme sa nu piarda colaborarea cu regia ieseana, mai ales ca prin tramvaiele restaurate la Iasi, RATP a obtinut o reclama gratuita foarte buna.

Totul se trage de la posibila falimentare a RATP odata cu implementarea planurilor de reorganizare a institutiei. Astfel, intr-o adresa transmisa primarului Gheorghe Nichita (nume conspirativ Mihai), acesta solicita mentinerea activitatii de restaurare a tramvaielor austriece, dar si o serie de garantii din partea municipalitatii. Iata ce a solicitat autoritatilor iesene Alfred Fleissner pe data de 15 iunie 2010. "Cu mare ingrijorare am auzit de la Dl. Director General Gherca (Maricel Gherca, directorul RATP - n.r.) ca din partea administratiei orasului este planuit ca momentan regia de transport RATP Iasi sa mearga in faliment si sa fie creata o noua regie de transport pentru tramvaie. Pe baza unei conlucrari bune cu administratia orasului Iasi, a primariilor si a conducerii regiei de transport, ma adresez D-voastra. In ultimii 10 ani, domeniul «Restaurare» din cadrul Regiei de Transport Iasi a restaurat exceptional pentru noi 10 vehicule si noi am facut o deosebit de buna reclama cu acestea pentru Iasi. In contrapartida, noi am livrat catre Iasi in valoare de mai multe sute de mii de euro sine, macaze, material de linie de alimentare aeriana, troleibuze si asa am ajutat regia de transport de a economisi o mare cheltuiala financiara, caci noi am calculat toate aceste materiale in contrapartida cu munca de restaurare a regiei de transport. Momentan sunt in curtea regiei 6 vagoane motor, an de constructie 1899-1928, si un vagon remorca, an de constructie 1923, care mai mult sau mai putin sunt incepute si se gasesc in stadiu de restaurare. Toate aceste vehicule stau sub protectia monumentelor istorice si de aceea nu trebuie sa se piarda. La regia de transport, in momentul de fata noi avem un bonus de circa 100.000 euro pe care, ca si vagoanele, nu vrem si nu putem sa le pierdem. Avand in vedere situatia de fata, va rugam de interventia D-voastra si in primul rand de promisiunea D-voastra de a ne ajuta sa nu pierdem aceasta suma importanta de bani si vagoanele noastre istorice si de a putea continua colaborarea noastra conform relatiilor noastre bune si contractelor inca valide si de a putea pe mai departe restaura si termina lucrarile si cu viitoarea regie de transport, egal cum se va numi", se arata in scrisoarea transmisa de Alfred Flaissner catre reprezentantii municipalitatii. Seful RATP, Maricel Gherca, nu a raspuns ieri la telefon in ciuda apelurilor repetate ale reporterilor BUNA ZIUA IASI.


http://www.bzi.ro/austriecii-ingrijorat ... tp-175872#


Attachments:
image001.png
image001.png [ 732.01 KiB | Viewed 7155 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jun 2010 10:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Ambasada Austriei, speriata de falimentul RATP

Scrisoarea partenerilor austrieci ai Regiei Autonome de Transport Public, ingrijorati de o posibila falimentare a institutiei, a agitat spiritele printre reprezentantii administratiei publice locale • Ambasada Austriei a solicitat lamuriri vizavi de soarta regiei, dar si a contractului privind restaurarea tramvaielor austriece • Sefii RATP sustin ca vor continua contractul cu austriecii, dar vor solicita schimbarea conditiilor de remunerare pentru tramvaiele reconditionate

Scrisoarea transmisa de catre Alfred Fleissner, reprezentantul MT-Eisenbahnbedarf, care detine Muzeul tramvaielor din Mariazell (Austria), publicata in exclusivitate de BUNA ZIUA IASI, a pus pe jar conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP). La cererea ambasadei Austriei, acestia vor trebui sa ofere lamuriri legate de viitorul RATP, dar si de colaborarea pe care o au cu MT-Eisenbahnbedarf. Prin scrisoarea transmisa reprezentantilor municipalitatii de catre Alfred Fleissner, acesta solicita o comunicare oficiala intrucat auzise ca Primaria intentioneaza sa falimenteze RATP. Asta ar duce implicit la pierderea contractului pe care austriecii l-au incheiat cu regia ieseana pentru restaurarea unor tramvaie construite in secolul trecut.

Pana acum, RATP a restaurat 10 tramvaie, pentru care a primit de la austrieci piese de schimb, sine, macazuri, material de linie de alimentare aeriana si chiar troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt sase vagoane motor, an de constructie 1899 - 1928, precum si un vagon remorca din 1923, care urmeaza a fi restaurate. Austriecii mai au si un bonus de 100 mii euro oferit celor de la RATP.

In replica, sefii regiei sustin ca nu vor rezilia contractul cu partenerii austrieci, dar vor continua colaborarea doar daca austriecii vor plati pentru activitatea de restaurare. Astfel, pentru fiecare tramvai reconditionat, RATP va solicita minim 50 mii euro. "Le vom comunica ca nu vom rezilia contractul, dar vom solicita schimbarea conditiilor trecute in acesta. Nu vom mai primi piese de schimb sau alte agregate oferite de austrieci, dar vom solicita plata pentru reconditionarea vagoanelor. Un vagon restaurat la Iasi se ridica la cel putin 50 mii euro. Vom solicita insa majorarea acestui prag, intrucat cheltuielile de reconditionarea a acestora au crescut foarte mult in ultima perioada", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Compartimentul de restaurari tramvaie a fost infiintat in 1998, cand RATP a incheiat un contract pentru reconditionarea tramvaielor austriece. De atunci, au fost restaurate zece tramvaie, care au ajuns in orase ca Viena, Salzburg, Saint Polten sau Baden.


26.06.2010
http://www.bzi.ro/ambasada-austriei-spe ... atp-176261


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jun 2010 10:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Măsurile de austeritate impuse de Guvern îi afectează pe vârstnici
Pensionarii nu vor mai circula gratuit


Municipalitatea ieşeană ar putea renunţa la gratuităţile pe mijloacele de transport în comun acordate pensionarilor. Decizia va fi pusă în aplicare în urma scăderii cotei defalcate din impozitul pe venit global (IVG) care va reveni administraţiei locale

„Dacă se pune în aplicare acea reducere a cotelor defalcate din IVG, bugetul local va fi afectat cu 40-55 milioane de lei. Vom fi nevoiţi să renunţăm la gratuităţile pentru pensionari. Va trebui să analizăm foarte bine, să vedem ce vom putea face”,a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Şi reprezentanţii RATP susţin că se aşteptau la o asemenea măsură, ţinând cont de faptul că există municipalităţi care au decis să nu mai acorde pensionarilor gratuitate la transportul local. „Aveam semnale în acest sens. Bacăul sau Braşovul sunt două dintre oraşele unde municipalitatea nu mai acordă gratuităţi pensionarilor, decizii motivate de condiţiile de austeritate prin care sunt nevoite să treacă. Totuşi, în aceste oraşe s-a mers pe varianta acordării unui abonament pe o linie sau al unui număr de călătorii gratuite”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Acesta a mai precizat că decizia municipalităţii va afecta şi regia locală. „Sumele pe care le deconta Primăria pentru transportul pensionarilor erau executate de Fisc în contul datoriilor RATP către statul român. În eventualitatea în care se va întâmpla acest lucru, va trebui să identificăm alte fonduri pentru plata obligaţiilor către Fisc”, a mai spus oficialul RATP.

Pe de altă parte, reprezentanţii pensionarilor susţin că înainte de a se lua o astfel de măsură, ar trebui făcută o analiză. „Au mai fost discuţii referitoare la acest aspect. Părerea mea este că aceste gratuităţi se pot reduce, dar nu eliminate în totalitate. Trebuie avută în vedere vârsta unor pensionari, valoarea pensiei, rutele pe care circulă aceştia, astfel încât la unii să fie menţinute aceste gratuităţi”, crede Mihai Butnaru, preşedintele Asociaţiei Pensionarilor din Iaşi.

În Iaşi, prin grija municipalităţii, peste 24.000 de pensionari beneficiază acum de gratuitate la transportul public.


http://www.evenimentul.ro/articol/pensi ... atuit.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Jul 2010 11:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
RATP schimba din nou traseele

Oficialii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au schimbat din nou circulatia mijloacelor de transport in comun. Acestia au decis, mai nou, sa infiinteze trasee inel, dupa haosul creat in oras in prima zi de retragere a tramvaielor de pe Cuza Voda si Tudor Vladimirescu.

Desi au pus la dispozitie mai multe autobuze si microbuze, acestea nu au ajuns in toate zonele orasului. Astfel, iesenii nu au avut la dispozitie mijloace de transport intre Calea Chisinaului si complexul Tudor Vladimirescu.

Problema se va rezolva luni, cand vor intra in circulatie traseele inel de autobuz 1 si 13. Autobuzele de pe traseul 1 vor circula pe ruta Rond Copou - Piata Eminescu - Piata Unirii - Filarmonica - str. G. Enescu - bd. Independentei - Tg. Cucu - Elena Doamna - Tudor Vladimirescu - Baza 3 - Metalurgie – Tatarasi - Bas Ceaus - Padurii - Targu Cucu (Bucegi) - bd. Independentei - str. George Enescu - Filarmonica - Piata Unirii - Piata Eminescu - Rond Copou, iar cele de pe traseul 13 vor merge pe relatia Rond Copou - Piata Eminescu - Piata Unirii - Filarmonica - str. G. Enescu - bd. Independentei - Tg. Cucu - Padurii - Bas Ceaus - Tatarasi - Metalurgie - Baza 3 - Tudor Vladimirescu - Elena Doamna - Targu Cucu (Bucegi) - bd. Independentei - str. George Enescu - Filarmonica - Piata Unirii - Piata Eminescu - Rond Copou.

Reprezentantii RATP mai anunta ca pe strada Elena Doamna si pe bulevardul Tudor Vladimirescu mijloacele de transport nu vor opri in statiile de tramvai, ci doar in cele de autobuz. Autobuzele de pe traseul 1 vor opri în Baza 3, în statia de autobuz din dreptul dispeceratului RATP. Astfel, pana la toamna, tramvaiele RATP nu vor circula pe tronsoanele Tatarasi Nord - Copou sau intre Tudor Vladimirescu si Copou. Modificarile din circulatia mijloacelor RATP a fost facuta din cauza lucrarilor de modernizare a liniilor dintre Targu Cucu si Cinci Drumuri. Lucrarile de aici constau in montarea unor aparate de cale si modernizarea a peste 800 de metri de cale de rulare pana in zona Cinci Drumuri. Investitia se ridica la peste 1,2 milioane euro.


http://www.bzi.ro/ratp-schimba-din-nou-traseele-177332


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jul 2010 07:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Tarifele la utilităţi cresc din nou
Nu mai contenesc


Consilierii locali au adoptat, în ÅŸedinÅ£a de ieri, ajustarea tarifelor serviciilor de utilităţi publice în conformitate cu prevederile ordonanÅ£ei de urgenÅ£ă care stabileÅŸte o cotă stardard de TVA de 24 la sută. Prin urmare, ieÅŸenii vor scoate mai mulÅ£i bani din buzunare pentru salubritate, transportul public ÅŸi agentul termic

După scumpirile la alimente, băuturi şi ţigări intrate în vigoare la 1 iulie, şi tarifele serviciilor de utilităţi publice vor fi majorate. Astfel, primele efecte ale OUG 58/2010 se vor regăsit în preţul biletelor şi al abonamentelor la transportul public, RATP urmând să practice de la 15 iulie alte tarife. „Ar fi trebuit ca această majorare să intre în vigoare de la 1 iulie, însă era nevoie de o hotărâre a Consiliului Local”, a explicat directorul RATP, Maricel Ghercă. Prin urmare, pentru un bilet cu o călătorie, ieşenii vor plăti 1,9 lei în loc de 1,8 lei. Biletul cu două călătorii va costa 3,7 lei în loc de 3,5 lei, iar preţul setului de zece bilete creşte cu un leu, urmând să coste 16 lei.

Åži abonamentele vor costa mai mult. Pentru o linie, ieÅŸenii vor scoate din buzunare 63 de lei (60 lei, preÅ£ vechi), pentru două linii - 78 lei (în loc de 75 lei), iar abonamentul pe toate liniile va costa 97 lei, faÅ£ă de 93 lei plătiÅ£i până acum.

Majorarea cea mai mare va surveni la preÅ£ul „liberului la purtător”: 193 lei, faÅ£ă de 185 lei. Iată ÅŸi celelalte preÅ£uri care urmează a fi practicate de RATP: abonament 1 linie valabil 15 zile – 31 lei (30 lei preÅ£ vechi), abonament 2 linii pentru 15 zile – 39 lei (37,5 lei), abonament toate liniile valabil 15 zile – 48 lei (46,5 lei), abonamente reduse elevi ÅŸi studenÅ£i pe o linie valabile 30 de zile – 56 lei (54), abonament redus elevi ÅŸi studenÅ£i – zonal valabil 30 de zile – 63 lei (60 lei), abonamente reduse elevi ÅŸi studenÅ£i una linie valabile 15 zile – 28 lei (27 lei), abonamente reduse elevi ÅŸi studenÅ£i zonal valabile 15 zile – 31 lei (30 lei), abonamente studenÅ£i, protocol universităţi – 65 lei (62 lei).

De asemenea, va creşte şi taxa de călătorie, cei prinşi fără bilete urmând să achite 42 lei în loc de 40 lei. „La aceste preţuri, suma rezultată prin calcularea unui TVA de 24 la sută a fost mai mare de 0,5 lei, motiv pentru care am rotunjit prin adăugare. La altele, rotunjirea s-a făcut prin scădere”, a mai precizat Maricel Ghercă.

Singurul tarif care nu se modifică este cel al liberului valabil o zi, care va costa 6 lei.


http://www.evenimentul.ro/articol/nu-mai-contenesc.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jul 2010 09:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Control la achizitiile RATP

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi va fi verificata de catre inspectorii Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP). Controlul a inceput ieri, in urma reclamatiei facute la Parchet de catre Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului (DGFPJ) in cazul achizitiei a 20 de autobuze Van Hool A500. Inspectorii ANRMAP vor verifica contractul prin care au fost inchiriate aceste autobuze si ulterior cumparate de la firma bulgareasca Shans Tour LTD.

Sesizarea ANRMAP a fost transmisa sefilor regiei in data de 2 iulie. "Intr-adevar, exista o astfel de adresa conform careia noi trebuie sa punem la dispozitia celor de la ANRMAP contractul de inchiriere a acelor autobuze, actul aditional prin care a fost prelungita aceasta procedura, precum si modalitatea de achizitie a autobuzelor. Initial, noi aveam nevoie de acele autobuze pentru o perioada de 6 luni, atat cat trebuiau sa dureze lucrarile de modernizare la liniile de tramvai. Nu avea rost sa le inchiriem si sa le inmatriculam in Romania, pentru ca altfel am fi fost nevoiti sa achitam mai multi bani pentru taxa de prima inmatriculare. Cum lucrarile la liniile de tramvai s-au prelungit, a trebuit sa mai inchiriem autobuzele pentru inca 3 luni. Ulterior am fost nevoiti sa le cumparam", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Inspectorii DGFPJ au sesizat Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi, afirmand ca cele 20 de autobuze au fost inchiriate ilegal, intrucat plata pentru aceasta procedura s-ar fi facut in avans, respectiv inainte de receptionarea autobuzelor. Mai mult, RATP a achitat pentru autobuze o suma mai mare decat cea convenita initial in contractul incheiat cu Shans Tour Ltd. Bulgaria. Astfel, inspectorii de la Fisc au constatat ca RATP a achitat firmei Shans Tour LTD cu 166.725 lei mai mult decat s-a prevazut prin contractul completat cu actul aditional. In replica, oficialii RATP au afirmat ca diferenta de 166.725 lei platita in plus la contract constituie cheltuielile de transport, RCA si inspectia tehnica periodica, efectuate dupa inchirierea autobuzelor. "Noi le-am adus atunci cu soferii nostri din Olanda si le-am inmatriculat in Bulgaria pentru a reduce cheltuielile", a mai spus Maricel Gherca.


http://www.bzi.ro/control-la-achizitiile-ratp-177854


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jul 2010 14:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Trotuar cu bordură pe mijloc la Iaşi

Pista pentru biciclişti din Tudor Vladimirescu, făcută din bani europeni, tinde să devină un monument al neroziei. Şefii Primăriei Iaşi şi-au dat seama că trebuie să intervină pentru a face practicabil culoarul destinat mersului pe două roţi din Tudor, dar rezultatul este hilar.

Pe Bulevardul Tudor Vladimirescu trotuarul are bordură pe mijloc. Aceasta este consecinţa lipsei de strategie a edililor oraşului. După ce au construit o parte din pista de biciclete pe pavele, cu mult mai înaltă decât restul trotuarului, directorii din Primărie au trecut la completarea tronsonului.

De mai bine de trei săptămâni, angajaţii de la Citadin se chinuie să acopere diferenţa de nivel, iar în urma lor rămân două tronsoane despărţite de bordură. „Sunt două lucrări diferite. Pista este executată din fonduri europene, iar completarea o face Citadin. Nu ar fi avut rost să scoatem bordura“, a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.

Lucrările suplimentare din Tudor sunt suportate din bani publici, iar pista de biciclete este executată din fonduri europene prin programul Civitas. În martie, firma COM-Beton a câştigat licitaţia pentru execuţia unui culoar detinat mersului pe două roţi, cu o ofertă de peste 700.000 de lei. Lucrările ar fi trebuit executate în trei luni, dar şefii din Primărie au schimbat planurile din mers.

Iniţial, culoarul trebuia amenajat pe traseul Tudor Vladimirescu-Copou. După ce au ridicat pista pe bulevardul Tudor Vladimirescu, şefii din Palatul Roznovanu şi-au dat seama că nu vor putea să o continue în aceeaşi formă până în Copou. Astfel, au pornit un nou şantier pe Splai Bahlui. O altă porţiune din pista de biciclete a început să fie amenajată tot din pavele din Podu Roş până în campusul din Tudor Vladimirescu. „Tot trotuarul va fi folosit ca pistă de biciclete“, a spus Beatrice Fotache, coordonatorul proiectului.

Soluţia de avarie găsită de municipalitate pentru a termina proiectul nu-i încântă pe cei care folosesc bicicleta. „Pista nu este practică. Ar fi trebuit făcută pe un tronson folosit de biciclişti. În Tudor se încurcă pietonii cu cei care merg pe biciclete, iar pe Splai Bahlui, tronsonul este folosit pentru alergat“, a spus Andrei I., biciclist.

Probleme la sistemul de ticketing

Åžefii Primăriei vor trebui să găsească de urgenÅ£ă soluÅ£ii ÅŸi pentru o altă licitaÅ£ie blocată în proiectului Archimedes, din cadrul programului Civitas. AceÅŸtia sunt obligaÅ£i de Consiliul NaÅ£ional de SoluÅ£ionare a ContestaÅ£iilor să reia licitaÅ£ia pentru sistemul de ticketing evaluat la peste 7,5 milioane de lei. Proiectul, care presupune montarea în autobuze a sute de compostoare moderne, ar trebui implementat până în noiembrie.

Valoarea întregului proiect, care are mai multe componente, este de 4,7 milioane de euro, din care 55% reprezintă fonduri nerambursabile.


7.07.2010
http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 70917.html


Attachments:
pista.jpg
pista.jpg [ 27.7 KiB | Viewed 6817 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jul 2010 17:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
RATP risca sa fie amendata de catre ANRMAP

Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) sunt foarte aproape sa finalizeze controlul deschis la inceputul lunii la Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Acestia verifica achizitia celor 20 de autobuze Van Hool A 500 de la firma bulgareasca Shans Tour LTD. Reprezentantii ANRMAP au prezentat ieri oficialilor RATP primele concluzii ale verificarilor. Acestia le-au reprosat sefilor regiei ca au folosit un cod CPV (vocabularul comun privind achizitiile) gresit, atunci cand au anuntat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Mai mult, oficialii RATP se pare ca au subestimat suma prevazuta pentru inchirierea si ulterior achizitia celor 20 de autobuze. "Ei ne-au spus ca noi am dat anuntul in SEAP folosind codul CPV «inchiriere autobuze cu sofer», iar in contractul incheiat cu partenerii bulgari am trecut autobuze fara sofer. De asemenea, valoarea contractului a fost prevazuta la 90 mii euro, iar ulterior am fost nevoiti sa o majoram printr-un act aditional, cu 25%. Cei de la ANRMAP sustin ca ar fi trebuit sa prevedem aceasta majorare la lansarea licitatiei. Dar noi nu am stiut ca vom avea nevoie sa prelungim inchirierea de autobuze, din cauza ca lucrarile de la liniile de tramvai au intarziat. Riscam o amenda pe care daca o vom primi, atunci o vom contesta", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Controlul inspectorilor de la ANRMAP a fost demarat dupa o serie de sesizari ale Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ). Inspectorii Fiscului au sesizat in acelasi timp si Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi, afirmand ca cele 20 de autobuze au fost inchiriate ilegal, intrucat plata pentru aceasta procedura s-ar fi facut in avans, respectiv inainte de receptionarea autobuzelor. Mai mult, RATP ar achitat pentru autobuze o suma mai mare decat cea convenita initial in contractul incheiat cu Shans Tour Ltd. Bulgaria. Astfel, inspectorii de la Fisc au constatat ca RATP a achitat firmei Shans Tour LTD cu 166.725 lei mai mult decat s-a prevazut prin contractul completat cu actul aditional. In replica, oficialii RATP au afirmat ca diferenta de 166.725 lei platita in plus la contract constituie cheltuielile de transport, RCA si inspectia tehnica periodica, efectuate dupa inchirierea autobuzelor.


http://www.bzi.ro/ratp-risca-sa-fie-ame ... map-178223


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jul 2010 17:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Concedieri in masa la RATP

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au de gand sa faca noi disponibilizari incepand din toamna acestui an. Dupa ce a scos din schema 160 de posturi (82 de pensionari anticipate si 78 de disponibilizati), conducerea regiei vrea sa optimizeze numarul de personal in raport cu viitorul plan de transport. Astfel, noul val de disponibilizari va incepe dupa finalizarea lucrarilor de modernizare a liniilor din Targu Cucu - Cinci Drumuri. "Noul plan de transport va presupune scurtarea unor trasee de transport si implicit disponibilizarea unor angajati. Cei care s-au pensionat acum vor pleca pe masura ce le vor veni dispozitiile. Deocamdata, avem multi angajati care au preferat sa-si suspende contractele de la sase luni la un an decat sa plece in somaj tehnic. In locul acestora sunt obligat sa tin alti angajati. Din toamna, insa, mai exact dupa intrarea in vigoare a noului plan de transport, vom face o noua organizare", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Primele disponibilizari in cadrul regiei au fost dispuse ca efect al crizei economice si al situatiei financiare dificile prin care trece regia. Numai din cauza lucrarilor, coroborate cu intreruperea circulatiei tramvaielor pe mai multe tronsoane, sefii RATP au trimis in somaj o sectie intreaga de vatmani, inchizand practic depoul de la Gara. Cei 200 de angajati vor reveni din concediul fortat doar daca vor avea de munca la inceputul toamnei. In acest moment, RATP are 1434 de angajati. Fondul lunar de salarii pentru acestia este de aproape 32 de milioane lei. "Nu stim deocamdata la cati angajati vom ajunge. Totul se va decide in functie de balanta financiara pe care o vom avea la sfarsitul verii", a mai spus Maricel Gherca.


http://www.bzi.ro/concedieri-in-masa-la-ratp-178252


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Jul 2010 18:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Quote:
In acest moment, RATP are 1434 de angajati. Fondul lunar de salarii pentru acestia este de aproape 32 de milioane lei.


32.000.000 / 1434 = 22.315 RON! Ma indoiesc ca atat e salariul mediu al unui vatman sau al unei vanzatoare de bilete. Nu cumva reducerile de personal au ca scop protejarea salariilor grase ale unor sefi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jul 2010 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Relatii tot mai reci intre RATP si partenerii austrieci

Prapastia dintre austriecii de la MT-Eisenbahnbedarf, de care apartine Muzeul tramvaielor din Mariazell (Austria), si sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se adanceste tot mai mult. Austriecii nu sunt de acord cu propunerea sefilor regiei de a solicita bani pentru fiecare tramvai restaurat de catre ieseni.

Alfred Fleissner, reprezentantul MT-Eisenbahnbedarf, s-a oferit sa ofere in continuare piese de schimb in contul activitatii de restaurare, dar sefii RATP nici nu vor sa auda. "Dupa ce le-am propus noile conditii, partenerii austrieci ne-au spus ca nu le convine si ca vor sa ne propuna la schimb elemente de retea. Nu ne convine, intrucat costurile de restaurare a acestor tramvaie sunt foarte mari. Fiecare tramvai reconditionat ajunge sa ne coste pana la 50 mii euro. Daca nu le plac noile conditii, noi putem externaliza acest serviciu", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Relatiile dintre austrieci si sefii RATP s-au racit dupa ce Alfred Fleissner a solicitat garantii din partea municipalitatii ca activitatea de restaurare va continua. Si asta pentru ca la urechile austriecilor au ajuns zvonuri cum ca sefii municipalitatii doresc falimentarea regiei. Ulterior, in conflictul dintre austrieci si sefii RATP s-a implicat si Ambasada Austriei, care a solicitat lamuriri.

Pana acum, RATP a restaurat pentru austrieci 10 tramvaie, pentru care a primit piese de schimb, sine, macazuri, material de linie de alimentare aeriana si chiar troleibuze. Pe langa acestea, in curtea regiei mai sunt 6 vagoane motor, an de constructie 1899-1928, precum si un vagon remorca din 1923, care urmeaza a fi restaurate. Austriecii mai au si un bonus de 100 mii euro oferit celor de la RATP. Daca cele doua parti nu vor ajunge la un numitor comun, atunci activitatea de restaurare a tramvaielor austriece ar putea fi mutata la Barlad.


http://www.bzi.ro/relatii-tot-mai-reci- ... eci-178750


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jul 2010 14:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Regia de transport, amendata pentru achizitia de autobuze

E oficial: Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi a fost amendata de catre inspectorii Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), dupa controlul efectuat in cazul celor 20 de autobuze Van Hool A 500, cumparate de sefii regiei de la firma bulgareasca Shans Tour LTD.

Reprezentantii ANRMAP au dispus aplicarea unei sanctiuni intre 30 si 70 mii lei, conform prevederilor OUG 34/2006, actualizata. Amenda a fost data dupa ce reprezentantii forului de control au constatat ca sefii RATP au folosit un cod CPV (vocabularul comun privind achizitiile) gresit, atunci cand au anuntat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Mai mult, oficialii RATP se pare ca au subestimat suma prevazuta pentru inchirierea si ulterior achizitia celor 20 de autobuze. "Amenda a fost aplicata strict pe cele doua asa-zise nereguli, respectiv codul CPV gresit si subestimarea valorii licitatiei. Noi am folosit codul CPV «inchiriere autobuze cu sofer», iar in contractul incheiat cu partenerii bulgari am trecut autobuze fara sofer. Si asta pentru ca SEAP nu permite altfel de incadrare a achizitiei. Prin urmare, vom contesta aceasta sanctiune in instanta", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Controlul inspectorilor de la ANRMAP a fost demarat dupa o serie de sesizari ale Directiei Generale a Finantelor Publice a Judetului (DGFPJ) Iasi.

Inspectorii Fiscului au sesizat in acelasi timp si Parchetul de pe langa Judecatoria Iasi, afirmand ca cele 20 de autobuze au fost inchiriate ilegal, intrucat plata pentru aceasta procedura s-ar fi facut in avans, respectiv inainte de receptia autobuzelor.


http://www.bzi.ro/regia-de-transport-am ... uze-178748

Care este cuantumul amenzii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jul 2010 14:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Daca circula mai putine tramvaie, economia e mai mare! Bravos, copii ai durerii. Scoateti toate tramvaiele, ca sa aveti economie si mai mare. Mergeti cu totii acasa, asfel economia realizata e maxima! Pe la personalul TESA de ce nu umblati?

Furnizorii de utilităţi şi servicii combat criza prin metode proprii
Salarii mai mici şi telefonie ieftină


Strânsul curelei a devenit principala preocupare a directorilor societăţilor din subordinea primăriei şi a CJ. Indiferent că este vorba de RATP, ApaVital, CET sau Termoservice, se constată o înteţire a măsurilor vizând reducerea costurilor, astfel încât efectele negative ale crizei economice să fie mult diminuate

Paradoxal, criza i-a prins „pregătiţi” pe cei de la RATP. Situaţia financiară precară a regiei de transport public a determinat implementarea unor măsuri de austeritate, prima dintre acestea reprezentând-o anularea acordării tichetelor de masă. „Încă de la începutul acestui an ne-am trezit în imposibilitatea de a mai acorda acest drept angajaţilor. Încasările scăzuseră foarte mult, iar puţinii bani strânşi erau direcţionaţi către furnizori”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP. Economia rezultată din neacordarea tichetelor de masă a fost de 250.000 lei lunar. Alţi 342.000 lei au fost economisiţi prin reducerea organigramei cu 163 de angajaţi, la care se adaugă încă 15.000 lei/lună după închiderea pe perioada verii a unor tonete şi dispecerate, sumă care reprezintă contravaloarea a 1.700 ore de muncă.

O altă economie importantă a rezultat dintr-o investiţie realizată la staţiile de redresare. Trecerea de la 825 VCC la 600 VCC face ca, în acest moment, tramvaiele RATP să consume mai puţin curent electric. „La acest lucru se adaugă faptul că, în perioada în care au loc lucrări pe tronsonul Tg. Cucu – Cinci Drumuri, secţia de tramvaie de la gară a fost închisă, iar angajaţii au fost trimişi în şomaj tehnic. Economisim astfel 25 de procente din salarii, plus sumele rezultate din sporuri, care nu se mai acordă pe durata şomajului tehnic”, a mai spus oficialul RATP.

În fine, şefii regiei au decis schimbarea operatorului de telefonie mobilă, acordându-le angajaţilor cote de convorbiri dimensionate la specificul activităţii prestate de aceştia. „Durata convorbirilor este mai mică acum cu 4.000 de minute. De asemenea, mulţi dintre angajaţii noştri folosesc în locul mobilelor staţiile de emisie-recepţie”, a mai precizat dl Mihai.


http://www.evenimentul.ro/articol/salar ... ftina.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jul 2010 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Cum sa castigi la sigur o licitatie la primaria lui Nichita

O firma ieseana a fost favorizata de primarie • Marti a avut loc o licitatie pentru achizitionarea a 50 copertine si 50 city-light-uri • Primaria a stabilit o prevedere bugetara de 820 mii lei fara TVA • A fost impusa o conditie care a dat peste cap participarea altor firme • "Ofertantul va prezenta o mostra la scara de 1:1 pana la data deschiderii ofertei. Mostra va fi depozitata la sediul RATP Iasi, strada Silvestru nr. 5", se arata in caietul de sarcini • Exista suspiciunea ca Smart Producton SRL avea deja produsele pregatite • La primarie este deja de notorietate ca firmele de casa ale PSD castiga licitatiile • "Am avut contracte in Bucuresti si in Constanta. Noi am dus macheta de saptamana trecuta. Costa cam pe acolo (5 mii euro - n.r)", a spus Catalin Dragan, unul dintre asociatii firmei

Angajatii din subordinea primarului Gheorghe Nichita au pregatit o noua licitatie cu dedicatie. Un contract de aproximativ 820 mii lei fara TVA este pe cale sa intre in posesia firmei iesene Smart Production SRL. Municipalitatea vrea sa achizitioneze 50 de copertine pentru statiile RATP si 50 city-light-uri ce vor contine harta orasului. Luni, 12 iulie, a fost declansata procedura de achizitie. Chiar daca s-au inscris patru firme, trei au renuntat pentru ca in caietul de sarcini exista o conditie importanta, ce pare sa favorizeze firma Smart Production SRL. "Ofertantul va prezenta o mostra la scara de 1:1 pana la data deschiderii ofertei. Mostra va fi depozitata la sediul RATP Iasi, strada Silvestru nr. 5", se arata in caietul de sarcini. Numai ca o astfel de macheta costa in jur de cinci mii euro. In aceste conditii, firmele Grafis Art SRL, Rodotex SRL si Aero Compozite SRL nu au mai participat la sesiunea de deschidere a ofertelor. Reprezentantii firmelor au precizat ca nu se merita realizarea unei machete pentru ca in cazul in care pierdeau in cadrul licitatiei, nu ar fi recuperat banii. Astfel, nu poate fi evitata suspiciunea ca licitatia a fost dedicata firmei Smart Production SRL. "La licitatia electronica s-au inscris patru firme. Numai una a depus oferta. Urmeaza sa evaluam din punct de vedere tehnic. Nu stim oferta financiara pentru ca este licitatie electronica. Noi am cerut ca in doua luni de la semnarea contractului sa fie livrate echipamentele", a declarat Beatrice Fotache, manager proiect. Achizitia face parte din proiectul european Archimedes. Municipalitatea ieseana beneficiaza de o alocare bugetara de 4,7 milioane euro, din care jumatate reprezinta contributia Comisiei Europene.

Cine este Smart Production?

Conform Oficiului National al Registrului Comertului, Smart Production SRL a fost infiintata la inceputul anului 2005. Firma figureaza cu sediul in str. Padurii nr.6, sc. C, et.1, ap.4. Societatea este condusa de asociatii Catalin Teodor Dragan si Ioan Oghina. Edilii au cerut si experienta in domeniu. "Se solicita dovada ca ofertantul a finalizat in ultimii 3 ani minim un contract de furnizare statii (confectii metalice) si instalare similar cerintelor din caietul de sarcini, minim 50 bucati. Se solicita dovada ca ofertantul a finalizat in ultimii 3 ani minim un contract productie mijloace publicitare (city light-uri) similar cerintelor din caietul de sarcini, minim 50 bucati", se arata in caietul de sarcini. Reprezentantii societatii comerciale ofertante sustin ca au experienta pe acest tip de contract. "Am avut contracte in Bucuresti si in Constanta. Noi am dus macheta de saptamana trecuta. Costa cam pe acolo (5 mii euro - n.r)", a spus Catalin Dragan, unul dintre asociatii firmei.

Un alt contract

Smart Production SRL nu este la primul contact cu municipalitatea. Anul trecut a mai prins un contract consistent de 950 mii lei. Contractul se afla inca in desfasurare. Mai precis, primaria a alocat aceasta suma pentru achizitionarea a sapte hale metalice ce vor fi montate pe amplasamentul vechiului hipodrom din zona CUG, acolo unde va fi mutat bazarul de sub pasajul Nicolina. Halele demontabile au o lungime de 24 metri si o latime de 6 metri.

Apropiatii PSD castiga licitatiile

Este de notorietate faptul ca licitatiile sunt castigate de firmele care au prestat candva pentru filiala PSD Iasi condusa de primarul Gheorghe Nichita. Corina Danila, actrita de telenovele si membra PSD, prietena cu primarul Gheorghe Nichita, a castigat anul trecut o licitatie organizata la primarie, in calitate de reprezentant al firmei DCN Multimedia Production SRL Bucuresti. Actrita s-a gandit ca se poate castiga o suma frumoasa si la Iasi, bineinteles cu ajutorul bunului primar. Licitatia viza realizarea unor ghiduri destinate copiilor. In conditiile in care prevederea bugetara a fost stabilita la 161.250 lei, oferta financiara a fost de 159 mii lei, aproximativ 40 mii euro. Si firma Ambra Sign SRL, cea care a ajutat in campania electorala PSD, a prins un contract de 641 mii lei, dar in calitate de asociat cu Accent Print SRL. In consecinta, cine e cu PSD are un contract garantat la primarie.


http://www.bzi.ro/cum-sa-castigi-la-sig ... ta-178882#


Attachments:
Ni, chita!.jpg
Ni, chita!.jpg [ 30.56 KiB | Viewed 7225 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jul 2010 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
RATP ramane fara sediu, depouri si garaje

Regia Autonoma de Transport Public risca sa ramana fara sediu, cele doua depouri si garajele auto din Tudor Vladimirescu • Practic, activitatea institutiei poate fi periclitata daca Directia Generala a Finantelor Publice Judetene decide sa vanda o parte dintre imobilele administrate de RATP • Reprezentantii Fiscului sustin ca deocamdata fac o noua inventariere a imobilelor puse sub sechestru, dar ca nu exclud vanzarea acestora in contul datoriilor de peste 100 milioane lei pe care unitatea le are catre bugetul de stat • Primarul Gheorghe Nichita va merge cu jalba la Emil Boc

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) risca sa ramana fara sediu, cele doua depouri si garajele din Tudor Vladimirescu. Activitatea institutiei ar putea fi periclitata din cauza ultimelor actiuni intreprinse de Directia Generala a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ) Iasi. Sefii organului de control au mandatat o firma sa evalueze toate imobilele administrate de regie in vederea vanzarii acestora pentru recuperarea datoriilor istorice ale RATP catre bugetul de stat. SC Optimus Consulting SRL se va ocupa de inventarierea cladirilor, halelor si a depourilor in care-si desfasoara activitatea angajatii regiei. "Am primit o instiintare de la DGFPJ privind inventarierea bunurilor imobile in care ne desfasuram activitatea. Este vorba de sediul central, depoul de la Gara si depoul din Dacia, precum si garajele din Tudor Vladimirescu. Este posibil sa fie scoase la vanzare pentru ca Fiscul vrea sa-si recupereze datoriile. Vom vedea insa daca pot sa faca acest lucru, intrucat aceste actiuni ar periclita desfasurarea activitatii institutiei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Reprezentantii DGFPJ explica de fapt ca se doreste o noua evaluare a bunurilor regiei, in conditiile in care piata imobiliara a inregistrat fluctuatii semnificative. Prin urmare, valoarea imobilelor puse sub sechestru a scazut si nu mai este in concordanta cu realitatea. Acestia nu exclud insa posibilitatea vanzarii a o parte dintre imobile pentru a recupera datoriile de peste 100 milioane lei ale RATP. "In afara de sechestrul aplicat asupra bunurilor mobile, respectiv asupra mijloacelor de transport, au fost aplicate si sechestre asiguratorii asupra mai multor imobile Acestea nu au putut fi valorificate in conditiile in care nu este clar statutul juridic al lor. In urmatoarea perioada vom intensifica masurile de executare silita asupra contribuabilului RATP", a declarat Maria Taran, purtatoarea de cuvant a DGFPJ Iasi.

Primarul se va plange lui Boc

Contactat telefonic, primarul Gheorghe Nichita a afirmat ca va semnala situatia premierului Emil Boc. Primarul sustine ca sechestrele aplicate de catre Fisc si actiunile de recuperare a debitelor de la RATP fac obiectul unor comenzi politice. "Trebuie de vazut care este situatia juridica a acelor imobile. Ele nu pot fi instrainate atat timp cat se afla pe terenul nostru sau apartin domeniului public. Vom analiza care este stadiul sechestrelor aplicate de catre Finante si situatia imobilelor. In fapt, toate actiunile Fiscului se incadreaza intr-o politica diseminata a PDL-ului. In loc sa recupereze bani de la contribuabilii mari, acestia ataca sistematic o regie care asigura un serviciu public. Activitatea RATP are un caracter social si nu este una comerciala din care cineva ar castiga sume imense. Din contra, aceasta este sustinuta si cu bani de la municipalitate. Mai mult, cei de la Finante au aflat probabil ca vrem sa derulam un proiect european in Tudor Vladimirescu, respectiv constructia unei autogari moderne, si vor sa ne puna bete in roate. Am sa fac o instiintare premierului Emil Boc vizavi de actiunile abuzive ale Fiscului", a declarat primarul Gheorghe Nichita.


http://www.bzi.ro/ratp-ramane-fara-sedi ... aje-178923


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Jul 2010 10:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Aceleasi articole electorale, specifice presei postdecembriste: "va face", "va investi", etc. De ce nu a aparut articolul dupa ce "a investit", "a schimbat"?
Vicepresedintele URTP Gherca are o propunere interesanta. Dar crede ca o lege se schimba asa usor, ca vrea ONG-ul numit URTP? A propos, salutari si vicepresedintelui URTP Adrian Popa, dorindu-va sa continuati "succesurile"! Nu uitati sa platiti cotizatiile la timp!


Sefii RATP vor sa schimbe legea transportului public

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sunt pusi pe fapte mari. Acestia vor sa diminueze contravaloarea copiei conforme a licentei de transport pentru autobuzele aflate in dotare. Asta ar presupune modificarea Legii 92/2007 privind serviciile de transport public local. Propunerea va fi facuta la o intalnire a Uniunii Romane a Transportatorilor Publici (URTP), desfasurata in aceste zile la Bucuresti. "Eu, in calitate de vicepresedinte al URTP, voi propune ca aceasta copie sa nu mai fie obligatorie pentru autobuzele clasificate pentru transportul urban. Noi dam pentru fiecare copie conforma a unui autobuz 1.100 lei anual. Nu mi se pare normal sa ni se ceara asa ceva in conditiile in care autobuzele noastre nu ies din oras, ori sa lase acest act, dar sa diminueze pretul. Pur si simplu este o taxa perceputa nejustificat pentru a tine niste functionari in ministere", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.


http://www.bzi.ro/sefii-ratp-vor-sa-sch ... lic-179093


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jul 2010 09:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48716
Si au schimbat-o!

Sefii RATP n-au cu cine sa schimbe legea transportului public

Sefii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) vor sa schimbe legea transportului public local, dar nu prea au cu cine. Propunerea facuta de catre acestia membrilor Uniunii Romane a Transportatorilor Public (URTP), pentru diminuarea valorii tarifului pentru copia conforma nu s-a bucurat de prea multa sustinere. "Deocamdata nu exista prea multa sustinere pentru aceasta propunere, dar noi speram ca vom elimina aceasta taxa. Este abuziv sa ceri anual 1.100 lei pentru un autobuz care efectueaza transport urban. Copia conforma poate sa ramana dar, pentru autobuzele care nu ies din oras, nu vedem utilitatea", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a adaugat ca la intalnirea membrilor URTP s-a luat in calcul si transformarea regiilor autonome de transport in societati comerciale. "Sefii Regiei de Transport din Bucuresti se pregatesc si ei sa se transforme in societate comerciala. Sunt dispusi sa ne ajute, dar trebuie sa vedem cum scapam de datoriile istorice. La ei este mai usor pentru ca nu au datorii", a spus Gherca. RATP Iasi trebuie sa achite nu mai putin de 100 milioane lei la bugetul de stat. Din cauza debitelor, Directia Generala a Finantelor Publice Judetene Iasi a pus sechestre asiguratorii pe mijloacele RATP si chiar pe sediile institutiei in vederea valorificarii acestora.


http://www.bzi.ro/sefii-ratp-n-au-cu-ci ... lic-179566


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Jul 2010 05:07 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
In vreme ce sefii se gandesc cum sa salveze cateva sute de RON / autobuz, autobuzele sechestrate de fisc (si troleibuzele) tocmai au ajuns exclusiv la firme de fier vechi, inclusiv autobuzele functionale (!). Deh, d'aia n-are ursu' coada, pardon, autobuze. Lasa, avem dube, avem Van Hool-uri inchiriate de n ori (si cu licitatii gresite) cand se puteau cumpara din prima (totusi, sunt autobuze bune). Sunt curios pe ce vor mai pune sechestru pentru celelalte datorii... personal, sper ca pe cele 50 de dube galbene, eventual inainte sa se apuce RATP sa bage zeci de mii de euro in fiecare pentru rampe.

Ziarul de Iasi

Fiscul a reusit sa vinda 22 de rable ale RATP
Autor: Gabriela Curelaru
Data publicarii: 20/07/2010

Finantele iesene au reusit sa scape de autobuzele RATP. Scoase pentru a treia oara la mezat, cele 22 de autobuze achizitionate de patru societati comerciale au avut preturile de pornire reduse cu 50%. Asupra bunurilor mobile a fost pus sechestru in contul unei datorii de aproximativ 103 milioane de lei pe care RATP o are catre bugetul de stat. „Pretul de pornire a licitatiei pentru trei autobuze a fost de 3.576 de lei, la doua autobuze 3.604 lei, iar la restul autobuzelor pretul de pornire a fost 3.719 lei. Sumele mentionate nu contin TVA. Bunurile au fost adjudecate de toti cei patru ofertanti care au fost in sala, suma finala a autobuzelor valorificate fiind de 120.525 de lei, pret ce contine si TVA", a spus Maria Taran, purtator de cuvint in cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ). Astfel, firma Reciplast Group SRL din Iasi a achizitionat cinci autobuze, Soma SRL Bacau alte cinci autobuze, iar societatile Predemet SA Iasi si Compil Birlad au cumparat cite sase bucati fiecare. Pretul total de pornire a licitatiei a fost de 81.710 lei fara TVA. Datoriile RATP cresc de la o zi la alta, iar bunurile scoase la vinzare par sa fie vindute foarte greu. In luna mai, alte 33 de autobuze au fost vindute de catre DGFPJ, valorificarea avind loc abia dupa cinci licitatii. In urma acelei licitatii s-au incasat doar 185.000 de lei.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 375 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group